Vaillinaiset sanat

Rajalliset taidot

Miksi on niin vaikeaa
tunteittensa kajoa tunnustaa

Ääntä päässään kaiuttavaa
esiin nostattaa

Vain yksinkertainen mies
jok ei osaa sanaakaan
rakkauden lumoista kertovaa

Kukoistavista katseista maalaavaa
rantoja auringon sävyttämiä tunnekaan

Sävelin kultaisin soinnuttaa
rakkaus tummaa maailmaa

Näin kerrotaan

Ei sydämein

Pieni, vajavainen

Vieläkään voi ymmärtää

Elon kauneutta
Puhtautta sen

Miten sen voi tunnustaa?

Kauniilla sanoilla
riimeihin runojen

Sisälle upottaa

Miks tuo voi olla vaikeaa
Sormieni lävitse vuodattaa
Huulteni ohitse kuiskia

Hellällä kosketuksella
Tulisella suudelmalla

Kuvailla tunnettaan

Ehkei se ole tarkoituskaan

Ei taida sitä kuitenkaan

Siks haluankin vain

Siitä nauttia

Siinä elää

Sinulle

Ja kaikkensa vain antaa

Omalla itsellään
mitä suotu on

37

766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauris-62

Olihan se tultava näin kaunista ja herkkää runoa kommentoimaan.
      Hienosti runoiltu!

Kyllä se kannattaa hänelle kertoa,usko pois.
      Oikein rauhallista iltaa sinulle :)

• Rajalliset taidot

viime riimeistä, kirjoittamisesta lain.
        Mut kerranhan sitä on uudelleen toimeen tartuttava. :)

Sanojen hakemista siihen, mitä sisällään haluaa kertoa. Tunteittensa tulisia kirjaimia eteensä ojentaa. Vaikeaa saattaa niiden elo toisen mieleen.

Ehkä on tärkeää saada sydämensä huomaamaan rakkautensa määrän, ei yksin sanoin, ei yksin teoin, vaan kokonaisuutena niillä ominaisuuksilla, joita suotu on.

Kiitos sinulle, sanoistasi näistä.

Hyvää ja leppoisaa sunnuntaita.

• täydellisiä sanoja

ja tekoja, ehkä niiden ei tarvitse olla täydellisiä. Ehkä yritystä arvostetaan enemmän ja vaillinaisesta tulee rakkaampi ja arvokkaampi

• Rajalliset taidot

täydellisenä tätä eloa tallustaa, kenpä kaiken täydellisesti taitaa.

Niillä ominaisuuksilla, joita annettu on, pakko elon tiemme kulkea, riittäen tahi riittämättömyyttä potien.

Jos on rakkautensa täydellistä, miten se enää kehittyy? Samalla tavallako vielä vuosienkin jälkeen tunne tuo huokaa?

Ehkä matka kohti sitä on tärkeämpi, kuin siinä oitis eläen. Jaksaako kehittymätön ajan hampaan kaluamisen...

Olet niin oikeassa, kiitos siis sanojesi vuosta.

• aikuinen nainen

Kuuntelin sinun matalaa, ystävällistä ja
      soinnukasta ääntäsi.
      Teki mieleni laittaa silmät kiinni ja
      vain kuunnella sitä.
      Katsoin sinun silmänukkaa sivusta ja
      ajattelin siihen ilmaavtuvia naurunryppyjä.
      Teki mieleni kertoa sinulle joku
      naurettava juttu.
      Katsoin sinun lyhyttä tukkaasi ja
      teki mieleni vetää sormet hellästi
      hiustesi läpi.
      Katsoin sinun levollisia käsiäsi ja
      ajattelin,
      etteivät ne puristu vihasta nyrkkiin.
      Ne eivät ole koskaan naista satuttaneet.
      Teki mieleni ottaa sinua kädestä kiinni.
      Niin minä sinuun rakastuin.

