Bamberg, Pikku-Venetsia

UNESCON kohde

Käykääs kattomassa Bambergia. Ei uskoisi ennen kuin näkee. Ottakaa hotelellihuone pariksi yöksi vanhasta kaupungista (nimenomaan sieltä). Terasseja, ruokapaikkoja ja monimuotoista keski-ajalle asti ulottuvaa kaupunkimiljöötä riittää ihmteltäväksi ja käveltäväksi Tonavan latvoilla. Pari päivää menee siellä tarpoessa joenrannoilta kukkuloille että hurahtaa.

Kesäkuun alussa turisteja on mutta ei ollenkaan sellaisia massoja, korkeita hintoja ja kuluneisuutta kuin Italian Venetsiassa. Kaunis ja mielenkiintoinen paikka.

Toinen mahdollisuus on pyöräillä esim 100-150km Tonavan juoksujen rantoja ja pistää (ehdottomasti) Bamberg matkan varrelle. Siellä on hyvin huomioitu pyöräilijät. Sieltä alueelta on laajempi pyöräilykartta reittisuunnittelua varten. Tää ei ole se, mutta jokilaaksot antavat hahmoa reittivalintaan:

http://www.germany-tourism.de/pdf/adfc/eng/route_main_cycle_route.pdf

2

940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Frankenland immer wieder

Bamberg on todella yksi alueen helmistä, mutta koko Main- joen laakson alue on kunnon lomamatkan arvoinen kokemus - aina ei tarvitse päätyä etelän esialpeille tai tyytyä Moselin (kuluneisiin) mutkiin. Oheista linkkiä vilkaisemalla saa jotain käsitystä alueen tarjonnasta, mutta vasta paikan päällä huomaa miten kaunista kumpuilevaa seutua se on. Fränkische Schweiz on ihan omanlainen alue - paljon tippukiviluolia ja eroosion eksoottiseksi muovaamia kivipilareita. Alueella on lukematon määrä linnoja ja upeita luostarikirkkoja sievien pikkukaupunkien lisäksi, linnoisssa kivoja museoita yms - mm. Kulmbachissa tinasotilaista rakennettuja sotatantereita. Eikä paikallinen Franken-viinikään ole lainkaan hassumpaa. Tonava puolestaan rullailee etelämpänä Regensburgin ja Passaun läpi Itävaltaan.

• Zarabande

Kannatan edellistä!
      Olen ollut Bambergissa vain yhden yön yli, mutta se on jäänyt mieleen satukirjamaisena ja pienimuotoisena maisemana.

Hotellimme ei ollut vanhassa kaupungissa (ei päästy itse valitsemaan). Kävelimme kävelytietä puistossa ja sen jälkeen joen yli, saavuimme vanhaan kaupunkiin - näkymä oli mykistävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1214
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1068
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      810
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      804
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      750
    6. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      659
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      652
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      48
      652
    9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      617
    10. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50