Sitran luonnonvarastrategian linjauksia vuoteen 2030 mennessä: 1.Suomessa on menestyvä korkean arvonlisän biotalous. 2. Suomi hyödyntää ja kierrättää materiaalivirtoja tehokkaasti. 3. Alueelliset voimavarat luovat kansallista lisäarvoa ja paikallista hyvinvointia. 4. Suomi on aloitteellinen edelläkävijä luonnonvarakysymyksissä. Näiden tavoitteiden toteutuminen korottaa maaseudun, maa- ja metsätalouden arvonlisäystä tuntuvasti tulevaisuudessa. Ruoan tuottamisen ohella maatalous ja siihen liittyvä biotalous tuovat ketjuun lisää rahaa. Ruoka tuotetaan entistä ekologisemmin, luonnon ja ympäristön tila paranee entisestään ja ulkomaisen tuotannon kilpailukyky Suomessa vähenee. Maataloustuet eivät tule vähenemään vaan ne kohdistuvat aikaisempaa enemmän ympäristöä säästävään tuotantoon. Kestävään kehitykseen perustuva tuotanto tulee olemaan entistä kalliimpaa. Laadusta on maksettava. Lähituotannon antama ruokaturvallisuus tulee nykykehityksen valossa olemaan arvokasta. Tämä kehitys on väistämätön eikä sitä saa pilata globaalilla sijoitustoiminnalla, pörssikauppa ei kuulu luonnonvaraelinkeinoihin.
luonnonvaratalouteen
3
287
Vastaukset
- olet alkanut
kylvön tekoon?
Meillä jusseilla on vielä yksi asia jäljellä , jonka vuoksi näitä talkoita jaksaa. Olemme ajankäytön suhteen itsellisiä, kukaan ei ole hengittämässä niskaan käytännön töissä. Mitä nyt satelliitti seuraa ja EU:n tarkastajat ja byrokraatit työllistyvät meidän rahoillamme. Voin pitää päivällä breikin juuri silloin kun itse haluan jos vain työt sallivat. Minun ei tarvitse notkua työpaikalla vain saadakseni kellokortin leimatuksi. Vuosittaiset työtuntini, kuten muidenkin jussien, kestävät vertailussa kenelle tahansa , että silleen.
- ei ole
Akkre kirjoitti:
Meillä jusseilla on vielä yksi asia jäljellä , jonka vuoksi näitä talkoita jaksaa. Olemme ajankäytön suhteen itsellisiä, kukaan ei ole hengittämässä niskaan käytännön töissä. Mitä nyt satelliitti seuraa ja EU:n tarkastajat ja byrokraatit työllistyvät meidän rahoillamme. Voin pitää päivällä breikin juuri silloin kun itse haluan jos vain työt sallivat. Minun ei tarvitse notkua työpaikalla vain saadakseni kellokortin leimatuksi. Vuosittaiset työtuntini, kuten muidenkin jussien, kestävät vertailussa kenelle tahansa , että silleen.
kellokortteja ja pomoja kyttäämässä tekemisiä, etu sekin sinänsä. Duunarilla se on toista kun sattuu virka intoinen pomo olemaan joka kyttää kaiken tekemisen kuin armeijassa konsanaan ja ei luota kehenkään, meinaa palaa pinna kun tekee työnsä tunnollisesti ja tarkasti vaan kun mikään ei meinaa riittää enään.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1774834- 123416
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402233Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly262004Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471946Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6801906- 1171841
- 1381767
- 451525
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431