Läähättäkää ja nauttikaa,

mutta älkää valittako.

Suomen mantereella tätä herkkua, jota helteeksi sanotaan, on vain muutaman päivänä vuodessa. Joka vuosi ei ollenkaan.

Vaikka auringon otosta varoitellaankin, niin kohtuullisesti otettuna se on terveellistä.

Marinat pois ja aurinkoon.

Minä pistän kyärän päähän hellehatuksi ja lähden pyöräilemään.

10

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

Sisätiloissa ja varjon puolella ulkosalla, mikäs hätä tässä, tarpeeksi syö suolaa ettei hikoilut tuota pahaa oloa, vettä suullinen mennen tullen, siinä ne tärkeimmät.
      Kun aurinko alkaa olemaan länsitaivaalla voi ajatella jotain ruokaa, jaksaa lepäillä seuraavaan päivään.
      Nautitaan nyt auringosta, vielä se pimeäkin tulee.

• etsivivä-amadeus

suolavaje jopa saa aikaan pyörtymistä.
        Aamuisin pitäis tehdä suolatankkaus,aivot mitä niistä vielä jäljellä,tarvitsevat toimiakseen suolaa.
        Siis suolainen aamupala ei ole vain rapulassa tarpeen,vaan jokaikinen aamu.

• Ramoona*
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

suolavaje jopa saa aikaan pyörtymistä.
        Aamuisin pitäis tehdä suolatankkaus,aivot mitä niistä vielä jäljellä,tarvitsevat toimiakseen suolaa.
        Siis suolainen aamupala ei ole vain rapulassa tarpeen,vaan jokaikinen aamu.

Uimaan pian lasten kanssa, merivesikin on matalassa poukamassa parikymmenasteista.Hyvät eväät rannalle, termarissa mehua, vesimelonin lohkoja, voileivätkin ja kioskista jäätelöä. Ahomansikat alkavat kypsyä, niitä heinään pujotellaan.
        Kiva kun voi pukea vilpoisan hellemekon. Pyöräilykin siinä käy, kivasti tuuli hulmuttaa helmoja. Välillä varjoon, suojaan, alta polttavan auringon.

• Ramoona* kirjoitti:

Uimaan pian lasten kanssa, merivesikin on matalassa poukamassa parikymmenasteista.Hyvät eväät rannalle, termarissa mehua, vesimelonin lohkoja, voileivätkin ja kioskista jäätelöä. Ahomansikat alkavat kypsyä, niitä heinään pujotellaan.
        Kiva kun voi pukea vilpoisan hellemekon. Pyöräilykin siinä käy, kivasti tuuli hulmuttaa helmoja. Välillä varjoon, suojaan, alta polttavan auringon.

jotka Grillaa ihoaan ,kääntävät puolta, että varmasti ruskettuu joka kantilta.

Itse rusketun heti kun hetkenkin saan olla auringossa,kävelen paljon, ja mieluimmin istuskelen varjossa.

Tykkään näistä ihanista aurinkoisista päivistä.

• etsivivä-amadeus
        ullamirjami kirjoitti:

jotka Grillaa ihoaan ,kääntävät puolta, että varmasti ruskettuu joka kantilta.

Itse rusketun heti kun hetkenkin saan olla auringossa,kävelen paljon, ja mieluimmin istuskelen varjossa.

Tykkään näistä ihanista aurinkoisista päivistä.

Muistaakseni joku viisas heittänyt eetteriin,vai olisiko joku kirjailija?
        Sen pohdistelun jätän viisaimille..

• Tellastiina'
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

Muistaakseni joku viisas heittänyt eetteriin,vai olisiko joku kirjailija?
        Sen pohdistelun jätän viisaimille..

mutta Eeva Joenpellolta on romaani Viisaat istuvat varjossa.

• satun tietämään
        Tellastiina' kirjoitti:

mutta Eeva Joenpellolta on romaani Viisaat istuvat varjossa.

Viisaat istuvat varjossa on Raamatusta ja sieltä Joenpelto on se ottanut kirjansa nimeksi.

• Atolfia
        satun tietämään kirjoitti:

Viisaat istuvat varjossa on Raamatusta ja sieltä Joenpelto on se ottanut kirjansa nimeksi.

sitten taas auringossa. Oi,kyllä nautin lämmöstä ja näistä ihanista kesäpäivistä. Ei tätä herkkua kauan kestä.

Ei ole vielä liian kuuma ollut.

• Onneksi tulee näitä viilempiä päiviä, niin ettei yhtäpäätä porota. Meillä päin ollaan onnellisia 17 mm lauantaisesta sateesta. Eilenkin tuli vielä pari miiliä vettä.

• pilvi*

naurahtaen on todettava,että nautinto syhtyy vasta kun illemmällä saan vastapestyille lattioilleni, matot tuoksuvina levitettyä ja vuoteeni petattua.

Nyt vaan luuttuamaan. Lääh....huh....ihanaa,sitten suihkuun!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1669
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1578
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1373
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1329
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1265
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1028
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1021
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      939
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      931
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      846
    Aihe