Mäkin hiiren nopeuden säätö?

Makkailija

Ostin Mac minin enkä keksi miten hiiren nopeutta voi säätää. Kun alhaalta valitsee system preferences ja ylävalikosta View keyboar & mouse niin sen kohdalle tulee rasti mutta mitään ei tapahdu. Mistä sen säädön oikein voi tehdä?

3

967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rrr

Sulla taitaa olla jotain hieman sekaisin, kun sellaisen ruksin antaa. Kokeilepa niin, että käynnistät koneen uudestaan ja pidät shift(=vaihto)-näppäimen alhaalla, kunnes näet punaisella tekstin: "Safe Boot" (=Turvallinen käynnistys). Voit tuolloin päästää namiskasta. Tämä vastaa Windowsin SafeBoottia eli kone lataa vain peruslaajennukset. Jos kone haluaa, kirjaudu pääkäyttäjänä sisään. Voi koneen käynnistyttyä käynnistää Ohjelmat -> Lisäohjelmat -> Levytyökalun ja ajaa sillä kovollesi oikeuksien korjauksen vielä lisäksi. Tämän jälkeen sammuta kone normaalisti, odota hetki ja käynnistä kone normaalisti. Kerropa oliko vaikutusta säätöjen löytämiseen?

• Mäkkäilijä

Ongelmana oli ilmeisesti se, että säädöt menivät piiloon selainikkunan taakse eikä mistään nähnyt sitä, että asetuspaneli tuli esiin. Tiedätkö vielä ratkaisua sellaiseen, että kun tässä Mäkissä on hiiren osoitin jotenkin "laahaava" ja hiiren liikuttaminen matolla hitaasti liikuttaa osoitinta lyhyemmän matkan kuin sen liikuttaminen nopeasti, niin miten siitä pääsisi eroon? Nyt tulee ranne kipeäksi tosi nopeasti kun hiirtä pitää siirtää pitkiä matkoja matolla kun yrittää tehdä jotain tarkempaa kohdistusta. Kokeilin sellaista ohjelmaa kuin "SteerMouse" mutta se ei auttanut tähän kuin vähän. Eikä tuolla ole kai mitään säätöä mistä sen kiihdytyksen voisi laittaa pois päältä. Yritin ladata hiiren ajuritkin mutta se ei auttanut tässä asiassa. Ilmeisesti ongelma aika monellakin ja vielä suurempi osa käyttäjistä vain tykkää tuosta asetuksesta kun on siinä varmaan etunsa jos siihen tottuisi.

• rrr
        Mäkkäilijä kirjoitti:

Ongelmana oli ilmeisesti se, että säädöt menivät piiloon selainikkunan taakse eikä mistään nähnyt sitä, että asetuspaneli tuli esiin. Tiedätkö vielä ratkaisua sellaiseen, että kun tässä Mäkissä on hiiren osoitin jotenkin "laahaava" ja hiiren liikuttaminen matolla hitaasti liikuttaa osoitinta lyhyemmän matkan kuin sen liikuttaminen nopeasti, niin miten siitä pääsisi eroon? Nyt tulee ranne kipeäksi tosi nopeasti kun hiirtä pitää siirtää pitkiä matkoja matolla kun yrittää tehdä jotain tarkempaa kohdistusta. Kokeilin sellaista ohjelmaa kuin "SteerMouse" mutta se ei auttanut tähän kuin vähän. Eikä tuolla ole kai mitään säätöä mistä sen kiihdytyksen voisi laittaa pois päältä. Yritin ladata hiiren ajuritkin mutta se ei auttanut tässä asiassa. Ilmeisesti ongelma aika monellakin ja vielä suurempi osa käyttäjistä vain tykkää tuosta asetuksesta kun on siinä varmaan etunsa jos siihen tottuisi.

Valitttavasti olen itse niin tottunut Macin ajatukseen hiiren nopeuden kiihdytyksestä, että en koskaan ole kokenut tuota hankalaksi. Käypäs kurvailemassa sivustoilla; www.hopeinenomena.net tai www.omenamehu.org ja käytä niiden hakuja, niin saata löytää huimastikin lisäinfoa aiheeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60