Moukkasuku maalta

pakkopullaa

Mistä tunnistaa moukkamaiset, yksinkertaiset sukulaiset perämettästä, tädit ja sedät maalta? Jaksavat jauhaa siitä, ketä kukin muistuttaa, kuinka laiha/ lihava kukin on, miksi ne ja nuo ei mene naimisiin, tee lapsia. Minä kyllä muistan kun olit 5-vuotias. Hyvä, minä EN.

290

71875

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisillä eri

kiin nostuksen kohteet. Se että ette ole samalla aaltopituudella ei tee heistä moukkia. Ovat ihmisinä yhtä hyviä ja arvokkaita siitä huolimatta. Suvaitsevaisuutta ja avarakatseisuutta kehiin!! Kohtele toista kuten toivot itseäsi kohdeltavan ja arvosta kanssaihmisiä

• ..........

Ole suvaitsevaisempi ihmistä kohtaan joka loukkaa sinua..? Taas näitä kristillisiä määreitä. Jos itse olisin moukka muita kohtaan, en odottaisi että muut pitäisivät minusta... Ei kai kukaan oikeasti voi pitää kovin mukavana sitä että tullaan kommentoimaan ulkonäköä ennenkuin ollaan edes vaihdettu kuulumisia?

• hyvä..........

kirjoitus..... Juurikin näin, moukkia ovat ainoastaan nuo tiukkapiop, aloittajan kaltaiset luuseritt jotka jaksavat kitistä kaikesta erilaisuudesta.

• yok59
        .......... kirjoitti:

Ole suvaitsevaisempi ihmistä kohtaan joka loukkaa sinua..? Taas näitä kristillisiä määreitä. Jos itse olisin moukka muita kohtaan, en odottaisi että muut pitäisivät minusta... Ei kai kukaan oikeasti voi pitää kovin mukavana sitä että tullaan kommentoimaan ulkonäköä ennenkuin ollaan edes vaihdettu kuulumisia?

Kaikki olemme syntyneet saman auringon alla. Kuka on moukkamainen, riippuu ihmisestä, ei siitä missä hän asuu. Maalla asuvilla on yleensä hyvä sosiaalinen verkosto. Kaupungissa saatat olla ypöyksin. Kerran yksi kaupunkilainen kysyi miten päin peruna laitetaan maahan; jotta lähtisi kasvamaan?

• poazu
        .......... kirjoitti:

kun kaikkien ihmisten pitäisi toimia ja ajatella kuten sinä ajattelet. Minusta moukkamaisuutta on juuri tuollainen ns sivistynyt kaupukilainen/moukka maalainen ajattelu. Moukimmat tuntemani ihmiset ovat olleet kyllä kaupunkilaisia, koska he luulevat että asuinpaikka määrää älyllisyyden ja joillakin tiedon taso on kuitenkin kovin ohut.

• jassa____
        hyvä.......... kirjoitti:

kirjoitus..... Juurikin näin, moukkia ovat ainoastaan nuo tiukkapiop, aloittajan kaltaiset luuseritt jotka jaksavat kitistä kaikesta erilaisuudesta.

täysin samaa mieltä. aloittaja taitaa todellakin olla VÄHÄN tiukkapipo.

• on rikkaus

näin on.opettele hyväksymään ettei kaikki ole samanlaisia kuin minä itse.eikä tarvitse ollakkaan.ja sama pätee niin kaupunkilaisiin ,kuin malla asuviinkin.

• hohhoijaaa
        poazu kirjoitti:

kun kaikkien ihmisten pitäisi toimia ja ajatella kuten sinä ajattelet. Minusta moukkamaisuutta on juuri tuollainen ns sivistynyt kaupukilainen/moukka maalainen ajattelu. Moukimmat tuntemani ihmiset ovat olleet kyllä kaupunkilaisia, koska he luulevat että asuinpaikka määrää älyllisyyden ja joillakin tiedon taso on kuitenkin kovin ohut.

Se on vaan niin, että moukka ei ikinä tietäisi olevansa moukka itse. Ihan sama kuin että kaikki on hyvin niin kauan kuin hullu tietää olevansa hullu (koskee allekirjoittanutta).

• hyvä ohje
        .......... kirjoitti:

Vaikka muut ovat moukkia, ei sinun tarvitse olla. Eikö se muka ole hyvä ohje?

• Kaupunkilainen
        yok59 kirjoitti:

Kaikki olemme syntyneet saman auringon alla. Kuka on moukkamainen, riippuu ihmisestä, ei siitä missä hän asuu. Maalla asuvilla on yleensä hyvä sosiaalinen verkosto. Kaupungissa saatat olla ypöyksin. Kerran yksi kaupunkilainen kysyi miten päin peruna laitetaan maahan; jotta lähtisi kasvamaan?

No, miten päin se laitetaan?

• muista
        Kaupunkilainen kirjoitti:

...biologiaa t. maalta

• lissu
        poazu kirjoitti:

Moukkamaiset kaupunkilaiset tulevat kesäisin maalle sukuloimaan, lomailemaan ja nauttimaan. Osallistumatta talon maalaistöihin, kaupunkilaiset kun ovat lomalla ei silloin sovi tehdä töitä, olaan kyllä valmiita tulemaan aamiaiselle, lounaalle, päiväkahville, päivälliselle ja tietysti iltakahville, talohan tarjoaa koska olemme sukua. Menkää suksu etelää tai hotelliin ja maksakaa lomastanne. Ei se maajussin kukkaro ole sen leveämpi kuin teidänkään. Tyhminäökö pidätte maalaisserkkuja sen takia kun ilmaset lomat saatte maalla.

• yok59

Sillä ei ole väliä, koska aina siemen lähtee itämään valoa ja lämpöä kohti. En ole vielä kuullut, että perunan varret olisivat kasvaneet maan sisään. Etkö ole lukenut biologiaa koulussa? Lukiossa jne. Jos tulee muita kyseiseen biologiaan viittaavia kysymyksiä, voin vastata.

• EMÄNTÄ 78
        lissu kirjoitti:

Moukkamaiset kaupunkilaiset tulevat kesäisin maalle sukuloimaan, lomailemaan ja nauttimaan. Osallistumatta talon maalaistöihin, kaupunkilaiset kun ovat lomalla ei silloin sovi tehdä töitä, olaan kyllä valmiita tulemaan aamiaiselle, lounaalle, päiväkahville, päivälliselle ja tietysti iltakahville, talohan tarjoaa koska olemme sukua. Menkää suksu etelää tai hotelliin ja maksakaa lomastanne. Ei se maajussin kukkaro ole sen leveämpi kuin teidänkään. Tyhminäökö pidätte maalaisserkkuja sen takia kun ilmaset lomat saatte maalla.

Ja lapsethan voi tulle teille viikoksi tai kahdeksi kun olette kuitenkin koko ajan kotona!

• vielä.....
        yok59 kirjoitti:

Sillä ei ole väliä, koska aina siemen lähtee itämään valoa ja lämpöä kohti. En ole vielä kuullut, että perunan varret olisivat kasvaneet maan sisään. Etkö ole lukenut biologiaa koulussa? Lukiossa jne. Jos tulee muita kyseiseen biologiaan viittaavia kysymyksiä, voin vastata.

miten perunan siemeniä tehdään ?

• tomaattimies

kuopan pohjalle vasen puoli kohtisuoraan etelään. muuten se ei lähde kasvamaan kunnolla. jos asetat perunan vasen sivu itäänpäin, niin tulee punaisia perunoita joissa on sisällä keltainen tähti.

• ainakin
        jassa____ kirjoitti:

kun ei arvostelua kestä.

• Jarijarre1967
        lissu kirjoitti:

kerroit mutta noinhan se asia on. Miksi toisiaankaan maalaisia täytyy mollata kun jokaisen kohdalla melkeimpä sukujuuret on Suomessa ja vieläpä maalta lähtöisin. Mutta luulempa että noi puheet ovat lievää kateutta kun vertaa millaista on asua maalla verrattuna esimerkiksi kesällä... :-))

• maalaismoukka
        poazu kirjoitti:

ja kaikkein moukkamaisimpia on nämä kehä kolmosen sisällä asuvat jotka kuvittelevat että se tekee heidät paremmaksi kun haukkuvat muita. Koskaan en ole Turussa käynyt enkä sieltä ketään tunne, mutta surku heitä käy ja paljon mielummin sikäläiseen tutustuisin kuin tähän Peter Nymaniin jonka elämäntehtävä tuntuu olevan heitin mollaaminen. Entisaikaan oltiin sentään sen verran sivistyneitä että vitsit kerrottiin kuvitteellisessa paikassa Hölmölässä eli Pölhölässä asuvista ihmisistä, vaan nämä itseään korostavat peternymanit ovat niin moukkia että loukkaavat suoraan olemassa olevia ihmisiä ja vielä melko rasistisella periaatteella kuten kotipaikan mukaan. Mitä tulee aloittajan kommenttiin niin kyllä noita kysymyksiä ja kommentteja tulee ihan kaupunkilaistädeiltä ja -sediltäkin. Muuten erityisesti kuurojen kulttuuriin kuuluu kommentoida hyvinkin suoraan toisen ulkonäköä ja sanoa mielipiteensä rehellisesti. Samoin määrätyisistä suunnista Suomea tulevat näin tekevät. Etelän keskuksista tulevat kyllä kommentoivat myös, mutta rehellisyys on siitä kaukana tai sitten olla tollotetaan nulosti tuppisuuna. Ylpeän vaikutelman moinen antaa.

• yok59
        vielä..... kirjoitti:

Kiitos viestistä. Ei minkään kasvin siemeniä tarvi tehdä, ne syntyvät kukinnan jälkeen. Perunat yleensä istutetaan "perunoista", eli laitetaan siemenperuna josta alkaa kehittyä uusia mukuloita, eli uusia perunoita. Siemen perunoissa täytyy olla "ituja" ennen kuin ne laitetaan maahan. Yleensä perunan kohdalla kasvatus tapahtuu ns. siemen perunoista, jotka ovat idätetty. Uusista iduista muodostuu uusi juuristo ja sitä kautta uudet perunat.

• yok59
        tomaattimies kirjoitti:

kuopan pohjalle vasen puoli kohtisuoraan etelään. muuten se ei lähde kasvamaan kunnolla. jos asetat perunan vasen sivu itäänpäin, niin tulee punaisia perunoita joissa on sisällä keltainen tähti.

Ei väliä, kunhan pistät perunan mullan alle

• arvostuksesta? eiks niin?

No tossa on vissiin kyse siitä, että kirjoittajaa ei arvosteta. Ja siksi hän on kiukkuinen kun muut vaativat elämään kuten heidän mielestä hyvä eivätkä tajua mitään muuta. Ymmärrän hyvin!

• vanhempien ihmisten
        poazu kirjoitti:

keskustelun aihe niin maalla kuin kaupungissakin jos tapaa pitkästä aikaa,on yleistä muistella menneitä aikoja lapsia ja tuttavia.moukka se on joka toisia arvostelee ja vielä omia sukulaisiaan.varmaan ne sukulaiset ajattelevat tästä ihmisestä että on oikea nirppanokka,kehenkähän on tullut kun ei käytöstapoja.Muista ap että kun ikää tulee olet itse samanlainen,ei omena kauas puusta putoa.Sen olen ainakin huomannut joka lapsena maalla kasvanut,niillä on terve elämänasenne niin ihmisiin kuin eläimiinkin.Ovat myös ystävällisempiä kuin kaupungissa kasvaneet hemmotellut nirppanokat,jotka ajattelee vain itseään.Onneksi on tervejärkisiäkin joukossa.

• että olis
        jassa____ kirjoitti:

vähän tiukkapipo,paremminkin kiristävä karvahattu.

• kyllä olis maailma
        arvostuksesta? eiks niin? kirjoitti:

No tossa on vissiin kyse siitä, että kirjoittajaa ei arvosteta. Ja siksi hän on kiukkuinen kun muut vaativat elämään kuten heidän mielestä hyvä eivätkä tajua mitään muuta. Ymmärrän hyvin!

kurjaa jos kaikki ihmiset puhuisivat ja ajattelisivat samanlailla.Erilaiset ihmiset pitää elämää pystyssä.Kunnioittakaa toistanne niin myös sinua kunnioitetaan.

• minä itse
        poazu kirjoitti:

itse olen syntyjään oululainen mutta asunut suomen suurimmissa kaupungeissa ja myöskin maalla. minun henkilökohtaisesti täytyy sanoa että moukkia ja fiksuja tyyppejä löytyy molemmista. katsotaan esimerkiksi helsinkiläisiä. tunnen aika paljon helsingistä syntyjään olevia ihmisiä jotka ovat mahtavia tyyppejä. ne "stadilaiset" jotka pullistelevat jne. ovat 99% muualta tulleita joilla on noussut tämä kuuluisa neste päähän kun asutaan keskuskaupungissa. Kun taas monet maalta kotoisin olevat ihmiset eivät kehtaa sanoa mistä ovat kotoisin. On typerää kaikkien kannalta arvostella ihmistä synnyinperän/asuinpaikan mukaan. Ja sukulaiset ovat monesti ärsyttäviä vaikka olisivat kaupungista..näin minunkin kohdalla.,..

• Orvokki78

Komppaan viestiketjun toista kirjoittajaa. Sivistynyt ja avarakatseinen ihminen ei hauku toista moukaksi ja sivistymättömäksi. Itse olen kasvanut maalla ja asunut kaupungeissa ja palannut takaisin maalle. Totesin takaisin muuttaessani, että maalla asuvilta löytyy hiljaista sielun viisautta jota jäin kaipaamaan kaupunkielämää kolutessani. Kaupungissa, eli niin sanotusti, ihmisten ilmoilla on mukava käydä välillä. Mutta sieltä on myös mukava palata takaisin maalle järven syliin. Itse viihdyn näiden ihmisten parissa, mutta me ihmiset olemme niin erilaisia. Joku haluaa asua suuressa kaupungissa ja joku haluaa asua hiljaisessa kylässä.

• monimutkaista
        yok59 kirjoitti:

Kiitos viestistä. Ei minkään kasvin siemeniä tarvi tehdä, ne syntyvät kukinnan jälkeen. Perunat yleensä istutetaan "perunoista", eli laitetaan siemenperuna josta alkaa kehittyä uusia mukuloita, eli uusia perunoita. Siemen perunoissa täytyy olla "ituja" ennen kuin ne laitetaan maahan. Yleensä perunan kohdalla kasvatus tapahtuu ns. siemen perunoista, jotka ovat idätetty. Uusista iduista muodostuu uusi juuristo ja sitä kautta uudet perunat.

Perunathan saa kaupasta pussissa. Ja sähkö tulee töpselistä, on tää helppoa.

• Maajussi.
        monimutkaista kirjoitti:

Perunathan saa kaupasta pussissa. Ja sähkö tulee töpselistä, on tää helppoa.

Pistää laarinsa kiinni ei kaupastasi löydy perunoita ja sähkönkin kanssa on pian niin ja näin.

• monimutkaista
        Maajussi. kirjoitti:

Pistää laarinsa kiinni ei kaupastasi löydy perunoita ja sähkönkin kanssa on pian niin ja näin.

Tämä oli kyllä paha pointti. Makaroninpurijaksi minusta ei ole, perunaa saada pitää.

• hannutar

Tulet kuule itekki siihen ikään , että muistelet kuin oli ennen. Perinteitä yms ei osaa arvostaa nuorena. Teeppä itse muutama mukula ja johan on muistot tärkeitä myöhemmin. Hyväähän ne vain tarkoitaa. Luulevat että sinua kiinnostaa millainen olit ennen. Perinteitä ja kunnoitusta toisia kohtaan. Maalla ei olla sen tyhmempiä kuin kaupungissakaan. Rauhallisempia ehkä... Meneppä itteesi..

• OIKEIN-

Kohtele toista nk. haluat itseäsi kohtelevan. Kyllä meilläkin joululaattona kerrataan aina samat vanhat asiat ja kyllähn se vähän ärsyttää, mutta kunnioitus esim. omiin vanhempiin yli 7-kymppisiä ja sukulaisiin täytyy olla. Jos niin paljon ärsyttää, kun annat ymmärtää, niin käyppä ostamassa käyttäytymisen opaskirja kirjakaupasta ja sivistytä itseäsi vähän. Hyvää kesää sukulaistenkin kanssa.

• Terocky
        .......... kirjoitti:

olet todella itsekeskeinen ihminen! Ole hyvä ihminen sitten yksin. Sun ei tarvii oikeesti tavata yhtään ketään jos et halua. Pakko ei ole kuin kuolla ja se koskee meistä jokaista. Valitse seurasi sen mukaan missä tunnet viihtyväsi. Voit aivan vapaasti pyöriä samanlaisten pinnallisten ihmisten kanssa kuin sinä jos haluat. Mutta mietippä sitä minkälaisilta ihmisiltä yleensä apua saat!!! Harvoin ojentaa pinnallinen ihminen auttavan käden, ellei itse siitä hyödy. Sun arvot on oikeasti vinksallaan. Taidat olla vasta pikkupentu.. Noh, elämä opettaa sinutkin käyttäytymään. Maailma yleensä karsii karvaat marjat, ellei se niitä saa makeaksi tehtyä.

• Terocky
        vanhempien ihmisten kirjoitti:

keskustelun aihe niin maalla kuin kaupungissakin jos tapaa pitkästä aikaa,on yleistä muistella menneitä aikoja lapsia ja tuttavia.moukka se on joka toisia arvostelee ja vielä omia sukulaisiaan.varmaan ne sukulaiset ajattelevat tästä ihmisestä että on oikea nirppanokka,kehenkähän on tullut kun ei käytöstapoja.Muista ap että kun ikää tulee olet itse samanlainen,ei omena kauas puusta putoa.Sen olen ainakin huomannut joka lapsena maalla kasvanut,niillä on terve elämänasenne niin ihmisiin kuin eläimiinkin.Ovat myös ystävällisempiä kuin kaupungissa kasvaneet hemmotellut nirppanokat,jotka ajattelee vain itseään.Onneksi on tervejärkisiäkin joukossa.

En yleistä, mutta ainakin suurin osa näistä kaupungissa kasvaneista mukuloista eivät oikeasti enää ymmärrä elämän arvoja laisinkaan. Monet tuntuvat vain ajattelevan, että: "minä, minä, minä ja vielä kerran minä!". He elävät vain tässä päivässä ja hakevat pelkästään nautintoa. Nautintoa siitä että pyörivät joka päivä ostoskeskuksessa ostelemassa uusia vaatteita, meikkejä, pelejä ja kaikenlaista turhanpäiväistä rihkamaa. Mikään ei jaksa kauaa miellytää. Sitten haukkuvat maalla asuvia, ja pitävät heitä ihan tolloina, kun itsellään on mielessä vain uudet housut ja faijan paksu lompakko. Itse asuin maalla lapsuuteni. Meillä oli lehmiä, kanoja ja hevosia, muttei se tehnyt minusta sen tollompaa kuin muistakaan. Koulut ne on maallakin. Nyt olen asunut 8 vuotta kaupungissa ja viihdyn kyllä täälläkin. Ei täällä kaikki ihmiset ole pinnallisia, niinkuin ei kaikki ole maalla tollojakaan.

