ennenkuin lähti töihin, sanoi että tästä päivästä lähtien käyn lenkillä, katson syömisiäni jne, jne. Eli ei enää viinaa. Hän on yksityisyrittäjä ja käy reissuhommia joka pv. Minä olen mukana joskus vapaapäivinäni, yleensä kuskina. Kai mun syyni kun pystyy mut aina ylipuhuun kuskiks.Lupaa ostaa sitä ja tota jos lähen (hän päättää mitä ostetaan oli se sitten mun meikit tai verhot tai mulle ulkoilupuku) Kovan tappelun jälkeen itse ajaa mut reissu pilalla kun hän hermona. Minä olen aina kuskina, kyläreissut, kauppareissut, kun lapset pieniä niin Särkänniemireissut, laivareissut ym,,. 1.5v. sitten olin niin väsynyt että ehdotin eroa kun mitään ei tehdä yhes ellei hän ole pöhnäs. Lupasi muuttua....Nyt kaikki ennallaan, 3kk sitten taas vakava keskustelu(siis kolmas).Lapset mukana joka keskustelussa (tytöt 17v ja 20v)sanoivat isällensä et äiti jättää sut jos et muutu.Kaikki ennallaan, mikään ei oo muttunu. Tosin missään ei oikeen käydä kun sanon et hän ajaa niin hän keksii aina jotain syitä ja ettei jaksa nyt tänään lähteä...jne. Pääni solmussa joten auttakaa
Lupauksia, lupauksia...
8
963
Vastaukset
- swanholm
Koska tyttäresikin ovat puolellasi, lähde. Ei tuollainen mies muutu, voit uskoa. Avaa pääsi solmusta, sovi asia tyttäriesi kanssa ja hanki ero ja elämä! Olen itse saman tehnyt pitkän vastaavanlaisen liiton jälkeen enkä kadu muuta, kuin että oli pitänyt lähteä paljon, paljon aikaisemmin!
- lupauksia
Ensimmäisessä keskustelussa vanhin tytär sanoi ettei enää halua nähdä minua ikinä ja nuorin sanoi, että sitten isästä tulee alkoholisti jos jätän sen. Ajan myötä heidänkin silmänsä ovat avautuneet koska aiemmin eivät tienneet asian vakavuutta kun osattiin "peittää" asia lapsilta. Nuorin otti asian esille taannoin isänsä kanssa ja ehdotti että isä ottaisi vaan kerran viikossa. Isä lupasi ja heti ma sanoi et tää on tän viikon päivä ja ryyppäs. Mutta kun viikonl. koitti ni asia ja LUPAUS oli unohtunut. Tytär on useaan kertaan Raivonnut asiasta isälleen mut ei oo auttanu, aina on joku syy tai sit kaverit tulee hakeen ja pakkohan on lähteä kunnei kavereita petetä.
- alkoholismista kärsiville
lupauksia kirjoitti:
Ensimmäisessä keskustelussa vanhin tytär sanoi ettei enää halua nähdä minua ikinä ja nuorin sanoi, että sitten isästä tulee alkoholisti jos jätän sen. Ajan myötä heidänkin silmänsä ovat avautuneet koska aiemmin eivät tienneet asian vakavuutta kun osattiin "peittää" asia lapsilta. Nuorin otti asian esille taannoin isänsä kanssa ja ehdotti että isä ottaisi vaan kerran viikossa. Isä lupasi ja heti ma sanoi et tää on tän viikon päivä ja ryyppäs. Mutta kun viikonl. koitti ni asia ja LUPAUS oli unohtunut. Tytär on useaan kertaan Raivonnut asiasta isälleen mut ei oo auttanu, aina on joku syy tai sit kaverit tulee hakeen ja pakkohan on lähteä kunnei kavereita petetä.
Viinanhimo ei ole lupauksilla voitettavissa,ellei liity AA:han tai hakeudu katkaisuhoitoon.Olette nyt tilanteessa jossa teidän on tehtävä ratkaisu. Sinä et ole vastuussa, tuleeko miehesi alkoholin käytöstä sellaista mitä nuorin tyttäresi pelkää! Te perheenä ette voi "parantaa"häntä muuten,kuin tukemalla että hän hakeutuu hoitoon.Teidän tulee ajatella myös omaa jaksamistanne.Muutos kysyy tahdonlujuutta teiltä naisilta!Kannustusta!
- pilaa elämän..
