Paljonko haluat maksaa autostasi?

Itse olen pohtinut, että olen valmis maksamaan auton pääomakuluja enintään 10 % nettotuloistani. Toki olen huomattavasti enemmänkin maksanut, minkä olen nyt huomannut järjettömäksi. Nykyisellä tulotasollani 20000 € auton maksamiseen menisi melkein 14 vuotta, mutta mitä sitten. Luultavasti nykyinen autoni kestää tämän ajan.

7

1021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abooot

Meillä perheessä yksi auto joka ostetaan uutena ja pidetään 3-4 vuotta, hintataso 22-24 t €. Tämä vie n. 4-5 % tuloistamme...siis arvonlasku.

• laskuri.....

Laskujeni mukaan sulla on vuositulot 60 000 €. Aika huonolla ajelet.

• abooot
        laskuri..... kirjoitti:

Laskujeni mukaan sulla on vuositulot 60 000 €. Aika huonolla ajelet.

Jos luit tarkemmin niin perheemme eli minä vaimo yhteenlaskettu netto on sen reílut 60 t € / vuosi, ei omat. Tälläisellä asuntovelallisella kolmekymppisellä ei ole tippaakaa kiinnostusta laittaa lisää rahaa autoon. Mielummin käytämme matkustamiseen 5-6 t € vuodessa.

• Kenopää Hokkanen

Kyllä tollasen hanke miehen on viisainta KÄVELLÄ ja vielläpä ilman kenkiä.

• Tietenkin kävelen. Kesällä aion kävellä jonkin luontopolun avojaloin.

• m.i.b

autoilusta ei kannata turhia maksaa, 2,5 vuotta sitten ostin leimaamattoman 91 mallisen pösö 405 125Eurolla, etuiskarien vaihdolla 120Eja uusien tarjousrenkaiden240E hankinnalla kilsoja tullut 60t

• Kenopää Hokkanen

Kannataa mielummin juoda se pieni palkka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5427
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      563
      1983
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      78
      1125
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      983
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      951
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      823
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      758
    Aihe