Omasta puolestani voin vastata näin:
Vaikka näiden keskustelujen sisältö usein kiusaa monia ovat ne myös opettavia. Voin rehellisesti sanoa että monta ihmistä on näiden kina-keskustelujen kautta saanut uutta valoa Raamattuun. Olisi luonnollisesti mukavampaa että saisimme (voisimme) keskustella hiemän asiallisemmassa sävyssä, mutta parempi tämäkin kuin vaikeneminen - se on minun ajatukseni.
Joka kerta kun joku ku-olematottomuuteen uskova väittää Raamatun selvää sanomaa vastaan ja syntyy keskustelua on muilla mahdollisuus saada uutta valoa Raamatun sanomasta.
Minä en väitä että kuka meistä pelastuu ja kuka ei - eikä sillä olekaan mitään tekemistä sen kanssa mitä Raamattu sanoo asioista. Raamattu ei muutu - mitä me sitten sanommekin.
Se on minun ajatukseni asiasta. Kirkoilla ei ole sellaista tulkinta oikeutta mikä muuttaa Raamayun sanoman toiseksi.
Siunaukset kaikille
alex :)
Miksi täällä "keskustellaan" niin itsepäisesti?
19
253
Vastaukset
Niinkuin tuossa kuolemattomuutesi korostamisessakin alex, väärinpäin ajattelet
kesksutelemisenkin. On väärin ksyy ämiks ikeskustellaan, sillä on aivan
luonnollista että keskustellaan. Ja on aivan selvää että me kaikki kuolemme ja
sitten tulee tuomiopäivä. Pääpointti ei ole poistuminen maasta vaan tuomio:
Ap. t. 24:15
ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus,
jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
Dan. 12:2-4
2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
3
Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
4
Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
Ymmärrys hoi, alex!
Ja tässä sitä keskuselua asiasta ...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8322467
Tuomio tulee ja tässä persuteet. Ei niinkään pahat teot vaan pikemminkin
niiden hyvien töiden puuttuminen. Selvästikin on Jeesus kirjoihinsa kirjannut
kaikki tilaisuutemme auttaa miestä mäessä ...
Matt. 25:37
Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
Matt. 25:38
Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
Matt. 25:39
Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
Matt. 25:44
Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
Entäs sitten, entä sitten? No, vääräin saamaa oikeata tuomiota seuraa rangaistus:
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Rangaistuksen laadusta puhuttaessa riittänee maininta että se on: iankaikkinen.
Se ei ole lottovoitto ihanan rauhaisaan tiedottomuuteen tai olemattomaksi.
Vaan oma tunto soimaa ja piinaa - itsesyytökset lienevät sangen piinaavia.
Joten jättäkäämme jo taakse piinaavat opit ja keskittykäämme rakkauden tekoihin.- SAnaan!!
Ettei syö ja näin elä IANKAIKKISESTI.. ELI ON KYSE IANKAIKKISUUS ELÄMÄSTÄ JA SEN JUMALA ESTI SYNTISELTÄ.
MILLOIN TUO SINUN NUPPIISI MAHTUU? JUMALA SANOI...
ANTTI JA KÄÄRME SANOO, ETTE TE SUINKAAN KUOLE...
TÄMÄ ON SINUN NUPPIISI MENNYT JA NYT LIHASI PUHUU KÄÄRMEEN KANSSA!!
Raamattu puhuu vanhurskaitten ylösnousemuksesta ja he saavat Kristuksessa iankaikkisen elämän lahjaksi. SE ON* LAHJA.
Älä unohda, murhaaja ei tätä lahjaa saa, äläkä tyrkytä sitä murhaajalle, eläänpuun polku ei ole ollut hänelle auki, kerubit sen on estänyt Jumalan määräyksestä.
Mutta tuomiolle Jumala hertättää syntisen kääntymättömän ja hän saa iankaikkisen tuomion, päättymättömän ja se on toinen kuolema ja näin Jumala toteuttaa RAamatussa sanansa, ettei elä iankaikkisesti... ANTTI HOI, elä iankkisesti..
Jeesus sanoi, joka syö häntä, siis ehtoollis elämänleipä uskon kautta sovitukseensa, hän saa elää.. ymmärrätkö sinä ollenkaan kun jankkaat kun paska junttilan tuvan seinustalla lihasi oppia käärmeen puhetta.
Meillä on lintu juntannut tuonne korkealle paskan ja se kuvaa hyvin olevaa kuvaa saastuttavasta asiasta... Sinä saastuat lihassasi Jumalan sanan ja väität.
SIIS VÄITÄT JUMALAN VALEHTELEVAN PARATIISISSA JOPA IHMISILLE.. TEET JUMALASTA VALEHTELIJAN... SINUAKO USKOA VAI JUMALAA?
SIKSI LIHASI PUHUU KÄÄRMEEN KIELTÄ.
Sinulle ei mene perille normaali kirjoitus ja siksi se pitää olla niin provosoiva, että heräät..... kililll kellot soi..... SAnaan!! kirjoitti:
Ettei syö ja näin elä IANKAIKKISESTI.. ELI ON KYSE IANKAIKKISUUS ELÄMÄSTÄ JA SEN JUMALA ESTI SYNTISELTÄ.
MILLOIN TUO SINUN NUPPIISI MAHTUU? JUMALA SANOI...
ANTTI JA KÄÄRME SANOO, ETTE TE SUINKAAN KUOLE...
TÄMÄ ON SINUN NUPPIISI MENNYT JA NYT LIHASI PUHUU KÄÄRMEEN KANSSA!!
Raamattu puhuu vanhurskaitten ylösnousemuksesta ja he saavat Kristuksessa iankaikkisen elämän lahjaksi. SE ON* LAHJA.
Älä unohda, murhaaja ei tätä lahjaa saa, äläkä tyrkytä sitä murhaajalle, eläänpuun polku ei ole ollut hänelle auki, kerubit sen on estänyt Jumalan määräyksestä.
Mutta tuomiolle Jumala hertättää syntisen kääntymättömän ja hän saa iankaikkisen tuomion, päättymättömän ja se on toinen kuolema ja näin Jumala toteuttaa RAamatussa sanansa, ettei elä iankaikkisesti... ANTTI HOI, elä iankkisesti..
Jeesus sanoi, joka syö häntä, siis ehtoollis elämänleipä uskon kautta sovitukseensa, hän saa elää.. ymmärrätkö sinä ollenkaan kun jankkaat kun paska junttilan tuvan seinustalla lihasi oppia käärmeen puhetta.
