ABS-veneen korjaus

Terhi Fix

Löytyykö markkinoilta mitään muuta ABS-muovin korjausainetta kuin Terhi Fix?

Kovan hintansa lisäksi ko. aine ei tunnu pysyvän veneen pohjassa vaan täytyy korjata joka kesä samasta kohtaa. Lisäksi sitä ei täältä syrjäkyliltä edes saa rahallakaan mistään.

9

10330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terhi vuotaa

Samaa oon miettinyt.

Mitäköhän ainetta tuo on. Varmasti samaa kittiä sais jollain toisellakin nimellä, jos vain tietäisi.

• sikalla

ei tollasia ammeita kannata alkaa fiximömmöillä elvyttämään. Susi mikä susi.

Pätevä hoitomenetelmä tuli juhannuksena nähtyä, ABS-terhi kokkoon risukasan alle. Palo aika ilosesti ja mitään ei jääny jälkipolvien riesaks. Savu oli aika mustaa, onneks meni naapuriin päin.

• ingenjöör

Korjausmassat ovat ensiapua pieniin naarmuihin. Oikeat vauriot kannattaa muovihitsauttaa. Kestävät sen jälkeen saman kuin uutena.
      Omalla terhillä ikää vasta 33 vuotta ja vielä pelittää hyvin.

• Aloittaja

Miten tuollainen muovihitsaus toteutetaan? Voiko tehdä itse, esim jollain kolvilla tms??

Varmaan hyvä konsti, mutta veneen kuljettaminen hitsattavaksi on suhteellisen isotöinen homma.

• keiz0r
        Aloittaja kirjoitti:

Miten tuollainen muovihitsaus toteutetaan? Voiko tehdä itse, esim jollain kolvilla tms??

Varmaan hyvä konsti, mutta veneen kuljettaminen hitsattavaksi on suhteellisen isotöinen homma.

kyllä se niin on että jos tommonen abs paska pääsee vettyy sisältä ni se on entinen ja hengen vaarallinenkin! Miettikää nyt juntit oikeesti!

• Aloittaja kirjoitti:

Kolvilla ei onnistu.
        Jos lähistöllä on liike, jossa hitsaavat muovipuskureita, tai muita muoviosia, voit pyytää sieltä apua.
        Itse hitsauslaite Leister, on suhteellisen pienikokoinen, jos saat järjestettyä sähkövirtaa veneesi luo, homma onnistuu.
        Kaiken lisäksi täytyy saada hitsaukseen lisäainetta, samaa tavaraa kuin veneesi on.

• oikeinn

et kertonut, miten olet terhi fixiä laittanut. Itse korjasin myrskyn raiskaaman Terhin kyljen fixillä ja hyvin onnistui. (noin metrin mittainen halkeama kyljessä.
      Oleellisia asioita ovat vanhan pinnan käsittely. viilto pitää avata ja hioa huolellisesti. Lämpötila pitää olla riittävä (väh 15 C) ja tavaraa pitää laittaa tarpeeksi paksu kerros (myös kovetteminen määrä pitää olla oikea. Paikausaine hiotaan vanhaan pintaan tasaiseksi ja sitten pinta pitää maalata huolellisesti, jotta pelkkä fix ei kulu pois. Itse olen ollut tyytyväinen tulokseen ja pysyvyyteen.

• ts

jos joku kaipailee muovihitsausta turun seudulla. suomenhionta@luukku.com

• Tenu Vanhanen

vaan että sen veneen pohja alkaa olla tiensä päässä. Jos uret on irti, pohja pääsee elämään ajossa liikaa ja fixit lähtee veke.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7115
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3266
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      134
      1514
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1325
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      228
      1322
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1207
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1200
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1104
    Aihe