Olen käynyt mustikassa niin kuin varmaan monet muutkin meistä sen taidon vielä osaavista.
Kun tulin ensimmäisen, noin kolmentunnin, reissun jälkeen kotiin, koko kroppa oli kipeä ja seuraavana aamuna piti sängyssä kääntyä ensin mahalleen, jotta voin laskeuta lattialle polvilleni ja siitä edelleen voihkien seisomaan.
Nyt muutamien samanlaisten reissujen jälkeen ei tunnu enää missään.
Sanonta ”vanhakin nuortuu” taitaa sittenkin pitää paikkansa.
Eli lisäliikunta parantaa aiheuttamansa lihaskivut. Ainakin joskus.
Kaikkeen sitä tottuu
11
193
Vastaukset
- Seku
Minä soutelin pitkästä aikaa tässä päivänä muutamana.
Ei aivan seuraavana, mutta jo sitä seuraavana päivänä olivat olkavarret kipeät.
Ehkä jo huomenna teen taas soutumatkan, ja olen varma, että kipeytyminen loppuu jatkuvan harjoittelun myötä.- Katleija-1
Nykyihminen voitelee Mobilatilla, kun ei siedä yhtään noinkaan "tervettä" kipua.
- pilvi*
Tanssimisen jälkeiset vintille kiipeämiset olivat tällaisia aj, aj, ajjai jai äh, ja rojahdus sänkyyn :D
Vaan eipä enää, mitä nyt selkälihakset saivat venytysta ruusujen perkaamisesta katorajassa. Eipä nyt tunnu enää missään.
Nyt lähden ruokailun jälkeen alueen katsastukseen, ihania puutarhoja ihailemaan!
Saa, sekä kuntoilua, että kauneusvaikutteita. Ja ainahan tapaa jonkun tutunkin:D - *Kukkahame*
pilvi* kirjoitti:
Tanssimisen jälkeiset vintille kiipeämiset olivat tällaisia aj, aj, ajjai jai äh, ja rojahdus sänkyyn :D
Vaan eipä enää, mitä nyt selkälihakset saivat venytysta ruusujen perkaamisesta katorajassa. Eipä nyt tunnu enää missään.
Nyt lähden ruokailun jälkeen alueen katsastukseen, ihania puutarhoja ihailemaan!
Saa, sekä kuntoilua, että kauneusvaikutteita. Ja ainahan tapaa jonkun tutunkin:DMetsässä hiljainen ½ tunnin kävely vastaa reipasta tunnin lenkkiä kadulla.
Niitä marjareissuja pitäis jokaisen harrastaa, tulee ne venytykset ja kumarrukset joita ei tavallisessa kävelyssä tehdä.
Metsä on moneen hyvä asia, kirkko, kuuntelija, kuulija, musisoija, virikkeiden antaja, valokuvauksellinen ja sieltä sitä raitista ilmaa saa vielä keuhkoihin.
- capt.cöpenick*
"Rekenä ja hevosena" - tietää wanhakansa.
- etsivivä-amadeus
Sen minäkin huomaan,venyä pitäis,ei vain henkisesti vaan myös fyysiseti.
Minullakin on oikein venyttelyopas siis kirja,mutta kun tuntuu,että liian kiire moiseen.
Kuka tämän kiireen oikein on keksinyt??Pitääkö olla aina niin tehokas?
Vietetään edes yksi kunnon ansaittu kesälomaviiko,eikä tehdä mitään.
Joskus tuntuu,että töissä oli helpompaa,tai pääsi helpommalla. etsivivä-amadeus kirjoitti:
Sen minäkin huomaan,venyä pitäis,ei vain henkisesti vaan myös fyysiseti.
Minullakin on oikein venyttelyopas siis kirja,mutta kun tuntuu,että liian kiire moiseen.
Kuka tämän kiireen oikein on keksinyt??Pitääkö olla aina niin tehokas?
Vietetään edes yksi kunnon ansaittu kesälomaviiko,eikä tehdä mitään.
Joskus tuntuu,että töissä oli helpompaa,tai pääsi helpommalla.Voi kun kaikki kaupasta ostetut liikuntaoppaat ja liikunnan apuvälineet ja miksikäs ei myös kielikurssit, muuttuisivat ostohetkellä taidoksi, kunnoksi ja osaamiseksi, niin kyllä suomenkansa olisi hyväkuntoista ja osaavaa, vaan kun ei.
Kalliin ostohinnan lisäksi niitä pitää lukea, käyttää ja jopa päntätä niska hiessä ja peppu ja silmät opiskelusta kipeinä.
Väittivät nuo tavallisesti luotettavat tietolähteet tosin, että joskus sai oikean kirjekurssi tilaamalla insinöörin ja vaikkapa tohtorinkin paperit.
Liekö tuossa perää?- etsivivä-amadeus
Jopel kirjoitti:
Voi kun kaikki kaupasta ostetut liikuntaoppaat ja liikunnan apuvälineet ja miksikäs ei myös kielikurssit, muuttuisivat ostohetkellä taidoksi, kunnoksi ja osaamiseksi, niin kyllä suomenkansa olisi hyväkuntoista ja osaavaa, vaan kun ei.