• valoholisti
        poazu kirjoitti:

jep, ei se asuinpaikka määrittele, kuinka fiksu kukin on.itse en ole maalta tai aivan "peräkyliltä", mutta melko pienestä kaupungista kumminkin.ja ylpeä siitä. eikä minun suvussani ole moukkia ainakaan omasta mielestäni.

• Perunaa kasvattanut.
        tomaattimies kirjoitti:

Älkää viittikö! Asettaakos se konekin siemenperunat määrättyyn asentoon!!!!!!

• intermezo
        muista kirjoitti:

...biologiaa t. maalta

kun peruunaan tulee idut ovat uyeensä valkosia ne idut sinne multaan päin elikkä alas päin on tullut hyvää perunaa

• inttermezot
        vielä..... kirjoitti:

vanhan perunan jätät itämään ja kun se on itänyt ei muuta kun maahan valkoset idut maahan saa myös aikaista uutta perunaa jos osaa keväällä laitaa niin sanottua pussi perunaa

• inttermez
        lissu kirjoitti:

näinhän se yleensä menee harva osaa arvostaa sitä mitä on ollsa maas eudulla kaipaan sitä rauhaa

• voi jumalauta
        lissu kirjoitti:

aivan samaa mieltä olen kanssasi!!!

• sivuraiteille
        yok59 kirjoitti:

menemään tämä keskustelu. Palataampa varsinaiseen aiheeseen.

• moukkatoukka

kyllä ne on moukkia

• jGJGJ
        muista kirjoitti:

...biologiaa t. maalta

Fiksu vanhaisäntä ja emäntä kyllä huomaa jos miniä ehdokas yrittää vedättää elättäjänä nuorta isäntää.Naimisiin kuuluukin mennä ajoissa,kun lapsenlapsia kuitenkin odotellaan.

• ARGH!

Heh, ihan kuin puhuisit sukulaisistani. Olen ymmärtänyt että heille on tärkeää kuvitella tuntevansa joku läpikotaisin. Näinpä sitten joku lapsena sanomani tokaisu löytää tiensä joka kerran kahvipöytään ja joka kerran sille pitäisi makeasti nauraa. Ei vaan jaksaisi kiinnostaa.

• jks.

Itse olen "maalainen" ja näin muutama päivä sitten kaupungissa asuvia sukulaisiani. Ja kuinka ollakkaan, kaupunkilaiset itse kaivelivat vanhoja "hauskoja" tokaisujaan esille! Että näin.

• maalaisilla

ja kaupunkilaisilla. Asia nyt vaan usein on niin, että vanhempien ihmisten, joiden kanssa ollaan melko harvoin tekemisissä, on vaikea keksiä puheenaihetta varsinkin nuorempien ylimielisten ihmisten kanssa. Asenteesi on niin halveksiva, että se varmasti paistaa naamastasikin. Et sinäkään ole maailman napa, vaikka niin luuletkin.

• mutta meillä

Vähemmästäkin alkaa jo asennoitumaan: Kun näkee ihmistä useamman vuoden jälkeen ja tämä haluaa vain sanoa kuinka isoksi olen tullut (tätä ennen olin kuulemma ihan liian pieni) ja kuinka niin muistutuan ketäkin. Kyllä se keskustelu jää minun osaltani siihen. Maalla on ilmeisesti aikaa vaan keskittyä jauhamaan muista ja muiden asioista kun omaa elämää ei voi mitenkään parantaa sieltä käsin. Ja kyllä se ylimielisyys tulee hyvin usein juuri siltä puolen. Esim. maalaiserkkumme muistavat sanoa sen seitsemän kertaa kaikki kliseet kaupunkilaisista ystävistämme kun joutuvat kohtaamaan heitä. Supisevat sitten katkerina josssain kauempana, eivät suostu edes pyydettäessä samaan pöytään, saatikka taksiin. Eivät puhu heidän (meidän) kanssa mitään koko illan, mutta tulevat sitten tokaisemaan kun tehdään lähtöä "kaupunkilaisilla on sitte aina kiire".Huah. Että se siitä ylimielisyydestä ja omasta asenteestani olla vastaamatta moukkien solvaaviin lähestymisyrityksiin.

• maksetaan
        mutta meillä kirjoitti:

Vähemmästäkin alkaa jo asennoitumaan: Kun näkee ihmistä useamman vuoden jälkeen ja tämä haluaa vain sanoa kuinka isoksi olen tullut (tätä ennen olin kuulemma ihan liian pieni) ja kuinka niin muistutuan ketäkin. Kyllä se keskustelu jää minun osaltani siihen. Maalla on ilmeisesti aikaa vaan keskittyä jauhamaan muista ja muiden asioista kun omaa elämää ei voi mitenkään parantaa sieltä käsin. Ja kyllä se ylimielisyys tulee hyvin usein juuri siltä puolen. Esim. maalaiserkkumme muistavat sanoa sen seitsemän kertaa kaikki kliseet kaupunkilaisista ystävistämme kun joutuvat kohtaamaan heitä. Supisevat sitten katkerina josssain kauempana, eivät suostu edes pyydettäessä samaan pöytään, saatikka taksiin. Eivät puhu heidän (meidän) kanssa mitään koko illan, mutta tulevat sitten tokaisemaan kun tehdään lähtöä "kaupunkilaisilla on sitte aina kiire".Huah. Että se siitä ylimielisyydestä ja omasta asenteestani olla vastaamatta moukkien solvaaviin lähestymisyrityksiin.

Potut pottuina!Jokaisella on oikeus puolustautua, jos tullaansyytä suotta loukkaamaan. Kyllä nuo vanhojen täti-ihmisten jonkin sortin traumat näkyvät päällekin päin, mutta emme mene niistäkään huutelemaan noin vain päin näköä. Asetelma on se, että sivistymmättömät moukat loukkaavat toisia ihmisiä tuosta noin vaan. Ja jos joku vähän puolustautuu, jo on joku sanomassa, että muistapa kunnioittaa heitä ja kyllä vika nyt on sinun asenteessasi.Teidät tällaiset "neuvokset" pitäisi laittaa samaan rekeen noitten moukkien kanssa...hyvin pitkälle reissulle, niin eiköhän siinä jo järkikin alkaisi päätä pakottaa niin sanotusti.

• aikuisia ollaan
        maksetaan kirjoitti:

Potut pottuina!Jokaisella on oikeus puolustautua, jos tullaansyytä suotta loukkaamaan. Kyllä nuo vanhojen täti-ihmisten jonkin sortin traumat näkyvät päällekin päin, mutta emme mene niistäkään huutelemaan noin vain päin näköä. Asetelma on se, että sivistymmättömät moukat loukkaavat toisia ihmisiä tuosta noin vaan. Ja jos joku vähän puolustautuu, jo on joku sanomassa, että muistapa kunnioittaa heitä ja kyllä vika nyt on sinun asenteessasi.Teidät tällaiset "neuvokset" pitäisi laittaa samaan rekeen noitten moukkien kanssa...hyvin pitkälle reissulle, niin eiköhän siinä jo järkikin alkaisi päätä pakottaa niin sanotusti.

negatiivisesta jota lapsena sattu,aina sukulaiset muistuttaa. Olen lopen kyllästynyt heihin,en vaan jaksa enää. Lykkyä tykö!

• maalaispulla
        mutta meillä kirjoitti:

Vieraasi ovat tehneet osansa ja sanoneet JOTAIN. Sen jälkeen olisi sinun vuorosi, mutta et osaa sanoa mitään. Kuka tässä nyt olikaan se moukka?

• moukka
        mutta meillä kirjoitti:

Etkö sen vertaa tajua, että ne maalaiset ovat jo oppineet ettei siulle kannata puhua mitään maaseudun asioista kuten lehmän herumisesta tai astutuksesta, viljan kypsymisen vaiheista, satonäkymistä, sään merkityksestä tulevaan työhön jne. Siä kun et moisista mitään ymmärrä. Vaan haluaisit haastella heille jonninjoutavista kaupunninasioista kuten meikeistä, sisustuksesta, julkkiksista, töllöttimen prograameista jne. Kun he sen verta yrittävät että puhuvat teille yhteisistä assoista niin siähän kattelet nokkasi vartta pää kekassa niin ihmekös moinen että alkavat vierastaa. Ja kyllä kaupunnilaisilla tosissansa on aina kiire. Kaikki on oltava sekunnilleen. Maaseu'ulla ei välttämäti kellossa niin minuutin päälle olla jos ei ehki tunni päällekään, kunhan tulee työt tehdyksi. Vaan eipä syödä sitten kaiken maailman psyykelääkkeitäkään koprakaupalla niin kuin cityihmeiset tekee.

• ns.moukkia
        maksetaan kirjoitti:

löydy kaupunkilaisistakin.joten eipäs yleistetä.Asia pitää selvittää niitten kesken ketkä aiheuttaa pahaa mieltä,eikä haukkua kaikkia maalla-asuvia moukiksi.He ovat ainakin yhtä sivistyneitä ihmisiä kuin kaupungissakin.Nyt ei eletä keskiaikaa.

• ichigo-79

sukua on paljon maalla, itse aina asunut kaupungissa ...valitettasti- Kunnioitan maalla asuvia ihmisiä ja sukulaisani ihan samanlaisia ihmisiä ne on , rennompia vaan! Viihdyn maalla ja onnekseni mummoni asuu alle tunnin päässä kaupungista , maalla tietenkin ;) MYöskin vanhojen juttujen musiteleminen onm kivaa , vaikka lapsi silloin olinkin ja ennen syntymääni parhaat palat äidistäni XD isäni on lapista itse u:kista, eli ihan suomen ääripäistä melkeen , sielläkin sukuloidaan Maalla (kolarissa) ja hienoa on ^^!! Odotan nytkin innolla tämänkesäistä lapin reissua oikeen sinne missä kaikki on kaukana kaikesta, aah ihanaa :D

• aina..
        moukka kirjoitti:

Etkö sen vertaa tajua, että ne maalaiset ovat jo oppineet ettei siulle kannata puhua mitään maaseudun asioista kuten lehmän herumisesta tai astutuksesta, viljan kypsymisen vaiheista, satonäkymistä, sään merkityksestä tulevaan työhön jne. Siä kun et moisista mitään ymmärrä. Vaan haluaisit haastella heille jonninjoutavista kaupunninasioista kuten meikeistä, sisustuksesta, julkkiksista, töllöttimen prograameista jne. Kun he sen verta yrittävät että puhuvat teille yhteisistä assoista niin siähän kattelet nokkasi vartta pää kekassa niin ihmekös moinen että alkavat vierastaa. Ja kyllä kaupunnilaisilla tosissansa on aina kiire. Kaikki on oltava sekunnilleen. Maaseu'ulla ei välttämäti kellossa niin minuutin päälle olla jos ei ehki tunni päällekään, kunhan tulee työt tehdyksi. Vaan eipä syödä sitten kaiken maailman psyykelääkkeitäkään koprakaupalla niin kuin cityihmeiset tekee.

puhutaan, että kyllä muuttuu ajan käsitys, kun mennään Välimeren maihin tai Afrikkaan, että on vaikea suomalaisella tottua. No voin kertoa, että ei tarvi mennä, kuin 100 km:n päähän Helsingistä landelle, niin aivan käsittämättömän ylimielisesti suhtaudutaan sovittuihin aikatauluihin. Tullaan kun keretään, sama se vaikka muut odottaa, ja tätä ei myöskään pahoitella millään tavalla. Ja kun ajallaan paikalla ollut kaupunkilainen alkaa lähteä aikansa oltuaan, niin hänelle tosiaan on pokkaa sanoa, että "aina teillä kaupunkilaislla on niin kiire". Siis haloo, kaupunkilaiset kiltisti odottivat maalaisia tulevaksi paikalle ja kun nämä lopulta suvaitsivat tulla, olisi heidän mielestään pitänyt vielä pitkittää kotiin lähtöäkin ja oma vika saatiin taas kaupunkilaisen niskaan!!!

• Kokemuksesta voin sanoa ettei sillä ole merkitystä ovatko nämä sukulaiset maalta vai kaupungista. Näille tädeille ja sedille sukulaisten lapset ovat jonkinlaisia objekteja, tarkastelun ja ääneenarvioinnin kohteita. Tuskin ymmärtävät käyttätyvänsä tökerösti. No en minäkään sukulaisia kohtaan mitenkään erityisen mukavasti käyttäydy, pyrin neutraaliuteen ja sopivaan etäisyyteen. Näen tätejä ja setiä tosi harvoin, eikä minua missään tapauksessa kiinnosta nähdä heitä useammin. Meillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin että satumme olemaan sukua.

• yleistysneuvos

Kaupungin laiskat sekä tyhmät että nirppanokkaiset sukulaiset pilaavat kaikkien sukujen maineen.

• Sami-555

Terve maalaisjärki on tunnettu käsite, mutta kukaan ei puhu terveestä kaupunkilaisjärjestä. Miksiköhän? Mietipä sitä. Maalla kaupunkilaisten asenteet ja muutkin toilailut ovat yleisiä naurunaiheita.

• Sami-555
        Sami-555 kirjoitti:

Terve maalaisjärki on tunnettu käsite, mutta kukaan ei puhu terveestä kaupunkilaisjärjestä. Miksiköhän? Mietipä sitä. Maalla kaupunkilaisten asenteet ja muutkin toilailut ovat yleisiä naurunaiheita.

Niin tämä oli tarkoitettu keskustelun aloittajalle eikä yleistysneuvokselle.

• ja vieläpä

laittavat lapsensa kesäksi mummolaan maalle,että saavat laiskotella itse kun ei tarvitse huolehtia lapsistaan vieläpä raahaavat itsensäkin toisten passattavaksi lomalle.Ne on ne kaupunkilais tollot,jotka kuvittelee olevansa parempia kun asuuvat kaupungissa.Tyhmyys paljastuu heidän käyttäytymisessään.

• heh...
        ja vieläpä kirjoitti:

laittavat lapsensa kesäksi mummolaan maalle,että saavat laiskotella itse kun ei tarvitse huolehtia lapsistaan vieläpä raahaavat itsensäkin toisten passattavaksi lomalle.Ne on ne kaupunkilais tollot,jotka kuvittelee olevansa parempia kun asuuvat kaupungissa.Tyhmyys paljastuu heidän käyttäytymisessään.

Juuri maalainen sukulaiseni oli työntämässä kakaransa kesällä KAUPUNKILAISELLE ja vieläpä niin, että odotti tämän tulevan heille maalle näitä penskoja hoitamaan!!!

• Kaupunkilaismaalainen

Vai että moukkia. Itse olen tullut maalle 25 vuotta sitten kaupunkista. Eiköhän niitä moukkia ole siellä kaupunkissakin. Raha kyllä täältä kelpaa.

• jooo,taas kerran

Kukahan tässä moukka on. Ehkä jos ette pitkiin aikoihin tapaa, niin kysellään kuulumisia jne asioita. Sinä et ilmeisesti kuin olla turjotat etkä puhu heille mitään kun menet käymään. Eihän sinua kiinnosta mitä he tekevät, miten heidän asiansa ovat. Kylläpä olet aika tylsää seuraa. Enpä kaipaisi sinunlaistasi kylään!!!

• minä-joo

.. ja paljastit sen jo kaikelle kansalle. Kärsästä sika toisen tuntee.

• Wanha isäntä

Onhan se tietysti ikävää kun joku välittää sinustakin. Täällä kaupunkikodissasihan saat varmaan olla omissa oloissasi ja huidella yöt missä milloinkin.

• valitettavasti kaupungilainen

Kaupungissa nää moukat asustelevat.Naapuri ei tervehdi edes naapuria. Maalla ihmiset ovat ystävällisiä ja välittävät toisistä.

• maantuoksuinen

Jos olisit onnistunut keskustelukaavassa, niin olisit päässyt hieman pidemmälle, huomio se, että sinun kanssa ei osata keskustella kun ei ole yhteistä maailmaa. Tästä johtuen sukunne henkilöt ovat oiva yhteinen jutun aihe. Sukulaisista ja nuorista nääs on helppo puhua. Jos olisit ollut piirun verran kiinnostuneempi niin maalaiset olisivat voineet kertoa lämmittelyn jälkeen sukunne tarinoita, sankaritekoja, heikkouksia ja vitsejä menneestä elämästä. Ota huomioon, että säästähän sinun kanssa ei voi keskustella, siillä säät ovat vähän vaikeampi juttu sinulle, joka et ymmärrä maataloudesta, kalastuksesta ja metsästyksestä mitään. Se on noloa kuunnella kuinka kaupunkilainen yrittään osallistua "luonto/elinkeino/sää" -keskusteluihin. Minua ihan hävettää kaupunkisukulaisten puolesta kun eivät ymmärrä sitten edes lapsen tasoisia juttuja. Olen huomannut että kaupunkisukumme nuoret jäsenet ovat palaamassa maalle, sillä sukumme yhteisöllisyys , eli se mitä kellekkin kuuluu ja missä viime kädessä tuki löytyy - on sitten kuitenkin maalla. Meillä maalaisilla on enemmän tapana katsoa myös maailmaa ihmisten eli sukulaistemme kautta. Kovin ovat kaupunkilaiset yksin kun tulee vaikeita aikoja. Maalla on mukavaa - ihmiset ovat lähellä hyvässä ja pahassa, mutta kun ne tuntee hyvin, ainakaan ei tarvitse pelätä. Tutustuhan aivoimin silmin maaseudun sukulaisiin, niin pinnan alta löydät monta asiaa, jotka antavat sinulle voimaa tulevaisuuteen. Maalla on helppoa elää ja hengittää...

• Kaupunkilaisserkku

Siis suurin osa ns. maalla asuvista ei juurikaan mitään maata viljele enää, koska EU teki siitä vaan isojen maataloustehtaiden jutun, samoin karjanhoidosta jne. Jos jänisten ampuminen jollain tussarilla on metsästystä, niin ok. Metsästysseurojen äijistä nuorimmat alkaa olla yli 70-vuotiaita, joten ei niitä kaupunkilaisten kaffepöydissä ja sukujuhlissa näy. Et oo tainnut itte käydä maalla pitkään aikaan kun luulet säähavaintojen olevan jotenkin ekstra merkittävä juttu maalaisille! Tosi huvittavaa...Maalaisetkin nykyisin suurinosa käyvät palkkatöissä, vievät lapsia kouluun ja käyvät lähikaupassa ostoksilla...autolla!! Sen verran siitä säästä. Se on merkittävin ero, että maalaisilla on vähemmän puhumisen aiheita kun ei voi yleensä kun juuri telkkariohjelmista puhua ja juuri näitä typeriä, ootko laihtunut/lihonut/kenen näköinen/kasvanut/kuollut/syntynyt/eronnut jne. Kun maalla ei tapahdu mitään. Ei rakenneta uusia pytinkejä, ei käydä teatterissa/elokuvissa siinä mittakaavassa kun kaupungissa. Mun appiukko sai pariksi vuodeksi puhumista kun paikallisen kunnantalon kattoa korjattiin!! Maalla aika on selvästi pysähtynyt. Kaikilla on samat vanhat tavarat vuodelta 1973. Kaupungissa sisustetaan ihan eri tavalla koteja, aloitetaan erilaisia harrastuksia. Niistä voi aina keskustella. Muodista, vaatteista, kampauksista. Kenet julkkiksen oot nähnyt jne. Vaihdetaan työpaikka useammin, käydään ulkomailla, kokataan uusia ruokia, naapuritkin vaihtuvat tiheämpään...siinä on aivan valtava ero tässä ihan arkielämässä.

