onko elokuussa Rovaniemeltä

opasmonika

Onko elokuussa Rovaniemeltä kiinnostus tulla Budapestiin?

Tilanne: olemassa noin 30 perhettä Budapestissä ja sen ympäristössä.
He ottivat yhteyttä minuun seuraavalla:
he matkustaisivat adventti aikana (marraskuun loppu tai joulukuun alku) katsomaan Lapin ja Joulupukin. Matkatoimistojen kautta tämä matka on vain unelma.
Lennot kun on niin monta ihmistä on, saadaan varmasti joko Malevilta tai Finnairilta ns charterilla Budapest-Rovaniemi-Budapest.
Jos unkarilaisperheet antavat 3 yötä 4 päivä majoitusta suomalaisperheille ja ohjelmakin - löytyykö vastaanotto Rovaniemeltä?

Ehdotus: 20 elokuuta, joka on Unkarissa pyhäpäivä, illalla ilotulitus. Siis esim 19-22.8 aikana matka Unkariin. Budjetti on siis vain lennot järjestämään ja ostamaan.
Melkein jokainen unkarilaisperhe asuu omakotitalossa, sukukielemme toimii, niin myös englanti ja saksaa. Lapset täällä ovat 3-14 vuotiaat, tavallaan 1-2 lasta on unkarilasiperheessä.
Niin kuin minä teen täällä Unkarissa Suomi-Unkari asioissa kaikenlaista, ja olen oppaana ja tulkkina, he tulivat minulta kysymään. Kun netti on täynnä tietoja voidaan kokeilla onneamme. Tietysti voitte kysyä esim Budapestin Suomen Suurlähetystöltä kuka minä olen. Minun kotisivuni on www.opas.hu
Vinkit ja mielipiteet tänne palstalle pls
Konkreettisesti: info@opas.hu

4

521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stadilainen ...

Tosi hyvä idea minusta, harmi vaan etten ole rovaniemeläinen. Kannattiasi laittaa viestiä palstalle Kaupungit ja kunnat/Lappi. Rovaniemeläiset varmaan lukee sitä. Kannattaisi varmaan olla yhteyksissä myös Suomi-Unkari seuran Rovaniemen osastoon.

• Mats

Oleppa yhteydessä Rovaniemen matkailusihteeriin, jonka yhteystiedot löydät netistä. Terveisin mats Roista

• hki12

Hei Monika,

mielenkiintoinen ajatus ja ehdotus.

Jos majoitustarjouksia ei tule, uskon sen johtuvan siitä, että kaupungit ovat niin kovin erikokoisia, ei pelkästään suomalaisten mielenkiinnon puutteesta.

Jos oletetaan, että perheen koko olisi kummassakin kaupungissa 4 henkilöä, pitäisi Budapestista valita 860 perhettä, jotta se vastaisi prosenttiosuudeltaan Rovaniemen kolmeakymmentä perhettä (ja Rovaniemeltä vain yksi perhe, joka vastaisi Budapestin kolmeakymmentä perhettä). Se yksi matkustava ja majoittava rovaniemeläinen perhe olisi varmaankin helppoa löytää.

Toivon kuitenkin, että perheiden haaveesta tulee totta!

PS. Kiitos monista tarpeellisista tiedoista ja mielenkiintoisista vihjeistä, joilla olet meitä tällä palstalla hemmotellut.

• Ouluun

Hyvä idea tämmöinen vaihto! Virolaisten kanssa tätä on harrastettu jo 20 vuotta ja säästetty rahaa ja saatu hienoja kokemuksia ja tuttavuuksia.
      Olin toukokuussa Budapestissa ja varmasti tulen vielä uudestaan joskus - viimeistään eläkkeellä ollessani pidemmäksi aikaa. Olisi kiva, kun siellä olisi tuttuja entuudestaan....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60