Päätäpahkaa. En olisi ikinä uskonut että olisin saanut tuntea mitään tällaista. Tunnetta siitä kuinka ihmeessä olen selvinnyt yksin kaikki nämä vuodet... Selkäkipuahan siitä on tullut, kun käsin olen kääntänyt kasvimaan muutaman vuoden. Tuo uusi maajyrsin teki temput hetkessä :)) ei siis ihme jos syömmein vietiin. Pakko tulla leuhkimaan että MULLA ON PERUNAT JO MAASSA! Mitäs pohjoisen väki siitä sanoo :)) Nyt menen peittelemään kultaani ettei vaan sade kylmetä. Terveisin, tuleva mrs Briggs-Stratton
Rakastuin
56
1888
Vastaukset
- paaruska
vähäsen aikaa että pottumaa sulaa...
- Putkivalo
jos perunamaassakin olisi sellainen sulatus-toiminto kuin jääkaapissa :))
Hyvä että peittelet kultasi, ettei paikat kylmene...=)))) Sullahan maanviljely on hyvällä mallilla, meillä vasta perunat ovat ituja kasvattamassa ja maastoutuvat aikanaan silakoiden kanssa ämpäriin...=))))
- Putkivalo
erikoinen epeli ettei halua kastua, ja tänään oli kraana auki :) Tilasin vähän vettä nääs.. Kivakivaa kun teilläkin on jotain itua :))))
- Lulu 50
No sulla ei ole sitten syksymmällä siemenistä puutetta kun olet niin mahtavan kullan saanut. Voit vaikka seuraavana kevännä kuinka ruveta lisääntymään:D
- Putkivalo
vaikka harso :))) ja joudun kyllä laittamaan kun vaot meni vähän vinoon, eikä kaikki edes samaan suuntaan vinoon :/ Ei kehtaa näyttää edes harakoille.
polkupyörääni :))) Ainakin eräs vihannesten ystävä tietää syyn, rakastuminen on hänen syytään....
- Putkivalo
Voisihan noille vempaimille kehittää jotkut aivotkin? Siis onhan miehillekin kehittynyt, joten mikään ei ole mahdotonta :))))
- sait
uuden harrastuksen, joka vie jalat alta ;) http://www.youtube.com/watch?v=mMICRlQGsGE&eurl=http://vekotus.org/wp/tag/usa/&feature=player_embedded
- Putkivalo
Heh, tosiaan :)) kirjaimellisesti! Ihminen oli vähän niinkuin enemmän hidaste siinä. Täytyis kyllä olla vähän isompi perunaa tuollaiselle spurttikoneelle, hurahtaa muuten ohi. Eikä muuten hitaassa noin muutenkaan ole mitään vikaa :)) Kerkes jo tulla ikävä sua :)
- jussi hates jazz
Putkivalo kirjoitti:
Heh, tosiaan :)) kirjaimellisesti! Ihminen oli vähän niinkuin enemmän hidaste siinä. Täytyis kyllä olla vähän isompi perunaa tuollaiselle spurttikoneelle, hurahtaa muuten ohi. Eikä muuten hitaassa noin muutenkaan ole mitään vikaa :)) Kerkes jo tulla ikävä sua :)
alku aina helppoa alamäkeä, aamenen jälkeen s***nan kone älä hyydy ;) http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=62033 nice to hear from you too ;)
- Putkivalo
jussi hates jazz kirjoitti:
alku aina helppoa alamäkeä, aamenen jälkeen s***nan kone älä hyydy ;) http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=62033 nice to hear from you too ;)
meni jo naimisiin, joten ylämäki alkoi vai ;)) Mitä sulle kuuluu? Onko liput Poriin jo ostettu? Arvaas mitä täällä, täällä on kylppäriremppa menossa joten tuokaa Linnanneidon kanssa amme takaisin :)))
- jussi hates jazz
Putkivalo kirjoitti:
meni jo naimisiin, joten ylämäki alkoi vai ;)) Mitä sulle kuuluu? Onko liput Poriin jo ostettu? Arvaas mitä täällä, täällä on kylppäriremppa menossa joten tuokaa Linnanneidon kanssa amme takaisin :)))
niin mee, vapaata pudotusta seuraa ARKI? Kyl mä varmaan poriin meen, vaikkei lippui ookkaan. Muuten on menny ihan kohtuullisen mukavasti, työtä, HUVIA ja lepoa vuoronperään ;) Alkuperänen AMME on hukassa, mutt käviskö tällanen tilalle, joutusit vetäseen muutaman diettipihvin ensteks, et mahtusit, tai siis no niin.. ;) http://images01.olx.fi/ui/2/17/94/25341394_1.jpg
- Putkivalo
