Moro! Aloitan syksyllä opinnot automaalarina ja olisin kiinostunut muutamasta seikasta. Onko ketään tällä keskustelu palstalla, joka on lähtenyt ammattikoulusta vaihtoon muuvalle kuin eurooppaan? Esim: Japaniin tai Yhdysvaltoihin? Ja miten olette pääseet?
ammattikoulu aikana vaihtoon
7
5129
Vastaukset
- moi01234123
Sehän on ihan sama mistä oppilaitoksesta lähtee, Yläasteeltakin saa lähteä kai, joku kertoi. Eli sinne vaa, usaan, kanadaan, japaniin ja mihin lie ne tarjookaan..
- Kamreee
Mie tein silleen et kun kuulin että mut oli Hyväksytty EF:n kautta Britteihin vuodeksi, menin vaan Opolle sanomaa et joo mie lähen tonne tollon, Moro.. :))
Ei siinä muu auta kuin kirjoittaa keskeytys lomake vuodeksi .. :p - tietämätön poika
Siis pääseekö ammattikoulusta vaihto-oppilaaksi Yhdysvaltoihin?
- öffi
Pääsee kunhan vain arvosanat on kohtuu hyviä ja innostusta löytyy :)
- ShadyRain
Itse olin ASSE:n kautta Japanissa vaihdossa ammattikoulun kolmantena vuotena. Ihan sama mikä oppilaitos, kunhan vaan on hoitanut opintonsa tunnollisesti, on rahaa maksaa vaihtarijärjestölle ja on sopivan ikäinen. :) Itse olin vaihatrina 18-19 -vuotiaana. Varmaan tiedätkin, että hakeminen täytyy tehdä viimeistään vuotta ennen lähtöä.
^ "Varmaan tiedätkin, että hakeminen täytyy tehdä viimeistään vuotta ennen lähtöä. "
Näin suositellaan, mutta myöhemminkin usein löytyy ns. jämä- ja lisäpaikkoja (ainakin AFS:llä, STS:llä ja YFU:lla löytyi vielä maaliskuussakin syksyn lähtöjä). Itse hain nimittäin vasta helmikuussa ja lähtö on nyt elokuussa. Lisäksi yksi kaverinkaveri haki muakin pari viikkoa myöhemmin. Tietysti olisi parempi mitä aikaisemmin hakee!- Vaihtari
Nykyään pääsee ammattikoululaiset ihan siinä samassa vaihto-oppilaaksi mitä lukiolaisetkin. Itse olin ammattikoulusta vaihto-oppilaana Japanissa vuoden. Hakemiseen kannata varata aikaa. Itse sain paikan 4kk hakemisen tuloksena ja hermot oli loppuvaiheessa melko riekaleina tuota prosessia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692673
- 632614
- 681772
- 241607
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106