Kertokaahan, mikä minussa hieman päälle 30-vuotiaassa sinkkunaisessa voi olla niin perustavaa laatua oleva vika ulkonäössä, että saan miehiltä solkenaan noita "et ole tyyppiäni" -vastauksia ja tutustuminen jää siihen? Tiedän, että olen monin tavoin hyvä ja parisuhdekelpoinen yksilö, jos vain pääsisin tuota kuvaa pidemmälle. Yksi kuva tuntuu hetkessä romuttavan ne tuhat sanaa, joita viesteissä olen rehellisesti kertonut itsestä, elämästä ja ulkonäöstäni.
Tiedän, että olen vähän pyöreä (ei normaalipainoindeksin rajoissa), mutta harrastan liikuntaa ja liikuntaseuraa kaipaan miehistäkin. Kiloni olen hankkinut sinkkuiluni aikana suruissani, mutta tuollainen elämänilo kuin toinen ihminen veisi nuo 100% varmuudella pois. Mut hei! Eihän kaikki miehet mallinhoikkia naisia etsikään ja kukaan ei ole täydellinen! Hiukset? Ehkä väärä väri? Rillit? On persoonalliset ja itseni näköiset. Kasvot? Iloiset ja hymyilevät kuvassa ja livenä.
Auttakaahan naista mäessä! Tällainen syö oikeasti naista, varsinkin kun tuolla vapaassa elämässä ei keksi sellaisia sosiaalisia areenoita, joissa vapaisiin miehiin tutustuisi.
Mikä naisena ulkonäössä vikana?
35
690
Vastaukset
- mmmm
ja laihuta.
Kyllähä sä varmaan monelle pullukka miehelle kelpaat, mut kelpaako pullukkamiehet sinulle?
Jos itsellä riittää itsekuria elää normaalipainossa, ei silloin halua kumppaniksi heikompaa jolla ei riitä itsekuria.
Eikä aina tarvi olla mallinlaiha ja anorektikko, jotta voi olla normaalin laiha kaunis nainen.- Kolmikymppinen
Tuo laihdutus ei olisi tullut minulle mieleenikään! :D
- ...
Kolmikymppinen kirjoitti:
Tuo laihdutus ei olisi tullut minulle mieleenikään! :D
Toi laihduttamis-neuvo on muuten yleisin varmaan tällä tai näillä palstoilla, jos kirjoittaja vähänkään vihjaa olevansa isomman kokoinen kuin "normaali". Ihan kuin sillä laihduttamisella kaikki ongelmat ratkeais.
- silti..
... kirjoitti:
Toi laihduttamis-neuvo on muuten yleisin varmaan tällä tai näillä palstoilla, jos kirjoittaja vähänkään vihjaa olevansa isomman kokoinen kuin "normaali". Ihan kuin sillä laihduttamisella kaikki ongelmat ratkeais.
Kysymys oli hyvä. Eli meneekö ihrat sitten myös toisin päin vai onko rima liian korkealla?
- ...
silti.. kirjoitti:
Kysymys oli hyvä. Eli meneekö ihrat sitten myös toisin päin vai onko rima liian korkealla?
mutta vastaan silti..Ei mua ole koskaan häirinnyt miehen "ihrat", jos niitä on "kohtuullinen" määrä (silloinkaan kun ite olin hoikka/normaali). Eilenkin salilla oli ihan mukavan näkönen isomman kokoinen mies. Mutta kyllä silmä lepää urheilullisemman näköisissäkin tyypeissä. Mut ei liian urheilullinen saa olla (paitsi jos on oikeesti urheilija).
- ei mikään
Et vain ole löytänyt sitä oikeaa. Kauneus kun on katsojan silmässä, ei niinkään katsottavassa kuvassa.
Aloitapa seuraava juttu tapaamalla viestittelyn jälkeen ja lupaa kuvia vasta sitten. Ehtiihän niitä vaihdella kun juttu on vähän edes alullaan. Näin saat helpommin pois jonosta ne miehet, jotka eivät ole muutenkaan tosissaan vaan testaavat vain markkinakelpoisuuttan. Niitä kun näillä palstoilla riittää.
Äläkä turhaan mieti, mikä piirteesi ehkä on väärin. Ne ovat kaikki oikein. Itsetunto ehkä vähän kaipaa kohentelua, muuten kaikki osat tuntuisivat olevan jo paikallaan. Mene peilin eteen, sano sieltä näkyvälle ihmiselle "Olet hyvä, ellei täydellinen". Sitten jatka päivän töihin ja unohda nettiin katoavat miehet.- hiphip
Tuo oli paras vastaus, mikä tällä palstalla on ollut pitkiin aikoihin!
