Hesarin keskusteluun lähetetty ( saa nähdä meneekö läpi )

Tutkiva journalisti

Liittyen Hesarin kirjoitukseen sananvapaudesta ja soveltunee hyvin tällekin osastolle:

Tällä lakimuutoksella haetaan myös sitä ettei media levittele aiheettomia huhuja ympäriinsä. On oikein, että virheellisiä tietoja levitelleet tahot paljastetaan. Mustamaalaaminen on hyvin rumaa.

Mehukkaimmat jutut mitä nytkin mediassa pyörii perustuvat usein yksipuolisiin tietolähteisiin ilman todellista faktaa.

Case WinCapita on yksi räikeimmistä esimerkeistä. Media ilmoitti jo yli vuosi sitten, että toiminta oli rikollista.
Yli vuosi noiden kirjoitusten jälkeen ei ole vielä edes nostettu ainuttakaan syytettä WinCapitaa vastaan.

Suosittelen tekemään seuraavan WinCapita -jutun EOK:n asiantuntijoita apuna käyttäen www.eok.fi

Näyttänee siltä, että media hitusen hätiköi ja ei ottanut asioista selvää.

Ennen kuuli usein sanottavan, että valitettavan usein ensin hutkitaan ja sitten tutkitaan. Nykyään voisi todeta, että valitettavan usein ensin uutisoidaan ja sitten hutkitaan.

Hesarin tilaajana peräänkuulutan laatua juttujen tasoon. Viime vuosina tutkivan journalismin taso on suorastaan romahtanut.

18

536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miljoonakorvaukset

voi salla, salla, kuinka sun mahtaa käydäkään? korvausten taso voi mennä huikeeksi...jopa 400 %....

• Naurava Kulkuri

Vai että oikein EOK, salli minun nauraa.

Mediassa ja KRP:n tiedotteissa on sanottu totuus, mutta hauskahan tuota teidän pyristelyä on katsella. Ei muuta lisättävää..

• Tutkiva journalisti

"Asiantuntevalta" kaverilta vaikutat. Kerrohan ystävällisesti millä tasolla sinun WinCapitan tuntemus on? Oletko miten paljon perehtynyt aiheeseen?

Hienoa, että sinullakin on hauskaa... niin on myös minulla =)

Media astui miinaan WinCapitassa. Mikä olet kovinkin tietäväinen WinCapitasta niin olen valmis pienimuotoiseen tietokilpailuun.. Otatko haasteen vastaan? ;)

Palkinnot jos on kohdallaan niin saatan jopa motivoitua sinua sivistämään =)

• .....
        Tutkiva journalisti kirjoitti:

"Asiantuntevalta" kaverilta vaikutat. Kerrohan ystävällisesti millä tasolla sinun WinCapitan tuntemus on? Oletko miten paljon perehtynyt aiheeseen?

Media astui miinaan WinCapitassa. Mikä olet kovinkin tietäväinen WinCapitasta niin olen valmis pienimuotoiseen tietokilpailuun.. Otatko haasteen vastaan? ;)

No varmaan aamulla muroja ,iltapäivällä muroja suoli24 tieto lähteen analysointi ja sitten taas muroja.ha,ha,ha,ha,ha,

• ........

Tietäisitpä vaan ;)

Mutta ei minulla ole todellakaan aikomusta käydä täällä jatkamaan tää hymiöpelleilyä ja jossittelua, asiani olen ihan muille foorumeille kijoittanut. Asiaa alusta asti seuranneena ja kaikki koukerot nähneenä tiedän tarkkaan miten asiat ovat, eivät ne siitä miksikään muutu että asiaa yritetään kääntää joksikin muuksi mitä se ei ole.

Tuomiot tulee ajallaan, tämä jossittelu mitä harrastat ei sitä muuta vaikka huvittavaa onkin.

• ...

Näytä nyt ensin yksikin Hesarin juttu, missä WC:n toiminta on leimattu rikolliseksi. Eiköhän joka jutusssa ole nimittäin mainittu, että Hannu on epäilty (eikä vielä syyllinen).

• Nämä on niitä loppukouristeluja.Ei hätäillä, antaa KRP tutkia.Me (sponsorit,tunkit,eok ja ulkopuoliset)voimme höpöttää täällä vielä muutaman kuuukauden ajan.Sitten se on loppu ,kun annetaan ensimmäiset tuomiot.

• Tutkiva journalisti

Etkö sinä lue Hesaria kun et niitä juttuja ole nähnyt? ;)

• Tutkiva journalisti

Juttu meni läpi Hesarin keskusteluun. Tämä oli positiivinen yllätys.

