Ollaan oltu yhessä poikaystävän kanssa 4½ vuotta josta viimeset puol vuotta asuttu yhdessä. Ongelma on, että poikaystävä (24 vuotta) ei oma-alotteisesti tee mitään kotitöitä. Aina saa pyytää ja sit tuntuu että nipottaa. Ja ite kyllä teen paljon enemmän kotitöitä muutenkin. Ehkä sen oppinu omilta vanhemmilta kun äiti teki kaiken aina ja iskä teki vaan ns. miesten hommia ulkona. Mutta ei se taida mun parisuhteessa oikein toimia kun asutaan kerrostalossa, että mä teen kaiken ja toinen ei mitään. Poikaystävä on ainoo lapsi, eikä oo käytännössä ikinä joutunu tekee omassa kotonaan mitään. Isä tehny vielä kakskymppisenäkin aamupalat valmiiksi. Miten sitä voi tässä vaiheessa enää opettaa? Kyllä se jonkin verran tekee kun pyytää, mutta ei vahingossakaan oma-alotteisesti mitään. Välillä tuntuu, että siltä puuttuu joku ymmärryksen osa-alue, jos itse siivoaa ja tiskaa ym. ja toinen vaan makaa eikä tee mitään. Mulle ainakin tulee huono omatunto jos vaan laiskottelee ja kattoo vierestä kun toinen tekee kaiken. Vai voiko tosiaan olla niin, että se ei vaan ole huomannut mun tekevän kotitöitä ja tulee parin tunnin päästä yllättyneenä kattoo, että oho ootko sä jo tiskannu ja pessy pyykkiä ja sitä ja tätä... Hohhoijaa. Nythän tää viel toimii, mut entäs jos tulee joskus lapsia, ei taida yksin enää kaikkea ehtiä.
Miten miehen saa tekee kotitöitä?
116
8493
Vastaukset
- EI MITENKÄÄN
Etsipä täältä vanhoja ketjuja samasta aiheesta. Niitä on lukemattomia. Etenkin avioero ja avoeropalstalla. Ja täällä. Ja totuus on: ei mitenkään. Eli ainut vaihtoehto, oikeasti, on erota. Sä et tätä usko, mutta laita mieleesi. 5-10 vuoden päästä eroat erittäin vitttuuntuneena ja katkeroituneena, koska se ukkosi ei tule koskaan eväänsä liikauttamana kotitöiden eteen. Nyt sä et tätä usko. Mutta pistä muistiin, ja tulet huomaamaan, et näin se meni. Totuus on: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000044032991
- Ihanan miehen nainen
Miehet ei opi ikinä tekemään kotitöitä tai lastenhoitoa oma-aloitteisesti, ne joko tekee sen tai jättää tekemättä.
Mulla oli viimeks sellanen mies joka ei tehnyt yhtään mitään ja jos käski niin sillonkin saatto jäädä tekemättä ym.
Tällä hetkellä minulla on mies, joka kerranki "nipottaa" mulle jos en ole jotain tehnyt ja se on ihanaa! Se tekee siis ihan kaiken. - Tuittu42
nim.kokemuksen syvä rintaääni.. olet aivan oikeassa..ei miestä saa oppimaan tekeen kotitöitä,jos ei kotona ole koskaan vaadittu.SIksi kasvatan omaa aikuistuvaa poikaani tekemään myös kotitöitä..Itselläkin kokemuksia ei kotitöitä tekevistä miehistä ja et saa niitä nalkuttamallakaan mitään tekeen.Onneksi olen nyt löytänyt rinnalleni oikean "helmen"joka tekee kyll kaikenlaisia kotihommia,ompelusta lähtien ja on kyll miesten mies eikä mikään vellihousu vaikka tekeekin kotitöitä..teemme yhdessä ja erikseen..ja se vielä ett asumme eri osoitteessa,tekee mies munkin kodiss ruoat yms..yms..ja minä myös touhuan hänen kodissaan kuin omassani
- Kysyn vaan
Ihanan miehen nainen kirjoitti:
Miehet ei opi ikinä tekemään kotitöitä tai lastenhoitoa oma-aloitteisesti, ne joko tekee sen tai jättää tekemättä.
Mulla oli viimeks sellanen mies joka ei tehnyt yhtään mitään ja jos käski niin sillonkin saatto jäädä tekemättä ym.
Tällä hetkellä minulla on mies, joka kerranki "nipottaa" mulle jos en ole jotain tehnyt ja se on ihanaa! Se tekee siis ihan kaiken.Miesten laatima seurusteluopas
http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,1666.msg38725.html#msg38725
Tuosta naiset ottamaan oppia. - -jyystäen-
tekemään kotityöt poikansa puolesta. Se on saamaton sipuli ja sillä sipuli. Vastaus kuten edellä, et saa millään konstilla sitä vätystä nostamaan ylös muuta kuin omat housunsa jalkaan. Se on siinä. Kaiken maailman turvelon kanssa sinäkin olet yhtynyt. Kokeile seksilakkoa.
- "Lyyli"
-jyystäen- kirjoitti:
tekemään kotityöt poikansa puolesta. Se on saamaton sipuli ja sillä sipuli. Vastaus kuten edellä, et saa millään konstilla sitä vätystä nostamaan ylös muuta kuin omat housunsa jalkaan. Se on siinä. Kaiken maailman turvelon kanssa sinäkin olet yhtynyt. Kokeile seksilakkoa.
Hyvä kirjoitus .oikein sai ääneen nauraa. Tälläisille mamman pojuille ,velli housuille ei kannata vaivautua etes seks...Laittaa kotiin kasvamaan.
- ei äidin luo enää
"Lyyli" kirjoitti:
Hyvä kirjoitus .oikein sai ääneen nauraa. Tälläisille mamman pojuille ,velli housuille ei kannata vaivautua etes seks...Laittaa kotiin kasvamaan.
Asustamaan ihan yksin. JOko se tarve tulee pitää koti siistinä tai sitten se ei tule ehkä koskaan. Kuten muut tässä sanoo ei auta nalkuttamaan, seksittömyys ei ainakaan minua koskaan auttanut kun itsekin jouduin mokomasta kärsimään niin yhdellä kerralla tuli selväksi et se ei ole ratkaisu, en jaksanut pyytäkään siitä tulee ihan kumma asetelma! se pitää tulla itsestään, luontevasti ettei sotkussa haluaa elää!!
Olen vaihtanut miestä kunnes hyvä on löytynyt ja seitsemäs, joka 4v uus, on kuten joku muukin tuossa sanoi, Helmi miesten joukossa. Hän hurmasi minua loistavalla illallisella ja vaikka siivominen ei ole hänen juttu niin se että hän kuitenkin tekee kotitöitä siinä kun minäkin on kaikista tärkein ja se että me teemme ne yhdessä. Hän on varsinainen miehekäs mies vielä joten ei se päältä näy! Meidän kolme lasta on tuntenut sitä kanssa ja meillä on kivaa yhdessä. Intohimoista rakastelua kuuluu arkeen vaikka pienten kanssa eletään koska molemmat huolehtivat, aika riittää kaikkeen. Tämä onkin tärkeä huomio! - Make60
Tuittu42 kirjoitti:
nim.kokemuksen syvä rintaääni.. olet aivan oikeassa..ei miestä saa oppimaan tekeen kotitöitä,jos ei kotona ole koskaan vaadittu.SIksi kasvatan omaa aikuistuvaa poikaani tekemään myös kotitöitä..Itselläkin kokemuksia ei kotitöitä tekevistä miehistä ja et saa niitä nalkuttamallakaan mitään tekeen.Onneksi olen nyt löytänyt rinnalleni oikean "helmen"joka tekee kyll kaikenlaisia kotihommia,ompelusta lähtien ja on kyll miesten mies eikä mikään vellihousu vaikka tekeekin kotitöitä..teemme yhdessä ja erikseen..ja se vielä ett asumme eri osoitteessa,tekee mies munkin kodiss ruoat yms..yms..ja minä myös touhuan hänen kodissaan kuin omassani
Ei pidä paikkaansa koska minun ei tarvinnut tehdä lapsena kotona mitään muuta kuin käydä koulua koska äitini oli kotona mutta sehän on vain asenteesta kiinni koska kun muutin omilleni niin yksin asuessa oli tehtävä myös kotitöitä ja sehän on kivaa mutta kotitöitä ei kannata tehdä hampaat irvessä vaan silloin kun on inspiraatio ja muuten puhtaassa kodissa on kuva olla. Ei sitä joka päivä tarvitse imuroida ja hyvä neuvo milla miehet saa tekemään kotitöitä on että vaikka perjantaisin vähän ensin olutta tai viiniä ja sitten siivomaan niin tulee aika äkkiä siivottua ja päälle vielä kunnon seksiä niin kyllä miehetkin siivoavat. On niitä sellaisia naisiakin jotka elävät paskasessa ja likaisessa asunnossa.
- kyrpään tollaset
Kysyn vaan kirjoitti:
Miesten laatima seurusteluopas
Tuosta naiset ottamaan oppia.Jokaien fiksu mies tekee ne normi siivoukset jo ennen kun on parisuhteessa...Ja se on yhteiselämällekkin parhainta mikä on....Kyl näitä miehiä löytyy jotka siivoaa yms huolehtii kodistaan ihan sinkkunakin....joutuvat sen tekemään jo itsensä vuoks...
kun aikuistuvat....Kotoa se malli lähtee useimmin...Niin luontaisesti jatkaa omas taloudessakin....Naisten laatima seurusteluopas siin...kummatki ottaa vastuun omasta tahdostakin...ja mikäs se mukavmapaa!! - pksts
Tuittu42 kirjoitti:
Ei se kotona opitusta ole kiinni.
Meillä on mummo ja äitikin ollu aika sottapyttyjä, mutta heti kun muutin lukion jälkeen kotoa omilleni pidin paikat tiptop kunnossa. Ja nipotan avovaimolleni jos sotkee. :)
m24 - sanon minä....
Kysyn vaan kirjoitti:
Miesten laatima seurusteluopas
Tuosta naiset ottamaan oppia.minä teen mielellään ite kaikki kotityöt. enkä pyydä tekeen mitään. ainut, että jos viitsis edes omat likaiset vaatteensa viedä pyykkikoriin ja jos osaa tehdä ruokaa, niin sitä saa tehdää ja mielellään tiskaan.... tv s78
- sinkkunan
Ihanan miehen nainen kirjoitti:
Tällä hetkellä minulla on mies, joka kerranki "nipottaa" mulle jos en ole jotain tehnyt ja se on ihanaa! Se tekee siis ihan kaiken.Mutta itse teen sinkku miehenä kotitöitä, koska en yhtään pidä jos on epäsiistiä. Parempia miehiä löytyy ihan varmasti, ja sellaisia jotka kunnioittaa sekä arvostaa naista myös sillätavalla että pitää huolen kodin siisteydestä.
- passaisi ja paapoisi
- hdfolaehdfoh
pitäskö naisen ottamiselle olla muitakin syitä?
- ............
hdfolaehdfoh kirjoitti:
pitäskö naisen ottamiselle olla muitakin syitä?
naisen ottamiseen on aivan muut syyt eli intohimoinen rakkaus,hirveä halu ja palvonta!
- aina tulee olemaan
Isäntä tekee kaikki työt ym siivokset ja nainen käyttää sitä hyväkseen 'vain sängyssä' kulli mielessä....eli siinä itsekkäiden hyvä käytäntö isäntää kohti...orjaa sanoisin...miespuolisesta sanoisin:)
- ...
............ kirjoitti:
naisen ottamiseen on aivan muut syyt eli intohimoinen rakkaus,hirveä halu ja palvonta!
...esim. moottoripyöriin, formuloihin tai jalkapalloon.
