Ajattelin tehdä itsemurhan huomenna

MURHAAJA

Kärsin pahasta masennuksesta(luokiteltiin viimen lääkärin käynnillä kaksisuuntaiseksi). Lisäksi kärsin aivan saatan pahoista ahdistus ja paniikki kohtauksista, ahdistus on tottakai koko ajan läsnä. Diagnooseja on raamatun paksuinen nippu, ja kaiki tuntuvat pitävän paikkansa.

Noin tunti sitten kariutin yhtä lukuun ottamatta viimeisetkin sosiaaliset kontaktini.... ja lopullisesti tälä kertaa. Mutta ei heillä niin väliä ollutkaan, pitivät minua turhan ruikuttajana, eivätkä ymmärtäneet että en voi aina käytökselleni mitään.

Taloudellinen tilanteeni on nyt siinä pisteessä etä elokuun puolivälin jälkeisiin lääkkeisiin ei ole millään irveellä rahaa. J nyt ei ole rahaa ruokaakaan. Lisäksi kämppä lähtee parin kuukauden sisällä alta.

Onneksi minulla on rahaa viinapulloon ja kaappikin on täynnä erilaisia neuroleptejä, opiaatteja ja bentsoja jne jne.

Olen sopinut viettäväni huomenna päivän rannalla aivan ihanan naisihmisen kanssa( vaikka en olle häntä kauan tuntenutkaan, on mahtavaa että saan viettää viimeisen päiväni niin sympaattisen naisen kanssa!).

Kun päivä/ilta on vietetty keron hänelle jääväni nauttimaan lämmpimästä yöstä ja vähän kerrällään alan popsimaan pillereitä ja naukkailemaan viunaa. Ja kun aika on sopiva lähden uimaan läheiselle saarelle.

Minua kiinostaa tietää mitä mieltä olette suunitelmastani(omasta mielesstän tavallaan kaunis loppu). Ja tiedän myös sen että vastauksiksi tulee viestejä tyyliin, hirtä itsesi luuseri tai ÄLÄ HERRAN NIMEEN TEE SITÄ, läheisesi saavat kärsiä( mitkä läheiset?). Kolmas vaihro ehto on, yritätkö hakea täältä sympätiaa v...n pelle.

Toivoisinkin asiallisia kommentteja ja mmielipiteitä suunitelmasta.

22

822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Murhaaja2

Ei ole mikään "kaunis" homma tuo mitä suunnittelet.Olen suunnilleen samanlaisessa jamassa ollut lähiaikoina..Raha on vain rahaa ja uutta saat kunhan tervehdyt (kai nyt jotenkin saat rahat lääkkeisiiin!!) kuntoon,-kyllä,se on jopa todennäköistä.

Uusia ihmissuhteita tulee kanssa.Hyvin kirjoitit eli järkeä päässäsi on,älä heitä sitä down to-

• MURHAAJA

Mutta mitä mieltä on jatkaa kun tietää että tämä noidan kehä on ikuinen. Pitkään olen harkinnut ja punninnut onko parempi kokea tuskaa, mutta kokea silti jotain. Vai lopettaa kärsimys ja olla iloisen olematon.

• Älä tee

Älä tee itsaria! Elämä on oikeasti sulle annettu lahja. Yritä löytää pienistä asioista ilo.
      Itsensä lopettamisessa ei ole kaunista loppua. Itsaria jotenkin ihannoidaan? Ymmärrätkö sitten kaikki on tosiaan loppu! Mieti minkä surun teet monelle lähimmäisellesi. Ajattele vaikka niitä nuoria, jotka Jokelan koulusurmissa kuolivat ja olisivat halunneet elää, eikä voineet itse päättää. Jatka sinä elämääsi vaikka heidän takiaan.
      Muista niin kauan kuin on elämää on toivoa. Tsemppistä sun elämään. Munkaan elämä ei ole ollut aina lystiä, mutta kyllä sinne risukasaan välistä aurinkokin pilkahtelee.

