"Rayhallisen etenemisen"-sääntö

Mitähän tuo rauhallinen eteneminen tarkoittaa, kun se otetaan asiaksi useampien tapaamisten jälkeen.
Pari kertaa on osunut kohdalla, eikä kyse ole ollut seksistä, vaan mm. ihan mielenkiinnosta tutustua naisen porukoihin ja kavereihin.

Olen aina tulkinnut sen mielenkiinnon loppumiseksi.

Mutta voisiko kyseessä olla lievästi jakautunut persoona- eri seurassa erilainen; ja siitä aiheutunut tarpeeton epävarmuus.

Salailu karkoittaa niin nopeasti ajatuksen yhteisestä tulevaisuudesta.

6

2099

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylivarovaisuuttakin

Kaikkihan me saamme elämässä vastapalloon. Toiset enemmän, toiset vähemmän. Tekee varovaiseksi.

Mutta toiset tulevat toisia kyynisemmiksi. Jos se menee tietyn rajan yli, ei oikeasta elämisestä tule enää mitään. Parisuhde on aina riski, jossain vaiheessa saattaa sattua paljonkin. Sitä jos alkaa oikeasti pelätä, ei enää kykene mitään uutta luomaan. Sitä kun ei etukäteen tiedä, jos jotain todella haluaa, riski pitää ottaa.

Kaikki eivät uskalla, pitää varmistaa varmistamisenkin jälkeen eikä mikään kuitenkaan tässä asiassa riitä, ja se on sääli joutua siihen jamaan.

Sellaisen ihmisen luottamuksen saavuttaminen ei ehkä koskaan ole mahdollista, tai ainakin vaatii todella pitkän ja hermoja raastavan työn. Moniko siihen on halukas, jos itse olisi valmis etenemäänkin?

• .

Mulla on tosi vähän kokemusta seurustelu/deittipuolelta...(yksi yli 12 v kestänyt suhde josta lapsia ja pari kuukautta sitten päättynyt suhde joka kesti 2 vuotta.)
        Tässä tilanteessa olen huomannut olevani erittäin arka aloittamaan uutta suhdetta. Lapset kun kiintyivät tähän edelliseen miesystävääni joka päätti yhtäkkiä dumpata mut työkaverinsa tieltä...ei sit lähempää löytäny. Mutta tosiaan parisuhde voi olla riskialtis ja sen päättyessä myös sivulliset voivat kärsiä. Ja kun suhde voi päättyä kun sitä vähiten odottaa

• naisen vastaus

Tuo rauhallinen eteneminen luultavimmin tarkoittaa että muijaa ei kiinnosta,ei vaan uskalla sanoa suoraan.Eli olet oikeassa tuossa epäilyssäsi :) .MÄ olen ainakin oma persoonani,mua joko kestää tai ei...harva on uskaltanu kokeilla.(johtuuko tuo ulkoisista tekijöistä en tiedä.) En pyöri baareissa enkä muissakaan bilepaikoissa. Ja se ei johdu siitä että on lapsia vaan yksinkertaisesti siitä etten välitä moisesta. Jos sua kiinnostaa niin kirjottele vastausta tähän viestiin.

• nainen myöskin!

Rauhallinen eteminen voi tarkoittaa sitä, että nainen on kokenut pahoja pettymyksiä aikaisemmin ja on nyt löytänyt miehen, josta on kiinnostunut ja yksinkertaisesti säikähtää tunteitaan! Hän pelkää, että tulee jätetyksi/petetyksi eikä sen vuoksi uskalla heittäytyä suinpäin suhteeseen!

TAI hänen elämäntilanteessa voi olla sellainen, ettei hänellä ole aikaa tavata niin usein kuin haluaisi. Hän ei myöskään välttämättä halua esitellä vanhemmilleen kaikkia poikaystäviään vaan vie kotiin näytille vain ne joiden kanssa hän olettaa suhteen kestävän eikä tätä käsitystä saa kovin nopeasti. Ehkä hän vain haluaa tutustua sinuun ihan kaikessa rauhassa ja katsoa mitä teidän jutustanne tulee!