- hemmetin...
vaikeaa on saada "vanhaa koiraa oppimaan uusia temppuja"... Siinäpä ovat vanhemmat tehneet aika karhunpalveluksen pojalleen, kun ovat paaponeet häntä isoksi mieheksi saakka. No, teenpä sen klassisen kysymyksen: oletko nostanut poikaystäväsi kanssa "kissan pöydälle" asiasta? Kertonut, että hän ei enää asua isukin ja äidin luona, vaan sinun kanssasi, ja sinä odotat häneltä edes vähän oma-aloitteista toimintaa yhteisen kodin hyväksi. Olisiko mahdollista, että määrittelisitte kummallekin ns omat hommat, jotka sitten kumpikin hoitaa ilman kitinöitä..? Oma mieheni on siitä ihmeellinen kapistus, että vaikka olikin äidin ja 13 vuotta vanhemman ison siskon lemmikkin, mies halusi jo kotona asuessaan opetella "huushollihommia". Kyllähän äiti häntä varmasti olisi passannut, kotirouvana kun on ollut koko ajan, mutta poika ei sitä halunnut. Yhden laiskan mammanpojan kanssa seurusteltuani tälläinen omatoiminen mies on ollut kuin isompikin lottovoitto! Onnea sinulle yritykseesi saada poikaystävästäsi toimeliaampi! Kuten lopussa totesit, viimeistään siinä vaiheessa, kun teillä on lapsia, hänenkin pitää alkaa toimia eikä odottaa sinun tekevän kaikkea!
- ja säännöt
eli kova kovaa vastaan. Se saattaa auttaa, ja sitten et hempeile ja tee sen äijän puolesta. Jos ei muutu, niin ulkoruokintaan. Hempeily ei auta: tiukka armeijakuri, ja JOS sillä on yhtään aivoja, niin se SAATTAA jopa ymmärtää, vaikka 80 % äijistä ei tajua. Ja ne ei sitten sua muuten sääli: mies kehtaa ihan täysillä käyttää hyväksi naisen kodinhoitopalveluja ja seksipalveluja pitää tarjota Herralle päälle kun eka on ruokkinut ja hoitanut sen. Miehillä ei ole omaatuntoa tai häpyä tämän suhteen. Ne tosiaan OTTAA.
- Saul N.
ja säännöt kirjoitti:
eli kova kovaa vastaan. Se saattaa auttaa, ja sitten et hempeile ja tee sen äijän puolesta. Jos ei muutu, niin ulkoruokintaan. Hempeily ei auta: tiukka armeijakuri, ja JOS sillä on yhtään aivoja, niin se SAATTAA jopa ymmärtää, vaikka 80 % äijistä ei tajua. Ja ne ei sitten sua muuten sääli: mies kehtaa ihan täysillä käyttää hyväksi naisen kodinhoitopalveluja ja seksipalveluja pitää tarjota Herralle päälle kun eka on ruokkinut ja hoitanut sen. Miehillä ei ole omaatuntoa tai häpyä tämän suhteen. Ne tosiaan OTTAA.
Eikö monet tytöt siitä juuri unelmoi, kun mies tulee ja ottaa?
- kultapoika
ei saa puhtaita kalsareita ja aamupuuroa kun miniä on kelvoton orja.... kuule, vaihda miestä.
- ....................
Tässäkin yksi tyyppi, joka myöntää ihan avoimesti, että ei osallistunut kotitöihin, ja nyt ruikuttaa rakkauttaan, kun nainen ei enää jaksanut piikoa. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000001528&posting=22000000043746152
- kokeiltu, toimii....
voi tuntua tyhmältä mutta jos oma-alotteisuutta ei ole niin jätäpä vaikka lappu keittiön pöydälle missä pyydät häntä esim. tiskaamaan tiskit, pesemään pyykit, imuroimaan.. aloitat pienestä ja kun homma alkaa olemaan hansakassa niin siirryt isompiin juttuihin.. esim ensin vain pyydät häntä tiskaamaan ja siitä pikku hiljaa pyykin pesuun ja imuroimiseen.. kerro hänelle mitä ajattelet hänen siivoamisestaa ja kun hän tekee jotain annat hiukan huomiota siitä (ei liikoja ettei totu) puhuminen auttaa.. itselläni samanlainen tapaus ollut joskus ja kyllä se vaan oppi vaikka isä passasi myös parikymmiseksi asti kaiken.. osasi se lopulta oma-aloitteisesti laittaa pyykit koneeseen ja ottaa myös pois ja tiskaaminenkin sujui (tosin pyynnöstä mutta kuteinkin).. älä vain jätä häntä jos on vähänkin valoa tunnelin päässä.. kyllä se oppii kunhan autat ja neuvot.. jos hän ei ole koskaan kotona joutunut tekemään mitään niin miten hän voi yht äkkiä kaikkea osatakaan siinä tapauksessa... :)
- sanoa
että 13 vuoden koulutuksesta ei ollut mitään hyötyä. Ei tiskaa ei imuroi, ei mitään! Arvatkaa pänniikö? Maatkoon ja homehtukoon tohon sohvalle.. Minä siivoon. Per*****!
- on mutta
ei mahdotonta. Ensinnäkin: olenpa törmännyt sellaiseenkin mieheen, joka ihan vilpittömästi oli sitä mieltä, että nainen on tyhmempi kuin mies. Ilmeisesti siitä syystä hänen "tehtävänsä on palvella miestä" (näillä sanoilla). Hän ei osannut tehdä yhtään mitään. Hänellä ei ollut omantunnon tuskia, vaikka minä siivosin aamusta iltaan. Hän istui tietokoneella, kuunteli musiikkia, katsoi telkkaria tai luki lehteä. Tämä mies on siis tietysti exä eikä ollut pitkäaikainen muutenkaan. Varsinainen ex-aviomies oli myös äitinsä ja isänsä pilalle passaama. Ei ollut tehnyt kotona yhtään mitään. Eikä tehnyt avioliittomme aikanakaan vielä sittenkään, kun ensimmäinen lapsi syntyi. Toista lasta odottaessa, minut määrättiin vuodelepoon puolivälistä raskautta. Silloin mies oli yhtäkkiä tilanteessa, että minä en voinut tehdä yhtään mitään. Oli pakko oppia. Hän valitti, marisi ja nurisi, mutta teki. Ja hyvin oppi. Oppi hoitamaan vastasyntyneetkin ihan siinä missä minäkin ja teki hommat vielä (melkein) yhtä hyvin kuin minäkin. Hän sanoikin, että tämä on kostoksi siitä, että hän ei koskaan kotonaan tehnyt mitään. Lopulta hän teki oikeasti puolet kotihommista. Viimekäden vastuu ja esim. suursiivoukset ja lasten sairastelut jäivät silti vielä minun vastuulleni, mutta ihan hirveästi ei voi siitä puolesta valittaa. Avioliitto kyllä sitten kaatui, mutta ihan muuhun syyhyn (alkoholi). Joten voi oppia, mutta ilmeisesti vain, jos on pakko.
- onnistuu näin :
Et anna pimperoa ennenkuin homma toimii ja piste. Itse olen tehnyt niin, että kun mies on ihmetellyt että mikäs nyt kun ei kiihkeät leikit kiinnosta niin oon sanonut että niin kauan kun et omia moskias siivoo, niin tasan niin kauan voit leikkiä ihan keskenäs, mä en oo sun äiti. Meillä on ukko ainakin siivonnut ihan kivasti... Ei oo tarvinnut oikeestaan muuta tehdä :-)
- mutta ehkä toimii!
Seksillä kiristäminen on tietenkin halpamaista, mutta tuo voi hyvinkin käydä shokkiterapiasta: "Jos pidät mua äitinäsi, niin seksi on myös sitten tabu".
- sanon myös minä
Et yhtään millään, mutta tätä voit vielä kokeilla: Tee etukäteen lista välttämättömistä kotitöistä, sitten pidät aiheesta asiallisen palaverin. Mies saa valita niistä puolet. Minun exäni ei suostunut sormeaan nostamaan ja anoppi sen kun vaan kannusti pikkuprinssiä. Yritin hyvällä ja pahalla. Heillä kotona äiti teki "naisten työt", isä "miesten työt". Mutta meillä vuokra-asunnossa ei ollut miesten töitä ja autonkin vein minä öljynvaihtoon, huoltoon jne. Exäni esimerkiksi valitti kovaäänisestä imuroinnistani, sillä se häiriti häntä. Hän ei suostunut käymään ruokakaupassa, ei viemään roskista. Kerran minut määrättiin polvivamman vuoksi lepoon ja mies raivosi kylmästi miten sotku vain kasaantuu, kun minä vain makaan sohvalla laiskottelemassa koipi ojossa. Silloin nälissään hän kylläkin tarjoutui viemään minut autolla kauppaan. Hän istui autossa lukemassa lehteä sillä aikaa, kun minä ostoskärryyn tukeutuen onnuin marketin läpi. Minun myös täytyi aamuisin nousta 15min. ennen häntä laittamaan keittämään aamukahvit jne. Niin, minä siis olin myös töissä enkä kotirouva. Ainoa asia minkä sain hänet lakkoilemalla tekemään oli silittää omat paitansa, hän kun joutui käyttämään kauluspaitaa töissä eikä voinut mennä ryppyisellä. Pysyin jyrkkänä raivokohtauksista huolimatta. Mies sanoi, ettei tunne minun lisäkseni yhtään toista niin patalaiskaa vaimoa, joka ei jaksa edes miehensä paitoja silittää... Eli jossain voit myös kokeilla lakkoilua, esim. peset vain oman pyykkisi ja ostat vain ruokaa mitä vain sinun tekee mielesi jne. Joskus se oma-aloitteisuus ihmeesti nostaa päätään pakon edessä. Lapsellista touhua, juu, mutta minkäs teet. No, exäni on nyt siis exä ja hänellä uusi "taloudenhoitaja". Nyt olen naimisissa miehen kanssa, joka laittaa ruokaa, vie roskat ja imuroi. Tosin hän on siivousasioissa suurpiirteisempi kuin minä, mutta onpahan ainakin oma-aloitteinen, joten ei haittaa Eli minun ratkaisuni oli miehen vaihto ja tämä uusi siippa onkin kaikinpuolin ja moninkerroin parempi mies :-) Häntä myös hemmottelee ilolla!
Erittäin hyvin kuvattu. Toista ei vain voi muuttaa. Jos mies on opetettu kotona mitään tekemättömäksi lapaseksi, etkä suhteen alussa heti saanut töitä jaetuksi tasan, peli on lopullisesti menetetty. Ihan varmasti. Äidin kullan saaminen sohvalta kotitöihin noin monen vuoden jälkeen on toivoton homma ilman jotain täysin radikaalia ratkaisua. Ainoa varma keino saada mies tekemään oma osansa kotitöistä kysyjän tilanteessa on vaihtaa tekevään mieheen. Sellaisiakin on. Tiedän, koska itse olen sellainen. Enkä ole ainoa. Meillä on aina jaettu tekemiset sen mukaan kumpi ehtii ja osaa. Jos kumpikaan ei osaa, sitten etsitään neuvoja ja tehdään ensimmäisen kerran yhdessä.
