Karvalakki päähän ja mökille. Sää ei ole koskaan pilannut juhlia, mutta jos menen viinaa ottaman, niin muiltakin menee juhannus pilalle. Sen vuoksi tänään saunajuomaksi, ei kuulu alkoholipitoiset tuotteet. Raitista Jussin aikaa, kaikille sitä haluaville.
19.6.2009 Juhannusaatto
13
378
Vastaukset
- Edith
uskon että raittiina juhannuskin tuntuu paljon paremmalta.
Ei anneta ilman häiritä, villapaita päälle ja saappaat ihan villasukkien kanssa jalkaan niin ulkonakin tarkenee ihan hyvin, vaik sataiskin. Grilli lämmittää :-)
Mukavaa Juhannusaattoa! - Spriten_voimalla
Tarkoitus on jussit viettää raittiina. Nyt ensin torille ja sitten sukulaisten kanssa syömään "uusia" perunoita ja vastasavustettua kalaa. Juomana mineraalivesi.
- kaffeemuki
Aamu valkeni pilvisenä ja viileänä, samaa ilmeisesti luvassa iltaan asti... Eipä tuota murhetta kun raitis juhannusaatto, voi olla että kalakeliksi oikein sopiva :)
- Oskari5
Uudet perunat, silli ja piimä kuuluvat perinteisestu kuvaan.
Muutama vuosi sitten kuvaan kuului myös viinat ja kuormallinen olutta.
Laulaminenkin oli aina ohjelmistossa, vaikka se oli lähinnä mölinää, mutta siinä tilanteessa tuntui aina hienolta. Metsämansikka limpparia kaks isoa pulloa jo eilen, tänään korkkaan, raitista juhannusta kaikille jotka sitä haluavat. Joo ei ole ilmat pilanneet munkaan juhannusta koskaan mutta viinalla on tullut pistettyä monta juhannusta pilalle, eli raittiina tänäänkin.
- enzian (ei kirjautunut)
Minä saattelin viimeiset vieraat eilen lentokoneeseen ja lomat on nyt lusittu. Yhtäkkiä iski kova koti-ikävä, kun katselin vanhempia menossa turvatarkastuksen läpi... Oikein kivaa juhannusta kaikille, nauttikaa yöttömästä yöstä, grilliherkuista ynnä muusta!
- voipytty
Ymmärrän tuon koti-ikäväsi. Saattelin muutama päivä sitten sisareni Saksaan menevään laivaan, kun hä palasi lomaltaan kotiinsa Keski-Eurooppaan.
Juhannusta odottaessa olin eilen eräässä lauluporukassa, ja ilman muuta juhannuksen kunniaksi laulettiin Kotimaani ompi Suomi ja Kuoppamäen Sininen ja valkoinen.
Juhannuskokkoa en pääsekään katsomaan, kun mulle sattui eilen pieni onnettomuus. Istuskelen nyt muutaman päivän telkan ja tietsikan ääressä, mutta on mulla tuossa kirjojakin lukematta.
Voi hyvin siellä kaukana!
t.voipytty - enzian (ei kirjautunut)
voipytty kirjoitti:
Ymmärrän tuon koti-ikäväsi. Saattelin muutama päivä sitten sisareni Saksaan menevään laivaan, kun hä palasi lomaltaan kotiinsa Keski-Eurooppaan.
Juhannusta odottaessa olin eilen eräässä lauluporukassa, ja ilman muuta juhannuksen kunniaksi laulettiin Kotimaani ompi Suomi ja Kuoppamäen Sininen ja valkoinen.
Juhannuskokkoa en pääsekään katsomaan, kun mulle sattui eilen pieni onnettomuus. Istuskelen nyt muutaman päivän telkan ja tietsikan ääressä, mutta on mulla tuossa kirjojakin lukematta.
Voi hyvin siellä kaukana!
t.voipyttySinulla myös läheinen asuu täällä "kaukana". Koti-ikävä tulee ja menee, kai se on aika normaalia meillä ulkosuomalaisilla. Minulla se iskee yleensä, kun itse astun lentokoneeseen (varsinkin Finnairiin), Itämerta katsellessa monasti jo kurkkua kuristaa ja pieni itkukin tulee. On se vaan kaunis maa.
t. enska - keskikesällä
alpeilla näkyy salamoivan, oikein uutisissa mainittiin ja täällä on viileempää.
janokin sammuu pienemmällä juomalla.
- mr,,wint
Vetinen mutta raitis juhannusaatto.
tulin minäkin palstalaisille toivottamaan. Kaupat on käyty ja illaksi herkut ostettu. Makkaraa, kalaa ja uusia perunoita syödään sisällä tai ulkona riippuen siitä sataako vaiko paistaako:)Raittiina menee juhannuksen juhlinta vallan mukavasti:)
Oskari tuolla mainitsee jotain laulamisesta jotenka sen innoittamana laulan teille palstalaiset pienen kauniin(omasta mielestäni)laulun:
Tuoksuvat tuomien valkoiset kukkaset,terttuinsa peitossa on puu.
Lehdossa laulanta soi satakielien.Hiljaiseen yöhön luo loisteensa kuu.
Vuodet on vierineet,hurmos on haihtunut,nuoruus jo mennyt on,oi!
Vaan en ma valkoisten tuomien tuoksua,unhoittaa koskaan,en koskaan mä voi!
Laulun sanojen myötä toivotan teille palstalaisille
Hauskaa ja turvallista Juhannusta:)t pörri- juupajuu-kldfghdf
Viinaa tekisi mieli. Tylsää on selvinpäin.
No pepsin voimalla mennään kuitenkin maanantaihin asti.- Amppeli
Minulla vähän ollu vaikeaa olla eka juhannus selvänä vuosikausiin...huomaan olvani ärtyinen ja pahantuulinen...onneksi juhannus on pian ohi, mutta mites loma?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955