• Rajalliset taidot

Vaik eivät taipuneet
        äänet sanoihin kauniisiin
        Ne eivät saavuttaneet
        puhtoisiin tunteisiin

Sisintä rakastunutta

Olin vain se
        mitä vain voin olla

Sinulle

Hymyilevin kasvoin tietenkin
        sinun katseessasi lepäsin
        Ymmärsin silloin viimeinkin
        olin löytänyt vihdoinkin

Sielun äärellein

Joka kättään nosti jo
        hellään kosketukseen

Vaikkei sitä huomannutkaan

Tuulahduksen ajatuksillasi nostatit

Ja kädessäin huomaat löytyvän
        lämpöisen kämmenen
        Joka sinua vain haluaisi koskettaa
        hellin sivelyin tuudittaa

Meidän rakkauteemme

• tulee kuitenkin

ne täydelliset sanat ja teot :) oli paljon tavattavaa tässä, tunnetta ja kauneutta runo täynnä

• Rajalliset taidot

pieni yksinkertainen mieli ymmärtää kauneutensa, tunteensa, olemassaolonsa...

Kun antautuu omana itsenään, ei kauniinpana, ei rujompana.

Kiittää näin ja kumarrukseen kallistuu :)

• sanojen soljuntaa

ja löysihän se sitten tiensä mereen. :)

• Rajalliset taidot

pienestä alkaa, ajatuksissa elää, ajatuksista soljuu.
        Pienestä norosta mereen asti siis pääsi.

Että syvälle sitten upposi ja lujaa :)

• runo

Että ,piti ihan ajatuksella lukea.
      Aivan ihku. Kiitos siitä.

Et taida olla,, niin yksikertainen,, !
      Sanan säilää osaat kauniisti ja herkästi käyttää.

• Rajalliset taidot

sai päästään ajatuksia eteensä.

Joskus on kerrottu, että sanani välillä tarvitsevat useamman lukukerran, että avautuvat...

Hienoa, että pidit, näin vain voin kiitoksen antaa :)

• Rakastavat teot

= täydelliset sanat, täydelliset taidot.
      Oikea hetki, oikea tunne kantaa niiden rajallisten ja vaillinaisen yli

Joidenkin onnellisten välillä ei paljoa tarvita sanoja,
      mutta on tietyt asiat jotka on kuitenkin pakko sanoa,
      jotta tiedämme molelmat, että olemme tässä yhdessä kaksin
      emmekä enää yhdessä yksin

• Rajalliset taidot

saavat monta merkitystä, kun ne oikein asettaa. Mutta millä ne saa siihen formaattiin, että toimivat parhaiten...

Kun ymmärtää sen, ettei niiden tarvitse olla täydellisiä, ei itsenkään tarvitse olla täydellinen. Kun rakkaus leimahtaa, ei näekään heti virheitä, mutta jos sen yli pääsee ja näkee myös virheet ja pystyy niiden kanssa elämään, rakkaudesta voikin tulla täydellisempi, mitä alunperin näkikin...

Ei kaikkeen tarvita sanoja, eikä kaikkeen tekoja, mutta yhdistelmänä kaikki...

Kiitos sinulle sanoistasi.

• kerrassaan

pitää kai minullakin kommentti nakata. pari kertaa piti ajatuksella lukaista. mikä sinänsä hyvä, välillä vähän haastaa lukijaa.

kyllähän tuohon kaksi vaaditaan tuommoiseen tunteiden määrään.. liekö kummallakin vaillinaiset sanat ja teot. maaliin asti pääsi runo, mielenkiinnon piti tästä yllä loppuun asti :)

• Rajalliset taidot

olikin hienoa, että nämä vaillinaiset sanani sinutkin sai kirjoittamaan. :)

Ehkä ne aatokset ovat lennokkaita, mutta runojen sanomahan on se, mitä lukija siitä itselleen saa.

Jos kaksi on vaillinaista, saavatko he siitä puhtaamman tunteen, kuin hetkessä täydellisyyteen kohoavat? Voiko toista ihmistä koskaan tunteä täysin, saada sitä salaisinta minää esiin? Matkalla täyteen luottamukseen on monta askelmaa...

