Aika

määritelmänä

Jos kaikki maailmankaikkeuden atomit,neutronit ym. mitä niitä onkaan pysähtyisi määräämättömäksi ajaksi ja sitten taas jatkaisivat liikettään, niin tätähän ei huomattaisi mitenkään.

Eli onko aika liikettä? kaiken liikettä? siksi aika menee vain "eteenpäin" koska on täysin mahdotonta saada kaikki samaan "asentoon" jossa ne oli tiettynä hetkenä. Jos mikään ei liiku, ei aikakaan kulu?

11

623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan oikein

ajatuksesta kiinni.
      Saman asian tiedemiehet sanovat kun
      toteavat että ajan suunta on entropian suunta.

• ppilleri

"Jos kaikki pysähtylsija käynnystyisi uudelleenniin
      tätähän ei huomattaisi ollenkaan"

Olettaisimpa että jos elektronit yms loppettaisivat
      kiertämästä rataansa, eli pysähtyisivät.
      Niin materia muuttuisi antimateriaksi
      Tuntemamme tila jossa elektroneilla yms on tietty järjestys
      modostaa tuntemamme materian

Kun tämä järjestys kumoutuu ,seuraaúksena on
      hallitsematon kaaos. uuudelleen käynnistyminen
      edellyttää alkuräjähdystä.
      Räjähdyksen jälkeinen järjestys tuskin on sama
      kuin ennen pysähtymistä.

Näin minä ainakin oletan, ja jokainenhan voi
      olettaa omalla tahollaan mitä haluaa
      Olise sitten tieteellisesti perusteltua tai ei
      Tiedeja totuus eivät ole sama asia

• sdfghjkjhgfdssdfghjk

"Kun tämä järjestys kumoutuu ,seuraaúksena on
        hallitsematon kaaos. uuudelleen käynnistyminen
        edellyttää alkuräjähdystä.
        Räjähdyksen jälkeinen järjestys tuskin on sama
        kuin ennen pysähtymistä."

Juuri noin tapahtuu, kun materia pullahtaa mustan aukon kautta uuteen kupla universumiin.

• Aika on puhtaasti inhimillinen keksintö, sitä ei todellisuudessa ole olemassa.

• Hyvä että on hauskaa

Siitä se aika alkoi, että jotakin tapahtui.

• ...

Niin mäkin ajattelen. Jos mikään ei liiku (siis yksikään elektroni tms.) on "aika pysähtynyt". Ei ole mitään aikaa, on vain liikettä.

• asdfghjkjhgfdfghj

Että muilla eläimillä tai olioilla ei aika kuluisi ilman ihmistä?

• Filomonoliitti

Aika on ihmisen keksimä käsite, jolla saadaan ajankulu mitattua.
        Aikaa ei todellisuudessa ole, vaan ainoastaa on ajaton tila, jossa tapahtuu liike ja liikkeestä johtuvat tapahtumat. Jos liike muuttuu päinvastaiseen suuntaan, niin myös tapahtumat kulkevat takautuvassa muodossa eli ihmisen aikakäsityksen mukaan mennään ajassa taaksepäin.
        Avaruudessa on ainoastaa etäisyyksiä, ei valovuosia. Valovuosi on ihmisen keksimä määrite avaruudessa oleville suunnattomille etäisyyksille.
        Aika on sama ja tulee olemaan sama. Vain liike muuttuu ja hidastuu.
        Lopulta ei ole enää liikettä... aika pysyy samana, mutta ihminen muuttaa ajankulua havaitessaan liikkeen hidastuvan.

• ladezkik

Jos olen ymmärtänyt oikein, mitä lähempänä valonnopeutta esim. ihminen kulkee, sitä nopeammin hän liikkuu eteenpäin ajassa. Tämä tarkoittaa että tämän ihmisen näkökulmasta aika kiihtyy hänen ympärillään ja asiat tapahtuvat nopeammin, kun taas ulkopuolisen silmin näyttäisi siltä, että tämä henkilö liikkuisi hitaammiin ajassa.
      Jos tämä henkilö ei liikkuisi ollenkaan, aika hänen ympärillään hidastuisi ja pysähtyisi kaiketi yksittäiseen hetkeen, jolloin hänen näkökulmastaan mitään ei tapahtuisi, vaikka hän silti kokisi elävänsä normaalilla vauhdilla. Tämä tarkoittaisi että ulkopuolisen silmin tämä henkilö katosi, sillä hän ehti vanhentua, kuolla ja hänen ruumiinsa hajosi äärettömän pienessä hetkessä.

Eli jos hiukkaset pysähtyisivät, ne juuttuisivat yksittäiseen hetkeen ikuisiksi ajoiksi ja ehtisivät tuhoutua. Meille tämä näyttäisi siltä, että ne vain katoaisivat.

Tämä "pysähtyminen" olisi kuitenkin melko hankala saavuttaa, koska kappaleen nopeutta ei voi verrata mihinkään joka on paikallaan, sillä mitään paikallaan olevaa ei voisi olla olemassa.

Liikaa hommaa omalle pikku mielelleni tämmösessä :D

• Te ootte pölvästejä! ON SAATANA OLEMASSA KAKSI AIKAA KUTEN OLEN 10.000 KERTAA SANONUT. Luonnon aika ja ihmisen aika. Luonnon aika menee koko ajan eteenpäin, siis helvetti koko ajan eteenpäin! Vaikka esitettäs kaikki patsasta, nii aika menis silti eteenpäin! Ihmisen aika on se aika johon tapahtumamme sovittautuvat.

• bumbleman

Aika on tapahtumien välinen ''etäisyys''. Jos ei ole aikaa, ei ole avaruutta, koska ne on ''sidottu'' kiinni. Aikaa ei siis voi pysäyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4790
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1111
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1055
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      942
    Aihe