tätä isoa pikkuasiaa.Viime viikolla kuutti kuoli harrastelijan verkkoihin etelä Saimaalla.Niitä syntyy max.60 vuodessa ja noin kolmasosa kuolee verkkoihin.Onko mahdollista että norppa kuolee sukupuuttoon tätämenoa lyhyessä ajassa.Tulevetko turistit tulevaisuudessa katsomaan näitä pösilöitä jotka vain antoivat kaiken tapahtua?Onko uusia kansanliike ideoita,vai mitä kansalainen yleensäkään voi tässä tehdä?
Ne norpat edelleen hei!
26
565
Vastaukset
Rikkomalla näiden "pösilöiden" verkot. Tuntuu joskus miten yksinkertaisia nämä ihmiset ovat. Monet niistä tuo sen tyhmyytensä esiin leuhkimalla paikallisissa baareissa ja haukkumalla norppien puolustajat viherpiipertäjiksi Ei luoja ole luonut älyä kaikille siksi meidän jotka ymmärrämme enemmän on korjattava tilanne vaikka siinä mennään jo lain äärirajoilla.
- pystytetään
vielä patsaita.Kun ihmiset ovat huonoja tekemään vapaaehtoisesti edes itsensä parhaaksi mitään,voitaisiin ottaa oppia tupakkalaista.Se on selvästi vähentänyt keukosairauksia ja ihmiset ovat terveempiä kuin ennen.Samoin voisi eduskunta säätää jotain kiperää norpan hyväksi.Se maksaisi valvonnan ja vähän korvauksia(???)mutta lopputulos olisi kaikille mieluinen.
- hävitä
pystytetään kirjoitti:
vielä patsaita.Kun ihmiset ovat huonoja tekemään vapaaehtoisesti edes itsensä parhaaksi mitään,voitaisiin ottaa oppia tupakkalaista.Se on selvästi vähentänyt keukosairauksia ja ihmiset ovat terveempiä kuin ennen.Samoin voisi eduskunta säätää jotain kiperää norpan hyväksi.Se maksaisi valvonnan ja vähän korvauksia(???)mutta lopputulos olisi kaikille mieluinen.
moinen otus,joka ei ilman suojelua tule toimeen.
On niille veroeuroille parempiakin kohteita,kuin joku rupinen norppa. - kuulu mutta
ennustan että käytät ensivuonna näihin aikoihin katiskaa.Muuten syöt kalapuikkokeittoa ja tonnikalaa.
- kkkiiu
hävitä kirjoitti:
moinen otus,joka ei ilman suojelua tule toimeen.
On niille veroeuroille parempiakin kohteita,kuin joku rupinen norppa.no nyt tuli vähän muta asiaa ihmisiähän täällä pitäs suojella.
- joiii
kuulu mutta kirjoitti:
ennustan että käytät ensivuonna näihin aikoihin katiskaa.Muuten syöt kalapuikkokeittoa ja tonnikalaa.
tuskimpa panen katiskoita järveen enkä syö tonnikalaa vaan edelleen kuhaa.
- 45ooiuy
nyt sinä ruuna yllytät rikokseen eikös se ole tällä palstalla kielettyä elä vaan mene rikkomaan minun verkkoja voin suuttua tosi pahasti.
- torilla
joiii kirjoitti:
tuskimpa panen katiskoita järveen enkä syö tonnikalaa vaan edelleen kuhaa.
seisoo helvetin pitkä kuhajono iloisia norppa vesistön asukkaita ja kalamiehiä suut messingillä nam.
- nytpä säikähin,
45ooiuy kirjoitti:
nyt sinä ruuna yllytät rikokseen eikös se ole tällä palstalla kielettyä elä vaan mene rikkomaan minun verkkoja voin suuttua tosi pahasti.
ihan oikee rupes pelottammaan mitähä se meinoo tämä verkkosukka einari täh? että oikee pahasti suuttua meinoo.