niin mee, vapaata pudotusta seuraa ARKI? Kyl mä varmaan poriin meen, vaikkei lippui ookkaan. Muuten on menny ihan kohtuullisen mukavasti, työtä, HUVIA ja lepoa vuoronperään ;) Alkuperänen AMME on hukassa, mutt käviskö tällanen tilalle, joutusit vetäseen muutaman diettipihvin ensteks, et mahtusit, tai siis no niin.. ;) http://images01.olx.fi/ui/2/17/94/25341394_1.jpg
Vai huvia.. enpä olis susta uskonut ;))) Mahdunhan mä tuohon!! Seisaalteni :P Tällainen amme ois kiva http://www.kiinteistokolmio.fi/kuvat/meri-teijo.jpg ei muuta kuin säästämään :)) Koska otat mut uimaan :))) Mitä Porissa tekee ilman lippuja ;))
- jussi hates jazz
Putkivalo kirjoitti:
Vai huvia.. enpä olis susta uskonut ;))) Mahdunhan mä tuohon!! Seisaalteni :P Tällainen amme ois kiva http://www.kiinteistokolmio.fi/kuvat/meri-teijo.jpg ei muuta kuin säästämään :)) Koska otat mut uimaan :))) Mitä Porissa tekee ilman lippuja ;))
loma on vasta kesäloma..., kävin muutama viikko takasin päin tsekkaamassa Antti Raiskin shöyn ja se oli ROCK! Mitäkö porissa tekee, no vaikka... http://www.yyteri.fi/kuvagalleria.html Ja siitä säästämisestä, mä oon päässy jo sen vaiheen ohi, mä oon siirtyny kulutuspuolelle ;) Mietippä omalle kohalle, sileen tasaseen ku kuluttaa, niin ei tartte kenekään olla huolissaan ja tapella perintöveroista ;)
- Putkivalo
loma on vasta kesäloma..., kävin muutama viikko takasin päin tsekkaamassa Antti Raiskin shöyn ja se oli ROCK! Mitäkö porissa tekee, no vaikka... http://www.yyteri.fi/kuvagalleria.html Ja siitä säästämisestä, mä oon päässy jo sen vaiheen ohi, mä oon siirtyny kulutuspuolelle ;) Mietippä omalle kohalle, sileen tasaseen ku kuluttaa, niin ei tartte kenekään olla huolissaan ja tapella perintöveroista ;)
näköjään ollut :)) Hesasta??? Turgulainen? Oonko taas ollut lastuna laineilla :)) Aika kiva amme siellä Porissa :) Sä ootkin tuollainen kansantauloudentervehdyttäjä :))) Kyllähän minäkin! Kun vaan joku maksais että olisi jostain mistä kuluttaa ;) Se on ihan oikea periaate että pistää haisemaan perinnön, itse olet työt tehnyt rahojen eteen, mikset niistä sitten myös nauttisi :) Eli sulla on nyt mun lupa ;))) No niin, tämä pieni ego täällä hiljenee ja menee laittamaan porkkanoita vaktaisiismaahan. Ja silittämään mr Briggsiä :P
kuiteskaan päästä rakastas vielä sisälle? ;)
- Putkivalo
vähän pelottaa mitä se muru tekee mun sängylle.. pistääkö murusiksi :))
- gg-10
Onnittelut. Kultasi hoitaa hommat. Pidä hyvää huolta. :)) Onks tää nyt sitä kun ulkomaan elävät vie meitin naiset... :)
- Putkivalo
Hitsi! Noinko siinä sitten kävikin :))) heti huutonettiin vaihtamaan se johonkin valmettiin tai sisuun!!
- gg-10
Putkivalo kirjoitti:
Hitsi! Noinko siinä sitten kävikin :))) heti huutonettiin vaihtamaan se johonkin valmettiin tai sisuun!!
Älä vaihda. Valmet tai Sisu, pthyi. Ei kai kuulosta lainkaan niin seksikkäältä kun toi Brips Sprat... Eiku mikä... :))
- Putkivalo
gg-10 kirjoitti:
Älä vaihda. Valmet tai Sisu, pthyi. Ei kai kuulosta lainkaan niin seksikkäältä kun toi Brips Sprat... Eiku mikä... :))
Miehille on sitten varmaan versio Britts & Spears :))) Pump & Barbara.. ;)) tuuuuhma menee nyt taas töihin raatamaan :/
- gg-10
Putkivalo kirjoitti:
Miehille on sitten varmaan versio Britts & Spears :))) Pump & Barbara.. ;)) tuuuuhma menee nyt taas töihin raatamaan :/
Noin sen täytyy olla. Ne miehille tehdyt versiot siis. Kerrotko nettisivut mistä löytäisi...? :)
- Putkivalo
gg-10 kirjoitti:
Noin sen täytyy olla. Ne miehille tehdyt versiot siis. Kerrotko nettisivut mistä löytäisi...? :)
Tuota mmmmiten nyt tästä sitten kiemurtelis.. ;)) Enhän mä voi tuollaisia sivuja tuntea! :)))
- kolarikorjaaja
voi saada sen käyntiin? onko niissä sähköstartti. ps. mä söin jo perunat.
