Laskeva selkälinja ei kuulu palveluskoiralle, sillä työkoiriksi tarkoitetulla rodulla tulisi olla mahdollisimman toimiva, terve ja tasapainoinen rakenne. Useitten rodun edustajien liikkuminen, terveystilastot sekä jatkuva selkälinjan laskeminen puhuvat puolestaan. On aika toimia! Emme saa kadottaa upeaa, täysin ainutlaatuista rotuamme!
Selkä suoraksi! -adressi
Käy allekirjoittamassa adressi saksanpaimenkoirien terveyden parantamiseksi ja alkuperäisen ulkomuodon tukemiseksi, jotta rodun rotumääritelmää muutettaisiin tukemaan suoraselkäisiä ja terveraajaisia yksilöitä! Mainosta ja kerro eteenpäin adressista myös ulkomaalaisille sivustoille ja tahoille, jokainen nimi on tärkeä!
http://liituraita.net/adressi/
Selkä suoraksi! -adressi
saksanpaimenkoirien terveyden parantamiseksi
19
284
Vastaukset
- sakemaanikko
asialla!
- ryynis
Olihan tuo allekirjoitettava vaikken itse sakua omista.
Liuskaperä pilaa kyllä pahasti terveyden lisäksi myös ulkonäön. - muukin
rotu tarvitsisi adresseja. Aloitus - ja asia tosi ok.
- Just näin
Kyllä se "liuskaperäkin" on ihan terve koira!!! Tää on jotain "käyttis" sakujen omistajien kakan jauhantaa. Kun koiran pääkoppa ei pärjää "liuska perseille" niin otetaan käyttöön toiset aseet...Joopajoo...
Terveempiä nämä "suorattomat selät" on ku suora seltä. Päästä ja rakenteesta. Kertoo aika paljon sekin ettei viime vuoden palveluskoira- näytöksessä messarissa ollut kuin yksi käyttis ja kolme liuskaperää....vai...?
Minä olen ainakin ollut ihan tyytyväinen omiini, joita tässä jo neljäs pyörii kulmissa... ja on muuten ollut moni muukin...:)
Ja kyllä se liuska perse muuten ravaa pitemmän matkan ku suora selkänen. Ja kestää pitemmän matkan..Ja eikös sakutkin viesti koiria ole...? Ei tarkotus ole vain purra hihaan ja olla väriltä harmaa.....- sakemaanikko
omistanut molempia "malleja". Yhtälailla mallista riippumatta pilattu liiallisella jalostuksella maailman hienoin koirarotu. Tästä liikaa laskevasta selkälinjasta on kuitenkin hyvä lähteä. Tosin on muitakin rotuja, jotka kaikki eivät edes näytä koiraeläimeltä enää.
- Kyllähän sä tiedät
Adressin perustaja omistaa puhtaan geelin saksalaisista linjoista, vieläpä.
Kyllä pitää olla julma ihminen jos jaksaa katsella sellaista selkää ja jalkoja säälimättä koiraa yhtään. Mikä on tarpeeksi hyvä syy antaa koiran rakenteen olla tuollainen?
On myös todettu että samalla kun laskevan selkälinjan omaavia koiria alettiin 80-luvulla suosia, myös HD alkoi yleistyä ja on ajan myötä mennyt vain pahempaan suuntaan. Miten on MAHDOLLISTA että työkoirarodulta pettää takajalat alta ja tulokset näyttää D/Etä? Tällainen tila työkoirarodulla pitäisi olla hälyttävää.
Ja liuskaperse ravaa pitemmän matkan vain kehässä. Jostain syystä aika monikin geeli on epäonnistunut mm. AD-kokeessa... ennenkuulumatonta. - armoa
juokse ja kävele itse loppuelämä polvet koukussa!!!etkä valita!!
loivaselkäsii niin on nekin terveitä!! En laita nimeä!!
- Tämän asian
Kuvat sivuilla on ehkä vähän provosoivia ja vääristyneitä. Ensinnäkin, koiran taka jalkaa ei venytetä niinkuin ensimäisessä kuvassa näkyi. Kulman pitää olla 90asteen kulmassa, eikä se minusta ollut..
Toiseksi, saksanpaimenkoiraa verrataan "tavalliseen koiraan", Mikä on tavallinen koira?
