Otelaudan Koverrus

Kenelläkään tietoa missä ois lähin paikka hoitaa otelaudan koverrus (scallopit)? ja missähän hinta luokissa liikuttais, koko matkalta siis ei osittainen. Kiitos jo näin etukäteen jos joku tietää asiasta enemmän ~

20

2991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itetaiteilija

hiekkapaperia puukapulan ympärille ja eikun hankaamaan...

• Mjooh hoidin yhteen huonompaan kitaraan ite scallopit mut ei se laatu kummiskaan ammatilaisen tekemää vastaa jne. Nyt ois kyse vähän laadukkaamasta kitarasta niin mielellään antasin ammattilaisen hoitaa asian :)

PS. on tuskasen hidasta hommaa muutes D:

• toisella kertaa
        PääniOnKuutio kirjoitti:

Mjooh hoidin yhteen huonompaan kitaraan ite scallopit mut ei se laatu kummiskaan ammatilaisen tekemää vastaa jne. Nyt ois kyse vähän laadukkaamasta kitarasta niin mielellään antasin ammattilaisen hoitaa asian :)

PS. on tuskasen hidasta hommaa muutes D:

vähän paremmin?

• --------------

Joku osaava soitinrakentaja varmasti hoitaisi kuvaamasi homman. Yleensä soitinrakentajilla on hinnastossaan kohta "muu työ" ja siitä tuntiveloituksen perusteella. Halpaahan tuo ei ole kun otelautaan tehdään uusi pintakäsittely hionnan jälkeen.

• tilutin

Täytyy olla todellinen kuutiopää, jos lähtee kaula pilaamaan jollain hölynpöly skallopeilla. Typerää entisaikojen toppakyrpäpullistelua. Sinut nauretaan ulos jostain skittapajasta jos moisia menet kyselemään.

• oisko noin ~

• frets

Jumbofretit ajaa saman asian.

• pyh pöh

• Yngchie Malmsmore

Kaikkien kitaristien sankari Yngwie Malmsteen on yhdistänyt koverruksen ja jumbojen parhaat puolet, eli hänen kitaroistaan löytyvät molemmat. Syvät koverrukset ja todella tuhdit jumbonauhat tekevätkin Yngwien signaturemallista yhden parhaimmista ikinä tehdyistä kauloista. Kokeilkaa, jos jossain voitte, ja huomaatte Yngwien kitaran paremmuuden.

Ritchie Blackmoren nimikkomallikin on koverrettu ja voi että on hyvä soittaa!

• luthier
        Yngchie Malmsmore kirjoitti:

Kaikkien kitaristien sankari Yngwie Malmsteen on yhdistänyt koverruksen ja jumbojen parhaat puolet, eli hänen kitaroistaan löytyvät molemmat. Syvät koverrukset ja todella tuhdit jumbonauhat tekevätkin Yngwien signaturemallista yhden parhaimmista ikinä tehdyistä kauloista. Kokeilkaa, jos jossain voitte, ja huomaatte Yngwien kitaran paremmuuden.

Ritchie Blackmoren nimikkomallikin on koverrettu ja voi että on hyvä soittaa!

Blackmore kujahti tähän koverrettuun kaulaan samaan aikaan kuin siihen nykyään soittamaansa paskamusaan. Koko sälli on täysin yliarvostettu eikä ihme ettei kuulu enää purplen permanenttiin, morse on sata krt parempi. Ja joku ruotsalaishintti muovipöksyissään vielä 2009 keikkaileva malmsteen aiheuttaa ainoastaan oksennusrefleksin. Koverrukset ovat yksinkertaistettuna puupäiden hommia ja piste.

• Let there be koverrus!
        luthier kirjoitti:

Blackmore kujahti tähän koverrettuun kaulaan samaan aikaan kuin siihen nykyään soittamaansa paskamusaan. Koko sälli on täysin yliarvostettu eikä ihme ettei kuulu enää purplen permanenttiin, morse on sata krt parempi. Ja joku ruotsalaishintti muovipöksyissään vielä 2009 keikkaileva malmsteen aiheuttaa ainoastaan oksennusrefleksin. Koverrukset ovat yksinkertaistettuna puupäiden hommia ja piste.

Ritchie on diggannut renessanssimusaa jo nuoresta pojasta lähtien, joten sen ja kaulan koverruksen ajat eivät osu ihan yksiin. Tarkistapa seuraavalla kerralla "tietosi".

Ajatuksen kaulan kovertamisesta Ritchie sai 60-luvun lopulla tai 70-luvun alussa, ja ensimmäiset kaulat hän koversi joskus vuoden 73-kieppeillä. Näin siis kertoi mies itse. Sen aikaisten Blackmoren kuvien perusteella olisi saarnibodyinen, vaahterakaulainen ja isolapainen Strato ollut Ritchien ehkäpä ensimmäinen koverretulla kaulalla varustettu keikkakitara.

Ritchie on aina ollut arvostettu kitaristi, tosin nykyään aika vähän kehujen kohteena. Miehen ansioiksi voisi luetella paljonkin, mutta eipä se hänen arvostustaan pässinpäiden keskuudessa ylöspäin nosta. Jos sinä hänen tyylistään pidä, niin ehkäpä Blackmoren soitto, tekniikka ja sävellystyöt ovat kaltaisellesi örinämetalli- ja laihodiggarille liian vaikeita ymmärtää. Aina ei voi voittaa.

• luthier
        Let there be koverrus! kirjoitti:

Ritchie on diggannut renessanssimusaa jo nuoresta pojasta lähtien, joten sen ja kaulan koverruksen ajat eivät osu ihan yksiin. Tarkistapa seuraavalla kerralla "tietosi".

Ajatuksen kaulan kovertamisesta Ritchie sai 60-luvun lopulla tai 70-luvun alussa, ja ensimmäiset kaulat hän koversi joskus vuoden 73-kieppeillä. Näin siis kertoi mies itse. Sen aikaisten Blackmoren kuvien perusteella olisi saarnibodyinen, vaahterakaulainen ja isolapainen Strato ollut Ritchien ehkäpä ensimmäinen koverretulla kaulalla varustettu keikkakitara.

Ritchie on aina ollut arvostettu kitaristi, tosin nykyään aika vähän kehujen kohteena. Miehen ansioiksi voisi luetella paljonkin, mutta eipä se hänen arvostustaan pässinpäiden keskuudessa ylöspäin nosta. Jos sinä hänen tyylistään pidä, niin ehkäpä Blackmoren soitto, tekniikka ja sävellystyöt ovat kaltaisellesi örinämetalli- ja laihodiggarille liian vaikeita ymmärtää. Aina ei voi voittaa.

Tyypilistä talibaanimeinikiä. Jos ikoni blackmorea arvostelee, niin johan on pyhä sota pystyssä.

Mutta asiaan.. paksut sormet ovat vitsaus kitaristille. Koverrus auttaa jonkin verran asiaan, mutta ei pullasormista soittajia tule.

• Laihat posket
        luthier kirjoitti:

Tyypilistä talibaanimeinikiä. Jos ikoni blackmorea arvostelee, niin johan on pyhä sota pystyssä.

Mutta asiaan.. paksut sormet ovat vitsaus kitaristille. Koverrus auttaa jonkin verran asiaan, mutta ei pullasormista soittajia tule.

Koverrus ei levennä nauhaväliä, string spacea tai kaulaa, joten "pullasormilla" soittaminen on koverruksista huolimatta hieman hankalampaa. Hyviä "pullasormisoittajia" on kuitenkin paljon, joten se siitä väitteestä. Soittavat useimmiten ihan tavallisilla kauloilla.

• kannattaisi
      • Sivustaseuraaja

että mihin tällä koverruksella pyritään ? Tai saahan sitä kysyä mitä vaan...eri asia on,vastaako kukaan. :)

• Sivustaseuraaja kirjoitti:

että mihin tällä koverruksella pyritään ? Tai saahan sitä kysyä mitä vaan...eri asia on,vastaako kukaan. :)

Noh minun mielestä siinä vaan on parempi tatsi kieliin, paljon enemmän kontrollia bendeissä ja muutenki ns. kevyempi soittaa kun oppii ja tottuu. ei pelkät jumbo nauhat samaa asiaa aja. Vähän vaikea sitä jotenkin selittää mikä siitä paremman tekee, mut jos jossain musiikki liikeessä vaikkapa joskus törmäät tälläiseen otelautaan niin testaa ihmeessä ~ Tosin nämäkin on vaan maku asioita sit ;)

PS. Ynkän signature tosiaan on aika namu soittaa! Ostoon menee kuhan joskus on ylimäärästä rahaa. Blackmoren ois myös ihan jees muttei ehkä yhtä laaja-alasesti sovi musikkiin ku musikkiin, kuten ynkän malli

• Pekkakakakakaka
        Sivustaseuraaja kirjoitti:

Koverretulla otelaudalla soittaminen on yksinkertaisesti nautinto! Ensinnäkin, tuntuma on parempi. Sormi ei kosketa puuhun ollenkaan kun kieltä painaa. Vibra ja bendit lähtee kevyemmin eli on enemmän liikkumavaraa. Tämä ei sinällään helpota soittamista juurikaan. Paska kitaristi kuulostaa todennäköisesti vielä paskemmalta jos soittaa koverretulla. Jos kieltä painaa liian kovaa niin ääni menee vituiksi. Makuasioitahan nämä ovat. Ja tottumiskysymyksiä myös. Itse en nykyään edes jaksa koskea normaaleihin kitaroihin. Liikaa puuta!