Alkoholistin pitää ITSE haluta hoitoon,siinä ei auta jos hänelle varataan AA kerhot sun muut hoidot. Jos miehesi pakotetaan hoitoon hän ei varmasti raitistu ennenkuin itse sen tajuaa,viimein.. ei ehkä koskaan. SIKSI sinun on tehtävä päätös mitä haluat elämältäsi,olet katsellut hänen juomistaan 10-20 kenties 30 vuotta. Joskus on oltava itsekäs ja otettava itseään niskasta kiinni ja antaa mahdollisuus hyvään,tasapainoiseen elämään. Olen ollut paljon tekemisissä naisten kanssa kenellä on /ollut alkoholisti mies,eräältä mies kuoli viinaan,toinen otti viimein eron,miehellä jatkuu sama juominen silti. Alkoholisteja holhoaa ja hoivaa alitajunnasta ja tottumuksesta rakkaaseen ihmiseen. Tsemppiä sinulle,toivottavastilöydät ratkaisun =)
- ei elämää
Alkoholisti sairastuttaa koko lähiympäristönsä, hän on jo ilmeisesti sairastuttanut myös lapsenne ja voi sairastuttaa myös tulevat lapsenlapset. Sinä olet jo sairastunut, voit huonosti ja kuitenkin mahdollistat hänen juomisensa. Lyö nyt harkinta-ajan paperi hänen eteensä ja silloin hänen on tehtävä ratkaisu viina tai avioliitto. Luultavasti viina vie voiton, mutta silloin hänellä on mahdollisuus myös käydä pohjalla ja ehkä lopettaa viinan käyttö. Ei meikit tai verhot voi olla sellainen asia, että täytyy elää alkoholistin kanssa. Köyhänäkin on parempi elää kuin alkoholistin kanssa, olet sairastunut, mutta toivottavasti löytyy vielä niin paljon energiaa, että pistät miehen pellolle, muuten loppuelämäsi on surullista.
Sinä tai tyttäresi, ette pysty miestäsi/lasten isää parantamaan! Tyttäriesi kommentit on täysin kuvion mukaiset, he ovat kuitenkin kaikessa suhteissa lojaaleja molemmille vanhemmilleen. He eivät syyllistä sina siksi, että olisit syyllinen, vaan siksi, ettei isänsä enää kykene ymmärtämään omien lastensa hätää. Pistä ero vireille mitä pikimmin, siinä on kuitenkin puolen vuoden harkinta-aika. Jatkamalla nykyiseen malliin mahdollistat vain miehesi juomisen jatkossakin. Hänen lupauksillaan ei ole mitään merkitystä. Niin kauan ennekuin hän itse tajuaa ja haluaa päästä alkoholisminsa yli, sanoilla ei ole merkitystä. Joku totesikin, hän saattaa mennä todella pohjalle, mutta se on sitten hänen valintansa. Ota sinä ohjat käsiisi lastesi suhteen, pelasta se mitä vielä kannattaa pelastaa. Kaikkia et pysty kuitenkaan hoitamaan kuntoon. Tiedän, että lapsesi jossain vaiheessa kunnioittavat tekemiäsi pelastustoimia, vaikka jonkin aikaa joudutkin kuuntelemaan kärkevääkin kommentointia. Voimaa ja päättäväisyyttä.
- Samassa jamassa
Hei apua kaipaava! Ei minusta auttajaksi ole, mutta haluan kertoa, että elän aivan samanlaisessa tilanteessa, tosin lapset eivät enää asu kotona. Ymmärrän, että jahkailet, haluat uskoa lupauksiin ja parempaan huomiseen, olethan itsekin sitoutunut yhteiseen elämäänne ja uskot toisenkin olevan tai ainakin tajuavan parantaa tapojaan. Ja näin päivät kuluvat, muuttuvat viikoiksi, kuukausiksi ja vuosiksi ja voin kertoa, tilanne pahenee sitä mukaa kun aikaa kuluu. Tajuat viimein, toivottavasti minäkin, että ratkaisu on tehtävä, olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten. Meillä kaikilla on vain tämä yksi elämä ja oikeus elää se niin hyvin ja onnellisena kuin se vain on mahdollista. Juopon tai minkä tahansa perhettään tavalla tai toisella alistavan on itse muutettava itseään, ei me muut siihen pystytä.
- tuestanne
TOSI PALJON KIITOKSIA TEILLE YSTÄVÄT TUESTANNE. Nyt olen tosi lähellä että jätän ne HARKINTA-ajan paperit vetämään ja olen katsonut vuokra-asuntoja. Ei sitä nuorena ymmärtänyt, mut sama on jatkunu läpi suhteen. Kun tapasimme (minä 17, hän 20) hän harrasti aktiivisesti liikuntaa, kolme kertaa vko harj. sit pelit päälle. Pelit joskus viikolla mut yleensä vkl ja aina jo bussissa alkoivat kaljotteleen sit kotiin suihkuun ja valmiiksi silitetyt paita ja suorat housut jalkaan ja menoks. Mulle sit soitettiin kolmelta yöllä hakeen vaik aamul menin 6 töihin. Olin 26v. ja 28v. kun lapset synty, sillon viel harrastukset jatkuivat...Olen nyt 46v. Kaks kertaa olen ottanu unilääkkeitä yliann. (n.1/2v. sisällä) ja sanonu huuruissani et pääsette musta eroon ja saatte elää rauhas. Ei tarvittu lääkärireissua ja selvisin muutaman päivän morkkiksella. (hyvä niin, kun oon tk töis, ettei työkaverit saanu tietää). Samassa jamassa oleva, zempataan toisiamme ja tehään joku ratkasu. Toivon että miehetkin osallistuisi tähän keskusteluun. Ihan oikeesti kertoisitte oman kantanne asiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144