Ultimate fear factor. Mitä ihmiskunnalle kävisi, mikäli sähkö katoaisi? Vaikka kaikki sähkölaitteet kärventyisivät korjauskelvottomiksi huomenna. selviäisitkö sinä?
Kysymys...
15
441
Vastaukset
- zepppo
Voit ehkä siirtää ruoat naapurin pakastimeen ja jääkaappiin. Etteivät pilaannu. Ja anna ammattimaisen sähkömiehen hoitaa ensi kerralla asennukset. Kyllä sinä tuosta selviät. Opettavainen kokemus.
- bluetitan
..in kaikkia maailman sähkölaitteita....
- Kössönöm
mutta en tässä asunnossa tietenkään. Tölli ja kaivo ja polttopuita. Kyllähän niillä selviäisi.
- ertert
"Mitä ihmiskunnalle kävisi, mikäli sähkö katoaisi?" Kaikki kuolisivat välittömästä. Ihminen ei toimi ilman sähköä.
- iskias
Lepopäivän ratoksi;)
- bluetitan
iskias kirjoitti:
Lepopäivän ratoksi;)
nauramaan...
Ihminen on bioelektroninen kone. Sähkön "kadotessa" ihminen ja kaikki muutkin eläimet ja kasvit kuolisivat välittömästi.
- e.k.v
Toki se ei varmaan kivaa olisi, mutta sen verran on tullut opeteltua alkeellisempaa elämää että ilman sähköä selviäisimme. Tosin sitten pitäisi ruveta metsästämään, kun kauposta enää saisi ruokaa...ja meikä kun ei oikein noista pyssyleikeistä perusta. Noh, pakko se sitten olisi.
On ne kaupunkilaiset ruokittu ennenkin, mutta kylmä voisi tulla. Huonosti voi saada kakluunin nykyiseen lähiökerrostaloon. Tai, kyllä sitä ihmiset ovat aika hyviä keksimään kun on pakko..
- bluetitan
weccu kirjoitti:
On ne kaupunkilaiset ruokittu ennenkin, mutta kylmä voisi tulla. Huonosti voi saada kakluunin nykyiseen lähiökerrostaloon. Tai, kyllä sitä ihmiset ovat aika hyviä keksimään kun on pakko..
Oletatteko, että kaikki käyttäytyisivät "ihmisiksi". Itse olen melko varma, että ensin tulisi paniikki ja siitä seuraisi rikollisuus, sekä täyskaaos. Jonka jälkeen kaikki saattaisi olla toisin...
- elettiinpä ennenkin
Sähkö tietellisenä ilmiönä alettiin ymmärtää joskus 1700-luvulla, 1800-luvulla sähköä eli sähkövirtaa opittiin tuottamaan. Ihmiskunta tiettävästi eli, kasvoi ja levittäytyi ympäri maapalloa jo kauan ennen sitä. Kehitysmaiden vuoristoista, autiomaista ja viidakoista löytyy vielä helposti syrjäisiä kyliä, joissa ei ole koskaan ollut sähköä. Kyllä ne ihmiset sielläkin vaan elelevät.
fear... Kiitos kysymyksestä, minnne energianlähteet katoaisivat ilman , tuota, pätevää tulevaisuudessa olevaa mainittavaa syytä, mistä hyvänsä johtuen.. Ei en ole pätevä koulutukseltani vastaamaan tuohon, tuli vain mieleen että kirjantietäneet joskus tietäisivät, ei juuri nyt...
- Enhydra_Lutris
Saha on, kirves on, loistokuntoisia pumppumeisseleikin löytyy pari. Kasvavaa puuta ja kierrätyskelpoista purkupuutavaraa löytyy pihasta. Vettäkin onnistuisin järjestämään tavallista suuremmalla vaivannäöllä. Vanha polkuompelukone pitäisi purkaa, puhdistaa ja huoltaa. Ruuan kanssa vois tulla jossain vaiheessa tiukkaa, mutta nyt on kevät ja kesän satoa on jo hyvällä taimella. Ruokahuollon jatkuvuuden turvaamiseksi pitäisi raivata lisää kasvimaata. Kinkkisin juttu olisi tuli, koska en saa sitä aikaan ilman tulitikkuja. Onneksi olen piilotellut tulitikkuja oravan lailla ympäri kotia. Jossain vaiheessa pitäisi alkaa vaalia tulta.
- Thronos
On 2 ha tontti jossa ruokamultaa, marjapensaita, metsää ja hyvä kaivo, kalastusoikeudet kolmelle isolle järvelle ja pari venettä, taito sytyttää tulet vaikka lumisessa metsässä ja pärjätä muutenkin hankalissa olosuhteissa, ei allergioita eikä vastenmielisyyttä mitään ruokia kohtaan - luulen että pärjäisin aika pitkään jos ei satu haavereita tai en sairastu esim. hengityskonetta vaativaan sairauteen. Eniten harmittaisi varmaan kun en voisi kuunnella Radio Ylen ykköstä :)
- bubastis.tmi
Vietä vuosi metsässä, niin näet kuinka pusikot syttyvät tuleen itsestään ja korpit nokkivat raamatun nälkäänsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764777- 123316
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261994Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471926Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6731873- 1171821
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431