Aiomme reissata autolla elokuussa New Yorkista Los Angelesiin (osittain pitkin reittiä Route 66). Olisiko jollain kokemusta auton vuokrauksesta USA:ssa? Mistä vuokraamosta löytäisi auton halvimmin? Lisämaksut kun tuntuvat olevan useissa paikoissa aika korkeita, kun auto jätetään muualle kuin mistä se noukitaan... Ottaisimme kiitollisina vinkkejä vastaan :)
Autolla USA:n rannikkolta toiselle
9
517
Vastaukset
- vuokraamoja
Viime kesänä ajoimme mantereen halki 3 viikossa, juurikin New Yorkista Los Angelesiin. Itse otimme auton Avikselta lähinnä sen takia koska yksi kuski oli alle 25 vuotias joka tuntuu olevan vuokraamoille hankala asia.
Luokka E:n menopelille parilla lisäkuskilla, U25-lisämaksulla ja kaikilla vakuutuksilla tuli hintaa noin 1000 euroa kolmelta viikolta. Tämän päälle tuli vielä Losissa se jättömaksu jota ei voi välttää kun auto jätetään eri vuokraamoon kuin mistä se noudettiin. Maksun suuruus vaihtelee ja tuolla välillä se on 500 dollaria.
Route66:n ajettavimmat osuudet sijaitsevat Oklahomassa ja Arizonassa, Arizonassa etenkin Kingmanin ja Topockin välinen osuus kannattaa ehdottomasti ajaa Interstaten sijaan Routea pitkin. Itse majoituimme tuolla Flagstaff-nimisessä kaupungissa josta sitten muutaman päivän ajan teimme retkiä mm. Grand Canyonille ja juuri Routelle. Siitä on sitten hyvä ajaa pohjoiseen Las Vegasiin pelaamaan jäljellä olevat rahat ennen kotiinpaluuta :)- vaihtelee
Vuokrattiin auto Vegasista ja palautettiin Phoenixiin. Compact ja midsize luokissa olisi ollut monen sadan siirtomaksu, mutta pikku SUV (RAV 4) lähti jostain syystä ilman siirtomaksua ja tuli näin ollen halvemmaksi kuin pieni kirppu. Hakkaa vuokraamojen nettisaitteja ja vertaile hintoja.
- -V8-
vaihtelee kirjoitti:
Vuokrattiin auto Vegasista ja palautettiin Phoenixiin. Compact ja midsize luokissa olisi ollut monen sadan siirtomaksu, mutta pikku SUV (RAV 4) lähti jostain syystä ilman siirtomaksua ja tuli näin ollen halvemmaksi kuin pieni kirppu. Hakkaa vuokraamojen nettisaitteja ja vertaile hintoja.
Me vuokrattiin nevadasta oikein kunnon V8 jenkki 4 päiväksi. Eikä ollut kallis. Ihmetystä herätti se kun huomattiin 200km ajon jälkeen et autossa ei ollu mitään papereita! Kai vuokrausparereilla olis jotenkin tullu toimeen poliisiin kanssa mut silti. Jenkit herkkiä laskuttaan pikkukolhuista/naarmuista joten kannattaa kuvata auto ennenkuin ajaa pois vuokrauspaikasta. Ja joissakin paikoissa pitää auto palauttaa tankki täynnä.
Kukaan muuten vuokrannu asuntoautoa tuolla? Paljon niitä vuokrateipeillä liikkui siellä....
Parin vuoden päästä mennään taas ajelee tuonne jos ei lama nujerra ennen sitä.
- #
Keväällä käytiin ajamassa route 66 ja auto vuokrattiin Nationalilta. Auto otettiin Chicagon lentokentältä ja palautettiin LAn kentälle. Vuokrauksen hoidin matkatoimisto Killroyn kautta. Palvelu oli tosi hyvää ja toimistomaksujakaan ei tullut ku muutama kymppi lisää. Ennen reissua maksoin vuokran toimistoon ja sain voutcerin autosta. Se annettin paikanpäällä vuokraamoon, tsekattiin ajokortit ja maksoimme pois kulut auton eripaikkaan jättämisestä (voi maksaa autoa hakiessa tai sen jättäessä).Eniten aikaa meni ajopelin valkkaamisessa, mut koko prosessissa meni n. 20 minsaa. Samoin palautus losin päässä tapahtu tosi jouhevasti. Ajoin vain palautuskaistaa pitkin, missä firman mies otti auton vastaan, kysyi oliko auto ok, luki auton koodin, annoin avaimet ja kuittasin palautetuksi. Tosi simppeliä, en usko etää suomessakaan toi palautus menee noin helpolla. Otimme paikanpäällä autoon lisävakuutuksen, joka kattaa varkaudet, vahingonteot ym. Mitään lisävarusteita kuten navigaattoria tai suksibokseja emme ottaneet. Tuli sellanen tunne että tuossa maassa auton vuokraaminen on ihan yleistä ja jokapäiväistä.
- usein jenkeissä
Googleen "Autoeurope".
Olen käyttänyt ja todennut edulliseksi ja hyvin toimivaksi.
Voit myös soittaa suomeksi ja esittää toivomukset henkilökohtaisesti.
Tämän firman kautta vuokratuilla autoilla on aina KAIKKI tarvittavat vakuutusmaksut hinnassa mukana. Tietenkin matkavakuutus(henkilövakuutus) pitää olla itse Suomesta otettuna.En kauheasti kehuisi Autoeuropen paketin kattavuutta. Heidan kauttaan vuokratun auton akku hyytyi viime talvena Floridan helteessa. Jouduin maksamaan auton kaynnistyksen itse, koska autopalveluvakuutus ei kuulunutkaan sopimukseen. Alamo vaihtoi kylla mukisematta auton toiseen, mutta oli siitakin oma vaivansa, ja vuokrauksen kokonaiskustannus pompsahti yli kilpailijoiden hinnan.
- Weluma
Usvaaputkeenpistecom sivuilla kaveri ajaa rekkaa USAssa. Paljon kuvia ja tekstiä matkan varrelta.
- Miten toimia?
4000km matkaa suunniteltu(toinen kerta siis) ja ekalla kerralla tuli mileen jossain korpi taipaleella et mitäs jos auto tekee lakon. Ja lisätään vielä et enkku enintään kohtuullinen. Voipi olla sekava puhelu vuokraamoon jos joutuis soitteleen.
- Lienee
Miten toimia? kirjoitti:
4000km matkaa suunniteltu(toinen kerta siis) ja ekalla kerralla tuli mileen jossain korpi taipaleella et mitäs jos auto tekee lakon. Ja lisätään vielä et enkku enintään kohtuullinen. Voipi olla sekava puhelu vuokraamoon jos joutuis soitteleen.
Ainakin suurimpien vuokraamoiden autot ovat käytännössä kaikki korkeintaan vuoden-pari vanhoja ja niillä on ajettu korkeintaan parikymmentä tuhatta kilometriä. Tämän jälkeen autot poistuvat vuokraringistä. Lienee siis melko harvinaista että se siis lahoaa matkan aikana, en ole koskaan kuullut tai edes mistään lukenut ongelmista vuokra-auton kanssa, ainakaan tekniikkaan liittyvistä ongelmista, ongelmista itse vuokraamon kanssa olen kyllä kuullut mutta ei siitä sen enempää..
Korpitaipaleella voi olla myös ongelmallista se, että ainakin perus kolmitaajuusluurilla operaattorina toimii usein "No network coverage" :P
Ainakin New Mexicossa ja Arizonassa jopa Interstatella tuo verkon kuuluvuus on todella heikkoa..
Vuokraamon asiakaspalvelijat ja kaikki muukin asiakaspalveluväki jenkeissä on varmasti tottunut kuulemaan vaikka minkälaista englantia joten tuskin siinä mitään ongelmaa tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734249Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113842Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73827- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37763