Kun muutin aikoinaan näille seuduille niin hämmästyin jo silloin kun ostin kalastuslupaa. Vesistöt oli jaettu pieniin alueisiin jopa 100m leveät pitkät salmet oli halkaistu. Lupia myytiin vain alueille missä ei kala syönyt. Ne alueet missä kala liikkui oli verkoitettu 5m välein. Silloin heräsi ajatus että hullujako nuo ihmiset on täällä kun oli tottunut jopa useamman kunnan kalastus alueisiin. Näihin päätelmiin vedoten on ainoa konsti pelastaa saimaan norppa täydellinen verkkokalastus kielto koko saimaalle.
- hyuuuu
nyt lopeta ruuna jo se paskanjauhaminen olisit pysynyt siellä mistä tänne muutit.
- kirjoitat
hyuuuu kirjoitti:
nyt lopeta ruuna jo se paskanjauhaminen olisit pysynyt siellä mistä tänne muutit.
Bruno2.Norppa-asia liukuu EU-komissiolle ellei se omin voimin tule kuntoon.
- pärkkele
kirjoitat kirjoitti:
Bruno2.Norppa-asia liukuu EU-komissiolle ellei se omin voimin tule kuntoon.
johan täällä meillä suomessa pitetään petoreservaattia eu käskyskystä joko me savolaiset tarvitaan brysselistä määräyksiä miten niitää norppia pitäs suojella on niitä tuolla saimaalla ja tulee aina olemaan sanokoon tutkiat mitä vaan ja toisekseen mitä joku konttorissa istuva tutkia edes tietää todellisesta tilaa kun joku semmonen joka tuolla vesillä liikkuu keväästä myöhäiseen syksyyn.
- sitä että
pärkkele kirjoitti:
johan täällä meillä suomessa pitetään petoreservaattia eu käskyskystä joko me savolaiset tarvitaan brysselistä määräyksiä miten niitää norppia pitäs suojella on niitä tuolla saimaalla ja tulee aina olemaan sanokoon tutkiat mitä vaan ja toisekseen mitä joku konttorissa istuva tutkia edes tietää todellisesta tilaa kun joku semmonen joka tuolla vesillä liikkuu keväästä myöhäiseen syksyyn.
tällä venemiehellä saattaa olla matka rikospaikalle touko/kesä-kuussa luonnonsuojelurikosväline mukanaan .Lisäksi EU-lla on tapana palkita rötöksistä pidättäytyvät.
- sorvi
sitä että kirjoitti:
tällä venemiehellä saattaa olla matka rikospaikalle touko/kesä-kuussa luonnonsuojelurikosväline mukanaan .Lisäksi EU-lla on tapana palkita rötöksistä pidättäytyvät.
no ainahan kalamiehellä on verkkoja niin paljon mukana kun puatiin mahtuu.
- 345678
sitä että kirjoitti:
pitää se tänäkin aamuna kokemaan noita kierrelanka verkkoja ei se minun vika ole jos niihin sattuu norppa uimaan .
- ja reppii
345678 kirjoitti:
pitää se tänäkin aamuna kokemaan noita kierrelanka verkkoja ei se minun vika ole jos niihin sattuu norppa uimaan .
ne suikaleiks ne hienot kierrelanka verkot, niin miekii aina tien ko uistimmeen tarttuu ,minkä mie sillen mahan, eihä se miun vika ou ku joutuu aina puukon kanssa uistelemmaan ne hienot kierrelanka verkot ku on eissä ja vielä kalliit.
- 34567890
ja reppii kirjoitti:
ne suikaleiks ne hienot kierrelanka verkot, niin miekii aina tien ko uistimmeen tarttuu ,minkä mie sillen mahan, eihä se miun vika ou ku joutuu aina puukon kanssa uistelemmaan ne hienot kierrelanka verkot ku on eissä ja vielä kalliit.
oletpa jonniin moinen typerys.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039