Ainahan sitä pitää yrittää parhaansa, kun kerran kirjoituksiaa julki tuo. :)

Kiitos sinulle!

• Rajallisille taidoille
        Rajalliset taidot kirjoitti:

olikin hienoa, että nämä vaillinaiset sanani sinutkin sai kirjoittamaan. :)

Ehkä ne aatokset ovat lennokkaita, mutta runojen sanomahan on se, mitä lukija siitä itselleen saa.

Jos kaksi on vaillinaista, saavatko he siitä puhtaamman tunteen, kuin hetkessä täydellisyyteen kohoavat? Voiko toista ihmistä koskaan tunteä täysin, saada sitä salaisinta minää esiin? Matkalla täyteen luottamukseen on monta askelmaa...

Ainahan sitä pitää yrittää parhaansa, kun kerran kirjoituksiaa julki tuo. :)

Kiitos sinulle!

"Voiko toista ihmistä koskaan tunteä täysin, saada sitä salaisinta minää esiin?"
        Minusta se ei ole rakkaan tehtävä tai rakkauden määritelmä.

Omasta kokemuksesta sanon että toinen onnistuu tuomaan minussa esille jotain hyvää, mitä ei muuten pinnalla näy, enkä tiennyt olevan. onko se aito minä, parempi minä, en tiedä.

se on minusta rakastavaisissa hienoa, siinä toinen saa toisesta jotain, mitä muut ei saa. ja sitä kai ne oikeat teot ja tunteet on: antaa toiselle sitä ja saada toisesta esille sitä. ei ole minusta kyse täydellisestä rakkaudesta, kyse on kahden ihmisen maailmasta, yhteisestä hetkestä

Tässä minun vaatimaton näkemykseni asiasta

• Rajalliset taidot
        Rajallisille taidoille kirjoitti:

"Voiko toista ihmistä koskaan tunteä täysin, saada sitä salaisinta minää esiin?"
        Minusta se ei ole rakkaan tehtävä tai rakkauden määritelmä.

Omasta kokemuksesta sanon että toinen onnistuu tuomaan minussa esille jotain hyvää, mitä ei muuten pinnalla näy, enkä tiennyt olevan. onko se aito minä, parempi minä, en tiedä.

se on minusta rakastavaisissa hienoa, siinä toinen saa toisesta jotain, mitä muut ei saa. ja sitä kai ne oikeat teot ja tunteet on: antaa toiselle sitä ja saada toisesta esille sitä. ei ole minusta kyse täydellisestä rakkaudesta, kyse on kahden ihmisen maailmasta, yhteisestä hetkestä

Tässä minun vaatimaton näkemykseni asiasta

tarkoitin sitä, että eikös täydellisyydessä tunneta myös täydellisesti? Ja täydellisyyttähän en tässä hakenut...

Kyllä jokaisella pitääkin olla ne omat salaiset ajatuksensa, joita ei kuulu ulospäin. Ne asiat, jotka haluaa antaa, hyvät taikka huonot, ovat rakkaalleen joka tapauksessa tärkeitä. Ja ne, jotka huomaamattaan lipsauttaa, ovat vain toiselle plussaa. Enkä nyt aja tässä sitä, että suhde on vain toisen salaisuuksien selvittelyä.

Kun jakaa hetkensä toisen kanssa, siitä saa itsekin enemmän. Tunteeseen tulee toinen osapuoli, jolla omin kokemuksin onkin kenties toisenlainen näkökulma. Ja näiden eroavaisuuksien vuoksi saattaa tunnekin syventyä.

Mikään oma näkemys ole vaatimaton ja hienoa, että sen omasi täällä jaoit.

• kirjoitit
        Rajalliset taidot kirjoitti:

tarkoitin sitä, että eikös täydellisyydessä tunneta myös täydellisesti? Ja täydellisyyttähän en tässä hakenut...

Kyllä jokaisella pitääkin olla ne omat salaiset ajatuksensa, joita ei kuulu ulospäin. Ne asiat, jotka haluaa antaa, hyvät taikka huonot, ovat rakkaalleen joka tapauksessa tärkeitä. Ja ne, jotka huomaamattaan lipsauttaa, ovat vain toiselle plussaa. Enkä nyt aja tässä sitä, että suhde on vain toisen salaisuuksien selvittelyä.

Kun jakaa hetkensä toisen kanssa, siitä saa itsekin enemmän. Tunteeseen tulee toinen osapuoli, jolla omin kokemuksin onkin kenties toisenlainen näkökulma. Ja näiden eroavaisuuksien vuoksi saattaa tunnekin syventyä.

Mikään oma näkemys ole vaatimaton ja hienoa, että sen omasi täällä jaoit.

ja antoisaa palautekeskustelua oli ilo lukea. Toivottavasti runoilet tänne vielä lisääkin..:)

• Rajalliset taidot
        kirjoitit kirjoitti:

ja antoisaa palautekeskustelua oli ilo lukea. Toivottavasti runoilet tänne vielä lisääkin..:)

Hienoa nähdä, että voi antaa taas itsestään jotain. Pitää yrittää kirjoitella, kun saa kiireiltään aikaa.

Pitää vielä katsoa, ottaako vanhan nimimerkin vielä käyttöön, vai jatkaako näitä muuttuvia nimimerkkejä. :)

• Kuin lähellä ovat monesti olleen omat ajatukseni . Runosi toi muistoja mieleeni jotka olin jo unohtanut.

Runosi kosketti todella syvältä silti kiitos kauniista runostasi ...

• Rajalliset taidot

huomaakaan oman rajallisuutensa, vaikeuden pukea tunteitaan muotoon sanojen...

Suurimman onnen saa huomatessaan, että voi antaa toisille jotain , jolla saanut on sisinpäänsä jääneen muiston uudelleen esiin. Joskus ne voivat haavan aukaista, joskus lämmön poskelleen tuovan...

Kiitos sinulle sanoistasi jasnina

• ohimennen

riittämättömyys - riittävyys
      ja kuitenkin rakkauden täyttymys
      vaatii tekoja ja sanoja
      tunnustusta odottava

kertooko puuttuvat sanat ja teot
      tunteen pakahduttavuudesta
      jota sanat ja teot ei
      kuvailemaan riitä

vai puntaroiko toinen
      vaihtoehtoa toista
      ettei tunnetta ole toisen
      sydämessä tarpeeksi
      ei olekaan mielestäsi
      arvoisesi

ja toisen sydän
      jää vain hennoksi
      toiveeksi
      molempien

• sa

itse tunnusta tai vihjaa, mit tunnet rakkauttas` kohtaan
        yritin ma lähestyä sua, mut tuntui et sa pakenit mua
        välil tuntuu et tää kaik` on päänsisäiseni huuma,
        mut muut kertoo sun katsees kuuma
        kultasein jos sa kerrot tai annat enemmän vihjeitä,
        ehkä tehtäis me toisillemme vähemmän virheitä
        sun tunnustustas ja huulias odottaen

• nikittömät kirjoitukset
        sa kirjoitti:

eivät sano lukijalle yhtään mitään, vaikka kirjoittajasta itsestään niin tuntuisikin. Kannattaa panostaa kirjoitukseensa, niin että on varmasti tunnistettavissa, jos haluaa tarkkoja vastauksia itselleen. Minuakin on lähestytty nikittömänä, olen yrittänyt vastata ympäripyöreätä, kun en ole tiennyt varmasti kuka kirjoituksen takana on.