En minäkään ensimmäisenä ole miesystävääni porukoille ja kavereille esittelemässä, kyllä haluan ensin itse varmistua siitä, että tämä mies on sellainen jonka kanssa voisin elämäni elää. Ei sitä pidä ottaa itseensä.
        En myöskään innostunu ajatuksesta että yhteen muutetaan 6 kk jälkeen ja häät ovat vuoden kuluttua tapaamisesta. Eijei, mieluummin ollaan vuosi yhdessä, harkitaan yhteenmuuttamista ja sitten suunnitellaan häitä jos suunnitellaan... ei se rauhassa eteneminen ole olleenkaan huono juttu!

• Jee jee
        nainen myöskin! kirjoitti:

Rauhallinen eteminen voi tarkoittaa sitä, että nainen on kokenut pahoja pettymyksiä aikaisemmin ja on nyt löytänyt miehen, josta on kiinnostunut ja yksinkertaisesti säikähtää tunteitaan! Hän pelkää, että tulee jätetyksi/petetyksi eikä sen vuoksi uskalla heittäytyä suinpäin suhteeseen!

TAI hänen elämäntilanteessa voi olla sellainen, ettei hänellä ole aikaa tavata niin usein kuin haluaisi. Hän ei myöskään välttämättä halua esitellä vanhemmilleen kaikkia poikaystäviään vaan vie kotiin näytille vain ne joiden kanssa hän olettaa suhteen kestävän eikä tätä käsitystä saa kovin nopeasti. Ehkä hän vain haluaa tutustua sinuun ihan kaikessa rauhassa ja katsoa mitä teidän jutustanne tulee!

En minäkään ensimmäisenä ole miesystävääni porukoille ja kavereille esittelemässä, kyllä haluan ensin itse varmistua siitä, että tämä mies on sellainen jonka kanssa voisin elämäni elää. Ei sitä pidä ottaa itseensä.
        En myöskään innostunu ajatuksesta että yhteen muutetaan 6 kk jälkeen ja häät ovat vuoden kuluttua tapaamisesta. Eijei, mieluummin ollaan vuosi yhdessä, harkitaan yhteenmuuttamista ja sitten suunnitellaan häitä jos suunnitellaan... ei se rauhassa eteneminen ole olleenkaan huono juttu!

vain se ongelma että monien kanssa rauhallisella etenemisellä ei jutusta todellakaan tule mitään. Eli se mitä peöätään, toteutuu juuri tuolla jarruttelulla. Monilla tunteet jäähtyy ja kiinnostus hepantuu rajuun jarrutteluun ja jahkailuun ja "katsellaan" jankutukseen. En epäile etteikö toimisi joidenkin kanssa, mutta kyllä tuo tyyli myös toimii siten että se suodattaa läpi seulasta vain ne, joita ei itseäkään nappaa kovin hirveästi. Todella ihastunut kyllä perääntyy ja ottaa takapakkia ja todennäköisesti lähtee ettei satuta itseään, jos toinen harrastaa liian hidasta etenemistä.

Ei pelkästään hyvä homma ja moni hyvä saattaa häipyä. Itselläni on ainakin mennyt kaksi juttua mönkään jarrutellessa.

• pläsh
        Jee jee kirjoitti:

vain se ongelma että monien kanssa rauhallisella etenemisellä ei jutusta todellakaan tule mitään. Eli se mitä peöätään, toteutuu juuri tuolla jarruttelulla. Monilla tunteet jäähtyy ja kiinnostus hepantuu rajuun jarrutteluun ja jahkailuun ja "katsellaan" jankutukseen. En epäile etteikö toimisi joidenkin kanssa, mutta kyllä tuo tyyli myös toimii siten että se suodattaa läpi seulasta vain ne, joita ei itseäkään nappaa kovin hirveästi. Todella ihastunut kyllä perääntyy ja ottaa takapakkia ja todennäköisesti lähtee ettei satuta itseään, jos toinen harrastaa liian hidasta etenemistä.

Ei pelkästään hyvä homma ja moni hyvä saattaa häipyä. Itselläni on ainakin mennyt kaksi juttua mönkään jarrutellessa.

myös "jarrutella" ja tällä tarkoitan juuri sitä ettei tarvii nyhjätä 24/7 yhdessä. Jos toisella on kiireitä töiden ym suhteen niin on luonnolista ettei yhteistä aikaa jää. JA voihan sitä sitten keskustella suoraan siitä että ovatko molemmat samalla tunteella mukana jutussa vai ei. EI ole hyvä myöskään painostaa toista liian nopeaan suhteeseen. Se milloin edetään liian nopeasti/hitaasti on jokaiselle ihmiselle eri käsitys...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe