Stereokuume iski, kun vanhoissa toimii enää radio. Eli hakusessa on cd-viritinvahvistin tai minisarja tai all-in-one, miten kukakin haluaa sitä kutsua, hintaluokassa n. 300-500 euroa. Vanhat kaiuttimet toimii (meikäläisen korvaan) kohtuullisesti, joten niitä ei tarvitse välttämättä uusia.
Vaihtoehdoissa olisi mm. Marantz mcr502 ja Denon DM37. Hifimaailman testissä Marantzin ääntä kehuttiin ja Denonin haukuttiin. Maailmalta kuuluu päinvastaista, mm. what hifin "testissä" Denon sai 5 tähteä ja Marantz vain 4 johtuen liian kirkkaasta äänestä, jota myös muilla sivustoilla on haukuttu. Ketä pitäisi uskoa? Itse kuuntelin niitä euronicsin hyllyssä, kaiuttimilla x ja y, testilevy Paula Koivuniemeä, eikä kumpikaan kuulostanut niissä olosuhteissa hyvälle. Denon painotti liikaa alakertaa (kaiuttimien ja hyllyn vika??) ja Marantz kuulosti tosiaan aika kirkkaalta (kaiuttimet, asetukset??).
Muita vastaavia on ainakin TEAC CR-H225, NAD C715 yms. Yamahaltakin taitaa jotain löytyä. Onko kellään näistä kokemuksia?
CD-viritinvahvistin
5
1118
Vastaukset
- jormas.
Tangent MCS-600
- jaaas
No valinnan varaa kyllä on, kun vaan osaisi valita. Kaikkia ei mitenkään voi raahata kotiin testattavaksi, tai edes käydä kaupassa kuuntelemassa, kun ei noita kauppojakaan kovin montaa täällä päin ole. Eikö kenelläkään ole kokemusta mistään noista, tai samantyyppisistä laitteista?
- noista...
kokemusta, mutta ihan fiilispohjalta ottaisin marantzin (vaikka kaiutin impedanssi ilmeisesti vaikuttaa diskanttiin).
tuskinpa noiden äänessä niin suuria eroja on, että tavallinen kansalainen alkaa pelihousuja sen takia repimään.
kaiuttimet vaikuttaa kuitenki enemmän.- jaaas
> (vaikka kaiutin impedanssi ilmeisesti vaikuttaa diskanttiin)
Jos näin on, niin miten päin tämä vaikuttaisi? Lisääntyykö vai väheneekö diskantti, kun ohmiluku nousee?
Tieto lisää tuskaa, olis taas pitäny ostaa ensimmäinen vastaantuleva... - löytyy
jaaas kirjoitti:
> (vaikka kaiutin impedanssi ilmeisesti vaikuttaa diskanttiin)
Jos näin on, niin miten päin tämä vaikuttaisi? Lisääntyykö vai väheneekö diskantti, kun ohmiluku nousee?
Tieto lisää tuskaa, olis taas pitäny ostaa ensimmäinen vastaantuleva...hifimaailman testistä. 4ohm n. desibeli 20kHZ kohalla laskua. ei tuommosta kuule.
mutta oli marantzin mittaustuloksissa muutakin moitittavaa.
kuitenkin testaahjien mielestä paras ääni.
on myös hyvän näköinen, jolla on ainakin mulle merkitystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 70830
- 48824
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50635