- StippaS
Kuulkaas olen ratkaissut asian ainakin noin teorian tasolla, mistä mikäkin johtuu! Tosin olen samalla törmännyt siihen akateemiseen pulmaan, etten osaa asettaa tietojani käytäntöön x) Vielä. Mies. Ensinnäkin hänellä on alitajuinen perhemalli mikä siis juontaa juurensa lapsuuden kodista, äidistä ja isästä kuten meillä kaikilla. Sitten on se työ/opiskelu, joka saattaapi olla raskasta ja melkoisen vaativaa. Sitten kun siihen lisätään vielä huono kunto eli mies ei huolehdi itsestään niin syömisen kuin liikkumisenkaan suhteen niin hän ei yksinkertaisesti kykene enempään! On oikeasti vajavainen tekemään kotona yhtikäs mitään, koska on keskellä tämmöistä kierrettä. Eli on ne alitajuiset mallit, on opetetut mallit, on huonot elintavat => huono kunto, jatkuva väsymys. Ja näin kun ukko on kokolailla raato niin ei hänellä riitä ajatus sinne asti, että edes ymmärtäisi miten on kenossa niiden juttujensa kanssa. Siihen on naisen turha sanoa mitään, se on kuule ihan kuin seinälle puhuisi. Ehkä sitten tajuaa kun joko akka lähtee tai tulee joku kuoleman tauti, että oikeasti joutuu miettimään miten elää. Se vaan on oikeasti näin ja naisena sille ei voi mitään tehdä jos mies on vajavainen niin on. Sehän on toisaalta sen luontokin, putkiaivoja kun ovat xD Ja naisena kannattaa ehkä miettiä minkälaisen etulyöntiaseman se antaa eli ei ihme, että meitä usein moititaan viisaiksi ja suhteen kantaviksi voimiksi ;)
- viisasa.
Miehen kanssa ei pidä muuttaa samaan asuntoon - ellei halua alistua elämään sikalassa lopunikäänsä kuunnellen kun se piereskelee sohvalla. Miehet on alikehittyneitä vielä todella pahasti.
- miten sen ottaa.
viisasa. kirjoitti:
Miehen kanssa ei pidä muuttaa samaan asuntoon - ellei halua alistua elämään sikalassa lopunikäänsä kuunnellen kun se piereskelee sohvalla. Miehet on alikehittyneitä vielä todella pahasti.
"Miehet on alikehittyneitä vielä todella pahasti." Osa on, osa ei. Sille taas ei voi mitään, että ilmeisesti sinä et ole niitä, jotka pääsevät ihan pakan päältä valitsemaan.
- heh heh
miten sen ottaa. kirjoitti:
"Miehet on alikehittyneitä vielä todella pahasti." Osa on, osa ei. Sille taas ei voi mitään, että ilmeisesti sinä et ole niitä, jotka pääsevät ihan pakan päältä valitsemaan.
Että piti oikein ruveta hlökohtaisesti loukkaamaan? Kertoo paljon. ;-)
- tietäjä1234
Itse olen huomannut, että se auttaa kun ei tee kotona muuta kuin juuri omaan itseen liittyvät jutut ja jättää muut tekemättä. Eli pesen vain omat työvaatteet ja petaan vain oman puolen petistä. Muuten saa koti olla läävä, jos ei mies auta. Eli teen vain roinaan käytävät sängyn, vessan, kylpyhuoneen ja keittiön välille. Vapaa-ajan huitelen siellä missä villa koiria ei ole:) Hyvin toimii!
- Ja hymiöt itsellesi
heh heh kirjoitti:
Että piti oikein ruveta hlökohtaisesti loukkaamaan? Kertoo paljon. ;-)
Yritin vain etsiä jotain loogista selitystä sille, miksi edellisen kirjoittanut on saanut sellaisen käsityksen, että kaikki miehet ovat tuollaisia. Heitä itse jokin parempi teoria kuin se, että tuollainen käsitys voi olla seurausta vain ja ainoastaan omasta, kovin rajoittuneesta kokemuspohjasta. Mutta onhan se toki oman mielenrauhan kannalta parempi lähteä yleistämään "kaikki miehet on sellaisia", kuin todeta rehellisesti että "minulle ei ole muuta tarjolla".
- pahimpien luuuserien
tietäjä1234 kirjoitti:
Itse olen huomannut, että se auttaa kun ei tee kotona muuta kuin juuri omaan itseen liittyvät jutut ja jättää muut tekemättä. Eli pesen vain omat työvaatteet ja petaan vain oman puolen petistä. Muuten saa koti olla läävä, jos ei mies auta. Eli teen vain roinaan käytävät sängyn, vessan, kylpyhuoneen ja keittiön välille. Vapaa-ajan huitelen siellä missä villa koiria ei ole:) Hyvin toimii!
kanssa. Mä kokeilin. Ei auta, jos on ihan umpitaukki mies. Pitäisi olla edes niin iso asunto, että on kaksi vessaa, eli nainen saa oman vessan ja kylppärin, ja mies saa käyttää tietysti vain sitä omaa sikalavessaansa. Ja omat makuuhuoneet.
- meilläkään
pahimpien luuuserien kirjoitti:
kanssa. Mä kokeilin. Ei auta, jos on ihan umpitaukki mies. Pitäisi olla edes niin iso asunto, että on kaksi vessaa, eli nainen saa oman vessan ja kylppärin, ja mies saa käyttää tietysti vain sitä omaa sikalavessaansa. Ja omat makuuhuoneet.
Meillä oli kaksi kylppäriä, kummallakin oma. Jätin miehen kylppärin kylmästi pesemättä. Voi sitä lemua! Oli aivan käsittämätöntä, että se parfymoitu pukutyyppi ylipäätään kesti sitä lääväänsä, mutta hän ei vain suostunut antamaan periksi ja ottamaan pesurättiä (tai mielummin painepesuria!) kauniiseen käteensä. Siinä vaiheessa kun muutin pois, niin se kylppäri oli aivan kammottava.
- Herrojen likakynnys käsittä...
meilläkään kirjoitti:
Meillä oli kaksi kylppäriä, kummallakin oma. Jätin miehen kylppärin kylmästi pesemättä. Voi sitä lemua! Oli aivan käsittämätöntä, että se parfymoitu pukutyyppi ylipäätään kesti sitä lääväänsä, mutta hän ei vain suostunut antamaan periksi ja ottamaan pesurättiä (tai mielummin painepesuria!) kauniiseen käteensä. Siinä vaiheessa kun muutin pois, niin se kylppäri oli aivan kammottava.
Lian sieto voi olla aivan eri luokkaa miehellä ja naisella, ja silloin mikään ei auta. Mies voi olla reagoimatta niin paksuun selvään likaan (esim, että musta viinimarjamehutiivistevana kulkee valkoisen keittiönkaapin ovessa), että tavallinen nainen ei sitä koskaan voi ymmärtää.
- Kirsi L.
meilläkään kirjoitti:
Miltä kanavalta tää tuli??
Ja paineet sopiviksi pesuriin!
LOL - Mies...25
Herrojen likakynnys käsittä... kirjoitti:
Lian sieto voi olla aivan eri luokkaa miehellä ja naisella, ja silloin mikään ei auta. Mies voi olla reagoimatta niin paksuun selvään likaan (esim, että musta viinimarjamehutiivistevana kulkee valkoisen keittiönkaapin ovessa), että tavallinen nainen ei sitä koskaan voi ymmärtää.
Nyt olet asian ytimessä! En halua elää missään sikolätissä, mutta en myöskään tee mitään suursiivousta heti, kun törmään villakoiraan. Motivaatio ei riitä siivoamiseen läheskään joka päivä. Koulun ja töiden jälkeen on hauskempi keskittyä harrastuksiin, mutta toki siivoan, tiskaan ja pyykkään, kun oma rajani tulee vastaan. Valitettavasti entisen tyttöystävän sietokyky oli huomattavasti matalammalla, emmekä päässeet yhteisymmärrykseen siivousasioissa (kuten ei monessa muussakaan asiassa).
- tiukasti
Jos hä'n oikeasti haluaa sinut pitää hän muuttuu. Jos ei muutu ei välitä sinusta. Jos et kunnolla uhkaa hän ei ota tosissaan.
- tapansa
Kävitkö pojan kämpillä kun seurustelitte? Missä kunnossa se silloin oli? Tosiasiahan noin yleistäen on, että miehet tekee vähemmän kotona, vaikka kotinsa näyttäisikin siistimmältä. Monetkaan miehet ei laita ruokaa tai leivo, vaihtavat petivaatteet kuin muistavat, järjestelevät, eivät niinkään siivoa. Rätti saattaa olla viers tuttavuus. Tästähän saamme kyllä suurelta osin kiittää miestemme äitejä ja heidän ylisuurta pätemisen tarvettaan, vailla ajatusta siitä että jälkikasvu päätyy joskus yhteiseen huusholliin. Itse lähdin siitä ajtuksesta seurustelumme alussa, että en ala piiaksi, mutten yritä mahduttaa miestä minun tapaani elää. Eli meillä mies saa imuroida samaa tahtia kuin ennenkin, lattioita pesee kerta vuoteen. Pyykkejänsä en pese, enkä silitä vaatteitaan. Petivaatteet vaihdan itse useammin, ja mieheni sen neljä kertaa vuodessa. Siis tästä ei tehdä mitään numeroa. Kummatkin vain jatkavat sitä elämää mihin tottui sinkkuna asuessaan. Toimii hyvin. Mieti mitä miheltä vaadit ja kuinka kohtuuttomia vaateesi ovat? Älä lähde linjalle muuttaa häntä liikaa, ethän itsekään toivoisi samaa.
- pitäisi selvittää
ennen seurustelua (että huoliiko ko. miehen) myös se, että tekeekö se yhtään mitään itse, vai viekö pyykit edelleen mamille pestäväksi, ja käykö mami paapomassa pojuaan eli siivoamassa ym. Näitä on yllättävän paljon. Nykyäänkin.
- siivoukseen
"Tosiasiahan noin yleistäen on, että miehet tekee vähemmän kotona, vaikka kotinsa näyttäisikin siistimmältä." Tytöt usein ihmettelevät, miten poikamieskämppä voi olla niin siisti, tiskiallas kimaltelee ja vessa puhtaan valkoinen. Jos kämppä on jo valmiiksi siisti eikä paljoakaan vietä aikaa kotona puuhaillen, korkeintaan käy muutaman päivän välein kastelemassa kukat ja toisinaan myös kotona nukkumassa ja suihkussa, tällöin riittää pestä pyykit 2 viikon välein ja samalla on tunti aikaa siivota, ehtii tarvittaessa esim. tiskata, kiillottaa mikrokuituliinalla tiskialtaat ja peilit, raivata kaikki roskat roskiin ja ylimääräiset tavarat kaappiin oikeille paikoilleen, pyyhkiä pöydät, imuroida jne. Naiset yleensä siivoavat paljon tehottomammin, paljon aikaa menee ihan hukkaan siirrellessä tavaroita paikasta toiseen kun niille ei löydy järkevää sijoituspaikkaa. Lisäksi naiset viettävät paljon aikaa kotona puuhaillen tai shoppailemassa ja hamuamassa lisää rojua, eivätkä ole yhtä meneviä kuin poikamiehet. Naisten kämpissä on myös runsaasti huonekaluja, koriste-esineitä, maljakoita ym. jotka hidastavat siivousta.
- kyse.
siivoukseen kirjoitti:
"Tosiasiahan noin yleistäen on, että miehet tekee vähemmän kotona, vaikka kotinsa näyttäisikin siistimmältä." Tytöt usein ihmettelevät, miten poikamieskämppä voi olla niin siisti, tiskiallas kimaltelee ja vessa puhtaan valkoinen. Jos kämppä on jo valmiiksi siisti eikä paljoakaan vietä aikaa kotona puuhaillen, korkeintaan käy muutaman päivän välein kastelemassa kukat ja toisinaan myös kotona nukkumassa ja suihkussa, tällöin riittää pestä pyykit 2 viikon välein ja samalla on tunti aikaa siivota, ehtii tarvittaessa esim. tiskata, kiillottaa mikrokuituliinalla tiskialtaat ja peilit, raivata kaikki roskat roskiin ja ylimääräiset tavarat kaappiin oikeille paikoilleen, pyyhkiä pöydät, imuroida jne. Naiset yleensä siivoavat paljon tehottomammin, paljon aikaa menee ihan hukkaan siirrellessä tavaroita paikasta toiseen kun niille ei löydy järkevää sijoituspaikkaa. Lisäksi naiset viettävät paljon aikaa kotona puuhaillen tai shoppailemassa ja hamuamassa lisää rojua, eivätkä ole yhtä meneviä kuin poikamiehet. Naisten kämpissä on myös runsaasti huonekaluja, koriste-esineitä, maljakoita ym. jotka hidastavat siivousta.
