Jätetty mies

naiselle helppo?

Vajaa 10v naimisissa ei yht lapsia.Kaiken puolin hyvänä miehenä,tein ruuat,huolehdin taloudesta,seksikin ihan normaalia yms mutta annoin liian vähän arkipäivän hellyyttä ja rakkautta tulevan ex vaimon mielestä.Jollai tavalla hyväksyin asiat kun vaimo ilmoitti jättävänsä.Pidin itseäni vähän kuin suomalaisena jurrikkana joka ei paljon puhu eikä pussaa.Moni ystävä sanonut että olin liian kiltti.Eropäätös oli shokki ja pyysin exältä että hoidettais tää ystävällisesti kaiken kaikkiaan koska mitään riitoja ei ollut olemassa ja ex vaimo vannoi ja vakuutti että hän on määrätyllä lailla tukenani mutta hänen on vaan lähdettävä.So far kaikki "hyvin" Ja sitten asiaan: 2 vko vaimon lähdettyä alkoi kaikenlaisten asioiden valehtelu ja luottamuksen pettäminen hänen taholtaan,uusi mies oli jo kuvioissa vaikkakin väittää että se vaan kävi näin ja mitään pettämistä ei todellakaan ollut avioliiton aikana.Voiko se olla naiselle noin helppoa pitkästä suhteesta välittömästi uuteen suhteeseen.Itse mietin edelleen päivästä päivään kaikenlaisia paskoja ajatuksia esim mitä ne nyt tekee yms yms.Tää raastaa sielua ja järkeä aivan sairaanlailla eikä saa mitään otetta mistään.1/2v menny ja kaikki keinot (terapia,ystävät ym)kokeiltu.Vieläköhän jaksaa taistella ku ei parempaa päivää vaa näytä tulevan.Ugh olen puhunut.Liian kilttikö?

9

2574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vienotar

Jätetylle miehelle tsemppiä elämään. Luin juttusi ja täytyy sanoa, että jos naisesi on jättänyt sinut hellyyden/huomion puutteen takia, tyhmä on. Jokaisessa on omat puutteensa, sinussa ehkä se että et osaa tehdä aloitetta hellyydenosoituksissa. Mutta varmasti hyviä puolia löytyy sitäkin enemmän. Minä ainakin arvostan nykymiehessä suunnattomasti sitä, että osaa ottaa arjen pyörityksestä osa vastuun. Kirjoitit laittavasi ruokaa ja pitäväsi kodista huolta. Itse olen tällä hetkellä todella väsynyt suhteeseen, josta puuttuu miehen kädenjälki arjen askareista. VOIMIA SINULLE....ja kyllä vielä löydät jonkun, joka arvostaa sinunlaistasi miestä. Ikäväkyllä, jos kahdenviikon eroamisen jälkeen on uusi mies....en ikinä itse ainakaan uskoisi, että pettämistä ei olisi ollut jo suhteen aikana. Kyllä ikävästä toipumiseen menee aikaa....

• Kipinkapin toimeksi

Eroseminaari on juuri tuollaisia järkyttäviä tilanteita varten kun sattuu noin raju elämänmuutos että kumppanin kanssa lähdetään eri teille.saa tilanteen ja tunteet taas omaan hallintaan.

• Toinen jätetty

Toivottavasti sinulla ei mene yhtäkauan aikaa toipumiseen, kun minulla täällä menee parasta aikaa...ja erostani kulunut nyt 1,5 vuotta, eikä meinaa helpottaa. Minä menetin exäni viinalle, enkä tiedä olisiko esim. toinen nainen ollut ehkä helpompi kestää eron syynä? En tiedä, mitä tehdä ja olen yksinäinen sekä erakoitunut täysin kotiini, vaikka olen vilkas ja eloisa, enkä edes pahan ikäinen tai näköinen....mutta jotenkin tuo itsetuntokin mennyt lehmänhännän lailla alas... Toivottavasti sinä toipuisit nopeammin, kun minä. Mukavaa keskiviikkoa sinulle.

• avakas

Hän ei pettänyt sinua avioliitossanne , niin silloin hän on yhä vaimosi, aj tekee huoruutta sinua vastaan uudessa liitossaan...

• Jätetty nainen

Vaimon "oli siis vain lähdettävä." Miksi? Hän lähti siksi ettei enään rakastanut sinua, tai ettei rakastanut sinua niin kuin olisi halunnut, muttei pystynyt. Rakkauden puute on syynä. Ei kukaan jätä "kilttiä" miestä, jos tätä rakastaa. Ise en ainakaan mitään muuta syytä keksi. Jos on uusi mies heti 10 avioliittovuoden jälkeen, mielestäni se on pettämistä, siinä mitään epäselvyyttä ole. Kyllä se naisestasi paljon kertoo. Ei naisista yleensä, mutta hänestä kylläkin. Ei hänen tekemisiään kannata miettiä eikä pidäkkään, keskity vain mahdollisuuksiesi mukaan omiin tekemisiisi. Tiedän että se vaikeaa, muttei hän ole sen arvoinen. Jätettynä, mielestäni liian kilttinä itsekkin, olen kaiken tuon kokenut.Ja siitä on saman verran aikaa kuin sinullakin. Kyllä jättäminen nujertaa aluksi henkisesti, sen tiedän, mutta tiedän myös oman arvoni. Tällä hetkellä paljon paremmin kuin avioliittoni aikana. Menet vain päivän kerrallaan, tutkiskelet itseäsi hellästi. Ole kiltti nyt itsellesi, se kannattaa.

