Vihdoinkin totaali loppu!

tätä odotettukin

49

1916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KAPAKOITSIJA

NO MISSÄ HELVETISSÄ NE TUPAKOIMATTOMAT OVAT NYT KUN KAUAN VINGUTTUAAN SAIVAT TAHTONSA LÄPI... EI OLE NÄKYNYT ....NO NIIN TULKAAHAN NYT SITTEN PITÄMÄÄN KAPAKOITSIAT LEIVÄS.....NAURETTAVA HOLHOUSVALTIO TULLU SUOMESTA.... MISSÄ ON MEIDÄN KUULUISA SISU.... KUN JOKA HELVETIN ASIAAN NÖYRRYTÄÄN KUN KOIRAT ??? HÄVETTÄÄ JA V.......TTAA KOKO KANSA...

• asd22

Sanopa yksikin ravintola, jossa ei tupakoimattomia käy. Eiköhän se oikeus puhtaaseen ilmaan ole tärkämpi kuin oikeus savustaa lähiympäristöä. Koeta kestää...))

• Sammoo Mielt.
        asd22 kirjoitti:

Sanopa yksikin ravintola, jossa ei tupakoimattomia käy. Eiköhän se oikeus puhtaaseen ilmaan ole tärkämpi kuin oikeus savustaa lähiympäristöä. Koeta kestää...))

Sammoo Mielt. "asd22" Kyllä ja oikeus on puhtaaseen ilmaan nyt ja aina. Kieltäkää samalla koko nikotiini-huume lailla pois ja moni muu myrkky.

• HuhHuh heijaa

Kuppiloita tulee menemään nurin ton röökikiellon myötä, ei ne tupakoimattomat varmaan raaski ostaa viinaa eikä safkaakaan ravintoloissa.Haukkovat vaan sitä raitista ilmaa keuhkoihinsa..!

• Apina
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

Sammoo Mielt. "asd22" Kyllä ja oikeus on puhtaaseen ilmaan nyt ja aina. Kieltäkää samalla koko nikotiini-huume lailla pois ja moni muu myrkky.

Joo ja samaan rahaan vois kieltää rasvat ja sokerit ja alkoholit kun ne on kaikki kauheen haitallisia ihmiselle.
        Teollisuudeltakin vois evätä ihan vallan kaikki myrkylliset aineet niin eivät kippaisi niitä vesistöihin eikä mihinkään muuallekaan. Tehdään Suomesta yhdessä täydellinen ekomaa jossa kaikki ovat hoikkia ja terveitä. Vaikka väkisin.

• myrkyllä
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

Miksi sinun pitää verrata muita tapoja tupakkaan, et pidä savua sisässäsi vaan puhalat sen muitten haitaksi. Siis et voi vertailla muita paheita.

• ravintolassa
        HuhHuh heijaa kirjoitti:

Kuppiloita tulee menemään nurin ton röökikiellon myötä, ei ne tupakoimattomat varmaan raaski ostaa viinaa eikä safkaakaan ravintoloissa.Haukkovat vaan sitä raitista ilmaa keuhkoihinsa..!

käyminen. Alkoholia voi juoda kotonakin ja tulee paljon halvemmaksi! Omalla pihalla voi sauhutella kenenkään siihen puuttumatta. Muistutukseksi muuten, kuolleisuus on edelleen 100% ihmistenkin keskuudessa, vaikka eläisi kuinka terveesti :)

• ja koko
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

alkoholi! Wattuako sitä juomaan ja päästelemään promillehöyryjä toisten nenään. Vai mitä? Oman koppiin vaan nekin juomaan!

• Nipottaja
        HuhHuh heijaa kirjoitti:

Irlannissa missä tupakointikielto on ollut voimassa jo kauan, ravintoiloihin tulikin yllättäen enemmän väkeä kuin ennen. Eli tupakointikielto oli selvästi ravintoloille edullisempaa...