Onko jokin uusi rotu josta en ole kuullutkaan?
Ja jos suteen taikka dingoon verrataan on aiheetonta, koska ihminen on jalostanut koirat niistä, ihan vain omien tarkoituksiensa hyväksi.
On totta, että sakemmanin terveyteen ei panosteta niin paljon kuin pitäisi. Minulla itselläni on tuollainen koira, jolla laskeva selkälinja ja koira on terve. Kaikki tutut, joilla sakemanni, on samalta kasvattajalta koiria, kaikki terveitä.
Ja kyllä se on totuus, että koira jolla laskeva selkälinja on, juoksee pidemmän matkan ja on kestävämpi kuin suora selkäinen.Nyt kun ilmeisen perehtynyt olet tähän asiaan, niin osaisitko heittää jonkin veikkauksen mistä seuraava asia johtuu. Nimittäin erilaisissa virkatehtävissä (poliisi, rajavartiosto, sotilaspoliisi...) suositaan nimenomaan suoraselkäisiä sakemanneja. Tuskin yksikään koti- tai harrastesaku joutuu työskentelemään yhtä vaativissa tehtävissä ja olosuhteissa. Miksiköhän he valitsevat näitä suoraselkäisiä vaikka laskevalla selkälinjalla varustetut ovat kestävempiä ja ihan yhtä terveitä?
- kun se pääkoppa ratkasee
Vanellus kirjoitti:
Nyt kun ilmeisen perehtynyt olet tähän asiaan, niin osaisitko heittää jonkin veikkauksen mistä seuraava asia johtuu. Nimittäin erilaisissa virkatehtävissä (poliisi, rajavartiosto, sotilaspoliisi...) suositaan nimenomaan suoraselkäisiä sakemanneja. Tuskin yksikään koti- tai harrastesaku joutuu työskentelemään yhtä vaativissa tehtävissä ja olosuhteissa. Miksiköhän he valitsevat näitä suoraselkäisiä vaikka laskevalla selkälinjalla varustetut ovat kestävempiä ja ihan yhtä terveitä?
Käyttölinjaiset purevat herkemmin, koska niitä pelottaa niin perkeleesti.
Sattuipa tässä muutama vuosi sitten, kun poliisit ottivat kiinni ihmistä sen omasta kodista, joka antautui vapaa ehtoisesti. Oli tällä ihmisellä neljä luodin reikää ja 41 koiran puremaa.
Että, varmaan siksi valitsevat, kun ovat pelkopurijoita. Ja sanottakoon nyt sekin että eipä tuo nyt kerro koiran terveydestä mitään jos poliisit(joilla virka joskus hurahtaa hattuun) ja sotilaat(isot pojat leikkimässä sotaa) valitsee koiran jolla on kusta päässä....?
Mutta tiedän myös armeijassa työskentelevän ihmisen, jolla työkoirana jo kolmas koira jolla laskeva selkälinja ja lisää tulossa, koska pääkoppa kestää paremmin. :)
Mutta, kukin puhukoon mitä vaan. Minä suosin nyt ja tulevaisuudessa saksanpaimenkoiraa jolla terve luusto ja PÄÄ kohtaavat, samassa koirassa. Eli ei käyttölinjainen. kun se pääkoppa ratkasee kirjoitti:
Sattuipa tässä muutama vuosi sitten, kun poliisit ottivat kiinni ihmistä sen omasta kodista, joka antautui vapaa ehtoisesti. Oli tällä ihmisellä neljä luodin reikää ja 41 koiran puremaa.
Että, varmaan siksi valitsevat, kun ovat pelkopurijoita. Ja sanottakoon nyt sekin että eipä tuo nyt kerro koiran terveydestä mitään jos poliisit(joilla virka joskus hurahtaa hattuun) ja sotilaat(isot pojat leikkimässä sotaa) valitsee koiran jolla on kusta päässä....?