Naurettavaa, miten jotkut tulevat tänne laukomaan mielipiteitä tyyliin "älä idootti koverra, se on vain homojen hommaa". Aina näitä tyyppjeä löytyy joka kerta kun tästä aiheesta keskustellaan. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että monimuotoisuus on hieno asia? Jos kokee jotenkin henkilökohtaisesti vastenmieliseksi sen, että jotkut "pilaavat" kitaransa, niin eikö silti voisi antaa heidän keskustella asiasta rauhassa. Itseäkin kiinnostaisi tietää, paljonko ammattimies koverruksesta veloittaa. Olen ostanut vain valmiiksi koverrettuja kitaroita. Tuo Fenderin ynkkämalli on täydellinen kitara!

• mansen öngwie
        Pekkakakakakaka kirjoitti:

Koverretulla otelaudalla soittaminen on yksinkertaisesti nautinto! Ensinnäkin, tuntuma on parempi. Sormi ei kosketa puuhun ollenkaan kun kieltä painaa. Vibra ja bendit lähtee kevyemmin eli on enemmän liikkumavaraa. Tämä ei sinällään helpota soittamista juurikaan. Paska kitaristi kuulostaa todennäköisesti vielä paskemmalta jos soittaa koverretulla. Jos kieltä painaa liian kovaa niin ääni menee vituiksi. Makuasioitahan nämä ovat. Ja tottumiskysymyksiä myös. Itse en nykyään edes jaksa koskea normaaleihin kitaroihin. Liikaa puuta!

Naurettavaa, miten jotkut tulevat tänne laukomaan mielipiteitä tyyliin "älä idootti koverra, se on vain homojen hommaa". Aina näitä tyyppjeä löytyy joka kerta kun tästä aiheesta keskustellaan. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että monimuotoisuus on hieno asia? Jos kokee jotenkin henkilökohtaisesti vastenmieliseksi sen, että jotkut "pilaavat" kitaransa, niin eikö silti voisi antaa heidän keskustella asiasta rauhassa. Itseäkin kiinnostaisi tietää, paljonko ammattimies koverruksesta veloittaa. Olen ostanut vain valmiiksi koverrettuja kitaroita. Tuo Fenderin ynkkämalli on täydellinen kitara!

...eli jos ei ole sellasta kaulaa tullut kokeiltua, ei kannata lähteä kehumaan omaa pöllöyttään. Totuushan on, että kylmiltään koverrettu kaula vaatii jonkin aikaa totuttelua. Kun tuohon tottuu, soittaminen on kevyempää ja siksi soveltuu tilulimeininkiin kuin munakas hanskaan. Ja venyttely ja vibra on lapsellisen helppoa.
        Ite olen kovertanut 2 kaulaa 12 nauhasta ylöspäin, ja varsin simppeli ja hidas projekti. en kyllä lähtisi mitään 2000e skebaa kaluamaan itse.
        Suosittelen ostamaan vaihtokaulan (käytetty tai jokin tarvike...) ja hiplaamaan siitä haluamansa. kaulan vaihtohan on hassua iltapäivätoimintaa. Ja lopettakaa se halvatun spedeily!!!

• koverruta vaan mutta
        mansen öngwie kirjoitti:

...eli jos ei ole sellasta kaulaa tullut kokeiltua, ei kannata lähteä kehumaan omaa pöllöyttään. Totuushan on, että kylmiltään koverrettu kaula vaatii jonkin aikaa totuttelua. Kun tuohon tottuu, soittaminen on kevyempää ja siksi soveltuu tilulimeininkiin kuin munakas hanskaan. Ja venyttely ja vibra on lapsellisen helppoa.
        Ite olen kovertanut 2 kaulaa 12 nauhasta ylöspäin, ja varsin simppeli ja hidas projekti. en kyllä lähtisi mitään 2000e skebaa kaluamaan itse.
        Suosittelen ostamaan vaihtokaulan (käytetty tai jokin tarvike...) ja hiplaamaan siitä haluamansa. kaulan vaihtohan on hassua iltapäivätoimintaa. Ja lopettakaa se halvatun spedeily!!!

http://www.musitec.fi/index.php?pageid=11&aid=13&lang=fi
        elikä kyseisessä paikassahan se maksaa 220€ mutta itse olen kovertanut oman kitaran kaulan kolmannesta nauhasta ylöspäin ja hyvää jälkeähän tulee aina ajan kanssa itsellä meni reilu 16 tuntia kovertamiseen ja hiomiseen sitten vielä oljysin kaulan niin kyllä siitä aika ammattimaista jälkeä tuli.

• guitarmanse

Olen soittanut scalloped-kitaralla 25 vuotta ja en todellakaan osaa edes soittaa enää tavallisella. Vuonna 1987 koversin Tokai kitaran nauhavälit itse viilalla ja santapaperilla. Soitin kyseisellä kitaralla 23 vuotta ja sitten ostin Yngwie scalloped mallin ja parempaa kitaraa kuin se ei yksinkertaisesti ole eikä tule.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6545
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      661
      2791
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1239
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      92
      1197
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1195
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1100
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      992
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228