Etelä-Somalian, eiku Etelä-Savon radiossa paljastuu karu totuus.
Siellä todetaan norpasta olevansa "sukunsa viimeinen".
Saimaan norppa nimenomaan on YKSI SUKU joka rutsaa keskenään hömelöitä jälkeläisiä jotka kuolevat verkkoihin jos eivät kuolleet jo jäälle...
TÄYSIN SAMA LAJI elää Laatokassa, mutta luonnonsuojelijat eivät anna uutta verta saimaannorpan SUVULLE!
Verkkokiellon kannattajat ja vapaaehtoisen suojelun vastustajat ja siirtoistutusen vastustajat olette tietämättömyydessänne ELÄINRÄÄKKÄÄJIÄ!
"Sukunsa viimeinen?"
16
593
Vastaukset
- oikea luonto
Miksi luonnonsuojelijat vaativat norpanpoikia tuuppaamaan systeriään?
Itse olen OIKEA luonnonsuojelija enkä yritä myydä kirjoja luontoelukoista saadakseni juomarahoja vaan haluan että norpanpojat saavat kunnolla Laatokan venakkoa!- Kai Kaihomieli
Ovathan Saimaannorppa ja Laatokannorppa olleet erillään melkoisen tovin. Siinä ajassa on tapahtunut molemmille varmasti jotain erilaista kehitystä, mutta onko
sillä merkitystä, se pitäisi tutkia.
Lieneekö kukaan tosissaan kiinnittänyt asiaan huomiota, on noilla luonnonsuojelijoilla muitakin kiireitä. Ja kovasti ovat periaatteen ihmisiä. No tutkijathan tällaiset asiat hoitavat, kiireitä heilläkin. - käsitteistä
Kai Kaihomieli kirjoitti:
Ovathan Saimaannorppa ja Laatokannorppa olleet erillään melkoisen tovin. Siinä ajassa on tapahtunut molemmille varmasti jotain erilaista kehitystä, mutta onko
sillä merkitystä, se pitäisi tutkia.
Lieneekö kukaan tosissaan kiinnittänyt asiaan huomiota, on noilla luonnonsuojelijoilla muitakin kiireitä. Ja kovasti ovat periaatteen ihmisiä. No tutkijathan tällaiset asiat hoitavat, kiireitä heilläkin.Kyllä pitäisi olla käsitteet kohdallaan jos kovasti "luonnonsuojelijat" propagandallaan haluavat itselleen .
Kesäisin järjestetään paljon SUKUjuhlia. Ei ne ole mitään LAJIjuhlia.
(Ovathan afrikkalaiset ja pohjoiseurooppalaiset olleet erillään toisistaan ja silti ovat samaa lajia. Eivät tienkään ole sukua, elleivät mene naimisiin ja sitä kautta sitten)
Saimaannorppa on rutsainen sukuhaara eikä mikään erillinen laji. Lajin tunnuspiirre on, että siihen kuuluvat kykenevät tuottamaan sukukypsiä jälkeläisiä.
Esimerkiksi lammas ja ihminen eivät ole samaa lajia.
Saimaannorpasta on haluttu vain tehdä oma laji, koska sillä ovat professorit ja muut puliveivarit päässeet rahastamaan ja tiedemaailmassa ylpeilemään.
Ikävä todeta, että Laatokan norppa ja Saimaan norppa ovat ihan sitä sama lajia geneettisesti mutta fenotyyppi voi poiketa elintapojen vuoksi. Saimaalla laji on lihava koska täällä on paljon muikkua mutta Laatokassa pienempi koska siellä eivät pääse tällaisiin muikkuparviin käsiksi.
- asia kiinnostaa
En tiedä, riittääkö tämä keskustelu toimenannoksi mutta olisi aika hyvä juttu jos Metsähallitus nyt tiedottaisi saimaannorpan geneettisen tilanteen.
Ja jos ei ole tutkimusta, niin luulen, että tehdään nyt kompromissi niin:
-Ei pakkoja
-Anttila antaa teille rahaa DNA-tutkimuksiin
Jatkorahat tulee istutuksiin ja karanteeniin Laatokonnorpista. Medvedeviä ja Putinia on asiassa jo delegoitu. Suomi on maksamassa luonnonsuojelujärjestöille varatuista rahoista puolet Laatokan norpan tutkimukseen.- KÄSKYNHALTIJA
Luulen, että tuo ehdotuksesi olisi paras ratkaisu.
- Lajibiologi
Kyllä asia on niin, että tästä (Pusa Hispida) norpasta on samaa lajia Laatokassa, Äänisessä ja Saimaalla, sekä myös suolaisessa vedessä Itämerellä.
Norppa on erittäin utelias ja pääsee ylävesiin.
On todella törkeää, jos norppaa "sukurutsataan".
- mulla ei vielä oo
Voisiko Anttila lähettää sellaisia kivoja tarroja:
"Duunaa siskoos, niin norppakin tekee"
"Mitä serkumpaa - sen herkumpaa"- Delfoin apina
...ennustan, että maatalousministeri Anttila sanoo:"asia on nyt loppuunkäsitelty ja suomi ryhtyy koviin toimenpiteisiin. Taskinen palkataan valtion rahoilla "ikuiseksi virkamieheksi". ja piste.
...on myös heinolan pelle sukunsa viimeinen. Kaverilta paukahti nivuset kun kusi vuonna 1989 muuntajaan.
- HeinolaBoy
Näin pääsi käymään. Myös äänilajini nousi kirkkaaksi.
- kuten Saimaalla
tuskinpa Heinolassa tarvitsee siskoaan duunata kuten luonnonsuojelijat haluavat.
- HeinolaBoy
Vaan se on nakertanut sen terävillä Norpan hampailla poikki valtaisassa hengkisessä tuskassa välittömästi ja RAVistanut hampaiden välit lopuksi tyhjäksi Kuutinnahka pöksyihinsä, ennen pyllistystä sukunsa viimeiselle jäsenelle ja Kaakonlammen Pyhimykselle Kennel Takajätökselle
- haukiniemi
HeinolaBoy kirjoitti:
Vaan se on nakertanut sen terävillä Norpan hampailla poikki valtaisassa hengkisessä tuskassa välittömästi ja RAVistanut hampaiden välit lopuksi tyhjäksi Kuutinnahka pöksyihinsä, ennen pyllistystä sukunsa viimeiselle jäsenelle ja Kaakonlammen Pyhimykselle Kennel Takajätökselle
miks ei hulia suojella on sentään naapuri eikä suvun jatkaja naarasta ole näkynyt
- Heinolan Rakki- RAVistin
haukiniemi kirjoitti:
miks ei hulia suojella on sentään naapuri eikä suvun jatkaja naarasta ole näkynyt
Meitä vain kahta Heinolan sekarotuista ja matalajalkaista kapista Koiraa kannattaa suojella, vaikka meidän nimemme on Huli ja Vili. Meille riittää Serti ja matokuuri, suvun jatkajan ollessa aina meillä valmiinä kuskin paikalla:)
- saddi
haukiniemi kirjoitti:
Eihän Huli yksin asu,vaan naispuolisen ihmisen kanssa.Talvisin ovat jopa kinostaneet talon seinät aidolla lumella,joten lämmintä "pesässä"pitäisi riittää!!
P.S.Toivottavasti Harjun tilalta kajahtaa taas juhannuksena tutut Hulin Hurriganes-soundit,kuten menneinä vuosina!
- M. saaresta
En ikinä enää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564740Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221314- 861289
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1261084Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671026Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252935- 65906