• maalaistunut kaupunkilainen
        Kaupunkilaisserkku kirjoitti:

Siis suurin osa ns. maalla asuvista ei juurikaan mitään maata viljele enää, koska EU teki siitä vaan isojen maataloustehtaiden jutun, samoin karjanhoidosta jne. Jos jänisten ampuminen jollain tussarilla on metsästystä, niin ok. Metsästysseurojen äijistä nuorimmat alkaa olla yli 70-vuotiaita, joten ei niitä kaupunkilaisten kaffepöydissä ja sukujuhlissa näy. Et oo tainnut itte käydä maalla pitkään aikaan kun luulet säähavaintojen olevan jotenkin ekstra merkittävä juttu maalaisille! Tosi huvittavaa...Maalaisetkin nykyisin suurinosa käyvät palkkatöissä, vievät lapsia kouluun ja käyvät lähikaupassa ostoksilla...autolla!! Sen verran siitä säästä. Se on merkittävin ero, että maalaisilla on vähemmän puhumisen aiheita kun ei voi yleensä kun juuri telkkariohjelmista puhua ja juuri näitä typeriä, ootko laihtunut/lihonut/kenen näköinen/kasvanut/kuollut/syntynyt/eronnut jne. Kun maalla ei tapahdu mitään. Ei rakenneta uusia pytinkejä, ei käydä teatterissa/elokuvissa siinä mittakaavassa kun kaupungissa. Mun appiukko sai pariksi vuodeksi puhumista kun paikallisen kunnantalon kattoa korjattiin!! Maalla aika on selvästi pysähtynyt. Kaikilla on samat vanhat tavarat vuodelta 1973. Kaupungissa sisustetaan ihan eri tavalla koteja, aloitetaan erilaisia harrastuksia. Niistä voi aina keskustella. Muodista, vaatteista, kampauksista. Kenet julkkiksen oot nähnyt jne. Vaihdetaan työpaikka useammin, käydään ulkomailla, kokataan uusia ruokia, naapuritkin vaihtuvat tiheämpään...siinä on aivan valtava ero tässä ihan arkielämässä.

Meillä on uusi talo, maalla ja on kuuleman mukaan kuin avotakasta, siis kaupunkilais vieraiden!!käydään elokuvissa, myös teatterissa, säännöllisesti kampaajalla 3krt vuodessa kosmetologilla ym. ym ym. ns kaupunkilaisten juttuja.Maaseutu ja kaupunki ovat tulleet ns. lähemmäs toisiaan. Toki on niitä vanhoja isotätejä ja setiä jotka jauhaa sitä samaa vuodesta toiseen, mutta pitää muistaa myös se, että vain kiinnostavista ihmisistä puhutaan! Jos jollekkin tuottaa iloa oma lihominen tai laihtuminen tai lasten saanti, niin se heille suotakoon!!koitetaan muistaa ärsyttävä arvostelu myös sitten kun itse ollaan 70v!

• alta siintää

...pinnallisuutesi, jolla ei onnelisen elämän kannalta ole mitään tekemistä. Tekeekö elokuvissa käynti sinusta, jotenkin henkisesti valmiimman ja paremman. Tuskin..., koska sinulla ei kaupungista löydy juuri sitä tekemistä mihin ihminen alkukantoinaan on tottunut. Elämän vaatimnattomuus ja hengissä pysyminen tavalla tai toisella. Pikkusormipystyssä kavelemällä ei saavuteta mitään, joten näen sinut täysin uusavuttomattomana maalaisten arvostelijana, joka ei ymmärrä mikä itsessäsi ahdistaa!!! Maallinen rikkaus ei tuo henkistä rikkauttasi, joka sinultakin näyttää puuttuvan. Toivottavasti löydät paremman suunnan elämääsi. Tuskin sinua maalla edes huomataan ja vielä vähemmän kaivataan.

• sisustaminen

ja harrastusten aloittaminen ja julkkisten näkeminen kadulla on sivistyksen merkki ja sivistyneen keskustelun merkki, niin antaa minun puolestani olla. Kuuntelen mieluummin viidettä kertaa sitä samaa juttua keskustelusta, jonka mummo kävi naapurinsa kanssa viisikymmentä vuotta sitten.

• ala naurata.com

Et ole tainnut maalla, ööh tuota Tikkurilassa käydä sitten vuoden -73. Onko ihan tosi että keskustelette sellaista asioista kuin että kenen julkkiksen on nähnyt? Mitä arvelet muiden kaupunkilaisten ajattellevan tuosta viestistäsi? En jaksa uskoa että kaikkien kaupunkilaisten elämä on noin banaalia. Ainakin niillä kaupunkilaislla kenet tunnen, on nyt ainakin jonkinlainen elämä. Et ehkä lukeudu tuohon viimeksi manittuun joukkoon.

• että maalla
        alta siintää kirjoitti:

...pinnallisuutesi, jolla ei onnelisen elämän kannalta ole mitään tekemistä. Tekeekö elokuvissa käynti sinusta, jotenkin henkisesti valmiimman ja paremman. Tuskin..., koska sinulla ei kaupungista löydy juuri sitä tekemistä mihin ihminen alkukantoinaan on tottunut. Elämän vaatimnattomuus ja hengissä pysyminen tavalla tai toisella. Pikkusormipystyssä kavelemällä ei saavuteta mitään, joten näen sinut täysin uusavuttomattomana maalaisten arvostelijana, joka ei ymmärrä mikä itsessäsi ahdistaa!!! Maallinen rikkaus ei tuo henkistä rikkauttasi, joka sinultakin näyttää puuttuvan. Toivottavasti löydät paremman suunnan elämääsi. Tuskin sinua maalla edes huomataan ja vielä vähemmän kaivataan.

asuisin mieluummin ja kuuntelisin viisaitten vanhojen ihmisten tarinoita,kuin tyhjänpäiväistä hölynpölyä kaupungissa missä kaikki kertakäyttöistä pintakiiltoa.ketä jaksaa kiinnostaa miten joku sisustaa,meikkaa tai muuta vastaavaa hölynpölyä vuodesta toiseen.Ei maalla asumisen ihmistä ja asumista tee sen vanhanaikaisemmaksi kuin kaupungissakaan,mutta maalla ihmiset eivät ole niin ailahtelevaisia,he osaavat rakentaa jotain pysyvää eivätkä juokse joka muotivillityksen mukana.kuinkahan moni kaupnkilainen on ylivelkaantunut just tämän takia kun pitää näyttää "ystäville" ja sukulaisille kuinka hienosti elellään kaupungissa.Voi ihmisparkoja.onneksi vaikka asun kaupungissa,on juuret maalta ja maalaisjärkeä tallella.

• Nimetön

Vai että maalla on vähemmän puheen aiheita? Päinvastoin,niitä on paljonki voi puhua ihan samoista asioista kun kaupunkulaiset (mm. muodista)ja sen lisäks varsinki miehillä tuntuu olevan paljo puhuttavaa työkoneista ja kotieläimistä. On sää aika merkittävä juttu, sitä pitää seurata että tietää millon on hyvä aika kylvää kaura, ajaa heinä yms. Maalla aika pysähtyny? No ei ole.Ei täällä sentäs enää hevosilla ajeta... Mistäs muuten se maito tulee? No maalta totta kai! :D

• maalaastollo

Oletko jokin tynnyrissä kasvava kaupunkilainen? Mitä tarkoitat maaseudulla? Kyllä joka paikassa rakennetaan, sisustetaan, käydään huvituksissa jne aivan samalla tavalla. Esim. itse kävin vähän väliä kaupungilla Shoppaamassa ja huvittelemassa kun asuon vielä kotona. Kun sitten muutin opiskelukaupunkiin, sellaiset aktiviteetit ovat käyneet vähemmälle. Niin ja kuvittele: asuin ensimmäiset 20 vuottani maalla, keskellä peltoa haja-asutusalueella, sillä olin syntynyt pienviljelijäperheeseen (joka sitten ollessani 10-vuotias laittoi pellot vuokralle). Elämä oli samanlaista, tapahtuma- ja harrasterikasta, kuin nytkin. Pienen kunnan keskustassa oli ihan samat harrastemahdollisuudet kuin kaupungeissakin. Autolla hurautti 20 minuutissa Seinäjoen keskustaan, jos kaupasi jotain, jota Ilmajoen keskustasta puuttui. Suosittelen, että lähdet sieltä kaupunkitynnyristäsi tutustumaan vähän siihen oikeaan elämään.

• asuisin
        että maalla kirjoitti:

asuisin mieluummin ja kuuntelisin viisaitten vanhojen ihmisten tarinoita,kuin tyhjänpäiväistä hölynpölyä kaupungissa missä kaikki kertakäyttöistä pintakiiltoa.ketä jaksaa kiinnostaa miten joku sisustaa,meikkaa tai muuta vastaavaa hölynpölyä vuodesta toiseen.Ei maalla asumisen ihmistä ja asumista tee sen vanhanaikaisemmaksi kuin kaupungissakaan,mutta maalla ihmiset eivät ole niin ailahtelevaisia,he osaavat rakentaa jotain pysyvää eivätkä juokse joka muotivillityksen mukana.kuinkahan moni kaupnkilainen on ylivelkaantunut just tämän takia kun pitää näyttää "ystäville" ja sukulaisille kuinka hienosti elellään kaupungissa.Voi ihmisparkoja.onneksi vaikka asun kaupungissa,on juuret maalta ja maalaisjärkeä tallella.

...myös mieluummin maalla, kuin kaupungissa tai taajamassa. Juureni myös maalta, jossa olen myös nyt. Ei valittamista... Tekemistä löytyy, eikä tosiaankaan tartte esittää kenellekkään köyhää eikä kipeetä. Sosiaalisuus ja kanssakäyminen ihmissuhteissa toimii ja kaikki muutkin asiat rennompaa. Kaupungissa asuu vain velkarahoitteiset kulissien ylläpitäjät. Rn tahtoisi pätkääkään olla pinnallisten kaupunkilaisten kanssa, mutta töitteni puolesta syötän pajunköyttä kaupunkilaisille joka päivä minkä ehdin ja heihin täydestä kuin häkä päähän. Kaupunkilaiset uskoo kaiken kuin pikkulapset, koska aivojen kyky käsitellä siviliijärjellä on näivettynyt lähes tyystin. Kaikkki ostetaan valmiin ja mitään ei edes yritetä korjata vai johtuuko se vain tyhmyydestä....?

• joutomiehet

"Olen huomannut että kaupunkisukumme nuoret jäsenet ovat palaamassa maalle, sillä sukumme yhteisöllisyys , eli se mitä kellekkin kuuluu ja missä viime kädessä tuki löytyy - on sitten kuitenkin maalla." Jaa, minunkin sukuni on maalta ja meillä on aina ollut tapana seistä omilla jaloillaan sillä oikeassa elämässä jokainen on aina kuitenkin lopulta oman onnensa seppä. "Kovin ovat kaupunkilaiset yksin kun tulee vaikeita aikoja" Osuit ihan asian ytimeen kun tulee vaikeuksia niin saat todella selviytyä aivan yksin. Ja Luoja armahtakoon sitä joka eri selviä sillä ne "ystävät ja kylänmiehet eivät sitä tee".

• Täältä maalta..
        Nimetön kirjoitti:

Vai että maalla on vähemmän puheen aiheita? Päinvastoin,niitä on paljonki voi puhua ihan samoista asioista kun kaupunkulaiset (mm. muodista)ja sen lisäks varsinki miehillä tuntuu olevan paljo puhuttavaa työkoneista ja kotieläimistä. On sää aika merkittävä juttu, sitä pitää seurata että tietää millon on hyvä aika kylvää kaura, ajaa heinä yms. Maalla aika pysähtyny? No ei ole.Ei täällä sentäs enää hevosilla ajeta... Mistäs muuten se maito tulee? No maalta totta kai! :D

Eikös se niin ole että kun kaupunkilaiselta kysytään että mistäs se maito tulee nii vastaus on että eiköhän se kaupasta tule..;D

• Mistähän ne kaupunkilaiset ...

Olen kuuskymppinen ja asunut kymmenissä paikoissa eri puolilla palloamme ja todennut kaupunkilaiset ovat keskimäärin n. 30 % tyhmempiä kuin maalla asuvat. Psykologit ovat sanoneet että joukossa tyhmyys tiivistyy. Eläintieto on -0. Pelätään pimeässa,pelätään karhuja ja susia että pitää rajavartioston helikopterit halyttää (kukahan senkin maksoi) Pysykää siellä kivierämaassanne tulla turha tänne elvistelemään me pärjäämme täyssin ilman teitä onnettomia, viinahuurupäitä ja huumehörhöjä. terv. tietoa on

• jääkää maalle

Maalaiset ei osaa ajaa autolla Helsingissä, ei kulkea metrolla. Ei vaikka olisi kartta kädessä. Pysykää vain maalla, ei teitä täällä kukaan kaipaa.

• yleistää...

ei saa yleistää vaikka ikää on jo yli 60.vee. kyllä niitä "tyhmiä" on kummassakin päässä maalla ja kaupungissa. maalla on osaamista perunan kasvattamisessa ja kaupungissa hampun kasvattamisessa =)

• LISÄKSI

Kaupunkilaiset ovat selvästi maalaisia tyhmempiä/yksinkertaisempia. Avoimmuus ja avarakatseisuus näköjään kuolee kaupunkilaisilta kokonaan.

• tomaattimies
        jääkää maalle kirjoitti:

Maalaiset ei osaa ajaa autolla Helsingissä, ei kulkea metrolla. Ei vaikka olisi kartta kädessä. Pysykää vain maalla, ei teitä täällä kukaan kaipaa.

jep. helsinki on maailman ainut napa sekä ainoa kaupunki joka on mainitsemisen arvoinen. kuinka helvetissä sitten ne ulkolaisetkaan ei osaa ajaa helsingissä vaikka hki on pietarin esikaupungin kokoinen paikka? itte et osaa ajaa edes mannerhemintieltä kalevankadulle jos navigattoristas loppuu patterit. ilman navia hesalaiset eksyy viimeistää samantien kun kehä 3 jää taakse. osa eksyy jo kehä 1 jälkeen. olet- ja suuri osa muistakin helsinkiläisistä on tosi lukossa. hesalaiset ei ymmärrä maan meiningistä mitään eikä ne osaa itte edes tehdäkään oikeastaan yhtään mitään muuta kuin onanoida. hesalaiset alle 60v asukit on kertakaikkiaan turhanpäiväisiä pissis tumpeloita melkein kaikki.

• oksi hyvä puoli
        jääkää maalle kirjoitti:

sinne ei tartte mennä ;)

• ketunsyötti
        jääkää maalle kirjoitti:

Hesalaiset ei osaa ajaa Hesas, eikä maalla. Onneks ne on oppinu, kun kanttikivi tien reunast loppuu=ojaan ajon riski kasvaa. Siispä tien reunaan, siihen oikeaan ei kaupunkilainen, hiekkatiellä 1 m lähemmäks pääse. Onko hellyyttävämpää olentoa kuin maaseudulle autonsa kanssa eksynyt autoilija. Siinä on kuule oikeet ja vasemmat, etelät ja pohjoset sekasi, äitiä ikävä. Ja sitten se kuuluisa Helsinkiläinen PITKÄN NAULAN SORKKARAUTA. Semmoista ei meillä täällä ole, eikä ollu rautakaupassakaan, eivätkä kuulemma saa tilattuakaan, että kyllä se on joku Helsinkiläinen erikoisuus. En ole koskaan nähnyt sellaista, eikä ole täällä tarvittu, kun on osattu ottaa joku kalikka siihe polven alle.

• asioista tuntee

ne jotka asuvat kaupungissa.Tiiän koska olen ikäni kaupungissa asunu.Kaupungissa asuminen ei tee ihmisestä yhtään viisaampaa.

• olet ;)

Kaupungissa viisastuu... opin ostamaan metroon lipun, olen nyt älykäs "stadilainen". Kaverini hesasta ei vain opi maalla mitään. Eläimet, kasvit naapurikunnat/kaupungit, ja ilmansuunnat on kaikki sekaisin, sekä miltei kaikki asiat joita eteen tulee.

• kaksikolme

"Minkä tahdot tekevän meille, tehkää se samoin heille."Eiköhön kaupunkien suurin enemmistö nykyisin olekin lähtöisin maalta.Visuaalit ihmiset ovat jääneet maalle nauttimaan normaalia,luonnon keskellä nautittavaa elämää.-ja sitä olen jäänyt ihmetelemään; minne ne moukat oikein ovat täältä hävinneet ?

• varmaankin

IDIOOTTI kaupungista... :D kaikaenlaisia.... heh

• Jalkainen kaupunkilainen?

Nyt ,entinen maalainen ? miten suhtaudut kaikkiin ihmisiin,ajattele sitä nyt? että kaikkea pasta kirjoitat häpeä ihminen

• miki-66

Kaupungissa asuvat sukulaiseni pommittavat minua jatkuvasti kysymyksillä aina kun tulevat käymään. Miksi sinulla on kolme traktoria? Jaahas,taas uusi hökötys(leikkuupuimuri)! Miksi jatkuvasti vaihdat uuteen autoon? Mitä teet noin kalliilla kännykällä? Mitä teet tietokoneella täällä metsässä? Katsot tietysti pornoa! jne.

• maalaismaisemiin

Itse olen maalta kotoisin ja harmikseni jouduin pääkaupunkiimme työn perässä aikoinaan muuttamaan. Siellä ei todellakaan ihmiset toisistaan piittaa ! Edes seinänaapureita ei tunneta ei, edes tervehditä !! Ja jos nähdään että jollain on hätä, niin ohi vaan kuljetaan "en minä mitään ole nähnyt ". Maalla kaikki tuntevat toisensa ja kuulumisia vaihdetaan päivittäin. Ja hädässä autetaan. Se on sitä niin kutsuttua sosiaalisuutta ,mikä näiltä hapannaama kaupunkilaisilta puuttuu kokonaan. Siellä ollaan niin "hienoja" ja "sivityneitä" olevinaan ainakin. Ja niin kiire on joka paikkaan, että saa kello kaulassa ja henkihieverissä juosta paikasta toiseen. Vaikka todellisuudessa ei ole kiire minnekkään. Ja auta armias jos satut asumaan kehäkolmosen ulkopuolella, niin johan olet jo täysi maalais juntti ! Että hei haloo ! Kukas se moukka oikein on ? Ylpeä nokka pystyssä kävelevä, toisista ihmisistä piittamaton kaupunkilainen ? Vai maalla asuva, toisten kanssa kommunikaatioon kykenevä maalainen ? Ja luojan kiitos pääsin siitä kaupungista eroon !!

• maalaisia
        maalaismaisemiin kirjoitti:

Itse olen maalta kotoisin ja harmikseni jouduin pääkaupunkiimme työn perässä aikoinaan muuttamaan. Siellä ei todellakaan ihmiset toisistaan piittaa ! Edes seinänaapureita ei tunneta ei, edes tervehditä !! Ja jos nähdään että jollain on hätä, niin ohi vaan kuljetaan "en minä mitään ole nähnyt ". Maalla kaikki tuntevat toisensa ja kuulumisia vaihdetaan päivittäin. Ja hädässä autetaan. Se on sitä niin kutsuttua sosiaalisuutta ,mikä näiltä hapannaama kaupunkilaisilta puuttuu kokonaan. Siellä ollaan niin "hienoja" ja "sivityneitä" olevinaan ainakin. Ja niin kiire on joka paikkaan, että saa kello kaulassa ja henkihieverissä juosta paikasta toiseen. Vaikka todellisuudessa ei ole kiire minnekkään. Ja auta armias jos satut asumaan kehäkolmosen ulkopuolella, niin johan olet jo täysi maalais juntti ! Että hei haloo ! Kukas se moukka oikein on ? Ylpeä nokka pystyssä kävelevä, toisista ihmisistä piittamaton kaupunkilainen ? Vai maalla asuva, toisten kanssa kommunikaatioon kykenevä maalainen ? Ja luojan kiitos pääsin siitä kaupungista eroon !!

