nimittäin tämän keskustelun seuraaminen. Ei sitä meikäläinen jaksa monta viikkoa yhteen menoon tehdä.
Välillä täytyy pitää taukoa ja pidätellä itkua.
Jos niiden kirjoituksista, jotka täällä adventismia puolustavat, voi tehdä mitään johtopäätöksiä,
kovin on jäsenistön taso laskenut niistä vuosista, jolloin minä kulutin SPA-kirkon penkkejä.
Eihän näillä kahdella ole muuta syysuhdetta kuin se, että minä aavistin alamäen tulon jo ennen kuin se oli alkanut ja tein siitä johtopäätökseni, eli sen, että jos Jumalalla on suomalaisten suhteen joitakin suunnitelmia, ei hän niitä toteuta ainakaan Suomen Adventtikirkon välityksellä.
Ei adventtikirkko tosin ihan viratonkaan ole. Tarjoaahan se seuraa samanmielisille. Ihminen kun on sosiaalinen olento.
Monelle huonokin seura on parempi vaihtoehto kuin yksinäisyys.
Surulliseksi vetää
6
141
Vastaukset
- tason laskija.
Ei sinun kaikkea tarvitse harteillesi ottaa, minäkään en kuulu teidän seurakuntaanne, erosin valtiokirkosta viime vuoden lopussa. Mutta olen samanmielinen helvettikäsityksessä ja sitä en suvaitse, että Raamatun Jumalan sanomaa aletaan vääntämään rienaajan oppiin, ikuinen kidutus.
Joitakin muitakin asioita en hyväksy, eli sitä, ettei adventisti pysty Kristuksessa pelastumaan. Läheinen tuli uskoon teidän leirissä ja sitä elämää todistaa moni muu seurakuntalainen, eikä kyseenalaista pelastusta.
Minä tavallani arki-ihmisenä en osaa muovata sanoja hienoksi, mutta sanon sen tavallani. Nään punaista monen tavasta kirjoittaa ja torbedoin välittömästi, kun tiedän asioiden olevan valhetta ja toisennäköistä. Tosin oppinne syvinpiin sisältöihin en voi vastata enkä vastaa, mutta tällaisiin helvettikidutusväittämiin kyllä kantaa otan. Siksi toivon, ettet koe kipua sisälläsi jäsenistösi puolesta, koska tason lasku on tällaisten kirjoittajien kannanotot. Mutta Jeesuskin ratsasti Jerusalemiin aasilla. Annettiinpa aasille tapa puhuakin, että jos tässä tasonlasku on aasin ääni.ja ottaa asioista selvää, ennen kuin vastailee.
Mikä hänen mielestään on minun seurakuntani ja sen oppi?
Tietääkseni en tällä vuosituhannella ole kuulunut mihinkään kirkkokuntaan, seurakuntaan, kuppikuntaan tai lahkoon.
Onko siis tason laskijalla minusta tosiaankin sellaista tietoa, jota minulla ei itsellänikään ole??
Mutta se paha mieleni johtuu mm. siitä, että minut tunnetaan entisenä adventistina,
ja nykyiset adventtikirkon mokat - opilliset, ekonomiset, moraaliset, eettiset ym - luovat varjon imagooni.
Vaikea minun on mennä lehdessä ilmoittamaan, että ei se adventtikirkko ollut samanlainen silloin, kun minä siihen kuuluin,
ja että en minä ole vastuussa siitä, mitä on mokattu ja tärvätty lähtöni jälkeen.- eräs....
Tuomas-kuoma kirjoitti:
ja ottaa asioista selvää, ennen kuin vastailee.
Tietääkseni en tällä vuosituhannella ole kuulunut mihinkään kirkkokuntaan, seurakuntaan, kuppikuntaan tai lahkoon.
Onko siis tason laskijalla minusta tosiaankin sellaista tietoa, jota minulla ei itsellänikään ole??
Mutta se paha mieleni johtuu mm. siitä, että minut tunnetaan entisenä adventistina,
ja nykyiset adventtikirkon mokat - opilliset, ekonomiset, moraaliset, eettiset ym - luovat varjon imagooni.