- mieltä edellisen
hiphip kirjoitti:
Tuo oli paras vastaus, mikä tällä palstalla on ollut pitkiin aikoihin!
kanssa.
Itselläni on myös noita kuvan perusteella tyrmääjiä osunut kohdalle kohtuullinen määrä, olen normaalipainoinen, ylärajoilla tosin. Hylkääjien joukossa on ollut todella rumiakin miehiä, silti lemput ovat tulleet ulkonäön vuoksi. Yksi hyväkäs jopa tarjoutui sparraamaan minua niin, että olisi antanut "tyyli- ym. ulkonäkövinkkejä" ja tarjoutui ottamaan minusta hyvän kuvan. Samalla hän muistutti, että hän ei siis ole kiinnostunut, mutta että saisin hyvän kuvan itsestäni. Arvaa suostuinko.
Onpa sitten ollut niitäkin, jotka ovat pitäneet kivan näköisenä, sievänä, söpönä tai ok-näköisenä. Heidän joukossaan ihan hyvännäköisiäkin miehiä. Muuten vain ei ole sitten natsannut heidän kanssaan. Vaikeata on tämä netin kautta kumppanin etsiminen.
Nyt olen aloittamassa uutta harrastusta, jonka parista toivon löytäväni samanhenkisiä uusia tuttavuuksia. Ehkä heidän joukostaan löytyisi joskus se kumppanikin. Ken tietää. - mmmm
mieltä edellisen kirjoitti:
kanssa.
Itselläni on myös noita kuvan perusteella tyrmääjiä osunut kohdalle kohtuullinen määrä, olen normaalipainoinen, ylärajoilla tosin. Hylkääjien joukossa on ollut todella rumiakin miehiä, silti lemput ovat tulleet ulkonäön vuoksi. Yksi hyväkäs jopa tarjoutui sparraamaan minua niin, että olisi antanut "tyyli- ym. ulkonäkövinkkejä" ja tarjoutui ottamaan minusta hyvän kuvan. Samalla hän muistutti, että hän ei siis ole kiinnostunut, mutta että saisin hyvän kuvan itsestäni. Arvaa suostuinko.
Onpa sitten ollut niitäkin, jotka ovat pitäneet kivan näköisenä, sievänä, söpönä tai ok-näköisenä. Heidän joukossaan ihan hyvännäköisiäkin miehiä. Muuten vain ei ole sitten natsannut heidän kanssaan. Vaikeata on tämä netin kautta kumppanin etsiminen.
Nyt olen aloittamassa uutta harrastusta, jonka parista toivon löytäväni samanhenkisiä uusia tuttavuuksia. Ehkä heidän joukostaan löytyisi joskus se kumppanikin. Ken tietää.Jos mies olisi antanut ilmaisia hyviä neuvoja ja valistusta miten susta saa hyvät kuvat nettiin yms, niin miksi se ei kelpaa?
- Rehellisyyden nimeen
mmmm kirjoitti:
Jos mies olisi antanut ilmaisia hyviä neuvoja ja valistusta miten susta saa hyvät kuvat nettiin yms, niin miksi se ei kelpaa?
Avauksen tekijä mitä ilmeisemmin ei halunnut itsestään
kuvia nettiin, mitkä eivät vastaa todellisuutta.
Hän haluaa olla REHELLINEN eikä harhaan johtaa ketään.
Onko se sinulle liian vaikea tajuta???
Arvostan avauksen tekijää, ettei hän kaikesta huolestaan
huolimatta pudonnut mihinkään vilppiin!!!
Avauksen tekijälle:
Olen täysin samaan mieltä muiden neuvojien kanssa siitä,
että keskity vahvistamaan itseluottamustasi ja hyväksymään
itsesi juuri sen näköinen kuin olet, normaali nätti nainen.
Tuo varmemmin esiin luonteesi.
Itsevarmuus on se mikä moniin miehiin tehoaa vieläkin paremmin
kuin täydellinen tuijottaminen ulkoiseen kuoreen.
Tsemppiä!!! - asiassa jos
mieltä edellisen kirjoitti:
kanssa.
Nyt olen aloittamassa uutta harrastusta, jonka parista toivon löytäväni samanhenkisiä uusia tuttavuuksia. Ehkä heidän joukostaan löytyisi joskus se kumppanikin. Ken tietää.on onkelmia parinmuodostuksessa niin vastakkaisen sukupuolen antamat vinkit voivat olla hyödyllisiä. Ymmärrän ettei ylpeys anna kuitenkaan helposti periksi. Olisit voinut kuitenkin sanoa, että ottaisit vinkit mielummin komealta mieheltä mutta tässä tapauksessa rumankin miehen vinkit kelvannevat näin aluksi, joten antaa tulla vinkkiä vaan.