Niin, ja keitäs siellä kaupungisSa asuu? ketkä ne niitä töykeitä piittaamattomia ihmisiä ovat? - ne maaltamuuttaneet!

• esim.Stadi
        maalaisia kirjoitti:

Niin, ja keitäs siellä kaupungisSa asuu? ketkä ne niitä töykeitä piittaamattomia ihmisiä ovat? - ne maaltamuuttaneet!

tyhjenee juhannuksena? koska "helsinkiläiset" lähtevät käymään kotona.

• näin on

kesä tulee ja *moukat* maalla lisääntyy kun *hienosto* siiryy kesämökeille

• EMÄNTÄ 78

Saadaan viihdettä maalle kun kaupunkilais tollot tulevat kyselemään kuinka se sonni siemennetään!!!Ja eikö se maito olekkan lämmintä siinä tankissa!No EI ole, kyllä se on paljon lämpimämpää kaupan tiskissä. Eipä silti, rentouttavaahan täällä maalla on, varsinkin tähän aikaan vuodesta ;)

• m aalta mie oon
        EMÄNTÄ 78 kirjoitti:

Saadaan viihdettä maalle kun kaupunkilais tollot tulevat kyselemään kuinka se sonni siemennetään!!!Ja eikö se maito olekkan lämmintä siinä tankissa!No EI ole, kyllä se on paljon lämpimämpää kaupan tiskissä. Eipä silti, rentouttavaahan täällä maalla on, varsinkin tähän aikaan vuodesta ;)

Varmaan tarvitaan toinen Sonni .Niin ne miehetkin täällä kaupunkissa.Olenpa vaan kuullut ja joskus nähnytkin ova kai kaksineuvoisia jotkut miehet kai sonnitkin

• ...

jaksako aina tapella.. Ihmisiä on erilaisia, joka paikassa. Joku saattaa olla maalta, josta joku ei pidä. mutta taas seuraava onkin kaupungista. Eipä sillä asuinpaikalla paljoa merkitystä ole, vaan ihmisluonteella. Oikein iloista alkavaa kesää kaikille, olette kaikki arvokkaita, maalla ja kaupungissa asuvat :)

• laanti

Mutta ajatelkaapa tilannetta ,että ei olisi ollenkaan maalaisia ,olisi vaan pelkkiä kaupunkilaisia.Olisihan mailman täynnä pelkkiä "peukalo keskellä kämmentä" olevia MOUKKIA,vai mitä oot mieltä,ajattele !!!!

• EMÄNTÄ 78

toiset moukat,vai kerrostalon pihoillekko ne lehmät pitäisi tuoda?

• minä----
        EMÄNTÄ 78 kirjoitti:

toiset moukat,vai kerrostalon pihoillekko ne lehmät pitäisi tuoda?

Ilman näitä "maalaismoukkia" teillä "kaupunkilaistollot" ei olisi maitoa, juustoa, piimää,yms mitä käytätte joka päivä ruokavaliossanne. Elikkä miettikäähän vähän..

• citi maailma

Sinä ylivertaisena city ihmisenä aloitit tietenkin keskustelun paikallisista yökerhoista ja kenen kanssa olit bailaamassa ja sikailemasssa siellä eli teillä ei ole yhteisiä keskustelun aiheita. Olisit vaan jättänyt oven avaamatta ja huutanut oven läpi ettei teitä kaivata täällä ja sen jälkeen ei heistä ole riesaa ja voit keskittyä itsesi ylivertaisuuteen.

• Paistaa läpi

Oletampa sinua fiksummaksi mitä ensilukemalta ajattelin. Olet tainnut keksiä aiheen jotta saisit ihmisiä keskusteluun. Empä usko että nykysin enää on sen enempää/vähempää moukkia maalla kuin kaupugeissakaan. Samanlaisia ihmisiä, ero on vain siinä että joku on saanut lusikalla joku kauhalla. Hyvä koulutuskaan ei aina muuta perusmoukkaa.

• tsadilaiset

serkut taas tuli maalle ja niitä pelotti kaikki, jopa meidän kiltti kissamme. Saattoivat muina miehinä istahtaa muurahaispesään ja ihmetellä sitten. Järvessä ei tietenkään uskaltanut uida. Sitten ne narisivat meikeistä ja vaatteista. Kun 70-luvulla ei tietenkään ollut heidän arvolleen sopivia maalaiskaupoissa ja voi sitä valistuksen määrää mikä on nyt muotia ja mageeta. Nyt asun pääkaupungissa itsekin ja käyn myös maalla lomillani. Viihdyn hyvin molemmissa. Ihmisten näennäinen erilaisuus nyt kuitenkin on aika marginaalista. Kaikki kun eivät tee samoja asioita samalla tavalla.

• Moukka maalta

Taidat nähdä näitä "moukkia" sukulaisiasi maalta kerran parissa vuodessa? Vai jaksatko heitä niinkään usein? Totta kai silloin tädit ja sedät päivittävät itsellensä tilanteen, että mitenkäs sillä itsekeskeisellä kaupunkilais kummitytöllä nyt menekään? En yhtään ihmettele, jos heitä ei kiinnosta ottaa sinusta enempää selville, minulle riittäisi vilkaista paljonko perseesi on levinnyt, ja että kyllä, miehet eivät vieläkään halua luonnevikaista naista.

• kaurapuurosta

Henkisesti ja fyysisesti terveet ihmiset asuvat maalla.Joku tutkimus kertoo,että 60% kaupunkilaisista muuttaisivat maalle jos osaisivat/pystyisivät siellä itsensä elättämään. Nirppanokkaisten hienohelmojen paikka on kaupungissa.

• Maalla on mukavaa

He ilmeisesti yksinkertaisesti vain pitävät sinusta ja haluavat näin osoittaa sinulle,että hienoa,kun olet olemassa. Kaikilla vain ei ole"akateemisen korrektia"tapaa tuoda sitä julki.

• on korvien välis

eikä asuinpaikas, mutta juu, nuita moukkia piisaa.

• Moukkia on kaikkialla ja vika on tosiaan korvien välissä. Käytöstapoja ei ole ollenkaan. Suusta pääsee sammakoita paikasta riippumatta. Töissä tämä on tosi kiusallista, pakko kuunnella jonkin verran. Onneksi ystävänsä saa jokainen vapaasti valita.

• serkku

kaupunkiserkut ja sedät, tädit, enot ja tartunnaiset tulivat aina mielellään maalle kylään, äitini taikoi "vieraille" ja omalleperheelle monipuolista maalaisruokaa, yövieraat yöpyivät silitettyjen valkoisten lakanoiden välissä, serkut nauttivat maalla olostaan, maataloustöiden ja leikkien parissa. Yhteydenpito jatkuu vieläkin. Olen ylpeä jos sukulaiseni muistaa minut 5 vuotiaana, olen varma että hän muistaa minut tälläisena mammanakin. Minulla "Suku on paras". Nykyaikana liian moni ei edes tunne serkkujaan, saati sitten tätejä, setiä taikka enojaan, hävetkää. Mitä muuta meillä on pysyvää kuin suku. Ajanmyötä joudumme heistä kuitenkin luopumaan, nauttikaamme suvusta niin kauan kun se on vielä mahdollista. t. sisko, äiti, mamma, serkku, täti.....

• ukkepukke...

Jep meillä maalaisjunttisukulaiset leuhkii uusilla traktoreilla, puimakoneilla,mullipihatolla ym. Uuden pakettiautonkin laittoivat "firmalleen" ja siitäkin kehua retostelevat kuinka heillä on... Luulevat meitä kaupunkilaisia urpoiksi jotka ei tajua että kaikki on ostettu velaks ja leasingilla traktoreita myöten ja maatalouyhtymän ja rahoitusfirmojen nimissä. Torppa ja maat on kiinnitetty viimestä kivijalkaa myöden. Eipä käy kateeksi...VoiVoi!!!

• on..

kyllä totta ,jotkut jaksaa jauhaa sitä yhtä ja samaa vuodesta toiseen, kuin aika olis pysähtynyt. Mutta sillä erolla että kaupunki-ihminen on hyvin stressinen ja itseä täynnä (muodin orja) .Maalla asuva on vieraskorea(mummon vanhat pitsiliinat pöydissä) ja kadehditaan).

• kokemustaf

itsellä sellainen tilanne sukuun että en anna tulla kaupunkilais sukulaisten tilalle ollenkaan koskaan koska ne yleensä vievät jotain tai kerjäävät rantatonttia tai vast. t. sysmä

• nähty on--

yhtä lämpöstä paskaa ne kaupunkilaisetkin vääntää,sitäpaitsi neitimäiset kaupunkimiehet ovat avuttomia käytännön asioissa,hyvä että taulun saavat seinälle.

• olla maalta

mutta läpi pukkaa jo kaupunkilaishölmö.Ota maa- laisjärki käyttöön,jos sitä vielä sulla on.

• lopen uupunut

ja sitten kun anoppi ryntää viikoksi kylään muutenkin niin ahtaaseen asuntoomme,heittelee älyvapaita ideoita ja kontrolloi jokaista liikettä....ei helv..., siis mistä pirusta näitä löytyy

• ajattele,,,

sieltä itsekkin varmaan olet lähtöisin,anna heidän muistella,sivuuta asia ja ole mukana ,älä pahoita edes itsesi mieltäsi,moisella asialla,elämä on ja tulee pysymääm tälläisenä,maailma muuttuu ,,,,,

• Me Naiset

Heidät tunnistaa siitä että heitä kutsutaan Suomalaisiksi. Koko "finlandin" suomettunut kansahan on perämetästä ;) -- Tai no toisaalta - tiedättekö muuten missä kunnassa koko maailmassa on eniten suhteessa mensan jäseniä maailmassa? Nooo vihje...se kunta on suame turu ja pori maaseurul koko maailmas...ja tämä kunta ei ole mikkää kauhea erikoisuus noire kuntie joukos toll seurul maailmass... Entä tiedättekö mikä kaupunki on ykkönen? No se o notta niin että se o suame etelä-pohojanmaan maalaiskaupunki kurikka koko maaiilmas. No mutta entä tiärättekö missä maassa maailmassa on eniten mensalaisia ? Se on perkula yksinkertane peräpohjola finlandiassa. -- Ps. Tuohon aloituksen loppuosaan täytyy kyllä todeta että eikö ne ole stadissa tuotetut moukkamaiset naistenlehdet, seiskat ynm jotka vuodesta toiseen jaksavat jauhaa siitä, että ketä on kuinka lihava, laiha tai minkäkin näköinen tällä kertaa? Tai kuka meni naimisiin kenen kanssa ja kuka ei, kuka erosi tai ketkä sai lapsen? Ja levittää tätä pakkopullaansa vielä läpi suomen lapsienkin silmien eteen lehtipisteissä, lööpeissä ynm?

• en oo.

Tarvikoo niiden kans olla tekemisissä.Ite en oo kaupunki tollojen tai maakunta tollojen kans missään tekemis.Elän omaa elämää.Ootko siitä kade?

• sinä tyytyväinen

vain itseesi, kun olet niin sivistynyt Kaupunkilainen, etkä yhtään moukka. Siinä on sinulle niin paljon iloa, ettei luulisi enää muiden tekemiset kiinnostavan!

• peräkylältä

Taitaaolla moukkia sielläkinolen ihmetellyt , erilaisuutta löytyy joka paikasta. Meitä riittää joka junaa.

• Juntti-Mara

Olen asunut maalla ja kaupungissa. (30v maalla ja loput 35 kaupungissa)Paska sakkia asuu molemmissa paikoissa.Näin on tosi! Kaupunkilaiset ovat itseään täynnä ,tuskin pystyvät hengittämään.Maalaiset ovat kateellisia,ahneita ja kaunaisia.

• sieltäpä sieltä

Hei ooksä ihan vajaa ei sun tartte olla tekemisissä niitten kanssa vai rahojako jahtaat?

• Että näin

sukulaiset voivat käyttäytyä tosi moukkamaisesti. Usein käyttäytymiseen voi liittyä jokin edun tavoittelu sekä kateus. En kuitenkaan jaa mielipidettä että moukkamaisuus aina löytyisi maalta. Ainakin aito maalainen moukkamaisuus enemmänkin positiivinen ilmiö. Liittyy ehkä enemmän ihmisten, välillä liikaakin, avoimiin luonteisiin.

• lak o nia

Aivan yhtä moukkamaisesti osaa kaupunkilaisserkutkin käyttäytyä.

• ns. moukka

On se kiva, kun on saatu niin fiinejä sukulaisia muuttamaan/syntymään kaupunkiin!!! Onneksi et asu täällä maalla!!! Kuinkahan on, kun sukulaistäti/-setä/-eno/mummo/ukki lähettää satasen synttäri tai muuksi lahjaksi - sekin on siltä "moukalta". Tai kesän tullessa mennään maalle lepäämään valmiiseen ruokapöytään. Toivottavasti kuulut niihin ihmisiin, jotka inhovat maalaiselämää. Taisitpa paljastaa itsesi. Ilmeisesti vielä elämän kokemus puuttuu. :)

• ----------------------------

Taitaa olla teitin suvun sukurasitteita,,, tuo moukkamaisuus.

• ystävät voi valita sukulais...

Olen kokenut saman,,,Vastaa samalla mitalla takaksin. Kylläpäs setä näyttää vanhettuneen ja tädillekin on tullut paljon enemmän ryppyjä kuin ikä antaisi olettaa. Sukuuni olen tullut siksi olen näin pitkä, lyhyt, lihava tai laiha. Jos arvostelee lapsiasi PUUTU siihen. Naimisissa olemisesta voisin sanoa että ai samanlainen rumilusko mun pitäis ottaa kun sulla on, EI KIITOS Zemppiä vaan. Ystävät voi valita sukulaisia ei.

• Aprikos

ovat ehtineet koota suuremmat "muistiarkistot" ja varmaan tuntuu mukavalta nähdä suvun piirteitä nuoremmissa. Ei se moukkamaisuutta ole. He vain haluavat luoda yhteyden siltaa sinuun, jota harvemmin tapaavat. Mikäpä oliskaan parempi tapa, kuin ottaa esiin se mikä todella on yhteistä. Saattaahan siinä sitten tulla kommentoitua muitakin ominaisuuksia. En minäkään ole koskaan tykännyt samannäköisyyteen viittaavista kommenteista, mutta niitä olen saanut sisarilta ja ystäviltä. On jopa viitattu johonkin ihan tuiki tuntemattomaan ihmiseen. Itse olen yrittänyt välttää sitä juuri siksi, kun se ei itsestänikään tunnu kivalta. Nyt vanhemmiten olen itsekin huomannut, että ajatuksissani etsin sukulaisnuorista isovanhempien piirteitä, luonnetta ja tapoja. En yleensä koskaan kommentoi ihmisen ulkonäköä, vaikka olisivat hyvinkin ylipainoisia. Itse olen saanut kyllä kuulla vaikka kuinka usein, miksen syö enemmän, että tulisin lihavammaksi. Ja sen täällä miljoonakaupungissa vierailta ihmisiltä. Niin että silleen.

• kokemusta on

Hesassa on tosiaan reiluja jätkiä. Lähettävät naisensa tunturiin meille naitavaksi, kaksi kertaa vuodessa.

• Viiksivallu_T

Useilla on kokemusta, ettei nykyään parisuhde ole omistussuhde jossain varhaisessa mielessä. Jos matka tunturiin on tilattu toiselle lahjaksi, on matkailija itse vastuussa käytöksestään. Nymfomaniaa, petturuutta tai väkisinmakaamista on. Jotain näistä varmasti tarkoitat. Tämä vastaus ei ole Hesasta, mutta kaikkialta pätee se totuus, ettei parisuhteeseen ketään kahleilla vangita.

• mää vaa

Vähän yli puolen vuosisataa kestäneen elämäni aikana ja sekä kaupungissa että maalla asuneena, kaikkein suurimmat moukat olen löytänyt (YLLÄTYS, YLLÄTYS) kaupungeista. Hyvää talven jälkeistä elämää sinullekin, toivottavasti aivosi vielä sulavat!

• se on

se sinun sukusi, sieltä maalta nimittäin. Oletkohan jotenkin täyttä ymmärrystä vailla oleva tai jotenkin muuten vajaa valtainen? Taitaa vappusimat kuplia vielä otsalohkossa. Oikeastaan en ole koskaan ymmärtänyt tuollaista vastakkain asettelua. Johtuu varmaan omista perhetaustoista koska äitini on kaupungista ja isä maalta. Lapsuuden kodissa ei koskaan rokotettu kumpaankaan suuntaan. Asuimme maalla ja vieraille paljon kaupungissa äidin sukulaisten luona. Aikusillakaan ei tullut mitään kismaa edes politiikasta, vaikka äidin suku oli täynnä ammattiyhdistys ihmisiä sekä punikkeja. Sellaisethan ymmärtämättömyyttään aikanaan parjasivat viljeliä väestöä. No onneksi sitä ei enää nykyään tapahdu niin paljon. Kyllähän ennenkin fiksuimmat vasemmisto siiven edustajat ymmärsivät mistä piika pissii. Joo, itsekin muutin aikanaan kaupunkiin mutta palasi parinkymmenen vuoden jälkeen kotitilalle. Kyllä tämä parin sadan hehtaarin plantaasi minun mielestäni voittaa kukka-amppelin parvekkeella. kuka mistäkin pitää ja kuka mitäkin arvostaa. Joo, hyvää kevään jatkoa kaikille, jopa niille jotka ovat juhlineet vappua.

• Kaapunkilaane

Niin minäkin kun kerran 10v vanhana vietin yhden kesän maalla sukulaisissa ja nyt monen vuoden jälkeen tapasin tuon tädin ja hänen miehensä. Niin tuo täti sanoi minulle, että "kylläpä sinä olet miehistynyt", HEH olen nyt 45v perheellinen, mahtoikohan mitä ajatella tuo täti olinhan kuitenkin silloin 10v pieni lapsi kun heillä vietin kesän, poikani on nyt saman ikäinen ripakinttu.

• minä-

Ihan pakko kommentoida. Maalaiset puhuu kaupunkilaisista kuin ulkomaalaisista ja Varsinkin kaupunkilaiset puhuu maalaisista kuin ulkomaalaisista. Yleensäkkin täytyy sanoo, että ei oo taas ainakaan ne ihan fiksuimmat ihmiset tänne ollu kommentoimassa :D Hohhoijaa. Miettikäähän nyt kun ihmisiä on sekä maalla, että kaupungissa monenlaisia.

• kesällä :))

MAALLA ON MUKAVAA!!

• heh.