• Älä syyllistä

Syyllistäminen on sitten ruma tapa käyttää valtaa ja manipuloida.

Ei aloittaja ole vastuussa Jokelan koulusurmissa kuolleista eikä hänellä ole mitään velvollisuutta tuntea syyllisyyttä heidän kuolemastaan, saati sitten elää kituuttaa heidän takiaan.

• ja paskat!

Aika erikoista kertoa itsarikässäristä ja heti perään kysymyksiä miltä kuulostaa!? Pienimuotoista uskottavuusongelmaa tai huomion hakua? Itsarin tekijä tuskin kyselee muilta mielipiteitä jos on päätöksensä tehnyt?

Koska mielipiteitä olet vailla niin miltä kuulostaa seuraavanlainen? Raukka pakenee ja jättää jälkeensä vielä pahemman ongelman. Itsemurha on vanhemmille ja sisaruksille AINA loppuelämän pituinen asia jonka kanssa heidän on elettävä. Kuinka itsekeskeisen täytyy ihmisen olla joka niin kaikkein läheisimmille ihmisilleen tekee? Mikä ratkaisu ongelmiin on tuottaa lisää ongelmia? Minä en sinulle jeesusta ala kauppaamaan mutta kysyn onko sinussa miestä? Pää pystyyn perkele ja hoida ongelmasi tuon itsesäälin sijaan. Iso, aikuinen ihminen!

• MURHAAJA

No itsemurhia tehdään päivittäin, ja jos aiheutan kärsimyksiä lähimmäisilleni jo nyt, niin ehkä he saavat jossain vaiheessa kuolemani jälkeen rauhan.

Mielipiteitä kyselin ihan vaan juuri sen huomion takia, on hieman yksinäinen olo tällä hetkellä.

Ja mitä itsesääliä? En sääli itseäni vaan ymmärrän realiteetit. En kyllä sääli omaisianikaan, niin monet kerrat olen yrittänyt asioita heille selittää, ei vaan uppoa umpiluupäihin. Alan kirjallisuuttattakin olen heille yrittänyt tyrkyttää, ja niin ovat myös lääkärit.

• eikö olla?
        MURHAAJA kirjoitti:

No itsemurhia tehdään päivittäin, ja jos aiheutan kärsimyksiä lähimmäisilleni jo nyt, niin ehkä he saavat jossain vaiheessa kuolemani jälkeen rauhan.

Mielipiteitä kyselin ihan vaan juuri sen huomion takia, on hieman yksinäinen olo tällä hetkellä.

Ja mitä itsesääliä? En sääli itseäni vaan ymmärrän realiteetit. En kyllä sääli omaisianikaan, niin monet kerrat olen yrittänyt asioita heille selittää, ei vaan uppoa umpiluupäihin. Alan kirjallisuuttattakin olen heille yrittänyt tyrkyttää, ja niin ovat myös lääkärit.

Vamhemmat huolehtivat koko elämänsä ajan jälkeläisitään eli se siitä rauhasta. Itsari muuttaa vanhemman huolen suureksi suruksi joka kestää loppuun asti. Kumpikohan on parempi vaihtoehto?