• reagointia

Tuolta se tuntuu eikä ihme. Minut jätti hyvä mies monen vuoden seurustelun jälkeen selittämättä syitä. Tätä märehdin yli kaksi vuotta ennen kuin älysin temmata itseni eroon niistä synkistä ajatuksista. Nyt uskon päässeeni pahimman yli. Ei aina saa selityksiä eikä vika ole yksin itsessä. Sure nyt kunnolla ja riuhtaise sitten itsesi uuteen elämään. Älä yritä etsiä kyseenalaisia lääkkeitä: alkoholia tai pikasuhteita. Nyt tuntuu kurjalta, mutta ihminen toipuu. Itke jos se helpottaa. Sinäkin selviät.

• uuden luo

Sen olen tästä nykyelämästä oppinut, että aina on uusi kuvioissa, kun ero tulee - vaikka muuta väittävät! Silloin lähteminen on helppoa. Toivon, että löydät uuden kumppanin kun olet surustasi selvinnut. Ex kannattaa unohtaa.

• Minä päätin v. 2007 että nyt paskan nieleminen loppuu. Takana n. 30 vuotta, lapsia kolme, lapsenlapsiakin tuossa vaiheessa yksi. Ex veti itsensä totaalipohjille viinan kanssa, siinä ei painanut parisuhde, ei lapset, ei työ, ei mikään. Kysyin lapsilta (kaksi kotona, 12 ja 18) kumman mukaan lähtevät. Nuorin sanoi heti, ettei äitinsä mukaan lähde, keskimmäinen mietti hetken, ja päätyi samaan ratkaisuun. Ex "hoidatti" itseään A-kiltan tukihenkilöllä, sänkyyn kaatuivat n. viikon jälkeen. Sen jälkeen on kuvioissa ollut jos vaikka mitä. Tällä hetkellä on menossa naimisiin, eli on saanut vähän asioihin järkeä... ehkä. Minä olen ollut kohta kaksi vuotta käytännössä yksinhuoltaja, koko aikana on tainnut olla yksi viikonloppu kokonaan ilman lapsia. Olen huolehtinut kaikesta lapsiin liittyvistä asioista lähes koko ajan yksin, elatuspauja ex on maksanut koko ajalta kolme kertaa. Likkojen kanssa käytiin viime keväänä hyvien ystävieni luona Belgiassa, oli tavallaan yhdistetty syntymäpäivälahjani ja tytöille mahdollisuus päästä hetkeksi irti kaikesta paskasta. Mukava reissu. Tänä keväänä oli tarkoitus lähteä Ranskaan, mutta asunnon osto pisti talousasiat vähän uuteen kuosiin, samalla kun iski lomautukset päälle. Noiden kuvioiden kautta on mieleen hiipinyt tietty katkeruus, kun itsensä on pistänyt peliin kokonaan ja toinen porskuttaa ja vielä päälle vittuilee sekä rahankäytöstäni että suhteestani lapsiin. Itselläni ei ole ollut minkäänlaisia suhteita naisiin koko aikana, taitaa olla ikä- ja ulkonäkörasite sen verran paha, että alkaa olla aika heittää kirves kaivoon ja keskittyä hoitamaan nuo lapset kunnialla aikuisuuteen. Eli vastauksena kysymykseesi... pitkään tuntuu menevän asioiden yli pääsemiseksi. Vaikka nykyisin vitutus ei ole ihan kokoaikaista, välillä kyllä pistää niin vihaksi, ettei tottakaan. Oma syyni sinänsä, olen kai ottanut huoltajuuden liikaakin elämäntehtäväkseni, oma minä on jäänyt pikkuisen huonomalle hapelle. Tsemppiä ja anna itsellesi kaikesta huolimatta aikaa. Vihaa exääsi jos siltä tuntuu, ole mustasukkainen jos siltä tuntuu, itke kun itkettää. Mutta vastapuolelta, älä jää oman pääsi sisään vangiksi, anna tulevalle ajalle ja elämälle mahdollisuus. Eli älä tee niinkuin minä olen tehnyt, tee mielummin niinkuin yritän tässä sanoa :-). Ole jatkossakin oma itsesi, jonain päivänä huomaat, että se on kaikkein paras tapa tulla itsensä kanssa toimeen. Ja ennemmin tai myöhemmin se muutenkin "maksaa itsensä takaisin".

• nxtlf

Voimia ja jaksamista.Vaimo ilmoitti maanantaina kello 10:00 jättävänsä.Meillä on kolme lasta.12 vuotta yhteistä taivalta.Kello 18:00 tutustuin kuvan kauniiseen naiseen ja ollaan joka päivä tapailtu ja se on sellainen tyttöystävä.En edes ajattele mitään vakavampaa.Tämä viikko on ollut elämäni paras.Kiitos siitä vaimolle.No lapset,huoltajuus ja muut ikävät jutut on edessä. Älä jää paikoillesi maahan makaamaan!!!!Älä jää yksin:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe