Marjatta Ja Martti Pokela

Kuka muistaa?

Tässä linkki Ylen areenalle:

http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=93&t=581&a=4026

Martti Poikela on saanut kuulemani mukaan kanteleen Soitosta Professorin arvon.
Marjatta Pokela kirjoitti aikasemmin itse laulun sanoja.

Nyt Ylen ohjelmasta löytyi heidän esitys ihan kuin sattumalta
Samalta sivulta löytyy linkkejä heidän elämän työstään taiteiljana.

Mitä tykkäätte?

6

1051

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olivat niin aitoja !

Me viiskytluvun nuoret vieläkin täristään kun"yksi haamu oli Marjaanan oovella".

• paskakikkare

just nämä tekivät kaikkensa jotta suomalaiset vihaisivat kansanmusaa ja onnistuivat lähes tuhoamaan nuorison mielenkiinnon ko. musiikkia kohtaan. hyi helvetyti mitä ällöä limanuljaskaa....

• kanneltaja
        paskakikkare kirjoitti:

just nämä tekivät kaikkensa jotta suomalaiset vihaisivat kansanmusaa ja onnistuivat lähes tuhoamaan nuorison mielenkiinnon ko. musiikkia kohtaan. hyi helvetyti mitä ällöä limanuljaskaa....

Martti Pokela on kantelesäveltäjistä ihan mun ykkössuosikki. Yli kymmenen vuotta kanteletta soittaneena voin sanoa, että musiikkinsa on hyvin kaukana "ällöstä limanuljaskasta." Mielipiteitähän toki aina saa olla. Omani on ehdottomasti positiivinen, harmittaa hirveästi kun en kerennyt Marttia livenä näkemään ennen kuolemaansa. Mutta mahtavaa musiikkia hän jätti jälkeensä, kantelemusiikin parhaimmistoa ehdottomasti.

• Hitulatulaataa
        kanneltaja kirjoitti:

Martti Pokela on kantelesäveltäjistä ihan mun ykkössuosikki. Yli kymmenen vuotta kanteletta soittaneena voin sanoa, että musiikkinsa on hyvin kaukana "ällöstä limanuljaskasta." Mielipiteitähän toki aina saa olla. Omani on ehdottomasti positiivinen, harmittaa hirveästi kun en kerennyt Marttia livenä näkemään ennen kuolemaansa. Mutta mahtavaa musiikkia hän jätti jälkeensä, kantelemusiikin parhaimmistoa ehdottomasti.

Hienosti on musiikkis siivottu ja sovitettu mut pelkäänpä että samalla siitä myös hävisi jotain kunte
        Kalevastakin. Missä on pierut, vitsit ja leveät persiet? Alkupeärisissä niitä on , näissä uusioissa ei.

• Kaisa H

Huomasin myös Kansanmusa instituutin sivuilta että niiden vanhoja äänityksiä saa myös nykyään ladattua, eli mm. Martti Pokelan vanhoja äänityksiä voi ostaa Equal Dreamsista http://equaldreams.com/folkmusicinstitute ... Aika hurjaa saada taas käsiin äänityksiä, jotka on jo ajat sitten myyty loppuun! Hienoa.

• Kannanotto

Myönnetään, että Martti Pokela teki paljon.
        MUTTA
        On ollut muita paljon tärkeämpiä kantelevaikuttajia Suomessa.

Olisi aika katsella asioita oikealta kannalta.
        Se että Martti Pokela nousi pinnalle, on myös sen ansiota, että vaikutti Helsingin seudulla ja osasi hoitaa hyvin mainonnan.
        Kaustinen ja tietyt piirit osasivat myös mainonnan.

Olisi aika nostaa muita, tärkeämpiä kantelevaikuttajia tietoisuuteen!
        Nykyisellään Helsinki-Tampere-Kaustinen vie kaiken kunnian itselleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3277
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3027
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2520
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2303
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2303
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1903
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1646
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1643
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1479
    Aihe