Itse en tupakoi ja kun olen jutellut ystävieni kanssa tästä asiasta, niin on käynyt ilmi että en minä yksin vaan hekin käyvät nyt useammin kapakoissa ja ravintoloissa kuin ennen...

• Mitämitäsinäsanoa
        Apina kirjoitti:

Joo ja samaan rahaan vois kieltää rasvat ja sokerit ja alkoholit kun ne on kaikki kauheen haitallisia ihmiselle.
        Teollisuudeltakin vois evätä ihan vallan kaikki myrkylliset aineet niin eivät kippaisi niitä vesistöihin eikä mihinkään muuallekaan. Tehdään Suomesta yhdessä täydellinen ekomaa jossa kaikki ovat hoikkia ja terveitä. Vaikka väkisin.

Just noin. hyvä hyvä. Sitten kun tämä on tehty, niin uusi vinkumisen aihe on kasvanut rikollisuus. "Voi voi sentään ku tuo rikollisuus kasvaa" tiitun tiitun.. Ihan perseestä. Jos joku haluaa pössyttää aivonsa piloilla tai litkiä maksansa paskaksi, oma asia. Pysy kaukana.

• mutta matti
        ravintolassa kirjoitti:

käyminen. Alkoholia voi juoda kotonakin ja tulee paljon halvemmaksi! Omalla pihalla voi sauhutella kenenkään siihen puuttumatta. Muistutukseksi muuten, kuolleisuus on edelleen 100% ihmistenkin keskuudessa, vaikka eläisi kuinka terveesti :)

kohta sieltä tulee laki, jossa vihainen naapurin mummo voi tulla SINUN pihallesi räyhäämään, miten savu tulee hänen pihalleen (asuu 4km päässä).
        odota vaan rauhassa. Kyllä se laki sieltä pian tulee. Tietenkin. Kohtahan ne kieltää kaiken, prkl.

• pian entinen kapakoitsij
        asd22 kirjoitti:

vittu tässä pitäis olla hiljaa kun monelta menee ammatti ja omaisuus

• minä vaan
        Nipottaja kirjoitti:

Irlannissa missä tupakointikielto on ollut voimassa jo kauan, ravintoiloihin tulikin yllättäen enemmän väkeä kuin ennen. Eli tupakointikielto oli selvästi ravintoloille edullisempaa...

Itse en tupakoi ja kun olen jutellut ystävieni kanssa tästä asiasta, niin on käynyt ilmi että en minä yksin vaan hekin käyvät nyt useammin kapakoissa ja ravintoloissa kuin ennen...

aamulla huomaa miten ihanaa on kun ei ole päänsärkyä kun pöytäporukka ei puhaltele tupakkaa silmiin. Ja helpottavaa kun ei piilolinssit ei oo palanut silmiin kiinni.. Itse asiassa monta iltaa mennyt siihen kun pitää istua vessassa ja siirrellä linssiä kun silmät on punaiset ja kirvelee niin hemmetisti. Josko ne tuosta paranis joskus ihan niin kuntoon että niitä taas pystyis käyttää.

• Pipottaja
        Nipottaja kirjoitti:

Ei muuten pidä paikkaansa

• kieltoon
        Apina kirjoitti:

Myrkyttäääääääääää.

Katso tästä:

http://qmies.blogit.fi/kofeiinimyrkytys-ja-terveyskeskuslaakari/

• Callista

Ehkä huonoin laki mitä on koskaan saatu aikaan,uskon että joku kaunis päivä tuokin laki kumotaan.Ps: Koittakaa nyt saatana saada sinne S-T ministerin paikalla joku muu kuin tuo kusipää.

• aloitin tupakoinnin vaikka ikää jo yli 40. vituttaa kun ihmisiä holhotaan kuin lapsia!

• Sammoo Mielt.

Kyllä ja lailla kononaan pois ja moni muu myrkky. Olisi hieno nähdä sauvuton ja raitis Maailma. Kannatan!!!

• hienoo myös

nähdä väkivallaton maailma mutta eipä sitä lakisäädännöillä ole aikaan saatu.

• röökimimmi

Hei
      Ravintoloita ei varmaankaan ole alkujaan perustettu tupakointipaikoiksi vaan paikoiksi, joissa syödään ja joudaan, joissakin tanssitaankin ja seurustellaan. Vähäisin pubikaan ei tule toimeen sillä, että tarjoaa tilan, jossa jengi saa röökata, jos ei muuta ole.
      Hieno homma, että niiden tuhansien työntekijöiden, jotka joutuvat tekemään töitä ravintoloissa ja kaiken maailman kapakoissa ei enää tarvi sietää sitä kamalaa tupansavua ja hajua.
      Itte vedin kessua 25 vuotta ennen kuin järkiinnyin. Nyt teen "tupakkarahoilla" aika hulppean lomamatkan kerran vuodessa, kun jäi toi aski per päivä hommeli kymmenisen vuotta sitten SUOSITTELEN ! Lopeta, ei siitä ole mitään haittaa eikä se edes vaadi kuin vähän - huom vähän - tahdonlujuutta.

• väliä enää...

omalta kannalta, lopetin polttamisen ja baareissa käyntikin hyvin vähäistä, ehkä kesemällä jokesen kerran terransiilla, kieltäisivät viellä teranssi-polttamisenkin, noh muutamilla teransseilla se on kieletty.

• Poltellen kesään

varmaankaan ole mitään väliä, koska ryyppäät kirjoitusvirheistä päätellen himassas...

• Poltellen kesään

Kotijuopoille on varmaan sama, vaikkei ravintoloissa saa polttaa

• juurikin näin

..ettei ajatella asiaa kuin yhdeltä kantilta.Tupakoin kyllä itse,mutta olen mielestäni aina ollut ns.huomaavainen tupakoija.Eli en polttele bussikatoksessa edes sateella,enkä kielletyillä paikoilla.Jos nään että joku ei polta,en mene viereen tupsuttelemaan.Silti päälleni hyökkäilee ihmisiä jotka ovat ottaneet oikeudekseen olla Jumalan asemassa,saarnaavat ja nalkuttavat.Ei kai kukaan tervejärkinen mene sormeaan avotuleenkaan tuikkaamaan,eli onko pakko ängetä viereen seisomaan jos avotaivaan alla joku röökaa,ihan vaan siksi että pääsee "sanomaansa" julistamaan?Luuletteko ihan oikeasti että joudutte tälläisten päättäjien ollessa vallassa,makselemaan meidän tupakoinnista johtuvista vaivoista tulevaisuudessa?Ette todellakaan,ne maksaa itse kellä on varaa,ja kellä ei ole,kuolee pois.Kyllä tuota kunnallista sairauden hoitoa on niin paljon jo nyt supistettu ja varmasti supistetaan edelleen.Tuo edellinen malli ravintolassa tupakointiin oli ihan hyvä ja toimiva.Ne ketkä rakensi savullisen puolen,olisivat voineet jatkaa samalla tavalla.Niissä baareissa joissa savullinen puoli oli,ne olivat itsepalvelupuolia,eli ei tarvinnut henkilökunnan hengitellä savua.
      Lähistöllä asuvat ihmiset eivät tarvinneet kärsiä kännisestä örinästä ravintolan edessä.Portsareilla oli vähemmän vahtimista uloskuljetettujen juomien takia,sekä tappeluiden vahtimisessa.Eli asiat ovat juuri niin hyvin tai huonosti kun ne päässään ajattelee.Mutta Suomalaiseen tyyliin,jos joltakulta saa poistettua hyvän tai huononkin jutun,on oma olo paljon onnellisempi,vaikka se ei omaan elämään mitenkään vaikuttaisikaan.

• marlboroman...

...tanan rasisti.

Kummaliseksi menny tää suomi kaikenkarvaiset sekopäät kukkahattutädit ja terveysrasistit saa hillua mielinmäärin ja tehdä kuisaa rehellisille kansalaisille.

Natsien touhua

• koska----------

suomalainen juoppo tupakoitsija ei ITSE älyä parastaan ,niin se on meidän fiksujen velvollisuus se heille osoittaa ehdottomin kielloin ja asetuksin !

• lopettanut
        koska---------- kirjoitti:

suomalainen juoppo tupakoitsija ei ITSE älyä parastaan ,niin se on meidän fiksujen velvollisuus se heille osoittaa ehdottomin kielloin ja asetuksin !

Hei herätkää jo miks ette kaikki lopeta tupakointia niin ei kukaan kitisisi ettekä tunne itseänne sorretuksi niinkuin me jotka olemme lopettaneet ja jotka eivät ole opetelleet tapaa ollenkaa:)

Ei se ole ollenkaan kivaa että naapurit jotka polttavat parvekkeellaan niin savustavat naapurin asunnon ja parvekken.Oleskele siinä sitten savun keskellä omalla parvekkeella. Mitä kukin polttava tykkäisi siitä että mennään hein parvekkeelle oleskelemaan koska se savu nousee ylöspäin.

• raitis ilmako loppuu....
        lopettanut kirjoitti:

Hei herätkää jo miks ette kaikki lopeta tupakointia niin ei kukaan kitisisi ettekä tunne itseänne sorretuksi niinkuin me jotka olemme lopettaneet ja jotka eivät ole opetelleet tapaa ollenkaa:)

Ei se ole ollenkaan kivaa että naapurit jotka polttavat parvekkeellaan niin savustavat naapurin asunnon ja parvekken.Oleskele siinä sitten savun keskellä omalla parvekkeella. Mitä kukin polttava tykkäisi siitä että mennään hein parvekkeelle oleskelemaan koska se savu nousee ylöspäin.

...turhaa niuhottamista tuo parvekkeella polttamisesta nuriseminen, minne suomessa on yksilönvapaus on kadonnut. Enään ei saa omista asioistaan päättää.

• maailman kruunut
        raitis ilmako loppuu.... kirjoitti:

...turhaa niuhottamista tuo parvekkeella polttamisesta nuriseminen, minne suomessa on yksilönvapaus on kadonnut. Enään ei saa omista asioistaan päättää.

miten tosta parvekeröökaamisesta kukaan ei kymmenen vuotta sitten valittanut?Ja itsestäni olis ainakin kerrostalossa pahempi,jos naapuri käryyttä himassaan,kun noi ilmastointiputket ja järjestelmät ei vanhoissa taloissa toimi ruuankärynkään suhteen kunnolla.Ja se on niin helppoo sanoo että lopeta vaan...sama kun kleptoomaanille sanos että et varasta!

• jos pakotat
        raitis ilmako loppuu.... kirjoitti:

tupakoimattoman yläkerran-naapurisi nielemään sinun tupakkasi savuja !
        Yksilönvapaudella ja haitanteolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa ainakaan tässä tapauksessa !

Omista asioista saat päättää edelleenkin ,mutta et tupakoimattoman naapurisi asioista/ terveydestä !-se oikeus on vain naapurillasi !

Sen lisäksi se ko oikeus on AINA henkilökohtainen !

Kokeiles miettiä ylläolevaa kirjoitusta oikein ajan kanssa ja pyydä toweriasi apuun tulkitsemaan sitä jos omat voimat ei riitä !

• Eeenipeeni

nyt sain päivän parhaimmat naurut!! :D Ja asiaa puhut! Kannatan tuota linjaa. Ihan totta niin. Natsitouhua.

• tupakoimaton.

niin, no miten nää asiat ottaa... on törkeen näköstä kun ihmiset kaduilla nykyään polttaa!
      Mieluusti antaisin sisätiloihin mennä.
      Nykyään näkee vanhoja mummojakin tupakat suussa kaduilla, kun ennen nekin istui jossain kahviloissa.

• Käy

Esim. onnelan jossa saa rokkipuolella polttaa (ainakin täällä Rovaniemellä) ettei siellä ole edes mitään koppia? Itse olen polttanut kohta 12 vuotta mutta olen kyllä huomannut että tupakkaa menee paljon vähemmän tämän lain myötä eikä pää ole aamulla niin kipeä kuin ennen eikä vaatteet haise niin pahalle seuraavana päivänä. Ja kyllä minä sinne koppiin menen mielelläni polttamaan, saa samalla keskustella ihmisten kanssa joiden kanssa muuten ei puhuisi mitään koko iltana. Jos ei minua häiritse niin miksi muita häiritsee? Joillekin ihmisille tuo koppiin änkeäminen on vain totuttelukysymys, sama on kun aikoinaan tuli laki ettei työpaikalla saa polttaa, ennen siitäkin nuristiin mutta nyt se en osaisi kuvitellakaan että työpaikalla saisi polttaa sisällä!!

• apåqep

menee hermot kun niitten käryä saa haistella joka kulman takana ja ne tuhoaa sademetsät ja elää verorahoilla sitten kun keuhkosyöpä on vienyt työterveyden!

• tupakointi on sairautta!

Terveelliset elämäntavat KUNNIAAN!!!. ;)

• Reetta Ruusu

Ei mun perseessäni ainakaan röökiä ole, mene ja tiedä sitten muista.

• hyvä kun kaikki...
        Reetta Ruusu kirjoitti:

Ei mun perseessäni ainakaan röökiä ole, mene ja tiedä sitten muista.

....myrkytysterroristit joutuu nyt jossain pienessä kopissa myrkyttämään toisiaan eikä viattomia kanssaihmisiään. Yees paras laki pitkään aikaan.

• hjwrgsa

joo se on niin tämä asia että siksi kehiteltiin baareihin savuttomuus koska ne jotka eivät polta ( fiksut ) niin heidän ei tarvitse hengittää tupakan savua

Kyseessähän on tasa-arvo-oikeudenmukaisuus asia

Kumpiko on oikein ? Ne jotka eivät polta joutuvat olemaan tupakan savussa. Ja ne jotka polttaa niin nyt eivät saa polttaa koska tupakka on todettu maailman suurimmiksi terveyden pilaajiksi

Nykyaikaan mennään ja pyritään jättämään nämä terveyskulut alhaisimmiksi jotta ihmiset eivät aiheuttasi itse niitä ongelmia

Ajatelkaapa miten typerä tapa on polttaa! Itse tiedän kun olen polttannut, en ole polttannut jne jne. Enkä koskaan ole kannattanut tupakan polttoa! Turhaa koko touhu!

• same,boy

Niin unohtui sanoa vielä se että onhan tietysti se aika jännä juttu että moni jotka polttaa niin käyttää taatusti enemmän alkoholia

Enemmän alkoholin kuluttajista on polttajia kun taas ei polttajia eli olisihan se kannattavempaa

Mutta kerta yritetään raikastaa savuttomaksi niin mikäs siinä, hieno juttu! Minusta pitäisi olla baareja erinlaisia, eli olisi paikkoja jossa saisi polttaa ja paikkoja jossa ei saisi polttaa. Se olisi ehkä se tasa-arvoisin juttu =)

Olisihan se mukava että olisi sekä että baareja. polttajille ja ei polttajille. Olisi kiva nähdä jengiä jotka eivät polttaisi!

• ...-

JOS tupakansavu haittaisi niin tuhottomasti, niin miksi ne ei voi mennä johonkin savuttomaan juottolaan? Tarvitseeko teille kusipäille tehdä laki, ennen kuin osaatte mennä sinne savuttomaan paikkaan?

• tjaahasa
        ...- kirjoitti:

JOS tupakansavu haittaisi niin tuhottomasti, niin miksi ne ei voi mennä johonkin savuttomaan juottolaan? Tarvitseeko teille kusipäille tehdä laki, ennen kuin osaatte mennä sinne savuttomaan paikkaan?

Tupakan savu on haitta! Äiti kuoli passiiviseen tupakointiin eli syöpään.. Ite harrastettiin korvatulehduksia monta kertaa putkeen. kohta menee varmaan isä mutta se aiheuttaakin sitä ite. (vaikka siis syöpää ei todistettu tupakasta johtuvaksi niin se todistetusti altistaa vahvasti)

niin siis se laki on tehty juurikin näille kusipäille jotka eivät ymmärrä kännipäissään olla puhaltelematta myrkkyjä toisten naamalle.. Arvaa naurattaako monesti kun tyyppi tulee tupakin kanssa tekemään iskuyritystä.. Tarvitseeko se sitä röökiä kun ei muuten uskalla tulla naiselle juttelemaan kuin esittämällä jotain vai onko se vaan niin idiootti että haluaa vahingoittaa naista.
        Kyllä me osataan savuttomaan paikkaan mennä mutta nyt vasta alkaa olla siihen mahdollisuus että saa vapaasti valita paikkansa.. Saisi muuten tehdä niille tupakoitsijoille keskelle kyliä semmosia tupakkakoppia ja kattoa että kuka semmosta "tupakkabaaria" oikeasti käyttää. Silloin voisi kysyä:Tarvitseeko teille kusipäille tehdä laki, ennen kuin osaatte mennä sinne savulliseen paikkaan?

• sihauttelija

Mielestäni laki on todellakin turha. Tupakointi on vaarallista MUTTA riski syöpään sairastumiseen passiivisen tupakoinnin seurauksesta on naurettavan pieni. Ainoastaan ymmärrän tässä laissa kapakan työntekijöitä, mutta jos se savu kerta haittaa niin voihan ihan itse skruuvata sen tupakkakieltokyltin seinään, ei siihen lakia tarvitse säätää.

Kyllä menee mun juominennyt suurimmaksi osaksi kotiin/kavereille/mökille...

Tiedä sitten kun tupakoija on niin paha yhteiskunnan vihollinen, mutta se janttari kuka vetää kännipäissään turpaan tuikituntematonta on vain "ajattelematon, viaton kanssaihminen"

• en oo polttanut,enkä aio

parempi nopea kuolema(alkoholi),kuin tuskallisen hidas kuolema(tupakka).
        No,kummatkaan EIVÄT ole oikein.

• terveelliselle Suomelle

Nyt on aika aloitaa vastaava kampanja läskille. Rasvaisten tuotteiden myynti pitäisi saada luvanvaraikseksi ja tuotteisiin pitäisi saada varoituskuvat samaan tapaan kuin tupakoille tulee.

On todella raivostuttavaa kun ihmiset lihovat ja niitä joudutaan hoitamaan meidän verovaroilla.

• asd22

Jos sinä syöt baaripöydässäsi kilon voita, ei siinä naapuripöydän asiakkaille tule yhtään extrakaloria. Mutta jos vedät askillisen malboroa, naapuripöydässäkin "nautitaan" päästöistäsi. Siinä on tietty ero.

• SANKTIOITA

samoin kuin viinan kanssa läträäjille ja haiseville tupakoitsijoille -YÄK !

• mutta ei

haittaa vaikka enään ei saa sisällä polttaa ja piste.

• blondeistablondein72hki

mitä Hitlerin ajan kyttäystä tää suomi harrastaa nykyään!

Ja minä en edes polta eikä mieheni joka ei ees kapakoi.

• kuriin

Vihdoinkin saadaan nuo sauhuttelijat eli ketjupolttajat kuriin! Näin tämä globaali maailma järkiintyy - ja pelastuu. Ensin kiellettiin tupakanpoltto busseissa, sitten lentokoneissa ja nyt sitten ravintoloissa. Bussit kulkee yhä, samoin lentokoneet ja ravintoloissakin ihanan raikas meno. Nikotiinin orjat tehkööt kotona (sisätiloissa) mitä tahansa, mutta järkevien ihmisten ilmoilla enemmistö päättää ja sillä sipuli!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3437
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3117
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2614
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2413
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2366
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2066
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1690
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1637
    Aihe