sf mitasta

heippa! kysyisin teiltä muilta, että miten teillä menee sf mitta? mulla menee se yläkantissa ja lukisin mielelläni muiden sf-mitoista.. itelläni on nyt viikkoja 30 3. Pelkään et lapsesta tulee tosi iso.. onko muilla kokemuksia jos sf-mitta menny yläkäyrillä niin minkä kokoisia lapsosia on syntynyt? ja onko synnytys käynnistetty aikaisemmin jos huomattu et lapsi kasvaa isoksi..?

10

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikä ongelmia

Mun tapauksessa sf-mitat aina menneet yläkantilla eikä ole ollut sokerilapsia tms. ja painoakin tullut 7kg/raskaus eikä lihavuutta. Kohdun asento ja anatomia, sirolantio mulla, ahtaaksikin todettu, joten siitä varmaan sitten johtunut. Joo, ja lapset alle tai vähän yli 3kg.

• sf-mitta

menny alakanttiin, jouduin sen takia käydä ultrassa, et tarkistettiin onhan vauva kasvanu ja kehittyny oikein. Toinen mikä siihen vaikutti oli että mulla oli ollut eri mittaajia. Kaikki oli kunnossa ja vauva kasvaa hieman keskikäyrän alla. Eilen neuvolassa sf-mitaksi saatiin 32cm. Viikkoja mulla nyt 38 1. Se että mulla mitta niin pieni johtuu siitä että vauva on niin alhaalla tai noin lääkäri veikkas viimesessä lääkäritarkistuksessa.

• .................

Sf mitta käyrät on tehty keskimittaiselle naiselle, jos sattuu olemaan sitä lyhempi mitta ei ole luotettava. Mulla on ollut mitat aina yläkäyrillä, olen pieni ja sirorakenteinen ja lyhyt. Lapset ovat olleet kaikki kolme hieman alle tai yli 3kg. Mitta ei yksinään kerro tulevan lapsen koosta.

• mittaa

Itsellä rv 37 1 ja sf-mitta oli 34.
      Vauvan paino 3160 grammaa.

• 30+ 0

SF mitta 31cm. Mutta sehän riippuu myös siitä onko hirveesti ylimääräistä rasvakerrosta mahassa. Tänään kävin ultrassa vauvan painoarvio tällä hetkellä 1,7-1,8kg ja syntymäpainoksi arvioitiin n. 4 kg. Ekalla lapsella samat mitat samoilla viikoilla ja samat arviot ja syntymäpaino oli 4,5kg.

• sajasjoasjas

Minulla sf-mitta vaihteli esikkoraskaudessa keskikäyrällä ja sen yläpuolella, vauvaa arvelivat tämän perusteella 3,5-4kg, mutta yli 4,5kg. Nyt toinen raskaus ja mittaa ei ole vielä otettu.

• sajasjoasjas

Vauva siis oli syntyessään yli 4,5kg.

• rv 31+2

esikoisesta oli sf- mitta aina sama kuin viikot. siis rv 20 oli 20cm jne. poika syntyi sit laskettuna päivänä ja painoi 3800g ja 52cm.

tokasta sf- mitta oli kokoajan tosi korkeella. esim. rv 20 oli 23cm .... rv 25 oli 29cm.
      jne. kävi korkeimmillaan 48cm. tyttö syntyi rv 40 2 ja painoa oli 3870g ja 52cm.

nyt odotan kolmatta ja rv 20 oli sf-mitta 21cm. rv 27 oli 27,5cm. ja nyt viimeviikolla rv 30 oli 32cm.

• rv 31+2.

ja ei tuo sf- mitta aina näytä sitä et miten iso vauva tulossa. esim. jos lapsevettä runsaammin niin mitta korkeempi. jos häpyluu tosi alhaalla niin mitta korkeempi.
        ja vauvan asentokin voi mittaa nostaa tai laskea ...

• ++++++

meillä viime neuvolassa viikolla 34 1 oli sf-mitta 30. keskiviivan kieppeillä mennään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2917
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2435
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2273
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2179
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1616
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      19
      1593
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    10. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      32
      1423
    Aihe