- ei mikään
Rehellisyyden nimeen kirjoitti:
Avauksen tekijä mitä ilmeisemmin ei halunnut itsestään
kuvia nettiin, mitkä eivät vastaa todellisuutta.
Hän haluaa olla REHELLINEN eikä harhaan johtaa ketään.
Onko se sinulle liian vaikea tajuta???
Arvostan avauksen tekijää, ettei hän kaikesta huolestaan
huolimatta pudonnut mihinkään vilppiin!!!
Avauksen tekijälle:
Olen täysin samaan mieltä muiden neuvojien kanssa siitä,
että keskity vahvistamaan itseluottamustasi ja hyväksymään
itsesi juuri sen näköinen kuin olet, normaali nätti nainen.
Tuo varmemmin esiin luonteesi.
Itsevarmuus on se mikä moniin miehiin tehoaa vieläkin paremmin
kuin täydellinen tuijottaminen ulkoiseen kuoreen.
Tsemppiä!!!Juuri se minutkin naisessa saa ihastumaan ja jatkamaan, kun tietää mitä haluaa ja osaa ottaa sen. Siksi yritin nätisti sanoa, että vika ei ole naisen ulkonäossä.
Sitä joko kelpaa sellaisenaan tai sitten ei. Tärkeintä on kelvata itselleen, silloin toisetkin ottavat minut tosissaan. Sellaiselle, jolle kelpaisi "vähän paranneltuna" ei kannata alkaa kaveriksi edes. Vain itseään voi muuttaa ja silloinkin tahto pitää olla itseltä eikä joltain toiselta.
Eli häntä pystyyn vaan vaikka naulapyssyllä. Ja eteenpäin. Miehiä riittää edelleen.
- käy selville
>Että olet täydellinen nainen minulle.Kauneus on katsojan silmissä.Ei sinussa
mitään vikaa ole,on vain sattuneet väärät miehet..Minähän ihastuin jo sinun lauseisiin..
terveisin:50vmies - ehdottomasti
kyllä.
Kuva on monelle tärkeä mutta itse noissa iässä olevana kiinnostuin tekstistä heti kunnes sanoit olevasi ylipainoinen.
Se varmaan käy kuvasta ilmi ja se ei ole hyvä asia.
Karsi kilot sinkkuna ja sinulla alkaa varmaan onnistaa.
Miehet eivät jaksa yleisesti alkaa suhteeseen (enkä ainakaan minä) jossa pitää toista tsempata laihduttamaan.
Jos 100% varmuudella ne lähtee pois niin niistä kannattaisi hankkiutua eroon etukäteen.
Tuossa joku antoi ohjeen että mennä treffeille ilman kuvien vaihtoa...ei kannata tehdä niin koska ne pakit tulee sitten siellä treffeillä. Sekään ei ole kovin mukavaa.
En ole miehenä maailman komein kasvoistani mutta johonkin se raja täytyy vetää ja se kulkee ylipainoisten kohdalla.- täytyy kertoa
että näin hoikkana naisena tuli tässä just hiljan täällä netteideiteissä (ei livessä) pakit siksi, kun olen hoikka, enkä pyöreä! Tää oli mullekin ihan uusi kokemus, mutta että kaikkea mieltymystä löytyy:).
- omituista mutta
täytyy kertoa kirjoitti:
että näin hoikkana naisena tuli tässä just hiljan täällä netteideiteissä (ei livessä) pakit siksi, kun olen hoikka, enkä pyöreä! Tää oli mullekin ihan uusi kokemus, mutta että kaikkea mieltymystä löytyy:).
kaikkia ei voi miellyttää.
Ole huoleti suurin osa tykkää hoikista eikä ylipainoisista. - nainen 44v
täytyy kertoa kirjoitti:
käynyt minullekin, mies tyrmäsi minut kun olin liian laiha... noo, jokaiselle onneksi löytyy ottajansa
- Nainen 43v
Jos mies on vailla kuvaa, ennen kuin on edes 10 viestiä vaihdettu, ei se mies ole sinua varten. Tällainen kuvan perässä juokseva tyyppi on vain hakemassa ulkonäköä vierelleen. Minä ainakin olen ilmoittanut raa'asti että jos kuvaa kaipaat olen ilmeisesti väärä tyyppi sinulle.
Itselleni on tärkeintä ihminen ei ulkokuori, joten en hae myöskään kuvan perässä juoksijaa. Vaikka itse olenkin normi painoinen, ei paino/pituus/ulkokuori oli tärkeintä. - noidankehää
Itse päätin,etten enää "mietiskele sitä sun tätä liittyen" - ulkoisiin viehätysvoiman lakeihini.Kunhan terveydentilani tiedostan,kaikki muu on sit sitä,et oikeasti laitan sitä jokapaiävittäistä meikkausta aamulla,ja huollan itseäni,enkä syynää wannabeenä jotain mitä en sit oikeasti olisi.Olen ihan keskimittainen vaalea tavis,ja kehtaan tälläytyä..Mieluummin sitä kuin fontteja naamaan.
- hmm..
Rumat miehet saa kauneimmat naiset. Kaikissa ikäluokissa. Sinkuiksi jää siis komeat miehet. Ja he eivät taas innostu "tavallisen" näköisistä naisista. Tämä on se parisuhdematematiikan karu yhtälö : )
Tavalliset, hyvät miehet alkaa ikävä kyllä olla jo varattujen kirjoissa tuossa 3-kympin molemmin puolin. Ota ihmeessä itsestäsi useita valokuvia kasvoista eri kuvakulmista ja pukevissa asusteissa kauempaa ja valitse kuva tai kuvia, joissa et näytä pyöreältä. Tavallisella kännykkäkameralla jo on helppo ottaa useita kuvia, joista voi valita Usein hyvän kuvan saa valitsemalla onnistuneen alueen isommasta kuvasta "croppaamalla". Roskakoriin pyöreyttä lisäävät kuvakulmat!
Ja arvioi lempeästi ruumiinrakennettasi profiiliin, olisitkohan kuitenkin normaali. Painoa voinet pyöristää alaspäin, jos lainkaan ilmoitat.
Olen aikanaan käynyt lukuisilla sokkotreffeillä ja nettideiteissä, ja useimmat miehet ovat olleet pyöreämpiä kuin ennakkotiedot ovat antaneet ymmärtää. Samoin tukkaa on ollut heillä vähemmän ja ikää jokunen vuosi enemmän kuin profiilitiedoissa melkoisen usein. Ja oma tutustumishaluni on usein lopahtanut valokuvaan ja treffatun miehen ulkonäköön, ovat ne kyllä myös naisen tunteille tärkeitä.
Jos kaipaat pika-apua ennen treffejä, niin muutaman päivän mehupaasto soukentaa vaihdilla. Ja rauhallisemmalla laihdutuskuurilla varmaan oletkin jo. Olen lukenut, että siinä luokkaa 70% suomalaisista haluaa hoikan tai normaalipainoisen kumppanin - siis eivät kaikki, mutta auttamatta enemmistö.- sairasta...
tekstiä oli siinä.
Kuvia kulmista ettei näytä pyöreältä, profiiliin valheita ettei ole pyöreä/ylipainoinen vaan normaali muka, ilmoitettu paino alaspäin...
"Olen lukenut, että siinä luokkaa 70% suomalaisista haluaa hoikan tai normaalipainoisen kumppanin - siis eivät kaikki, mutta auttamatta enemmistö."
Tämä pitää paikkansa ja siihen ei parin päivän mehukuurit auta.
Totuus paljastuu joten sukkaa toisen eteen ja liikkeelle että se rasva vähenee ja pyöreys häviää.
Sitten onnistuu seuranhakukin paremmin. sairasta... kirjoitti:
tekstiä oli siinä.
Kuvia kulmista ettei näytä pyöreältä, profiiliin valheita ettei ole pyöreä/ylipainoinen vaan normaali muka, ilmoitettu paino alaspäin...
"Olen lukenut, että siinä luokkaa 70% suomalaisista haluaa hoikan tai normaalipainoisen kumppanin - siis eivät kaikki, mutta auttamatta enemmistö."
Totuus paljastuu joten sukkaa toisen eteen ja liikkeelle että se rasva vähenee ja pyöreys häviää.
Sitten onnistuu seuranhakukin paremmin.Kyllä säännöllisesti nuo tapaamani pyöreämahaiset miehet antoivat netissä ja puhelimessa ymmärtää olevansa hyvännäköisiä, ja pyöreys oli minulle lähetetyssä valokuvassa tai sokkotreffeillä yllätys. Itse olin ja olen kyllä kaikkien taulukoiden mukaan normaalipainoinen.
