Näpistykset lisääntyivät - kiitos kukkahattutätien!

rikolliset tilille

Viime syksynä hyväksyttiin laki jonka mukaan lievistä pikkunäpistyksistä ei voi enää saada vankeutta, rangaistukseksi saa korkeintaan vähän sakkoa - mutta kun vähävaraiset/köyyhät (jotka suurilta osin niitä tekee) eivät tarvitse maksaa sakkoja kun ei ole varaa eikä omaisuutta jota voidaan periä niin näillä varkailla ei ole mitään hävittävää.

Kiitos vain Suomen oikeuslaitos ja poliitikot - ajoitte jälleen vain rikollisten asiaa!

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/06/kauppiaat_syyttavat_lakia_myymalavarkauksien_kasvusta_830985.html

122

8433

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kassaneiti

Itse istun kassalla ja ei se mukavaa ole vahtia noita sossun suojakkeja, kun ne aika usein yrittää jotain viedä vaikka saavat ainakin 200e/kk ruokaan. Mikä on enemmän kuin itse saan tukea valtiolta opiskelijana.

• --------------

kun käyt töissä, etkä oleta että valtio kustantaa sinun opiskelusi ja elatuksesi tänä aikana. niinhän sen pitääkin mennä.

• joouuuu

vai että ainakin 200 e ruokarahaan jos näin olisi nii kannattais kyllä olla työtön. oletkohan nyt ihan perillä näistä.

• cupeeeee
        joouuuu kirjoitti:

vai että ainakin 200 e ruokarahaan jos näin olisi nii kannattais kyllä olla työtön. oletkohan nyt ihan perillä näistä.

sossun tukea saa vuokra ja sähkö menojen lisäksi 350e per. henkilö per talous. sillä pitää pystyä ostamaan vaatteet maksamaan puhelinlaskut jne. mutta kyllä sillä pitäisi pystyä ruossa pysymään...

• jos nyt oletkaan

Jos ihan aikuisten oikeasti olet kassaneiti, niin silloin tiedät, että noita "nostoja" tekee kyllä rikkaatkin, ei vaan köyhät. Myös rikkaissa on nk taparikollisia, jotka eivät otakkaan tarpeeseen, vaan tavanvuoksi. Heillä kun on kiinnijäämiseen pienempi todennäköisyys. T. ei rikas,rakas, höyhä, eikä varas.

• Kassaneiti
        jos nyt oletkaan kirjoitti:

Jos ihan aikuisten oikeasti olet kassaneiti, niin silloin tiedät, että noita "nostoja" tekee kyllä rikkaatkin, ei vaan köyhät. Myös rikkaissa on nk taparikollisia, jotka eivät otakkaan tarpeeseen, vaan tavanvuoksi. Heillä kun on kiinnijäämiseen pienempi todennäköisyys. T. ei rikas,rakas, höyhä, eikä varas.

Kyllä olen ihan oikeasti kesätyöläinen kassaneiti, ja tiedän että sielä yksi juoppo hakee pelkkään ruokaan n.200e/kk ja varmasti saa lisäksi muutakin tukea.

• Kassaneiti
        joouuuu kirjoitti:

1-30.6 on eräs juoppo hakenut sossun piikkiin ainakin 200 euron edestä ruokaa. Ja varmasti saa vielä muutakin tukea jostain suuntaa.

• ne
        Kassaneiti kirjoitti:

Kyllä olen ihan oikeasti kesätyöläinen kassaneiti, ja tiedän että sielä yksi juoppo hakee pelkkään ruokaan n.200e/kk ja varmasti saa lisäksi muutakin tukea.

juopotkin ruokaa, sehän on elinehto,,näin meidät on rakennettu.

• kerran se
        Kassaneiti kirjoitti:

juoppo saa sossulta ruokarahaa, niin kai se sitten varastaakin sieltä sun työpaikaltas?? mitähän pomos mahtais sanoa että levittelet tietoja netissä työnantajas ja asiakkaan asioista, mitkä sosiaalilaki määrittelee salassapitovelvollisiksi, ainakin tämän juopon osalta, kun hän ilmeisesti on saanut maksusitoumuksen sossusta siihen ruokaan, ja sinä levittelet tätä tietoa täällä.

• höpö höpö
        joouuuu kirjoitti:

no taijat olla sitten dijeetillä. ja puhtaus varmaan ei kiinosta sua pätkääkään, niin ei mee sit sitä rahaa siihenkää ,ja meinaaat 2oo huntilla kuukauden selvitä ? taijat olla vanhenpijes siivellä ? ja tuo 200 on mukava muihin menoihin

• ruokajono
        jos nyt oletkaan kirjoitti:

jossa jaetaa ilmatteeks ruokaa hakijalle. niinku pussillinen kaikkee, leipää, ruokaa, makkaraa, hedelmiä. se on hyvä, mutta mua niin sapettaa kun katsoo sitä jonoa, ni sinne tulee pokkana esim äijä puku päällä citymaasturilla, ja vielä leuhkii että tässäki säästyy pitkä penni ku ilmatteeks ruokkii perheensä. ni voi vaikka hyvällä mielellä niillä rahoilla matkustaa. siellä on myös niitä jotka saa sossusta ruoka-apua, ne myy ne ruuat eteenpäin, ostaa kaljaa niilä rahoilla ja hakee ruokaa ilmaisjonosta... näin se menee

• nimetöntä
        kerran se kirjoitti:

juoppo saa sossulta ruokarahaa, niin kai se sitten varastaakin sieltä sun työpaikaltas?? mitähän pomos mahtais sanoa että levittelet tietoja netissä työnantajas ja asiakkaan asioista, mitkä sosiaalilaki määrittelee salassapitovelvollisiksi, ainakin tämän juopon osalta, kun hän ilmeisesti on saanut maksusitoumuksen sossusta siihen ruokaan, ja sinä levittelet tätä tietoa täällä.

No ei nyt salassapito tarkoita sitä että ei saisi puhua asiasta yleisesti. Eihän tässä esim. annettu henkilön nimeä ja osoitetta.

Ja sitäpaitsi sossun salassapitovelvollisuus on sossun salassapitovelvollisuus, ei se koske muita.

• kerran se kirjoitti:

Eikö se 200euroa ole ruokaan tarkoitettu! Miksi sitten vielä varastaa ruokaa!Pitää ostaa ostaa muutakin kun Pizzaa ja Gogagolaa

• ruokajono kirjoitti:

jossa jaetaa ilmatteeks ruokaa hakijalle. niinku pussillinen kaikkee, leipää, ruokaa, makkaraa, hedelmiä. se on hyvä, mutta mua niin sapettaa kun katsoo sitä jonoa, ni sinne tulee pokkana esim äijä puku päällä citymaasturilla, ja vielä leuhkii että tässäki säästyy pitkä penni ku ilmatteeks ruokkii perheensä. ni voi vaikka hyvällä mielellä niillä rahoilla matkustaa. siellä on myös niitä jotka saa sossusta ruoka-apua, ne myy ne ruuat eteenpäin, ostaa kaljaa niilä rahoilla ja hakee ruokaa ilmaisjonosta... näin se menee

Tarkoitat ilmeisesti Manna-apua! Se on kyllä väärin että rikkaat hakevat ruokaa sieltä, ja Maasturilla liikutaan!Olen kuullut samanlaista ystävältäni! Häntä oli ihan hävettänyt kuluneet Farkunsa, kun vieressä oli kalliisti pukeutunut ja paljon kultakoruja käyttävä herra joka poistui uudella Maasturilla.Jonkinlainen kontrolli siinä pitäisi olla! kun tiedän tilanteita missä ruokaa ei ole kaikille riittänyt, juuri tämän takia! Laittakaa lisää kommenttia! Kesää kaikille!

• kumma meno...

Itse kokkaamalla omat menot n. 40e/kk. n. 400e käteen jäävä osuus/ kk. Maksele autosta vakuutus 490e/vuosi, verot 100e, polttoaineet n. 2000e/v ja sähköt. Yrittää löytää työpaikaa, mutta jääpä rahaa paljonkin röökin ja kaljaan. Ei hulumpaa. Maalla maalaisjärjellä kun ajattelee, selviää hyvin 40e/kk ruoasta eikä tarvi varastaa. Pysyy kehokin hoikkana ja naama poikamaisena.

• .-.-......----

Jokainen vankila kuukausi maksaa valtiolle 4400 euroa per vanki. Yhteiskunta häviää vähemmän silloin kun pikkusakkoja ei muuteta vankeudeksi. Kuitenkin jollain tavoin kierre pitäisi katkaista, ei monellekaan noista vankilka mitään auta. Vie viinapullon hetkeksi pois, syövät kunnolla, astuvat ulos ja kohta ovat taas viinapullon tahi huumeittensa ääressä. Mitäs se vankila auttaa, ei mitään. Suurinpiirtein samoja ovat,kuin ennenkin, kun ulos tulevat.

