Mielestäni keskiolutta juomalla ei voi alkoholisoitua. Keppanaa vaan ei voi juoda niin paljon. En pitäisi keppanaa edes alkoholina, niin mietoa se on. Itse olen juonut on yli 10 vuotta keppanaa noin 40-60 pulloa viikossa ja ei minkäänlaisia ongelmia. Viinaa en juo ollenkaan.
Keskiolut ei riski
36
2666
Vastaukset
- JUOT:::::::----------
Hartsivettä ( keskiolut )???? Mitä saat siitä ? Kerro hitossa ! Mikä panee täyspäisen ihmisen kittamaan jotain epämääräistä harzivettä--? EI AINAKAAN JANO !
- 4.6%.
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Jos pysyttelee keskioluessa ei ole syytä huoleen.
- Jos jos jos
Jos lehmät osaisivat lentää ... Kun keskikaljapöhnä ei enää riitä, on otettava kovemmat aineet käyttöön. Sama ongelma kuin miedoissa huumeissa. Viinaa se on keskiolutkin. Miksi siitä muutoin ilmoitettaisiin alkoholiprosentti?
- uusi-tutkimus
Jos jos jos kirjoitti:
Jos lehmät osaisivat lentää ... Kun keskikaljapöhnä ei enää riitä, on otettava kovemmat aineet käyttöön. Sama ongelma kuin miedoissa huumeissa. Viinaa se on keskiolutkin. Miksi siitä muutoin ilmoitettaisiin alkoholiprosentti?
Kun olen yli 10v pysytellyt keppanassa ja ilman mitään himoa juoda viinaa, niin en ymmärrä miksi tilanne muuttuisi jatkossakaan. Ei kaikki keppanan ystävät rupea viinaa tenuamaan. Mitä mietoihin huumeisiin tulee, niin ns. porttiteoria on jo aikoja sitten todettu hubuukiksi. Alkkikset ynnä muut huru-ukot vain yrittää asiaa niin selittää kun eivät ymmärrä asian oikeaa laitaa.
- ettäs ettäs
uusi-tutkimus kirjoitti:
Kun olen yli 10v pysytellyt keppanassa ja ilman mitään himoa juoda viinaa, niin en ymmärrä miksi tilanne muuttuisi jatkossakaan. Ei kaikki keppanan ystävät rupea viinaa tenuamaan. Mitä mietoihin huumeisiin tulee, niin ns. porttiteoria on jo aikoja sitten todettu hubuukiksi. Alkkikset ynnä muut huru-ukot vain yrittää asiaa niin selittää kun eivät ymmärrä asian oikeaa laitaa.
hubuuki? Kertoisitkos mitä se on?
- aivot
uusi-tutkimus kirjoitti:
Kolmen kaljan jälkeen aivosolukato kasvaa eksponentiaalisesti. Aivot tuhoutuvat - yleensä - nopeammin kuin haima/maksa. Aivosolukato on suurkuluttajilla/alkoholisteilla yleisempi kuin maksakirroosi/haimatulehdus. Aivosolukatoa ei huomaa muutoin kuin kallokuvista - ellei kato ole jo merkittävä.
Oluelle spesifi sairaus on kihti. Viina ja viini eivät niinkään altista kihdille.
Lisäksi olut aiheuttaa ylipainoa helpommin kuin viina/viini. Puliukot eivät juuri juo olutta sen suhteellisen kalleuden vuoksi. Harvoin näkeekin lihavia puliukkoja. Sen sijaan kauppoissa olen nähnyt vaikeasti ylipainoisia ihmisiä olutostoksineen.
- juoppo ja tiedän sen
Se 4.5% Siinä keppana putelissa on sitten? Se on se ja sama millä tai miten paljon alkoholia on laimennettu-Silti se on ALKOHOLIA, ETANOLIA. Tuo juttusi on melko yleinen itsepetos. "Juon koska tässä on näin vähän alkoholia, eihän se edes ole oikeastaan alkoholia". Ja sittenhän sinä voit vaihtaa sen keppanan alkoholittomaan olueen, eikö vain? Ainiin, seuraava syy juoda on "keppanan hyvä maku".
- Oolofi
Oikeastaan vasta IV-olut on oikeaa olutta.
- ei tavallinen
alkoholisti pysty raitistumaan. Sulla ei varmaankaan ole ongelmaa, mutta on selvä riippuvuus alkoholiin. Siksi juot alkoholipitoista keskiolutta. Mutta ei sulle varmaan tulekaan ongelmaa paitsi jos satut auton rattiin hiukan ottaneena.
- on nukutus-aine
Humalaa ei sillä saa kuin lapset ja pisikset.
- Viikossa
Melkein kolme koria keppanaa viikossa? Hauis kasvaa ja kauppiaat tykkää. Ongelmiahan tulee silloin, jos ei suoriudu velvotteistaan? Kannattaa kyllä verikokeissa käydä, ettei ole diabetesta. Se kun janottaa.
- no niin
Tämä provo ja mielestäsisi hauska.Järkihän sinulta on jo lähtenyt .En tiedä kuka sinua poloista voisi auttaa .Hakkaa eres päätä seinnään ja kerro helpottiko .
- kepulistix
Keskioluen käyminen saatetaan vauhtiin väkisin hiivan ja lisäainesotkujen seoksella. Kun olut on saatu käymään, se pysäytetään väkisin uusilla myrkyillä, jotta sen alkoholipitoisuus pysyisi alhaisena. Sen jälkeen olutta vielä lantrataan vedellä, ja siihen lisätään erilaisia lisäaineita, joilla säädellään sen happamuutta, rakennetta sekä homehtumisherkkyyttä. Se pullotetaan ja kylkeen liimataan houkutteleva etiketti. Keski-eurooppalaiset(olutfiilit) eivät suostu nielemään sitä kerran maistettuaan. Epäilen vahvasti, että kirkasta viinaa juoneen ihmisen aamuvirtsakin on puhtaampaa ja terveellisempää kuin tuo liemi, jota Suomessa saa myydä oluen nimellä.
- Oolofi
Kyllä ne ulkomaan oluet on samanlaista paskaa kun suomalainenkin. Tuommoset höpöjutut on niitten keksintöä, jotka pitävät itseään jotenkin tavallista suomalaista junttia parempana.
- Enzian
olen pelkästään juonut mutta se ei täällä ole keskiolutta vaan prosentit on 5,3 - 5,5 yleensä. Ja vielä puolen litran pulloissa myydään, joten sikspäkistä on jo saanut hyvät kännit. Suomessa en olutta ole yhtä enempää juonut, Helsingin kentällä jatkolentoa odotellessa yleensä. Sen jälkeen olenkin juonut pelkkää lonkeroa. Sen verran ikävän näköistä sikäläinen olut on siinä tuopissa, ja törkeän hintaistakin tietysti. Lonkerosta olen kyllä tykännyt.
Ainakin omat vieraat Suomesta ovat kovasti tykänneet täkäläisistä mallasjuomista.
- pelkästään.
Sit tossa neljänkympin korvissa siitä alko tulla vaan huono olo. Ei edes pikku nousua vaan tosi surkea olo. Loiventavakin aiheutti päivän menon piloille.
Mikähän olisi kepardin korvike, kun en haluais juoda siideriä tai lonkkuakaan. Ne kun on niin hirveen makusia. - terveysjuoma
Gepardin juominen vähentää sydäntautiriskiä ja lisää B-vitamiinin saantia. Alkoholijuomat alkavat 21%:ta. Miedommat ovat elintarvikkeita. Gebardia ei jaksa juodaa lavaa/paria mäyräkoiraa enempää kerralla, joten se ei voi aiheuttaa minkäänlaisia ongelmia. Gebardi pitäisikin vapauttaa alkoholiverosta ja siirtää sen myynti apteekkeihin.
- päivittäisjanoa
sammuttamaan ei ole riittävä aika alkoholisoitua. Riippuvuus jo kuitenkin syntyy.
Koitapa olla pari viikkoa ilman, jos olet vielä mukana ketjussa. - ei ole "riskiä"
Mulla vähän sama määrä, viikossa 4*12 pulloa.