Vaikutelmaa hoikentavia kampauksia ja asusteita, vaatteita ja värejä todella löytyy, ei niiden suosiminen ole vilppiä. Samoin omia hyviä puolia korostavan valokuvan valitseminen profiiliin on minusta tervejärkistä. Ja ruumiinrakenteen arviointi on usein erittäin tulkinnanvaraista, varsinkin liikuntaa harrastava hyvälihaksinen saa "liian korkean" painoindeksin, koska lihas tosiaan painaa tilavuuteensa nähden enemmän kuin rasva.
Vaan entäpä kun yllätyspyöreä mies ja yllätyspyöreä nainen tapaavat sokkotreffeillä? Siinä luulisi olevan ihan tukevasti pohjaa yhteiselle elämälle :D .- ton pyöristämistaidon
sairasta... kirjoitti:
tekstiä oli siinä.
Sitten onnistuu seuranhakukin paremmin.pyöristetään pituutta ylöspäin jopa 10 senttiäkin tai enemmän
painoa alaspäin
ikää alaspäin - neuvoja..
Maarain kirjoitti:
Kyllä säännöllisesti nuo tapaamani pyöreämahaiset miehet antoivat netissä ja puhelimessa ymmärtää olevansa hyvännäköisiä, ja pyöreys oli minulle lähetetyssä valokuvassa tai sokkotreffeillä yllätys. Itse olin ja olen kyllä kaikkien taulukoiden mukaan normaalipainoinen.
Vaikutelmaa hoikentavia kampauksia ja asusteita, vaatteita ja värejä todella löytyy, ei niiden suosiminen ole vilppiä. Samoin omia hyviä puolia korostavan valokuvan valitseminen profiiliin on minusta tervejärkistä. Ja ruumiinrakenteen arviointi on usein erittäin tulkinnanvaraista, varsinkin liikuntaa harrastava hyvälihaksinen saa "liian korkean" painoindeksin, koska lihas tosiaan painaa tilavuuteensa nähden enemmän kuin rasva.
Vaan entäpä kun yllätyspyöreä mies ja yllätyspyöreä nainen tapaavat sokkotreffeillä? Siinä luulisi olevan ihan tukevasti pohjaa yhteiselle elämälle :D .Ei todellakaan pidä lähteä pyöristelemään mihinkään. Totuus paljastuu kuitenkin. Okei, ihmisellä voi ihan normaalistikin vaihtua paino muutaman kilon, esim. 4 kg suuntaan tai toiseen ja kuitenkin samat vaatteet mahtuvat päälle jne. Varsinkin jos profiili on ollut kauan, on ihminen ehtinyt lihoa ja laihtua vaikka kuinka, joten kannattaa todellakin olla itselleen ja muille rehellinen ja päivittää muuttunut tieto profiiliin. Samoin iässä joku 1 vuoden valehtelu on ehkä vielä jollain tasolla ymmärrettävää esim. pienellä paikkakunnalla asuvalle, joka haluaa pysyä anonyyminä, mutta sen suurempi iän vaihtelu antaa kyllä huonoa kuvaa väkisin. Samoin tää sinkku/eronnut -juttu; eronnut on eronnut vaikka miten sitä itse häpeäisi, eikä haluaisi kertoa. Okei, jos erosta on 20 vuotta aikaa, ja tämän ajan on ollut sinkkuna, niin ehkä sitä voi alkaa jo itseään sinkuksi sanomaan, mutta silloinkin eronneisuus on syytä tuoda esiin pikimiten.
Olennaistahan noissa ei ole se, mitä noi asiat ovat, vaan se, että on heti alussa valmis valehtelemaan. Jos muuten ei ihmistä tunne, niin väkisinhän siitä huono kuva tulee, kun asiat alkaa paljastumaan. Mitähän kaikkea se muuten sitten kaunistelee ja valehtelee elämässään itselleen ja muille? Lisäksi tulee tunne, että ko. asia on ihmiselle selvästi ongelma, ei ole pystynyt esim. työstämää avioeroaan tai hyväksymään ylipainoisuuttaan ja ottamaan siitä vastuuta. - hmm...
neuvoja.. kirjoitti:
Ei todellakaan pidä lähteä pyöristelemään mihinkään. Totuus paljastuu kuitenkin. Okei, ihmisellä voi ihan normaalistikin vaihtua paino muutaman kilon, esim. 4 kg suuntaan tai toiseen ja kuitenkin samat vaatteet mahtuvat päälle jne. Varsinkin jos profiili on ollut kauan, on ihminen ehtinyt lihoa ja laihtua vaikka kuinka, joten kannattaa todellakin olla itselleen ja muille rehellinen ja päivittää muuttunut tieto profiiliin. Samoin iässä joku 1 vuoden valehtelu on ehkä vielä jollain tasolla ymmärrettävää esim. pienellä paikkakunnalla asuvalle, joka haluaa pysyä anonyyminä, mutta sen suurempi iän vaihtelu antaa kyllä huonoa kuvaa väkisin. Samoin tää sinkku/eronnut -juttu; eronnut on eronnut vaikka miten sitä itse häpeäisi, eikä haluaisi kertoa. Okei, jos erosta on 20 vuotta aikaa, ja tämän ajan on ollut sinkkuna, niin ehkä sitä voi alkaa jo itseään sinkuksi sanomaan, mutta silloinkin eronneisuus on syytä tuoda esiin pikimiten.
Olennaistahan noissa ei ole se, mitä noi asiat ovat, vaan se, että on heti alussa valmis valehtelemaan. Jos muuten ei ihmistä tunne, niin väkisinhän siitä huono kuva tulee, kun asiat alkaa paljastumaan. Mitähän kaikkea se muuten sitten kaunistelee ja valehtelee elämässään itselleen ja muille? Lisäksi tulee tunne, että ko. asia on ihmiselle selvästi ongelma, ei ole pystynyt esim. työstämää avioeroaan tai hyväksymään ylipainoisuuttaan ja ottamaan siitä vastuuta.Terminologiaa:
Sinkku, yleislainasana (engl. Single, yksittäinen), lähtoisin USA:n sosiaalipolittiseen keskusteluun liittyvästä käsitteestä (Single household, yksityistalous).
1. Alkuperäinen merkitys määrittelee yksilön suhdetta yhteiskuntaan kansantaloudellisessa viitekehyksessä (sosioekonominen status).
2. Myöhemmin käytetty kuvaamaan henkilön suhdetta yhteiskuntaan muissakin viitekehyksissä, esim. henkilökohtaisia elintapoja (mm. asuminen), yksilöllistä käyttäytymistä (mm. ihmissuhteet), jolloin merkityssisältö eroaa jo huomattavasti alkuperäisestä, mutta pysyy pääpiirtein sosiologisena.
3. Edelleen yleisesti tapakulttuuriin viitaavina mainintoina saanut runsaasti eri merkityksiä ja sisältöjä. Tarkoitukseltaan toisiinsa nähden ristiriitaisenakin voi pitää termin vertailua ns. sivilisäätyä ilmoittaviin virallisiin nimityksiin (vrt. uusvanha, vanhahtavan korvaus uudehkolla, modernia traditiota).
Merkityssisällöltään käytännöllisesti ristiriidattomia esimerkkejä:
1. Sinkkurouva ≈ Naimisissa, omassa taloudessa yksin asuva, ehkä asumuserossa .
2. Sinkkurouva ≈ Asumuserossa, seurusteleva tms., omassa tai samassa taloudessa yksin tai lasten kanssa asuva, ehkä ns. miesystäväkin jossainmäärin majailemassa.
3. Sinkkurouva ≈ Eronnut ('ex-rva'), omassa taloudessa yksin asuva (mahdolliset lapset eri taloudessa), tai lasten kanssa samassa taloudessa asuva ('yh').
Soveltaminen:
°°sinkku/eronnut -juttu; °°
toimivuus/olemus -suhde = tarkoituksellisuus?
mielipide/oikeus -suhde = vapaa
Näiden asioiden vertailu on melko hyödytöntä.
°°eronnut on eronnut vaikka miten sitä itse häpeäisi, eikä haluaisi kertoa. °°
Yritys rinnastaa käsitteet sinkkuus ja naimattomuus?
Sinkku on lähinnä elämäntavan kuvaus eikä sovellu ilmaisemaan oikeudellista asemaa, kuten sivilisäätyä.
°°jos erosta on 20 vuotta aikaa, ja tämän ajan on ollut sinkkuna, niin ehkä sitä voi alkaa jo itseään sinkuksi sanomaan °°
Sinkku ennen sinkuksi sanomista?
Kieli on epätäsmällistä ja elää koko ajan. Huomasin eräässä keskustelussa uuden käsitteen:
Kun melkein seurustellaan, mutta ei ihan vielä kuitenkaan, mitä se on?
ESISEURUSTELUA!