Suurimmalle osalle naisista on ihan sama millä menetelmällä siivotaan / tehdänä kotityöt, KUN NE TEHDÄÄN. Eli puhut nyt ihan eri asiasta - eli siitä, millä tyylillä siivoat. Jos asuntosi on siisti ja kotityöt tehty, niin ihan yksi hailee teetkö sitä 50 h vai 2 h ja koska. Mutta ETTÄ TEET sen. Valtaosa miehistä ei tee koskaan eikä mitään. Tai äiskä käy siivoamassa sen 2 h/kk. AP:n tapauksessa mies makaa sohvalla. Sitä ei kai käsitetä missään tapauksissa kotitöiksi?
- JeeJee
kyse. kirjoitti:
Suurimmalle osalle naisista on ihan sama millä menetelmällä siivotaan / tehdänä kotityöt, KUN NE TEHDÄÄN. Eli puhut nyt ihan eri asiasta - eli siitä, millä tyylillä siivoat. Jos asuntosi on siisti ja kotityöt tehty, niin ihan yksi hailee teetkö sitä 50 h vai 2 h ja koska. Mutta ETTÄ TEET sen. Valtaosa miehistä ei tee koskaan eikä mitään. Tai äiskä käy siivoamassa sen 2 h/kk. AP:n tapauksessa mies makaa sohvalla. Sitä ei kai käsitetä missään tapauksissa kotitöiksi?
Paras tapa saada mies tekemään jotain kotona, on elää "halosittain". Ennen presidentiksi tuloa ja avioliittoaan presidenttiparimme asui kahdessa eri asunnossa Kalliossa. Se oli myös minun unelmani, mutta mies ei sitä halunnut. Lasten takia en lähtenyt. Nyt minulla on oma asunto ja miehellä oma. Siivoan juuri niin vähän tai paljon kuin haluan. Ei tarvitse katsella sohvaperunaa eikä kuunnella jäkätystä, kun on tavaroita levällään. JEEEEEEE! Yhteinen tuttumme kertoi, että mies valitti: on liian iso asunto ja siksi liikaa siivoamista. Leskeneläkkeen takia en erota halua, sillä en ole enää ottamassa miestä palveltavaksi. Ja kaikki palveluja kaipaavat pysyvät näin kaukana. ;=) PS. Tuleva leskeneläkkeeni on vain 365 euroa/kk, sillä meillä on yhtä suuret eläkkeet, joten älkää nostako älämölöä. Ja myös mies sen saa, jos jälkeeni jää, mutta siitä vaan, ei ole minulta pois
- pariskunta...
siivoukseen kirjoitti:
Eli jos se poikamies käy vain toisinaan kotona nukkumassa ja muutaman päivän välein kastelemassa kukkia, niin kenen asuntoa hän sitten siinä välipäivinä on sotkemassa? Pitääkö se poikamies siellä kyläpaikassakin vessanpöntön puhtaan valkoisena? Kyseessä siis on pariskunta, joka asuu yhdessä. Molemmat käyvät siellä vessanpöntöllä kyykkimässä ja vain toisen tehtävänä on pitää se molempien jäljiltä puhtaana. Siksi, että toisella on periaatteena se, että teettää paskahommat toisella ja makaa sillä välin itse sohvalla.
- ei tarvi
JeeJee kirjoitti:
Paras tapa saada mies tekemään jotain kotona, on elää "halosittain". Ennen presidentiksi tuloa ja avioliittoaan presidenttiparimme asui kahdessa eri asunnossa Kalliossa. Se oli myös minun unelmani, mutta mies ei sitä halunnut. Lasten takia en lähtenyt. Nyt minulla on oma asunto ja miehellä oma. Siivoan juuri niin vähän tai paljon kuin haluan. Ei tarvitse katsella sohvaperunaa eikä kuunnella jäkätystä, kun on tavaroita levällään. JEEEEEEE! Yhteinen tuttumme kertoi, että mies valitti: on liian iso asunto ja siksi liikaa siivoamista. Leskeneläkkeen takia en erota halua, sillä en ole enää ottamassa miestä palveltavaksi. Ja kaikki palveluja kaipaavat pysyvät näin kaukana. ;=) PS. Tuleva leskeneläkkeeni on vain 365 euroa/kk, sillä meillä on yhtä suuret eläkkeet, joten älkää nostako älämölöä. Ja myös mies sen saa, jos jälkeeni jää, mutta siitä vaan, ei ole minulta pois
hyysätä laiskaa sohvaperunaa.
- Keith Harris
JeeJee kirjoitti:
Mallinne on juuri hyvä,ja vielä paremmaksi tulee kun olette molemmat vielä pimeenä töissä!
- Ei voi saada miestä kotitöihin
Tosijuttu: Toissa vuonna onnelliset kolmikymppiset menivät naimisiin. Viime vuonna he saivat esikoisensa. Siinä vaiheessa nainen oli jo havainnut, että miehelle eivät kotityöt maistu. Sovittiin, että mies pölynimuroi ja nainen hoitaa pyykin ja tiskin joka viikko. Mies meni parin kuukauden päästä kauppaan ja osti pölynimurirobotin :=D Ja jatkaa sohvalla makaamistaan... Yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan suomalaisissa avioliitoissa riidellään eniten rahasta ja kotitöistä. Ei savua ilman tulta eli jossain palaa ihan varmasti.
- Neito23v
Kiitoksia kommenteista, mukava kuulla etten ole ainoa jolla on tällainen ongelma:) Hyviä vinkkejä tuli, olen yrittänyt tässä lähinnä rakentavalla keskustelulla aloittaa, luetutin miehellä vähän näitä viestejä, toivottavasti se tajusi mistä on kyse. Lappuja olen silloin tällöin jättänyt, ja yleensä on ne tehnyt. Mutta kyse olikin siitä, että toivoisin toisen tekevän asioita käskemättä. Ja jos jättää listan mitä pitää tehdä, siinä ei voi olla korkeintaan kuin kaksi tehtävää. Vaikka itsestä esim. vie roskat, tiskaa, pese koneellinen pyykkiä, ei ole kohtuuton jos toinen on koko päivän kotona. Poikaystävä tosiaan asui isänsä luona siihen asti kunnes muutimme yhteen, ehti ehkä kolme viikkoa asua yksin ennen kuin muutin hänen luokseen. Isä piti täyttä ylläpitoa, enkä nähnyt poikaystäväni koskaan tekevän kotona yhtään mitään. Tässä tapauksessa siis isän paapoma ei äidin. Poikaystävänikin halusi sanoa tähän oman puolustuksensa, eli hänen mielestään minä olen tuonut mukanani tänne niin paljon tavaraa, että se aiheuttaa sotkua ja lisäksi tiskiä ym on paljon enemmän. Hän vetoaa siihen että yksin ollessaan täällä on siistiä. Myönnän, että levittelen vaatteitani ja minulla on paljon tavaraa. Mutta en tosiaan vaadikaan mitään tip top kotia, ihan perusjuttuja, että tehtäisiin yhdessä ne pakolliset jutut.
- jarno trolli
ei voi ku nauraa
- jarno olli
jarno trolli kirjoitti:
ei voi ku nauraa
jotenkin tuttua juttua ...tulee nuoruus mieleen.kyllä me miehet tehdään kotitöitä ...mut ne naisten vaateet levälään kun kiire lähtee jonnekin ja kokeilla pitää montaa vaatetta mikä olisi sopiva..tilaisuuteen/työhön..ne kun nostelee sit mies vaatekaapiin niin eipä viitsi muuta tehdä kuin imuroida sen jälkeen..ja muut hoitaakin nykyään jo koneet noi kotityöt..:))
- miesten mies
jarno olli kirjoitti:
jotenkin tuttua juttua ...tulee nuoruus mieleen.kyllä me miehet tehdään kotitöitä ...mut ne naisten vaateet levälään kun kiire lähtee jonnekin ja kokeilla pitää montaa vaatetta mikä olisi sopiva..tilaisuuteen/työhön..ne kun nostelee sit mies vaatekaapiin niin eipä viitsi muuta tehdä kuin imuroida sen jälkeen..ja muut hoitaakin nykyään jo koneet noi kotityöt..:))
Pankaa jalat ristiin ja itkekää kun mies käy vieraissa.
Feminismi on pilannut monta hyvää avio/avoliittoa. - ......
miesten mies kirjoitti:
Feminismi on pilannut monta hyvää avio/avoliittoa.siis miesten itsensä mielestä...
- siivouksen kannalta
"Poikaystävänikin halusi sanoa tähän oman puolustuksensa, eli hänen mielestään minä olen tuonut mukanani tänne niin paljon tavaraa, että se aiheuttaa sotkua"
Poikakaveri voisi osoittaa olevansa isäntä ja aivan oma-aloitteisesti ja lupaa kysymättä raivata ylimääräiset rojut roskiin tai kellariin.
Lisäksi voisi laatia listan, jossa määritellään mitä tavaroita missäkin kuuluu olla. Omassa kämpässä esim. eteisessä saa olla vain 1 tavara (eli eteisen matto), kengät ja takit eteisen kaappiin. On siisti ja pystyy vähällä vaivalla puhdistamaan tahrattomaksi.
Vessassa on pesukone, wc-harja, wc-paperi (telineessä), pyyhe, käsisaippua ja suihkusaippua mutta ei mitään ylimääräistä. Kosmetiikkatuotteet peilikaapissa eikä sinne suvaita ylenmäärin purnukoita. Myös keittiössä rojun määrä karsittu vähäiseksi, niin on nopea siivota ja pitää kiiltävänä.
"ja lisäksi tiskiä ym on paljon enemmän."
Ostakoon tiskikoneen. - hometar
siivouksen kannalta kirjoitti:
"Poikaystävänikin halusi sanoa tähän oman puolustuksensa, eli hänen mielestään minä olen tuonut mukanani tänne niin paljon tavaraa, että se aiheuttaa sotkua"
Poikakaveri voisi osoittaa olevansa isäntä ja aivan oma-aloitteisesti ja lupaa kysymättä raivata ylimääräiset rojut roskiin tai kellariin.
Lisäksi voisi laatia listan, jossa määritellään mitä tavaroita missäkin kuuluu olla. Omassa kämpässä esim. eteisessä saa olla vain 1 tavara (eli eteisen matto), kengät ja takit eteisen kaappiin. On siisti ja pystyy vähällä vaivalla puhdistamaan tahrattomaksi.
Vessassa on pesukone, wc-harja, wc-paperi (telineessä), pyyhe, käsisaippua ja suihkusaippua mutta ei mitään ylimääräistä. Kosmetiikkatuotteet peilikaapissa eikä sinne suvaita ylenmäärin purnukoita. Myös keittiössä rojun määrä karsittu vähäiseksi, niin on nopea siivota ja pitää kiiltävänä.
"ja lisäksi tiskiä ym on paljon enemmän."
Ostakoon tiskikoneen.Ai naistenko ne kaikki lojuvat tavarat ovatkin...
Meillä ainakin lojuu näitä:
- ruuvimeisseleitä, mittanauhoja, vasaroita..
