Hei! Suunnittelen kauppatieteiden opiskelua ja olen työelämässä. En vielä osaa sanoa miten haluaisin suuntautua. Ajattelin avoimen kautta näin aluksi lukea kansantaloustieteiden perusteet kurssin. Epäselvää on se että kuuluuko tämä pakollisiin kandidaatin opintoihin vai pitääkö se olla pää-tai sivuaineena? Kuinka paljon tulee yleensäkin kalliimmaksi opiskella avoimessa (100 opintopistettä ja hakea sen jälkeen avoimen väylän kautta kouluun) ja mahdollisesti senkin jälkeen avoimessa opiskella? Onko kaikkein järkevintä pyrkiä suoraan kouluun ja unohtaa työt? Muutto olisi silloin edessä.
Avoimessa yliopistossa 100opintopistettä?
1
646
Vastaukset
- teekkari
Hei, Sun pitäisi nyt katsoa opinto-oppaasta. Yhtäkkiä katsottuna ainakaan Turun kauppakorkean kaikille yhteisiin opintoihin se ei kuulu.(http://www.tse.fi/FI/opiskelu/oppaat/Pages/opinto-opas.aspx). Avoimen puolella joutuu maksamaan kurssimaksun, josta olet varmaan tietoinenkin:). Eli, jos ajatellaan maksuja, niin tuleehan avoimen puolella opiskelu siltä kantilta kalliimmaksi. Taas, jos ajatellaan tulon menetyksiä, jotka työpaikan jättämisestä tulee, niin kyllähän sillekkin hintaa kertyy. Ainakin meidän koulussa (TTY) varsinainen opiskelija saa käydä avoimen kursseja ilmaiseksi. Kannattaisiko sun selvittää, onko koulussa, johon olet hakemassa käytössä tämä sama systeemi. Tällöin voisit hakea kouluun ja käydä töiden ohessa avoimen kursseja ja muitakin kursseja ilmaiseksi. Osa kursseista voisi myös onnistua tenttimällä ilman luennoilla oloa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1981562Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231298- 521062
- 72975
- 58893
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52883- 106872
- 45869
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82820