Yksinäisyyden perusteella Suomi olisi tyhjä maa jos se aina johtaisi itsemurhaan. Sitäpaitsi, yksinäisimmät tuntemani ihmiset elävät parisuhteessa?! Yksin olen minäkin mutta itsria en ole etes miettinyt. Pää kun on mallia umpiluuta. Ongelmiakin on ihan riittävästi muutenkin. Fysiikka paskana, elämää ei ole ollut enää vuosiin. Eikä ole havaittavissa muutoksia tulevaisuudessakaan. Kaik on mänt niinku sanassa sanotaan. So fuckin what? Minä olen menettänyt mahdollisuudet vaikuttaa omaan elämään. Sanotaan oman elämän hallitsemisen menettämiseksi. Vitullako vikiset kun huuli on halki? Sinä olet ajatellut lopettaa elämäsi ja minä en omalleni mitään voi. Kerro kummalla menee huonommin? Toinen meistä voi vaikuttaa omaan elämiseen ja toinen ei. Pitäisikö minun sitten tappaa itseni mitä? Minä sanon sulle pentu, elämä on saatanan arvokas asia. Älä leiki sillä! Vituttaa kuunnella tuommosta vikinää kun ei ole muuta ongelmaa kun tissistä vierottaminen. Sori nyt perkeleesti karkea käyttäytyminen mutta elämä opettaa ja siitä huolimatta hyvien päivien takia elämä on elämisen arvosta..Tempase se budeli nassuun ja toinenkin jos tarvetta ilmenee. Ylihuomenna heräät niin perkeleen kovaan rapulaan että kuolema tuntus kovasti houkuttelevalta ajatukselta. Minkä vitun takia elämisen yleensä pitäs olla jotain niin saatanan ruususta höttöä? Turpiin tulee välillä mutta so what? Nyt mä meen kuitenkin elbaan vaikka huomisella ei oo mitään tuotavaa mutta ehkä ylihuomenna?

• MURHAAJA
        eikö olla? kirjoitti:

Vamhemmat huolehtivat koko elämänsä ajan jälkeläisitään eli se siitä rauhasta. Itsari muuttaa vanhemman huolen suureksi suruksi joka kestää loppuun asti. Kumpikohan on parempi vaihtoehto?

Yksinäisyyden perusteella Suomi olisi tyhjä maa jos se aina johtaisi itsemurhaan. Sitäpaitsi, yksinäisimmät tuntemani ihmiset elävät parisuhteessa?! Yksin olen minäkin mutta itsria en ole etes miettinyt. Pää kun on mallia umpiluuta. Ongelmiakin on ihan riittävästi muutenkin. Fysiikka paskana, elämää ei ole ollut enää vuosiin. Eikä ole havaittavissa muutoksia tulevaisuudessakaan. Kaik on mänt niinku sanassa sanotaan. So fuckin what? Minä olen menettänyt mahdollisuudet vaikuttaa omaan elämään. Sanotaan oman elämän hallitsemisen menettämiseksi. Vitullako vikiset kun huuli on halki? Sinä olet ajatellut lopettaa elämäsi ja minä en omalleni mitään voi. Kerro kummalla menee huonommin? Toinen meistä voi vaikuttaa omaan elämiseen ja toinen ei. Pitäisikö minun sitten tappaa itseni mitä? Minä sanon sulle pentu, elämä on saatanan arvokas asia. Älä leiki sillä! Vituttaa kuunnella tuommosta vikinää kun ei ole muuta ongelmaa kun tissistä vierottaminen. Sori nyt perkeleesti karkea käyttäytyminen mutta elämä opettaa ja siitä huolimatta hyvien päivien takia elämä on elämisen arvosta..Tempase se budeli nassuun ja toinenkin jos tarvetta ilmenee. Ylihuomenna heräät niin perkeleen kovaan rapulaan että kuolema tuntus kovasti houkuttelevalta ajatukselta. Minkä vitun takia elämisen yleensä pitäs olla jotain niin saatanan ruususta höttöä? Turpiin tulee välillä mutta so what? Nyt mä meen kuitenkin elbaan vaikka huomisella ei oo mitään tuotavaa mutta ehkä ylihuomenna?

En tosiaan tiedä kummalla menee huonommin, mutta mikä oikeus sinulla on kritisoida omaa päätöstäni tehdä itsari? Luuletko että itse hallitsen omaa elämääni, ei mminulla ole muita mahdollisuuksia kuin pomppia virastojen tahtiin.

Ja mitä tuo tissi juttu muuten tarkoitti? Osaatko tosiaan laittaa omat ongelmasi minun ongelmien edelle? Eiköhän ihmisten ongelmat ole ihan vaan abstraktioita heidän päässään, toisen tissinvierotus saattaa ulkopuolisesta näyttää vikisemiseltä, mutta onkin oikeasti tuon vikisijän pään sisällä huomattavasti kuumempi helvetti kuin mitä ulkopuolisen katsojan kehossa\mielessä roihuu.