Tästä myös seurasi (oletusten mukaan) oikeudellisia vastuita. Aiheena oli 'pettäminen' ja oletettiin jo ennen seurustelua käyttäytymisen oletettavan olevan odotettua (oletusten mukaan sallittua), muussa tapauksessa 'tuomittavaa'! Tälle toiminnalle ei esitetty määritelmää, eikä sitä nimetty. Oletan sen olevan…
ESIPETTÄMISTÄ!
Melkoista esimämmiä…
°°eronneisuus on syytä tuoda esiin pikimiten.°°
Kaikille se ei ole tärkeä tai kiireellinen tieto. Kunkin tulee toimia oman etunsa mukaan itselleen tärkeissä asioissa, koska muiden velvollisuus se ei ole, eikä voikaan olla.
°°Olennaistahan noissa ei ole se, mitä noi asiat ovat, vaan se, että on heti alussa valmis valehtelemaan. °°
Minusta olennaisinta on, mitä nuo asiat ovat. Oikeastaan välttämättömiä tietää, ennenkuin voi edes tehdä alustavia arvioita valehtelusta. Hataran alkutiedon (epämääräisen käytännön) vuoksi arviointiakin olisi pidettävä suurelta osin väärin perustein tehtynä ja siten turhana. (Onko heti alussa valmis tuomitsemaan ja millä perusteilla?)
°°Jos muuten ei ihmistä tunne, niin väkisinhän siitä huono kuva tulee, kun asiat alkaa paljastumaan.°°
On kai syytä miettiä mitä asioita paljastuu ja miten.
°°Mitähän kaikkea se muuten sitten kaunistelee ja valehtelee elämässään itselleen ja muille? Lisäksi tulee tunne, että ko. asia on ihmiselle selvästi ongelma, °°
Kaikilla meillä on ongelmia. Parasta suhtautua niihin luontevasti ja sopuisasti, ajattelen. Mistähän kaikesta voikaan tulla ongelmia?
Pystyy nyt esim. työstämään tai hyväksymään ja ottamaan vastuuta. Eiköhän se siitä!
- sopivan kokoisia!
Ensinnäkin, olen ehdottomasti sitä mieltä että kuva kannattaa profiilissa olla, joku tuolla alempana oli toista mieltä.
Itse olen myös "vähän pyöreä", kuvassa hymyileväinen, vähän vanhempi nainen kuin sinä.
Varmaan olet huomannut että monet miehet juuri hakevat vähän muodokkaampia naisia, tässä olen jopa joutunut tuottamaan pettymyksen kun en ole ollut tarpeeksi pyöreä!
Yhteydenotot olen jättänyt miesten kontolle, toimii hyvin, mies on silloin jo ilmaissut kiinnostuksensa ja saa vielä toteuttaa aktiivista rooliaan.
Jos olet jo viestittelyasteella, niin voi oikeasti olla että jutut ei muuten vaan natsaa, eikä sillä ole niinkään tekemistä kuvan kanssa. Treffipalstan kiivas tahti myös tekee toiset niin levottomiksi,etteivät he jaksa tutustua yhteen ihmiseen kunnolla. Sellaiset saavat mennä menojaan.
Positiivisella otteella löytyy elämäniloisia mukavia miehiä ihan riittämiin, usko vaan!
Niinkin mukavia, että sitten tulee aika jolloin profiilit poistetaan palstalta kokonaan!- ratsunainen
Huvittaa joidenkin miesten suhtautuminen naisen painoon:
itselläni profiilissa lukee "pyöreä". Useimmat miehet joiden kanssa juttu nettideiteillä lähtee hyvin liikkeelle tappavat minun kannaltani fiiliksen lähtemällä jossain vaiheessa viestittelyä linjalle: "sä olet kyllä kivoimpia tapaamiani naisia täällä, mutta sun profiilissa lukee pyöreä." Sitten he yrittävät udella eri tavoin, joskus hyvinkin epädiplomaattisesti, miten paljon ylipainoa onkaan. Jossain vaiheessa painokysymys onkin kaikki kaikessa, vaikka samat miehet aluksi kertovat itsestään etteivät he halua asettaa "kauheasti" kriteerejä naisen ulkonäölle, koska heidän mukaansa ei voi aina tietää kuka kolahtaa ja kuka ei.