"Yleensäkkin täytyy sanoo, että ei oo taas ainakaan ne ihan fiksuimmat ihmiset tänne ollu kommentoimassa :D " MITÄ TUOHON NY VOIS ENÄÄ LISÄTÄ? Ironiaa - Itseironiaa :D

• minä-
        heh. kirjoitti:

"Yleensäkkin täytyy sanoo, että ei oo taas ainakaan ne ihan fiksuimmat ihmiset tänne ollu kommentoimassa :D " MITÄ TUOHON NY VOIS ENÄÄ LISÄTÄ? Ironiaa - Itseironiaa :D

No voi olla. Ohan niitä vieläki fiksumpia ihmisiä kuin minä :) , mutta ihan noin niinkun rehellisesti täytyy kyllä sanoo, että jos haluaa nostattaa verenpainetta niin ei muutakun lukemaan vähän suomi24 keskusteluja.

• tätyli maalta

Kyllähän meirän juuret aika monen taitaa sieltä perämettästä juontaa, "smooltookki" on ehkä vähä erimoista eikä sitä tohorita paremmin ittiänsä sivistänysille (tai jotain sinne päin) muusta puhua ku ilimoosta ja keeniperimästä. Kestä. Laajennetahan kuki reviiriänsä mutta onko mukava havaata olevan vähä paree vaikkei olsikkaa- ei se suku oo aina pahin....perinnönjaos voi löytyä joku mukava potti joskus niiltä tätyliiltä. Asenteesi on melkoisen suppea- sorry.

• tääl espoos asuu maalta muuttaneita "pissisksiä" pilvin pimein. Jouluna ja pääsiäisenä nää juntit palaa sitten kotikonnuilleen hienoilla autoilla kehuskelemaan kuinka hyvin menee ja kuinka iso omakotitalo heillä on. Saisivat juntit jäädä sinne junttilaan

• jepsus

Olinpa takavuosina järkkärinä eräässä pääkaup.seudun musiikkifestarilla. Siinä aidan vieressä takaporttia vartioidessa tuli iloisessa laitamyötäsessä nuori kaveri. Kertoio olevansa espoosta ja kävelevänsäkin muutaman mertin ylempänä kuin me - jotka emme ole espoosta. Eipä voinut kuin nauraa. Älykkyyttä, Sitä Suurta espoolaisuutta ja "olen enemmän kuin tavallinen kuolevainen koska asun espoossa" -asennetta ja maailmaa kuvasi se, että kaverilla oli PAHVINEN SIKSPÄKIN KUORI HATTUNAAN. Ei yhtään juntti siis??

• se on

aivan sama asuuko junttilassa vai kaupungissa.

• vaan jutustelua

Varsinkin vanhoilla ihmisillä on tapana kysellä ja muistella typeriäkin asioita. Haittaako sinua tosissaan niin paljon, jos esim. vartin verran juttelet jostain, mikä tuottaa toiselle ihmiselle iloa? Kaatuuko maailmasi todella siihen? Otatko jutut liian tosissaan, ja miksi? Mietipäs näitä. Minäkin ajattelin ennen, että mitä se muille kuuluu, onko minulle lapsia tulossa milloin ja olenko nyt lihonut vai laihtunut. Mutta joillain ihmisillä - usein juuri niillä vanhemmilla - ei ole juurikaan muuta aihetta, mistä puhua. Sama kuin nämä mummelit, jotka keskenään puhuvat siitä, kuinka paljon tänään on kolottanut polvea ja monetko lääkkeet lääkäri määräsi. Vasta näin vähän vanhempana, kun on ollut paljon erilaisten ja eri ikäisten ihmisten kanssa tekemisissä, alkaa tottua noihin jutun aiheisiin. Ei oteta toisiamme liian vakavasti. On ihan hyvä, ettei me kaikki olla ihan samanlaisia. Meitä on monenlaisia, ja kyllä kaupungistakin tätä "junttiutta" löytyy. Se on vaan lähinnä juuri sitä muiden väheksymistä ja itsensä pitämistä muita parempana, tietämättä asioista sen enempää. Hyvää kevättä kaikille. :)

• ...välit poikki...

...moukkamaisiin sukulaisiisi ja kerro heille kuinka tyhmiä ja idioottimaisia he ovat. Kerro myös ettet halua kuulla heistä enää koskaan. Polta, hävitä ja tuhoa kaikki mikä muistuttaa sinua maalla asuvista tynnyrissä kasvaneista sukulaisistasi. Vaihda vielä varulta henkilötietosi, muuta puhelinnumerosi jne jne ja laita osoitetietosi salaiseksi. Niin helppoa se on kuin osaa...

• Jarijarre1967

sitten kun noin maalaisia arvostelet. Omat sukujuuresikaan eivt varmaankaan ole kaukana maalta. Mutta koeta nyt pärjätä siellä kaupungissa ja mieti mistä on peräisin ruokasi, kun ruoka-aika syömään menet.

• joona092
    • olet kotoisin

Koska ei tuo aloituksesi ollut järin sivistävä.

• moukka maalta

Vai että vain sieltä maalta löytyy niitä moukkia? Ei ne tädit/sedät,kummit ja mummit eroa noin kamalasti ainakaan mun mielestä, samanlailla täällä kaupungissakin arvostellaan. Itse maalta kotoisin olevana voin sanoa, että maalla osataan olla chillimmin kuin täällä pääkaupunkiseudulla varsinki ollaan niin uptight..

• maalla ainakaan

puhu koko ajan rahasta ja turhanpäiväisistä muoti ostoksista, kuten niin iso telkkari ja niin nopea auto jne..... Itse nautin olostani maalla sukulaisilla, keskustellaan luonnosta ja suvulle tapahtuneista asioista. Eivät ole materialisteja joten totta kai tulee puhuttua ihmisistäkin(meillä ei kylläkään haukuta). Joka tapauksessa ei ole mitään paineita tai paremmuus kilpailua. T: Helsingissä syntynyt ja Lahteen muuttanut.

• Stadin kundi

Sukulaisia ei voi valitettavasti itse valita. Täytyy vaan lusia tuomio läpi niiden kanssa. Mä oon kyl sanonout niille, että pysykää pois mun luukusta.

• Stadissa

suurin osa pöndelästä, niin tottakai ne on dorkii. Stadin kundit ja gimmat ei oo dorkii.

• akuaku

Näinhän se menee kun yksilöllisyyttä ja omaa rauhaa arvostetaan yli kaiken. Kyllä se vanhaa ihmistä muisteluttaa kun nähdään vaan häissä ja hautajaisissa. Ihan samaa tekstiä olen aikoinani kuullut "helsingin tädiltä" taitaa vaan mennä toistenpäin jos itse asuu cityssä.

• maalta =)

Itse olen syntynyt maalla ja kasvanut maalla ja nyt myös elän maalla ja harjoitan maataloutta. Toivon myös että kuolen maalla... Puolet suvustani on kaupunkilaisia ja puolet maalaisia. Ei se ajatusmaailma aina ole ihan sama ja kyllähän niiltä kaupunkilais serkuilta välillä tulee niin tyhmiä kysymyksiä kun vaan on mahdollista!!! (esim. just toi peruna juttu tai että onko kylvykoneessa talvirenkaat tai (katsoo kalkkunaan ja toteaa...) Onpas iso kana!!! Ja aina kun tapaan kaupunkilais tätejäni ne kysyy ensimmäisenä että jokos niitä häitä vietetään ensi kesänä!?!? Tähän kysymykseen on tehnyt mieli jo pitkään vastata että jokos niitä sinun hautajaisia vietetään ensi kesänä!!! Vaikka välillä kysymykset ovatkin ärsyttäviä ja aina kysellään ja udellaan samoja asioita niin en silti halua olla tyly (vaikka joskus mieli tekisikin...) Kun vastailee kysymyksiin kiltisti ja hymyilee, niin voi hyvällä omalla tunnolla kysellä yhtä tyhmiä takaisin =) Tulen kyllä toimeen todella hyvin sukuni kanssa ja hyvä niin (vaikka aina sanotaankin että suku on pahin...) Kaupunkilaiset voivat oppia asioita maalaisilta ja toisin päin!

• miekii

muutin kaupunkiin,nyt jo kolmannessa kaupungissa asun muuttoni jälkeen. En ole vielä Helsingissä asunut, mutta siellä käydessäni olen huomannut että samanlaisia ihmisiä siellä on kuin muuallakin. Ehkä moukkia,ehkä ei, kuka tietää...Kuitenkin olen pääkaupungissa tavannut eniten epäkohteliaita ja töykeitä ihmisiä, mistä se siis johtuu? Ei kai vaan siitä,että ollaan maalta muutettu ja yritetään esittää parempaa kuin ollaan. Kadehditteko maalaisia kun heillä on luonto lähellä, lapset hoidetaan kotona työn ohessa,osataan laittaa ruokaa, leipoa ja jopa tuottaa ruokaa teillekin, kaupunkilaisserkut? Käykää joskus kokeilemassa itsekin.

• sieltäpä missä

Asuu muka viisas immeinen. Ite ostat ilmeisesti kaikki sanomat missä joku missi naipi jonkun, tai eroaa. Luulen että täällä vähemmän ostetaan kuin siellä sivistyksenkehdossa(muka). Siis missähän ne moukat asuu.

• tädit ja sedät

on maalta niin ainakin toinen sun vanhemmista on myös "moukkasukua"ja niinpä säkin kuulut sukuun. Ja noita kysymyksiä niitä kyselee myös kaupunkilaistädit ja sedät.

• tiimo

Itse olet moukka. Olen syntynyt ja asunu elämäni kaupungissa ja mulla on suvussa "maalaisia" samallaisia tallaajia ne on ku mie

• maalainen......

Minä taas olen sitä mieltä, että ne moukat ja yksinkertaiset asuvat juuri kaupungeissa, suurissa sellaisissa. Kaiken lisäksi kaupungin asukille voi mennä sormi suuhun maaseudulla kun laitetaan talikko käteen, että alahan lapioida paskaa. Maalla voi myös mennä ne korkokengät kakkaan, jos ei katso minne polkee, ja hajuja pitää sietää. Mieluummin hengittää paskaa ja maaseutua kuin pakokaasua.

• Sukulaiset on se jota et voi valita(ne tulee)mutta YSTÄVÄT on se SUKU MINKÄ VOIT VALITA ja niitä on PALJON

• TummaRuusu kaupungista

"Maalaismoukkia" varmaan ärsyttää meidän urbaanit käsityksemme "oikeasta" elämästä. Näinkin päin.

• sukulaisia???

Taidat siis olla moukka itsekkin???

• kehtaa

vielä myöntää.

• kaupungista ärsyttää

Vanhempien vuoksi näitä vuokralla tai kuppaisissa kaksioissaan asuvia tärkeileviä valkokaulusköyhiä täytyy katsella kerran vuodessa typerissä sukukokouksissa, jotka ikäänkuin sattumoisin järjestetään AINA meillä. Mikäs on VW:illaan ja Toyotoillaan prutkuttavien surkimusten tullessa kestittäväksi ja yöpymään pienistä kopperoistaan yli 300 m2:n taloon. Erityisesti tuo yövierailu jaksaa ihmetyttää, sillä luulisi tunnin ajomatkan jaksavan ajaa kotiin nukkumaan vaikka sitten vähän kehnommallakin autolla. Huonosti peitelty kateus on ainoa huvi, jota siitä karjalaumasta saa tympeän pakkososiaalisen viikonlopun aikana. Kun tällä tilalla on tehty sukupolvenvaihdos, kaupunkilaissukulaisten visiitit loppuvat. Siinä on turha vanhempien inistä mistään sukulaisvelvoitteista. On se kummaa, että joihinkin ei tartu kaupungista hiventäkään sivistystä. Itse sain sieltä sentään akateemisen loppututkinnon ja hauskan vapunviettotradition.

• vaurastuitte?

Kukas ne maataloustuet mahtaa maksaa?

• ....
        vaurastuitte? kirjoitti:

Kukas ne maataloustuet mahtaa maksaa?

Kyllä se kuule niin on että turha on tääl mittän maataloustuista jauhaa,, Ne on jokainen viljelijä ansainnut! Muistappa ensi kerralla kun syöt hyviä grillieväitä että ilman tukia niiden tuottaminen on mahdollista.. Ja kuitenkin jokainen saa vastinetta rahoilleen! Toisin kun esim. työttömyyskorvauksista..ne ei teitä kaupunkilaisia taida häiritä yhtään.. Mutta jos mielestänne maatalous on helppoa niin jokainen voi sitä harjoittaa..ei muutakuin tila pystyyn ja tukia hakemaan!

• ,....
        .... kirjoitti:

Kyllä se kuule niin on että turha on tääl mittän maataloustuista jauhaa,, Ne on jokainen viljelijä ansainnut! Muistappa ensi kerralla kun syöt hyviä grillieväitä että ilman tukia niiden tuottaminen on mahdollista.. Ja kuitenkin jokainen saa vastinetta rahoilleen! Toisin kun esim. työttömyyskorvauksista..ne ei teitä kaupunkilaisia taida häiritä yhtään.. Mutta jos mielestänne maatalous on helppoa niin jokainen voi sitä harjoittaa..ei muutakuin tila pystyyn ja tukia hakemaan!

että ilman niitä maatalous ei ole mahdollista!

• paikaansa!
        ,.... kirjoitti:

että ilman niitä maatalous ei ole mahdollista!

Pitkällä aikavälillä ilman maataloustukea tuotanto vähenee ja tuotteiden hinnat nousevat. Kuluttajalle maataloustuotteet käyvät kalliimmiksi ja tuottaja saa niistä paremman tulon. Lopulta tukematon maatalous olisi tuottajan etu, ei suinkaan kuluttajan. Olisi aika lapsellista kuvitella, että suomalaisen veronmaksajan veroaste putoaisi siinä tapauksessa kansallisen maataloustuen verran.

• kannatti olla

Maalta lähtöisin, nyt pakko liitetään kaikki loputkin maalaiset kaupunkiin.

• Sir John

Kovin on merkillistä, että junttilan urbaanipellet ryhtyvät arvostelemaan maalaisia. Siihen kenelläkään urbaanipellellä ei olisi varaa. Se, että asuu jossakin ihmiskasassa, jota hupaisasti kaupungiksi nimitetään, ei tee kenestäkään edes sivistynyttä. Kyllä pieru haisee myös kaupungissa. Toisekseen en tunne yhtäkään urbaanipelleä, joka ei päivät ehtimiseen kadehtisi maalaisia, heidän tukiaisiaan, perämetsiään, peltojen tuottoa yms. Joten kannattaisi hieman pidätellä tuota ulosantiaan. Jo ihan hygieniasyistä.

• älä jauha shaissee

Ehkä hyvällä tsägällä se puolenhehtaarin kaurapeltokin antaa edes sen mitä siihen kylvää. Huonolla tsägällä kaupunkilandtrollari kerää 500ha pellostaan tuet, jolla ostaa landepaukun puolenhehtaarinkin pellot. Se ei mua vituta, että pienviljelijöitä tuetaan. Mua vituttaa se, että isoja maanomistajia tuetaan enemmän! Isot maanomistajat saisivat myydä maatansa pienviljelijöille, jos viljely ei ilman tukea kannata ;) On hyvä muistaa, että pienemmiltä tiloilta on ha:lta saatava tuotto suurempi, kuin suurempien tilojen tuotto/ha!!

• Sir John
        älä jauha shaissee kirjoitti:

Ehkä hyvällä tsägällä se puolenhehtaarin kaurapeltokin antaa edes sen mitä siihen kylvää. Huonolla tsägällä kaupunkilandtrollari kerää 500ha pellostaan tuet, jolla ostaa landepaukun puolenhehtaarinkin pellot. Se ei mua vituta, että pienviljelijöitä tuetaan. Mua vituttaa se, että isoja maanomistajia tuetaan enemmän! Isot maanomistajat saisivat myydä maatansa pienviljelijöille, jos viljely ei ilman tukea kannata ;) On hyvä muistaa, että pienemmiltä tiloilta on ha:lta saatava tuotto suurempi, kuin suurempien tilojen tuotto/ha!!

Olen jo pitempään ollut sitä mieltä, että kaupungit pitää hajasijoittaa ja väestölle pitää järjestää palsta landelle jotta elintarviketuotanto pystytään turvaamaan jatkossakin. Kun lössi sitten tuottaa itse ruokansa niin on se ja sama, mitä ruoka maksaa ja onko kaupassa "nuudeleita". Näin myös kapitalismi saadaan loppumaan eikä optiokeisareita enää tarvita.

• että..
        Sir John kirjoitti:

Olen jo pitempään ollut sitä mieltä, että kaupungit pitää hajasijoittaa ja väestölle pitää järjestää palsta landelle jotta elintarviketuotanto pystytään turvaamaan jatkossakin. Kun lössi sitten tuottaa itse ruokansa niin on se ja sama, mitä ruoka maksaa ja onko kaupassa "nuudeleita". Näin myös kapitalismi saadaan loppumaan eikä optiokeisareita enää tarvita.

vastauksesi oli hiukan karrikoitu, mutta oli kiteyttänyt asian vastaukseesi hyvin. Omavaraisuustalous on tulevaisuuden suunta. T. Edellinen

• kokemusta on

Reteillään mitä ostettiin_KÄTEISELLÄ_osarilla ei osteta mitään ja luottokorttien käyttäjiä haukutaan, KÄTEINEN raha määrittelee sen kuinka rikas on??? Kateellisia naapureille naapurien hankinnoille uusille autoille, työkoneille aletaan juoruamaan ja ihmetellään mistähän silläkin on rahaa... Tullaan kylään ILMAN KUTSUMATI mitään ilmoittamati, tälläkin on tarkoitus tullaan KYTTÄÄMÄÄN onko kodissa siistiä, onko emäntä leiponut pullaa vai onko ostopullaa jos on ostettua pullaa lähtee juorut kylillä kuinka emäntä on laiska leipomaan. Evankelisluterilainen uskonto on PAKKO muita katsotaan vinoon. Maalaisten pakko arki on kovaa kaikkine pyhine ja perinteieneen mitä on pakko noudattaa tai muuten ei kuulu joukkoon erillaisuutta ei hyväksytä missään muodossa. Arvostelua, kyttäystä, juoruilua kuka he*vetti tälläistä kestää??? Maalaisia voisi verrata johonkin LAHKOON sen verran outo porukkaa on noi heinähatut, että huhu huh...

• egettttd

Maalaiset moukkia ja vaikka mitä ....mutta kun näillä viksuilla kaupunkilaisilla alkaa joulu hiihto kesä ja muut lomat niin kyllä ne vaan tänne maalle änkää.Pysykööt kaupungissa.kyllä maalla on mukavaa.