• jotka olette
        ruokajono kirjoitti:

kateelisia näille leipäjonojen asiakkaille, niin se jono on myös teille avoin. Ei muuta kun jonon jatkoksi vaan, niin tiedätehän sen jälkeen paremmin mitä siellä jonossa on seisoa. Luojalle kiitos siitä, etten itse kuulu touhon jonoon, ainakaan vielä, vaikka ei leipä niin leveää olekkaan, mutta veilä tulen toimeen. Tuo 200e ei todellakaan ole paljon. Kokeilkaa itse, mitä on elää vuosia työttömyys-tai sossunavustuksilla. Muutama kuukausi menee, mutta ei montaa vuotta. Kumpi on pahempi, ios köyhä näpistää makkaralenkin, tai rikas vie minkkihatun?

• otahan selvää
        joouuuu kirjoitti:

ei tosiaan saada200e ruokaan kuukauessa, tosiasiassa pitää säästää lapsilisästä 50e että saadaan edes kuukauden vuokra maksettua sähkö vesi vaatteet lapsille ja itele ja ruoat, lasten harrastukset ym, eli ei tosiaan saa rahaa soskusta ruokaan
        mutten todella ole kertaa varastanut kaupasta ja lapsilleni olen opettanut että varastaminen on väärin!! me 5 henkinen perhe ja tiukilla ollaan taatusti, kelan rahalla vanhemmat, isommat lapset ala-aste iässä ja nuorin kotona.
        missä paikkakunnala saa noin hyvin sosiaalista, kyllä ne kuule on tarkat kriteerit minkä perusteella saa ja kuinka paljon on lupa antaa riippuen perheen koosta ja asunnosta ym ym ym..

• Porvari-sikako olet?
        -------------- kirjoitti:

kun käyt töissä, etkä oleta että valtio kustantaa sinun opiskelusi ja elatuksesi tänä aikana. niinhän sen pitääkin mennä.

Mitenkähän se fiksuutta osoittaa?

Miksi kirjoitat KUIN OLISI JOKU VALINTA ETTÄ KÄYKÖ TÖISSÄ VAI EI?

Olen etsinyt töitä perkeleen porvari paskat tässä teidän paskariistoyhteiskunnassanne vuoden , ja missään ei ole töitä.

VITUTTAA LUKEA TOTA TEIDÄN PROPAGANDAA JOTA SUOLLATTE JOKA PUOLELLE- VARMAAN JOKU KEPUN JA KOKOOMUKSEN LOISPUMMIHALLITUKSEN PROPAGANDAMINISTERIÖ ETTÄ TYÖTTÖMÄT OLISI ITSE SYYPÄÄ TYÖTTÖMYYTEENSÄ.

Olen myös melko varma että työpaikat työehtoineen ja palkkoineen on menneet alaspäin hurjaa vauhtia.

EU kapitalistit asialla!

T e olette ihan rikollisia!

• työn antaja
        Porvari-sikako olet? kirjoitti:

Mitenkähän se fiksuutta osoittaa?

Miksi kirjoitat KUIN OLISI JOKU VALINTA ETTÄ KÄYKÖ TÖISSÄ VAI EI?

Olen etsinyt töitä perkeleen porvari paskat tässä teidän paskariistoyhteiskunnassanne vuoden , ja missään ei ole töitä.

VITUTTAA LUKEA TOTA TEIDÄN PROPAGANDAA JOTA SUOLLATTE JOKA PUOLELLE- VARMAAN JOKU KEPUN JA KOKOOMUKSEN LOISPUMMIHALLITUKSEN PROPAGANDAMINISTERIÖ ETTÄ TYÖTTÖMÄT OLISI ITSE SYYPÄÄ TYÖTTÖMYYTEENSÄ.

Olen myös melko varma että työpaikat työehtoineen ja palkkoineen on menneet alaspäin hurjaa vauhtia.

EU kapitalistit asialla!

T e olette ihan rikollisia!

Yksikään ei palkkaa noin sivistymätöntä kieltä käyttävää työntekijää, joten saat varautua syrjäytymään lopullisesti.

• Tiuna
        cupeeeee kirjoitti:

sossun tukea saa vuokra ja sähkö menojen lisäksi 350e per. henkilö per talous. sillä pitää pystyä ostamaan vaatteet maksamaan puhelinlaskut jne. mutta kyllä sillä pitäisi pystyä ruossa pysymään...

Kirjoittaja cupeeeee olet nyt väärässä.
        Olen hakenut toimeentulotukea äkillisen tapauksen vuoksi, ja vuokraan on katsottu hlö. lukumäärä / neliömäärä jonka sossu sitten ottaa huomioon.
        Eli jos asut kaksiossa niin sossu ottaa huomioon 500e, jos vuokrasi on yli sen, niin sen maksat sitten itseylimenevän osan, juuri tuosta jonka pitäisi jäädä käteen. Eli summasta joka 310e. per/hlö.
        En sitten tiedä onko tuo kaupunki tai kunta kohtainen mutta täällä länsdi-suomessa suuren kaupungin kupeessa summa on tuo.

Taloudessa jossa on kaksi tai enemmän hlö. niin tuo kk.jäävän euro määrän tulisi olla 310e. EI 350e.
        Jos sinulla on lapsia niin heidän lapsilisiä eikä elatusapua oteta huomionn jos se tulee kunnalta.

Kun sitten maksat ylimenevän vuokran puhelimet nettilaskun muut mitä tarpeellista olet kotiisi hankkinut, niin saahan siinä euroja laskeskella.
        Lääkekulut ja lääkärikulut sossu ottaa kyllä huomioon, mutta seuraavassa kuussa.
        Eli jos sairastut ja joudut hakemaan hintavat lääkkeet, toki sossu myöntää takaisin ne sinulle kuuluvana perusturvaan, mutta vasta ensikuussa ja luonnollisesti apteekki kuitit ja lääkäritositteet tallessa.
        Lääkärin täytyy olla julkinen sektori.

Mutta uusia vaatteita ei ostella, luonnollisesti alusvaatteet on ne joita en kirpparilta osta, enkä suostuisi päälleni laittamaan.

Nälkää silti ei tarvitse nähdä jos sossun rahoilla joutuu elämään.
        Huom! joutuu.!

Itseni on vaikea nähdä ihmistä joka tuntee yhtään omaa arvon tunnetta että haluaa käydä sossussa, mutta se on vaan pakon sanelema laki, kunn sellainen tilanne kohdalle sattuu.
        Mutta siinä kohtaa on hyvä muistaa, että tästä on vaan tie ylöspäin. Tarkoitan toimeentulossa.

Itseltäni ei ole pois vaikka juoppo saisi 300e ruokarahaa, kai hänelläkin nälkä on.
        Toki hän on juonut rahansa, mutten silti tunne minkäänlaista kateutta häntä kohtaan.
        Haluaisikohan joku vaihtaa paikkaa hänen kanssaan? Luulenpa että vapaaehtoisia ei löydy.
        Kyse on tappavasta sairaudesta jossa kärsii holisti itse, ja ennenkaikeea hänen läheisimmät.
        Kuitenkin hän (juoppo) on jonkun äidin lapsi, oli ikää hänellä 20 tai 50v.

Siinä poliitikoille mietittävää, hoidetaan suomi kuntoon ensin, ja aletaan sitten hoivaamaan muita.
        Avun tarvitsijoita kun riittää, ja se ei tule loppumaan ihan heti.

P.s. En ole rasisti, koen että hoidetaan omat ensin, ja vieraat sitten kun oikeesti rahkleet siihen riittävät.

• Työnantaja
        työn antaja kirjoitti:

Yksikään ei palkkaa noin sivistymätöntä kieltä käyttävää työntekijää, joten saat varautua syrjäytymään lopullisesti.

ei ole oikeasti niin sivistymätön ettei hallitsisi oikeinkirjoitusta.

• ajetta

Tarkoitatko, että kaikki vaatetukseltaan köyhän näköiset ovat varkaita?

• katainen

...

• perär.

Äänestäkää vaan Kokoomusta ja sossuja ym.
        Ketkä uskoivat (em. ainakin), tosiaan uusi uskonto saapunut:
        Globalisaatio ja uusliberalismi hyödyttää Suomea. Täyttä paskaa.

Täältä katoavat kaikki työpaikat. Älkää syyllistäkö suomalaisia työntekijöitä. Emme halua ruveta kilpailemaan maailman alimpien palkkojen kanssa. Emme todellakaan halua Suomen menevän johonkin Jemenin tasolle palkoissa. Emme halua keskiluokan Suomesta häviävän. Tulee olevan vain rikkaita ja köyhiä.
        On ennustettu että näin käy. Putoamme johonkin banaanitasavaltojen kastiin.

Kuka kokoomuspoliitikko sanoikaan vuosia sitten: Palkkaeroja on kasvatettava.

• Pashipa
        perär. kirjoitti:

Täältä katoavat kaikki työpaikat. Älkää syyllistäkö suomalaisia työntekijöitä. Emme halua ruveta kilpailemaan maailman alimpien palkkojen kanssa. Emme todellakaan halua Suomen menevän johonkin Jemenin tasolle palkoissa. Emme halua keskiluokan Suomesta häviävän. Tulee olevan vain rikkaita ja köyhiä.

Rikkaiden ja köyhien puolesta. Tällaista tämä tänä päivänä on ja siihen olemme kaikki vaikuttaneet. Sais tulla suuremman luokan asteroidi tai supernova,että tästä kaikesta päästäisiin. Sittenpähän ollaan kaikki tasavertaisia kun ei ole ketään maan päällä. Ei näillä palstoilla paljoa positiivisia asioita löydy. Varsinainen negatiivisten ihmisten palstakerho. Päästäispä takaisin kivikauteen.

• Chiquitat
        perär. kirjoitti:

banaanivaltioiden kastiin? Siellähän me olemme jo kauan olleet. Meillä on ostettu eduskunta ja hallitus. Täällä saa kuka tahansa häärätä ihan mitä tahansa, eikä kukaan karvaansa kohota.

• mummu 2
        Pashipa kirjoitti:

Rikkaiden ja köyhien puolesta. Tällaista tämä tänä päivänä on ja siihen olemme kaikki vaikuttaneet. Sais tulla suuremman luokan asteroidi tai supernova,että tästä kaikesta päästäisiin. Sittenpähän ollaan kaikki tasavertaisia kun ei ole ketään maan päällä. Ei näillä palstoilla paljoa positiivisia asioita löydy. Varsinainen negatiivisten ihmisten palstakerho. Päästäispä takaisin kivikauteen.

Minä myös odotan maailman loppuvan, aivan todella ! Positiivista asiaa ei paljon nykyään löydy. Köyhyys on tosi asia ja se lisääntyy koko ajan. Olen itse koyhä, elän 600€/kk alaikäisen poikani kanssa, työkyvyttömyyseläkkeellä. En käytä alkoholia enkä tupakoi, sossu maksaa lääkkeet, ei muuta. Ei naurata, siksi odotan maailmanloppua.

• suomi pilattu.
        mummu 2 kirjoitti:

Minä myös odotan maailman loppuvan, aivan todella ! Positiivista asiaa ei paljon nykyään löydy. Köyhyys on tosi asia ja se lisääntyy koko ajan. Olen itse koyhä, elän 600€/kk alaikäisen poikani kanssa, työkyvyttömyyseläkkeellä. En käytä alkoholia enkä tupakoi, sossu maksaa lääkkeet, ei muuta. Ei naurata, siksi odotan maailmanloppua.

"Sittenpähän ollaan kaikki tasavertaisia kun ei ole ketään maan päällä. Ei näillä palstoilla paljoa positiivisia asioita löydy. Varsinainen negatiivisten ihmisten palstakerho. "

Asiat on ikäviä, kun Suomi on niin pahassa jamassa. Ihmiset ei silti ole välttämättä negatiivisa, mutta kun asiat on niinkuin on, niin vaikea siitä on muuten kertoa kuin ikävä totuus.

Mutta ihmettelen ettei tunnuta ymmärtävän mitä on tapahtunut ja tapahtuu:

Suomi oli korkeatasoinen ja tasa-arvoinen maa, vielä n. 15 vuotta sitten.

Senjälkeen alkoi EU-politiikka, ja eriarvoisuus alkoi lisääntyä, ja lisääntyy koko ajan.

Myös huumeet tuotiin koko maahan tehokkaasti.

Tämä kaikki on Suomen tuhoamis-politiikkaa, josta kukaan ei tietysti avoimesti puhu. En edes tiedä ymmärtääkö hallituksemme mitä se tekee. Maahanmuuttajat jo yksistään riittää maamme tuhoksi. Ne kuluttaa jo n. 400 miljoona euroa joka vuosi, ja lisääntyy koko ajan hurjasti. Niiden islam vastustaa demokratiaa, murtaa kristinuskon, ja on valloitusretkellä koko Euroopassa, joten tulevaisuus on sama kuin muissakin pohjoismaissa- katastrofi.

• mummu 2 kirjoitti:

Olen kaikesta huolimatta super Optimisti ja uskoon aina parempaan!Onhan suomen kansa selviytynyt pula-ajasta ja sodatkin on kestetty!Paljon on myös "uusavottomuutta" Vanha kansa loihti maukasta ruokaa halvoistakin aineista,ja maukasta! Lainasin eräältä ystävältäni Pulajan Keittokirjan ja oli ihan hyvä tutustua siihen,käyttivät vaan rasvaa ja läskiä liikaa! mutta he kuluttivat sen työtä tekemällä, Aaamulla kun meni Ropsimetsään ja iltaan asti siellä oli,ei tullut liika kiloja! Hyvää ja aurinkoista kesää!

• mirtzu79

itse olen bensa-asemalla töissä. Anastat polttoainetta saat vähän sakkoja ja joudut korvaamaan tankatun summan. No, jos on köyhä/ammatti varas eipä maksa koskaan yhtään mitään!!
      Sama noissa myymälä varkauksissa joten välillä tuntuu turhalta tehdä rikosilmoitus kun sama jätkä tankkaa juoksubensat/kaljat 4 kertaa. Hyöty on lähes nolla.
      Kerran poliisi sano henkilön menettävän luottotiedot..tuskinpa tollasia millään lailla haittaa asunnon kun kunta maksaa kuitenkin kuten muutkin laskut!

• yhteiskunta.

Joka ei pidä huolta vähäosaisista. Mitä syvemmälle lama painuu,sitä enemmän varkaudet ym lisääntyy. Jos kaikille taattaisiin riittävä toimeentulo, varkaudet vähenisi minimiin. Lakia kiristämällä ei varkauksia saada vähennettyä,se on todellisten syiden maton alle lakasemista. Tästäkin kirjoituksesta huomaa,kuinka mirtzun mielestä,köyhiä ja syrjäytyneitä ei pitäisi avustaa.Mirtzu ei vaan nyt ymmärrä pointtia. Jos köyhät ja syrjäytyneet saisivat edes kohtuulliset toimeentulotuet,silloin rahaa kertyisi myös sinne kaupankin kassaan aivan erilailla. Vai onko Mirzun mielestä oikeampi vaihtoehto antaa verohelpotuksia ja tukia rikkaille,kuten nyt tehdään? Lehdistä kannattaa lukea muutakin,kuin mainokset ja sarjakuvat ja joskus seurata myös niitä uutisia.

• yhteiskunta.

Joka ei pidä huolta vähäosaisista. Mitä syvemmälle lama painuu,sitä enemmän varkaudet ym lisääntyy. Jos kaikille taattaisiin riittävä toimeentulo, varkaudet vähenisi minimiin. Lakia kiristämällä ei varkauksia saada vähennettyä,se on todellisten syiden maton alle lakasemista. Tästäkin kirjoituksesta huomaa,kuinka mirtzun mielestä,köyhiä ja syrjäytyneitä ei pitäisi avustaa.Mirtzu ei vaan nyt ymmärrä pointtia. Jos köyhät ja syrjäytyneet saisivat edes kohtuulliset toimeentulotuet,silloin rahaa kertyisi myös sinne kaupankin kassaan aivan erilailla. Vai onko Mirzun mielestä oikeampi vaihtoehto antaa verohelpotuksia ja tukia rikkaille,kuten nyt tehdään? Lehdistä kannattaa lukea muutakin,kuin mainokset ja sarjakuvat ja joskus seurata myös niitä uutisia.

• Todellakaan ole
        yhteiskunta. kirjoitti:

Niin esimerkkinä nämä kultahampaiset kerjäläiste... Ja jos jonkun tavan joskus oppii ei siitä luovuta vaikka olisikin rahaa. Kyllä asia on niin että pitää ottaa härkää sarvista ja kukistaa se.

Vähän osaiset ovat sen takia vähäosaisa kun ovat tyhmiä ja laiskoja. Myös samasta syystä eivät käy töissä ja tienaa omaa elantoaan. Vaan kukkahattutädit jakavat heille rahaa ilmaiseksi ja he kuvittelevat että sen kuuluukin mennä niin. Joutuisivat edes vastuuseen siitä että rötöstelevät.

• jos se onnistuu
        yhteiskunta. kirjoitti:

Tuo on tosi. Varkauksien määrään vaikuttavat muut yhteiskunnan asiat enemmän kuin ko. lakimuutos. Lakimuutos vaikuttaa vain pieneen porukkaan. Kauppiaat ajattelevat ällistyttävän yksioikoisesti.

Onhan asiaan vaikuttamassa monen muunkin asian kehitystrendi. Huumeisiin on saatava rahaa, toimeentulotuki on estetty ehdoin alle 25-vuotiailta, piittaamattomuus poliisista näkyy mm. rattijuoppouden lisääntymisenä, ulkomailta saapuu epämääräistä sakkia, tuloerojen kasvu luo paineita jne..

Oletin kauppiailla olevan hieman enemmän ymmärrystä varkauksien ja lakiuudistuksen kokonaistavoitteiden suhteen.

Porttikielto olisi oikea toimi tälle porukalle josta he puhuvat. Näin toimet voitaisiin kohdistaa oikein ja lakiuudistusta kokonaisuudessan ei tarvitse lytätä.