Mulla on kasvokuva profiilissa, enkä tosiaan laita kokovartalokuvaa vain näiden pellejen vuoksi. Jos ei pyöreä "kelpaa" niin en anna sen pilata päivääni ollenkaan. - jos jos
ratsunainen kirjoitti:
itselläni profiilissa lukee "pyöreä". Useimmat miehet joiden kanssa juttu nettideiteillä lähtee hyvin liikkeelle tappavat minun kannaltani fiiliksen lähtemällä jossain vaiheessa viestittelyä linjalle: "sä olet kyllä kivoimpia tapaamiani naisia täällä, mutta sun profiilissa lukee pyöreä." Sitten he yrittävät udella eri tavoin, joskus hyvinkin epädiplomaattisesti, miten paljon ylipainoa onkaan. Jossain vaiheessa painokysymys onkin kaikki kaikessa, vaikka samat miehet aluksi kertovat itsestään etteivät he halua asettaa "kauheasti" kriteerejä naisen ulkonäölle, koska heidän mukaansa ei voi aina tietää kuka kolahtaa ja kuka ei.
Mulla on kasvokuva profiilissa, enkä tosiaan laita kokovartalokuvaa vain näiden pellejen vuoksi. Jos ei pyöreä "kelpaa" niin en anna sen pilata päivääni ollenkaan.jos on itse sinut painonsa kanssa, niin eipä liene kovin vaikea keskustella sitten siitä painoasiasta myös? Olennaistahan monissa jutuissa on se, miten ihminen itse asiaan suhtautuu ja jos kieltäytyy kommentoimasta tms., niin tulee kuva, että asia on henkilölle ongelma. Tämä koskee myös muita asioita, vaikka tota eronneisuutta, miehillä lyhyyttä jne.
- ohitan kaikki
ratsunainen kirjoitti:
Mulla on kasvokuva profiilissa, enkä tosiaan laita kokovartalokuvaa vain näiden pellejen vuoksi. Jos ei pyöreä "kelpaa" niin en anna sen pilata päivääni ollenkaan.pyöreät profiilit suoraan joten ei tule tuota ongelmaa. ;)
- ratsunainen
jos jos kirjoitti:
jos on itse sinut painonsa kanssa, niin eipä liene kovin vaikea keskustella sitten siitä painoasiasta myös? Olennaistahan monissa jutuissa on se, miten ihminen itse asiaan suhtautuu ja jos kieltäytyy kommentoimasta tms., niin tulee kuva, että asia on henkilölle ongelma. Tämä koskee myös muita asioita, vaikka tota eronneisuutta, miehillä lyhyyttä jne.
Joo, kyllä mä voin siitä puhua, ei ole ongelmaa, mutta mua vaan on kovasti huvittanut miten se joillekuille miehille muuttuu kaikista tärkeimmäksi keskustelunaiheeksi nettideitissä, ikäänkuin muulla ei olisi väliäkään. ;-)
Tämän tietyn keskustelunaiheen nouseminen muita tärkeämmäksi miehelle on mulle todellinen turn-off. Ei sen jälkeen tunne olevansa kuin pelkkä kappale lihaa sille miehelle.
- laitetaan
netti kiinni, ja lähdetään ulos.
Muistetaan, että oikeassa elämässä ollaan just niin upeita kuin ollaan. Jos miehet ei sitä tajua, niin ne ei sitä tajua. Niitten harmi se enemmänkin on, elleivät ymmärrä hyvän päälle. - deittaileva mies
Olen huomannut saman ongelman aina kun naiselle kuvansa antaa vastausta ei enää kuulukkaan.. Olen vartaloltani normaali ja usein kun menee kadulla, tansseissa tai ravintolassa naisille puhumaan ovatkin erittäin kiinnostuneita.. Tämä on nyt ihan mun oma mielipide mutta luulen että kaikista ei saa hyvää kuvaa, esimerkiksi itse inhoan olla kuvattavana ja näytän aina myrtsiltä punajuurelta kuvissa..
- ääkkä
Mulla on aivan sama juttu: inhoan olla kuvattavana joten olen aina jotenkin oudon näköinen kuvissa koska en pysty yhtään rentoutumaan kuvaustilanteessa.
Siitä vaan paria valitsemaan kuvan perusteella, pojat ja tytöt! ;-) - kuva kertoo...
ääkkä kirjoitti:
Mulla on aivan sama juttu: inhoan olla kuvattavana joten olen aina jotenkin oudon näköinen kuvissa koska en pysty yhtään rentoutumaan kuvaustilanteessa.
Siitä vaan paria valitsemaan kuvan perusteella, pojat ja tytöt! ;-)mutta vain vähän. Ainakin pitäis lähettää monia kuvia, jos niillä nyt haluaa pelata. Jos kemioita ajattelee, niin tärkeintä on kyllä vuorovaikutus ja synkkaus, hymy ja lämpö, ja nämä eivät välity kuvassa. Melkein kuka tahansa on hymyilevässä ja positiivisessa kuvassa hyvännäköinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134