- Tekniikan maailmoja, kauppalehtiä jne...
- Miehen vaatteita
Aivan samalla tavalla miehenkin jäljiltä saa raivata ennen kuin pääsee oikeasti siivoamaan.
Miesten mielestä on myös tosi iso urotyö, jos joskus vuorollansa imuroivat.
Sehän on vain ns. ylläpitävää siivousta.
Entäs WC pyttyjen ja lavuaarien pesu, ikkunoiden pesu, saunan pesu, kaappien siivous jne.
En usko että monessa huushollissa tehtäisiin näitä ikinä, jos ei niitä nainen tekisi.
:( - mieee
hometar kirjoitti:
Ai naistenko ne kaikki lojuvat tavarat ovatkin...
Meillä ainakin lojuu näitä:
- ruuvimeisseleitä, mittanauhoja, vasaroita..
- Tekniikan maailmoja, kauppalehtiä jne...
- Miehen vaatteita
Aivan samalla tavalla miehenkin jäljiltä saa raivata ennen kuin pääsee oikeasti siivoamaan.
Miesten mielestä on myös tosi iso urotyö, jos joskus vuorollansa imuroivat.
Sehän on vain ns. ylläpitävää siivousta.
Entäs WC pyttyjen ja lavuaarien pesu, ikkunoiden pesu, saunan pesu, kaappien siivous jne.
En usko että monessa huushollissa tehtäisiin näitä ikinä, jos ei niitä nainen tekisi.
:(Kannattaa vaihtaa nainen palvelualttiimpaan jos se ei tottele :p
ruuanlaitossa on kyl kiva avustaa naista ei siinä. saa puristella munkkeja sivulla. - tuosta...
miesten mies kirjoitti:
Feminismi on pilannut monta hyvää avio/avoliittoa.sovinismi on pilannut tämän koko helvetin maailman.
- kääntäen verrannollinen
Kysytääs toisinpäin sama asia.
Eli miten naisen saa osallistumaan kotitöihin? Perhana olen pian 6-vuotta seurustellut saman naisen kanssa ja kihloihinkin ollaan keretty. Tuona aikana hän ei ole suuremmin pannut tikkua ristiin yhteisen kodin puolesta. Jos joutuu pakottamaan, niin siitä seuraa mykkäkoulu tai sanasota, päivästä riippuen.- auttaako...
Auttaako täällä ruikutus. Vaihda sinä eukkoo, niin ei tartte tollasta katella. Sitä saa, mitä tilaa.
- rouva51
naisen identiteetti rakentuu sille, että hän tekee naisten työt, ja että hänellä on oikeus olla naisellinen, heikko ja vapaa, muuten molemmat kärsivät.
- Tekemättä itse...
Älä tiskaa/siivoa tai siivoa vain omat jälkesi. Pese vaikka vain omat pyykkisi, tee vain itsellesi ruokaa tms...Tuntuu ehkä aluksi vähän hölmöltä,mutta eiköhän se poikaystäväsi kohta ala huomata missä mennään....Kyllä tuon ikäisen miehen pitäisä osata jo jotain kotitöitä tehdä! Et voi jatkaa tai katsella tuollaista loppuelämää,mikäli aiot saman miehen kanssa jatkaa pidempään. Kotityöt kuuluvat molemmille!
- tee..
itekkään mitään! Kai se sit alkaa tiskaamaan kun tiskit on kattoon asti tai sit palkkaa siivoojan. Mun neuvo on: juo bissee sohval ja kato telkkuu äläkä ala siivoomaan. Löhöä ja piereskele, tee ihan samaa mitä äijä. Kaikkein parast on syödä valmisruokaa mist ei tuu tiskii..ja osta kertakäyttöaterimet. ei voi olla nii vaikeet? Tai ottakaa thaikku korjaamaan teijän paskat. Mieski tykkäis :D
- Työ kun työ !
Mulla oli toisten päin. Ex-tyttöystäväni ei osannut ,eikä halunnut tehdä mitään.
Valitti ja huuteli tarjoilijaa. Multa sujui pyykit,ruoat,siivous,tekniset hommat.
Aina sai olla korjailemassa asioita. Ei tullut kiitosta. Enpä kauaa kattellu.
Toivottavasti löysi jo toisen miespalvelijan. Työt pitää jakaa sen mukaan mitä osaa.Yksipuolisuus ei pitkälle kanna. - puuha pete
vaihdat äijää. ja kato ens kerral et on semmonen mikä tekee kotitöitä!!!!!
..joka arvostaa sua. Mä en miehenä halua että naiseni olis kotiorja vaan tasavertanen kumppani. Jos mun nainen silloin kun sellainen on tekisi ainoastaan kotityöt mulle tulis paha fiilis. Hanki siis parempi ukkeli.. mutta paremmat miehet eivät taida olla tarpeeksi cooleja muuten.
- kannanottaja
Siis noi miehet! Ne on just niin tollasia, niinkuin viestissäsi epäilit että siltä sun hupakolta puuttuu jokin ymmärtämisjuttu (vai miksi sitä kutsuit), alan itsekkin epäilemään että suurimmilta osin toi pitää paikkansa! Itsellä ihan sama homma, jos olen mieheni NALKUTTANUT tiskaamaan, tulee vietävän huono fiilis jos itse sillä aikaa makaan sohvalla jotain bimbo-ohjelmaa kastsoessa... Sitte taas jos homma menee toisin päin, en saa minkäänlaista huomiota ellen katso tappavasti hänen ohi kävellessä vielä viimeiset likaiset lasit olohuoneen pöydältä kädessäni (minkä lähes aina teen). Sinä hyvä neito, jos olette olleet tuonkin aikaa jo yhdessä, teidän pitäisi tuntea toisenne tosiaan hyvin eikö? Se tietää millanen sä olet nalkuttaessa ja vieläkin pyörii kuvioissa :D KÄYTÄ SITÄ sinä nainen, koska loppujenlopuksi se on ainoo mitä meillä on... Vaikka sanotaan että vanha koira ei opi uusia temppuja MUTTA ei saa aliarvioda nalkuttamisen voimaa, usko minua, kun sille sen pidemmän päälle altistaa, se taipuu tahtoosi :) Enkä nyt myönnä olevani feministi tai mitään siihen viittaavaa, vain tee se lempeästi, tee se niin että jossain vaiheessa se ei edes huomaa imuroivasi, ja vieläpä luulee sitä omaksi ideakseen :) Ja sitte tietysti toinen vaihtoehto on ettet yksinkertaisesti tee (esim kahteen viikkoon) minkäänlaisia kotitöitä, jos hän on kerran ainoa lapsi perheessä, on hän luultavasti tottunut siisteyteen, ei se sitä paskaa koko kämpässä pitkään jaksa kattoa! Tsemppiä teille oppimisen tiellä :)
- perheen isä
kyllä toi laitto ajattelee sun tulevaisuutta! Mutta yritä avata peli keskustelemalla tyyliin "tämä on meidän yhteinen koti"? sitten jos mahdollisesti poikakaverisi alkaa keskustella asiasta, kerro että sinua häiritsee jos yhteisen kodin hoito on sinun vastuulla ainoastaan.Yhteinen koti, yhteiset työt!! Älä missään tapauksessa keskusteluissa uhkaa "ei seksiä" tai "erota"ilmaisuilla. SE olisi kuin bensaa liekkeihin. me miehet kun olemme kuitenkin riippuvaisia parisuhteen kauniimmasta osapuolesta.Tämä siksi JOS haluat jatkaa, et erota.
Mutta kyllä on totta että iso osa miehistä on ns äijiä jotka tekee vain miesten töitä(jos edes niitä). Vaikka nykyään valta-osa on ihan normi kotityötä, tiskaamista, siivoamista, ruoanlaittoa, pyykinpesua ym. Itse en näe ko. tehtävissä mitään naisten töitä. Kaikki kotityöt oppii jos haluaa, ja haluaa tehdä yhteisen kodin eteen.
itse olen avioliittomme aikana (15v) tehnyt kaikkea ja kaikkia kotitöitä. on asioita joita pitää opetella, mutta puolin ja toisin osaavampi voi neuvoa toista!
Meillä on tällä hetkellä tilanne että itse laitan pääasiassa meillä ruoat ja huolehdin kodinhoidosta etenkin vkl kun vaimoni on vuorotöissä.ja viikolla teemme yhdessä kotityöt töidemme jälkeen. asia josta olen henk.koht ylpeä on se kun ensimmäistä kertaa tein täytekakun äitienpäiväksi.
Äskeisen ei pidä olla mikään mainos vaan osoitan että mies tekee kotitöitä jos tahtoo, ja haluaa ymmärtää esim sen että parisuhteelle jää aikaa enemmäm kun kumpikin tekee ja osallistuu. Ja teille arvoisat naiset, älkää pitäkö rimaa liian korkealla.Jos Miehenne tekee kotitöitä/ alkaa tekemään, muistakaa että harjoitus tekee mestarin. Toisinpäin ajatellen, te menette korjaamaan yhteistä autoa, kodin jotain asiaa mikä on ns. miesten töitä. Motivaatiota ei lisää valitus ja haukkuminen. Eli kyseessä on kahden ihmisen välinen yhteisen asian puolesta tekeminen sataprosenttisesti! TSEMPPIÄ - Sanji1
Keksin tasan yhden neuvon: kirjoita tasapuolinen kotityölista teille molemmille, istuta poika alas ja selitä että tehdään näin, ja sanot, että *jos ei tee omiaan*, jää hommat tekemättä. Teet sitten omasi (ei voi sitten syyttää että "et tee säkään") mutta ET KOSKE MIEHEN TEHTÄVIIN. Voi olla että joudut elämään sikolätissä jonkun aikaa, itsepä päätät kestätkö vai et. Mutta eiköhän ala kotityöt sutviutua kun loppuu esim. puhtaat vaatteet kesken. (Peset vaikka omasi salaa tjt :P) Yritä laittaa miehen listalle hommia, joiden tekemättä jättäminen häiritsisi häntä eniten. Esim. juuri että jää vaatteet pesemättä.
...ellet ole suhteessa miehen kanssa jota ei haittaa pitää kalsareita kaks viikkoa peräkkäin, missä tapauksessa voisit nyt vaikka jättää sen heti D: - Piipi
on valitettavasti jäänyt oppimatta avokiltasi. Eikä se miitä koskaan tule tekemään joten jos haluat tasa-arvoa kotitöihin niin parasta vaihtaa miestä jo tässä vaiheessa.
Kyllä niitäkin miehiä on paljon jotka kotitöitä tekee.
Itellä oli ex sellainen joka ei ollut koskaan kotonaan joutunut mitään tekemään. Eikä tehnyt yhteisessä elämässämme mitään "sisähommia" ei ennen lapsia eikä niiden synnyttyä.
Joten vaihtoon lähti mies 8 yhteisen vuoden jälkeen. Ja suuri syy oli hänen allergiansa kotihommiin :) - valoholisti
kuinkahan yleistä tollanen tosiaan on?kun aina puhutaan kun mies ei vaivaudu tekemään kotitöitä..
riippuu tietenkin mitkä lasketaan kotitöiksi.kerrostalossa kaikki kyllä sisähommia luulisin.
usko pois, tollanen renttu vaatii tosiaan sen kovan komennuksen ja nipotuksen tai avioerouhkauksen.sillä se ei tosiaankaan käy, että hoidat sen ex-lellipennun hommat.
itse olisin ainakin kiitollinen kun joskus sitten saisin sellaisen miehen, joka hoitaa nipottamatta oman osuutensa kotitöistä.oma isäni on mielestäni hyvä esimerkki sellaisesta miehestä. - toimi toimi toimi
meillä oli sama juttu. sain ukkoni tekemään kotitöitä käyttämällä ns.käänteispsygologiaa :D " et varmaan jaksa imuroida, osaatko edes ja miten sä yleensä imuroit esim. maton? et varmaan jaksa tiskata, kun minulla nyt tässä nämä pyykkihommat kesken.." tohon suuntaan :D Käännä asiat toisella tavalla.
Sori miehet, mut jotkut äijät on kuin pikkukakaroita, houkuteltavissa "tikkarilla ja karkilla" :D
Jos ei MIKÄÄÄÄÄN auta.. heivaa koko äijä !!- siivousapu
ja laita lasku miehen nimiin
- my
Kaiken a ja o parisuhteessa on että pystyy keskustelemaan asioista. Kerrot hänelle että sinä et jaksa kaikkea tehdä yksin ja ehdotat jonkinlaista työnjakoa. Jos ei toimi niin jätät protestiksi hänen pyykit pesemättä, hänen astiat tiskaamatta yms yms.
Hän kuitekin tekee hommia kun pyydät, jos teillä on selkeät osa-alueet niin hän hoitaa ne omalla tahdillaan, kunhan ne tulee vain tehdyksi, näin meillä. Tiskit saattaa lojua yli yön mutta avopuolisoni hoitaa ne kuitenkin seuraavana päivänä. Ei kannata alkaa nipottaan tai huomauttaan koska se ottaa sitä toista pattiin. Lycka till! - Tajavain
Voisitkohan ajatella vaikka näin,,on vaikka perjantai,sanot miehellesi,vieppäs tuosta nuo matot ulos,hakkaa ne siellä ja jätä tuulettumaan,,sitten voisit vaikka imuroida,,niin sinä itse sitten moppaat lattian...pyyhit pölyt,mutta älä tee sitä äkäsesti käskemällä,vaan toteat että tehdäänkin näin,,niin molemmat tuovat tähän yhteiseen kotiimme jotain.Äläkä anna periksi,topakasti mutta lempeästi.
Ja ellei tee,älä tee sinäkään.
Koti asiat tehdään yhdessä,sopikaa keskenänne mitä teet ja milloin.
Mukavaa yhteis elämää teille. - Lauralottasofia
täälläkin ollaan näreissään miesten saamattomuudesta. Meillä äiti oli se joka oli kotiäitinä ja nyt äidin kuoleman jälkeen lapset saa siivota isän sotkut. Pistää vihaksi kun tietää että isä on ollut tuollainen lellikakara jo lapsena. Mutta eipä siinä isukki yksi lapsista niin mahdutaan kaikki samaan sarjaan.. Onneksi äiti oli eläessään fiksu että vaati pojiltaan enemmän innokkuutta kodinhoitoon mutta keltäpä sitä olisi mallia oppinut kun muita "aikuisia" ei talouteen oo koskaan kuulunutkaan.
- -JokaMies-
On olemassa miesten töitä ja sitten on ne yhteiset työt.
Menkää femakot v***tuun.
Jos ei akkaa kotityöt kiinnosta, voi kyl pakata ja mennä asumaan vaikka jonkun mukavan homon kanssa.
Miesten ei tarvitse tehdä kotitöitä, koska akka on kotona ja hoitaa sitä.
Miehet käy töissä ja tienaa rahaa perheelleen. piste.- kunnolla,
eikä mitään muutamia tonneja kuussa! Sillä kukaan nainen elä ja ostele mitä haluaa.
- minäkin..
kannattaa pyytää
- priklophil
Arvon diktaattorittaret yrittäkää nyt hyvät ihmiset edes vähän hillitä sitä ainaista ruikutusta ja määräilyä niin saadaan joskus rauha tälle planeetalle aikaiseksi.
Kyllä teissä naisissakin on niin paljon vikaa etten edes jaksa ruveta tässä luettelemaan. Näppis luultavasti sauhuaisi jo ennen kuin pääsisin edes kunnolla alkuun...
Taidan muuten suosiolla pysyä poikamiehenä ni säästän joltakin naiselta tukun post-it lappuja. - KAN -------
Täällä mies parikymppiä ja itse kymmenisen vuotta vanhempi. Asumme kerrostalossa kaksiossa, ja miestä ei saanut ennen edes SANOMALLA tekemään mitään! Hän ei siivoa, ei tiskaa, ei vie roskia (vaikka kouluun mennessään hän voisi hyvin napata minun oven viereen laittamani roskapussin ja jättää sen takaovesta mennessään roskikseen), ei imuroi, ei pyyhi pölyjä, ei auta eläinten (ja niiden asuinpaikkojen) hoidossa... Hän itseasiassa ei voi maksaa laskujakaan. Vähintä mitä minä tekisin, jos asuisin jonkun luona ilmaiseksi, SIIVOISIN! Se on todellakin vähintä mitä ihminen voi tehdä! Näitä viestejä siivottomista miehistä voi lukea esimerkiksi Suomi24:stäkin ihan tajuttomasti; se vain kertoo että kyseiset miehet ovat vain helvetin lapsellisia. Kertakaikkiaan täysin avuttomia rääpäleitä. Se on oiva esimerkki siitä, miten naiset kypsyvät nuorena, mutta myös aikuisena huomattavasti nopeampaa.
On tutkittu että suurin psykologinen syy miksi miehet ylipäätään haluavat alkaa seurustella niin nuorena, vaikka eivät halua perustaa perhettä tai saada lapsia, on halu saada sijaisäiti. Kun oma äiti ei haluakaan enään pestä pyykkiä, tehdä ruokaa, siivota, hoivata ja pitää hyvänä, on äiti etsittävä jostain muualta. Ensin tutkimus nauratti, mutta nyt siinä on oikeastaan jotain järkeä. Opettaja joka tämän kertoi, oli kyllä kuoleman vakavissaan.
On tärkeää muistaa ennenkuin alkaa seurustelemaan miehen kanssa; Mies ei ole oikeastaan aikuinen, ennen kuin on n. 30 vuotias. Tässäkin on yksilöllisiä eroja, jotkut ovat JO 27-vuotiaina!
Aloittaja, mietit kyllä järkeviä kun sanoit "entäs kun tulee lapsia?". Nimittäin nimenomaan: Entäs SITTEN? Valitettavaa on se, että miehesi ei tule siivoamaan vielä n. kymmeneen vuoteen. Eikä hän tule olemaan aikaisemmin läheskään samalla tasolla kuin sinä - hän pysyy lapsena.
Jotkut eivät aikuistu ikinä. Ja vielä 30 vuotiaanakin sotkee kuin pikku kersa. Tosin tätä ei voi enään antaa anteeksikaan. Mies on pilattu kun niin tekee vielä silloin.
Voit keskustella miehen kanssa tulevaisuudesta, mutta älä välttämättä usko jos hän sanoo parantavansa tapansa kun saatte lapsen! On vanha uskomus että huono suhde parantuu kun saa lapsen, joka ei pidä paikkaansa. Ei myöskään tässä tapauksessa. Hän ei ala taianomaisesti siivoamaan ja hoitamaan taloutta kun lapsi syntyy. Ja sitten sinulla olisi yksi - suuri - huolenaihe enemmän.
Kuten kerroin, olen eläinrakas. Ja näin yhtäläisyyden miehen ja - usko tai älä - koulutettavan eläimen välillä. Ensin pidin ajatusta hulluna, mutta aloin kouluttamaan miestä (ns. "positiivisella vahvistamisella") siivoamaan, ja tilanne on parantunut huomattavasti. Tämä koulutustapa perustuu siihen, että eläin (tai mies) palkitaan kun hän on tehnyt toivotun toiminnon. Esimerkiksi tiskannut. Avokkini ei tehnyt sitä oma-aloitteisesti, joten jouduin lupaamaan hänelle jotakin mikäli hän esim. tiskaisi. Hän tiskasi --> palkinto. Parin kerran jälkeen mies omaksui sen että saa palkinnon (jonka tyyppiä tässä on turhaa edes mainita) kun hän tekee niin, ja hän alkoi yllättelemään minua kun oli vähän yrittänyt jotain siivota, tai tiskata. On uskomatonta että aluksi fiksuille eläimille (esim. papukaijoille) suunniteltu koulutusmuoto toimii myös miehessä, mutta ihan hyvä vain. Olin kyllä aika toivottomassa tilanteessa. Kehotan kokeilemaan ;)- hmm...
°°°Ja näin yhtäläisyyden miehen ja - usko tai älä - koulutettavan eläimen välillä. Ensin pidin ajatusta hulluna, mutta aloin kouluttamaan miestä (ns. "positiivisella vahvistamisella") siivoamaan, ja tilanne on parantunut huomattavasti. Tämä koulutustapa perustuu siihen, että eläin (tai mies) palkitaan kun hän on tehnyt toivotun toiminnon.°°°
Tätä ajattelin ehdottaa. Tietenkin toimii.
°°°Ensin pidin ajatusta hulluna,°°°
Psykologit, parisuhdeterapeutit tms. tietävät senkin ettei niitä kumppaneja kohdella lähellekään niin hyvin kuin vaikka koiria. Eipä ihme että opitaan sitten ihan muita asioita kuin on muka tarkoitus.
- sarnea
turpaan vaan ja onnee!!!!!
- #J#
Käytä kroppaasi ja naisellisuuttasi hyväksesi! Toimii varmasti :D
- pesee. siivoo ja tiskaa
VAIHTAMALLA, aikuiseen!!!
- <3 <3
John Gray, miehet ovat marsista, naiset venuksesta! Sieltä löytyy hyviä neuvoja kuinka mieheltä saa mitä tarvii ja haluaa ja kuinka voi itte antaa miehelle mitä hän tarvii ja haluaa.
- perheenisä
Kerronpa tähän oman tarinani, josta voi saada jotain vinkkiä aiheeseen, vaikka ei ehkä olekaan aivan suora vastaus kysymykseen.
Mä olin aikoinani lapsuudenkodissani perheen nuorimmainen, "vauva", jonka ei juuri koskaan tarvinnut tehdä kotona paljon mitään. Toki joskus jotain tein, mutta silloin lähinnä omasta halustani. Mua ei siis käsketty tehdä juuri mitään.
Tällasessa tilanteessa en tietysti oppinutkaan tekemään paljon mitään, koska tekemällähän sitä parhaiten oppii. Olen myös muuten lukuihmisiä, jolla käytännöllisyys ei ole mikään kovin vahva puoli.
Tavattiin emännän kanssa 8 vuotta sitten ja mentiin naimisiin reilua vuotta myöhemmin. Olennaista meidän suhteessa on myös se, että emäntä on ollut omassa kodissaan suhtkoht samanlaisessa tilanteessa kuin mä, eli porukat on tehnyt kaikki hommat ja emännälle jäi tehtäväksi huolehtia lähinnä koulumenestyksestä.
Kun nyt molemmilla on samanlaiset taustat eikä kumpikaan ole hirveesti tottunut eikä aina osannutkaan kaikkea tehdä, niin ollaan oltu ikään kuin tasapainossa. Molemmat tekee kotihommia suunnilleen yhtä paljon paitsi ei tietenkään silloin, kun itse olen töissä (emäntä on parhaillaan kotiäitinä). Meillä homma on kyllä toiminut mielestäni suht hyvin molempien kannalta, vaikka meillä on vieläpä lapsiakin, toisin kuin aloittajalla.
Olennaista parisuhteessa tehtävien kotitöiden kannalta on mielestäni se, että molemmat osapuolet haluavat auttaa toista ja vähentää toisen taakkaa sillä tavalla. Eiköhän se ole yksi olennainen osa sitä rakkautta. Jos taas toinen tai kumpikin osapuoli ajattelee pääosin vain itsekkäästi ja omaa mukavuuttaan, niin eihän siitä hommasta mitään tule.
Lopuksi voisin laittaa vielä yhden elämänohjeen mulle rakkaasta Raamatusta, josta mielelläni haen ohjeita elämäni varrelle. Kohtaa en muista ulkoa, mutta se kuuluu suunnilleen näin: Toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne. - *?*
Nyt mä ymmärrän miks jokatoinen avioliitto päättyy avioeroon, jos tosiaan tuo on syy!
Miehiä, kun ei vaan ole ohjelmoitu tekemään kotitöitä tai ainakaan kaikkia niitä ja sitä paitsi kyllä vanhakin oppii, kun sillä on hyvä ohjaaja. Jos minä kävisin nalkuttamalla nalkuttamaan, niin ei tapahutisi kyllä yhtään mitään. Mutta, kun nätisti pyytää ja muistaa joka kerta kehua, niin kyllä ne miehetkin tekee.
Ja toisaalta mä olen ajatellut näin, että mä mielelläni siivoan, pyykkään yms. Tekeehän mieheni kaikki ruuat, hoitaa lapsen kun olen poissa, on ihanaa ajaa aina puhtaalla ja tankatulla autolla ja prätkällä, remonttihommista ei tarvi kun vihjasta ja saanhan asua uudessa omakotitalossa minkä mieheni rakensi työnohessa ja vielä maksaakin sen. Kyllä niitä miesten hommia on aika paljon, mutta ne ei vaan ole niin jokapäiväisiä ja näkyviä, kun esim. kotityöt.
En mäkään tietty hyväksyis, jos ei mitään tekis. Pitää mieheni kuitenkin yllä perus siisteyttä. Mutta kyllä vapaat aina alkaa niin, että eka päivä on työsiirtola kotona ja sitten nautitaan vapaista. Minusta se kuuluu naisille ja piste. Koska toisaalta, jos ajatellaan niin minä naisena olen ehdottomasti sitä mieltä, että hoitovapaat kuuluu vain naisille. Mutta, jos oikein aletaan tätä pakkaa kääntämään niin kohta naiset lähtee töihin suoraan synkkäriltä ja miehet jää kotiin vuosiksi lasta ja kotia hoitamaan. Kuinka moni nainen hyväksyisi tämän? Veikkaan, ettei monikaan.- just joo
Just miehiä pitää kehua, että saa ne tekemään, älä naurata, ei ne mitään vammasia oo. Jos ei aikuinen mies osallistu ilman lässytystä, pistäkää naiset jalat ristiin, niin kyllä alkaa tapahtua. Mut on parempikin konsti. vaihtakaa helkkarissa tollanen reppana, koska ihania, osallistuvia miehiä riittää, uskokaa pois. Mulla on ollu monta....
- ...kumpikaan
Mitä sitä tuollaisesta asiasta stressaa kuin siivoaminen...Jos toista tosissaan rakastaa,niin varmasti sitä löytyy miellyttävämpääkin tekemistä kuin joku turha siivoaminen...
Sitten kun pölypallot alkaa silmille hyppimään,tai ei löydy puhtaita tiskejä,niin ainahan voi ostaa kertakäyttöastioita!!!!!
Jos miehesi alkaa jossain vaiheessa huomauttelemaan,että kylläpä täällä on sekaista,niin pitkin hampain sitten sanot,että "ei kyllä millään jaksais,mut kai se sit täytyy vähän pahimpii ottaa nurkista pois...ja jatkat siihen vielä,että voisiks sää kulta ottaa,kun et itse millään jaksais...
Kokeile näin vähän aikaa..Joko mies alkaa siivoamaan tai jättää sinut epäsiisteyden takia ja etsii itselleen uuden äidin joka tekee hänen puolestaan kaiken.... - kundi23v
sulle nimim. neito23vee mulla ois taas päinvastaista askarruttavaa asiaa että kuinka saan naisen tekemään kotitöitä!?
- sivusta seurannut
Vielä jotenkin ymmärtää jos miehiä ei saa kotitöihin,se kun on vasta viimeisen vuosisadan uutuus että miehetkin tekee kotitöitä.Ennen ei ollut puhettakaan että miehet olisi osallistunut tiskaamiseen ,pyykinpesuun tai siivoamiseen vaan se oli täysin naisten hommia.Syynä varmaan oli sekin,että harvemmin nainen oli kodin ulkopuolella töissä,miehen kuului hankkia elatus. Enemmän olen huomannut nykyisin naisista,että niitä ei kiinnosta tippaakaan pitää kotia siistinä,vaan mies saa yrittää tehdä kaiken ei ihme jos nekin kyllästyy siivoamaan naisen jälkiä ja laittamaan ruoan ym. Moni ero johtuu just tästä,ettei molemmat kanna kortta kekoon. Yhdessä asuminen vaatii työtä molempien yhteis hyväksi,muuten se ei onnistu.Parempi erota,kuin turhaan yrittää kituuttaa jos toinen elää kuin täyshoitolassa.
- miehet hoiti
sivusta seurannut kirjoitti:
Vielä jotenkin ymmärtää jos miehiä ei saa kotitöihin,se kun on vasta viimeisen vuosisadan uutuus että miehetkin tekee kotitöitä.Ennen ei ollut puhettakaan että miehet olisi osallistunut tiskaamiseen ,pyykinpesuun tai siivoamiseen vaan se oli täysin naisten hommia.Syynä varmaan oli sekin,että harvemmin nainen oli kodin ulkopuolella töissä,miehen kuului hankkia elatus. Enemmän olen huomannut nykyisin naisista,että niitä ei kiinnosta tippaakaan pitää kotia siistinä,vaan mies saa yrittää tehdä kaiken ei ihme jos nekin kyllästyy siivoamaan naisen jälkiä ja laittamaan ruoan ym. Moni ero johtuu just tästä,ettei molemmat kanna kortta kekoon. Yhdessä asuminen vaatii työtä molempien yhteis hyväksi,muuten se ei onnistu.Parempi erota,kuin turhaan yrittää kituuttaa jos toinen elää kuin täyshoitolassa.
Justeerrilla metsätyöt, 14-16 tuntia ym kaivostyöt, olisiko sillomki perkele pitänyt vielä hoitaa kotityötkin!
- selkeä suunnitelma
olis paikallaan,sovitte että minä päivinä viikosta mies tiskaa ja imuroi,ne on helppoja hommia ja kyllä ihan varmasti jokainen siihen pystyy,vaikka näin,sinä tiskaat nejänä päivänä viikossa ja mies kolmena,tai vaikka edes viikonloppuna?ja kerran viikossa imuroi,kyl sekin auttaa,minä sanoin tässä yks päivä miehelle että et oo moneen kuukauteen tiskannu,että josko nyt onnistus,niin kyl tuo nyt on muutamat tiskit hoitanu sen jälkeen,miehet on miehiä,ja helposti odottavat valmista,mutta kyllä sitä jonkun verran vois toista auttaa,ja se pitää kumppaninkin tajuta..
- Vaihtanut
Vaihda miestä. Voin sanoa tuon n. 20 vuoden kokemuksesta.
Kannattaa vaihtaa ajoissa.
Jos on kotona oppinut olemaan "täysihoidossa", et saa
mitenkään sellaista miestä muuttumaan.
Kiertoon vaan ja kunnon mies tilalle.
Terv. Hyvän miehen kumppani. Miehet tai naisetkaan eivät opi kotitöitä jollei heille ole pienestä pitään niitä opetettu. Voisithan toki olla tekemättä kotitöitä jonkin aikaa ja katsoa tapahtuuko mitään eli jos mies on siisteyttä arvostava niin ehkä ottaa ainakin puheeksi asian. Tsemppiä.
- iopåjgfd
Haukkua tehdyn työn jälkeä ja muutenkin arvostella jos miehes tekee jotain, niinkuin meillä.
Varmasti halu tehdä kotitöitä nousee. - tietoinenkin
et saa miestä siinmäärin tekemään kotitöitä kun haluaisit, johtunee "yleisesti" siitä että miehet tekee fyysisesti raskasta työtä eivätkä usein jaksa tehdä enää kotitöitä. ex vaimoni oli työtön ja istui usein kippolassa kun olin duuniss ja kun oli muodikasta vaatia ukkoa kotitöihin, oli hänellä kanttia vaatia nekin minun tehtäväksi, no, nykyisin raitis Thai vaimo joka tekee MIELELLÄÄN kotityöt eikä istu "kippolassa", no, teillä naisilla ei sitä etua ole kun kaikissa muissakin kulttuureissa mies tekee raskaan työn ja tuo rahan kotiin ja vaimot kodin!Näkeehän sen kun katselee ympärilleen meidän tasa-arvoisessa bisnes nainen kulttuurissa kuinka huonosti ihmiset voivat!
- harjoitusta
Kun pitää imuroida niin haet poikaystävän ja tartutte siihen imuriin molemmat ja imuroitte koko lattian yhdessä. Kun se ihmettelee niin vedät käden vaan hymyille hiljaa takaisin imuriin ja teette yhdessä.
Tiskit. Raahaat joka kerta siihen kun teet poikakaverin vierelle ja nostatte jokaikisen lautasen ja haarukan yhdessä. Jos ihmettelee, valittaa, kyselee, hymyilet hiljaa.
Pyykki...
Roskapussi...
Kyllä se jossain vaiheessa alkaa näkemään, että on paljon tehokkaampaa jos toinen tekee edes jotain toista samaan aikaan kun toinen tekee toista. Tai ehkä se on paljon hauskempaa teille nostaa lautaset nelin käsin. - Alte Mann
Poika on oppinut kotoaan. Sinun tehtäväsi on viestittää hänelle, että sinä kärsit siitä kun hän ei tee mitään. Kerro, että kotoa opitut piilovaikutteet eivät saa siirtyä Sinun ja hänen nyt yhteiseksi muodostuneeseen kotiin. Yhdessäolo on yhteen kasvamista ja vanhoista tavoista luopumista.
Jos kaveri on niin taulapää, ettei asiat mene kaaliin, voit harkita muita toimia. Jos 1-2 v aikana ei mikään ole muuttunut, katso olisiko joku muu parempi vaihtoehto. Tuossa vaiheessa kun mitään ei ole tapahtunut (ei lapsia), harkinta on mahdollista. Toista sitten kun on mennyt vuosikymmeniä. Silloin joutuu miettimään myös lasten asemaa. Heille kuitenkin isä on isä, olipa se millainen tahansa. Toisaalta tässä tilanteessa Sinusta on jo sitten tullut orja, joka mahdollisesti ei osaa enää hakea apua muualta.
Haluatko kenties sellaista??? enpä usko- nainen .
- näitä on
Tollaset vetelykset mäkeen vaan. En kattos päivääkään jos joutusin yksin tekemään kaiken. Se on naisten tyhmyyttä, jota esiintyy paljon. Voi vitsi mikä tulevaisuus. loppupelissä alkaa naputus ja vitutus. Itselläni on osallistuva mies, enkä muita huolis, älä sinäkään... Jää sitten aikaa muuhunkin... kun ei ole rättiväsynyt kotitöistä
- saaa!
Valitse mies, joka tekee kotitöitä!!
Elä valitse miestä ulkonäön perusteella!
Helpottaa elämää melkosesti... - Miekkonen_79
Helpostihan ne saa oppimaan tekemään kotitöitä.
Menet aikakoneella miehen lapsuuteen ja laitat tämän
tekemään kotihommia ja kasvatuksen muutenkin kuntoon
tulet takaisin nykyaikaan ja huomaat että osaa se muutakin
kuin katsoa formuloita.
