Täällä sen oikein huomaa, että olette pääosin kuin koiria, jotka oppivat huonot tavat helpommin kuin hyvät tavat. Monesta alunperin fiksusta kirjoittajasta on tullut huonosti käyttäytyvä idiootti, vaikka järkevästi ajateltuna olisi kansantaloudellinen voitto jos tälläinen fiksu kirjoittaja olisi saanut tartutettua viisauttaan muihin. Se vaan ei jostain syystä ole onnistunut, miksei? Siksikö, että ihmiset huomaavat toistenkin käyttäytyvän huonosti niin silloin itsellekin myönnetään lupa siihen?
Tulee mieleen aikojen takaa sellainen lehtikirjoitus, jossa mainittiin, että netissä vallitsee idioottien diktatuuri, vaikka mahdollisuudet olisi vaikka ja mihin vapaaseen ja oikeaan tiedonkulkuun.
Miksi tyhmyys tarttuu helpommin kuin
85
357
Vastaukset
- scale__
toisten haukkuminen tyhmäksi ilmeisesti ei ole tyhmää?
- viisaus?
Tätä asiaa ei vaan oikein muuten voinut ilmaista. Vai olisko voinut silitellä päätä ja yrittää samalla sanoa, että ei ole oikein sopivaa käytöstä?
Tuo sinunkin harjoittama näsäviisastelu on myös eräs asia joka olis syytä ottaa puheeksi, mutta se on sitten eri asia, vaikka kersamaisuutta sekin edustaa.
Sano ny mulle vielä, että 'ite oot tyhmä' ja väitä samaan hengenvetoon olevasi nelikymppinen keskitason johtaja. - scale__
viisaus? kirjoitti:
Tätä asiaa ei vaan oikein muuten voinut ilmaista. Vai olisko voinut silitellä päätä ja yrittää samalla sanoa, että ei ole oikein sopivaa käytöstä?
Tuo sinunkin harjoittama näsäviisastelu on myös eräs asia joka olis syytä ottaa puheeksi, mutta se on sitten eri asia, vaikka kersamaisuutta sekin edustaa.
Sano ny mulle vielä, että 'ite oot tyhmä' ja väitä samaan hengenvetoon olevasi nelikymppinen keskitason johtaja.Mutta oikeessa olet en mä voinut mitenkään ton nätimmin sanoo sulle Forrest Gumpin sanoin, että "tyhmyys ihmisen tyhmentää".
Vai olisko mun pitäny sun päätäs silitellä? - viisaus?
scale__ kirjoitti:
Mutta oikeessa olet en mä voinut mitenkään ton nätimmin sanoo sulle Forrest Gumpin sanoin, että "tyhmyys ihmisen tyhmentää".
Vai olisko mun pitäny sun päätäs silitellä?tämä ei nyt johda näin syyttelyä pidemmälle. Joten muutetaanpa lähestymistapaa. Oletko mielestäsi hyvä päällikkö?
- viisaus?
viisaus? kirjoitti:
tämä ei nyt johda näin syyttelyä pidemmälle. Joten muutetaanpa lähestymistapaa. Oletko mielestäsi hyvä päällikkö?
jos olet hyvä, niin millä perustein ja jos et ole, niin missä olisi parannettavaa?
- scale__
viisaus? kirjoitti:
tämä ei nyt johda näin syyttelyä pidemmälle. Joten muutetaanpa lähestymistapaa. Oletko mielestäsi hyvä päällikkö?
sillä on tekemistä aloituksen kanssa? Oleko sinä mielestäsi hyvä ihminen?
- viisaus?
scale__ kirjoitti:
sillä on tekemistä aloituksen kanssa? Oleko sinä mielestäsi hyvä ihminen?
en kaltoinkohtele ketään. Kysymykselläni on aloituksen kanssa sen verran tekemistä, että en täysin ymmärrä miten nelikymppinen johtajatason mies käyttäytyy hieman kyseenalaisesti netissä. Ei sillä, ettetkö niin voisi tehdä, vaan sillä, että miksi..siksikö, että muutkin niin tekevät ja se olisi silloin sallittua?
- scale__
viisaus? kirjoitti:
en kaltoinkohtele ketään. Kysymykselläni on aloituksen kanssa sen verran tekemistä, että en täysin ymmärrä miten nelikymppinen johtajatason mies käyttäytyy hieman kyseenalaisesti netissä. Ei sillä, ettetkö niin voisi tehdä, vaan sillä, että miksi..siksikö, että muutkin niin tekevät ja se olisi silloin sallittua?
on täysin yhdentekevää, mitä sinä itse luulet itsestäsi? Ainoa merkityksellinen seikka on se, miten ympäristö sinut kokee.
Otetaan esimerkki. Sinä väität saitin olevan täynnä tyhmiä ihmisiä, joihin et tietenkään lue itseäsi kuuluvaksi. Mielestäsi tämä on asiallista kritiikkiä ja edelleen koet olevasi hyvä ihminen. Saitilla kirjoittelevat ihmiset eivät välttämättä koe olevansa tyhmiä ja pahastuvat haukkumisistasi. Osa jopa kokee, että sä olet leuhka ylimielinen narsisti, joka mielellään haluaa korostaa omaa erinomaisuuttaan. Monet saattavat jopa pitää sinua tämän takia tyhmempänä, kuin sä pidät heitä.
Eli johtopäätös ja kysymys.
Onko ihminen joka pitää itseään hyvänä, hyvä. Mitä jos mä koen, että sä olet paha ihminen? Kumpi on todellisuutta ja kumpi on harhaa?
Pitääkö montakin kertaa vielä sulle muuten hokea, että en ole johtajatason ihminen, vaan päällikkötasolla? Sitten vielä, että mitä tekemistä mun persoonalla on aloituksen kanssa? Nyt mulla on vähän kiire, mutta voin tulla vielä illalla kinaamaan. - miettii...
viisaus? kirjoitti:
Kirjoititko minulle tossa allaolevassa linkissä olevan kommentin?
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8329328/38996901 - viisaus?
scale__ kirjoitti:
on täysin yhdentekevää, mitä sinä itse luulet itsestäsi? Ainoa merkityksellinen seikka on se, miten ympäristö sinut kokee.
Otetaan esimerkki. Sinä väität saitin olevan täynnä tyhmiä ihmisiä, joihin et tietenkään lue itseäsi kuuluvaksi. Mielestäsi tämä on asiallista kritiikkiä ja edelleen koet olevasi hyvä ihminen. Saitilla kirjoittelevat ihmiset eivät välttämättä koe olevansa tyhmiä ja pahastuvat haukkumisistasi. Osa jopa kokee, että sä olet leuhka ylimielinen narsisti, joka mielellään haluaa korostaa omaa erinomaisuuttaan. Monet saattavat jopa pitää sinua tämän takia tyhmempänä, kuin sä pidät heitä.
Eli johtopäätös ja kysymys.
Onko ihminen joka pitää itseään hyvänä, hyvä. Mitä jos mä koen, että sä olet paha ihminen? Kumpi on todellisuutta ja kumpi on harhaa?
Pitääkö montakin kertaa vielä sulle muuten hokea, että en ole johtajatason ihminen, vaan päällikkötasolla? Sitten vielä, että mitä tekemistä mun persoonalla on aloituksen kanssa? Nyt mulla on vähän kiire, mutta voin tulla vielä illalla kinaamaan.ainoastaan sillä on merkitystä minkälaiseksi minä itse itseni koen. Tällöin olen sinut itseni kanssa, ympäristön paineista viis. Jos alistuisin ympäristön tahtoon asioissa , minusta tulisi turhautunut, katkera jne. Ja jos esmes sinä pidät minua pahana ihmisenä, niin eihän minun sen sinun oletetun pahuuden kanssa silti tarvitse elää. Minun todellisuuteni on hyvyyttä.
Olet sinä johtaja tai päällikkö, niin eikös sinulla kuitenkin silloin ole alaisia? - viisaus?
miettii... kirjoitti:
Kirjoititko minulle tossa allaolevassa linkissä olevan kommentin?
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8329328/38996901oliko siinä jotakin pahaa?
- miettii...
viisaus? kirjoitti:
oliko siinä jotakin pahaa?
Siis, kirjoitit sen linkkiini laittaman kommentin?
_Jos_ sinä sen kirjoitit, niin todellakin oli paha: tosi paha. Puolustelit muka "aiheelliseksi" minun saamaani täydellisen törkeää ja asiatonta käyttäytymistä toisesta ketjusta, josta alunperin kommentin arvioitavaksesi ja aiheeseesi liittyen laitoin. Lisäksi esiinnyit yleistävään ja muka "tietäväiseen" tyyliin TUNTEMATTOMAN ANONYYMIN MINUN muka yleisemmänkin palstakäytöksen suhteen. Erittäin erikoista käytästä.
Enkä uskoisi motiiviesi hyveellisyyteen tämänkään ketjun aloituksesi suhteen välttämättä kovinkaan suureellisesti...Erittäin hyvin kyseli tuo yksi nimenomaan MOTIIVISI perään, sen tämän ketjun aloitustasi koskevan motiivisi perään.
Ja :Tuutko säkin kohta kenties vielä ruippimaan mulle, että mä tuntematon muka olisin jokin vitun eewarinne? Sivistys näytti sulla kerrassaan kummallisesti(!) katoavan, kun et ottanut MITÄÄN kantaa ahdisteluun, jota tässä ketjussa osakseni sain...
Sillä tavalla. Kyllä on kunnioitukseni nollissa. - miettii...
miettii... kirjoitti:
Siis, kirjoitit sen linkkiini laittaman kommentin?
_Jos_ sinä sen kirjoitit, niin todellakin oli paha: tosi paha. Puolustelit muka "aiheelliseksi" minun saamaani täydellisen törkeää ja asiatonta käyttäytymistä toisesta ketjusta, josta alunperin kommentin arvioitavaksesi ja aiheeseesi liittyen laitoin. Lisäksi esiinnyit yleistävään ja muka "tietäväiseen" tyyliin TUNTEMATTOMAN ANONYYMIN MINUN muka yleisemmänkin palstakäytöksen suhteen. Erittäin erikoista käytästä.
Enkä uskoisi motiiviesi hyveellisyyteen tämänkään ketjun aloituksesi suhteen välttämättä kovinkaan suureellisesti...Erittäin hyvin kyseli tuo yksi nimenomaan MOTIIVISI perään, sen tämän ketjun aloitustasi koskevan motiivisi perään.
Ja :Tuutko säkin kohta kenties vielä ruippimaan mulle, että mä tuntematon muka olisin jokin vitun eewarinne? Sivistys näytti sulla kerrassaan kummallisesti(!) katoavan, kun et ottanut MITÄÄN kantaa ahdisteluun, jota tässä ketjussa osakseni sain...
Sillä tavalla. Kyllä on kunnioitukseni nollissa.Niin ja edeltävässä puhuin tästä ao. linkissä olevasta "palautteesta", jota annoit minulle ketjun keskustelussa. Laitan samaisen linkin vielä uudestaan, ettei jää väärintulkintaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8329328/38996901 - riitelet
miettii... kirjoitti:
Niin ja edeltävässä puhuin tästä ao. linkissä olevasta "palautteesta", jota annoit minulle ketjun keskustelussa. Laitan samaisen linkin vielä uudestaan, ettei jää väärintulkintaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8329328/38996901ittes kanssa ew?
- miettii...
riitelet kirjoitti:
ittes kanssa ew?
Sinä valehtelet.
- vaan kysyin
miettii... kirjoitti:
Sinä valehtelet.
ei se oo valehtelemista. Kysyi et miks sä riitelet ittes kanssa?
- viisaus?
miettii... kirjoitti:
Niin ja edeltävässä puhuin tästä ao. linkissä olevasta "palautteesta", jota annoit minulle ketjun keskustelussa. Laitan samaisen linkin vielä uudestaan, ettei jää väärintulkintaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8329328/38996901ok.
- miettii...
vaan kysyin kirjoitti:
ei se oo valehtelemista. Kysyi et miks sä riitelet ittes kanssa?
Mitä tarkoitat "itsensä kanssa riitelemisellä"? Että joku hakkeriko vainoaisi minua, niinkö?
- scale
viisaus? kirjoitti:
ainoastaan sillä on merkitystä minkälaiseksi minä itse itseni koen. Tällöin olen sinut itseni kanssa, ympäristön paineista viis. Jos alistuisin ympäristön tahtoon asioissa , minusta tulisi turhautunut, katkera jne. Ja jos esmes sinä pidät minua pahana ihmisenä, niin eihän minun sen sinun oletetun pahuuden kanssa silti tarvitse elää. Minun todellisuuteni on hyvyyttä.
Olet sinä johtaja tai päällikkö, niin eikös sinulla kuitenkin silloin ole alaisia?Sä olet siis itseesi tyytyväinen narsisti, joka elää omassa haavemaailmassa, viisveisaten muista ihmisistä. Hitlerkin oli varmaan omasta mielestään mainio tyyppi.
Jep mulla on alaisia ja he ovat niitä, joiden mielipide ratkaisee sen, olenko hyvä esimies, vai en. Oma esimieheni saa olla mun johtamismetodeista mitä mieltä se ikinä lystää, tulokset puhuu puolestaan. Olen mä siltä saanut palautetta, että kaveeraan alaisteni kanssa liikaa. Mun omalla itseni arvioinneilla ei ole reaalielämässä paskan virkaa. Mä tiedän tasan tarkkaan mitä musta ajatellaan firmassa, sillä meitä kaikkia esimiesasemassa olevia ovat analysoineet, sekä alaiset, kolleegat, että esimiehet nimettöminä ja me arvioidut olemme nähneet vaan analyysit, emme vastauksia. Näiden pohjalta on tehty jokaisesta hyvin tarkat luonneanalyysit ja meitä on arvioitu liidereinä. Niiden pohjalta on myös laadittu kehitystavoitteet, vahvuudet ja heikkoudet.
Nyt kun mä tiedän, että sä olet omasta mielestäsi se, joka päättää oletko sä hyvä tyyppi, vai et, niin mä en enää oikeestaan ihmettele mitään. - ihmisestä
scale kirjoitti:
Sä olet siis itseesi tyytyväinen narsisti, joka elää omassa haavemaailmassa, viisveisaten muista ihmisistä. Hitlerkin oli varmaan omasta mielestään mainio tyyppi.
Jep mulla on alaisia ja he ovat niitä, joiden mielipide ratkaisee sen, olenko hyvä esimies, vai en. Oma esimieheni saa olla mun johtamismetodeista mitä mieltä se ikinä lystää, tulokset puhuu puolestaan. Olen mä siltä saanut palautetta, että kaveeraan alaisteni kanssa liikaa. Mun omalla itseni arvioinneilla ei ole reaalielämässä paskan virkaa. Mä tiedän tasan tarkkaan mitä musta ajatellaan firmassa, sillä meitä kaikkia esimiesasemassa olevia ovat analysoineet, sekä alaiset, kolleegat, että esimiehet nimettöminä ja me arvioidut olemme nähneet vaan analyysit, emme vastauksia. Näiden pohjalta on tehty jokaisesta hyvin tarkat luonneanalyysit ja meitä on arvioitu liidereinä. Niiden pohjalta on myös laadittu kehitystavoitteet, vahvuudet ja heikkoudet.
Nyt kun mä tiedän, että sä olet omasta mielestäsi se, joka päättää oletko sä hyvä tyyppi, vai et, niin mä en enää oikeestaan ihmettele mitään.voi silti pitää ja ihmistä voidaan pitää hyvänä ja reiluna tyyppinä, vaikka se olisikin vain itsensä vuoksi sitä.
- TietäjäMies
sanotaan. En tiedä mistä tuo sanonta on peräisin, mutta olisin kiinnostunut etymologiasta. Internet mediana on mahdollista yhteyden suurten massojen, joukkojen välillä. Tyhmyys näissä joukoissa tiivistyy siksi, että viisaus on harvinaisempaa, eli viisaus ei ole normi. Netti antaa myös helpomman mahdollisuuden käyttäytyä alkeellisesti ja huonosti. Käytöksen yleistyminen taas johtuu sosiaalisesta todistuksen ja hyväksynnästä. Tehdään kuten muutkin tekevät, jotta saadaan hyväksyntää ja toisaalta jos joku tekee jotain siinä täytyy olla jotain "hyvää", miksi muidenkin kannattaa sitä tehdä.
On todella suuri tietoisuuden nousu, kun ymmärtää sosiaalisen hyväksynnän ja todistuksen "tarpeen". Kun ne ymmärtää tietoisesti, niitä voi alkaa myös välttelemään, mikä mahdollistaa oman minän riippumattoman kehityksen. Sosiaalisesta hyväksynnästä ja todistuksesta kiinnostuneet, suosittelen Robert Cialdinin Influence kirjaa.- viisaus?
se on myös niin, että koska täällä viimeisees asti kielletään olevansa täällä sosiaalisuuden vuoksi, niin se 'oikeuttaa' myös astetta kovempaan tyhmyyteen.
en ole joko-tai -ajattelun kannalla. Täällä tarttuu tyhmyys, mutta myös joskus jonkinasteista viisautta, joka ilmenee erilaisina perusteltuina näkökantoina. Ehkä se tyhmyys tarttuu kuitenkin helpommin, koska ei olla valmiita luopumaan omista totutuista ajattelumalleista.
- viisaus?
mutta onko tarpeenkaan luopua omista totutuista ajatusmalleista? Eikä myöskään kaikkea tarvitse mielestäni suvaita. Viisas poistuu paikalta tai ainakin antaa asian olla, valitettavasti sitä näkee täällä melko harvoin.
viisaus? kirjoitti:
mutta onko tarpeenkaan luopua omista totutuista ajatusmalleista? Eikä myöskään kaikkea tarvitse mielestäni suvaita. Viisas poistuu paikalta tai ainakin antaa asian olla, valitettavasti sitä näkee täällä melko harvoin.
omista totutuista malleista pitää voida luopua uuden tiedon valossa ja todennäköisesti myös silloin jos malliin on päästy virheellisen päättelyn kautta.
Edelliset pätevät myös suvaitsemiseen.
"Viisas poistuu paikalta tai ainakin antaa asian olla..."
Mun mielestä viisas ei tee kumpaakaan noista, vaan esittää ajattelussa eiintyvät puutteet viisaalla tavalla tiettäväksi.- viisaus?
Einsten1 kirjoitti:
omista totutuista malleista pitää voida luopua uuden tiedon valossa ja todennäköisesti myös silloin jos malliin on päästy virheellisen päättelyn kautta.
Mun mielestä viisas ei tee kumpaakaan noista, vaan esittää ajattelussa eiintyvät puutteet viisaalla tavalla tiettäväksi.olen osittain samaa mieltä. On vain niin harvinaista nähdä niitä viisaalla tavalla tehtyjä perusteluita. Toisaalta, monikaan ei jaksa perustella viisaalla tavalla mitään vaan ennemmin poistuu paikalta, koska ehkä kokee sen turhaksi? Tai sitten kenties heittäytyy tyhmäksi?
- sivusta..
Einsten1 kirjoitti:
Mun mielestä viisas ei tee kumpaakaan noista, vaan esittää ajattelussa eiintyvät puutteet viisaalla tavalla tiettäväksi.Viisas tietää milloin on viisasta tehdä puutteet ajattelussa viisaalla tavalla tiettäväksi ja milloin on viisasta poistua viisaasti paikalta.
sivusta.. kirjoitti:
Viisas tietää milloin on viisasta tehdä puutteet ajattelussa viisaalla tavalla tiettäväksi ja milloin on viisasta poistua viisaasti paikalta.
joku on oikeasti viisas, niin miksi ikinä voisi olla hyvä asia, että tällainen tapaus poistuu paikalta? Siis muiden kuin viisaan itsensä kannalta?
viisaus? kirjoitti:
olen osittain samaa mieltä. On vain niin harvinaista nähdä niitä viisaalla tavalla tehtyjä perusteluita. Toisaalta, monikaan ei jaksa perustella viisaalla tavalla mitään vaan ennemmin poistuu paikalta, koska ehkä kokee sen turhaksi? Tai sitten kenties heittäytyy tyhmäksi?
kaikkea ei tarvitse tarjoilla silkkihansikkain. Tietystikään ei tarvitse vittuilla, mutta pitää pystyä myös nauramaan itselleen. Ei tämä niin vakavaa ole.
- sivusta..
Einsten1 kirjoitti:
joku on oikeasti viisas, niin miksi ikinä voisi olla hyvä asia, että tällainen tapaus poistuu paikalta? Siis muiden kuin viisaan itsensä kannalta?
jakaminen muille ei ole viisaan velvollisuus.
sivusta.. kirjoitti:
varmaan viisaan elämänkatsomuksesta.
- sivusta..
Einsten1 kirjoitti:
varmaan viisaan elämänkatsomuksesta.
nähdä viisaana sellaista, joka sitä velvollisuutena pitää.
- KoppavaHoro
sivusta.. kirjoitti:
viisauden jakaminen ole viisas teko? Jos viisas käyttäytyy ei-viisaasti, onko hän enää viisas?
- sivusta..
KoppavaHoro kirjoitti:
viisauden jakaminen ole viisas teko? Jos viisas käyttäytyy ei-viisaasti, onko hän enää viisas?
jakaminen tyhmille ei ole viisasta. Tyhmät muuttaa viisauden tyhmyydeksi.
- KoppavaHoro
sivusta.. kirjoitti:
jakaminen tyhmille ei ole viisasta. Tyhmät muuttaa viisauden tyhmyydeksi.
olla eri mieltä, koska mitenkäs muuten se viisaus elää jollei jakamalla? Osa viisaudesta on varmasti ihan sisäsyntyistä, mutta iso osa opittua.
Se, miten vastaanottaja sitä käyttää ei ole täysin viisaan käsissä, joten se ei tee viisaan teosta epäviisasta. - sivusta..
KoppavaHoro kirjoitti:
olla eri mieltä, koska mitenkäs muuten se viisaus elää jollei jakamalla? Osa viisaudesta on varmasti ihan sisäsyntyistä, mutta iso osa opittua.
Se, miten vastaanottaja sitä käyttää ei ole täysin viisaan käsissä, joten se ei tee viisaan teosta epäviisasta.viisasta jakaa viisautta sellaisille, jotka sitä viisautta väärin käyttää?
- KoppavaHoro
sivusta.. kirjoitti:
viisasta jakaa viisautta sellaisille, jotka sitä viisautta väärin käyttää?
viisautta ei voi käyttää väärin. Silloin se ei enää ole viisautta, vaan jotain muuta.
- sivusta..
KoppavaHoro kirjoitti:
viisautta ei voi käyttää väärin. Silloin se ei enää ole viisautta, vaan jotain muuta.
käyttää väärin.
Jos viisauteni sulle antaisin, sä mitä sillä tekisit? sivusta.. kirjoitti:
nähdä viisaana sellaista, joka sitä velvollisuutena pitää.
mielestä omainaisuuden (viisaus) sisältö ei voi olla riippuvainen siitä, mitä sillä tekee.
KoppavaHoro kirjoitti:
hihiihii
- sivusta..
monte24 kirjoitti:
hihiihii
olette, sitä kiellä en. Nyt poistun takavasemmalle, kanssa oman tietämättömyyden...
tyhmän tulla viisaaksi, mutta viisaan on helppo tulla tyhmäksi.
Viisaus on harvinaista. Hyvin harvinaista ja siksi tulee tyhmyyden jyräämäksi isommassa joukossa. On aina tullut.- viisaus?
niin eihän se silloin voisi tyhmäksikään tulla? Tai mielestäni viisasta 'tyhmyyttä' on tekeytyä tyhmäksi olematta tyhmä.
viisaus? kirjoitti:
niin eihän se silloin voisi tyhmäksikään tulla? Tai mielestäni viisasta 'tyhmyyttä' on tekeytyä tyhmäksi olematta tyhmä.
sioille. Luulevat niitä kuitenkin ruoaksi. Syövät ne ja sitten paskovat ulos ja unohtavat niiden olemassaolon.
- viisaus?
****** kirjoitti:
sioille. Luulevat niitä kuitenkin ruoaksi. Syövät ne ja sitten paskovat ulos ja unohtavat niiden olemassaolon.
mutta olen silti(nykyään) sitä mieltä, että ennemmin niitä helmiä, kuin paskaa, sioillekin.
viisaus? kirjoitti:
mutta olen silti(nykyään) sitä mieltä, että ennemmin niitä helmiä, kuin paskaa, sioillekin.
ei osaa arvostaa helmen kauneutta. Miksi antaa sialle jotain, mitä se ei tarvitse?
- viisaus?
****** kirjoitti:
ei osaa arvostaa helmen kauneutta. Miksi antaa sialle jotain, mitä se ei tarvitse?
alkaa tarvita kunhan sille edes ensin näytetään kuinka kaunis se on. Sika röhkii karsinassa koska se ei paremmasta tiedä, miten vois tietääkään kun kukaan ei sitä sialle näytä?
viisaus? kirjoitti:
alkaa tarvita kunhan sille edes ensin näytetään kuinka kaunis se on. Sika röhkii karsinassa koska se ei paremmasta tiedä, miten vois tietääkään kun kukaan ei sitä sialle näytä?
tottunut sikalaan. Kun sika viedään sikalasta pois, se ei silti muuksi muutu. Sika alkaa kaivata takaisin tuttuun ja turvalliseen ympäristöön. Jos sika ei siihen ympäristöön pääse, se muuttaa uuden ympäristönsä tottumansa kaltaiseksi.
- miettii...
viisaus? kirjoitti:
Sanoit, että mielestäsi "viisasta 'tyhmyyttä' on tekeytyä tyhmäksi olematta tyhmä". Eikö tuo ole hieman omahyväinen näkökulma? Mistä kukaan voisi tietää muiden älykkyyden määrää, ihan todella? Omasta mielestäni ainoa, mikä on viisasta, on olla vilpittömästi ja teeskentelemättömästi sitä mitä on. Kaikki oikeasti tuntemani viisaat elävät rehellisinä itselleen. On älykkyyttä olla yrittämättä liikaa niissä tilanteissa, missä yrittäminen on ainoastaan tyhmyydeksi luokiteltavaa ajanhaaskuuta.
- sivusta..
miettii... kirjoitti:
Sanoit, että mielestäsi "viisasta 'tyhmyyttä' on tekeytyä tyhmäksi olematta tyhmä". Eikö tuo ole hieman omahyväinen näkökulma? Mistä kukaan voisi tietää muiden älykkyyden määrää, ihan todella? Omasta mielestäni ainoa, mikä on viisasta, on olla vilpittömästi ja teeskentelemättömästi sitä mitä on. Kaikki oikeasti tuntemani viisaat elävät rehellisinä itselleen. On älykkyyttä olla yrittämättä liikaa niissä tilanteissa, missä yrittäminen on ainoastaan tyhmyydeksi luokiteltavaa ajanhaaskuuta.
"On älykkyyttä olla yrittämättä liikaa niissä tilanteissa, missä yrittäminen on ainoastaan tyhmyydeksi luokiteltavaa ajanhaaskuuta."
Oletko älykäs? - miettii...
sivusta.. kirjoitti:
"On älykkyyttä olla yrittämättä liikaa niissä tilanteissa, missä yrittäminen on ainoastaan tyhmyydeksi luokiteltavaa ajanhaaskuuta."
Oletko älykäs?No sen verran ainakin kyllä, etten kumartele kiiltäviä kuvia.
- sivusta..
miettii... kirjoitti:
No sen verran ainakin kyllä, etten kumartele kiiltäviä kuvia.
vähän laajemmin ja pitemmällä aikavälillä.
Muotoilen kysymykseni uudelleen. Oletko ollut älykäs viimeisen vuoden aikana tällä palstalla? - mieti...
sivusta.. kirjoitti:
vähän laajemmin ja pitemmällä aikavälillä.
Muotoilen kysymykseni uudelleen. Oletko ollut älykäs viimeisen vuoden aikana tällä palstalla?Ilmeisesti uusi muotoilusi ei täytä sivistyksen kriteerejä. Vastaan kysymykseesi, jos ensin vastaat minun kysymykseeni.
Minä kysyisin, että kuinka sivistymättömiä ja tyhmiä sinun mielestäsi ovat sellaiset ihmiset, jotka sulkevat tahallaan älyllisemmistä keskusteluista yhtä pois, osoittamalla tälle jatkuvasti mielivaltaista palautetta teksteihin?
Moni ei mielestäni näytä haluavan keskustella tällä palstalla kanssani asiallisesti siksi, että ei halua sen tulevan esille, että kuinka hyvin minä oikeasti joskus perustelen. Vaikuttaa varmasti itsekehulta tämä sanomani, mutta se nyt vain on fakta. Älyllisemmissä keskusteluissa ei monikaan tällä palstalla minulle pärjää. Mielestäni se esim. on silti täydellisen epäeettinen peruste sulkea minua yhtä palstakirjoittajaa keskusteluyhteisön joukosta ulos. Jos TODELLA sitä sivistystä kaivataan, eikä teeskentelyä, luulisi tuon olevan itsestäänselvyys.
Kärsin hyvin vähäisesti pätemisen tarpeesta, eikä minulla ole myöskään minkään valtakunnan pakkomiellettä älykkyys-keskusteluihin internetin viihdepalstoilla, kuten näkyy joillakin havaitusti melkein olevan... - sivusta..
mieti... kirjoitti:
Ilmeisesti uusi muotoilusi ei täytä sivistyksen kriteerejä. Vastaan kysymykseesi, jos ensin vastaat minun kysymykseeni.
Minä kysyisin, että kuinka sivistymättömiä ja tyhmiä sinun mielestäsi ovat sellaiset ihmiset, jotka sulkevat tahallaan älyllisemmistä keskusteluista yhtä pois, osoittamalla tälle jatkuvasti mielivaltaista palautetta teksteihin?
Moni ei mielestäni näytä haluavan keskustella tällä palstalla kanssani asiallisesti siksi, että ei halua sen tulevan esille, että kuinka hyvin minä oikeasti joskus perustelen. Vaikuttaa varmasti itsekehulta tämä sanomani, mutta se nyt vain on fakta. Älyllisemmissä keskusteluissa ei monikaan tällä palstalla minulle pärjää. Mielestäni se esim. on silti täydellisen epäeettinen peruste sulkea minua yhtä palstakirjoittajaa keskusteluyhteisön joukosta ulos. Jos TODELLA sitä sivistystä kaivataan, eikä teeskentelyä, luulisi tuon olevan itsestäänselvyys.
Kärsin hyvin vähäisesti pätemisen tarpeesta, eikä minulla ole myöskään minkään valtakunnan pakkomiellettä älykkyys-keskusteluihin internetin viihdepalstoilla, kuten näkyy joillakin havaitusti melkein olevan...Vastasit kysymykseeni.
- mieti...
sivusta.. kirjoitti:
Vastasit kysymykseeni.
Itseasiassa en kylläkään vastannut.
Ja tiedoksi samalla sekin, että se minua kiusannut pätemisen haluinen narsisti-nainen saa lopettaa rääkkäämiseni. Samaten sekopäisiä ja vastenmielisiä eewari-puheita suoltavat saavat lopettaa kimpussani roikkumisen. Parasta olisi. Minä en ole mikään vitun eewari, vaan tuntematon ja S24- jäseneksi liittymätön anonyymi palstakävijä. Nainen. - sivusta..
mieti... kirjoitti:
Ja tiedoksi samalla sekin, että se minua kiusannut pätemisen haluinen narsisti-nainen saa lopettaa rääkkäämiseni. Samaten sekopäisiä ja vastenmielisiä eewari-puheita suoltavat saavat lopettaa kimpussani roikkumisen. Parasta olisi. Minä en ole mikään vitun eewari, vaan tuntematon ja S24- jäseneksi liittymätön anonyymi palstakävijä. Nainen.itselle et.
- mieti...
sivusta.. kirjoitti:
itselle et.
Korjaa, mikäli olen seuraavassa oletuksessani väärässä: teitä on täällä kaksi? Sanotaan nyt vaikka, että yksi nainen ja yksi mies? Te ylennätte itsenne älyllisesti muiden yläpuolelle valheellisesti? Tosiasiallinen sivistyksenne on verraten matala?
- kuuleeko ex-wastaaja?
mieti... kirjoitti:
Ja tiedoksi samalla sekin, että se minua kiusannut pätemisen haluinen narsisti-nainen saa lopettaa rääkkäämiseni. Samaten sekopäisiä ja vastenmielisiä eewari-puheita suoltavat saavat lopettaa kimpussani roikkumisen. Parasta olisi. Minä en ole mikään vitun eewari, vaan tuntematon ja S24- jäseneksi liittymätön anonyymi palstakävijä. Nainen.miks sä otat ittees kaikki jutut jotka on osoitettu (jollekin) Eewarille, wastaajalle, ex-wastaajalle jne jos et kerran ole kyseinen henkilö vaan tuntematon ja S24-jäseneksi liittymätön anonyymi palstakävijä, nainen, lievästi sanoen idiootti?
- älymystöläinen
mieti... kirjoitti:
Ilmeisesti uusi muotoilusi ei täytä sivistyksen kriteerejä. Vastaan kysymykseesi, jos ensin vastaat minun kysymykseeni.
Kärsin hyvin vähäisesti pätemisen tarpeesta, eikä minulla ole myöskään minkään valtakunnan pakkomiellettä älykkyys-keskusteluihin internetin viihdepalstoilla, kuten näkyy joillakin havaitusti melkein olevan...funtsi juntti omia vastauksias ja kommenttejas muiden kirjotuksiin, ihan aihealueen ohi 99% kerroista kun kirjotat. yleensä et ees kirjota mistään muusta ku itestäs ellet sitten hauku muita, yleensä molempia samaan aikaan.
- mieti...
kuuleeko ex-wastaaja? kirjoitti:
miks sä otat ittees kaikki jutut jotka on osoitettu (jollekin) Eewarille, wastaajalle, ex-wastaajalle jne jos et kerran ole kyseinen henkilö vaan tuntematon ja S24-jäseneksi liittymätön anonyymi palstakävijä, nainen, lievästi sanoen idiootti?
Jos minun kirjoituksiani sotketaan eewari-mölinöihinne valheellisesti, siitä ottaa itseensä jossakin vaiheessa.
En ole "persoonana" pätkääkään sitä, mitä te sinun kaltaisesi yritätte minusta väittää. Ja olen todellakin S24:n jäseneksi liittymätön, koskaan rekisteröityä nimimerkkiä hankkimaton. Ja jopa sinun kaltaisellesi törkyturvalle vastaan tässä jälleen kerran korrektina itseni pitäen.
Käytin aikoinaan kauan sitten nimimerkkiä ex-Wastaaja jonkin aikaa viesteissäni. Joku ilmeisen sekavan oloinen nainen otti minut hampaisiinsa. Minulle kiusaksi muut rekisteröivät niitä nimimerkkejä nimiinsä, joita viestikentässäni käytin ja muutenkin änkäsivät sotkemaan keskusteluun osaa ottamistani. Tästäkin ketjusta se näkyy: joku ilmeisesti "eewari"-nimimerkkiä käyttänyt änkesi esiintymään sellaiseen kommenttiin, joka oli osoitettu minulle. Jollei tätä em. kirjoittamaani ymmärretä normaalijärjellä, tulkitsen, ettei tällä palstalla käy tavanomaisella ymmärryksellä varustettuja.
Minun ahdistelijani - kuka se vakavin niistä sitten onkaan, on syvästi häiriintynyt ihminen.
En suostu pelkäämään tuonlaisia. - viisaus?
miettii... kirjoitti:
vaikka ei kaikkea ääneen sanokaan. Se on mielestäni todella viisasta. Niin hyvässä kuin pahassa.
- vihjekö?
****** kirjoitti:
tottunut sikalaan. Kun sika viedään sikalasta pois, se ei silti muuksi muutu. Sika alkaa kaivata takaisin tuttuun ja turvalliseen ympäristöön. Jos sika ei siihen ympäristöön pääse, se muuttaa uuden ympäristönsä tottumansa kaltaiseksi.
Että aloittaja on sika?
vihjekö? kirjoitti:
Että aloittaja on sika?
Mielestäni tämä on hyvä aloitus.
- miettii...
No saadessaan esimerkiksi allaolevan linkin sisällön kaltaisia vastineita, on kieltämättä joskus hyvin vaikeaa itse pysytellä kohteliaana. Ja etenkin jos jollakulla käytös olisi koko ajan jatkuvaluontoisen ikävää tai mielivaltaisen vääristelevää itseä kohtaan ( tällä en viittaa ao.linkin kirjoittajaan, kun ei käytä rekisteröityä nimimerkkiä, eli en tiedä sanomisistaan minua kohtaan sen enempää) , laskee kunnioitus auttamatta.
Tuossa linkki:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8327331/38986045- viisaus?
sait tuonkaltaista palautetta? Sinä käyttäydyt alkuaan hyvin, mutta sen jälkeen kun sinulle sanotaan poikkipuolinen sana, niin et voi antaa sen mennä ohi vaan jatkat siitä sillä tasolla, etkä omalla tasollasi? Miksi? Eikö sellainen ole melko lapsellista?
- eewari
viisaus? kirjoitti:
sait tuonkaltaista palautetta? Sinä käyttäydyt alkuaan hyvin, mutta sen jälkeen kun sinulle sanotaan poikkipuolinen sana, niin et voi antaa sen mennä ohi vaan jatkat siitä sillä tasolla, etkä omalla tasollasi? Miksi? Eikö sellainen ole melko lapsellista?
mitään marmata. Tehkää viisaampia aloituksia, niin minä voin kirjoittaa viisaampia kommentteja.
- miettii...
viisaus? kirjoitti:
No voit lukea kyseisen ketjun. Todellakin: sain sen ylle linkittämäni henkilöidyn kommentin aivan aiheetta.
Ja just juu taas...Että se sivistys siellä päässäkin oli sitten tuota. Miksi haluat esittää käyttäytymiseni "asiantuntijaa"? Olen sinulle täydellisen tuntematon.
Palstalla, jonka sivistystaso ei riitä edes sen asian käsittämiseen, että joskus rekisteröitymätöntä keskustelupalstakävijää kiusaava voi olla rekisteröitynytkin, ei liene järkevää erityisesti edes yrittää keskustella sivistyksestä.
Näennäinen sivistys ja sisäistetty sivistys ovat kaksi eri asiaa. Minä tuntematon en ole sinulle tilivelvollinen käyttäytymisestäni yleisesti. Voi olla, että aivan kaikki kommenttini eivät ole erityisen viisaita tai älyllisiä, mutta kyllä myös kaltaisillani rekisteröitymättömillä on oikeus puolustautua, kun voimakkaasti provosoidaan. Henkilöön käyvä tökkiminen ei ole ainoastaan rekisteröityneiden oikeus ja - olisi hienoa, jollei sitä esiintyisi ainakaan tarkoitushakuisesti ollenkaan, mutta lieneepä turha toivo se ( ehkäpä?)
Ps. Vihaan tota ahdistelijaani, joka hokee noita kuvottavia "eewari"- juttujaan minun tekstieni yhteydessä! Se paskiainenhan raiskaa kirjoittamani täydellisesti! Menkööt vittuun noi eewarisekopäämölisijät kimpustani!
- 1tyyppi
Kun riittävästi normaaleja ihmisiä pistetään samaan "tilaan" vaikka nyt foorumi ja heillä on liikaa vapaata aikaa, tyhmyys alkaa tiivistymään kumulatiivisesti, väkimäärän ja pitkästymisen ylittäessä rajapinnan, muodostuu kollektiivinen tyhmyys, jolloin kaikki ovat enemmän tai vähemmän ääliöitä.
Tämä on oma teoriani asiasta.- viisaus?
tuossa on perää. Ilmeisesti kaikki eivät tuota asiaa vain tiedosta, joten eivät osaa tyhmyyttä välttääkään.
- To4D
internet oli ihan kiva vielä 90-luvun alussa. Ehkä perusongelma on kuitenkin se, että "fiksu" kirjoittaja vähän ajan päästä huomaa ettei niin fiksu lopulta olekaan.
- Mikä se
on, sinun motiivisi tehdä tällaisia aloituksia? Ehkä olisi helpompi ottaa kantaa niihin, jos tietäisi, mikä on perimmäinen tarkoituksesi. Muuten käy niin, että kun itsesi ulkopuoliseksi mieltävänä teet sisäpuolella aloituksia, joissa moitit muita, saat vastaasi vain vihamielisyyttä. Vai sekö on tarkoituksesi? Et kai kuvittele, että joku pitää sinua kirjoitustesi perusteella jotenkin älykkäämpänä kuin muut? Se on kyllä päin vastoin. Ei silti, ei täällä edes jollain järkevällä mittarilla mitattuna älykkäitä aloituksia ole kuin yksi sadasta, jos sitäkään, joten sinun aloituksesi löytävät aivan tasoistaan seuraa.
- viisaus?
oli saada ihmiset pohtimaan omaa käyttäytymistään. En tiedä kuinka se onnistui, sen näkee aikaisintaan viikkojen päästä. Tod.näk. epäonnistuin, mutta toivon olevani siinä väärässä.
- idealisti?
viisaus? kirjoitti:
oli saada ihmiset pohtimaan omaa käyttäytymistään. En tiedä kuinka se onnistui, sen näkee aikaisintaan viikkojen päästä. Tod.näk. epäonnistuin, mutta toivon olevani siinä väärässä.
Voin sitten kertoa, että olet oikeassa, epäonnistuit. Käyttäytymistieteestä et ainakaan ymmärrä mitään. Pidät itseäsi viisaampana kuin muut. Et ainakaan ole onnistunut siirtämään viisauttasi tavoitteesi toteuttamiseen. Se vihjaa kyllä muuhun kuin viisauteen. Oletko tuullut ajatelleeksi, että palsta on sellainen kuin ihmiset sen haluavat olevan? Ehkä et. Sekään ei viittaa mihinkään ylivertaiseen viisauteen sinussa.
Tähän kopioin scale_:n kommentin. Sitäkään et ymmärtänyt. : "Otetaan esimerkki. Sinä väität saitin olevan täynnä tyhmiä ihmisiä, joihin et tietenkään lue itseäsi kuuluvaksi. Mielestäsi tämä on asiallista kritiikkiä ja edelleen koet olevasi hyvä ihminen. Saitilla kirjoittelevat ihmiset eivät välttämättä koe olevansa tyhmiä ja pahastuvat haukkumisistasi. Osa jopa kokee, että sä olet leuhka ylimielinen narsisti, joka mielellään haluaa korostaa omaa erinomaisuuttaan. Monet saattavat jopa pitää sinua tämän takia tyhmempänä, kuin sä pidät heitä."
Ja hei, täällä ihmiset kokevat sinut juuri siten kuin kokevat riippumatta siitä, miten itse koet itsesi. Sinäkö viisas? Vaikea löytää kirjoituksistasi jotain sitä tukevaa. - miettii...
idealisti? kirjoitti:
Voin sitten kertoa, että olet oikeassa, epäonnistuit. Käyttäytymistieteestä et ainakaan ymmärrä mitään. Pidät itseäsi viisaampana kuin muut. Et ainakaan ole onnistunut siirtämään viisauttasi tavoitteesi toteuttamiseen. Se vihjaa kyllä muuhun kuin viisauteen. Oletko tuullut ajatelleeksi, että palsta on sellainen kuin ihmiset sen haluavat olevan? Ehkä et. Sekään ei viittaa mihinkään ylivertaiseen viisauteen sinussa.
Tähän kopioin scale_:n kommentin. Sitäkään et ymmärtänyt. : "Otetaan esimerkki. Sinä väität saitin olevan täynnä tyhmiä ihmisiä, joihin et tietenkään lue itseäsi kuuluvaksi. Mielestäsi tämä on asiallista kritiikkiä ja edelleen koet olevasi hyvä ihminen. Saitilla kirjoittelevat ihmiset eivät välttämättä koe olevansa tyhmiä ja pahastuvat haukkumisistasi. Osa jopa kokee, että sä olet leuhka ylimielinen narsisti, joka mielellään haluaa korostaa omaa erinomaisuuttaan. Monet saattavat jopa pitää sinua tämän takia tyhmempänä, kuin sä pidät heitä."
Ja hei, täällä ihmiset kokevat sinut juuri siten kuin kokevat riippumatta siitä, miten itse koet itsesi. Sinäkö viisas? Vaikea löytää kirjoituksistasi jotain sitä tukevaa.Joku narsupaska saattaapi yrittää vahingoittaa minua. Jää kylläkin surkeaksi yritykseksi.
Ja mä en ole ketjun aloittanut. Toi lyhyitä tekstejä ja muutaman lauseen muka-ylevyyksiä kirjoittava on jotakin aivan muuta, kuin mitä minä henkilökohtaisesti miellän sivistykseksi ja sivistyneeksi käyttäytymiseksi. Perustelu: ei ottanut kantaa minuun kohdistuneeseen ahdisteluun tässä ketjussa, eikä moraalisesti tuominnut sitä millään tavalla.
Kuvottavaa, jos ei julkisella keskustelupalstalla saa keskustella ilman kaikenmaailman kyyliä ja kyttääjiä. Anonyymia minuakin kyseiset puhuttelevat, kuin muka jotakin parempaakin tuttuaan! Naurettavaa! - hyvänen
miettii... kirjoitti:
Joku narsupaska saattaapi yrittää vahingoittaa minua. Jää kylläkin surkeaksi yritykseksi.
Ja mä en ole ketjun aloittanut. Toi lyhyitä tekstejä ja muutaman lauseen muka-ylevyyksiä kirjoittava on jotakin aivan muuta, kuin mitä minä henkilökohtaisesti miellän sivistykseksi ja sivistyneeksi käyttäytymiseksi. Perustelu: ei ottanut kantaa minuun kohdistuneeseen ahdisteluun tässä ketjussa, eikä moraalisesti tuominnut sitä millään tavalla.
Kuvottavaa, jos ei julkisella keskustelupalstalla saa keskustella ilman kaikenmaailman kyyliä ja kyttääjiä. Anonyymia minuakin kyseiset puhuttelevat, kuin muka jotakin parempaakin tuttuaan! Naurettavaa!aika sentään. Ei minuakaan kiinnosta, onko sinua kiusattu tai ei. On äärimmäistä idiotismia edes kuvitella, että se asia muuttuisi mihinkään valittamalla täällä. Ja se juuri on, mikä ärsyttää, että narsistisesti ajatteleva tyyppi "yrittää" parantaa maailmaa tai edes S24 ML palstaa ja esiintyy marttyyrina ja viisaana ja valittaa koko ajan joko kiusaamisesta tai toisten tyhmyydestä ollen silti halukas kärsimään palstalla jatkuvasti, vaikka siitä pääsisi jättämällä klikkaamatta linkkiä.
- viisaus?
idealisti? kirjoitti:
Ja hei, täällä ihmiset kokevat sinut juuri siten kuin kokevat riippumatta siitä, miten itse koet itsesi. Sinäkö viisas? Vaikea löytää kirjoituksistasi jotain sitä tukevaa.Vai olenko? Jos olen väittänyt, pahoittelen sitä. Viisautta vois vaan oppia.
- miettii...
hyvänen kirjoitti:
aika sentään. Ei minuakaan kiinnosta, onko sinua kiusattu tai ei. On äärimmäistä idiotismia edes kuvitella, että se asia muuttuisi mihinkään valittamalla täällä. Ja se juuri on, mikä ärsyttää, että narsistisesti ajatteleva tyyppi "yrittää" parantaa maailmaa tai edes S24 ML palstaa ja esiintyy marttyyrina ja viisaana ja valittaa koko ajan joko kiusaamisesta tai toisten tyhmyydestä ollen silti halukas kärsimään palstalla jatkuvasti, vaikka siitä pääsisi jättämällä klikkaamatta linkkiä.
Eikö sinusta ole sivistyksellisessä mielessä yhtään outoa se, että minua = yhtä anonyymia kirjoittajaa yleisesti sallitaan tällä palstalla jatkuvasti puhuteltavan esimerkiksi joksikin kumman "eewariksi" etc., ilman että siihen kukaan sivistyneempiäkään puheenvuoroja esittävä koskaan puuttuu tai edes kummeksuu asiaa? Tässäkään ketjussa ei ketjun aloittaja(kaan) nähdäkseni, joka muutoin kylläkin korosti hyvän käyttäytymisen merkitystä aloitustekstinsä perusteella, ottanut osakseni saamaani ahdisteluun mitään kantaa.
Ketään ei tarvitse erityisesti "kiinnostaa", että onko minua kiusattu, mutta niin kauan asiasta puhumiseni jatkuu, kun nuo minua häiriköivät roikkuvat kimpussani sairaiden ja omituisen eewari-puheidensa kanssa osaa ottamastani ketjusta toiseen...Haluaisin käydä keskusteluja rauhassa. Olen todellakin rekisteröityä nimimerkkiä omaamaton ja ( en ole S24:n jäsen, enkä ole koskaan aiemminkaan ollut, enkä tunne ketään tämän keskustelupalstan kirjoittajaa henkilökohtaisesti) ANONYYMI palstakirjoittaja.
Minä en esiinny minään marttyyrina. En harrasta minkäänlaista esiintymistä.
Ja todellakaan ei tarvitse minun kirjoittajan poistua sellaisen käytöksen vuoksi. Lopetan kirjoittelun sitten, kun itse haluan. Ne addiktit, joilla on pakkomielteitä muiden kirjoittajien palstakirjoitusten määriin ja ylipäätään kirjoitteluun ja ne, jotka eivät addiktioltaan enää osaa edes tulkita yksittäistä ketjua yksittäisenä ketjuna, voisivat minun puolestani poistua, joskaan minä en koskaan ole ollut systemaattisesti (tai muutenkaan) tältä palstalta häätämässä yhtään ketään ( en ole siinä määrin kiinnostunut tuntemattomista ihmisistä). Sellaisilla ei ole keskustelulle mitään oikeaa ja aitoa annettavaa, jotka työkseen kulkevat tahallaan ymmärtämässä keskustelupalstalla väärin, mitä anonyymi kirjoittaja yrittää heille sanoa. Sikamaista käytöstä esiintyy mielestäni joillakin, tällä nimenomaisella palstalla. - omaa tekstiäsi
viisaus? kirjoitti:
Vai olenko? Jos olen väittänyt, pahoittelen sitä. Viisautta vois vaan oppia.
aloituksestasi: "että olette pääosin kuin koiria"
"...järkevästi ajateltuna olisi kansantaloudellinen voitto jos tälläinen fiksu kirjoittaja olisi saanut tartutettua viisauttaan muihin." Jälkimmäinen on irroitettu ja sillä viittaan selkeään piiloviestiin, joka on teksteissäsi yleensä. Ensimmäinenhän on ylimielinen ja loukkaava, vaikka ilmeisesti viittaatkin sillä laumaan. Siinä on melko halveksiva viesti. Vedän hieman takaisin, kun sanoin, ettet tiedä käyttäytymistieteestä mitään. Ehkä kuitenkin tiedät, ainakin käytännön tasolla ja aloituksia tehdessäsi tiedät, mitä haet ja tiedät, miten täytyy kirjoittaa, että sen saa. - viisaus?
omaa tekstiäsi kirjoitti:
aloituksestasi: "että olette pääosin kuin koiria"
"...järkevästi ajateltuna olisi kansantaloudellinen voitto jos tälläinen fiksu kirjoittaja olisi saanut tartutettua viisauttaan muihin." Jälkimmäinen on irroitettu ja sillä viittaan selkeään piiloviestiin, joka on teksteissäsi yleensä. Ensimmäinenhän on ylimielinen ja loukkaava, vaikka ilmeisesti viittaatkin sillä laumaan. Siinä on melko halveksiva viesti. Vedän hieman takaisin, kun sanoin, ettet tiedä käyttäytymistieteestä mitään. Ehkä kuitenkin tiedät, ainakin käytännön tasolla ja aloituksia tehdessäsi tiedät, mitä haet ja tiedät, miten täytyy kirjoittaa, että sen saa.nyt voinkin täältä poistua.
- **
miettii... kirjoitti:
Eikö sinusta ole sivistyksellisessä mielessä yhtään outoa se, että minua = yhtä anonyymia kirjoittajaa yleisesti sallitaan tällä palstalla jatkuvasti puhuteltavan esimerkiksi joksikin kumman "eewariksi" etc., ilman että siihen kukaan sivistyneempiäkään puheenvuoroja esittävä koskaan puuttuu tai edes kummeksuu asiaa? Tässäkään ketjussa ei ketjun aloittaja(kaan) nähdäkseni, joka muutoin kylläkin korosti hyvän käyttäytymisen merkitystä aloitustekstinsä perusteella, ottanut osakseni saamaani ahdisteluun mitään kantaa.
Ketään ei tarvitse erityisesti "kiinnostaa", että onko minua kiusattu, mutta niin kauan asiasta puhumiseni jatkuu, kun nuo minua häiriköivät roikkuvat kimpussani sairaiden ja omituisen eewari-puheidensa kanssa osaa ottamastani ketjusta toiseen...Haluaisin käydä keskusteluja rauhassa. Olen todellakin rekisteröityä nimimerkkiä omaamaton ja ( en ole S24:n jäsen, enkä ole koskaan aiemminkaan ollut, enkä tunne ketään tämän keskustelupalstan kirjoittajaa henkilökohtaisesti) ANONYYMI palstakirjoittaja.
Minä en esiinny minään marttyyrina. En harrasta minkäänlaista esiintymistä.
Ja todellakaan ei tarvitse minun kirjoittajan poistua sellaisen käytöksen vuoksi. Lopetan kirjoittelun sitten, kun itse haluan. Ne addiktit, joilla on pakkomielteitä muiden kirjoittajien palstakirjoitusten määriin ja ylipäätään kirjoitteluun ja ne, jotka eivät addiktioltaan enää osaa edes tulkita yksittäistä ketjua yksittäisenä ketjuna, voisivat minun puolestani poistua, joskaan minä en koskaan ole ollut systemaattisesti (tai muutenkaan) tältä palstalta häätämässä yhtään ketään ( en ole siinä määrin kiinnostunut tuntemattomista ihmisistä). Sellaisilla ei ole keskustelulle mitään oikeaa ja aitoa annettavaa, jotka työkseen kulkevat tahallaan ymmärtämässä keskustelupalstalla väärin, mitä anonyymi kirjoittaja yrittää heille sanoa. Sikamaista käytöstä esiintyy mielestäni joillakin, tällä nimenomaisella palstalla.olla tosissas omien juttujen kans täällä. Hitto! Kukaan ei voi olla niin tyhmä. Tai voiko?
Kyllä muistan joskus lukioaikana keskustelupalstoja lukiessani todella järkyttyneeni palstojen junttimaisuudesta. Ihmisillä oli paitsi sivistymättömiä, niin täysin häiriintyneitä ja pahoja kantoja ja mielipiteitä asioista.
Luulisin, että aktiivisesti palstaa seuraavat henkilöt eivät tällaisia megajuntteja ole, vaan nämä juntit ovat sisäsiittoisemmissa piireissä ja satunnaisesti kirjoittelevat omia junttikantojaan esiin.mielestäs häiriintynyt.
voi sinnuu dazu, oot luokkarasisti.
suosittelen sulle intiaan muuttoa siellä toimii kasti säätymonte24 kirjoitti:
mielestäs häiriintynyt.
voi sinnuu dazu, oot luokkarasisti.
suosittelen sulle intiaan muuttoa siellä toimii kasti säätymielestäni pahimmat juntit ovat monesti olleet enemmänkin sitä "keskiluokkaa", vaikka kapitalismin into on toki kova myös ahertajilla. Sama junttimeno on näkynyt jokaisella työpaikalla, missä olen ollut.
- en usko
En usko tyhmyyden tarttuvan - se NÄKYY. Eli sitä ei peitellä.
Ei viisauskaan voi tarttua - sitä joko on tai ei ole, kuten tyhmyyttäkin. Miesten henkinen taso on järkyttävän surkea täällä s24:ssä.
Alkeellisinkin kirjoitustaito puuttuu; mikään muu ei pyöri mielessä kuin seksi. Mitä annettavaa jollakin kaljulla, aivottomalla, epäsiistillä ääliöllä on minulle - ei todellakaan mitään.
En ole suostunut tapaamaan ainuttakaan, sillä jo muutama viesti kertoo, ettei tyypeillä ole mitään korvien välissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277