Pyöräilykypärän visiiri

Hyttynen silmässä

Olisiko kellään vihjettä siitä mistä saisi polkupyörän kypärään samanlaisen visiirin kuin on moottoripyörän kypärässä? Tavallisista urheilukaupoista sitä ei ainakaan saa. Ajolaseja en voi käyttää, koska joudun pitämään silmälaseja jatkuvasti. Hyttyset ja roskat tahtovat lentää silmiin ja viima pistää veden juoksemaan silmistä.

18

4993

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fillaristi mies-81

Jos et ole uusavuttomuuden lupaus, niin teet sen visiirin itse. Taivutat läpinäkyvästä muovista lämmittämällä ja laitat kiinni ruuveilla, tietenkin muistaen lukkoprikat liitosten toiselle puolelle. Ohuet mutterit kiristykseen. Kai osaat käyttää työkaluja ja sahata muovia? Ei ole sen ihmeellisempää kuin sahata puuta. Timelessin kypärään on helppoa tehdä visiiri. Se wanhan ajan taito tehdä käsin on katoamassa kovaa vauhtia. Siksi kaikki on nykyisin kaupan. Ennen porukka osasi sorvata ihan itse. Nykyisin jengi vie pyörän pyöräliikkeeseen siksi, että saisi pullotelineen kiinni. Itse sen kiinnittää minuutissa ilmaiseksi.

• fillaristi mies -61

Muuten ihan ok, mutta EI ruuveja pyöräilykypärään. Sen runko on pelkkää ilmaa, joka on sidottu paikalleen muovista tehdyllä vaahdolla. Siihen ruuvattu mikä tahansa on heti tunkeutumassa päähän kaaduttaessa. Mieti mikä tahansa muunlainen kiinnitys niin, että kypärän runko ei vaurioidu ja päätä vasten ei ole metallia. Oman kypäräni lisälippa on kiinni pakkausteipillä. Se on riittävän luja ja tarvittaessa uusin kiinnityksen. Näin kiinnitetty osa myös irtoaa tarvittaessa särkemättä kypärää tai pyöräilijää. Ja lipan materiaali on muovia, joka ei sirpaloidu iskusta. Muuten olen samaa mieltä, itse tekemällä saa kaikenlaista kaupassa kysyessä vain silmien pyörittelyä aiheuttavaa tarviketta ja lopulta aika helpolla. Tällaisella palstalla pitäisi jakaa neuvoja ihmisille, jotka ymmärtävät kysyä. Tuollaisista yllä olevan kaltaisita vuodatuksista (Äiti, mä tarviin...) uusavuttomuudesta ei ole mitään hyötyä kysyjälle. Mutta jos ne helpottavat oloa, sitä vartenhan tämä netti on...

• Alkup. pyörämekaanikko

Niihin saa vissiinkin kaikkiin tilattua optikolta linssit omilla vahvuuksilla. Rahaa se kummiskin vaatii hieman.

• on kuivat,

silmät, apuva löytyy apteekista neuvojen kera. Tuo auttaa siis juokseviin silmiin.

• Roskien ja hyönteisten kiusa on mullakin ollut pitkään. Pitkään myös etsin keinoa siitä kiusasta eroon pääsemiseksi. Lopulta löysin paikan mistä pyöräilykypärän visiireja voi ostaa. Itse sain ainakin avun kun kirjoitin osoitteeseen ploomax@gmail.com. Ei ollut edes pahan hintaisia.

• Alkup. Maantiepyöräi
    • hyvä apu
    • fillaristi9999

Giro Air Attack

• Alkup. mölli

Voi helvetti. Jos käytät silmälaseja, niin NEHÄN estävät ötököiden simiin pääsyn!!!
      Täys trolli taas ja möllit vastailee.

• hmm,

hyönteiset, kivet ja etenkin viima, menevät helposti silmälasien ohi silmille.. paitsi jos silmälasit ovat VALTAVAT.

• Anonyymi
        hmm, kirjoitti:

hyönteiset, kivet ja etenkin viima, menevät helposti silmälasien ohi silmille.. paitsi jos silmälasit ovat VALTAVAT.

joo, tuntuu että silmälaseista aiheutuu sellainen pyörre, joka oikein heittää pikkuötökät silmään, jos sattuvat siihen imuun. Kokemusta on.

• visiirimnll

minulla olisi pari visiiriä myytävänä jota aikoinaan käytettiin jäärkiipeily kypärässä, niiden säädettävä sarana/kiinnike kiinnitetään kypärään vahvalla kaksipuolisella teipillä.

Itse suosin kyllä nykyään aurinkolaseja/suojalaseja joka ovat kasvojen muotoiset.
      /
      svedu2007ATsuomikaksneljäpistefi

• tapiom

Nimimerkin "Hyv'ä apu" vihje hyvä. Ostin moottoripyörän kypypärän visiirin. Se kalliimpi (kiinnitin kuminauhoin). Ostampa seuraavaksi em. nimimerkin suosittamasta paikasta.

• visiirinkäyttäjä

Tuolta: pyoräilyvisiiri.com

• visiirinkäyttäjä

Tuolta sain edullisen visiirin. Korjaan osoitteen. Pitää olla: pyorailyvisiiri.com

• Anonyymi

Osta metsurin kypärä. Saat liikenteessä näkyvän värin, visiirin ettei lennä pörriäiset suuhun, hellesuojan niskaan ja popit soimaan korviin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1737
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1566
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1369
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1325
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      352
      1286
    Aihe