Toinen vaihtoehto on etsiä mies jolla on käytöstapoja
ja osaa siivota jälkensä. Tämä yleensä paljastaa myös sen
että on myös halukas tekemään asioita talon kunnossapidon
ja yleisen viihtyvyyden eteen. - Kokemusta on
miehen saa siivoamaan sillä tavalla että sanoo, että kun yhdessä asutaan, yhdessä sotketaan, niin yhdessä myös siivotaan.
Avopuolison tarkoitus ja tehtävä ei ole olla mikään kotitalouskone ellei niin ole erikseen yhteisymmärryksessä sovittu.
Itse en hetkeäkään asuisi yhdessä sellaisen ihmisen kanssa joka ei pyytämättä omia ja yhteisiä sotkuja ja yhteistä kotia suostu siivoamaan!- hmm...
°°°Avopuolison tarkoitus ja tehtävä ei ole olla mikään kotitalouskone ellei niin ole erikseen yhteisymmärryksessä sovittu. °°°
Ymmärrän kirjoittajan tarkoituksen, enkä puutu siihen, mutta leikin hiemanaikaa ymmärtämätöntä. Muutamia tulkintoja:
- Avopuolisoiden tarkoitus ja tehtävä ei ole olla mikään kotitalouskone, ellei niin ole erikseen yhteisymmärryksessä sovittu.. -
Ei kummankaan tarkoitus. Miksi toinen ehkä ottaa sen tarkoituksekseen?
Tämä lienee ketjun aiheen alku ja juuri. Toisen kai ikäänkuin on oltava.
Alkujaan sukupuoliriippumaton toteamus saa hassuja ulottuvuuksia kun siitä tekee sukupuoliriippuvaisen.
- Naisen tarkoitus ja tehtävä on olla kotitalouskone, ellei muuta ole erikseen yhteisymmärryksessä sovittu.. -
Edustanee perinteistä roolimallia, mistä halutaan irtautua.
- Naisen tarkoitus ja tehtävä ei ole olla mikään kotitalouskone, ellei niin ole erikseen yhteisymmärryksessä sovittu. -
Vaikuttaa tutulta perusasetelmalta, mihin vielä jotenkin ajaudutaan.
- Miehen tarkoitus ja tehtävä ei ole olla mikään kotitalouskone, ellei niin ole erikseen yhteisymmärryksessä sovittu. -
Tästä tulee kai jotenkin outoja fiiliksiä.
Ehkä kuvastaa paremmin sitä suuntaa mihin keskustelulla pyritään jos sen muoto on:
- Avopuolisoiden tarkoitus ja tehtävä on olla kotitalouskone, ellei muuta ole erikseen yhteisymmärryksessä sovittu. -
Tästä seuraa suoraan ja yksinkertaisemmin:
- Miehen tarkoitus ja tehtävä on olla kotitalouskone, ellei muuta ole erikseen yhteisymmärryksessä sovittu.
- llö
hmm... kirjoitti:
°°°Avopuolison tarkoitus ja tehtävä ei ole olla mikään kotitalouskone ellei niin ole erikseen yhteisymmärryksessä sovittu. °°°
Ymmärrän kirjoittajan tarkoituksen, enkä puutu siihen, mutta leikin hiemanaikaa ymmärtämätöntä. Muutamia tulkintoja:
- Avopuolisoiden tarkoitus ja tehtävä ei ole olla mikään kotitalouskone, ellei niin ole erikseen yhteisymmärryksessä sovittu.. -
Ei kummankaan tarkoitus. Miksi toinen ehkä ottaa sen tarkoituksekseen?
Tämä lienee ketjun aiheen alku ja juuri. Toisen kai ikäänkuin on oltava.
Alkujaan sukupuoliriippumaton toteamus saa hassuja ulottuvuuksia kun siitä tekee sukupuoliriippuvaisen.
- Naisen tarkoitus ja tehtävä on olla kotitalouskone, ellei muuta ole erikseen yhteisymmärryksessä sovittu.. -
Edustanee perinteistä roolimallia, mistä halutaan irtautua.
- Naisen tarkoitus ja tehtävä ei ole olla mikään kotitalouskone, ellei niin ole erikseen yhteisymmärryksessä sovittu. -
Vaikuttaa tutulta perusasetelmalta, mihin vielä jotenkin ajaudutaan.
- Miehen tarkoitus ja tehtävä ei ole olla mikään kotitalouskone, ellei niin ole erikseen yhteisymmärryksessä sovittu. -
Tästä tulee kai jotenkin outoja fiiliksiä.
Ehkä kuvastaa paremmin sitä suuntaa mihin keskustelulla pyritään jos sen muoto on:
- Avopuolisoiden tarkoitus ja tehtävä on olla kotitalouskone, ellei muuta ole erikseen yhteisymmärryksessä sovittu. -
Tästä seuraa suoraan ja yksinkertaisemmin:
- Miehen tarkoitus ja tehtävä on olla kotitalouskone, ellei muuta ole erikseen yhteisymmärryksessä sovittu.
Miehet oppii kunnioittamaan naista ruuanlaitossa, siivoamisessa ja lastenhoidossa yksin ollessaan tai joutumalla pakosti hoitamaan oheiset asiat (ei vaihtoehtoa olla tekemätttä kyseisiä asioita tai muuten asunto on sikolätti). YH-isät ovat maailman ihanimpia ihmisiä, jospa sellaisen vain saisi :D
- dd
llö kirjoitti:
Miehet oppii kunnioittamaan naista ruuanlaitossa, siivoamisessa ja lastenhoidossa yksin ollessaan tai joutumalla pakosti hoitamaan oheiset asiat (ei vaihtoehtoa olla tekemätttä kyseisiä asioita tai muuten asunto on sikolätti). YH-isät ovat maailman ihanimpia ihmisiä, jospa sellaisen vain saisi :D
En ole koskaan ymmärtänyt miksi naiset valittaa, tehkää asialle jotain... Teistä tulee onnettomia, tylsiä...Tehdää samat kuin mies, mutta toisin päin tai jos onnistuu niin samanlailla. (älkää kilteille miehelle vaan juuri näille sioille) Mies etsii itselleen yleensä ns. kotihuoran, joka siivoo, laittaa ruuan, hoitaa lapset, varma pano jos muualta ei lohkea ja sit käy vieraissa nauttii nuoruudestaan/miehisyydestään.. Miksi nainen ei voi tehdä samanlailla? Ei varmasti jaksa valittaa kun voi ajatella että toi sika tossa pyörii onneksi pääsen kohta toisen syleilyyn, treffeille, rakasteluun...... Jätätte miehen hoitamaan lapsia. Tai jos tämä on teidän mielestä moraalisesti väärin niin olkaa yksin, laittakaa lapset hoitoon ihastukaa, rakastukaa, sekstailkaa, harrastakaa, käykää ystävien luona.....
- hmm...
dd kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt miksi naiset valittaa, tehkää asialle jotain... Teistä tulee onnettomia, tylsiä...Tehdää samat kuin mies, mutta toisin päin tai jos onnistuu niin samanlailla. (älkää kilteille miehelle vaan juuri näille sioille) Mies etsii itselleen yleensä ns. kotihuoran, joka siivoo, laittaa ruuan, hoitaa lapset, varma pano jos muualta ei lohkea ja sit käy vieraissa nauttii nuoruudestaan/miehisyydestään.. Miksi nainen ei voi tehdä samanlailla? Ei varmasti jaksa valittaa kun voi ajatella että toi sika tossa pyörii onneksi pääsen kohta toisen syleilyyn, treffeille, rakasteluun...... Jätätte miehen hoitamaan lapsia. Tai jos tämä on teidän mielestä moraalisesti väärin niin olkaa yksin, laittakaa lapset hoitoon ihastukaa, rakastukaa, sekstailkaa, harrastakaa, käykää ystävien luona.....
°°Miehet oppii kunnioittamaan naista ruuanlaitossa, siivoamisessa ja lastenhoidossa °°
Osaan ja onhan noita tehty, ja voin vielä huoltaa ja korjata ne koneet, ei siinä mitään kunnioittamista ole (ikinä ollu sellasta vailla). Viimeksi ompelukone juuttu pakille. Korjasin ja jatkoin ompelua.
Kodin sisteys ei näytä olevan tärkeä, eikä voi mitenkään tasa-arvokaan. Pitkään luulin että miehen määräilystä olisi kyse. Taitaa olla sittenkin ettei puoliso tunnu arvostavan ja kunnioittavan.
Tässä vihottelussa vain ei ole mitään arvokasta tai kunniakasta. Ei sitä tarvita missään, edes sodassa.
°° jos tämä on teidän mielestä moraalisesti väärin °°
Vielä kun kehittää kunnon änkyrän niin myykin jo pirulle sielunsa.
Taidankin ruveta vähän tyttöilemään ja käydä kattelemassa uudempia ompelukoneita.
Oiskohan tekniikka jo niin pitkällä että voisin ostaa langattoman mallin.
- unikko56465
mun mies kyllä tulee auttamaan kotitöissä ilman että häntä aina pyydän, mutta erittäin harvoin hän kuitenkaan oma-aloitteisesti alkaa tekemään niitä ensin.
ja sillon jos pyydän tekee kyllä.
itsekin hänelle oon tuosta sanonut että voisi tehdä oma-aloitteisemmin niitä, ettei mun aina tarvitse sanoa. noh, hän siitä aluksi vähän suuttui mutta loppujenlopuks ymmärsi kyllä mitä tarkotan. sanoi ettei osaa aloittaa tekemistä koska mä olen ollut se joka on oma-aloitteinen noissa ja mä kuulemma kerkiän aina ensimmäisenä aloittaa niiden tekemisen (no jaa ;) )..
nooh, kyllähän se pikkasen välillä sieppaa kun selkeesti ois jotain kotihommia mitä hän vois aloittaa tekemään, mut harvoin niin käy... täytyy vaan nyt vähän hammasta purren katsoa tuo juttu läpi sormien, koska hän on muutoin mitä ihanin mies =) ja kuitenkin tulee auttamaan ja tekee pyydettäessä.
sun kannattaa vaan puhua suoraan sun miehelle miltä susta tuntuu, miehet (eikä kyllä kukaan muukaan) kun eivät osaa lukea ajatuksia ;) tsemppiä sulle! Kyllä se malli lähtee sieltä lapsuudesta. Jos siellä on kaikki pantu tekemään osansa, ei ole ongelma parisuhteessakaan.
Älä tee liian suurta ongelmaa siitä, jos teillä muuten on mukavaa.- heti alusta
Tuollaiseen olisi pitänyt puuttua heit alussa, viimeistään yhteen muuttaessa. Ja kai siitä nyt on ollu merkkejä ilmassa jo ennen yhdessä asumistakin?
Jos joku on tottunu siihen että toinen tekee kaiken, niin ei se ihan helpolla luovu tästä saavutetusta edusta.
Itse teen kotitöitä ehdottomasti vähemmän kuin vaimoni, eikä sekään ole oikein, mutta ainkin meillä vaimon toivoma siisteystaso on ihan eriluokkaa kuin minulla, joten minusta on oikein että hän myös siivoaa vähän enemmän kuin minä :)
Osaan kyllä hoitaa omat vaatteeni ja siivota keittiön yms. mutta minusta on esimerkiski turhaa vaihtaa verhoaja. Miksi niitä pitäisi vaihdella? Samat verhot kävisi kesät talvet. - keskustelemalla
Ennen yhteiseen asuntoon muuttoa keskusteltiin siitä mitkä tulee olemaan pelisäännöt kodissa. Meillä tosin toimii homma nykyään niin että minä tykkään kotitöistä ( siivous tiskaus pyykinpesu ym) ja mies tekee mielellään ruokaa ja pihahommia. Lapset on yhteinen projekti.
Minun ex oppi sillä kotityöt kun jätin kahdeksi viikoksi kaiken tekemättä.
Ketjusta on poistettu 2953 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164