Vaikea minun on mennä lehdessä ilmoittamaan, että ei se adventtikirkko ollut samanlainen silloin, kun minä siihen kuuluin,
ja että en minä ole vastuussa siitä, mitä on mokattu ja tärvätty lähtöni jälkeen.No, tuossa liikutaan eri alueella, mistä minä puhuin. Eli liikun sanan alueella, että jos sana sanoo, ettei kadotusta kidutuksena ole, niin sanan perusteella vastaan.
Jos jollain muulla vaikka helluntaissa kirjoitan, se pyyhkiytyy pois. Mutta ei täällä näytä teidänkään kirkollisia kirjoittelevan.
Enkä sinulle henkilökohtaisesti ollut kirjoitustani tehnyt, vain se oli yleinen toeamus, kun koin, että yleiskirjoitukseni loukkasi sinua. Siksi toivoin, että se ei loukkaisi sinua.
Sinä siis olet "entinen" adventisti. Niin mikä sinusta siinä on erilaista ja pitäisi olla samanlaista. Niin paljon tänään kaikki on erilaista, eikä samanlaista ole, mitä vaikka 1970 luvulla oli. Nyt nuorisokuorot ovat esimerkiksi seurakunnissa ja vanhat sekakuorot kuolee pois, koska sen mukaista musiikkia ei enää hyväksytä.
Vanhaa saarnamiestä ei enää kutsuta saarnaamaan, koska uudet tuulet puhaltavat. Vanhat ja uudet kirkot jakaantuvat ja ovat jakaantuneet, koska viinin lasku ei onnistu vanhoihin leileihin.
Eli taidetaan olla kuitenkin samallaisia vanhan perään haikailevia. Meistä nyt kokoontuu jonkinnäköinen ryhmä yhdessä seurakunnassa jossa tämä vanha viini on vanhassa leilissä. On 70 luvun laulut jne.
Ei sitä nuoret kuuntele. Saarnat ovat sellaisia vanhanajan verisaarnoja. Varmaan, niin onko niitä teillä sitten ollut?
Sitäköhän se tärvääminen on siellä sun täällä? Pitäsikö meidän saada sellainen yleiskeskustelupalsta, ettei tällainen kenenkään kirkon nimi olisi otsikoissa?
Ei tason lasku niin kenellekään tuota ongelmia, kun meikäläinenkin kirjoittelee.
Tämä kaisessa hyvyydessä lausuttuna.... - mitä jätit
Tuomas-kuoma kirjoitti:
ja että en minä ole vastuussa siitä, mitä on mokattu ja tärvätty lähtöni jälkeen.jälkeesi.
Oman imagosiko? Eikö se tepsinyt adventtikirkkoon?
Miten on nyt imagosi laita? Kuinka paljon se on nollan yläpuolella? - puolueeton...
Tuomas-kuoma kirjoitti:
ja että en minä ole vastuussa siitä, mitä on mokattu ja tärvätty lähtöni jälkeen.mutta ehkä ihmiset ovat muuttuneet enemmän maailman mielisiksi, mutta samoin on muissakin seurakunnissa, olisihon nyt se aika käsillä ettei ihmiset kärsi enää tervettä oppia, vaan haalivat omaan korvasyyhyynsä opettajia.
Mutta Jeesus kehoittaa ostamaan häneltä kultaa tulessa puhdistettua, ja valkeat vaateet, että niihin pukeutuisimme, eikä alastomuuutemme näkyisi, ja silmä voidetta voidellaksemme silmämme, että näkisimme.
Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani.Eikös ole hieno lupaus jos voitamme tämän maailman kiusaukset, ja voitamme vain katsomalla Jeesukseen, ei kanssamatkaajaamme.
- mitä sanot
oletko ikuinen - vai kuoleman oma - ilman Jeesusta?
(kuolema mistä puhutaan nyt - on elämän täydellinen loppu - ei juurta ei oksaa ole jäljellä.
Älä vastaa väärin - se tekee minut surulliseksi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164