Kalliin ostohinnan lisäksi niitä pitää lukea, käyttää ja jopa päntätä niska hiessä ja peppu ja silmät opiskelusta kipeinä.
Väittivät nuo tavallisesti luotettavat tietolähteet tosin, että joskus sai oikean kirjekurssi tilaamalla insinöörin ja vaikkapa tohtorinkin paperit.
Liekö tuossa perää?että pitäis liikkua,kun noi kulumat niin pahat.
Hän paukautti,että jos joku vielä enemmän liikkuu,kuin minä niin hyvä on.
Hän ei aina muista,mutta ikiliikuja Hän on .
Perässä ei aina meinaa pysyä - päivi*
Jopel kirjoitti:
Voi kun kaikki kaupasta ostetut liikuntaoppaat ja liikunnan apuvälineet ja miksikäs ei myös kielikurssit, muuttuisivat ostohetkellä taidoksi, kunnoksi ja osaamiseksi, niin kyllä suomenkansa olisi hyväkuntoista ja osaavaa, vaan kun ei.
Liekö tuossa perää?Joopa joo, sano rengit päissään, kun isäntä töihin hoputti.
Niin ja ne oppaat ja ohjeet ovat niin vaikeaselkoisia ettei niistä tolkkua saa. Ostin vankan kaksiaskelma portaan JYSK:stä, jopa oli vaikeaa poropeukalon se koota, lisäksi piti saada ruuvit mahdollisimman tiukalle. Onnistuihan se kovan pähkäilyn jälkeen, tietysti peukalonivelet kipeinä.
Vuosia 20 lesken elämää vietettyä olen oppinut monia käytännön asioita. Ainoastaan uuden suihkun asentamisesta oli tulla vedenpaisumus koska en huomannut sulkea kylmä- ja lämminvesiputkia. Pitihän siihenkin talonmies kutsua varmistamaan ettei vuotoja jää.
Olen aivan vakuuttunut naisten ja miesten erilaisesta aivorakenteesta. Naisten sykkyräaivot vain vatkaavat tekisinkö niin vai näin ja aina tulos väärinpäin. Miehillä on ns putkiaivot, jos he jotakin pulmaa ratkaisevat tulee heti suora ja oikea oivallus. Voi tuota Luojaa minkä heikkouden naisille on luonut.
Asiasta toiseen, mitenkä ne miehet jotka haluavat naisiksi muuttua, ilmeisesti hormoonihoito ei muuta putkiaivoja sykkyräaivoiksi, eikä sitä temppua voi operaatiolla tehdä. ILmeisesti heidän aivotoiminta säilyy entisenlaisena.
Kaikkenahan sitä on totuttava olemaan vaikka aidanvitaksena, tuumaili isomummo
kun jalkansa teloi. - etsivivä-amadeus
päivi* kirjoitti:
Joopa joo, sano rengit päissään, kun isäntä töihin hoputti.
Niin ja ne oppaat ja ohjeet ovat niin vaikeaselkoisia ettei niistä tolkkua saa. Ostin vankan kaksiaskelma portaan JYSK:stä, jopa oli vaikeaa poropeukalon se koota, lisäksi piti saada ruuvit mahdollisimman tiukalle. Onnistuihan se kovan pähkäilyn jälkeen, tietysti peukalonivelet kipeinä.
Vuosia 20 lesken elämää vietettyä olen oppinut monia käytännön asioita. Ainoastaan uuden suihkun asentamisesta oli tulla vedenpaisumus koska en huomannut sulkea kylmä- ja lämminvesiputkia. Pitihän siihenkin talonmies kutsua varmistamaan ettei vuotoja jää.
Olen aivan vakuuttunut naisten ja miesten erilaisesta aivorakenteesta. Naisten sykkyräaivot vain vatkaavat tekisinkö niin vai näin ja aina tulos väärinpäin. Miehillä on ns putkiaivot, jos he jotakin pulmaa ratkaisevat tulee heti suora ja oikea oivallus. Voi tuota Luojaa minkä heikkouden naisille on luonut.
Asiasta toiseen, mitenkä ne miehet jotka haluavat naisiksi muuttua, ilmeisesti hormoonihoito ei muuta putkiaivoja sykkyräaivoiksi, eikä sitä temppua voi operaatiolla tehdä. ILmeisesti heidän aivotoiminta säilyy entisenlaisena.
Kaikkenahan sitä on totuttava olemaan vaikka aidanvitaksena, tuumaili isomummo
kun jalkansa teloi.nauran vieläkin hörötän,vaikka hörökörvat puuttuu.
Upeaa kerrontaa ja valistusta pöntöistä siis aivoista.
Minullakin kaksi pönttöä huoneessani,toinen on se uuni.
Voi kuinka juttu luistaa vaikka ei lunta olekkaan vielä.
Ihananan kepeä kesäkeli ja jatkuu,kuin pekkalipposen seikkailut
- Vakinikki
Äiti muinoin hoki niitä sananpaukauksiaan. Yksi oli tämä: Siinä se vaiva paranee, missä on tullutkin. Tämän ja monen muun sanomansa olen viisaaksi todeksi havainnut. Tietenkin ne silloin ennen puulta ja hölmöltä ja kyllästyttäviltä kuulostivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391669En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 81021
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7931- 71846