Meillä on lintu juntannut tuonne korkealle paskan ja se kuvaa hyvin olevaa kuvaa saastuttavasta asiasta... Sinä saastuat lihassasi Jumalan sanan ja väität.
SIIS VÄITÄT JUMALAN VALEHTELEVAN PARATIISISSA JOPA IHMISILLE.. TEET JUMALASTA VALEHTELIJAN... SINUAKO USKOA VAI JUMALAA?
SIKSI LIHASI PUHUU KÄÄRMEEN KIELTÄ.
Sinulle ei mene perille normaali kirjoitus ja siksi se pitää olla niin provosoiva, että heräät..... kililll kellot soi.....### Raamattu puhuu vanhurskaitten ylösnousemuksesta ja he saavat Kristuksessa iankaikkisen elämän lahjaksi. SE ON* LAHJA.
Älä unohda, murhaaja ei tätä lahjaa saa, äläkä tyrkytä sitä murhaajalle ###
Kyllä ottaa lihan päälle tuommoiset syytökset. Olen kovasti koettannut selostaa
täällä, että jumalankieltäjille on iankaikkisuudessa tarjolla jotain muuta kuin
ihanaa elämää. Ja irvileuat sitten inttävät, että mukamas juuri minä väittäisin
kaikkien pääsevän taivaaseen, jopa murhaajien. Kyllä tulee lihani ärhäkäksi
tuosta, että mukamas olisin päsätämässä taivaaseen uudestisyntymättömät
murhamiehet.
Mutta mitäpä tuosta, sillä verrattomasti enemmän minua harmittaisi, jos
Jumalalta puuttuisi aisti nimeltä oikeudenmukaisuus ja oikeamielisyys.
Ja niin sitten vaikkapa kuusi miljoonaa vähäväkistä listinyt antisemitisti
pääsisi ilman rangaistusta.
Tuohan luuli pääsevänsä kuin koira veräjästä, kun poistui Maan päältä ilman,
että maailma olisi ehtinyt häntä rangaista. Toki jokainen hänet tuoimtsee,
mutta rangaista emme voimme.
Jumala kuitenkn oikeudenmukaisuudessaan toimittaa rangaistuksen kukkuramitalla.
Tuo vanha aatu on eräänlainen alex-kasin edelläkävijä, kun kuvitteli, että
sitten on vain lepoa ja rauhaa ja tietämättömyyttä pahuudestaan, sitten kun
pääsee irti maallisesta majastaan.
Onneksi sentään Sirkka-Iita ja Kai_A ovat alexin kanssa tysytin eri mieltä,
opettaessaan että jumalankieltäjä saa ansioiden mukaan. Vaikka eivät usko
että rangaistus olisi niin ankara että iankaikkinen, mutta kuitenkin ansioidensa
mukaan. Ei mitään olemattomuutta tai tiedottomuutta, vaan rangaistuksen joka
tuntuu. Suosittelen jokaiselle juoksemista Kristuksen siipien suojaan.
Hän varjelee kiusauksiin sortumiselta - ei kokettele yli voimien, niin että
paatuisimme peruuttamattomasti kiusausten viidakossa.
Room. 5:2
jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
1. Kor. 10:13
Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.
Jeesus aikakausien toivo
Antti- anti-kristitty
""Ei niinkään pahat teot vaan pikemminkin niiden hyvien töiden puuttuminen""
Hmm... mitenköhän tuokin nyt oikein pitää ymmärtää? Puhuit harkitsemattomasti? En mielelläni kuitenkaan haluaisi olettaa ihmisistä pahinta.
Oletan, että sinä kuitenkin uskot siihen, että paha saa palkkansa lopussa, ellei sitä ole seurannut todellinen Jumalan mielen mukainen katumus, kääntymys ja Jumalan anteeksianto. Jos et uskoisi, että vääryydentekijät eivät peri valtakuntaa, niin sinua tuskin voisi Jeesuksen opetuslapseksi kutsua, sillä juuri sitähän Jeesus opetti. Eikö hyvän työn tekemättä jättäminen ole sama kuin tekisi pahaa? En minä noissa mitään merkittävää ja mielekästä eroa näe. Eikö molemmissa kuitenkin yksinkertaisesti vain valita mahdollisista vaihtoehdoista se, joka ei ole Jumalalle mieleinen.
Ongelmana näen sen, että sinä puhuessasi tuomion laadusta ja kestosta näytät kokonaan kieltävän niiden tekstien olemassaolon, jotka puhuvat jumalattomien tuhosta tuomiolla. Tekstit, joiden mukaan jumalattomien kohtalo tämän pahan maailmanajan eli tämän pahan ja kieroutuneen sukupolven kohtalo on toinen kuolema Jumalan tulisen pätsin liekeissä, jossa heidät poltetaan niin, että heistä ei jää juurta eikä vartta. Noissa teksteissä käytetyt tuhosta puhuvat sanatkin ovat kaikista mahdollisista sitä vahvinta sorttia, jotka eivät jätä auki sitä tulkintamahdollisuutta, että kyseessä ei olisi ihan kirjaimellinen olemassaolon lopettaminen vaan sen sijaan pelkkä vahinko, tuska ja kärsimys.
Sekä sinulla että alexilla on koko Raamattu kaikkineen teksteineen edessä ja käsiteltävänä, sillä kumpikaan teistä ei voi väittää oppiaan todella raamatulliseksi ellette pysty osoittamaan, että koko raamattu kannesta kanteen on teistä jomman kumman puolella jokaisen tekstin kohdalla eikä missään kohdassa kumoa tai ole ristiriidassa teidän tulkinnan kanssa. Pelkästään puoltavien jakeiden esilletuominen ei siis auta yhtään mitään niin kauan kuin et pysty osoittamaan, että sinun "teoria" on ylivoimainen kaikkiin tunnettuihin vaihtoehtoihin verrattuna niin, että se pystyy yksinkertaisella ja vakuuttavalla tavalla selittämään kaikki asiaan liittyvät Raamatun tekstit eikä vain niiden sisältöä vaan myös sen, miksi ne on kirjoitettu.