Ei mene enää päähän, ei mitään iloa ja nyt yritetään saada maksa-arvoja alas vuosikausien keppanakuurista.
Käyppä maksakokeissa,
Tämä siis ap:lle - juopon akka
Mun mies juo joka päivä 9-12 pulloa keppanaa. Usein menee enemmänkin.
Muutamassa vuodessa tullut kamala kaljamaha ja naama punoittaa ja ihohuokoset isoja naamassa. Mutta..ei hänellä ole ongelmaa kun vuosikausien kaljantissuttelu ei ole johtanut viinanjuontiin.
Missähän kunnossa alkaa elimistö olemaan.
Koska jään leskeksi? - keppa.na
Keppanan juonti on tosiaan harmitonta puuhaa. Itsellä on mennyt noin 40-100 keppanaa viikossa jo 15 vuoden ajan. Mitään ongelmia tästä ei ole aiheutunut ja terveys on loistava!
- eivoiollatotta!!!!
Sinulla ei siis kaljakumpuakaan ole ilmestynyt? Ei naamanpunoitusta?
Voit tuntea olosi loistavaksi mutta ehkä sisäelimet rasvoittuneet ovat toista mieltä. - kuolevat...
Jo kolmen ravintola-annoksen jälkeen aivosolut tuhoutuvat eksponentiaalisesti. Aivoatrofiaa ei voi huomata - ellei se ole hyvin pitkälle edennyt - kuin kallokuvissa.
- Prof.Humanisti
Totta. Keppanaa on tullut pari vuosikymmentä juotua päivittäin, noin mäyriksen verran. Toimin akateemisella ja vaativalla alalla, terveyteni on loistava (viimeksi cooperin testissä 3000m) ja mitään harmia ei keppanasta ole ollut.
- Maksa kestää, aivot ?
Prof.Humanisti kirjoitti:
Totta. Keppanaa on tullut pari vuosikymmentä juotua päivittäin, noin mäyriksen verran. Toimin akateemisella ja vaativalla alalla, terveyteni on loistava (viimeksi cooperin testissä 3000m) ja mitään harmia ei keppanasta ole ollut.
tutkittu aivosolujen mahdollinen vähentyminen
- juosta tasan
Prof.Humanisti kirjoitti:
3000 m?
- Vapaavarsi Robertson
Siinä on niin paljon vettä viinan seassa, että melkosen hankalaa saada edes alkeellista humalaa aikaiseksi. Kyllä se alasajossa toimii hienosti.
- etwertwe4rtwe4twe4ty
Haistapa kukkanen... Itse olin reilun laatikon juonut keskikaljaa, ja autolla ajon jälkeen puhalsin poliisin alkometriin 2,54 promillea. Eikös se ole mielestäsi vielä humala?
- prommillet paukkuu
etwertwe4rtwe4twe4ty kirjoitti:
Haistapa kukkanen... Itse olin reilun laatikon juonut keskikaljaa, ja autolla ajon jälkeen puhalsin poliisin alkometriin 2,54 promillea. Eikös se ole mielestäsi vielä humala?
No oliko pakko lähteä autoilemaan. Ei tommonen 2-3 promillea kunnon tenukepillä tunnu vielä missään.
Itse olen puhaltanut 3.9 promillea poliisin alkometriin, tunsin itseni aivan selväksi, mutta kävin poliisilaitoksella varmistamassa. Olin siis lähdössä autoilemaan. Poliisikin ihmetteli, kun olin aivan selvän oloinen. Jätin sitten kotiin, ja menin alkoon fillarilla. - olutmies
prommillet paukkuu kirjoitti:
No oliko pakko lähteä autoilemaan. Ei tommonen 2-3 promillea kunnon tenukepillä tunnu vielä missään.
