Pariisissa kuin pariisilaiset

juuri palannut

Olen juuri palannut Pariisista ja haluaisin muistuttaa vinkiksi hotellin sijaan harkintaa omasta huoneistosta. Me olemme jo vuosia sitten kyllästyneet valmismatkoihin ja hotelleihin ja haluamme elää paikkakunnalla kuin paikkakuntalaiset eli vuokraamme aina oman huoneiston. Nytkin meillä oli 2 h k mahtavalla sijainnilla, upeassa asunnossa ja olemme tod. tyytytyväisiä. Hyvä linkki: www.interhome.fi On iso nautinto, kun käytössä on yhden hotellihuoneen sijaan kunnon koti matkoilla, ja vielä isompi säästö syntyy, kun ostaa ruoat normimarketeista kuten paikalliset ja kokkailee itse edes osittain. Valitsee vain kaikista edullisimmat lennot netistä ja jää paljon rahaa elämiseen, shoppailuihin ja mihin sitten haluaakin käyttää vasta paikanpäällä.

Pariisin metro on niin kattava ja helppo käyttää, että esim. 5 km keskustasta on kuin olisi keskustassa:) mutta kaikki hinnat on hurjan paljon halvemmat kuin keskustassa. Kannattaa ostaa carnet eli 10 lipun vihko automaateista, joita joka asemalla on. Luottokortti kelpaa.

Pariisi on ihana kaupunki ja omatoimimatkailu on hieno juttu säästämisen kannalta ja kaikki on vain omasta aikataulusta kiinni. Katselee ensin oppaista, mitä haluaa nähdä, sitten metrokartasta reitti ja siirtyminen on tavattoman helppoa. Tulee vaan tarkistaa huolella linjan pääteasema, että menee oikeaan suuntaan ja lähin poistumispysäkki. Junissa on kartat sisällä.

Liikaa ei kannata ahnehtia katsottavaa suuresta metropolista, parasta on mieluummin liian vähän kuin liian paljon. Lainaan aikaisemmin lukemaani erään kirjoittajan kommenttia: Jos haluat nähdä parasta Pariisissa, eksy vähän ja käänny sitten oikeaan ja sitten vasempaan. Älä hätäile, aina löytyy metroasema ja kun kyllästyt eksymään, kurkkaa metrokartaa ja hypää kyytiin ja aja jonnekin ja eksy uudelleen:))

Kun jotain jää näkemättä, se sitten seuraavalla kerralla, ja kyllä sinne palaa, sillä Pariisille menettää sydämensä...

2

511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieltä

Olen kanssa todennut tuon www.interhome.fi hyväksi valinnaksi. Olin viime kesänä Pariisissa tuon kautta vuokratussa asunnossa ja ehdottomasti oli parempi vaihtoehto kuin hotelli. Hotellissakin kun on tullut oltua tuossa kaupungissa. Lasten kanssa oli ihan ehdotonta tuo "oma" asunto matkassa. Todettiin kanssa tuo, että rahaa jää muuhunkin, kun ostaa ruuat osittain marketista. Meillä kun sattui vielä olemaan kauppa ihan vieressä, josta käytiin ostamassa aamuisin croisantit ja patongit lämpimänä :).

nim. myös Pariisille sydänmensä menettänyt

• osoitteesta

Pitää pistää tuo linkki talteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      193
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33