- Putkivalo
ei tarvii kuin hipaista niin se hyrisee :)
- kolarikorjaaja
Putkivalo kirjoitti:
ei tarvii kuin hipaista niin se hyrisee :)
on yleensäkin sellaisia hyrisijöitä. hyvää kevättä/kesää sinulle.
- Putkivalo
kolarikorjaaja kirjoitti:
on yleensäkin sellaisia hyrisijöitä. hyvää kevättä/kesää sinulle.
on murisijoita :)) Hyvää kesää sullekin!
- kolarikorjaaja
Putkivalo kirjoitti:
on murisijoita :)) Hyvää kesää sullekin!
se on miesten tehtävä. kuka muu pitää pölynimurikauppiaat/jehovantodistajat pois ovelta.
- Putkivalo
kolarikorjaaja kirjoitti:
se on miesten tehtävä. kuka muu pitää pölynimurikauppiaat/jehovantodistajat pois ovelta.
pitää loitolla, eiku sisään vaan kahville! Kyllä koira pussaa ne hengiltä.
- kolarikorjaaja
Putkivalo kirjoitti:
pitää loitolla, eiku sisään vaan kahville! Kyllä koira pussaa ne hengiltä.
koira vahtii, mutta sinulla taitaa olla toisin. :=D sinä vahdit koiraa.
- _Mauku_
Tämä siis oli viesti rakkaudesta ja perunoista. Noh. Kyllä minäkin rakastan perunoita, ja varsinkin ranskalaisia perunoita, ja varsinkin hyvän ravintolan hyviä ranskalaisia perunoita. Kyllähän ravintolassa syöminen on vähän kallista, mutta sitten taas toisaalta, kaikki on kallista. Jumalauta, ostin juuri aurinkolasit ja ne maksoivat tuhat euroa tasan. Sehän oli ryöstö. Sikäli, miksei sitä sitten söisi ranskalaisiakin.
- Putkivalo
rakkaudella myös :) Ja yleensä ostoja voi myös ajatella sijoituksena (rakkauden hankinta myös) ja sillä tavalla järkeillä hintaa kohtuullisemmaksi. Ajattele nyt jos vaikka sun kalliit klasit kääntää monen päätä kesän aikana, sinulle tulee siitä parempi fiilis ja itsetunto nousee. Pian itsetuntosi on jo niin katossa että alat suorastaan vaatia arvostusta. Se huokuu olemuksestasi niin että pomosikin kunnioittaa sua entistä enemmän ja saat palkankorotusta. No ei se mahdotontakaan ole..
- _Mauku_
Putkivalo kirjoitti:
rakkaudella myös :) Ja yleensä ostoja voi myös ajatella sijoituksena (rakkauden hankinta myös) ja sillä tavalla järkeillä hintaa kohtuullisemmaksi. Ajattele nyt jos vaikka sun kalliit klasit kääntää monen päätä kesän aikana, sinulle tulee siitä parempi fiilis ja itsetunto nousee. Pian itsetuntosi on jo niin katossa että alat suorastaan vaatia arvostusta. Se huokuu olemuksestasi niin että pomosikin kunnioittaa sua entistä enemmän ja saat palkankorotusta. No ei se mahdotontakaan ole..
Joo, onhan tuo yksi näkökulma. Hyvissä vaatteissa on hyvä olo, huonoissa huono, samahan se on sitten silmälasienkin kanssa. Arvostusta en nyt vallan kauheasti ole vaatinut mutta sitäkin olen saanut joten asiat ovat oikeastaan melkoisen hyvällä tolalla.
- Putkivalo
_Mauku_ kirjoitti:
Joo, onhan tuo yksi näkökulma. Hyvissä vaatteissa on hyvä olo, huonoissa huono, samahan se on sitten silmälasienkin kanssa. Arvostusta en nyt vallan kauheasti ole vaatinut mutta sitäkin olen saanut joten asiat ovat oikeastaan melkoisen hyvällä tolalla.
haettu näkökulma :)) kaukoputkella..
on ollutkin, kun käsin olet maasi vuosikausia kääntänyt! Ei sitten kukaan ole sinulle huomannut kertoa sellaisisita mainioista välineistä kun lapio ja talikko? :) Mun perunat onkin jo kaupassa. Saan ne sieltä nimellistä korvausta vastaan siististi pussissa tarvitsematta rehkiä ja liata käsiäni! :)
- Putkivalo
Meidän K-raudassa ei laman takia myydä enää kuin kunnalle rakennusjutskia, joten kaikkien lapioiden varsina on kettingit :)) Ne taas kolisee niin että myyrät muuttaa pellolle eikä auta mua kaivamaan koloja. Sulla ei sitten ole rakkaudella kasvatettuja perunoita :)) Niissä on ihan oma mausteensa, kokeile vaikka!
