puoli paketillista ollessamme pois kotoa. Oli hypännyt pöydälle ilmeisesti (kaakao oli keskellä pöytää, tai siis takana, ettei koira ylettäisi) ja repinyt koko paketin sitten lattialle ja varmasti syönyt sitä. Nyt on sitten ripuli ja "sokerihumala".
Riehuu ja hyppii ja repii tavaroita minkä ehtii. Normaalisti ei tuota tee.
Ulkonakin vaan riehuu ja yrittää hyppiä vastaantulevia ihmisiä ja pyöriä kohti, normaalisti kiertää tuntemattomat ihmiset kaukaa kun arastelee niitä.
Kauankohan tollanen sokerihumala voi kestää??
Kasvattajan mielestä ei ole vaarallinen tuon kokoiselle koiralle kuitenkaan ja pitäisi kuulemma mennä itsekseen ohi kun juottaa vettä. Kaikenlisäksi pentu lähdössä huomenna vielä ystäväni luo hoitoon viikonlopuksi.
pentu veti
4
307
Vastaukset
Nyt kannattaisi iskeä koiralle lääkehiiltä suuhun ja ruveta selvittämään miten paljon se sitä oikein söi. Kaakaossa oleva teobromiini on koiralle myrkky. Jopa 0,1g painokiloa kohden teobromiinia saattaa riittää tappamaan koirasi.
Kyseessä ei taida olla sokerihumala vaan teobromiinihumala. Teobromiini on lähestulkoon sama yhdiste kuin kofeiini. (Kofeiini: trimetyyliksantiini ; Teobromiini : dimetyyliksantiini, eli yhden metyyliryhmän verran on eroa) Se myös vaikuttaa hyvin samalla tavalla. Kiihdyttää keskushermoston toimintaa, piristää, lisää virtsaneritystä, aiheuttaa sydämenlyöntitiheyden muutoksia jne.
Usein myös mainitaan, että ne pahimmat oireet saattavat koiralle tulla muutaman päivänkin viiveellä. Tiedä sitten tuosta sen tarkemmin...(?)
Sinuna olisin kuitenkin ihan oikeesti huolissani.- eläinlääkärille
kun koira oli saanut suuhunsa pari levyä suklaata. 16kg painava pentu. Eläinlääkäri sanoi ettei ole syytä huolestua tuon kokoisella pennulla tosta määrästä vaaleaa suklaata, että 16levyä voi tuon kokoinen syödä ennenku myrkytystila tulee. Eli 1levy/1kg. Tumma suklaa on asia erikseen, se on vaarallisempaa pienenäkin määränä.
Koira oksensi pari kertaa n.2-3h päästä syömisestä, jolloin soitin siis päivystävälle. Hän neuvoi lääkehiiltä antamaan aamulla (yöllä ei mistään saatu kun ei kotona ollut) ja sanoi että tuskin tulee tuon kokoiselle muita oireita.
Seuraavana päivänä oli kuitenki vesiripuli minkä takia soitin viel omalle eläinlääkärille, mutta hän sanoi että ohimenevää ja pyysi soittelemaan uudelleen mikäli koiran tila huonontuu, mutta ettei tuosta määrästä suklaata (vaaleaa) pitäis olla vaaraa.
- kiinnostunut....
mitenkäs koira voi ?
- se voi
Ei oo ollut enää mitään oireita sen päivän jälkeen kun hiilitabletit annettiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764757- 123306
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471916Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6661853- 1161816
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421