Itse olen puhaltanut 3.9 promillea poliisin alkometriin, tunsin itseni aivan selväksi, mutta kävin poliisilaitoksella varmistamassa. Olin siis lähdössä autoilemaan. Poliisikin ihmetteli, kun olin aivan selvän oloinen. Jätin sitten kotiin, ja menin alkoon fillarilla.Tuossa ylempänä joku viittasi että oluessa olisi kemiallisia myrkkyjä. EI Pidä paikkaansa. Olut on puhdasta luonnontuotetta. Saksalainen olutmäärite sallii oluen raaka-aineiksi seuraavat: vesi,hiiva, ohramallas ja humala. En sitten tiedä kuinka paljon panimot laittavat sokeria, jotta haluttu alkoholipitoisuus saavutetaan?
PS Kieltolain aikana amerikassa lääkärikunta vaati, että olut vapautettaisiin, koska se olisi terveellisempää (puhtaampaa) koska siihen aikaan juomavesi oli likaista ja aiheutti monia sairauksia.
Lasketaan hieman. Jos keskimääräinen kulutus on 50 pullon keppana-annos viikossa, se tekee 780 litraa keppanaa vuodessa. Hieman vajaa 4/5 kuutiometriä. Keppanassa on alkoholia 4,5 %, joten vuosikulutus on 35 litraa puhdasta alkoholia vuodessa. Kun se muunnetaan 38 prosenttiseksi Kossuksi, siitä tulee yli 92 litraa eli noin 185 pulloa vuodessa. Puoli pulloa päivässä.
Tietysti on aika subjektiivinen juttu miten itsekukin määrittelee "ongelman" käsitteen.- Matikan opettaja
suunnilleen kuution viinaa, 98 % pirtua. 1000 litraa pirtua vastaa noin 2500 litraa kossua. Suunnilleen 5000 pulloa 0,5 litran kossua. Viisi pulloa viikossa menee 260 pulloa vuodessa, kestää maksa ja haima silloin yli 20 v-.
- '
Joo ei tunnu keppana missään. Itsellä 10 vuoden ränni jo takana, pari vikaa vuotta keskimäärin 10 tölkkiä päivässä. Tänään mennyt vasta 7. Eikä tunnu missään. Työssä käyn ja urheilenkin välillä, ja syön terveellisesti. Valtiokin on tyytyväinen, kun maksan osuuteni viinaveroista. Lääkärissä ei ole ollut tarvetta käydä.
Vaikka ei tunnukaan missään, niin ihan varovaisuussyistä olen kuitenkin ajatellut lähiaikoina pitää hieman pidemmän tauon, että saa maksa levätä välillä. Sitten taas jatkuu. - juo vielä 10 vuotta
vielä riitä väitteesi todistamiseen.
- jää_nyt
Keskari kusettaa....
Elliot Ontot miehet
Kierrämme piikkipäärynää
piikki piikki päärynää
kierrämme piikkipäärynää
aamulla kello viisi
Välille idean
ja todellisuuden
välille liikkeen
ja toimeenpanon...
Keskiolut vapautettiin vasta 1969. Niinpä humalaiset möyrysivät Oivan ja Klaavan ympärillä puolen yön aikaan ja portsari oli isompi herra kuin vuorineuvos, joskus hyvätuloisempikin.
https://www.youtube.com/watch?v=OgoT9yQKBNM - Japaruoppo
Viimeset 7-8 v tullu lipitettyä se n mäyräkoira lähes päivittäin, lääkkeeksi paniikkihäiriöön kun ei siihen lääkkeet minulla tehoa. Nyt reilu kolmikymppisenä alkaa tuo maha kasvamaan, hemmetin kalorit. Pakko vähentää ihan vaan kun haluan laihtua, muuta motivaatiota en keksi. No toki raha, mutta se sitten menis johonkin muuhun humpuukiin. Viina ei maistu ei niin yhtään, kamalan makusta paskaa,en edes pidä kovasta humalasta kontrollifriikki kun olen. Baarissa saatan jonkun kossuvissyn maistaa, sen kerta kaks vuoteen mitä siellä jaksaa käydä sitä sekoilua katsomassa. Kaverit valittaa kun en suostu vetämään päätä täyteen. Mutta Eihän tuo terveellinen harrastus ole, eniten tosiaan kyrsii tuo lihoaminen. Kukaan ei edes tiedä että juon niinkin paljon olutta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564810Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301131Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 72947