• lukkoon
        sa kirjoitti:

ei saa sanaa suusta
        jää vain tyhmänä tuijottamaan
        ja ihmettelemään
        jotain niin ainutlaatuista luontokappaletta
        ja pupu hyppää pöksyyn
        jos tulee liian lähelle

siinä se

• nökötät
        lukkoon kirjoitti:

ei saa sanaa suusta
        ja ihmettelemään
        ja pupu hyppää pöksyyn
        jos tulee liian lähelle

siinä se

Annan sinulle hyvän vinkin, ilmoita hänelle, missä nökötät jospa luontokappale liikehtisi itse luokseis, niin sinun ei tarvitse, kuin seistä ja odottaa päällehyökkäystä.

• jos
        lukkoon kirjoitti:

ei saa sanaa suusta
        ja ihmettelemään
        ja pupu hyppää pöksyyn
        jos tulee liian lähelle

siinä se

sua ei lähesty ja antaa sitä tilaa sun pupulle
        nii sit luulet et hylännyt oon, vaikka tahtoisin sut vain kainaloon

• vihjeeni
        jos kirjoitti:

sua ei lähesty ja antaa sitä tilaa sun pupulle
        nii sit luulet et hylännyt oon, vaikka tahtoisin sut vain kainaloon

muiskautin sua tekosyyl neiti

• jos vain
        nökötät kirjoitti:

Annan sinulle hyvän vinkin, ilmoita hänelle, missä nökötät jospa luontokappale liikehtisi itse luokseis, niin sinun ei tarvitse, kuin seistä ja odottaa päällehyökkäystä.

olisin varma myöntävästä vastauksesta tai edes ystävällisestä, ei voi olla varma mitä sieltä tulee :( Kerran jo pettynyt.

• ..>
        nikittömät kirjoitukset kirjoitti:

eivät sano lukijalle yhtään mitään, vaikka kirjoittajasta itsestään niin tuntuisikin. Kannattaa panostaa kirjoitukseensa, niin että on varmasti tunnistettavissa, jos haluaa tarkkoja vastauksia itselleen. Minuakin on lähestytty nikittömänä, olen yrittänyt vastata ympäripyöreätä, kun en ole tiennyt varmasti kuka kirjoituksen takana on.

http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=23&t=271&a=6045

• jää taas
        jos vain kirjoitti:

olisin varma myöntävästä vastauksesta tai edes ystävällisestä, ei voi olla varma mitä sieltä tulee :( Kerran jo pettynyt.

kerran tähän. Jääköön sitten lopullisesti. En todellakaan halua pelata mitään ihme pelejä!!!! Olisit voinut tulla selvinpäin taikka humalassa, ei väliä kunhan olisit vaan tullut. En enää tee ittestäni tyhmää, sitä varmaan kerjäät että saat tehdä ihmisistä naurunalasia.

vihjeeni kirjoitti:

muiskautin sua tekosyyl neiti

pitäisi vissiin selvittää hänen kulkureittinsä ja mätkähtää jalkojensa juureen muka pyörtyneenä. Saisi edes tekohengitystä häneltä.

• ol
        nikittömät kirjoitukset kirjoitti:

pitäisi vissiin selvittää hänen kulkureittinsä ja mätkähtää jalkojensa juureen muka pyörtyneenä. Saisi edes tekohengitystä häneltä.

hyvä idea :D entäs mikä estäis vaik horjahtamast tai sanoo, et haluis tietää onko hyvä suutelija, jos se neito nii tekis nii en kyl kieltäytyis

• on nii
        ol kirjoitti:

hyvä idea :D entäs mikä estäis vaik horjahtamast tai sanoo, et haluis tietää onko hyvä suutelija, jos se neito nii tekis nii en kyl kieltäytyis

ihanaa ku toinen syöttää ruokaa mulle

• Tiedoksi ;- nämä sanasi runon muodossa
      eivät ole mitään vaillinaisia ja luulenpa
      että hyvin tuon itsekin tiedät kuin tunnet.

Pelkkä tunne sanana voi jo muodostaa
      runon ja niitä tapoja kuin tuntemuksia
      on niin monenlaisia.

Hyvää runonkieltä tuntojen
      äärille että ääriltä Sinulle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5340
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1592
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      231
      1550
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1143
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      302
      1105
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe