Yhden vaiheilla

Ei nyt ihan

Seitsemänä päivänä viikossa saavut
seitsemänä eri naisena
toisinaan hurmaavana, viettelevänä
toisinaan passikuvasi esittämänä hahmona

edelleen jotain välillämme
pahoittelee aiheuttamaansa häiriötä
yrittää olla kuin ei olisikaan

sinäkin näytät eksyneeltä
samalla jotenkin elpyneeltä
elämä pukee sinua

enkä ymmärrä sinua lainkaan
käytettyjen sanojen tarkoitusta
mutta haluan tarttua ripustamiisi asioihin
antaa persoonani heilua tuulessa

et pidä siitä että olen
tämän sanomista vihaat
muusta olet kai suhteellisen välinpitämätön

mutta sinua minä rakastan
tai ehkä se on itseni sietämistä seurassasi
ilman sinua maailma painaa enemmän

huomenna on sama päivä kuin tänään
paitsi tuoli on pehmeämpi
ja kadut entistä tyhjemmät

luen kirjojen selkämyksiä
keksin uusia värejä
kaikkea mistä tekisi mieleni kertoa
silloin kun olet olemassa

6

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tätä

täysin tajua...

• Ei nyt ihan

Koukuttumisen tunne voi johtua siitä, että tämä oli tällainen tajunnanvirtamainen hetki. Yhdessä tietyssä hetkessä tullut tunnelma, ajatus joka pakotti tarttumaan kynään, eikä sanaa kirjoittaessa tiennyt mikä seuraava tulee olemaan. Eli tämmöinen välähdys jostakin joka eilen oli, tänään olisi voinut olla ja joka huomenna on mennyt. Asiat muuttuuvat mutta pohjimmiltaan kuitenkin se juttu säilyy alati ennallaan.

• eksynyt maailmaan

paremmin kuin uskoisitkaan.
      En osaa pukea sanoiksi sitä kuinka upeasti kirjoitit.
      Pitkästä aikaa tekstiä,jota kiinnostaa lukea kerta toisensa jälkeen.
      Kiitos.

• Ei nyt ihan

Vähän sitä arkaillen puhuu tunteista, koska ei välttämättä kohtaa vastakaikua. Useimmiten toinen ei ehkä ihan tavoita sitä mitä haluaa kertoa, vai tuntuuko sitten vain siltä. Tunteet ovat kuitenkin henkilökohtainen juttu. Joskus kieltämättä suruisa olo jos tunteiden kohdekaan ei ihan ymmärrä. Mutta ymmärränkö minä sitten paremmin hänen tunteitaan, enpä voi väittää niinkään. Merkillistä seikkailua tämä toisinaan. Kun ei kaikkea voi kiteyttää yhteen sanaan, kun haluaa puhua siitä mutasta, ehkästä ja vähän taistakin. Kiitos ymmärryksestä, ehkä oikealla tiellä ollaan kuitenkin.

• ...Moneen kertaan....
      Tämä oli aivan upee kiitos =)

• Ei nyt ihan

Kiitos sinulle lukemisesta. Joo, itsekin tuli taas tavailtua ja kyllä tuossa outoa tenhoa on. Tälle on tehnyt hyvää se, että ei turhia pähkäilty. Ei tuntunut ihan tutulta kaikki runon luonnehdinnat omasta itsestänikään, mutta laitoin paprulle ja tuumin että tutkitaan myöhemmin. Oliko se jotain alitajuista sitten tai ei, antaa olla noin. Hyvä miettiä eri kanteilta.

Runon otsikko oli aluksi "Ei ihan putkeen", kun pettyneenä totesin että ei tässä mitään salattua viisautta tuntunutkaan tulleen. Kirjoittaminen tuntui sykähdyttävämmältä kuin tuotoksen lukeminen. Mutta ajan myötä parantunut huomattavasti. :)

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3647
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2376
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1955
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1909
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1721
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1537
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1483
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1448
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1301
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    Aihe