Hiljaista

Säitä pitelee, tulipas hiljaista. Kyselin aiemmin vihreiden ja kuluttajien ylipäätään, ympäristövastuun perään. keskustelu tyrehtyi oitis.

Onko todella niin, että kuluttajien puolesta ruoan tuotannon ympäristövastuun kantaa ainoastaan maanviljelijä ? Tähän mennessä olisi jo visakalloisemmankin pitänyt tajuta, että nykyinen ympäristötuen rahamäärä ei riitä.

Nyt vouhkataan sitä, että tuki ja toimet pitäisi kohdentaa kriisikohteisiin. Toimenpide on sama kuin hölmölästen peiton jatkaminen.

Mitä entisen ympäristötuen toimenpiteistä , arvon asiantuntijat, ottaisitte pois ja siirtäisitte tehostettuina ongelmakohtiin.

AIVANNN, tarkoitus ei olekaan vähentää vaadittuja ympäristötoimia vaan pitää ne ennallaan, mutta ottaa korvaus pois. Tämä onkin nerokas leikkaus , ei lainkaan hölmöläisten peitonleikkaus/-ompelu-manööveri.

Se merkitsee käytännössä taas viljelijöiden tulojen leikkausta. Miten Vihreä puolue , hallituspuolue, toimii näin räikeästi hallitusohjelman vastaisesti? Siis mitään ei ole vielä päätetty, mutta Sinnemäki on avannut keskustelun.

Vihreät, eikö kuluttajalla todellakaan ole ruoan ympäristövastuuta , miten kosteikkoprojektit etenevät ?

2

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruoan ympäristövastuu maksaa kuluttajalle 16 senttiä päivässä. Tässä huikeassa panostuksessa ovat mukana tietysti myös me viljelijät. Käytännössä olemmekin ainoa kansanosa, joka tekee ympäristötalkoita jokaisena työpäivänä.

• Jatkan yksinpuhelua, koska kuluttajan ympäristövastuu ruoan tuotannossa tuntuu olevan tuiki tuntematon käsite. Ajatellaan, että 16 senttiä päivässä, joka on maatalouden ympäristötuessa kuluttajan osuus, riittää. Silläkö pitäisi pelastaa Itämeri, sisäjärvet, joet ja estää ilmastonmuutos ?

Näkeehän sokea reetakin, että tuo panostus (maatalouden ympäristötuki ) ei riitä. Siksi kaikenmaailman teoreetikot ja viisuntekijät, anteeksi vain Sinnemäki, vaativat maanviljelijöitä lisätalkoisiin. Eikä sekään vielä ole kylliksi, ruoan hintaa pitäisi vielä entisestäänkin laskea.

Luulisi, että vihreillä olisi kylliksi asiantuntemusta, esim. professori Pulliainen. Onko nyt niin, että järjen ääni ei kanna puolueessa ja on siirrytty ylioppilaiden ja runoilijoiden aikakauteen ? Vai onko puolueideologia sumentanut järjen ja ympäristöasiat otettu luokkataistelun aseeksi ?

Vihreät nostavat sitä enemmän kannatustaan mitä pitemmälle mennään urbanisaatiossa. Paradoksi siinä mielessä, että luonnonvastainen kehitys lisää luontoa puolustavien määrää. Tai pikemminkin siinä mielessä, että urbanisaatiota edistävät ja suosivat puhuvat luontoarvojen puolesta , mutta eivät itse osallistu mitenkään niiden toteuttamiseen.

Cityvihreän luontaktivismi on korkeintaan salaatin syömistä (mahdollisimman halpaa) , mielenosoituksissa hengailua ja flaijereiden jakamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      177
      4854
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      13
      3463
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2233
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      2014
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1956
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      682
      1921
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      118
      1855
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      138
      1767
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1525
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1441
    Aihe