• journalistilla

on unohtunut ainakin yksi seikka:

Rikosuutiset perustuvat pääosin yksipuoliseen tietoon. Poikkeuksen muodostavat uutiset, joissa kerrotaan tuomioista. Tutkivan journalistin mukaan tätäkään uutista ei olisi saanut julkaista, puuttuuhan siitä toisen osapuolen näkemys: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Toriampujaa epäillään murhasta ja kahdesta murhan yrityksestä /1135246162373

Milloin tuosta saa julkaista jutun? Sitten kun asiasta on annettu lainvoimainen tuomio?

• ....

Täytyneen muistuttaa

Ettei tähänpäivään asti 24.5.2009 ole todettu rikosta tapahtuneen on vain Epäilys

Sama linja jatkuu ensiviikolla kun lisää oikeuden käyntejä tulee.

Noin 1,5 vuoden Varmasta on tullutkin aika epävarma.

Enää4 syyttäjää uskoo tapaukseen ja osalla heistäkin usko alkaa loppua.

Ja loppuukin ensiviikolla.

• Tutkiva journalisti

Todisteet puhuvat puolestaan Case Kuopiossa mutta Case Capitassa ei.

Muutamia eroavaisuuksia näissä jutuissa kyllä ilmee ;)

Se on yhteistä, että molemmista on kirjoitettu valtamedioissa mutta siihen yhtäläisyydet jääkin...

• tuossa
        .... kirjoitti:

Täytyneen muistuttaa

Ettei tähänpäivään asti 24.5.2009 ole todettu rikosta tapahtuneen on vain Epäilys

Sama linja jatkuu ensiviikolla kun lisää oikeuden käyntejä tulee.

Noin 1,5 vuoden Varmasta on tullutkin aika epävarma.

Enää4 syyttäjää uskoo tapaukseen ja osalla heistäkin usko alkaa loppua.

Ja loppuukin ensiviikolla.

Kuopion tapauksessakaan ole kuin epäilys: "Toriampujaa epäillään murhasta ja kahdesta murhan yrityksestä".

• väärinpäin...

Todisteet puhuvat puolestaan Case Kuopiossa mutta Case Capitassa ei.

Muutamia eroavaisuuksia näissä jutuissa kyllä ilmee ;)

Se on yhteistä, että molemmista on kirjoitettu valtamedioissa mutta siihen yhtäläisyydet jääkin...

"Todisteet puhuvat puolestaan Case Kuopiossa mutta Case Capitassa ei."
        - Case Kuopion todisteita ei ole käsitelty oikeudessa, Case Capitan on.
        - Case Kuopion osalta ei ole vangittu ketään, vasta pidätetty. Case Capitan osalta on tapahtunut vangitsemisia.
        - Case Capitan osalta tehty 1800 rikosilmoitusta, montako Case Kuopion osalta?

Uutisoinnistahan tässä oli kysymys. Nyt media on uutisoinut Case Kuopion tapausta rikoksena ennen kuin mikään oikeus on todennut rikoksen tapahtuneen. Samaa on valitettu Case Capitan suhteen jatkuvasti.

• Tutkiva journalisti
        väärinpäin... kirjoitti:

"Todisteet puhuvat puolestaan Case Kuopiossa mutta Case Capitassa ei."
        - Case Kuopion todisteita ei ole käsitelty oikeudessa, Case Capitan on.
        - Case Kuopion osalta ei ole vangittu ketään, vasta pidätetty. Case Capitan osalta on tapahtunut vangitsemisia.
        - Case Capitan osalta tehty 1800 rikosilmoitusta, montako Case Kuopion osalta?

Uutisoinnistahan tässä oli kysymys. Nyt media on uutisoinut Case Kuopion tapausta rikoksena ennen kuin mikään oikeus on todennut rikoksen tapahtuneen. Samaa on valitettu Case Capitan suhteen jatkuvasti.

Kerro vielä mikä on WinCapitan tekemä rikos?

• AdaFlink

... voi vankilaan laittaa.

Ja mitaan ette voi...

• sinä puolestasi

Minkä rikoksen Kuopiossa tekivät epäillyn ampujan aseet ja auto? Tai minkä rikoksen teki Kuopion tori?

Ihmiset tekevät rikoksia, ihmiset tuomitaan rikosoikeuden istunnoissa. Mistäköhän rikoksista Hannua & kumppaneita epäillään? Ihan kuin Case Kuopiossa, ampujaa epäillään rikoksista.

• sä et voi enää mitään
        AdaFlink kirjoitti:

... voi vankilaan laittaa.

Ja mitaan ette voi...

AdaFlink ota vaihto... sut on nähty!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33