Antti, niin kauan kuin sinä opetat vääryydentekijöiden ikuisesti kestävää vankeutta helvetin liekeissä, niin sinulla on vastuu pystyä perustelemaan tuo oppi Raamatulla ja vastata tuon opin ongelmiin liittyviin kysymyksiin, jos haluat ihmisten uskovan, että sinun uskosi on Raamatulla perusteltavissa.
En vieläkään Antti ymmärrä tuota asennettasi sitä ajatusta kohtaan, että vääryydentekijät hävitettäisiin. En näe miten kuolema, joka on katoavaisen ihmisen vihollinen, voisi muka olla ihanan rauhaisa vapautus tai hyvä asia niille, jotka Jumala vihassaan surmaa. Katsoopi asiaa miltä kantilta tahansa, niin Jumala joka tapauksessa ottaa vääryydentekijöiltä tuossa kaiken sen, mitä heillä ikinä on ollut tai tulee olemaan, pois lopullisesti. Eikä se käsittääkseni tule tapahtumaan millään kauniilla, mukavalla ja väkivallattomalla tavalla, vaikka se ei nähdäkseni tule ikuisesti kestämään. Vai onko hauskaa joutua vihaisen Jumalan eteen, jos pelkkä hänen enkelinsä läsnäolo saa aikaan sellaiset ilmiöt, mitä Hoorebin vuorella tapahtui, kun laki kansalle annettiin?
En myöskään ole niin vakuuttunut tuon ikuisen kärsimyksen tarpeellisuudesta. Jos asian vain on niin eikä sitä saa enempää miettiä, niin minusta ainakin tuntuu siltä, että jotain yritellään tuolla vaientamisella salailla. Eikö uskon Jumalan oikeudenmukaisuuteen pitäisi olla Raamatun mukaan perusteltavissa ja kaikkien nähtävissä niin, että kukaan ei voi sitä kieltää? Ei tuollaiseen sovi se, että kirkko käskee olla ajattelematta asiaa kirkonkirouksen uhalla. On niin tai näin, niin useinhan sitä kuulee kristittyjen vaativan rangaistuksen ikuisuutta erilaisista Raamatun ulkopuolisista syistä. Yksi näistä on juuri se, että syntien hinta on niin suuri, että vain äärettömän arvokas uhri riittää sen sovitukseksi, josta sitten seuraa myös se, että koska tuo uhri on niin arvokas, niin helvetin rangaistuksenkin täytyy olla äärettömän kova. Minusta tuo kovasti kuulostaa jonkin sorttiselta kehäpäätelmältä. Eli kysymys nyt on, että miksi muka Jumalan oikeudenmukaisuus vaatisi vääryydentekijöiden rangaistuksen olevan ikuinen kärsimys helvetin liekeissä? anti-kristitty kirjoitti:
""Ei niinkään pahat teot vaan pikemminkin niiden hyvien töiden puuttuminen""
Hmm... mitenköhän tuokin nyt oikein pitää ymmärtää? Puhuit harkitsemattomasti? En mielelläni kuitenkaan haluaisi olettaa ihmisistä pahinta.
Oletan, että sinä kuitenkin uskot siihen, että paha saa palkkansa lopussa, ellei sitä ole seurannut todellinen Jumalan mielen mukainen katumus, kääntymys ja Jumalan anteeksianto. Jos et uskoisi, että vääryydentekijät eivät peri valtakuntaa, niin sinua tuskin voisi Jeesuksen opetuslapseksi kutsua, sillä juuri sitähän Jeesus opetti. Eikö hyvän työn tekemättä jättäminen ole sama kuin tekisi pahaa? En minä noissa mitään merkittävää ja mielekästä eroa näe. Eikö molemmissa kuitenkin yksinkertaisesti vain valita mahdollisista vaihtoehdoista se, joka ei ole Jumalalle mieleinen.
Ongelmana näen sen, että sinä puhuessasi tuomion laadusta ja kestosta näytät kokonaan kieltävän niiden tekstien olemassaolon, jotka puhuvat jumalattomien tuhosta tuomiolla. Tekstit, joiden mukaan jumalattomien kohtalo tämän pahan maailmanajan eli tämän pahan ja kieroutuneen sukupolven kohtalo on toinen kuolema Jumalan tulisen pätsin liekeissä, jossa heidät poltetaan niin, että heistä ei jää juurta eikä vartta. Noissa teksteissä käytetyt tuhosta puhuvat sanatkin ovat kaikista mahdollisista sitä vahvinta sorttia, jotka eivät jätä auki sitä tulkintamahdollisuutta, että kyseessä ei olisi ihan kirjaimellinen olemassaolon lopettaminen vaan sen sijaan pelkkä vahinko, tuska ja kärsimys.
Sekä sinulla että alexilla on koko Raamattu kaikkineen teksteineen edessä ja käsiteltävänä, sillä kumpikaan teistä ei voi väittää oppiaan todella raamatulliseksi ellette pysty osoittamaan, että koko raamattu kannesta kanteen on teistä jomman kumman puolella jokaisen tekstin kohdalla eikä missään kohdassa kumoa tai ole ristiriidassa teidän tulkinnan kanssa. Pelkästään puoltavien jakeiden esilletuominen ei siis auta yhtään mitään niin kauan kuin et pysty osoittamaan, että sinun "teoria" on ylivoimainen kaikkiin tunnettuihin vaihtoehtoihin verrattuna niin, että se pystyy yksinkertaisella ja vakuuttavalla tavalla selittämään kaikki asiaan liittyvät Raamatun tekstit eikä vain niiden sisältöä vaan myös sen, miksi ne on kirjoitettu.
Antti, niin kauan kuin sinä opetat vääryydentekijöiden ikuisesti kestävää vankeutta helvetin liekeissä, niin sinulla on vastuu pystyä perustelemaan tuo oppi Raamatulla ja vastata tuon opin ongelmiin liittyviin kysymyksiin, jos haluat ihmisten uskovan, että sinun uskosi on Raamatulla perusteltavissa.
En vieläkään Antti ymmärrä tuota asennettasi sitä ajatusta kohtaan, että vääryydentekijät hävitettäisiin. En näe miten kuolema, joka on katoavaisen ihmisen vihollinen, voisi muka olla ihanan rauhaisa vapautus tai hyvä asia niille, jotka Jumala vihassaan surmaa. Katsoopi asiaa miltä kantilta tahansa, niin Jumala joka tapauksessa ottaa vääryydentekijöiltä tuossa kaiken sen, mitä heillä ikinä on ollut tai tulee olemaan, pois lopullisesti. Eikä se käsittääkseni tule tapahtumaan millään kauniilla, mukavalla ja väkivallattomalla tavalla, vaikka se ei nähdäkseni tule ikuisesti kestämään. Vai onko hauskaa joutua vihaisen Jumalan eteen, jos pelkkä hänen enkelinsä läsnäolo saa aikaan sellaiset ilmiöt, mitä Hoorebin vuorella tapahtui, kun laki kansalle annettiin?
En myöskään ole niin vakuuttunut tuon ikuisen kärsimyksen tarpeellisuudesta. Jos asian vain on niin eikä sitä saa enempää miettiä, niin minusta ainakin tuntuu siltä, että jotain yritellään tuolla vaientamisella salailla. Eikö uskon Jumalan oikeudenmukaisuuteen pitäisi olla Raamatun mukaan perusteltavissa ja kaikkien nähtävissä niin, että kukaan ei voi sitä kieltää? Ei tuollaiseen sovi se, että kirkko käskee olla ajattelematta asiaa kirkonkirouksen uhalla. On niin tai näin, niin useinhan sitä kuulee kristittyjen vaativan rangaistuksen ikuisuutta erilaisista Raamatun ulkopuolisista syistä. Yksi näistä on juuri se, että syntien hinta on niin suuri, että vain äärettömän arvokas uhri riittää sen sovitukseksi, josta sitten seuraa myös se, että koska tuo uhri on niin arvokas, niin helvetin rangaistuksenkin täytyy olla äärettömän kova. Minusta tuo kovasti kuulostaa jonkin sorttiselta kehäpäätelmältä. Eli kysymys nyt on, että miksi muka Jumalan oikeudenmukaisuus vaatisi vääryydentekijöiden rangaistuksen olevan ikuinen kärsimys helvetin liekeissä?### ""Ei niinkään pahat teot vaan pikemminkin niiden hyvien töiden puuttuminen""
Hmm... mitenköhän tuokin nyt oikein pitää ymmärtää? Puhuit harkitsemattomasti? En mielelläni kuitenkaan haluaisi olettaa ihmisistä pahinta. ###
Vasta kun oletat itsestäsi pahinta, olet valmis tarvitsemaan Jeesusta!
Room. 3:12
kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Jes. 64:6
Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin tuuli.
Room. 11:32
Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
Mutta ne joille armo kirkastuu ja sen hyväkseen lukevat, niitä ei synti enää
kiehdo ja muita armahtavat. Lahjaksi ovat saaneet, lahjaksi antavat.- anti-kristitty
AnttiVKantola kirjoitti:
### ""Ei niinkään pahat teot vaan pikemminkin niiden hyvien töiden puuttuminen""
Hmm... mitenköhän tuokin nyt oikein pitää ymmärtää? Puhuit harkitsemattomasti? En mielelläni kuitenkaan haluaisi olettaa ihmisistä pahinta. ###
Vasta kun oletat itsestäsi pahinta, olet valmis tarvitsemaan Jeesusta!
Room. 3:12
kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Jes. 64:6
Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin tuuli.
Room. 11:32
Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
Mutta ne joille armo kirkastuu ja sen hyväkseen lukevat, niitä ei synti enää
kiehdo ja muita armahtavat. Lahjaksi ovat saaneet, lahjaksi antavat.Ei minun Antti tarvitse olettaa itsestäni pahinta. Minä tiedän omat syntini ja sen, että en voi pelastua ilman Jumalan armoa ja Vapahtajan aikaansaamaa sovitusta.
Uskossa se minäkin olen ollut aktiivisesti jo vuosikymmenen ja sitä ennen käytännössä katsoen koko elämäni siinä ns. lapsen uskossa, koska luterilainen kirkko ei osannut mitään minulle uskosta ja Jumalan sanasta kunnolla opettaa. Jos minun tuo muutaman vuoden jäsenyys asdventtikirkossa oli niin kauhia asia luterilaisen kirkon silmissä, niin olisivat edes yrittäneet opettaneet minulle Raamattua niin, että en olisi ollut harhaanjohdettavissa, jos minua siinä nyt edes harhaan johdettiin. Luterilainen kirkko syyttäköön ihan vain itseään siitä, että minä sen jätin taakseni.
Juuri sen takia, että minä otan uskon vakavasti, minä koen, että minun on pakko ottaa myös Raamattu ja sen ymmärtäminen kuolemanvakavasti, sillä kuolemanvakava asiahan se on, eikö? Jos ymmärrän sen väärin ja annan johtaa itseni harhaan, niin kohtaloni saattaa ihan hyvinkin olla kadotus, eikö? Eikö Paavali ja muutkin juuri näin sano?
Joku voisi käsittää väärin tuon Room.11:32 ja ajatella sen viittaavaan siihen perisynnin harhaoppiin, joka ei ole vain tarpeeton Raamatun selittämisessä vaan myös typerä teologinen itsemurha. Eikä vain sitä vaan ihan oikeasti se on sen seurauksia ihmisten elämissä seuratessa yksi saatanallisimmista eksytyksistä, mihin olen ikinä törmännyt.
Monet "kristityt" vetoavat siihen, että he ovat epätäydellisia ja heikkoja, "selittääkseen" sen, miksi he tekevät syntiä, kun heitä yrittää siitä huomauttaa. Kun joku osoittaa, että on tullut tehtyä syntiä, niin silloin oikea reaktio ja vastaus ei ole se, että ruvetaan selittelemään ja puolustelemaan tuota syntiä, vaan silloin välittömästi kadutaan, käännytään pois vääryydestä takaisin Jumalan puoleen ja pyydetään anteeksi kaikilta asianosaisilta. anti-kristitty kirjoitti:
Ei minun Antti tarvitse olettaa itsestäni pahinta. Minä tiedän omat syntini ja sen, että en voi pelastua ilman Jumalan armoa ja Vapahtajan aikaansaamaa sovitusta.
Uskossa se minäkin olen ollut aktiivisesti jo vuosikymmenen ja sitä ennen käytännössä katsoen koko elämäni siinä ns. lapsen uskossa, koska luterilainen kirkko ei osannut mitään minulle uskosta ja Jumalan sanasta kunnolla opettaa. Jos minun tuo muutaman vuoden jäsenyys asdventtikirkossa oli niin kauhia asia luterilaisen kirkon silmissä, niin olisivat edes yrittäneet opettaneet minulle Raamattua niin, että en olisi ollut harhaanjohdettavissa, jos minua siinä nyt edes harhaan johdettiin. Luterilainen kirkko syyttäköön ihan vain itseään siitä, että minä sen jätin taakseni.
Juuri sen takia, että minä otan uskon vakavasti, minä koen, että minun on pakko ottaa myös Raamattu ja sen ymmärtäminen kuolemanvakavasti, sillä kuolemanvakava asiahan se on, eikö? Jos ymmärrän sen väärin ja annan johtaa itseni harhaan, niin kohtaloni saattaa ihan hyvinkin olla kadotus, eikö? Eikö Paavali ja muutkin juuri näin sano?
Joku voisi käsittää väärin tuon Room.11:32 ja ajatella sen viittaavaan siihen perisynnin harhaoppiin, joka ei ole vain tarpeeton Raamatun selittämisessä vaan myös typerä teologinen itsemurha. Eikä vain sitä vaan ihan oikeasti se on sen seurauksia ihmisten elämissä seuratessa yksi saatanallisimmista eksytyksistä, mihin olen ikinä törmännyt.
Monet "kristityt" vetoavat siihen, että he ovat epätäydellisia ja heikkoja, "selittääkseen" sen, miksi he tekevät syntiä, kun heitä yrittää siitä huomauttaa. Kun joku osoittaa, että on tullut tehtyä syntiä, niin silloin oikea reaktio ja vastaus ei ole se, että ruvetaan selittelemään ja puolustelemaan tuota syntiä, vaan silloin välittömästi kadutaan, käännytään pois vääryydestä takaisin Jumalan puoleen ja pyydetään anteeksi kaikilta asianosaisilta.Rauhaa veli!
Johannes esittää asijan näin: Kuka ikinä hänessä pysyy,hän ei tee syntiä. Ihmekö sitten,että Jeesus sanoi:Pysykää minussa,niin minä pysyn teissä. Miksi teemme virheitä? Miksi teemme syntiä? Voisiko yksi vastaus olla! Pysymme hänessä vain ajoittain.Siunausta päivääsi veli.
Joku joskus kirjoitti että en sano että olisi niin ja niin mutta en myöskään sano
etteikö olisi. Emme kaipaa semmoisia epävarmusuelementtejä täällä.
Että en ole sitä mieltä mutten tuotakaan. Silloin jää salaisuudeksi että mitä mieltä.
Vaan on niinkuin omalla kohdallasi korsotat: jääräpäisyyttä ja omapäisyyttä.
Ei tuuliajolla olevista ajatuksista apua ole eikä pilvenhattaroista palstalla.
Ei epävarmojen kanssa voi edetä keskeskusteluissa - kun jo ensimmäinen
puolapuu ikäänkuin on poikki.
Raamattu sanoo sen seuraavasti:
Room. 14:5
Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
Hyvin sujuu keskustelu kun kirjoittajat kirjoittavat kukin siitä, mistä ovat varmoja.
Emme kaipaa Lutherin tai Ellenin tai muidenkaan tohtorointia täällä.
Henkilökohtaiset elävien opetukset ovat osuvampia.
Varma on tämäkin sana jääräpäisesti ja omapäisesti ainakin minun kohdallani:
1. Tim. 1:15
Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
TÄTÄ KÄSKE JA OPETA - 1. Tim. 4:7-11
7 Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.
8 Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään; mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen, koska sillä on elämän lupaus, sekä nykyisen että tulevaisen.
9 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen.
10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.
11 Tätä käske ja opeta.- alex-kasi
niin vastataan nyt sitten vaikka turhaa taitaa olla.
Antti - sinä olet nyt selvästi sanonut että uskot ikuisen piinan olemassa oloon ja jos Jumalakin antaa sinun pitää uskosi niin annan minäkin.
Mutta .. minä en sellaiseen usko.
Vaikka et siis ole samaa mieltä kanssani niin kaipa kuitenkin voisit pysyä sen verran asiassa että et tuppaa minulle sellaisia uskoja joita ei minulla ole.
Minulle asia on siten että ei kenelläkään ole iakaikkista elämää ja SIKSI Jeesus tuli PELASTAMAAN ... ei tuomitsemaan jo kuoleman omia.
Ei Jeesus sanonut tee niin tai näin tai kuolet - aivan kuin ihmisillä olisi iankaikkinen elämä jonka he voisivat menettää.. ei vaan Jeesus tuli pelastamaan ihmisiä jotka ILMAN HÄNTÄ ovat tuhoon tuomittuja.
SE on ihmisen tila - hän on kuoleman oma ilman Jumalan Poikaa..
Se on Raamatun lähtökohta. alex-kasi kirjoitti:
niin vastataan nyt sitten vaikka turhaa taitaa olla.
Antti - sinä olet nyt selvästi sanonut että uskot ikuisen piinan olemassa oloon ja jos Jumalakin antaa sinun pitää uskosi niin annan minäkin.
Mutta .. minä en sellaiseen usko.
Vaikka et siis ole samaa mieltä kanssani niin kaipa kuitenkin voisit pysyä sen verran asiassa että et tuppaa minulle sellaisia uskoja joita ei minulla ole.
Minulle asia on siten että ei kenelläkään ole iakaikkista elämää ja SIKSI Jeesus tuli PELASTAMAAN ... ei tuomitsemaan jo kuoleman omia.
Ei Jeesus sanonut tee niin tai näin tai kuolet - aivan kuin ihmisillä olisi iankaikkinen elämä jonka he voisivat menettää.. ei vaan Jeesus tuli pelastamaan ihmisiä jotka ILMAN HÄNTÄ ovat tuhoon tuomittuja.
SE on ihmisen tila - hän on kuoleman oma ilman Jumalan Poikaa..
Se on Raamatun lähtökohta.## Antti - sinä olet nyt selvästi sanonut että uskot ikuisen piinan olemassa oloon ##
Kovinpa epäselvästi olen sanomiseni sanonut, sillä noin en ole tarkoittanut sanoa.
Olen useasti sinua varoittanut käyttämästä muka Raamatusta nostettuna
tuollaista sanaparia kun "ikuinen piina". Se ei sieltä löydy.
Eikä Jumalan ole tarkoitus ketään piinata - Jumalahan on rakkaus ja oikeamielisyys -
vaan hän antaa elinkautisen rangaistuksen, josta ennalta on varoitettu mm. minun
kauttani.
Eihän maallinen esivaltakaan ketään piinaa vaan elinkautinen on rangaistus.
Kyllä ne joille armo ei kelvannut, hyväksyvät, häveten, rangaistuksen.
Eri asia sitten miten kovasti tunto heitä soimaa ja ovat itselleen katkeria.
Jos Jumala lyhentäisi elinkautista kuten maailmassa on tapana, niin se on
sitten Hänen asiansa - ei meillä ole oikeutta ennalta arvailla ja spekuloida,
että ei Jumala varmaankaan uhkaustaan toteuta.
En usko Jumalan piinaan edes sekunniksi saati sitten iäti.
Mutta kun laki on ikuinen niin elinkautinen rangaistus pysyy iäti.
Kun Mark. 9:48 Jeesus sanoo että "matonsa ei kuole eikä tuli sammu",
niin niistä iankaikkisista rangaistuksistahan se tuli voimansa saa ja siksi ei sammu.
Ja rakas Danielhan myös ennalta varoittaa siitä elinkautisesta rangaistuksesta:
Dan. 12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Jeesuksen nimessä
AnttiAnttiVKantola kirjoitti:
## Antti - sinä olet nyt selvästi sanonut että uskot ikuisen piinan olemassa oloon ##
Kovinpa epäselvästi olen sanomiseni sanonut, sillä noin en ole tarkoittanut sanoa.
Olen useasti sinua varoittanut käyttämästä muka Raamatusta nostettuna
tuollaista sanaparia kun "ikuinen piina". Se ei sieltä löydy.
Eikä Jumalan ole tarkoitus ketään piinata - Jumalahan on rakkaus ja oikeamielisyys -
vaan hän antaa elinkautisen rangaistuksen, josta ennalta on varoitettu mm. minun
kauttani.
Eihän maallinen esivaltakaan ketään piinaa vaan elinkautinen on rangaistus.
Kyllä ne joille armo ei kelvannut, hyväksyvät, häveten, rangaistuksen.
Eri asia sitten miten kovasti tunto heitä soimaa ja ovat itselleen katkeria.
Jos Jumala lyhentäisi elinkautista kuten maailmassa on tapana, niin se on
sitten Hänen asiansa - ei meillä ole oikeutta ennalta arvailla ja spekuloida,
että ei Jumala varmaankaan uhkaustaan toteuta.
En usko Jumalan piinaan edes sekunniksi saati sitten iäti.
Mutta kun laki on ikuinen niin elinkautinen rangaistus pysyy iäti.
Kun Mark. 9:48 Jeesus sanoo että "matonsa ei kuole eikä tuli sammu",
niin niistä iankaikkisista rangaistuksistahan se tuli voimansa saa ja siksi ei sammu.
Ja rakas Danielhan myös ennalta varoittaa siitä elinkautisesta rangaistuksesta:
Dan. 12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Jeesuksen nimessä
Anttitarkoittaa sitä, että niinkauan kuin Jumala sallii elää, eli niinkauan kuin synnit ovat kärsitty. Sillä Raamatun Sana sanoo, että Jumalan rangaistus on kullekkin jumalattomalle hänen tekojensa mukaan ja että synnin palkka on KUOLEMA. Eli lopullinen kadotus =TOINEN KUOLEMA, josta ei Jeesus enää herätä, sillä heidän etsikkoaikansa on ammoin mennyt. Vaan he tulevat tomuksi jalkojemme alle, eikä heitä enää ole edes Jumalan muistissa.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8255788/39084363- Ope.
AnttiVKantola kirjoitti:
## Antti - sinä olet nyt selvästi sanonut että uskot ikuisen piinan olemassa oloon ##
Kovinpa epäselvästi olen sanomiseni sanonut, sillä noin en ole tarkoittanut sanoa.
Olen useasti sinua varoittanut käyttämästä muka Raamatusta nostettuna
tuollaista sanaparia kun "ikuinen piina". Se ei sieltä löydy.
Eikä Jumalan ole tarkoitus ketään piinata - Jumalahan on rakkaus ja oikeamielisyys -
vaan hän antaa elinkautisen rangaistuksen, josta ennalta on varoitettu mm. minun
kauttani.
Eihän maallinen esivaltakaan ketään piinaa vaan elinkautinen on rangaistus.
Kyllä ne joille armo ei kelvannut, hyväksyvät, häveten, rangaistuksen.
Eri asia sitten miten kovasti tunto heitä soimaa ja ovat itselleen katkeria.
Jos Jumala lyhentäisi elinkautista kuten maailmassa on tapana, niin se on
sitten Hänen asiansa - ei meillä ole oikeutta ennalta arvailla ja spekuloida,
että ei Jumala varmaankaan uhkaustaan toteuta.
En usko Jumalan piinaan edes sekunniksi saati sitten iäti.
Mutta kun laki on ikuinen niin elinkautinen rangaistus pysyy iäti.
Kun Mark. 9:48 Jeesus sanoo että "matonsa ei kuole eikä tuli sammu",
niin niistä iankaikkisista rangaistuksistahan se tuli voimansa saa ja siksi ei sammu.
Ja rakas Danielhan myös ennalta varoittaa siitä elinkautisesta rangaistuksesta:
Dan. 12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Jeesuksen nimessä
AnttiHepr. 10:33
Toisia teistä pilkattiin ja PIINATTIIN katselijoiden huviksi, toiset jakoivat toveriensa kovan osan. [1. Kor. 4:9]
Ilm. 9:5
Heitäkään ne eivät saaneet tappaa, ainoastaan PIINATA viiden kuukauden ajan. Tuska, jonka ne ihmiselle tuottavat, on samanlainen kuin skorpionin piston tuottama.
Ilm. 11:6
Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei tule sadetta koko sinä aikana, jona he sanaa julistavat. Heillä on myös valta muuttaa vedet vereksi ja PIINATA maata kaikenlaisilla vitsauksilla niin usein kuin haluavat. [1. Kun. 17:1; Jaak. 5:17 | 2. Moos. 7:20,21]
Ilm. 18:10
He seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN. He sanovat: -- Voi sinua, suuri kaupunki! Voi sinua, Babylon, mahtava kaupunki: hetkessä tuli sinun tuomiosi. [Jes. 21:9; Jer. 51:8]
Ilm. 18:15
"Noiden tavaroiden kauppiaat, nuo, jotka ovat rikastuneet porton vauraudesta, seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN. He itkevät ja valittavat.. - veli.vapaa
Sirkka-Iita kirjoitti:
tarkoittaa sitä, että niinkauan kuin Jumala sallii elää, eli niinkauan kuin synnit ovat kärsitty. Sillä Raamatun Sana sanoo, että Jumalan rangaistus on kullekkin jumalattomalle hänen tekojensa mukaan ja että synnin palkka on KUOLEMA. Eli lopullinen kadotus =TOINEN KUOLEMA, josta ei Jeesus enää herätä, sillä heidän etsikkoaikansa on ammoin mennyt. Vaan he tulevat tomuksi jalkojemme alle, eikä heitä enää ole edes Jumalan muistissa.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8255788/39084363käymään.
Mal.4
1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
2 Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
3 ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
4 Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko ISRAELIA varten käskyiksi ja oikeuksiksi. - Minun mielestäni
Sirkka-Iita kirjoitti:
tarkoittaa sitä, että niinkauan kuin Jumala sallii elää, eli niinkauan kuin synnit ovat kärsitty. Sillä Raamatun Sana sanoo, että Jumalan rangaistus on kullekkin jumalattomalle hänen tekojensa mukaan ja että synnin palkka on KUOLEMA. Eli lopullinen kadotus =TOINEN KUOLEMA, josta ei Jeesus enää herätä, sillä heidän etsikkoaikansa on ammoin mennyt. Vaan he tulevat tomuksi jalkojemme alle, eikä heitä enää ole edes Jumalan muistissa.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8255788/39084363EI vastaaminen koskaan ole turhaa, alex !
Kirjoittanut: AnttiVKantola / Tänään / klo 01:32
## Antti - sinä olet nyt selvästi sanonut että uskot ikuisen piinan olemassa oloon ##
Kovinpa epäselvästi olen sanomiseni sanonut, sillä noin en ole tarkoittanut sanoa.
Olen useasti sinua varoittanut käyttämästä muka Raamatusta nostettuna
tuollaista sanaparia kun "ikuinen piina". Se ei sieltä löydy.
Eikä Jumalan ole tarkoitus ketään piinata - Jumalahan on rakkaus ja oikeamielisyys -
vaan hän antaa elinkautisen rangaistuksen, josta ennalta on varoitettu mm. minun
kauttani.
Eihän maallinen esivaltakaan ketään piinaa vaan elinkautinen on rangaistus.
Kyllä ne joille armo ei kelvannut, hyväksyvät, häveten, rangaistuksen.
Eri asia sitten miten kovasti tunto heitä soimaa ja ovat itselleen katkeria.
Jos Jumala lyhentäisi elinkautista kuten maailmassa on tapana, niin se on
sitten Hänen asiansa - ei meillä ole oikeutta ennalta arvailla ja spekuloida,
että ei Jumala varmaankaan uhkaustaan toteuta.
En usko Jumalan piinaan edes sekunniksi saati sitten iäti.
Mutta kun laki on ikuinen niin elinkautinen rangaistus pysyy iäti.
Kun Mark. 9:48 Jeesus sanoo että "matonsa ei kuole eikä tuli sammu",
niin niistä iankaikkisista rangaistuksistahan se tuli voimansa saa ja siksi ei sammu.
Ja rakas Danielhan myös ennalta varoittaa siitä elinkautisesta rangaistuksesta:
Dan. 12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Jeesuksen nimessä
Antti
Tsemppiä, Antti:) - Eskatologi
veli.vapaa kirjoitti:
käymään.
Mal.4
1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
2 Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
3 ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
4 Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko ISRAELIA varten käskyiksi ja oikeuksiksi.Matt. 4:7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."
Raamattu puhuu vielä nykyalassakin suuresta taistelusta hyvän ja pahan välillä
DAnielin kirja 12. luku
1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti.
Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
Danielin kansan lasten suojana on taivaallisten sotajoukkojen ylienkeli ja Israel
tosiaan tullaan vielä pelastamaan islamin hampaista. Osa näistä purijoista (palestiinalaiset?) jopa
sulautetaan Israeliin rauhanajan koittaessa ...
Sak. 9:7
Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan.
Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni.
Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen.
[1. Sam. 14:32; Hes. 33:25 | 2. Sam. 5:6]
((Ekron on nykyinen Akir, lähellä Gaasaa))
Mutta samanaikaisesti kun Israel on kansojen puristuksessa, on taistelu hyvän
ja pahan välillä myös jokaisessa ihmiserssä. Täytyy valita missä viettää
iäisyytensä -- Jumalan läsnäolossa jo täällä ja kerran iäti
Tahi Jumalan
läsnäolon ulkopuolella täällä ja sitten iäti ... tässä vinkki tärkeään sanankohtaan
44 , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'].*
[Jakeet 9:44 ja 9:46, jotka kuuluvat samoin kuin jae 9:48,
puuttuvat luotettavimmista käsikirjoituksista.]
46 , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'].
48 missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. [Jes. 66:24]
Huomaa, että jae 48 esiintyy kaikkein vanhimmissakin eli luotettavimmissa
alkuperäisissä käsikirjoituksissa! Joten: näin on kirjoitettu!
Eskatologi - uteljas
Ope. kirjoitti:
Hepr. 10:33
Toisia teistä pilkattiin ja PIINATTIIN katselijoiden huviksi, toiset jakoivat toveriensa kovan osan. [1. Kor. 4:9]
Ilm. 9:5
Heitäkään ne eivät saaneet tappaa, ainoastaan PIINATA viiden kuukauden ajan. Tuska, jonka ne ihmiselle tuottavat, on samanlainen kuin skorpionin piston tuottama.
Ilm. 11:6
Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei tule sadetta koko sinä aikana, jona he sanaa julistavat. Heillä on myös valta muuttaa vedet vereksi ja PIINATA maata kaikenlaisilla vitsauksilla niin usein kuin haluavat. [1. Kun. 17:1; Jaak. 5:17 | 2. Moos. 7:20,21]
Ilm. 18:10
He seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN. He sanovat: -- Voi sinua, suuri kaupunki! Voi sinua, Babylon, mahtava kaupunki: hetkessä tuli sinun tuomiosi. [Jes. 21:9; Jer. 51:8]
Ilm. 18:15
"Noiden tavaroiden kauppiaat, nuo, jotka ovat rikastuneet porton vauraudesta, seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN. He itkevät ja valittavat..Laitoit peräti 5 raamatunpaikkaa "piinasta" ... oletko kenties alex-kasi?
Mutta hyvänen aika, etkö ymmärrä lukemaasi? Kaikki nuo paikat todistavat
juuri sitä samaa mitä AVK ... että piinaan ei kuole. Ei vaikka etsisi kuolemaa.
Ilm. 9:5
Heitäkään ne eivät saaneet tappaa, ainoastaan PIINATA
viiden kuukauden ajan.
Tuska, jonka ne ihmiselle tuottavat, on samanlainen kuin skorpionin piston tuottama.
uteljas tietämään tuliko nyt selväksi sinulle että piina on ikuista ellei piinaamista
lopeteta. Viisi kuukautta oli tuossa määräaika, mutta Raamattu ei puhu mistään
määräajoista loputtomassa iankaikkisuudessa. Eiks vaan että joudumme
ehkä päättelemään, että tuossa on pikku maistiainen siitä tulijärvestä, mistä
Jeesus puhuu evankeliumeissa ja ilmestyksessään Johannekselle? uteljas kirjoitti:
Laitoit peräti 5 raamatunpaikkaa "piinasta" ... oletko kenties alex-kasi?
Mutta hyvänen aika, etkö ymmärrä lukemaasi? Kaikki nuo paikat todistavat
juuri sitä samaa mitä AVK ... että piinaan ei kuole. Ei vaikka etsisi kuolemaa.
Ilm. 9:5
Heitäkään ne eivät saaneet tappaa, ainoastaan PIINATA
viiden kuukauden ajan.
Tuska, jonka ne ihmiselle tuottavat, on samanlainen kuin skorpionin piston tuottama.
uteljas tietämään tuliko nyt selväksi sinulle että piina on ikuista ellei piinaamista
lopeteta. Viisi kuukautta oli tuossa määräaika, mutta Raamattu ei puhu mistään
määräajoista loputtomassa iankaikkisuudessa. Eiks vaan että joudumme
ehkä päättelemään, että tuossa on pikku maistiainen siitä tulijärvestä, mistä
Jeesus puhuu evankeliumeissa ja ilmestyksessään Johannekselle?Jes. 53:7
Häntä piinattiin,
ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
Eikö tuo todistakin että olemme vaarassa joutua piinattavaksi, ellei Jeesus uskomme kautta astu väliin? Jos joudumme hyljätyksi saatanan haltuun, eikö
ole ainakin pikku mahdollisuus, että meitä piinataan?
Ja saatanahan on alunperin luotu ikuiseksi olennoksi ja kaikki tiedämme,
että ihmisessä on "Jumalan siemen" ja että väärät heitetään ulos, siihen
paikkaan, joka on valmistettu saatanalle ja hänen enkeleilleen.
Jo senkin vuoksi on tärkeää antautua mukisematta Jeesukselle.
Ja vältymmehän siten maanpäällisestä piinasta jo.
Ilm. 9:5
Heitäkään ne eivät saaneet tappaa, ainoastaan piinata viiden kuukauden ajan. Tuska, jonka ne ihmiselle tuottavat, on samanlainen kuin skorpionin piston tuottama.
Ei Jumala ketään piinaa mutta saatanan haltuun jäväät epäuskoiset ja se kyllä
piinaa.- tuoko olisi
AnttiVKantola kirjoitti:
Jes. 53:7
Häntä piinattiin,
ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
Eikö tuo todistakin että olemme vaarassa joutua piinattavaksi, ellei Jeesus uskomme kautta astu väliin? Jos joudumme hyljätyksi saatanan haltuun, eikö
ole ainakin pikku mahdollisuus, että meitä piinataan?
Ja saatanahan on alunperin luotu ikuiseksi olennoksi ja kaikki tiedämme,
että ihmisessä on "Jumalan siemen" ja että väärät heitetään ulos, siihen
paikkaan, joka on valmistettu saatanalle ja hänen enkeleilleen.
Jo senkin vuoksi on tärkeää antautua mukisematta Jeesukselle.
Ja vältymmehän siten maanpäällisestä piinasta jo.
Ilm. 9:5
Heitäkään ne eivät saaneet tappaa, ainoastaan piinata viiden kuukauden ajan. Tuska, jonka ne ihmiselle tuottavat, on samanlainen kuin skorpionin piston tuottama.
Ei Jumala ketään piinaa mutta saatanan haltuun jäväät epäuskoiset ja se kyllä
piinaa.todistus ikuisesta piinasta, että syntiset ihmiset kavalsivat, pilkkasivat, ruoskivat, tuomitsivat ja murhahasivat viattoman.
Jumalanko uskot olleen tuota tekemässä? Kavaltamassa, pilkkaamassa, ruoskimassa, tuomitsemassa ja murhahaamassa viattoman.
Kyllä se sinun uskosi on siinä tapauksessa vinksahtanut pahan kerran ... - Ope.
AnttiVKantola kirjoitti:
Jes. 53:7
Häntä piinattiin,
ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
Eikö tuo todistakin että olemme vaarassa joutua piinattavaksi, ellei Jeesus uskomme kautta astu väliin? Jos joudumme hyljätyksi saatanan haltuun, eikö
ole ainakin pikku mahdollisuus, että meitä piinataan?
Ja saatanahan on alunperin luotu ikuiseksi olennoksi ja kaikki tiedämme,
että ihmisessä on "Jumalan siemen" ja että väärät heitetään ulos, siihen
paikkaan, joka on valmistettu saatanalle ja hänen enkeleilleen.
Jo senkin vuoksi on tärkeää antautua mukisematta Jeesukselle.
Ja vältymmehän siten maanpäällisestä piinasta jo.
Ilm. 9:5
Heitäkään ne eivät saaneet tappaa, ainoastaan piinata viiden kuukauden ajan. Tuska, jonka ne ihmiselle tuottavat, on samanlainen kuin skorpionin piston tuottama.
Ei Jumala ketään piinaa mutta saatanan haltuun jäväät epäuskoiset ja se kyllä
piinaa.Aikaisemmin et nimittäin tainnut löytää, ainakin kirjotit
"Olen useasti sinua varoittanut käyttämästä muka Raamatusta nostettuna tuollaista sanaparia kun "ikuinen piina". Se ei sieltä löydy".
Nytkö löytyi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577370Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393651Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3762046Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1681844- 861499
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164