• Vähävarainen

Taitaa olla asialla häikäilemättömät ja röyhkeät. Todisteet puhukoot puolestaan. Millasistahan korvauksista kauppa väittää tälläistä. Liekkö jotku jopa omia työntekijöitä? Saavathan ne keneltä tahansa enemmin tai myöhemmin velkansa takaisin. Sitä paitsi, ne vähävaraiset ja köyhät, nehän ne eniten sitä lakia lukee ja fiksuimpia ovat koska sen takia sitä tekevät :D

• ja

kyllähän se kannatti kaikille kertoa että näin on, nyt kaikki loputkin voi alkaa varastelemaan kun näin annetaan lupa siihen... En minä ainakaan tiennyt koko lakiuudistuksesta.

• kyllä niin on

Kyllä sen kaikki rosvot ovat tienneet. Lain ajoi läpi oikeusministeri Tuija Brax. Vihreitä äänbestäneet tuntekoot huonoa omaatuntoa... Toisaalta ei laki mene eduskunnassa läpi ilman valtapuolueiden hyväksyntää, joten syytä myös isompia puolueita äänestäneillä.

• Ratkaisu!

Sakotus on riittämätön rangaistus näpistelijälle.
      Ilmoitus paikallislehteen olisi tehokkaampi pelote.

Esim.
      Rosvo Varastavainen, näpistys.

• KissaK

Lakia puolusteltiin sanomalla, että "Yhteiskunnalle kalliiden sakkovankien määrä on lain myötä selvästi vähentynyt".

Eli valtio säästää ja työntää kustannukset kauppojen maksettavaksi. Kauppiaat puolestaan laittavat hävikin lopulta hintoihin, joten viime kädessä kuluttaja maksaa.

Voi kiesus miten tomppeleita lainsäätäjiä meillä täällä Suomessa on! Yksityisessä firmassa tuollaiset tunarit saisivat kenkää alle aikayksikön.

• Reippaasti..

Mitäs hyötyä on laittaa köyhä vankilaan? Sittenhän se pysyy takuuvarmasti köyhänä.

• Kiitos Tuija Brax

ja Vihreät taas kerran.

Entisiä stalinistejahan Vihreissä riittää ja sosialisointi toteutetaan nyt sitte tällä tavalla.

• sinne mäkin haluisin

Jeps ja edelleen takuuvarmasti tilanne menee entistä katastrofaalisempaan suuntaan, kun työministeriksi on saatu jäätelöautoista sanoitellut omituisia (oikeisto)vihreitä jorinoita höpisevä kunnon haahuilija joka ei ole päivääkään tehnyt ns. oikeita töitä. Jee jee! Mistä näitä karpeloita ja anneja ym tyhjänpuhujia dildoja oikein sikiää sinne Suomen hallitukseen, no äänestäjiltäpä tietysti mutta ihmettelen että puolueet ja hallitus näitä laskevat ministeritasolle!

Melkoista idiotismia.

Siinä Sinnemäki oli oikeassa, että paperiteollisuutta ei enää ole realistista saada jaloilleen, mutta että perustetaan vaihtoehtoisten energiamuotojen tehtaita samalle porukalle työllistäväksi ja elvyttäväksi toimenpiteeksi. Sinänsä ihanteellinen ajatus johon olisin itsekin saattanut ENNEN, vuosikymmen sitten 20-vuotiaana opiskelijana hieman samaistua (joihin tää ex-ultra bra -täti nyt vetoaa) jonkin verran (tosin kriittisenä, joten en olisi tuota politiikkaan kuitenkaan päästänyt tai missään nimessä äänestänyt) ... Milläs tuollaiset sananmukaisesti "tuulesta temmatut" ajatukset maksetaan? Töissä käyvänä, mutta ei-kultalusikka-aloilla pärjäilevänä itseni ja lapseni elättävänä jo sähkölaskut ovat suolaiset joten mitähän mahtaisi esim. aurinkoenergialasku näillä leveysasteilla maksaa? Täällä kun aurinkoa on tunnetusti koko vuosiarviolla aivan prkeleesti... Sitä tuottamassa joukko paperitehtaan palkkoihin tottuneita duunareita, veikkaanpa etteivät ihan pikkurahoilla edes hinaa takapuoltaan työhaastatteluun 100 neliömetrin brand new taloistaan (toki poikkeuksia on, ja sympatiat alan työttömäksi jääneiden ja etenkin perheiden puolella, ei ne velat varmastikaan enää tunnu saatavilta)- Eli kellä on rehellisesti varaa luoda vihreistä energiamuodoista kustannuksiltaan kilpailukykyinen vaihtoehto Suomessa? Ei paljoa auta jos ministerit näitä ostavat, tai osa espoota, Suomessa on kuitenkin pikkaisen muitakin alueita ja ökyrikkaiden osuus on aikas häviävän pieni...

• WTF???
        sinne mäkin haluisin kirjoitti:

Jeps ja edelleen takuuvarmasti tilanne menee entistä katastrofaalisempaan suuntaan, kun työministeriksi on saatu jäätelöautoista sanoitellut omituisia (oikeisto)vihreitä jorinoita höpisevä kunnon haahuilija joka ei ole päivääkään tehnyt ns. oikeita töitä. Jee jee! Mistä näitä karpeloita ja anneja ym tyhjänpuhujia dildoja oikein sikiää sinne Suomen hallitukseen, no äänestäjiltäpä tietysti mutta ihmettelen että puolueet ja hallitus näitä laskevat ministeritasolle!

Melkoista idiotismia.

Siinä Sinnemäki oli oikeassa, että paperiteollisuutta ei enää ole realistista saada jaloilleen, mutta että perustetaan vaihtoehtoisten energiamuotojen tehtaita samalle porukalle työllistäväksi ja elvyttäväksi toimenpiteeksi. Sinänsä ihanteellinen ajatus johon olisin itsekin saattanut ENNEN, vuosikymmen sitten 20-vuotiaana opiskelijana hieman samaistua (joihin tää ex-ultra bra -täti nyt vetoaa) jonkin verran (tosin kriittisenä, joten en olisi tuota politiikkaan kuitenkaan päästänyt tai missään nimessä äänestänyt) ... Milläs tuollaiset sananmukaisesti "tuulesta temmatut" ajatukset maksetaan? Töissä käyvänä, mutta ei-kultalusikka-aloilla pärjäilevänä itseni ja lapseni elättävänä jo sähkölaskut ovat suolaiset joten mitähän mahtaisi esim. aurinkoenergialasku näillä leveysasteilla maksaa? Täällä kun aurinkoa on tunnetusti koko vuosiarviolla aivan prkeleesti... Sitä tuottamassa joukko paperitehtaan palkkoihin tottuneita duunareita, veikkaanpa etteivät ihan pikkurahoilla edes hinaa takapuoltaan työhaastatteluun 100 neliömetrin brand new taloistaan (toki poikkeuksia on, ja sympatiat alan työttömäksi jääneiden ja etenkin perheiden puolella, ei ne velat varmastikaan enää tunnu saatavilta)- Eli kellä on rehellisesti varaa luoda vihreistä energiamuodoista kustannuksiltaan kilpailukykyinen vaihtoehto Suomessa? Ei paljoa auta jos ministerit näitä ostavat, tai osa espoota, Suomessa on kuitenkin pikkaisen muitakin alueita ja ökyrikkaiden osuus on aikas häviävän pieni...

"paperiteollisuutta ei enää ole realistista saada jaloilleen,"

???

Älä nyt naurata.

Paperiteollisuushan on suomen tärkein teollisuus.

Mitä ihmettä selität?

• vihervasu

kiittäkää vihervasemmistolaisia. Kapitalistilta saakin varastaa heidän mukaansa...

• taitaa mennä niin

että kapitalisti saa varastaa vapaasti...

• pikemminkin

järjetön hintojen jatkuva nostaminen!

• Ex sdp

Meininkiä nyt vain syytetään köyhiä kaikesta pahasta eikä juutalaisia.Vai uskooko joku että kaikki köyhät on itse syyllisiä huonoon osaansa.Muistaako kukaan milloin tuo kaikkein pienin tulo ryhmä olisi saannut korotuksia tai että heidän tilaansa olisi jotenkin helpotettu.Mitenkäs se nyt meni se ensimmäisen kiven heitto (synnitön)Tälläkin foorumilla näkee monen sortin tuomareita,ymmärtäjiä sitäkin vähemmän.Olisikohan lisääntyneissä varkauksissa aiheena syy ja seuraus.Rikkaat linnoittautuu omiin ökytaloihinsa ja palkkaa henkivartioita sit ollaan niin amerikkalaista.

• Ne hinnat

Ei mikään ihme että joku joutuu näpistään ruokaa.

• rasputin

se on oikea hinta minkä maksava asiakas suostuu maksamaan,rasvot on aina kiusanamme ja rosvojen varastamien tavaroiden hinta pitää saada seuraavilta asiakkailta että eiköhän aleta vahtimaan toisten varkauksia.tulis joku tasapaino.kuka näkee heti käryttämään kassalle.se on kansalaisvelvollisuus.rosvot kuriin.

• Jestak

Kuinka paljon kassapuksut vetävät rahaa välistä antaessaan asiakkaille väärin takaisin vaihtorahoja? Onko kaupoilla tässä mitään omavalvontaa ???

• kun tarkistat vaihtoraha

t heti ne saatuasi???? Mene kokeilemaan kassan hommaa esim asematunnelin kauppoihin.Saattas hymy hyytyä parin asiakkaan jälkeen. En usko, että hirveesti kerkee laskemaan"väärin"asiakkaan vaihtorahoja.

• Jetska
        kun tarkistat vaihtoraha kirjoitti:

t heti ne saatuasi???? Mene kokeilemaan kassan hommaa esim asematunnelin kauppoihin.Saattas hymy hyytyä parin asiakkaan jälkeen. En usko, että hirveesti kerkee laskemaan"väärin"asiakkaan vaihtorahoja.

naulan kantaan.

Nyt lähti kuluttajaviranomaiselle pyyntö ratsata kaikki pääkaupunkiseudun asematunnelien kauppojen kassat...:) Saadaan kiinni kaikki nämä välistävetävät puotipuksut, sinut mukaan lukien. Kiitos vihjeestä :)

• POVEEEEEN

Ai ku säästää omii rahoja...jos tienais noin 6000 kk niku kansanedus,,ni en sit laittas en eheheheheheh

• joka masinoi

lain minkä ansiosta työttömillä ei ole mitään mahdollisuutta oikean työn saantiin ja pakkohan se ruoka on jostain saada

• mazak

Niin, ottakaapahan nyt ensin selvää ,mitä ihmiset varastaa ja mihin tarkoitukseen, saatte jo huomattavasti paremman kuvan siittä , varastavatko syödäkseen, juodakseen vain piikittääkseen... jätetään nyt se syödäkseen heti tästä ylivoimaisesti pienimpänä ryhmänä pois, nämä muut kuuluvatkin sitten jo ihan eri ryhmittymiin, kuin köyhät työntekijät, köyhyydellä ei koskaan selitetä tätä varastelua, tunne moniakin "köyhiä" sanoisin ,että on vain ihmisiä, jotka haluavat päästä helpolla ,tekemättä mitään minkään eteen, sieltä löytyy nämä narkkarit ja "köyhät " jotka varkauksista tekevät kaiketi noin 80-90% , siis näpistyksistä esim ruokakaupoissa ja tavarataloissa.... onhan sitten ammattivarkaat oma ryhmänsä, mut he eivät välttämättä jää kiinni banaanin salakuljetuksesta, väittäisin ;)
        Työttömän rooli ei ole kadehdittava, sitä en kiellä mut nälkään ei yksikään suomen työttömistä kuole, jos käyttää annetut varat elämisen ylläpitämiseksi ,tuppaa vain olemaan muita rahan menoja, "tärkeämpiä" kaiketi ;) en nyt sano mitä, mut jokainen saa päätellä...

että niin meillä
        yrittäjänä toimin ja maksan muuten erittäin monen "tapatyöttömän" pikku
        näpistyksetkin omasta pussistani, joten suut suppuun siellä köyhien päässä
        ja toivokaa että meitä erittäin hyvin toimeentulevia olisi mahdollisimman paljon, teillekkin löytyisi siten elättäjiä, mitä kipeästi tarvitsette, köyhyys sinällään ei tee kenestäkään rikollista, se on väärä käsitys, on vain ihmisiä, jotka ovat pohjasakkaa ja maksattavat kaiken toisilla

• hdfjskfh

Ministeri Filatovan ansioista toimeentulotuki evättiin alle 25-vuotiailta ja työttömiä ajettiin tarkoituksellisesti sosiaalitoimiston luukulle. Sosiaalitoimiston asikkuus lisää jo itsessään henkisiä paineita, vie oman elämän hallintaa ja johtaa lopulta välinpitämättömyyteen. Nämä varkauksien lisääntymiset ovat vain asian jälkiseuraamuksia.

Jakaantumista tapahtuu myös pienituloisten joukossa niihin jotka osaavat elää niukast,i ja niihin jotka eivät enää siihen kykene.

Valehdelkaa vaan työllisyydestä jotta puolueenne saisi kannatusta. Eivät suomaaliset tyhmiä ole. -Ei, vaan lopettakaa valehtelu omille kansalaisille.

Rattijuoppojen määrä kertoo samasta asiasta kuin varkauksien määrän kasvu. Piittaamattomuus ja näköalattomuus ei saisi lisääntyä. Elänsisltöä on löydyttävä muustakin kuin työstä ja rahasta.

• mazak
        mazak kirjoitti:

Niin, ottakaapahan nyt ensin selvää ,mitä ihmiset varastaa ja mihin tarkoitukseen, saatte jo huomattavasti paremman kuvan siittä , varastavatko syödäkseen, juodakseen vain piikittääkseen... jätetään nyt se syödäkseen heti tästä ylivoimaisesti pienimpänä ryhmänä pois, nämä muut kuuluvatkin sitten jo ihan eri ryhmittymiin, kuin köyhät työntekijät, köyhyydellä ei koskaan selitetä tätä varastelua, tunne moniakin "köyhiä" sanoisin ,että on vain ihmisiä, jotka haluavat päästä helpolla ,tekemättä mitään minkään eteen, sieltä löytyy nämä narkkarit ja "köyhät " jotka varkauksista tekevät kaiketi noin 80-90% , siis näpistyksistä esim ruokakaupoissa ja tavarataloissa.... onhan sitten ammattivarkaat oma ryhmänsä, mut he eivät välttämättä jää kiinni banaanin salakuljetuksesta, väittäisin ;)
        Työttömän rooli ei ole kadehdittava, sitä en kiellä mut nälkään ei yksikään suomen työttömistä kuole, jos käyttää annetut varat elämisen ylläpitämiseksi ,tuppaa vain olemaan muita rahan menoja, "tärkeämpiä" kaiketi ;) en nyt sano mitä, mut jokainen saa päätellä...

että niin meillä
        yrittäjänä toimin ja maksan muuten erittäin monen "tapatyöttömän" pikku
        näpistyksetkin omasta pussistani, joten suut suppuun siellä köyhien päässä
        ja toivokaa että meitä erittäin hyvin toimeentulevia olisi mahdollisimman paljon, teillekkin löytyisi siten elättäjiä, mitä kipeästi tarvitsette, köyhyys sinällään ei tee kenestäkään rikollista, se on väärä käsitys, on vain ihmisiä, jotka ovat pohjasakkaa ja maksattavat kaiken toisilla

lisäisin tuohon pintaraapaisuun ,että lain "helpotukset" näpistyksen tekijöiden suuntaan on aivan väärä suunta , tässähän on kyse enemmänkin yritys säästää julkisen menojen kasvua, pikku näpistyksien takia ei oteta poliisia paikalle ,siihenhän tämä johtaa.... ym ym ym , tosin tämä ketju johtaakin eri tietä vielä kalliimpien toimien ryppääseen ,kuten jo on annettu ymmärtää, esim bensan jakelu yhtiöiden taholta, mut sen on eri juttu, näinhän näissä usein käy, kun epäpätevät poliitikot tekevät toimia säästääkseen ,se johtaa vielä suurempiin toimiin.. ;)
        laki on torso ja käsittämätön ,mutta näillä mennään, onko vaihtoehtoja !??

• nahkurin orsille.

Vihreät ovat tuon lain arkkitehtejä. Heidän sympatiansa rikollisia ja anarkisteja kohtaan (joita heistäkin on moni) kyllä tunnetaan.

Mukana tässä rikoksessa laillista yhteiskuntajärjestystä vastaan olivat myös KESKUSTA, KOKOOMUS ja SDP. Heidän on yhtäkaikki myös vastuu osallisuudesta vihreiden vehkeilemään laillisuuden murentamiseen.

Ja tämä on vain osa suurempaa linjausta, jossa kansalaiset totutetaan vähin erin siihen, että he ovat oman onnensa nojassa varkaiden, raiskaajien ja pahoinpitelijöiden keskellä. Poliisi tekee muodollisesti velvollisuutensa, mutta karu fakta on se, että rikollisille ei voida käytännössä enää juuri mitään. Näin poliisille ja "oikeus"-laitokselle vapautuu resursseja niiden tehtävien suorittamiseen, joista ei voida laistaa lama-aikanakaan, ja joiden tarve pikemminkin korostuu poikkeuksellisissa olosuhteissa.

Nimittäin valtiollisiin sisäisten uhkien torjuntatehtäviin. Mitä ovat nämä "uhat"? Ne ovat samoja uhkia kuin missä tahansa muussakin valtiossa, joka on uhrannut aikansa ja varallisuutensa kansan kahtiajaon edistämiseen ja eliitin etujen pönkittämiseen. Suurimmat yksittäiset "uhkatekijät" ovat niitä, jotka äänekkäimmin tuovat esiin valtapuolueiden politiikallaan tekemät virheet ja vaativat niiden oikaisua.

Juuri näitä "uhkia" vastaan sijoitetaan alati kasvava määrä alunperin järjestyksenvalvontaan ja lain ylläpitöön suunnatuista henkilöresursseista. Juuri nämä "uhkatekijät" ovat heitä, joita vastaan järjestetään näytösluonteisia poliittisia oikeudenkäyntejä, joissa mielipide ja totuus ovat syytetyn suurimmat rikokset.

Yhteiskunnassa, jossa lapsen raiskaamisestakin pääsee jo käytännössä rangaistuksetta.

Näin alas on siis suomessa jo vajottu.

Se ei ole lama ja sen pohja, joka on suomessa merkittävin ongelma. Kansa joka ponnistelee yhdessä, laillisuudessa pysyvän hallinnon valvoessa etuaan, kykenee hämmästyttäviin suorituksiin valtaistenkin lama-aikojen, katastrofien ja sotien aikana.

Mutta kansa jonka johtajat keskittyvät oman varallisuutensa kasaamiseen ja sellaisten lakien säätämiseen jotka ovat linjassa tämän tavoitteen kanssa, samalla kun laeillaan levittävät laittomuuden kulttuurin kansan keskuuteen ja muutenkin omaa etuaan ajaen tekevät päätöksiä kansansa vitsauksena. Sellainen kansa kaatuu heikossakin myrskyssä kuin puu, jonka juuret ovat mädäntyneet.

Itse kunkin tulisikin jokaisen itseltään kysyä:
      -Millaiseen suuntaan tulisi kehityksen kulkea?
      -Ja mikäli nykyinen suunta on väärä. Ketkä ovat siitä vastuussa?

Vaaliuurnilta saattaa vielä löytyä toivoa kehityksen kääntämiseksi, ja laittomuuden lainsäädännön purkamiseksi. Mutta aika alkaa käydä vähiin, sillä jo nyt "oikeus"-järjestelmämme on paljastanut kyntensä poliittisten toisinajattelijoiden vainoamisessa.

Mikäli et aio äänestää tulevissa vaaleissa... Oletko TODELLAKIN tyytyväinen siihen suuntaan johon olemme kulkemassa?

• jäljellä 4410

'Mitä ovat nämä "uhat"? johon poliisin resusseja suunnataan" kysyit. No eiköhän se tärkein uhka ole se että joku ottaa neljä kalapuikkoa kun saisi ottaa vain kolme. Sitä torjumaan poliisin resussit ovat äärimmilleen venytetyt, ainakin niinä päivinä kun yläasteilla on kalapuikko-päivä ruokailussa.

Ei vaiteskaan, hyvää pohdintaa kirjoituksessasi, arvoisa nimimerkki nahkurin orsille.

Kumma kyllä kukaan ei ole tuonut esille sitä tosiseikkaa, että suurin osa myymälävarkauksista tapahtuu myymälöiden oman henkilökunnan toimesta, eikä suinkaan sossun ruokakupongeilla 'maksavien' toimesta.

• JassuXX

Suomalaiset hinnat ovat euroopan korkeimpia, perusteluina tietysti ne normaalit: myynnin pienuus ja pitkät etäisyydet. Näillä liikevoitoilla kuitenkin rakennetaan mahtavia ostoskeskuksia. Eli katteet ovat kilpailun puutteen takia mahtavat. -90 luvulla USA:n presidentti moitti julkisesti kauppiaita ahneudesta vaikka maan hintataso on alempi kuin Suomen, täällä ei vastaavaa ole poliitikkojen suusta kuulunut. Suuret katteet tuotteiden hinnoissa ovat siis joissakin maissa varastamista.
      Kauppiaat ottavat asemaansa hyväksikäyttäen kaiken minkä vain voivat , myymälävarkaat vain pienentävät Robon Hoodin tapaan tätä saalista.
      Suomessa katteet ovat suuret joten voiko varkaalta todelisuudessa varastaa.

• yrittäjäminä

Kilpailu vapaammaksi.

• Muistakaa
        yrittäjäminä kirjoitti:

Kilpailu vapaammaksi.

Muistakaa että EU:n liittymistä puolustaneet puolueet ja media kertoi meille että EU tuo halvan ruuan!

Samat EU-puolueet siis jotka nyt on vallassa.

Kannattaako heihin luottaa?

• Huuakotti

Tuija Brax ja vihreät saivat tässä tahtonsa läpi. Kyllä tämä oli arvattavissa.

• kyllähän

vankilaan joutuu jos ei kykene sakkoja maksamaan. Ne sakot istutaan siellä vankilassa pois, oli sitte kuinka köyhä tahansa.

• Istumaan

En tosin tiedä onko siinä joku raja. Mutta etkö tiennyt että se laki muuttui ettei sakkoja joudu istumaan enää. Syynä oli se että vankilat on niin täynnä'. Ei sinne mahdu.

• JOUTUUPI
        Istumaan kirjoitti:

En tosin tiedä onko siinä joku raja. Mutta etkö tiennyt että se laki muuttui ettei sakkoja joudu istumaan enää. Syynä oli se että vankilat on niin täynnä'. Ei sinne mahdu.

lusimaan edelleenkin, juttu menee niin jota kun niitä kertyy kunnon pumaska vaatii syytäjä niille muuntoa. Varsinkin jos "asiakas" niitä oikein liukuhihnalta itelleen hankkii, siis ammattimainen toiminta perusteena: sakot muuntoon ja linnaan ( paitsi jos maksaa ).

• kyllähän

vankilaan joutuu jos ei kykene sakkoja maksamaan. Ne sakot istutaan siellä vankilassa pois, oli sitte kuinka köyhä tahansa.

• koko ongelmaan

Pilalle lellitty ja kasvatettu nuoriso, joka elää kaikkimullehetinyt ja hälläväliä -asenteiden ohjaamana, on pääasiassa sitä näpistelyporukkaa, jotka sitten lesoilevat ja keräävät statusta kaveripiirissä sillä, mitä on onnistunut kaupasta pöllimään. Ja pitäähän näitä "tulevaisuuden toivoja" hyysätä, koska nehät maksavat sitten tänään työelämässä olevien eläkkeet. Hieman ontuva logiikka, eikö?

• tullee

Kyllähän siinä kuitenkin rikosreksiterin saa ja se taas vaikeuttaa tulevaisuudessa työn saantia eikä sitä saa otettua millään pois vaikka haluaiskin. Että kyllä siinä köyhätkin sen verran häviää...

• mikään rekisteri

se, että on "työtön"-leima otsassa, vastaa samaa asiaa kuin pitkä liuta rikosrekisterissä. kiitos hallituksen.

• Laidan tien kulkija
        mikään rekisteri kirjoitti:

se, että on "työtön"-leima otsassa, vastaa samaa asiaa kuin pitkä liuta rikosrekisterissä. kiitos hallituksen.

Siinä saa Vanhanen pitää lakistaan kiinni. Kohta on SUPO ovella?

• tule..

ei sakoista mitään rikosrekisterimerkintää tule. ei edes oikeuden määräämistä sakoista.
        oikeuden määräämät sakot voidaan edelleen muuntaa vankeudeksi. poliisin määräämiä sakkoja ei enää muunneta, joten ei niitä kannata maksaakaan.

• Perkeilijä

Järjestäkää ihmisille työtä tai kunnollista toimeentuloa - niin ei tarvitse kenenkään näpistää - erikseen ovat sitten sen alan sairaat ihmiset.

• vartija vain

Kuten edellä jo kirjoitettiin, erittäin pieni ja mitätön osuus varkaista ovat ns. nälkäänsä varastavat. Joten se niistä robin hood -puheista.

Tämä lakimuutos koskettaa pääasiassa nimenomaan yhteiskunnan "pohjasakkaa" eli narkkareita ja juoppoja. Nyt näiltä tyypeiltä viedään se viimeinenkin pelote, eli vankila pois. Se johtaa entistä enempiin näpistyksiin joka johtaa myyjien turvattomuuden tunteen lisääntymiseen. Ja useampiin kiinniottoihin, joihin liittyy aina turvallisuusriski henkilökunnalle ja vartijoille.

Oletteko miettineet mikä ainoa vaihtoehto jää vartijoille tilanteen hillitsemiseksi? Kolhitaan tai jopa hakataan kiinniotettu juoppo, että se edes sitten pysyisi (meidän kaupasta) poissa. Onko se sitten oikeutta?

Itse en koskaan näin tule toimimaan, mutta alalla pitkään toimineena tiedän, että tätä tapahtuu jo nyt.

Ja tiedän, olen vain tyhmä natsisika, joka ei ole päässyt poliisiksi ;)

• mee kyselemään

töitä on yleensä kodin ulkopuolella.nouse sängystäs ja mee kyselemään vai luuletko että siule tuodaan työt kotia,hölmö,

• 5000 merkkiä
        vartija vain kirjoitti:

Kuten edellä jo kirjoitettiin, erittäin pieni ja mitätön osuus varkaista ovat ns. nälkäänsä varastavat. Joten se niistä robin hood -puheista.

Tämä lakimuutos koskettaa pääasiassa nimenomaan yhteiskunnan "pohjasakkaa" eli narkkareita ja juoppoja. Nyt näiltä tyypeiltä viedään se viimeinenkin pelote, eli vankila pois. Se johtaa entistä enempiin näpistyksiin joka johtaa myyjien turvattomuuden tunteen lisääntymiseen. Ja useampiin kiinniottoihin, joihin liittyy aina turvallisuusriski henkilökunnalle ja vartijoille.

Oletteko miettineet mikä ainoa vaihtoehto jää vartijoille tilanteen hillitsemiseksi? Kolhitaan tai jopa hakataan kiinniotettu juoppo, että se edes sitten pysyisi (meidän kaupasta) poissa. Onko se sitten oikeutta?

Itse en koskaan näin tule toimimaan, mutta alalla pitkään toimineena tiedän, että tätä tapahtuu jo nyt.

Ja tiedän, olen vain tyhmä natsisika, joka ei ole päässyt poliisiksi ;)

Minun mielestä vartijalla ei ole oikeus käyttää väkivaltaa.

Eli tekeekö ne silloin itse rikoksen?

• 1 vuosi työttömänä
        mee kyselemään kirjoitti:

töitä on yleensä kodin ulkopuolella.nouse sängystäs ja mee kyselemään vai luuletko että siule tuodaan työt kotia,hölmö,

noin varma kun olet, niin voitkin ehkä kertoa että missä tarvitaan työntekijöitä?

• sen!

Minkäs takia luulet, että romanialaiskerjäläiset saapuivat Suomeen? Uuden lain houkuttelemina!

• jepjepjeee

Kiinnostaisko varastaa jos sakko olisi luokkaa 5000€ ?

Kiinnostaisko tappaa taoista jos saisi elinkautisen ?

Miksi ihmeessä pitää suojella rikollisia ?????????????

• Outoa kiertelyä

Voihan sitä yrittää pimitellä asioita, mutta eiköhän suurimmat syyt ole tässä:

- ruuan hintojen älyttömät korotukset
      - lama ja työttömyys

• uudet keinot

Yksityisyyden suoja on tässä suhteessa mennyt liian pitkälle. NAAMAT VAAN NÄKYVIIN MYYMÄLÖIDEN ILMOITUSTAULUILLE. Saattais hillitä kokeilemaan sitä näpistelyä.

• Reilu Peli

Naamat esille.
        Onhan sen kauppiaankin kuva usein esillä, itsensä ison rosvon.

• Into Impotenttu

Hallitus, siis kokoomus, keskusta ja vihreet ovat suuressa viisaudessaan ajatelleet, että vähentävät valtion menoja, kun vankiloita pitäisi sulkea jne.
      Köyhä kun käy mioelellään istumassa sakot, siinä kun saa kolme ateriaa päivässä, sängyn ja katon päänsä päälle.
      samalla on katkolla viinan kiroista.
      Puhumattakaan romaneskuista, heille lusiminen täällä on neljän tähden lomaa...

Eikä se pölliminen ole kokoomukselle vierasta, puoluesihteeri Taru Tujunen on jäänyt kiinni kahdesti (2) näpistyksestä:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1253016

Vapaavuorella on kaksi pahoinpitelytuomiota, Harri jaskari hakkasi virolaista naisystäväänsä jne...

Mutta varastaminen korreloi suoraan köyhyyden kanssa.
      Vai haluaako hallitus että suomalaiset delaa nälkään ja viinaan?
      Siltä yhä useammin vaikuttaa...

• pena123

ylen aamussa juttua näpisteliöstä!niitä tekee sekä turkki-mummot että tuuli-puku porukka.

• Folio Mulder

Ei viitsi kuin lyhyesti todeta. Avoimet rajat tuovat vain lisää rupusakkia maahamme loisimaan ja rosvoamaan. Tuota aihetta vuosikaudet jauhettuna ja selväksi todettuna ei viitsi komentoida enää pidemmin asioita. Muuttukoon politiikka nopeasti tarkan valikoivaksi, koska varoja ei näytä olevan mihinkään oman kansankaan heikoilla olevien asioiden hoitamiseenkaan enää.

• Suomi-LOOSERI se VARAS.

ei pakolainen juuri uskalla varastaa.. realy..

• Ennustataja

Veikkanpa, että liikkeiden takahuoneissa aletaan tulevaisuudessa jakaa oman käden oikeutta sinne raahatuille kiinni jääneille myymälävarkaille.

• aaaaaaaaaaaaaaa

ruumiita ilmestyy kaikialla,

ei varattomalla eli rosvoilta oo mikään hävitettävä ,,,,,,,,,,,,,,,,,

• miljardi/vuosi.

Ja kuka Maksaa?? -ei vakuutus -ei Kesko -ei S-market -ei tradeka -ei Työtön vaan työssäkäyvät suomi Ihmiset. Ja kaikki varkaudet lisätään sinulle myytäviin tuotteisiin ruokaan yms.. ja taas Suomalainen vaan miettii. eikä tee asian hyväksi mitään. KansanNS-edustajat ei puutu asiaan, Muutakuin tämä ministeri Brax allekirjoitti sopimuksen. ettei MYYMÄLÄVARAS enää joudu mihinkään vastuuseen VARKAUDESTAAN.. tätä ennenkin vain 10% varkaista jäi kiine, huonon olemattoman vartioinnin vuoksi..

• minunkin

tekis mieli varastaa kun kaikki on niin kallista. ei aina tee mieli syödä ja käyttää vaan niitä halvimpia ja supertarjouksessa olevia tuotteita. hedelmätkin on niin kalliita.

• maa ilman kansalaisuutta

mitä enemmän varastaa ja sellaisen noidankehän kiihtymisen seurauksena varkaita ei päästetä enää kauppoihin ostoksille esim. muodostamalla osuuskunnnista ostoskerhoja, johon ei pääse kuin jäsenkortilla. Varkaat saavatkin sen jälkeen tilata tavaransa kirjalllisesti kun ja jos eivät osaa käyttäytyä. Jos sittenkin vielä kaupankäyntiä häiritään, niin lopulta putiikit on pakko sulkea ja sen jälkeen ollaankin jo Zimbabwessa tai Neuvostoliitossa, missä tuotanto ei päädy enää kauppoihin, vaan se vaihdetaan suoraan alkutuottajien kesken paikallisesti.

• Tämä tärkeää

Laki on ihan mitä sattuu.

• Folio Mulder

Siitä se lakialoite on lähtenyt, sillä ei ennen tuollainen tullut mieleenkään. Tuskin muistan väärin, että kyseeessä oli vihreiden ajatus. Kalliiksi käy tuo vihreiden politiika.

• joooopa joo

muuten osa maahanmuuttajista joutuisi vaikeuksiin ja jopa ulos maasta?

Samoin kuin rikolliset turistit.

Sitähän hallituksemme ei halua?

Voi kysyä että miksi ei halöua.

• nyt nostaa...

Juuri tuolle 100e minimitasolle näpistyksistä ja myymälä varkauksista jotta kuri saataisiin.
      Kaupungeissa ja suurissa taajimissa joissa on marketti voi rauhassa dyykata tai kerätä esim panttipulloja vatsalle. Ja tulisi olla tyytyväinen vaikka siihen 30snt makarooni pussiin vaikka alkaisikin tymppimään...

• khjäh

Minäkin ghaluan lapsilleni turvallisemman tulevaisuuden! Niinpä esitän perustelematta ja mitään asiaan perehtymättä (plus se ei haittaa itseäni mitenkään henk koht), että kaikki myymälävarkaat linnaan kahdeksi vuodeksi!

• niitä tulee

mm. Romaniasta. Turussakin on kämppiä, jonne he varastoivat näpistettyä tavaraa ja vievät myöhemmin myytiin. Monet muun maalaisetkin tekevät samaa, saa kotimaassaan hyvät rahat laatutavarasta.

• maa ilman kansalaisuutta

on yllättänyt Suomi-neidon valintamyymälät housut nilkoissa, josta kyllä tulee herkästi mieleen asiakkaisiin/vieraisiin liiaksi luottavat hyväuskoiset hölmöt kukkahattutädit. Varas tietenkin panee parastaan konkuuttakseen kauppoja ja pian alkaakin Neuvostoliiton YYA markkinat heräämään Venäjä-henkiin seuraavasti:

Mies meni Neuvostoliitossa kauppaan jossa oli tyhjät hylly ja kysyi: Mitäs täällä myydään. Kauppias vastasi jotta "elintarvikkeitahan täällä myydään". Seuraavassa kaupassa oli tyhjät hyllyt niin ikään ja kauppias kertoi ylpeänä että he myyvät työkaluja. Seuraavassa kaupassa ei ollut enää hyllyjäkään ja mies kyseli jotta mitäs täällä sitten myydään: Kauppias totesi jotta täällä myydään hyllyjä, mutta jos haluutte ostaa jotain niin HERÄTKÄÄ NYKYAIKAAN ja menkää tuonne Venäjän tavoin raskaasti vartioituun YYA ostoskerhoon ja hakekaa jäsenyyttä tai tilatkaa lomakkeella noutomyynnistä, jos ette pääse sisään valikoimaan rikosrekisterinne tai muun epäilyttävän piirteenne takia.

Tarinan opetus: Pian huomataan että tavaroita voidaan myydä paljon edullisemmin ja tehokkaammin nouto ja postimyyntinä, eikä tarvitse pelätä myymälävarkaita, sillä heidän aiheuttamien vahingon hinnalla palkataan paljon ostostavaroiden keräilijöitä tekemään valinnat puolestanne..

• Jos en jäis kiinni

Varmaan varastelisin kaupoista, jos olis ihan varmaa ettei jäis kiinni. Nykyään vaan on niin vaikeaa näpistellä.
      Eihän näillä opiskelutuilla mitenkään elä. Mutta täytyy yrittää elää rehellisesti ja ostaa vähemmän, sossusta en hae koska puolison tulot vaikuttavat niihinkin pennosiin.
      Ihan kuin puolison pitäisi elättää minut. Joten kaikki nyt joukolla näpistelemään, kun tuomioitakaan ei tule. mutta on se vaan niin noloa, jos jää kiinni (kai)

• Kun nyt kerran

eletään niin mallikkaassa oikeusvaltiossa jossa ei edes saa tuomiota näpistelystä niin tämähän voi ottaa signaalina että se olisi ihan OK näpistellä.
        Poliitikot taas näyttävät hyvää esimerkkiä siitä mikä on oikein ja väärin.

• minäkin....

Miksei kaikki saa varastaa, kyllä on kumma juttu........p

• smugutkin tankkasivat

alle 60 mäntsälän shellillä.

• KOKO AJAN HAHAHAHAHAHHAH

ja säästän aina pienen omaisuuden,, kun ostan kasviksia pistän punnituksen jälkeen pussiin aina pari "extraa" ja kun ostan bisseä pistän aina taskuun pari tölkkiä ja povitaskuun ison tölkin,

eikä siinä kukaan menetä yhtään mitään,, tyhmät tässä kalliissa maassa maksaa kaikesta

• cameramän

Kyllä lähimarkettiesi valvonta sinut tuntee, mutta kauppiaasi hyvä tahto todennäköisesti pitää sinut poissa poliisilaitokselta. Se vaihtelee tapauskohtaisesti, mutta joskus parin sipulin bonukset vain talletetaan levykkeelle aikaisempien keikkojen seuraksi. Sitten kun näihin kyllästytään niin saatetaan kerätä kerralla isompi keissi ja saadaan kerralla häkki heilahtamaan. En suosittele.

• KOKO AJAN HAHAHAHAHAHHAH
        cameramän kirjoitti:

Kyllä lähimarkettiesi valvonta sinut tuntee, mutta kauppiaasi hyvä tahto todennäköisesti pitää sinut poissa poliisilaitokselta. Se vaihtelee tapauskohtaisesti, mutta joskus parin sipulin bonukset vain talletetaan levykkeelle aikaisempien keikkojen seuraksi. Sitten kun näihin kyllästytään niin saatetaan kerätä kerralla isompi keissi ja saadaan kerralla häkki heilahtamaan. En suosittele.

ei siellä mitään tallennuksia katsota ei niillä aika riitä sellaseen :), se tallentava kameravalvonta on vaan pelotteena :),eikä ne isommat kauppiaat piittaa vaikka pöllitään kunhan vaan kauppa tuottaa rahaa :)

• Cämerätiim
        KOKO AJAN HAHAHAHAHAHHAH kirjoitti:

ei siellä mitään tallennuksia katsota ei niillä aika riitä sellaseen :), se tallentava kameravalvonta on vaan pelotteena :),eikä ne isommat kauppiaat piittaa vaikka pöllitään kunhan vaan kauppa tuottaa rahaa :)

Ahkerimmat Mr- ja Ms-Nussit pääsevät meidän ketjussa DVD-koosteeseen joka luovutetaan poliisille. Muistona pitkästä oikeusprosessista filmitähdet saavat NOLOISTA teoistaan levykkeen jota voivat kotona naama punaisena katsella.

• ahahhahaha
        Cämerätiim kirjoitti:

Ahkerimmat Mr- ja Ms-Nussit pääsevät meidän ketjussa DVD-koosteeseen joka luovutetaan poliisille. Muistona pitkästä oikeusprosessista filmitähdet saavat NOLOISTA teoistaan levykkeen jota voivat kotona naama punaisena katsella.

niin varmaan ,yrität vaan pelotella

• Ihanuuksien ihmemaa
    • df.kgjfdkgjfdkglfdjkgjkl

Sitä joka näpistää ruisleivän henkensä pitimeksi, vai sitä joka kepuloi miljoonia euroja ökyelämänsä rahoittamiseksi.

• ritsari ja trokari

Näpistysten lisääntyminen johtuu lamasta ja sitä seuranneesta nälästä.
      Rangaistusmääräyssakkojen (siis poliisin paikan päällä kirjoittamien) muuntaminen
      vankeudeksi lopetettiin, koska meillä olisi muuten vankeja pilvin pimein ja valtiolla ei ole varaa huolehtia entisistäkään.

• hyvä suomi!!!!

on tää suomi kyl menos niin pahasti väärään suuntaan et ihan vituttaa päivästä toiseen tää paska.räjäyttäs joku koko hallituksen vittuun

• Kävipähän mielessä

Jes ja sitten päästään anarkiaan joka tunnetusti toimii, auttaa ja ratkaisee kaikki ongelmat. Iso peukalo.

Näin varusmies näkökulmasta (eli täysin todellisuuden tajun hukanneena?) on heitettävä että nykyään järkyttävää on lähinnä ihmisten yrityksen puute ja kyvyttömyys kohdata haasteita/vastoinkäymisiä.
        Keskitytään ruikuttamaan ja syyttämään asioista sen sijaan että tehtäisiin niille jotain. Näin PV:n esimerkkinä talvipakkasissa useampikin tulevaisuuden ylpeys valitti kun on kylmä, vaatteet on märkiä ja kuinka syvältä harjoitus ja sitten istuttiin 4h paikallaan harjoitus alueella.

Nämä nerokkaat herrat sitten syyttivät ryhmänjohtajaansa saamistaan paleltumista vaikka repuissa oli kuivaa vaatetta (joita ei vaihdettu syystä X) ja paleltumat olisi voinut 20 asteen pakkasessa välttää liikkumalla.
        Tietysti esimies olisi voinut käskeä toimenpiteet, mutta kukas valvoo...

Jutun pointti on siinä ettei kukaan näistä arjen sankareista vaivautunut edes omaa terveyttään vahtimaan.

Eli...
        En tunne jalkojani. Pitäsköhän tehä joitain?
        En saanut toitä netinkautta. Pitäsköhän tehä jotain?
        Ja sitten kun löytyy jotain vapaana. P***a duunia, v***u mä sitä jaksan tehä huonolla palkalla.
        Hyvä Suomi. Ja tämäkin oli luonnollisesti kapitalisti päättäjien syy.

Mielestäni ihan tarkka kuvaus nyky suomesta sillä eivätkö lapset ole vanhempiensa käytöksen kuvaus.

Liittyy aiheeseen koska varkaus on aina valinta. Lieventäviä syitä voi olla, mutta se on silti valinta. Aina siellä on joku jolla luonne riittää noudattamaan sääntöjä pitkistäkin vaikeuksista huolimatta.
        Tätä taistelutahtoa vain löytyy tästä maasta nykyään kovin vähän.

Skeptisenä provokaationa voi vielä sanoa että hienoahan tässä on se että jos/kun asialle ei tehdä mitään, se kyllä korjaa itse itsensä.
        Olisihan se yhteiskunta järjestelmän romahtaminenkin ratkaisu, huono sellainen mutta karsiutuupahan tätä väkeä niinkin.

Kaikki pitää oppia aina kantapään kautta. Vai olisiko sittenkin pienen ryhdistäytymisen paikka itse kullakin?
        Yksi ihminenhän ei mihinkään kykene joten miksi siis vaivautua ollenkaan eikö?
        Ruikutus seis, mene ja tee jotain asian eteen.

Mmmm... taidetaan olla jo aikakaukana myymälävarkauksista mutta tulipahan vuodatettua.

• liikaakin

Juuh, kyllä kun itse olin useita vuosia kaupan alalla töissä niin oli ihan kauppojen tapa pitää tiettyjä kansallisuuksia silmällä ja aivan syystä. Suosittelen näille naiiveille suvaitsijoille työntekoa juuri kaupan alalla niin tulee tutuksi mistä nämä tyypit ovat saaneet maineensa. Kyllä he ovat sen itse ansainneet. Tekisi sanoa vielä enemmänkin mutta silloin saisin syytteet rasismista. "Koska kaikki ihmiset ovat aivan samanlaisia". Just joo.

Ketjusta on poistettu 142 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      98
      3413
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3107
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2614
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2403
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2343
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2056
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      21
      1679
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      40
      1634
    Aihe