Putkivalo kirjoitti:
Meidän K-raudassa ei laman takia myydä enää kuin kunnalle rakennusjutskia, joten kaikkien lapioiden varsina on kettingit :)) Ne taas kolisee niin että myyrät muuttaa pellolle eikä auta mua kaivamaan koloja. Sulla ei sitten ole rakkaudella kasvatettuja perunoita :)) Niissä on ihan oma mausteensa, kokeile vaikka!
Syötkö sinä julmuri rakkautesi hedel....mukul...perunat? :)) Ketjulapiohan on varsiNaisen oivalliselta kuulostava työväline. Menee tarvittaessa pieneen tilaan ja ei ole niin raskas työntääkään! :)
- Putkivalo
norMix kirjoitti:
Syötkö sinä julmuri rakkautesi hedel....mukul...perunat? :)) Ketjulapiohan on varsiNaisen oivalliselta kuulostava työväline. Menee tarvittaessa pieneen tilaan ja ei ole niin raskas työntääkään! :)
Heh :)))) Tuota, eikös se mennyt jotenkin niin ettei energia koskaan häviä, se muuttaa vaan muotoa? Eli tuo minun ja mr. Striggs & Brattonin välinen rakkauden energia muuttuu ensin kasvuenergiaksi, ja kun se loppuu otan sen talteen ja syötän sitä energiaa lapsille. Jotka käyttää sen kasteluenergiana kesäisessä vesisodassa. Jotenkin noin.. :)) Varsinainen ketjulapio on varsin varteenotettava työkalu :))
...panna varret , peitä kulta hyvin . Mä tuon sillit , teen vaikka itse lasimestaria... Ruokaviinit sä ootkin velkaa kun hävisit vedossa *hymyilee* Arvaa vaan ja kuola valuu jo ajatuksesta suupieliä pitkin=) Montako viikkoa mun pitää odottaa?=)
- Putkivalo
Täytyy toppatakki lainata mr. Briggs & Strattonille.. Ei niin väliä vaikka perunat menee kun kaupasta kuulemma saa lisää :)) Niin olenkin velkaa :))) saat vaikka ammeellisen kun tuut, terapeutilleni osamaksua :))) Kyllä jussina pitää jo saada perunaa, käyn vaikka hautomassa niitä :/
- Bybi
Minä, 40 mies, onnittelen. Olen itse käyttänyt rakastumiskertani kokonaan. Osaan tietysti vielä rakastaa, mutta tuota ihananjulmaa aivomyrskyä en taida enää saada eikä maa tärähtele joka kerran vaimoni kanssa rakastellessamme. Jos saisin valita, rakastuisinko uudestaan uuteen ihmiseen vai rakastaisinko vaimoani, valitsisin rakkauden. Toivon, että rakastumisesi muuttuu rakkaudeksi. Sinulle ja puutarhallesi (äläkä nyt käsitä väärin) parasta jatkoa! Bybi
- Putkivalo
äitisi puhnroa! Kiinnostaa tietää miten pojanalkua ohjataan jotta syntyy noin viisas mies :))) Hyviä jatkoja myös sinulle ja vaimollesi :)
Hurmion. Intohimoni kohde vaan oli paljon pienempi, mutta ärhäkkä peli muuten. Aikani kun hiomapaperilla hampaat irvessä vetelin keittiökaappeja sileeksi, päätin että nyt loppuu ja hankin tasohiomakoneen. Hyvä etten nukkunutkin se vieressä ! Se- ikävä kyllä - päästi sen sinisen savun pois (kaikki koneet käyvät sinisellä savulla. kun sen päästää ulos, kone ei enää toimi) ja joutui tasohiomakoneiden taivaaseen. Nyyh. Perunata ei ole vielä pellon lähelläkään, millin ituina ovat vielä tässä mutta perästä tullaan
- Putkivalo
Vai siltä meni savu-henki :/// Annas kun arvaan, koetit ottaa sen ammeeseen mukaan :))) R.I.P.... ja eiku uutta tilalle :)
- sivupersooNaNa
Määkin oon rakastunut ,mitä selkäkivuista kun saa nauttia oman maan antimista. Pysytään vetreenä kun kuokitaan ja käännetään;=)
- Putkivalo
Ja sitten voi ruinata pitkin poikin että hieroppa selkää.. :)) tosin täällä on vaan nuo ipanat, ne tökkäsee kerran ja se on siinä :))
- Ontelo Aasi
- Putkivalo
looserikin ole rakkauden arvoinen :)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203257- 122096
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061816Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201341
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101231- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4351088