Kannattaako Tanskasta tuoda alkoholia vai onko se yhtä kallista kuin Suomessakin ???
Viinaa Tanskasta?
6
2317
Vastaukset
- Tietäväni
Kyllä eteläisen Ruotsin väki on käynyt Tanskassa ostoksilla. Ruotsin hintatasosta minulla ei ole aivan viime hetken havaintoa, mutta lienee osapuilleen samaa luokkaa kuin Suomessa. Norjassa taitaa olla vieläkin kalliimpaa.
- VonTööpel
Jotain kyllä tiesit, mutta Ruotsin Systeemissä hintataso on 50% - 75% Suomen hinnoista ja Tanskassa tästä vielä halvempaa.
- torniosta
VonTööpel kirjoitti:
Jotain kyllä tiesit, mutta Ruotsin Systeemissä hintataso on 50% - 75% Suomen hinnoista ja Tanskassa tästä vielä halvempaa.
ruotsissa olut 30 propsenttia edullisempaa. viinat samoin kuin suomessa
- Tietäväni
VonTööpel kirjoitti:
> Ruotsin Systeemissä hintataso on 50% - 75%
> Suomen hinnoista
Tuollainen väite sietäisi perustella. Olen väkevien osalta vahvasti eri mieltä, tässä faktaa:
Systembolagetin hinta / Alkon hinta (hinnat euroina, 1 € = 9,11 SEK, pullokoko 1/1 = 0,7 tai 0,75 litraa)
Koskenkorva 21,84 / 19,97
Finlandia 25,03 / 23,70
Gordon's Dry Gin 27,33 / 27,30
Hennessy VS 36,11 / 34,00
Johnnie Walker Red 29,53 / 28,60
Laphroaig 10 yo 43,69 / 42,90
Alkossa JOKAINEN em. juoma on jonkin verran "halvempaa" (= vähemmän kallista); ginin kohdalla hinnat ovat jokseenkin tasoissa.
Viinit on kuitenkin hinnoiteltu Systembolagetissa selvästi asiakasystävällisemmin. Muutama esimerkki:
Undurraga C.S. 7,24 / 8,18
Casillero del Diablo C.S. 7,68 / 9,99
Le Cardinal 7,57 / 8,26
Lindemans Chardonnay Bin 65 7,57 / 9,99
Königsmosel 5,38 / 6,71
Tätä taustaa vasten tuntuu vähintään kummalliselta, että väkevien hintoihin on Alkossa luvassa maaliskuussa paljon reilumpi alennus kuin viinien hintoihin! Oma kulutukseni painottuu viineihin, joten minun kannattanee ryhtyä ostamaan viinini vaikka Ruotsista...
Ruotsin hinnat osoitteesta http://www.systembolaget.se/ (sisältää myös väkevien hintatiedot, toisin kuin http://www.alko.fi (Alkon hinnat painetusta hinnastosta). - verkkofan
Tietäväni kirjoitti:
> Ruotsin Systeemissä hintataso on 50% - 75%
> Suomen hinnoista
Tuollainen väite sietäisi perustella. Olen väkevien osalta vahvasti eri mieltä, tässä faktaa:
Systembolagetin hinta / Alkon hinta (hinnat euroina, 1 € = 9,11 SEK, pullokoko 1/1 = 0,7 tai 0,75 litraa)
Koskenkorva 21,84 / 19,97
Finlandia 25,03 / 23,70
Gordon's Dry Gin 27,33 / 27,30
Hennessy VS 36,11 / 34,00
Johnnie Walker Red 29,53 / 28,60
Laphroaig 10 yo 43,69 / 42,90
Alkossa JOKAINEN em. juoma on jonkin verran "halvempaa" (= vähemmän kallista); ginin kohdalla hinnat ovat jokseenkin tasoissa.
Viinit on kuitenkin hinnoiteltu Systembolagetissa selvästi asiakasystävällisemmin. Muutama esimerkki:
Undurraga C.S. 7,24 / 8,18
Casillero del Diablo C.S. 7,68 / 9,99
Le Cardinal 7,57 / 8,26
Lindemans Chardonnay Bin 65 7,57 / 9,99
Königsmosel 5,38 / 6,71
Tätä taustaa vasten tuntuu vähintään kummalliselta, että väkevien hintoihin on Alkossa luvassa maaliskuussa paljon reilumpi alennus kuin viinien hintoihin! Oma kulutukseni painottuu viineihin, joten minun kannattanee ryhtyä ostamaan viinini vaikka Ruotsista...
Ruotsin hinnat osoitteesta http://www.systembolaget.se/ (sisältää myös väkevien hintatiedot, toisin kuin http://www.alko.fi (Alkon hinnat painetusta hinnastosta).että välität oikeaa tietoa. Viina ei todellakaan ole halpaa Ruotsissa. Siksi monet hakevat viinansa joko taxfree-laivoilta tai Euroopasta. Ja viinit etelämmässä asuvat hakevat joko Tanskasta tai Saksasta oluesta nyt puhumattakaan.
Nyt kun omaan käyttöön tuonti on vapaata monet lastaavat pakettiautonsa täyteen ja tuovat koko vuoden tarpeen yhdellä kertaa.
- Heh heh
Saksasta me haetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657