Mutta tiedän myös armeijassa työskentelevän ihmisen, jolla työkoirana jo kolmas koira jolla laskeva selkälinja ja lisää tulossa, koska pääkoppa kestää paremmin. :)
Mutta, kukin puhukoon mitä vaan. Minä suosin nyt ja tulevaisuudessa saksanpaimenkoiraa jolla terve luusto ja PÄÄ kohtaavat, samassa koirassa. Eli ei käyttölinjainen.Et sitten pystynyt muuta kuin ilman perusteita lapsellisesti solvaamaan niitä terverakenteisia sakuja ja vimpulaperiä ylistämään. Ei kyllä tullut minulle yllätyksenä, mutta kannatti kuitenkin yrittää sitä asiallista vastausta hakea.
- MUTTA...
Vanellus kirjoitti:
Et sitten pystynyt muuta kuin ilman perusteita lapsellisesti solvaamaan niitä terverakenteisia sakuja ja vimpulaperiä ylistämään. Ei kyllä tullut minulle yllätyksenä, mutta kannatti kuitenkin yrittää sitä asiallista vastausta hakea.
Totta joka sana!
- koti ja harraste koiriks
Vanellus kirjoitti:
Et sitten pystynyt muuta kuin ilman perusteita lapsellisesti solvaamaan niitä terverakenteisia sakuja ja vimpulaperiä ylistämään. Ei kyllä tullut minulle yllätyksenä, mutta kannatti kuitenkin yrittää sitä asiallista vastausta hakea.
valitaan "vimpulaperiä" koska niiden pääkoppa kestää tavallisen koti elämän. Jopa harrastuksien jälkeen...
koti ja harraste koiriks kirjoitti:
valitaan "vimpulaperiä" koska niiden pääkoppa kestää tavallisen koti elämän. Jopa harrastuksien jälkeen...
Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat sillä, että koiran "pää kestää" tai "ei kestä" ? Tiesitkö, että myös virkakoirat elävät tehtäviensä ulkopuolella ihan tavallista perhe-elämään arjen, lasten ja muiden lemmikkien keskellä.
- sakemaanikko
kun se pääkoppa ratkasee kirjoitti:
Mutta, kukin puhukoon mitä vaan. Minä suosin nyt ja tulevaisuudessa saksanpaimenkoiraa jolla terve luusto ja PÄÄ kohtaavat, samassa koirassa. Eli ei käyttölinjainen.poliisissa eikä puolustusvoimissa pärjää koira, jolla on kusta päässä.
- .
minusta viistoperäiset sakut on ihan ihan hirveita... takas suoraselkä millaisia ne ennen olivat !!!
- turha päteä.
Ne, jotka eivät tiedä asiasta kunnolla. Olkoot hiljaa pätemisiensä kanssa. Muutama tai muutamakymmen hassua yksilöä ei kerro todellisesta tilanteesta sitten yhtään mitään!!
Kannattaa perehtyä asioihin, ennen kuin rupeaa pätemään. Kyllä ne geelit puree herkemmin, pääkoppa niillä on pilattu ku takapäätä vaan keskitetty jalostamaan. Montako SchH-geelikoiraa on tehnyt kolmosen, joko siellä pettää pää tai terveys (ennekaikkea selkä tai polvet). Harva pääsee huipulle, pari hassua poikkeusta ei kartoita totaalia. Sitten, että saadaan geelistä MVA, sille tehdään joku helpponakki jälki AVO-1 ja sitte se vaan on siitosorjana tai sohvakoirana, jokunen voi ravata vähän kehässä. Ja eräät, jotka haluaa koiralleen "mainetta", menee ja ostaa geelikoiransa tulokset esimerkiksi Virosta tai jostain muusta maasta, jota ei edes jalostustietojärjestelmässä näy.. Niin se vaan on, rahalla saa mitä vaan ja mopolla pääsee. Kannattaa olla kriittinen!!
Pitäisi olla metodit ku Saksassa, jotta voi käyttää jalostukseen niin nartuilta SchH1 ja uroksilta SchH3, sillä niitä saadaan karsittua ne huonot pois jalostuksesta!! - koirat terveiksi
Liuskaperseet on rumia ja sairaan näköisiä koiria! Onhan se ihan luonnotoman näköistä! Sairaaksi on mennyt jalostus. Käyn ehdottomasti allekirjoittamassa addressin.
Myös moni muu sairas koirarotu - kaikenmaailman ruttunaamat ja lyhytjalat tarvitsisivat addressinsa...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764757- 123306
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471916Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6661853- 1161816
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421