Moi!! Tajusin tässä, että painoa on kertynyt raskauden aikana jo 18kg, vaikka rv33 tuli tänään täyteen. Onkohan vauveli kasvanut suureksi? Karkkia tulee naposteltua suoraansanoen päivittäin, mutta kohtuu määrin. Miten teillä muilla? Onko kokemusta minkä kokoinen vauveli on tulossa, kun joka päivä jotain hyvää on mukamas saatava. Voikohan olla mahdollista, että vauva ei olisikaan niin iso, vaikka äippä mässäilisi?
Vauvan paino
12
409
Vastaukset
- sokeritasapaino
Riippuu sokerinsietokyvystäsi ja siitä onko taipumusta raskausdiabetekseen: korkea verensokeri kasvattaa lasta, ei se herkkujen määrä ihan suoraan. Jos et ole ollut sokerirasituksessa tai verensokeriseurannassa (vaatii enemmän kuin muutaman seurantapäivän) et voi sitä tietää. Kohdun mitta kyllä kertoo jotain osviittaa koosta, onko se normaali? Meneekö keskikäyrillä esim.?
Ihmettelen näitä karkinpopsijoita. Itse olen pystynyt syömään vain lisäaineettomia luonnonmakeisia ehkä kerran viikkoon. Kuka viitsii kyllästää itsensä ja vauvansa väri-maku- ja lisäaineilla??- ap
Kävin sokerirasitustestissä rv27 ja keskimmäinen arvo oli pikkusen koholla. Sen jälkeen olenkin seurannut arvoja, eikä ne ole näyttänyt kertaakaan yli max. arvojen.
- ap
ap kirjoitti:
Kävin sokerirasitustestissä rv27 ja keskimmäinen arvo oli pikkusen koholla. Sen jälkeen olenkin seurannut arvoja, eikä ne ole näyttänyt kertaakaan yli max. arvojen.
niin ja sf-mitta menee ihan pikkusen keskikäyrän yläpuolella.
- kiloja
ap kirjoitti:
niin ja sf-mitta menee ihan pikkusen keskikäyrän yläpuolella.
tullut aika reippaasti... n.17kg ja rv 33 meneillään... Ennen raskautta painoni oli siinä 50-52 kg tietämillä ja nyt 68-69 kg ja pituutta 167cm. Sf-mitta nyt 31. Kasvu rauhottunut kuukauden sisällä aika lailla, sillä sf-mittä ollut koko ajan yläkäyrän yläpuolella ja neuvolassakin asiasta huomauteltiin ja pyysivät vähentämään sokerin ja rasvan syöntiä reippaasti. Sokerirasitus kokeisiin en päässyt (vaikka olisin halunnut), sillä semmoiseen sokerin käyttöni ja painon nousuni ei mitenkään viittaa... Ja pyh... Joka pv oli pakko puputtaa jotain makeaa ja ainakin pari jäätelöä menee päivässä ;) Nyt jännitellään, että kuinkahan iso mötikkä sieltä on tulossa ja mahtuuko alateitse... :( Mutta ei tuonne masuun ole vielä ketään jäänyt... ;)
Mukavaa loppu odotusta ja nauttikaamme masuistamme!! :) - ole huoleti
Minä keräsin mässäilyllä esikoisesta 25 kg (sokeriarvotkin olivat koholla), mutta synnytin silti 40 6 sievän pienen 3,5 kiloisen vauvelin.
Eli ei se pelkkä painonnousu aina meinaa isoa vauvaa. - ..käydä
ole huoleti kirjoitti:
Minä keräsin mässäilyllä esikoisesta 25 kg (sokeriarvotkin olivat koholla), mutta synnytin silti 40 6 sievän pienen 3,5 kiloisen vauvelin.
Eli ei se pelkkä painonnousu aina meinaa isoa vauvaa.Ja mun ystävällä ei paino noussut raskausaikana ollenkaan ja synnytti laskettuna aikana 5,6 kiloisen pojan.
mulla on sit taas paino tippunut nyt 12kg ja meneillään on rv 35 1 ja sf-mitta huitelee ylärajoilla.. onneks pääsen 24.7 ultraan vauvan painoarvioo! jos näyttää et tulossa on iso vauva ni synnytys käynnistetään kuulemma viim viikoilla 38. onko muilla vastaavia juttuja?
- ap
Sulla varmaan raskausdiabetes, kun oot painoa saanu tippuun ton verran? Mun yhellä kaverilla oli kans se ja sen tippu paino raskauden aikana yli 20kg. Käynnistetäänkö muuten synnytys aina viikolla 38, jos vauvan koko on iso? Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen.
- ......
ap kirjoitti:
Sulla varmaan raskausdiabetes, kun oot painoa saanu tippuun ton verran? Mun yhellä kaverilla oli kans se ja sen tippu paino raskauden aikana yli 20kg. Käynnistetäänkö muuten synnytys aina viikolla 38, jos vauvan koko on iso? Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen.
Miten se raskausdiabetes vaikuttaa painon tippumiseen?? Mulla se on ollut kahdessa raskaudessa ja painoa on tullut reippaasti. En oo ennen tuommosesta kuulutkaan.
- niin sitten...
...... kirjoitti:
Miten se raskausdiabetes vaikuttaa painon tippumiseen?? Mulla se on ollut kahdessa raskaudessa ja painoa on tullut reippaasti. En oo ennen tuommosesta kuulutkaan.
No jos on sillä suositellulla 1600-1800 kalorin dieetillä niin kyllä se paino saattaa isolla ylipainoisella tipahtaa rajustikin. Yleensä pulskilla kyllä suositaan että paino pysyisi samassa (eli synnäriltä tullessa olisi kuitenkin kevyempi) mutta jos ylipaino on raju niin sitten saa laihtua myös raskaana.
- sf-mitta
ylärajoilla mutta mulla vauva poikittain ja se nostaa mitan yläkanttiin.vauva painaa 3260g
- ...................
esikoisesta tuli painoa kauniit 27kg, poika synyi laskettuna päivänä ja painoi 3730g ja 52cm. 6kk niin oli kilot pois ... ei sokerirasitusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165