• oasjpasjdpo

Älä tee itsemurhaa. Sinullekin on vielä varmasti parempi aikoja luvassa.

• Rimpatirei

No kato sossu maksaa lääkkeesi ja jos ei maksa niin laita fillariteline läpi alalasin niin jo alkaa lääkerahaa tulemaan ja samalla järjestyy asuntoongelmakin.

Kato perskele piruuttasi peli loppuun. Tämä h..vetin yhteiskunta on vaan sellainen paska että jos et huuda kuin hullu kukaan ei sinua kuuntele. Lääkärit kirjoittelevat pillereitä jotka vetävät käyttäjän yhä syemmälle masennukseen. Ajattel mustalasia jotka ovat vaikean tilanteen edessä kun sosiaalitoimisto tarjoaa toista ja kunta toista asuntoa eikä osaa päättää :D

Eristäytyminen on ihmiselle myrkkyä ja taatusti vie elämänhalun joten mene ihmeessä vaikka jonnekkin itepuolustuskurseille tai aloita joku aikaavievä harrastus.

Muista että jos pääset rannalle upean naisen kanssa niin olet tilanteessa josta moni onanisti vain unelmoi.

Suutu ja huuda siellä sossussa että jo nyt on perkele niin takaan että lääkkeitä alkaa löytymään. Olen veronmaksaja ja vaadin että sinunkaltaisesi ihmiset laitetaan kuntoon eikä tuhlata helvetin somaleihin! Pää pystyyn jätkä usvaa putkeen ja MUISTA! Aamu on aina iltaa viisaampi :D

• vanillaheart

Menin jo nukkumaan, mutta tämä viesti jäi niin vaivaamaan mieltä että oli pakko tulla vielä vastaamaan, vaikkakin kyllä pelottaa vastata tällaisiin viesteihin….

Itsekin oon masentunut ja miettiny itsemurhaa muutamia kertoja. Mutta sitten... ei voi koskaan tietää mikä kaikki on maailmankaikkeudessa totta ja entä jos esim. helvetti onkin olemassa ja itsemurhan tehneenä joutuu sinne. Sitten miettii omaa jatkuvan fyysisen sairastelun ja masennuksen aiheuttamaa pahaa oloa ja voimattomuutta, ja ajattelee että jos itsemurhan jälkeen kaikki jatkuiskin vaan vielä moninkertaisesti pahempana ja ikuisesti, ei oiskaan tiedossa murustakaan hyvää. Se on pahinta kärsiä kun tietää ettei mitään helpostusta ole koskaan luvassa. Sitten alkaa jopa pelätä kuolemaa. Se on tosi omituista, välillä hetkellisesti haluaa tehdä itsemurhan, mutta sitten yhtäkkiä pelkääkin sitä että jos jäisi vaikka auton alle ja kuolisi.

En tiedä naurattaako sinua vain tällä hetkellä tuo helvetinpelko, mutta uskon että maailmankaikkeus on sellainen paikka ettei sitä kukaan ihminen pysty järjellä käsittämään. Ja on todennäköistä ainakin että meidän galaksimme ulkopuolinen elämä maailmankaikkeudessa on mahdollista. Ja on aika todennäköistä että elämänmuodot ovat täysin mielikuvituksen ja järkeilyn ylittämiä. Myös henkisiä ja erilaisia kykyjä omaavia ja sitten on ihan täysin mahdollista että Jumalakin on olemassa ja on täysin mahdollista että Helvettikin on olemassa. Kristinusko on ollut aika pitkään voimissaan joten se kertoo siitä jotain, siinä on oikeasti voima muuten se ei eläisi niin pitkään. En ole itse uskovainen, vielä. En vain pysty lakkaamasta uskomaan omanlaiseen Jumalaan ja kaikkeen yliluonnolliseen hömppään. En edes jaksa lukea Raamattua. Toivon kuitenkin että elämä kuljettaisi minua pikkuhiljaa ja varovaisesti oikean uskon suuntaan.

Olen tullut siihen tulokseen tosiaan että ehkä tämä elämä kaikesta sairastelusta huolimatta on ainakin helvettiä parempi paikka. Ainakin joskus voi tehdä vähän jotain joka on ainakin ihan kivaa, esim. nukkua. Sitten on kai niitä jotain pieniä asioita mistä nauttii silloin kun jaksaa tehdä jotain. Kai sinullakin on ollut jo lapsesta asti jotain jota tykkäät harrastaa? Vaikka olisi välillä unohtunutkin, mutta silti sellainen tekeminen josta itse oikeasti pitää antaa edes pieneksi hetkeksi hyvänolon ja onnistumisen tunteen.

Kieltämättä maailma kyllä aika pinnallinen ja turhauttava paikka. Mutta pitää kai uskoa yllättävään muutokseen joko oman elämän tai koko maailman muuttumisen suhteen. Nythän on povattu paljon maailmanloppua joulukuulle 2012, niin monet ennustukset osuvat siihen, Raamatunkin. Aluksi tuokin masensi, mutta tiedätkö olen alkanut uskoa että silloin tapahtuukin jotain hyvää. Jotkin tahot lupaavat ihmisille telepaattisia kykyjä tai kykyjä matkustaa ajassa ja jotkin ennustavat Atlantiksen nousua maanpäälle ja sitä kautta uutta maailmaa. Oletko sattunut törmäämään? Mutta joka tapauksessa tuo päivä kyllä pitää päästä näkemään että mitä silloin tapahtuu, vaikka se pelottaakin. Tosin jotkut sanovat ett muutos tapahtuu pikkuhiljaa vuosien kuluessa, ehkä matka muutokseen alkaa ihan kohta..

Mutta tuohon sinun rahaongelmaasi. Olen lukenut juttuja joissa väitetään että sossu maksaa maahanmuuttajille jopa uudet autot joten on kyllä aika kummallista jos suomalaiselle ei makseta edes lääkkeitä ja jonkinlaista kämppää. Varsinkin kun ei selvästikään ole työkunnossa. Yritäpä kuitenkin tosissaan tuota vielä. Se ois se mitä voisit tehdä ihan ekana. Ja vaikka kämppää meniskin alta niin eihän sitä yhtään tiedä mitä tapahtuu. Kenties vaikka tuo vasta tapaamasi sympaattinen nainen paljastuukin niin hyväsydämiseksi että ottaa sinut sitten luokseen asumaan ja kenties siitä alkaakin sitten koko elämän kestävä yhteinen taival :)

Rukoilen muuten usein että Jumala johdattaisi minua elämässäni oikeaan suuntaan ja johdattaisi tekemään asioita jotka minun olisi tarkoitus tehdä ja jotka Jumala haluaisi minun tekevän. Ja välillä uskon että Jumala tosiaan tekee niin. En muuten lue tätä palstaa kovinkaan usein joten ehkäpä Jumalalla on tässä sormensa pelissä että eksyin lukemaan tämän viestin ja että se jäi vaivaamaan näinkin paljon mieltä että vastasin siihen keskellä yötä. Taisin tosin epäonnistua pahasti vastaamisen kanssa koska olen liian väsynyt( sori Jumala) Se ei silti poista sitä mahdollisuutta että Jumalalla taitaa olla sinulle jotain tärkeitä tehtäviä tulevaisuudessa tehtäväksi maan päällä. Minusta tuntuu siltä. Ehkä sinun täytyy rukoilla Jumalaa ja haluta ottaa tehtävät vastaan. Kokeile!

• MURHAAJ

Vaikka olen agnostikko, tuo helvetin pelko on kyllä kumma juttu. Itse ajattelen että kun kerran tietoisuus on fyysisestä ruumista\materiasta erillään, mitä jos se jatkaakin omaa elämäänsä raadon jo mädättyä haudassa. Siinäpä kiva ajatus! Tämänhetkisen mielentilan jatkuminen loputtomiin.

Mutta realistisesti ajateltunahan tuo on aika häviävän pieni mahdollisuus, kun ne hermosolut ja synapsit lakkaavat toimimasta niin eiköhän se tietoisuus haihdu siinä samalla. Vaikka jotkut tiedemiehet jotka tietoisuuden ongeklmaan ovat ratkaisua hakeneet taitavat olla eri mieltä(eivät toki kaikki, onneksi).

Ja elämäntilanteestani vielä sen verran että kärsin myös kroonisista selkäkivuista jotka johtavat lopulta leikkaukseen, välilevyt nääs rappeutuvat pikkuhiljaa.

Taustat ovat normaalin perheen epänormaali lapsi.

JK, Kiitps vastauksestasi

• parempi elämä

Ilmeisesti hukut tuolla suunnitelmalla.

Lääkkeet eivät auta sinua, ne vain sumentavat ajattelusi, aloitekykysi ja hermostosi on epätasapainossa. Tämä aiheuttaa lisää paniikkista oloa ja ahdistusta.

Lääkkeet ovat siitäkin ikävä, että ne tekevät sinut vieraaksi omalle kehotuntemuksellesi. Elät pelkästään pääsi tuntemusten kautta ja oman kehosi koet vieraaksi.
      Lopulta vihaat kehoasi, ja päätät lopettaa sen.

Et ole turhan ruikuttaja. Et ole vain saanut oikeanlaista apua. Elämästi taustoista en tiedä mitään, et kerro niistä.
      Sinun olisi päästävä jollekin traumaterapeutille, joka saa sinut irti jostain järkyttävästä tapahtumasta. Tuon tapahtuman ei tarvitse olla ulkopuolisen mielestä mikään merkittävä, ei siis mikään erityinen järkyttävä onnettomuus.

Trauma saattaa olla vuosien eli kauan sitten tapahtunut. Et ehkä muista sitä tällä hetkellä. Sinut se on suistanut radaltasi.
      Tee ensiapuna nyt tänään, juuri näin:
      Hiljennä pääsi ajatukset.
      Kuuntele mihin kohtaan ajatuksesi kehossa kohdistuvat. Ajattele vain sitä kohtaa, ikään kuin olisit vuorovaikutuksessa esim. käsiisi. Paikka saattaa koko ajan vaihdella. Anna vaihtua, mutta pysy kehosi tuntemuksessa. Torju ulkopuoliset ajatukset, anna kehosi tuntemusten olla pääasiassa.
      Pysy siinä erilaisissa tuntemuksissa esim.: kuuntele ihon tuntemuksia vaatteita vasten, jaloissa pistelee, on kuumotusta käsivarsissa, tuntuu kuin jalkapohjia painettaisiin, jossain kohden puristaa, niskassa kipua... jos ahdistut anna ahdistuksen tulla, mutta pysy kehossasi,
      puhuttele kehosi eri osia: hei varpaat, olette osa minua, kiitos siitä, ja onneksi olkoon, olette päässeet osaksi minua, jne.
      miten ikinä tunnetkin tarvetta puhua kehosi eri osille...
      saatat alkaa saada muististasi kadonneita menneitä tapahtumia välähdyksiä, anna niiden muistojen tulla, ne ovat tärkeitä.
      Mene ulos kävelemään, pysy edelleen kaikissa kehon tuntemuksissa, torju ulkoiset ajatukset, kävele ja käy kehosi eri osia lävitse, ota nyt kuulo, haju ja näköaistimukset. Älä arvostele mitään näkemääsi, ainoastaan koet, niin kuin eläin kokee tässä hetkessä, anna kaiken ikään kuin VALUA LÄVITSESI, pelkästään aistit...

olet nyt virrassa, elämän virrassa....
      älä ajattele huomista, älä ollenkaan, huominen tulee ja tuo omat vaivansa... mutta sinulla on VAIN tämä päivä...

tämä oli ensiapu, muuta ei voi netin välityksellä tarjota...
      olet voimakas ihminen, ja tuon elämän virran kokeminen tuo sinulle sysäyksen uudelle päivälle ja eteesi ajautuu mahdollisuuksia joihin tartut.

• MURHAAJ

Olen harrastanut medintointia säännöllisesti ja sitten epäsäännöllisesti kolmisen vuotta, myös apukeinoja (lähinnä ganjaa)olen käyttänyt. Se oikea tila missä "elämä virtaa lävitsesi" on muuten uskomattoman hieno juttu. Harmi vaan että olen saanut siitä lähinnä lisää ymmärrystä tilanteeseeni (ja mikä vielä pahempaa ihmiskunnan tilanteeseen!). Lisäksi puoskareiden määräämät lääkkeet vaikeuttavat tilan saavuttamista.

Nyt kun kävin oikein miettimään niin meditoin joka ilta sängyssä ennen nukkumaan menoa, se on ehkä paras unilääke( ja kaiki luultavasti tekevät sitä).

kiitos kuitenkin vastauksesta. kohta lähden uimaan.

• ei oikeesti
        MURHAAJ kirjoitti:

Olen harrastanut medintointia säännöllisesti ja sitten epäsäännöllisesti kolmisen vuotta, myös apukeinoja (lähinnä ganjaa)olen käyttänyt. Se oikea tila missä "elämä virtaa lävitsesi" on muuten uskomattoman hieno juttu. Harmi vaan että olen saanut siitä lähinnä lisää ymmärrystä tilanteeseeni (ja mikä vielä pahempaa ihmiskunnan tilanteeseen!). Lisäksi puoskareiden määräämät lääkkeet vaikeuttavat tilan saavuttamista.

Nyt kun kävin oikein miettimään niin meditoin joka ilta sängyssä ennen nukkumaan menoa, se on ehkä paras unilääke( ja kaiki luultavasti tekevät sitä).

ole hyväksi mielenterveydellesi. Siinä ollaan yhteydessä pahoihin henkivaltoihin. Ilmankos olet itsetuhoinen.
        Rukoilu on eri asia. Jeesus Kristus on Tie, Totuus ja Elämä.
        Saatat ehkä halveksia uskovia ja pitää heikkoina, tyhminä luusereina. Mut eikö ilo, rauha ja elämänhalu ole tavoittelemisen arvoisia asioita???

• Toivon sydämestäni
        MURHAAJ kirjoitti:

että olet elossa ja luet tämän.
        Ei sinun sitä kannata pelätä että olet "menettänyt kasvosi" kun olet uhkaillut tehdä itsemurhan etkä sitten tehnytkään.
        Se on kuule pientä tässä maailmassa se "kasvojen menetys" - ja kenen/keiden edessä? Mitä v*n väliä sillä?
        Tärkeintä on että olet nähnyt elämän rikkauden kaiken tyhjänpäiväisen rinnalla (mitä ovat rahat ja tavarat, yms.).
        Olemalla tekemättä itsemurhaa näytät tietä monelle epätoivossaan eksyneelle.
        Sinua rakastetaan taivaasta, uskot sitten sitä tai et, se pysyy tosiasiana.
        Koska Jumala on Rakkaus. Et voi eksyä etkä hukkua kun roikut tässä tosiasiassa.

• TietäjäMies

Tapa vain narsistinen/symbioottinen/väärä egosi, älä koko ruumistasi. Älä rankaise kehoasi, se ei ole tehnyt mitään väärin.
      Ja synny uudestaan oikeaksi itseksesi! Se on jännittävä ja pelottava kokemus, mutta myös hieno kokemus.

• vanillaheart

Tuleeko teille muille tosi syyllinen olo tästä? Tiedätte että joku aikoo tehdä itsemurhan ihan kohta ja voisitte periaatteessa estää sen koska tiedätte, mutta ette vaan siltikään pysty tekemään mitään? :´(

• jakemake

Niin onnea yritykseen. Toivottavasti mäkin rohkenen joskus samaan...

• Itsemurha ei ratkaise mitään, se on pakoa todellisuudesta.

Soita auttavaan puhelimeen, elämä on liian arvokas
      tuhottavaksi. Elämällä on vamaan vielä sinulle annettavaa. Ajattelin joskus murrosiässä samoin. Sitten tajusin etten omista elämääni minulla ei ole oikeutta lopettaa

• paljon sinulle

Millä ihmeellä sinut saisi pyörtämään päätöksesi? Haluaisin auttaa, toivon että täältä kaukaa bittien välitykselläkin saisin jotenkin annettua sinulle toivoa. Tiedän mitä masennus, vakava sellainen on, ja ahdistuneisuus, itsellä ollut ongelmia teini-ikäisestä (nyt päälle 30). Mullakin pyörii välillä kaameita ajatuksia päässä, mutta koitan pitää niitä vaan ajatuksen tasolla, ajatus itsemurhasta joskus antaa kyllä toivoa, kun on oikein hankalaa. Mutta koitan unohtaa ne sitten kunhan olo vähän helpottuu.

Mä luulen vaan, että elämä, vaikka olis kärsimystäkin vaan enimmäkseen, on silti merkityksellisempää kuin kuolema. Kuoltua lakkaa valinnanmahdollisuus, mutta niin kauan kuin on elämää, voi tehdä uusia valintoja, muuttaa omaa toimintaa. Parantaa omaa oloaan. Ja vaikka olis 101-vuotias ja olis kärsinyt vaan koko ajan, niin silti silläkin ihmisellä on mahdollisuus muutokseen :)

Toivon että ilmoittelet vielä itsestäsi, ettei suunnitelmasi ole toteutunut. Se olisi kaikkein kamalinta. Niin kuin vanillaheart:kin sanoi, niin tuntuu syylliseltä, kun tietää että pitäisi auttaa, mutta ei ole varma pystyykö. Pidän sinulle peukkuja ja toivon jaksamista - vaikka pieninkin askelin - eteenpäin!

• se että on

vaikeaa ja paha olo maan päällä on hyvä asia. Vaikka olisi miten vaikeaa ei itsemurhaa kannata tehdä. Minulla on myös itsemurha-ajatuksia, mutta en ole ajatellut toteuttaa niitä. Pelkään että joutuu helvettiin jos tekee itsemurhan. Raamatun mukaan jos on helppo ja hyvä elämä maan päällä joutuu kärsimään tuonpuoleisessa ja jos on maan päällä vaikea elämä ei joudu kärsimään tuonpuoleisessa.

Luuk. 16:19-31
      19. Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin liinavaatteisiin, eläen joka päivä
      ilossa ja ylellisesti.
      20. Eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen porttinsa pielessä täynnä paiseita.
      21. Hän halusi ravita itseään rikkaan pöydältä putoavilla muruilla. Koiratkin tulivat ja nuolivat
      hänen paiseitaan.
      22. Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Myös rikas kuoli, ja
      hänet haudattiin.
      23. Kun hän tuonelassa vaivoissa ollessaan kohotti katseensa, hän näki kaukana
      Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
      24. Hän huusi: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää
      veteen ja vilvoittamaan kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä'.
      25. Aabraham sanoi: 'Poikani, muista että sinä eläessäsi sait hyväsi, Lasarus taas sai pahaa.
      Nyt hän saa täällä lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
      26. Kaiken tämän lisäksi meidän välillemme on vahvistettu kuilu, että ne, jotka tahtovat
      mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä siellä olevat pääsisi kuilun yli meidän
      luoksemme'.
      27. Rikas mies sanoi: 'Isä, minä rukoilen sinua lähettämään hänet isäni taloon
      28. viiden veljeni luo todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
      29. Aabraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat, kuulkoot heitä'.
      30. Mies sanoi: 'Ei, isä Aabraham, vaan jos joku kuolleista menisi heidän luokseen, he
      nöyrtyisivät parannukseen'.
      31. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, he eivät
      usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4770
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1326
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      87
      1325
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1101
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1036
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      252
      946
    9. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      932
    Aihe