• takaisin apukouluun, hus

Pitäsköhän sun mennä takasin apukouluun opettelemaan ensinnäkin oikeinkirjoitusta ja oman ällin käyttöä noin yleensäkin. Työkoneille aletaan juoruamaan Yksin sun ei tarvi siellä mietiskellä kenenkään varallisuutta, saat seuraa mun munkkiniemen serkuistani. Jokunen vuosi sitten olivat nauttimassa maalaistollon tekemää jauhelihakastiketta kovan heille järjestetyn lomapäivän päätteeksi. Kokkina olin unohtanut ostaa kundeille spagettia/makaroonia lisukkeeksi. En jaksanut läåhteä enään mokomia kaupasta hakemaan vaan keitin normi perunat italo kamppeen sijaan, ja sit lähti. Olin jo jonkun aikaa ite popsinut kun huomasin, että nää tulevaisuuden suunnannäyttäjät pyöritteli perunoita lautasellaan naama vähemmän messingillä. En ollut uskoa kun selvisi syy miksi peruna ei maistu. Nää ei osannu kuoria niitä. Ei kukaan heidän kavereistakaan osaa, ei kuulemma tarvi sitä koskaan tehdä.N.15 vuotiaita olivat silloin. Woi perkele mulla oli hauskaa kun opetin ne tähän vaativaan, mutta henkiinjäämisen kannalta oleelliseen tehtävään ja kyllä koko tapahtuman ajan ulkona tupakoinut heidän isänsäkin sai vittuilut osakseen. Vittuilen vieläkin suurella ilolla näille rakkaille sukulaisille asiasta aina tavatessamme. Hkissä ei siis teinit osaa edes pottuja kuoria ja enemmän elviksiä ollaan kuin elvis ite. Vain otettu lääke auttaa.

• pöndeläinen

Siis maalla on kivaa asua, antaa niiden turhantärkeiden tiukkapipojen olla siellä kaupungeissaan. Itse muutin kaupungista maalle 1994 ja ai että oli hyvä ratkaisu.

• muaHAHAA

Te kun nostatte itseänne jalustalle ja tykkäätte aina asettaa vastakkain etelä-suomi vs pohjois-suomi ja kaupunkilaiset vs maalla asuvat, niin tiedoksi vain näin kaupunkilaisena ja etelä-suomalaisena sanon; tunne on molemmin puolinen jatketaan vaan samaa rataa!!!:D

• w47 99,0

Tunne on todellakin molemminpuoleinen. Löytyisipä jostain niin paljon rahaa, että esim pääkaupunkiseutu saatais aidattua. Ei pääse moukkamaiset juntit tukka pystyssä sotkemaan vahvasti narsististen ja tunnevammaisten kaupunkilaisten elämää, eikä nämä tsadilaiset pääse aiheuttamaan ruuhkia ja sitä kautta onnettomuuksia valtakunnan pääväylille kun ovat lomillaan sieltä helvetistä välittömästi pakenemasssa kun tilaisuus tulee. Maatiasmoukan jääkaapin sisältö ja myös elämän sisältö on paljon täyteläisempi ilman näitä ultimatehyperihmisiä. Yks jaksaa aina naurattaa....Talvi yllätti eteläsuomen, paljon peltikolareita. Tyypillinen uutinen syksyllä. Talvi yllätti, voi vit, voi kyr voi per voi saa.......

• ei kaupunkilaisille

Niin halutaan muuttaa maalle.. Omassa kylässä katsellut tarpeeksi junkies väkeä..ei kiitos=ei ole mulle edes ihmisiä, haaskoja Pysyisivät kaupunkilaiset kaupungissa ja varsinkin ne, jotka myyvät narkkipaskaa

• eikä ole

...yhtään ikävä sinuakaan.

• ei vikaa suvussa

Ikävää jos on tuollainen perimä suvussa. Kyllä se näkyy ketjun aloittajassakin tuo suvun moukkamaisuus.

• Shangrilalala ha

7 Sukupolven sisäsiittoisuuden tulos.

• kukkooo..

männä kaapunkkiin kyllään sukuloimmaan ja syyvvä lähtiissä uunituoretta lanttu kukkoo no sehän pannoo mahassa aekamoeset kuasun lattoo ja sihä ei pijä sisuksissaan erkkikkää se on sitte piästettävä kaapunkilaisten kahvi pöyvvässä suhuna mualimmaan arvoo haeseeko oikein haesoo ja hyvälle siitä haestaa tuorreen kukko taekinan ja lantun arvoo kuhtuutko kyllää no ei varmaan eivät ymmärrä tätä puahaha...

• Taavetti Metsäpirtiltä

Misteepäs sinäkkii oesit alkus suannu jos ee oes niitä mualaesia suvussas.Hyvvee päevänköllykkee sullennii,vaekka onnii nuin kirree pipo.Tahi kun sielläpäen sanotaan taetaa olla lyhytpururata.

• tessiiii

Eiköhän isoin osa kaupunkilaisista ole lähtöisin Maalta että se siitä Kaupunkilaisuudesta.

• joillain hieman

todenmukaisempi elämänkatsomus kuin sinulla, joka tod.näk juokset rahan tai uran perässä? Onko sinun ruumispaitaasi tulossa tasku, jotta kuoltuasi saat jatkaa pisnestäsi tuonpuoleisesssa?

• Ei ole merkitystä..

..oletko kotoisin maalta vai kapungista! Molemmista löytyy ihan yhtä pölöjä ihmisiä ja mitäs sitte jos sukulaiset puhuu kuka on lihonut ja kuka meni kenenkin kanssa naimisiin! Se on sukulaisten homma puhua siitä ja jos et sitä kestä niin älä sitten ole sukulaistes seurassa! Niinhän sitä sanotaan, että suku on pahin! Voisit myös miettiä vähän omaa suhtautumistasi asioihin! Ei maalaiset olo yhtään sen huonompia ihmisiä kuin kaupunkilaiset!! Ei keskustan penthousessa asuminen tee kestään sen parempaa! Ja sitäpaitsi suku tulee aina pysymään samanlaisena ja silti he ovat samaa verta ja lihaa kanssasi. Sekin on vain hyväksyttävä!! Vähän lisää avointa mieltä, niin maailma ei näytä laisinkaan niin kamalalta paikalta! :) Vaikka maailma nykyään onkin aika kamala paikka..

• PUHUI HELSINGISTÄ?

Otsikko koski "kaupunkia".. Ite muutin pois stadista kun kaikki "vittu mie oon hesalainen" tyypit muutti sinne.

• siinä on iso ero onko stadilainen vai "hesalainen"...ei tarvi kun mennä illalla ravintolaan niin jostain kiven alta mönkii tämä "mie oon tatilainen" ja uhoo niin perkeleesti...on se vaan kumma kun ei uskalleta olla sitä mitä on vaan pitää vetästä roolit heti kättelyssä...

• ON YKSI SYY

Maalaisten tyhmyyteen.

• Sami-555

Mistähän sinä noinkin älyttömään päätelmään olet päätynyt? Simpsonien Cletusista ja Brandinesta? Jos vähänkään olisit asioista selvillä, tietäisit, että maalla ei asuta missään kaukana toisistaan eristyksissä olevissa kylissä, jossa naidaan vain lähisukulaisia. Ehkä sinun kannattaisi olla hiljaa, niin et paljastaisi kaikkea typeryyttäsi ja pilaisi muidenkin kaupunkilaisten mainetta. Ovatko vanhempasi kenties lähisukulaisia, vai mikä on syy tyhmyyteesi?

• niin oot sinäkin

Olet ihan oikeassa suvussa, pidä hyvänäsi, koska olet itse oikea MOUKKIEN MOUKKA, kun valittelet noin mitättömistä asioista, kyllä tähän maailmaan mahtuu maalaisserkut ja kaupunkilaistäditkin. Avarra vähän maailmaasi, lähde pois yksiöstäsi, vaikka maalle, muiden moukkien seuraan...

• mie oon maalta

on kaupungista,mutta ne olivat niin juntteja,että mä muutin maalle.Kaupunkilaisilla on todella kapea näkemys asioihin.Onneks mä hiffasin sen ja muutin laveammille maisemille.

• mutta miks

sitten kesälomien aikaan kaikki kaupunkiserkut kuitenkin porhaltaa suurella joukolla sinne MAALLE? Niin miks, jos ne maalaiset on yäk?

• batteri

Kaupunkilainen, ylpeä Bling bling juppi oli jäänyt maaseudulle jumiin. Auto oli tienvieressä eikä käynnistynyt. Päivää, mikä hätänä? -**#%&/(*)!** faijan ostama **©@£$∞§**** ei starttaa!! Komea bemari, millä koneella? Onko iso pata pellin alla ? -En tiedä, mut kulkee helposti 250Km/h motarilla Ootteko soittanu musiikkia lujalla tässä ollessanne ? Auto sitä ennen toiminut normaalisti ennen sammuttamista ? -#€%& kaveri alko oksentaan, luukutettiin 35minsaa biisiä ja sit ei lähde käyntiin "#€%€#&!!! Siis akku tyhjä? Tässä ei voi tehdä mäkikäynnistystä joten hommaan käynnistyskaapelit teille naapuritalosta. Ottakaa akunsuojukset pois niin päästään asiaan, tulen pian takaisin. -"?! ?! ?! ?!" No, miksi konepelti ei ole auki ? katsotaan? (ei rapasuojan takana ainakaan..) Jaa, täytyy olla tavaratilassa piilossa ? -Mikä akku?!!! Tämä tässä, ei se teidän auto muuten käynnisty kuin tällä. Laitetaan vähän virtaa sinne kaapeleilla. -?!?!?!?!?!?!?!?!?!? fffff Avaimet , jos annat mulle niin katson onko hauenleuat hyvin kiinni. -"#€%"# vaan naksuu, ei tee mitään!! Vrooom-mmmm!! no nyt toimii ja pääsette matkaan uudestaan :D ajakaa hetki ilman valoja käyttäkään säästeliäästi virtaa mikäli käytte kahvilla huotiksella tai ehkä parempi ettette sammuta autoa ollenkaan.. Niin lähtivät ja ei kiitoksen sanaa tullut, vain halventavia katseta vaikka heidät matkaan autoin. Olisi varmaan pitnyt heille soittaa tiepalvelun auto tai hinausauto kun oli moukkamaista käytöstä auttamisen takia. Kokemus tämäkin

• jospa tekisitte

kaupunkeihin elintarvikeboikotin? Mitenhän "viisaat"sitten itkee??

• Stadilainen Vuonna 1956 sta...

Vuonna 1956 stadissa, kun vieraaksemme saapui pikkuserkkuni sysmästä. Mummoni kehoitti minua esittelemään pojalle kaupunkia. Pikkuserkkuni oli minua hieman vanhempi, itse olin 15 vuotias ja omasta mielestäni tottakai filmaattinen stadin kundi. Okay, tottahan isoäidin toive toteutettiin ja sanoin landepaukulle, et nyt lähetään tsiigaan vähän stadii, eik je! Hyppäsimme Tukholmankadulla 10:n sporaan ja ookasimme messuhallin seuduille. Landevieraani tsiigaili ympärilleen huuli pyöreenä ja öögat sepposellaan. Siis tuiki hölmön näköisenä! Voi jugu, mä funtsasin, eiks toi vois hiukan vähemmän toljottaa, kun kaikki tsiigaa meitä ja ne varmana luulee munkin olevan jostain landelta. Kiertelimme sitten hiuka stadikan seutuja ja kävimme lintsillä tsiigamaassa hurlumhein systeemejä ja gimmojen alkkareita, jotka näkyi kun ilmavirta nosti helmat korviin! Kundi oli niinku slaagin saanu ja mua hävetti. Mä sanoin et nyt lähettii himaan ja mentiin kans. Mummulle mä sanoin et joku muu saa luotsaa tota sällii, mut mulle riitti ja tattis vaan! Nyt aikuisena jotenkin hävettää käytökseni, sillä mikä minäkään olin, en muuta kuin pahainen tölikkalainen, muka suurkaupunkilainen. Stadi on edellenkin snadi, ei siitä koskaan metropolia sukeudu!

• viisas mies maalta

koska nykyautojen elektroniikka on niin herkkää että saattaa tulla halvemmaksi sen hinausauton kutsuminen kuin uusia moottorinohjausyksikkö. Jos lisävirta on tarpeen niin akku lataukseen . Itse olen sen sortin miehiä ,että jää apu saamatta mikäli ruvetaan ylimielisiksi.

• olihan tuo mualaisen
        Stadilainen Vuonna 1956 sta... kirjoitti:

Vuonna 1956 stadissa, kun vieraaksemme saapui pikkuserkkuni sysmästä. Mummoni kehoitti minua esittelemään pojalle kaupunkia. Pikkuserkkuni oli minua hieman vanhempi, itse olin 15 vuotias ja omasta mielestäni tottakai filmaattinen stadin kundi. Okay, tottahan isoäidin toive toteutettiin ja sanoin landepaukulle, et nyt lähetään tsiigaan vähän stadii, eik je! Hyppäsimme Tukholmankadulla 10:n sporaan ja ookasimme messuhallin seuduille. Landevieraani tsiigaili ympärilleen huuli pyöreenä ja öögat sepposellaan. Siis tuiki hölmön näköisenä! Voi jugu, mä funtsasin, eiks toi vois hiukan vähemmän toljottaa, kun kaikki tsiigaa meitä ja ne varmana luulee munkin olevan jostain landelta. Kiertelimme sitten hiuka stadikan seutuja ja kävimme lintsillä tsiigamaassa hurlumhein systeemejä ja gimmojen alkkareita, jotka näkyi kun ilmavirta nosti helmat korviin! Kundi oli niinku slaagin saanu ja mua hävetti. Mä sanoin et nyt lähettii himaan ja mentiin kans. Mummulle mä sanoin et joku muu saa luotsaa tota sällii, mut mulle riitti ja tattis vaan! Nyt aikuisena jotenkin hävettää käytökseni, sillä mikä minäkään olin, en muuta kuin pahainen tölikkalainen, muka suurkaupunkilainen. Stadi on edellenkin snadi, ei siitä koskaan metropolia sukeudu!

...silimissäe mukavoo luettavvo, vaekka stadi oellii snadi.

• moukahko

Olisit nyt sentään onnellinen että se sun suku on maalla perämetsässä. Sinähän pääset sentään halutessasi kaupunkiin pakoon niitä. Ajattelepas niitä raukkoja, joiden moukkamaiset yksinkertaiset sukulaiset asuvat Helsingissä ja ovat ns. kaupunkilaisia. Ne on nimittäin vielä pahempia. Ne on sietämättömiä. No, ei se tietenkään mikään ihme ole. Vaikee olla siedettävä jos joutuu asumaan ahtaasti jossain svidun eirassa ja pelkäämään pimeetä oman kotonsa kulmalla olevan lyhtypylvään alla. Helsinki on kyllä siinä mielessä mukava paikka että ihmiset on aika yksinkertaisia ja geneettiseltä perimältään karuja. Nehän suostuu asumaan aika omituisissa paikoissa, ja istumaan tuntikausia bussissa päästäkseen töihin. Helsinkiläisten älykkyystesti: osaatko vaihtaa bussista metroon ja päinvastoin. Hemmetti kun naurattaa ihmiset joiden elämän tarkoitus on ehtiä seuraavaan raitiovaunuun ettei joudu katselemaan pysäkillä muitten ihmisten jalkoja.

• häblää

Kaupungissa ne MOUKAT asuu :p

• Lähimmäistäsi

Tuohon voi vain sanoa.Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi!amen

• arghhhh

Tulevat kesken kesän ja automaattisesti luulevat että voivat olla täysihoidossa isäntäperheen tehdessä talon töitä. Kun se liisattu asuntoauto ilmestyy pihatien päähän niin alka verenpaine nousta. Siinä sitten läsitään pitkin pihaa bikineissä, vedetään mäyräkoiraa tyhjäksi, heitellään tupakan tumpit pitkin pihaa ja käristetään makkaraa. Sauna - tottakai- kuuluu heille lämmittää joka illaksi. Ainoa hyvä puoli niissä on että ihan varmasti ei kukaan niistä nouse ennen puolta päivää jotenka aamutyöt saa tehdä ihan rauhassa

• kyltymätön ja pohjaton

ruokahalu. Ja aina valmiiseen pöytään, aamukahvit, lounas, päiväkahvit, illallinen, iltapala jne, Emäntäparka lujilla, ja kiitosta ei paljo kuulu. Vain arvostelua kuinka paikat repsottavat ja itikoitakin on paljon. Ja kaiken huippu täällä oli, kun kaupunkilaisserkku alkoi itse asiassa omimaan koko paikkaa, koska omat isovanhempansa olivat täällä asuneet. Ilmeisesti isiemme ositukset eivät olleet menny mukamas kohdilleen. Ja sen varjolla saa kustantaa koko köörin lomatäysihoidon.

• werew

Eivät osaa asua kerrostaloissa sivistyneesti, kadulla kuljetaan kuin sarkojen välissä,tervehtivät vain lintuja,vaatteidenpesu on aivan outo käsite.

• mahdollisesti*

Jakomäessä kun on niin laaja tuo elämän kokemuksen piiri. Siellähän niitä cityn luusereita on oikein kerrostalotolkulla.

• werew
        mahdollisesti* kirjoitti:

Jakomäessä kun on niin laaja tuo elämän kokemuksen piiri. Siellähän niitä cityn luusereita on oikein kerrostalotolkulla.

Täällä myös heinähattuja riittää, nykyisin himaan rivarissa, saas nähdä milloin joku paalimaisteri tulee naapuriksi.

• kaupunista maalle 33v

No nyt pitää sanoa että mua taas ei ärsytä enään mikään muu kun kaupunkilais serkut ja muut sukulaiset jotka tulee tänne maalle täyshoitoon ja sitten valitetaan kokoajan miten kaupungissa on kaikkee jne. no mun puolestani jos kerran niin on niin pysykööt siellä sitten kesäkaudenkin ja asukoot kerrostaloissa turha tulla nauttii maalaisten mökkikesää... ja kaupunkilaiset vasta sotkusta porukkaa on kun niiden pyykitkin joutuu peseen mitenhän ne kulkee siellä kaupungissa.... itse kyllästyin kaupunkiin kun ihmiset ei ajattele kun itseään niinpä muutin maalle heti kun kykenin enkä oo takaisin kaivannut:) onnellinen maalainen vai pitäiskö sanoo maalaiskyläläinen onhan meilläkin omat citymme

• on suurempaa
        werew kirjoitti:

Täällä myös heinähattuja riittää, nykyisin himaan rivarissa, saas nähdä milloin joku paalimaisteri tulee naapuriksi.

...haittaa mikäli et alat heitä kohtaan hankalaksi. Tuskinpa he edes haluaa muuttaa sun naapurikses. Toisekseen olet kivikkoisen tien käynyt jos luulet, että vielä sarkaojia ja heinäseipäitä näkis. Parempi, kun nostat lökäpöksyjäs polvistas ylemmäs vai mahtuuko niihin enemmänkin kuin viikon paskat...? Eikä se työmiehen hymy niin kaunista katseltavaa ole...ulkopuolisesta ainaskaan. Äläs elämöi siinä seinän takana...!!!

• makeat naurut

Olipa Sinulla hauska juttu:) Puhuvat vain linnuille, heko heko....oi oi voi voi.

• emmaliinis

Joo kristilliset arvot perseeseen! Kohtele muita ihmisiä, eläimiä ja luontoa hyvin, mutta älä arvosta sitä joka ei arvosta sinua. Jeah.

• homoja

persereikään jyystäjiä säälittäviä alkoholisti narkkari luusereita.

• tittyy

Terve! Kasva teini aikuiseksi, ilman niitä sukulaisiasi et olisi olemassa...URPO

• Jaakko´

Ei se ärsytä ovatko maalta tai kaupungista. Mutta moukkamaisuus ja äärimmäinen nuukuus ärsyttää. Ajeluttavat itseään täysin surutta ja kun sairauksiensa takia kinuvat kortteeria, niin ikinä eivät ole muuta kuin kysyneet lähtiessän mitä ovat velkaa. Äärimmäinen hienotunteisuuteni estää minua vaatimasta kyydeistä bensarahaa tai viikon täyshoidosta maksua. Onhan sentään kyse mahdollisesti vakavasti sairastuneesta sukulaisesta.

• KAROLIINA

VOI KULLANMURU SULLA TAITAA OLLA JONKIN ASTEINEN ONGELMA ITSESI KANSSA.ME MAALAISET OLEMMA HYVIN ITSELLISIÄ KAIKEN SUHTEEN,TE KAUPUNKILAISET KUOLISITTE ILMAN MEIDÄN HUOLENPITOA.LOPPUIS SE LEIPÄ SINUNKIN PÖYDÄSTÄS,JA MITEN SUUKKU SITTEN PANTAIS.PARVEKELAATIKOSSAKO AIOT POTTUSI JA LEIPÄJAUHOSI KASVATTAA.KANNATTAA MIETTIÄ MITÄ KIRJOITTELEE EIKÖHÄN ME KAIKKI OLLA RIIPPUVAISIA TOISISTAMME SEN VERRAN ETTÄ KUNNIOITTAA ERI KANSAN RYHMIÄ.MEIDÄN MAALAISTEN MIELESTÄ KEHÄ3 ALAPUOLEN VOIS ANTAA VIROLAISILLE PARKKIPAIKAKSI,JA TE KAIKKI ÄLYKÖT OLISITTA TERVETULLEHIA MEIDÄN POTTUPELLOLLE TÖIHIN NÄKISIT SINÄKIN KUINKA TYHMIÄ ME MAALAISET OOMMA KUN NISKA LIMAS TEEMMÄ PELTO TÖITÄ KAIKKIEN HYVÄKSI.EIHÄN SILLE TAAS MITÄÄN VOI JOS PIDÄT PARISUHDETTA JOTA EI OO VIRALLISTETTU.KUNNIALLINEN TEKEE PUOLISOSTAANKIN KUNNIALLISEN,SILLOIN EI TULE TURHIA KYSYMYKSIÄ.

• urban dweller

"Sille taas ei voi mitään voi jos pidät parisuhdetta jota ei oo virallistettu. Kunniallinen tekee puolistostaankin kunniallisen, silloin ei tule turhia kysymyksiä." Noin ei voi kyllä kirjoittaa kukaan muu kuin joku lestadiolaisääliö maalta. Mitään ei ymmärretä nykyajasta tai muusta kuin maalaiselämästä ja perunoiden nostosta. Moraali- ym. käsitykset kuin 1600-luvulta. Ja vielä caps lockit päällä eikä yhdyssanojakaan osata kirjoittaa. Että se siitä älykkyydestä. Perunanviljelyyn ei paljoa älliä vaadita.

• pahalta
        urban dweller kirjoitti:

"Sille taas ei voi mitään voi jos pidät parisuhdetta jota ei oo virallistettu. Kunniallinen tekee puolistostaankin kunniallisen, silloin ei tule turhia kysymyksiä." Noin ei voi kyllä kirjoittaa kukaan muu kuin joku lestadiolaisääliö maalta. Mitään ei ymmärretä nykyajasta tai muusta kuin maalaiselämästä ja perunoiden nostosta. Moraali- ym. käsitykset kuin 1600-luvulta. Ja vielä caps lockit päällä eikä yhdyssanojakaan osata kirjoittaa. Että se siitä älykkyydestä. Perunanviljelyyn ei paljoa älliä vaadita.

"Perunanviljelyyn ei paljon älliä vaadita". No me ollaan maalta ja työksemme viljellään perunaa. Elämän varrella on tullut tehtyä muitakin töitä mm opettajana. Meillä on maatalousalan akateeminen koulutus plus opettajaksi pätevöityminen. Opettajan työ on vaativaa, mutta kyllä on viljelykin. Sivusta voi työ kuin työ vaikuttaa helpolta, mutta kyllä joka hommassa ne haasteensa on. "Kylläpä sinä olet kasvanut" kommentti kyllä ärsytti lapsena ja nuorena. Sitä silloin luuli, että se oli jokin tätien tyhjä hokema. Nyt kun itse on täti, niin kylläpä usein hämmästyy sukulaisnuorten ja muidenkin kasvua ja muuttumista. Usein päivittelee asiaa ihan oman päänsä sisällä, mutta kyllä se lause varmaan joskus kirpoaa huuliltakin. Aika kun tuntuu kiitävän - itse pysyy kutakuinkin samanikäisenä ja samanlaisena, mutta harvemmin nähdystä tutusta nuoresta näkee todellisuuden eli sen, kuinka nopeasti kaikki loppujen lopuksi tapahtuu. Elämäkin. Päivitteleviä tätejä on varmasti niin maalla kuin kaupungissakin. Kuin myös viksuja ja tolloja ihmisiä. Joka paikasta löytyy kaikkia lajeja. Elämän rikkautta?

• *jumppatyttö*

Paljastit juuri oman moukkamaisuutesi...ei asunipaikka tee moukaksi, vaan se miten esim. kohtelet muita....Mitä pahaa muisteluissa on...jotenkin tuntuu että sinulla on huono itsetunto ...vai olenko väärässä?

• werew

Vaan elävänelämän totuuksia

• maalla asunut

Vooii kun se meidän pakkopulla on kasvanut pituutta ihan mieeleettömästi:) kyllä se kohta isänsä yli viel kasvaa:) kuule näit kommenttei kuulee kaupungista ihan samalla tavalla kuin maaltakin:) se vaan että mikä on jäänyt mieleen, on se mistä puhutaan:)

• kultturiero?

Kaupungissa, maalla ja kaupungissa asuneena ja mökin maaseudulla omistavana olen huomannut, että pitää ymmärtää kulttuuriero!! Ns. asennevammaisia löytyy niin kaupungista, kuin maalta, jotka eivät ymmärrä kulttuurieroa. Hyvin usein tähän asennevammaan vaikuttaa puhetyyli (murre/slangi), jolloin toinen ei aina ymmärrä mitä toinen puhuu tai puheellaan tarkoittaa.. Joskus asennevamman varsinkin maaseudulla aiheuttaa tunne ja/tai pelko siitä, että toinen tunkeutuu toisen reviriille. Mutta onneksi varsin usein huumori ja suvaitsevaisuus auttaa. Pitää saada luottamus anteenin ja vastaanottimen välillä luotua. Tämä ei tarkoita sitä etteikö välillä voi myös heittää vastapiikkejä, jos toinen yrittää vetää alta kölin (=jos toinen haluaa testata ja katsoa mikä olet miehiäsi). Lyhyesti sanottuna. Jos toinen haluaa puhua säästä tai sukulaisista niin älä vastaa ei kiinnosta. Yritä saada selville, miksi se on toiselle osapuolelle tärkeää! Silloin molemmat voi oppia toisiltaan jotain uutta! Tyhmyyttä ei ole se, että ei tiedä, tyhmyyttä on se, että ei kiinnosta!!

• ole kiinni...

onko maalta vai kaupungista jos jutut on kummallisia tai pinnallisia. Lähisuvustakin jo sen tiedän. Luulee kai olevansa syvällinen mutta jutut on pintaa varmaan teotkin, tylsistyyhän siinä todella. :) Miksi sitten kuuntelet sellaisia jos et jaksa?

• o tempora o more

Oot kyllä nimimerkkisi mukainen pakkopulla jota toiset yrittää kohteliaasti vaan jututtaa ja sie ylimielisesti luulet olevasi jotenkin heitä parempi. eikö hävetä ? Siun jalo persoonasi ei varmasti ole edes maalla käynytkään ja kiljuen juokisit sen tädin helmoihin karkuun kun lehmä vähän vilkaisisi.

• ilman sukulaisia

kun sinullekin ikää tulee alat katsella tätä maailmaa avarammin ja suvaitsevammin. samat geenit ne sukulaisissasi on. ole onnellinen että niitä on, voit joskus tarvita apua. muista säilyttää kirjoituksesi ja näyttää se lapsenlapsillesi sitten joskus. jos ne silloin sun kanssa ovat väleissä. maalta ei siis ole tulossa perintöä?;)

• pahvi!!

Omasta suvustani perheeni on ainoa, joka asuu maaseudulla. Ja onpa todettava, että nämä hienot kaupunkilaiset ovat juuri tuollaisia kuin kuvasit. Oikeastaan pahempia. Kuvauksesi on aika ontuva. Ajatteles meillä on täällä nykyään jopa sisä-wct, sähkö, puhelimet jopa tv:kin toimii. Osaamme jopa käytöstavat. Kaupungissa taas ihmiset lokeroituvat kerrostalo asuntoihinsa kadehtimaan meitä maalaisia, jotka asumme väljästi omakotitaloissa nauttien raittiista ilmasta ilman liiallista pakokaasupäästöä. Jokaisella oma mielipiteensä. Minäkin olen sitä mieltä, että olet vain kateellinen p...akasa jossain hikisessä kerrostaloyksiössä. =0)

• kaisamuori

Taitanet olla itse se päämoukka! Ei se moukkaa kenestäkään tee jos nyt tulee vertailtua sukulais- ten ulkonäköä, ketä toista muistuttaa,onko tullut kenen näköön-osoittaa vain kiinnostusta.Ota vain jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja ole "fiksumpi".Kyllä ne Helsikiläisetkin osaavat kysellä samat asiat(kokemusta on).Ei se missä asuu takaa ,että ollaan uteliaita-sama peräkylillä kuin pääkallonpaikalla!

• TUNNISTAA

Jo kyseisestä kirjoituksestasi. Sinä tietenkin haukuit kaikki, nekin, joilla lehmiä ja kaikessa viisaudessasi höläytit: Mitä me lehmillä, maitoahan saa kaupasta!

• Ihme juttuja...

Joo monet vanhemmat tädit ja sedät tuppaa puhumaan tuollaisia, ihan riippumatta siitä että onko ne maalta vai kaupungista. Koita kekara vaan selvitä, murrosikä saattaa olla vaikeaa aikaa.

• Helsingissä syntynyt

Taidat olla Turusta. Siellä asuu ikäviä ihmisiä.

• kaupunkiin

Täällä maalla kun on kaikenlaisia pelottavia eläimiä ja ötököitä, esim. lehmiä ja itikoita. Ja sudet ja karhutkin ihan valtoimenaan juoksentelee, niitä tarvii pelätä koko ajan. Ne voi vaikka syödä ihmisen, jos vastaan tulee. Kaupungissahan on hyvä olla, kun saa olla neljän seinän sisällä yksiössä ja käydä terassilla virkistäytymässä. Ei hyvää päivää...

• MXX5

NÄIN ON!

• vaikka olisit kuusta....jos olet urpo tampio vailla käytöstapoja niin sä vitutat...ja jopa sun suku häpee sua...

• mistä kotoisin

En kyllä oikein voi ymmärtää tätä keskustelua. Eiköhän kaikki ihmiset kuitenkin ole samanarvoisia. Se, että joku käyttäytyy jotenkin urposti tai ylimielisesti, näkyy siten vain katsojan silmissä. Jos kaupunkilainen sanoo ettei maalaiset ymmärrä esim. muodista tai ettei ne istu kahviloissa aikaansa viettämässä, ei se tee niistä huonompia ihmisiä. Kyllähän maalainenkin voi moittia esim. kaupunkilaisten käytännön taitoja huonoiksi. Ei meidän kaikkien tarvitse olla samaan muottiin valettuja, luojan kiitos että ihmiset ovat erilaisia! Itse näkisin hienona asiana sellaisen suvaitsevaisuuden tai avarakatseisuuden, jolloin ihmiset tulisivat paremmin toimeen keskenään. Monesti minua ainakin harmittaa aivan mielettömästi kommentit, joissa ihmistä haukutaan huonommaksi vaikkapa pukeutumisen tai puhutun murteen vuoksi. Voiko turhempaa enää olla olemassa? Huono mieli vaan kaikilla tuloksena. Miksi pitää aina yrittää "näyttää toisille" ja saada ihmiset kateellisiksi? On käsittämätöntä kun isukit verteilevat autojaan tai vaimot kukkaistutuksiaan, tai jos joku on nyt ollut lomalla Malediiveilla, mitä sitten? Eikös se ole tärkeintä, että on tyytyväinen elämäänsä. Tätä kuitenkin usein mitataan kertyneen omaisuuden ja saavutusten perusteella. Itse olen maalla syntynyt, mutta asun nyt kaupungissa. Käyn usein maalla sukuloimassa. Oma kokemukseni on, että molemmissa ryhmissä ihmiset yrittävät parantaa elämänlaatuaan kaikella rojulla. Maalla useimmin vaikkapa uudella autolla, maatalouslaitteella, kolmella taulutelkkarilla... Kaupungissa ehkä enemmän kiinnitetään itseensä huomiota, ostetaan paljon merkkivaatteita, iPodeja tms. ja syödään ulkona. Näin suurinpiirtein. Olisi vallan hienoa jos vielä joskus voitaisiin hyväksyä erilaisuutta vähän paremmin. Minusta ainakin olisi hienoa jos nämä kaksi ryhmää voisivat elää sovussa, vertailematta toisiaan. Siten ettei tarvitsisi jännittää viinituntemustaan ravintolassa kun porukalla mennään illastamaan, sitä ettei akateeminen jargoni nyt oikein suju, tai ettei lumiketjuja ole tullut asennettua tai ettei pullapitkon leipomisesta ole hajuakaan (jokainen tunnistakoon itsensä).

• kaiken takana

...on kateus. Tänne kirjoittaa vai pieni porukka, joten kaikkea eivoi yleistää. Yleensä järkevimmät jättää kommontoimatta ja toiset taas lyö löylyä paremman provon tuottamien odotusten muodossa. Olen paljolti samaa mieltä kanssasi siitä, että monimuotoisuus erilaisten ihmisten kesken myös rikastuttaa henkisesti. Olipa sitten ihmisten rotu, ikä, ihonväri, terveys, yms.

• pumppu

Mistä tuo kuva on otettu?

• ainakaan

...tältä vuosisadalta. Vähä se on summe tuo kuva...eikä oo mikkää häävi tuo laatukaa... Ennen sitä kuitessii kepitettiin... vuan eepä ennee.

• urbaani koloeläjä

sukulaiset on rasittavia, ihan normi homma. maalaiset eli landet on vain extrarasittavia. vedä niitä turpaan. se on miehekästä, eiku mielekästä. tai no saat hyvän mielen tai sakot. ehkä molemmat.

• suattaa

...olla että oot tatamissa alta aekayksikön. Ja lopuks viannetään vielä nokka rupelille...

• Teeskentelijä

Maalla on tosi aitoja ihmisiä - teeskentelijät, jupit, keinottelijat ja keinotekoiset ihmiset ovat yleensä kaupungeissa. Kumpi on parempi?

• Erämiäs

joku kaupunkilainen? Kuules, suomalaiset ovat mettäläisia Hangosta Petsamoon. Sorry vain, että olet samanlainen juntti.

• Kille

Onhan ne maalaissukulaiset sitten kivoja, kun perit ne takamettät.

• muutama eekkeri

...pystyyn lahonneita närreitä. Muutama kymppi kiinnosta sinne tänne ei kiinnosta kettään. Hah, sanon minä. Möesivät elläessäen kaeken poekkeen ja pistäsivät oravat kävelymiehiks jä käen poejjan kannnonpiähän seläleen. Rahamassi vietäs tietty Veholle.

• moukkien sukua

Mita yksinkertaista/moukkamaista on siina etta kertoo sinulle millainen vintio olit 5-vuotiaana? Kuten sanoit, et itse muista, mutta joku toinen muistaa sinut vuosien takaa(kin). En tajua miten se sinua loukkaa jos sattuu mainitsemaan keta muistutat, huomannet etta muistutat seta-aappoa vaikket sita haluaisikaan, niin se vaan on jos se sinua loukkaa on vika paassasi, ei henkilossa joka nakee suvun piirteita sinussa. Joko siita on muuten vuosi kun muutit maalta kaupunkiin? Itse antaisin mita vain jos se "moukkamainen mummoni" maalta olisi viela kertomassa keta muistutan, taputtaisi kattani ja kertoisi miten olen kasvanut, kysyisi seurustelenko ja kertoisi tarinoita omasta nuoruudestaan. Mita vain hetkesta kanssaan. Onneksi minulla on monta tatia ja setaa, joista jotkut asuvat maalla, jotka voivat ja totta totisesti saavat, kysella noita samoja asioita kun heita naen- liian harvoin tosin kun kaukana asun. Moukka is as moukka does.

• ihan noita perämettäläisiä

Minä menisin mieluummin teitä kaupunkilaisia yksinkertaisiksi sanomaan kuin meitä "maalaisia". Minä henkilökohtaisesti olen huomannut teidän olevan tuon ulkonäön ja kaiken muun helpon perään, "meillä maalaisilla" taas on tuo elämänkatsomus hieman suurempi. Älä arvostele asuinpaikan mukaan. Helsingistä kauempana asuvat ihmiset eivät ole junttikansaa, te kaupunkilaiset vain kuvittelette niin. Meille moni muukin asia on tärkeämpää kuin teille vaikka ne manikyyrit ja muut. Näin me "maalaiset" voimme ajatella, kun tekin vaan meitä pistätte lokeroihin "juntit". Ei me erilaisia ihmisiä olla siihen nähden, että me ei vaan istuta iltaamme jossain kaupan nurkilla ja osteta tonnilla vaatteita, suojella kaneja ja syödä pelkkiä rehuja. Tuntuu että siellä kaupungissa vain katoaa suomalaisilta se meidän kansallinen sisu, joka taas sitten korostuu täällä "maalla". Minä ainakin olen ylpeä siitä etten asu kaupungissa, enkä aio koskaan lasta sellaisessa paikassa kasvattaa. Tulkoonkin vaikka päivittelevä, vaan siellä ei kasva huonoihin tapoihin. Ja saahan sitä aina miettiä, ihan samalla tavalla ne teilläkin jutut leviää. Vanhempi kansa vaan päivittelee asioita, osatkaa kunnioittaa heitä olivatpahan täältä PERÄMETTÄSTÄ tai ei.

• ei asuinpaikka...

...sitä ratkaise, missä ne moukat parveilee. Maalla tietty on monella pienet ympyrät, mutta niin on kaupungissakin. On monasti tullut kuunnelluksi kaupunginsairaalan asiat ja samalla yhden valimon muotinpuhdistusta, sekä kaiken maailman polvikierukoita ja lumbaalipunktioita. Joutsenlaulu oli, kun satuin seuramatkalle erään suuren City-Marketin henkilökunnan kera, ei paljon enään viitsi edes käydä koko marketeissa, kun alkaa ne jutut tulemaan jo mieleen. Oli maalta taikka kaupungista, niin moukkia löytyy, jos leikkikehä on liian pieni ja annostelu on ollut vaan lusikalla, kun tavaroita on jaettu, ei voi kauhalla vaatia.

• djaowsSX

Ja lehmät lentää... no en kyllä yhtään ihmettele jos et ole naimisiin asti päässyt. En mä ainakaan jaksais tollasta valittajaa!!!

• maalta minäkin

Muistappa sinä joka tämän keskustelun aloitit; säästä tämä viesti ja katso se uudelleen muutamien vuosien jälkeen kuinka tulit olleeksi moukka. Te näin ajattelevat pysykkää kaupungeissa älkää tulko maalle edes käymään ja pilaamaan ilmaa joka on meillä vielä toistaiseksi hyvä. Älä myöskään käytä mitään tuotteita jotka tulee maalta. Olet varmaankin ylpeä kaupunkilaisuudestasi ja silti maalais moukkien sukua.

