oli italialainen runoilija, renessanssifilosofi ja humanisti. Häntä pidetään Danten ohella "renessanssin isänä". Myöhemmät humanistit pitivät Petrarcaa usein ensimmäisenä humanistina ja esikuvanaan. Petrarcaa pidetään ensimmäisenä modernina runoilijana. Hän korosti yksilöllisyyttä. Ajattelussaan hän korosti erityisesti erilaisten kommunikaatiotaitojen tärkeyttä. Näihin taitoihin kuului esimerkiksi kielten opiskelu ja retoriikka. Kysymys kuuluu: Miksi panin tämän Juice palstalle ? Vastaus on Juicemainen sanaleikki ...
Francesco Petrarca
GonstaB
4
537
Vastaukset
- tuoppi
Sonetteja Lauralle?
- GonstaB
... juuri hain.
- se sanaleikki
Petrarca: Sonetteja Lauralle Leskinen: Sonetteja Laumalle Ja jälkimmäisen runot eivät sitten ollut sonetteja eli niissä ei käytetty sonetti-runomittaa.
- Afroditen_poika
se sanaleikki kirjoitti:
Petrarca: Sonetteja Lauralle Leskinen: Sonetteja Laumalle Ja jälkimmäisen runot eivät sitten ollut sonetteja eli niissä ei käytetty sonetti-runomittaa.
Juuh, muistaakseni Juicen kirjassa Petrarca on vielä väännetty muotoon Petr Arka. Mutta eikös Juicen kirjassa kuitenkin ollut yhden luvun verran sonettomuotoisiakin runoja?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623037
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361913- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499