• maalla ja kaupungissa asunut

Kaupunkilaiset ovat ihan samanlaisia ja sitä paitsi olet varmasti nuori joka ei itse osaa jutella vanhempien ihmisten kanssa. Ja voisin vaikka veikata että sinusta tulee ihan samanlainen kunhan kasvat aikuiseksi!

• ai jaa

Oletkohan vähän yksinkertainen, vai vaan muuten nuija?

• liu

Ei asuinpaikka tee ihmisestä fiksumpaa, kyllä se taitaa tarvita jotakin muuta lisukkeeksi. Sukuaan ei voi valita, toimintansa voi.

• entuliiinatar

älä puhu paskaa maalla on terveempiä ihmisiä kuin muualla.tosi on.et vain YMMÄRRÄ heitä

• perunastaan kiitollinen

Ne sanat jotka valitsette viestiä kirjoittaessanne kertovat teistä itsestänne, ja kertovat paljon. Ne eivät kerro mitään viestissä arvostelun kohteena olevista. Yrittäkääpä kirjoittaa viesti jossa esitätte kritiikkiä ilman että otatte käyttöön alatyyliä tai haukkumasanoja. Yrittäkää jos pystytte.

• piinaa.

Ja kun on yliopistossa opiskelemassa, kysyvat "No koska se koolu loppuu?" "Ootko soanna jäläki-istunttoo" " "Tuliko hyvä totistus"

• Manukka

Olet siis itse tullut sieltä landelta,kun suku kerran siellä budjaa.Asuinpaikka ei tee susta stadilaista,vaan tunnut olevan niitä jotka suuntaavat kesäloman tullen itse sinne landelle uimaan ja aurinkoa ottamaan.Toivottavasti muistat edes ottaa kahvipaketin tuliaisiksi korvauksena siitä parin viikon täyshoidosta.

• -metallikukko-

ikinä luopua. Itse olen ainakin tullut kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen ihan savon murteella. Enemmän minusta merkkaa se yleissivistys ja elämänkokemus kuin murrekysymykset. Viännetään sitä savvoo vaekka vittuillessaan teille statilaesille ;)

• mitään puhunut

mualaisilleki kaupunkilainen = stadilainen. Niinpä niin...ne suppeat käsitykset...

• piiri-pieni
        -metallikukko- kirjoitti:

ikinä luopua. Itse olen ainakin tullut kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen ihan savon murteella. Enemmän minusta merkkaa se yleissivistys ja elämänkokemus kuin murrekysymykset. Viännetään sitä savvoo vaekka vittuillessaan teille statilaesille ;)

niin maalla kuin kaupungissakin sama piiri-pieni- pyörii, jos joku luulee olevansa parempi sen perusteella missä asuu on todella pahasti asenteensa kanssa umpipusikossa. Tämmönen rasistinen keskustelu on ala-arvoista.

• Manukka
        -metallikukko- kirjoitti:

Et oikeen bonjaa mistä on kyse.Oikeet stadilaiset on suvaitsevaisia.Stadi on sulatusuuni johon mahtuu vaikka mitä.Tatilaisilta vie 3 ja statilaisilta ainakin 2 sukupolvea päästä asian ytimeen.Olen pannut monasti merkille,että nämä vasta tulleet statilaiset esittää enemmän stadilaisia kuin stadilaiset itse.Kaikki murteet kunniaan joten puhu pois vaan sitä savonkieltä,mutta älä polta hihoja jos joku snaggaa sulle stadia.

• eivät

ole asuinpaikasta kiinni. Moukkia löytyy kaupungista ja maalta. Huonoa makua edustaa myös ketjunaloittaja,joka mollaa omia sukulaisiaan. Pitää aina muistaa,ettei se omena kauas puusta putoa.

• tuo ole

oman sukusi ominaisuus, eikä maalaisuuden peruja. Aidompia ihmisiä sieltä maalta löytyy, kuin kaupungin materialistisen yhteiskunnan perässä juoksevista kaupunkilaisista. Ongelmasi on se, että et osaa arvostaa omia juuriasi.

• talkkari3

Niin sivistyshän on vain kaupunkilaisilla. Täytyy kuitenkin muistaa, ainoat oppineet ovat itseoppineet. Muut ovat opetettuja. Apinakin oppii kun tarpeeksi opetetaan. Ei se siitä kuitenkaan viisaammaksi tule. Maalle on kuitenkin mukava tulla kun tyhmät sukulaiset antaa täysihoidon. Ne on ihan tyytyväisiä kun tuo tuliaisiksi kahvipaketin.

• muanilveilijä

semmonen 5 min vilkaisu koko viestiketjuun antaa kuvan kaikista kyynisistä/pahansuovista ihmisistä ketka purkaa omaa pahaaoloaan/halua kinastella täällä keskustelupalstalla. Oma mielipiteeni on että ihmisiä myö ollaan kaikki, sekä maalla että kaupungissa josta molemmista löytyy niitä mulkkuja ja kunnon immeisii ;) mut tommonen tyhjänpäivänen vinkuminen on todella noloa ja alentavaa joten hommatkaa elämä:D

• saatana ääliö

huolet, ite taidat olla 100 % idiootti sinä toimittaja joka näitä laadit

• Kaupunkilainen

Jos et tule toimeen maalla asuvien kanssa niin vikaa on kyllä katsottava sinustakin. Maalla asuvat ovat välittömiä ihmisiä,lupsakoita ja kovia työntekijöitä,ainakin minun tuttavapiirissäni.Siis katsoppa peiliin jos se vika löytyy katsojasta.

• askjdflas

Haastavat toisiaan käräjille ja kyräilevät 40 vuoden takaisista maanjakokiistoista. Iso osa nuorista(varsinkin miehistä) on mistään mitään tajuamattomia ammattikoululaisia. Ei sillä että ammattikoulun käymisessä mitään vikaa olisi...

• ketunsyötti
        askjdflas kirjoitti:

Haastavat toisiaan käräjille ja kyräilevät 40 vuoden takaisista maanjakokiistoista. Iso osa nuorista(varsinkin miehistä) on mistään mitään tajuamattomia ammattikoululaisia. Ei sillä että ammattikoulun käymisessä mitään vikaa olisi...

Enpä ol ikinä käräjöil ollu, rasiteteitä maallani kulkee, eikä ol riitaa tullu. Mutta meilläpäi keitetää kuulemma pontikkaaki, en ol ite nähny, enkä maistanu. Kaupunkiin virtaa kuulemma hyvään hintaan. Vaikeet vaan enää tehdä kun ulkovessat vähenee ja kaupungist tulevat mökkiläiset lukittee senkin. Minkähä takia, ei meilt aikanas ainakaa sielt mitää arvokast varastetu. Ei kuulemma saa raaka-ainet enää kun,kaupunkilaiset viherpipertäjät tyhjentää huussin alukset kompostiin. Että skol vaan kun otatte huikan maalaisserkun lahjapotust.

• deeppis

Typeriä sukulaisia asuu ihan yhtä hyvin maalla kuin kaupungissakin, maalta kotoisin olevien suku asuu maalla. Ei kaupunkiin muutto tee ihmistä viisaaksi, päin vastoin :)

• isäntämies

Tuil tuossa yhtenä suvena meellekkiin nuita kaapunkilaesserkkuja oekeen viettämmään luononnonhelemaan lommoosa, on niin puhas ja raekas ilima. Jäevät sihen pihhaan viritelemään aarinkotuolejaan kahvit juotuaan kun minun piti lähtee kiiruusti paskanajjoon. On kuulema nuo mualaesten serkut männeet hyväksymmään tuommosennii EU asetuksen että paskanajo on tehtävä kiireisimmän lomasesongin, tietävät parraeten kun ovat kääny keskikoolunnii kahteenkertaan ja sukujuuret mualla. Tulin poekkemaan iltasyönnin aekaa pihassa ja ihmettelin emännälle että mikä kiire niillä lomalaesilla oel kun eevät yöks jiäneet. Oel kuulema niin kaahee kiire kun pittää keritä käävä muittenniin sukulaesten luona. Toevottavasti muillaa on yhtä huonootuuria kun meellä,että sattuu tuo paskanaju samalle päevälle kaapunkilaes vieraetten kanssa. Meellä muuten on ollu niin huonotuuri monena vuonna.PS. En tiijä minkälaesessa murjussa ne kapukinkilaeset oekken assuu jos lomakiin pittää viettee mualla. Muutamankerran oon kääny Helsingissä ja yöt oon nukkunna hotellissa, se on jossaen siinä Finlandia talloo vastapiätä joku Hesperia tae sinnepäen. Oeshan siellä Helsigissä mulla sukulaesiakkiin, mutta en oo kehanna männä niille kun ne on niin kaaheen kiireisiä. Jos vaekka olisin heelle vaevaks.

• helppo tunnistaa

Aloittajan teksti vastaa suoraan kysymykseen, juuri tuollaisia ovat moukat. Maaseudullahan ei moukkia asukkaan, vaan sosiaalisia ihmisiä!

• SukuRutsailia

Eli mitä serkumpi sitä herkumpi, anything goes ;D antakaa painaa vaan ;D T. Peewo-setä landelta :DDD

• oletko pässi

pitää hangata vierasta vehnasta

• olet itse

maalta? Onko kivilinna ja pakokaasu jotenkin vallannut solusi?

• on hanurista.....,

on ne ei ole mitään hyvää sanottavaa.

• ohos

Tuohan on tapa oot sit moukka kaupungista tai maalta. Ihmeitten aika ei ookaan ohi,et jotkun aikustuu ja muutuu:))Pitäähän sitä ihmetellä että sinäkin olet muuttunut lapsesta..sehän vasta olis moukamaista jos olisit pysynyt 5v..näköisenä tiedä tuota onko käytös??

• ALOITTAJA

Siis "hei, mitä kuuluu?" on kai ihan normi aloitus kun nähdään muutaman vuoden jälkeen tai vaikka iänikuinen hokemakin "siitäpä on aikaa". MUT kun EI. Yrität itse aloittaa reippaasti keskustelua, mutta nämä kertovat heti päälle puhuen toisista sukulaisista joita ei olla myöskään nähty aikoihin. Ja sitten voidaankin siirtyä päivittelemään "kuinka olet lihonutkin..siis aivan kuin serkkusi Liisa". Lähdet pois äimistyneenä. Kuulet kun selän takana isoon ääneen kailottavat yhdessä "etteikö jo ne lapsia tee". Viimeisenä sitten ennen lähtöä: "Tulkaakin sitten heinähommiin kesällä." Kyllä, mielellänihän vietän sen ainoan lomaviikkoni teillä ilmaistöissä. HUH. Että sukuloiminen voikin olla vaikeeta kun ei ymmärrä lehmikansan kieltä. Pitäisi varmasti itse seuraavalla kerralla alkaa heti isoon ääneen kailottaan: "Ai ette vieläkään ole oppinut siivoamaan, noh sellaistahan se on siskollannekin...eheeh" Ja hei, tämä on vain minun kokemukseni sukulaisista maalla, sen ei tarvitse olla omanne tai liittyä kokemukseenne kaupunkilaisista.

• tuommoisiin?

Pakko ei ole.

• vastaa
        tuommoisiin? kirjoitti:

Pakko ei ole.

Sukujuhlissa niihin törmää. Ja niitä on sitten aina joka toinen vuosi. Häät, hautajaiset, ristiäiset tai ympäripyöreät. Vaikea välttyäkään, kun ei halua loukata toisia suvusta.

• viidennen polven kaupunkila...
        vastaa kirjoitti:

Sukujuhlissa niihin törmää. Ja niitä on sitten aina joka toinen vuosi. Häät, hautajaiset, ristiäiset tai ympäripyöreät. Vaikea välttyäkään, kun ei halua loukata toisia suvusta.

1. Tulee vierailulle ilman sopimista. 2. Vierailu kestää viikkotolkulla. 3. Vouhkaa maalaislasten terveistä elämäntavoista. Vaikka itseasiassa moni kaupungissa kasvanut sienestää , marjastaa yms. maalaismuksun pelatessa pleikkaa:) 4. Arvostelee neliöidesi vähäisyyden kun keskeltä ei mitään saa sen leivinuuninkin... 5. Pakottaa lapsesi syömään ylettömät määrät rasvaa ja sokeria. Perunasta nyt puhumattakaan. Riisi ja pasta on todella epäilyttävää vaikka yrität kertoa valtaosan maapallon väestöstä syövän näin... 6. Jos maalla on niin mukavaa...miksi et pysy siellä vaan tulet kaupunkiin:)

• ...............

Ei kysyjät aina maalta ole.Kaupunkilaiset kyselee myös,ne ketkä kyselee,ja toisaalta kaikki maalta olevat ei kysele.
      Minultakin ovat kyselleet milloin mitäkin,ja on tympäissytkin.Pitää yrittää olla välittämättä.Itse en kysele,kun olen huomannut,miten tympeää se voi olla.

• Anja32

Ihan kun olisin itse tämän viestin kirjoittanut! Mä en lopulta jaksanut enää. En enää pidä yhteyttä, koska pelkkä sukulaisuus ei minusta riitä. Ehkä se on niinkin, että kun harvoin nähtiin, niin nuo puheenaiheet olivat jotenkin turvallisia?! Hyvin on mennyt näinkin jo 10 vuotta. Minulla on perhe, lapsia, kavereita, tuttuja...ainoastaan sukuani en kestä!! Se nyt vaan on niin. Teki kyllä monesti sanoa jotain takaisin, mutta kun kasvatettu kiltiksi, niin ei sitten tullut muuta kun pahoitettua mielensä ja nieleskeltyä pari kertaa. En enää lomiani pilaa semmoisella. Ei edes kiinnosta. Mun oletettiin näet olevan siinä "jutussa" mukana niiden sukulaisten osalta, jotka eivät sillä hetkellä olleet paikalla ja SE oli oikeastaan vielä karmeampaa kun itseni repostelu...Ihan kun en olisi edes ollut paikalla!!

• Vaunb mies kaupungis

Tiedän mistä puhut;) Päin naama arvostellaan ja toisista kun puhutaan niin ainoa merkittävä asia on "kuinka se nyt on lihonut"...Jos vaikka olisi lukenut itsensä insinööriksi, ei ole mainitsemisen arvoista, ainoa juoruamisen aihe on lihavuus/laihuus ja kyllä se nyt on pitkä. Johan siinä lapsetkin tunee itsensä ihan epämuodostuneiksi.

• marjakerttuli..

oli tollasta..sit se meni loukkaavammaksi kun aikuistuin ja kasvoin lihoin sain vauvat:-)olin laihtunna niiden mielestä..siis hetkinen ihmettelin olin lihonna 20kg ja minusta se oli jo vit...a.
      Lapseni olivat isäsä näkösiä aina:-/.. Kaikkee arvostelua kuulu..joka asiasta.Omat setäni ja erityisesti tätini alko moittia kun olin naimaiässä..perustin perhettä.Mitä niille kävi?eronneita katkeroituneita..minulle kävi paremmin.Työtäkin oli paljonkin.

Nyt ei oo käyty kylää vuosikausiin enää..Eikä ne muistaneet lapsiakaan koskaan mitenkään vaikka kummeja.Lapset itki silmät päästään pienenä..ei sukua mutta ystäviä juhlilla ympärillä.Niin elämä on pienestä kii ite osaa arvostaa elämää..Suvun kaa ennen oli suhteet kunnossa mutta aika päätty isovanhempiin näköjään.Parhaat ajat elämässä..Emmä katkeruudella ajattele menneitä aikoja en.

• mimmuliini123

Meillä suvun haahkat miettivät minun häissäni aikoinaan, että olenko raskaana ja sen takia menen naimisiin. Lapsi syntyi sitten vuoden kuluttua häistä. Oli se todella loukkaavaa kuulla jälkikäteen tällaista juoruilua. Onneksi ei ole enää tarvinut heidän kanssaan olla tekemisissä. Olen tullut siihen tulokseen, että kaikille ei älyä ja hienotunteisuutta ole riittänyt, joten seurustelkoot keskenään. Onneksi ystävät voi valita itse.

• jhjdjjdjh

Paljon järkevämpää olis puhua teidän kaupunkilaisten tekopeniksistä ja keinovaginoista.

• fg7

ne karauttaa kylille uuden karhealla mersulla hieman navetalle haisten... Tosin ei ne kyllä moukkia ole. Toisin kun tuo aloittaja.

• rakkautta rakkautta

Kahdeksantoista vuotta täyttänyt: oikesus solmia suhteita ja oikeus erota...

• olen kuullut

Tunnen suvun jolla on juuri tuon tyyppinen keskustelutyyli. Sama sille onko maalta vai kaupungista. Jos et tykkää tuosta tavasta sano se heille ja sillähän se on sit selvä. Joillakin on vain tuollainen tapa ja ulkopuolinen tai asianomainen voi siihen kyllästyä jos siitä aina kuulee.

• Ouluinen helsinki

Barbaarivaisto sammutettu vai? Et kuitenkaan mennyt 1800-lukua kaueammaksi :)
      Mukaviahan nuo mummut tädit ja sedätkin on ja olen kaupunkilainen. Hyvinhän toi edistyy. Katso vielä peiliin niin hyvä tulee :) Kyllä sieltä jokin hauska otus ilmeilee vai mitä ? :)
      Sitten ei haittaa mikään. Siitä eteenpäin vaan.

• Pahin

Taitaa olla anoppi istuttanu kolme pottua nurinpäin ja yhden oikein. Ainakin tuntuu sellaiselta, kun kuuntelee sen puheita. Kehuu ainoastaan sitä mamman iltatähteä. Nämä muut on aika tyhmiä kun ottivat hiton huonot akatkin ittellee. Töksähtävällä äänellä sanoo esim. TEE NiINKU LYSTÄÄT, KAI SE AKKA SUST HUOLEN PITÄÄ. No kaksi akkaa sai tarpeekseen kun anopin lapsilta joutui "melkein pyllynkin pyyhkimään". Tää kolmas on saanu onneks isänperimän vaikka on ihanan äidin kasvattama. Se rakas iltatähti ei enää viitsikään käydä äidin luona vähintään kolme kertaa päivässä, kun äiti joutui muuttamaan kylälle kerrostaloon. Ja tähden oma vaimokin sairastui. Äidilläkin on perinnöllinen sairaus, niin se ilmeisesti iskee myös tähän tähteen, joka on mamman kopio. Rahan pihtaaminen on tän suvun tunnusmerkki, mutta iltatähti saa kaiken tuosta vaan. Ostetaan puoliksi, mutta tähti vie kaiken.

• Maalaisjunttero

Näin meillä maalla. Meitä kiinnostaa IHMISET, ei vain rahan hankkiminen ja se kuinka hienot autot, kämpät ym. teillä kaupunkilaisilla uusavuttomilla on.´Me ollaan teistä kiinnostuneita ja muistellaan teitä, vaikka teitä ei kiinnostakaan tunnustaa, että ollaan sukua.

Jos et arvosta, tuskin saat arvostusta. :)

• maalta kaupunkiin

Onks aloittaja joku hieno kaupunkilaiskakara? Miten sen nyt sanoisi, mutta et sinäkään kovin sivistyneeltä vaikuta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe