Pitääkö joidenkin (harvojen, mutta aivan riittävän monien) asiakkaiden olla NIIN TYHMIÄ että saa myyjän hermot niin totaalisen riekaleiksi että automatka töistä kotiin ei suju ilman päätöntä itsekseen raivoamista, huutamista, tukan repimistä ja hillitöntä itkemistä siinä määrin että on vaarassa ajaa ojaan kun kyyneleiltään ei kerta kaikkiaan mitään näe??
Ja huomatkaa että sanoin JOIDENKIN, sillä ihania asiakkaita on kuitenkin olemassa vaikka kuinka paljon. Iso KIITOS teille!
Kysessä vaatekauppa itäsuomessa
1.
Asiakas tulee kassalle kädessään sukat kokoa 39-40.
Asiakas: Onkohan nää sukat mulle sopivat
Myyjä: Nooo... Minkä kokoinen jalka teilllä on?
A: No en mä tiedä.
M: Et tiedä?? Mikä on kengän koko?
A: Ai.. Se on 38.
M: No miksette sitten ottaisi sukkia kokoa 37-38, liian isot sukat kun ei pysy jalassa..
Näitä sitten päivän aikana neljä, ei oo enää kivaa!
2.
A: Oiskohan tämä paita sopiva mun 13v pojalle..?
M: Missäs tämä poika sitten on, jos vaikka sovittaisi..?
A: Se on kotona. Minä kun ajattelin että sinä osaisit sanoa!
M: No tota noin, 13v siskoni on minua sentin pidempi eli 173 cm.
A: Ei herranjestas!! Ei se minun poika nyt niin iso ole!!
Mmmm. Näin juuri. Ehkä tiedät itse paremmin sopiiko paita pojallesi vaiko ei. Voi hyvää päivää sentään!!
3.
Mikä ihme voi olla ongelmana varsinkin naisilla LAITTAA NE VAATTEET YHTÄ NÄTISTI TAKAISIN HENKARIIN ja se pirun VETOKETJU KIINNI kun se vaate on siitä kerran jaksettu pois ottaakin?????
Entä ne sovituskopit sitten? Onko ne vaatteet PAKKO JÄTTÄÄ SINNE MITEN TAHANSA, ettekö te hyvät ihmiset(?) tajua että me kyllä HYVIN MUISTAMME NAAMANNE kun seuraavan kerran astutte kauppaan, kun edellisellä kerralla olette sovittaneet niitä mustia housuja ja valkoista toppia ja miettinyt sitä kokoa ja tulette siihen kassalle maksamaan, eikä mene kauaa kun joku meistä myyjistä käy TAAS siivoamassa sovituskopit ja sieltä löytyy TASAN SAMAT vaatteet vaan toista kokoa jotka juuri ostit!!
Vieläkö jatkan..?
Tai bikinit tai puvut jotka myydään settinä. Koot vaihtuu HYVIN IHMEELLISESTI sovituskopissa, yläosa on yhtäkkiä kokoa L kun taas alaosa kokoa M ja ne tarkistetaan AINA kassalla.
Kehtaa vielä sanoa, 'Aijaa.. Mä ajattelin et se ei haittais teitä. En mä kyllä sit osta niitä.'
No juu ei, muuta kun myydän sitten eriparibikinit pilkkahintaan pois alekorista!!
Jos hieman voisi alkaa miettiä tuota kauppakäytöstä, HILLITÖNTÄ SOTKEMISTA, olisi meillä myyjilläkin enemmän aikaa ja intoa palvella teitä.
Ja uskokaa pois, MEILLÄ ON IHAN TARPEEKSI KÄDET TÄYNNÄ TÖITÄ IHAN ILMAN TUOTA S****NAN SOTKUJEN SIIVOAMISTA!!!
4.
Älkääkä ruinatko alennuksia varsinkaan ale-aikana.. Hei HALOO??
Nainen kysyy:
"Kun meillä nyt on jo niin paljon ostoksia tässä, niin etkö nyt voisi hieman pyöristää tämän hupparin hintaa..?"
Ostokset siis olivat KAHDET alehousut yhteishintaan noin 20e
ja yksi normaalihintainen huppari.
Juu ei todellakaan näin, kiitos vaan!
Miltä teistä itsestänne tuntuisi juosta 8h päivässä 6päivää viikossa asiakkaiden perässä AINOASTAAN siivoamassa VAIN koska heitä ei juuri nyt kiinnosta laittaa vaatteita takaisin niin kuin ne oli, tai edes VÄHÄN SINNE PÄIN??
En minäkään tule työpaikallesi sairaalaan heitteleemään sideharsorullia ja puutikkuja ympärilleni ja piilottamaan stetoskooppinne alalaatikkoon!
En tule myöskään toimistoon vaihtamaan mappien sisältöjen järjestystä tai laittamaan papereitanne ylösalas miten sattuu työpöudällenne. En tule siirtämään työtuolianne toimiston toiselle puolelle ja jos mahdollista vielä vaikka pöydän alle kukkaruukun taakse!
VAI TULENKO, HÄH??!!!
(Ja kyllä, olen vaihtamassa työpaikkaa viikon sisällä koska tota ei vaan voi jaksaa kukaan. Kiitos.)
MITÄ TÄMÄ ON????
13
1452
Vastaukset
- asikaspalvelija
Hyvä asiakas, parhaan mahdollisen palvelun liikkeessämme (tässä tapauksessa vaatteita ja jalkineita myyvä liike) asioidessanne saadaksesi:
Vastaa myyjän tervehdykseen. Kyllä, teidät on huomattu. Vaikka kukaan meistä ei kerkeisi teitä tervehtimään, olette tulleet huomatuksi ja tervehdimme sopivan paikan tullen mielellämme.
Älä epäröi kertoa myyjälle mitä mahdollisesti etsit, kun sinulta kysytään 'voinko auttaa jotenkin?'. Meiltä voi kysyä vaikka pesuohjeita tai tiedustella esimerkiksi jalkineiden hoito-ohjeita. Emme ehkä tiedä kaikkea, mutta takanamme on valtava verkosto, ja yhteystietosi meille jättämällä saatamme hyvinkin pystyä selvittämään teille 'oikean' vastauksen, älä siis aliarvioi edes nuorta myyjää. Kysymättömiin kysymyksiin ei useinkaan saa vastauksia.
Arvostaisimme suuresti, jos voisitte myymälässämme katsellessanne ja kierrellessänne olla turhaa sotkematta. Meillä ei aina riitä aika juosta jokaisen asiakkaan perässä henkaroimassa tai viikkaamassa vaatteita tai vetämässä vetoketjuja kiinni. Mytätyt vaatteet antavat teistä asiakkaana hyvin itsekkään ja välinpitämättömän kuvan. Takit ja muut vetoketjulliset tuotteet tippuvat helposti tönäistyiksi tullessaan lattialle henkareistaan jos vetoketju ei ole kiinni. Vaatteiden viikkaamisesta takaisin pinoihin on minulle jopa tarjottu kahdesti Yhdysvalloissa töitä. Nyt ehkä mietitte että mitä ihmettä varten me sitten siellä mymälässä olemme? Myyjän ensisijainen tehtävä on myydä, kaikki muu tulee sen jälkeen. Ale-aikana myymälä voi valitettavasti hyvinkin näyttää juuri siltä, mihin kuntoon asiakas sen jättää, meitä kun ei ole niin montaa samanaikaisesti töissä, mihin puolestaan löytyy lukuisia eri syitä. Teidän on paljon helpompi löytää etsimänne kun jätätte/palautatte katselemanne tuotteet siististi takaisin paikoilleen. Väärissä paikoissa olevat tuotteet voivat myös aiheuttaa sen, että kun tulette kysymään jostakin tuotteesta toista kokoa, emme löydä kaikkia tuotteita ja näin tekin jäätte ilman kokoanne, joka kuitenkin voi olla missä tahansa päin myymälää.
Kassalla ostosianne maksaessanne ilmoittakaa heti, jos ette halua ostamienne kenkien laatikkoa mukaanne. Jos ilmoitatte sen vasta, kun laatikko on jo pakattu muovikassiin, viette aikaa jonkun muun asiakkaan palvelusta, ja joku seisoo sen takia jonossa pidempään. Jos maksat kortilla, eikä myymälässä ole vielä sirupäätettä, yli 50 auron ostoksia tehdessänne teidän täytyy näyttää myyjälle kuvallinen virallinen voimassaoleva henkilöllisyystodistus. Näyttäkää se niin, että näemme siitä nimesi, kuvasi ja syntymäaikasi, helpoin meille, jos otatte esimerkiksi ajokorttinne kokonaan pois lompakosta. Hyvät naiset; sukunimen on täsmättävä kummassakin kortissa! Jos nimet eivät täsmää, voitte käydä nostamassa automaatilta käteistä maksaaksenne ostoksenne. Loppuosan osoittaminen tai ääeenlausuminen ei nopeuta kassatapahtuman kestoa, tarkistamme myös kuvan ja nimen.
Reklamaatiotapauksissa muistakaa, että myyjällä ei ole aina valtuuksia päättä tässä ja nyt tapauksesta. Maahantuoja haluaa usein tuotteen nähtäväkseen ja tekee päätöksensä useimmiten kahden viikon kuluessa, jolloin myymälä ottaa yhteyttä asiakkaaseen. Jos reklamaation teosta on kulunut jo yli 2 viikkoa, voitte tiedustella myymälästä, sillä niinkin on tapahtunut, että reklamaatiota hoitanut myyjä on joutunut odottamatta sairaslomalle tai jopa sairaalaan, eikä tilalle saatu myyjä välttämättä tiedä kaikesta kaikkea. Ihmisiä ja inhimillisiä mekin vain olemme. Jos tuote lähetetään myymälästä eteenpäin, teidän tulee saada tosite reklamaatiosta, joka teidän tulee säilyttää. Se on teidän todistuksenne myymälään tuodusta reklamaatiotuotteestanne ja tarvitsemme sen myöhemmin takaisin.
Säästäkää kuitti ostoksistanne varmuuden vuoksi. Reklamaatioiden varalta se on todistuksenne siitä, mitä olette tuotteesta maksanut, muuten voimme hyvittää sen edullisimman hinnan mukaan, jolloin te saatatte hävitä rahallisesti merkittävästi. Joillakin tuotteilla on myös vuoden kahden tai kolmenkin takuu, mikä alkaa kuitissanne olevasta ostopäivämäärästä. Vain kuitilla olevalla tuotteella, joka on käyttämätön ja jossa on laput kiinni, on minkäänlaista vaihto- tai palautusoikeutta. Huomioikaa myös, että pääsääntöisesti alusvaatteilla ja uima-asuilla ei ole minkäänlaista palautusoikeutta hygieniasyistä. Myös aletuotteiden vaihto-oikeuksissa on paljon myymäläkohtaisia eroja, tarkista ne jos yhtään epäröit ostostasi, kuluttaja-asiamies ei setvi tapausta, missä myymälä on toiminut täysin lain mukaan.
Arvosta jokaista vastaantulevaa asiakaspalvelijaa. Hän käy töissä ja maksaa pienestä palkastaan veroja, joilla teidänkin lääkärikuluja ja lastenne koulutusta maksetaan. Asiat voi aina esittää maltillisesti ja asiallisesti, jolloin myyjäkin on asiallinen. Hymyyn vastataan hymyllä. Henkilökohtainen voittoni on saada asiakas poistumaan myymälästä hyvällä tuulella. Tulee hyvä mieli itsellekin.- Eventuell kund
Mahdollisena asiakkaananne sanon vain sen verran, että mennessäni sovittamaan viittä paria mustia housuja en todellakaan millään ilveellä pysty hahmottamaan, mistä rekistä ja käytävästä mikin pari on lähtöisin. Niinpä laitan ne sitten rekkeihin ihan minne sattuu. Jos eri vaatteiden sijoitus myymälässä on teille itsestään selvää, minulle sen ei edes tarvitse olla. Jos sovituskoppien lähellä on myyjä, annan vaatteet hänelle, koska silloin on suurempi mahdollisuus, että ne päätyvät oikeisiin paikkoihinsa.
T-paidat on useinkin pinottu puolimetrisiksi pinoiksi, koko- ja hintalaput jossain siellä sisällä. Oikean koon ja mieleisen värin löytääkseen pitää todellakin plarata läpi usein koko pino. Ei tulisi mieleenikään ruveta viikkaamaan kahtakymmentä t-paitaa. Kyllä ne silloin jäävät enemmän tai vähemmän sekaisin. - on sovituskoppien eessä
Eventuell kund kirjoitti:
Mahdollisena asiakkaananne sanon vain sen verran, että mennessäni sovittamaan viittä paria mustia housuja en todellakaan millään ilveellä pysty hahmottamaan, mistä rekistä ja käytävästä mikin pari on lähtöisin. Niinpä laitan ne sitten rekkeihin ihan minne sattuu. Jos eri vaatteiden sijoitus myymälässä on teille itsestään selvää, minulle sen ei edes tarvitse olla. Jos sovituskoppien lähellä on myyjä, annan vaatteet hänelle, koska silloin on suurempi mahdollisuus, että ne päätyvät oikeisiin paikkoihinsa.
T-paidat on useinkin pinottu puolimetrisiksi pinoiksi, koko- ja hintalaput jossain siellä sisällä. Oikean koon ja mieleisen värin löytääkseen pitää todellakin plarata läpi usein koko pino. Ei tulisi mieleenikään ruveta viikkaamaan kahtakymmentä t-paitaa. Kyllä ne silloin jäävät enemmän tai vähemmän sekaisin.tanko minne voi laittaa kaikki vatteet joita ei halua ostaa :)
kun ei voi aina tietää minne ne pitää takas viedä - mulk
Tässä oli monta jotenkin huvittavaa kohtaa, kuten tuo kenkälaatikkojuttu. Jos onkin muutaman kerran käynyt vaikka niin, että asiakas on huomannut vasta laatikon pussiin laittamisen jälkeen, että ei haluakaan sitä laatikkoa mukaan, niin onko se tosiaankin niin vakava asia, että siitä täytyy huomauttaa täällä? Siis onpa aivan todella törkeää, että joku toinen asiakas on joutunut mahdollisesti odottamaan omaa vuoroaan muutaman sekunnin pidempään tuollaisen takia! Sitten tuo, että tervehditään kun siihen tulee sopiva tilaisuus, miksi siihenkin täytyy olla erikseen sopiva tilaisuus? Ja että Yhdysvalloista tarjottu töitä viikkaajana, no pitäisköhän sunkin ehdottaa pomolle, että jos vaikka palkkaisi viikkaajaan sinne teidän liikkeeseen, kun ette kerta ehdi pitää paikkoja siisteinä? Okei, ei ole tietenkään oikein, että tahallaan sotketaan paikkoja, mutta tosiaan, ei sitä aina voi jaksaa muistaa missä päin mikäkin rätti kaupassa sijaitsee, joten miksei tosiaan liikkeissä voisi olla tarpeeksi työntekijöitä, kun ei asiakkaat siellä kuitenkaan töissä ole, vaikka kaikki onkin niin itsepalvelua nykyään, kun ei mukamas ole varaa palkata riittävästi väkeä töihin. Ja että teiltä voi sitten kysyä mitä tahansa tuotteisiin liittyvää, ja teillä on aikaa etsiä kysymyksiin vastauksia ja soitella perään, muttei ole aikaa aina heti tervehtiä tai pitää liikettä siistissä kunnossa?
- oivoivali vali
sitähän se on,ja kuuluu asiakas palveluun. mutta hyvä että vaihdat työpaikkaa jos et siihen ole luotu.
- Menee miten menee
"Teidät on huomattu,vaikka ei ole aina aikaa tervehtiä."Siis mitä,minä pystyn tervehtimään aina.Voin esim. puhua,pakata ja nyökätä yhtäaikaa. Ei ole vaikeaa.Asiakkaalle vaan on hemmetin noloa,kun ei saa tervehdykseensä vastausta, myyjä tuijottaa ikäänkuin lävitse,silloin suurin osa kyllä valitettavasti poistuu ostamatta.
- Vastaus.
Olet laiska ja sopimaton työntekijä. Mene metsään.
- aina yhtä ällistynyt
Ei, vaan aloittaja puhuu ihan täyttä asiaa. Ei edes vaateostoksilla käynti ole sellaista ydinfysiikkaa, jollaiseksi naisasiakkaat sen mieltävät.
Se on nimittäin nähty niin monen vuoden aikana, että naiset sotkevat ja tuhoavat myymälässä kaiken. Vaatteet liataan meikkeihin ja ties mihin, kaikista suojahuiveista huolimatta, ne pudotetaan sovituskopin lattialle myttyyn nurinpäin ja tallotaan päälle, yms. Tai sitten pudotetaan lattialle ja ajetaan ostoskärryillä yli, kun ei viitsitä nostaa ylös. Naisasakkaat vaate- ja kenkäkaupassa ovat täysiä porsaita, ja tuottavat varkaiden ohella suurimman hävikin pelkällä sotkemisellaan!
Miehet ovat mukavia asiakkaita. Kysyvät mielipidettä, pyytävät apua koon määrittämisessä tai esim. sopivan paidan ja solmion valinnassa, sovittavat paria vaatetta kerrallaan, jotka ovat maltilla valinneet myymälästä ja lopuksi laittavat vaatteet takaisin vaatepuille ja vievät takaisin telineeseen. Ei aina välttämättä oikeaan telineeseen, mutta edes sinnepäin. Miten tällainen asia onnistuu loistavasti miehiltä, mutta ei naisilta?? Miksi naisten pitää viedä sovituskoppiin vuori vaatteita?
Olen jo oppinut sen, että jos sovituskopissa on läjäpäin miesten vaatteita, rouva on ollut mukana ostoksilla. Samaiset rouvat opettavat tyttärilleenkin pienestä pitäen samat sikailutavat.
- Teitä tullut vastaan.
Ehkä olet VÄHÄN väärällä alalla....
- asiakkaan mielipide
Olen aivan samaa mieltä keskustelun aloittaneen kanssa! Joskus asiakkaiden olisi hyvä miettiä myös omaa käytöstään. Jokaiselle tekisi varmasti hyvää kokeilla tuota työtä edes jonkin aikaa. Siinä sitä oppisi vastaisuudessa arvostamaan saamaansa palvelua. Miksi on niin vaikeaa kohdella sitä vaateliikkeen myyjää ihmisenä? Ja ennen kaikkea arvostaa toisen tekemää työtä edes sen verran, että ei jätä sotkua jälkeensä. Minulle ainakin on opetettu pienestä asti, että omat jäljet siivotaan AINA. Ja näin olen myös toiminut.
Ei ihan oikesti ole vaikea painaa mieleen mistä minkäkin vaatteen on ottanut. Jos ei kuitenkaan muista, voi myyjältä kysyä neuvoa siihenkin. Varmasti neuvovat tämän enenmmän kuin mielellään. Eikä se kokojen tarkistaminen pinossa olevista paidoista ole oikeasti niin vaikeaa. Ja jälleen, myyjältä voi pyytää apua tässäkin. Ei luulisi olevan niin vaikea kysäistä myyjältä omaa kokoa. Tähän on turha vedota, että ei halua vaivata myyjää moisella! Enemmän siitä on vaivaa, että sotkee liikettä minkä kerkiää.
Joskus on hyvä tuijotella muutakin kuin omaa napaansa :) Havahtukaa hyvät ihmiset! Onneksi enää en ole moneen vuoteen asiakaspalvelussa ollut. Itsekin entisellä aspa-urallani kovasti ärsyynnyin asiakkaiden tahallisesta sotkemisesta. Joskus jopa eritteitä löytyi vaatteista, kuten virtsaa, kakkaa, räkää ja jopa mälliä. Tämä oli törkeyden huippu.
Ymmärrän, ettei asiakkaat muista eri vaatteiden sijaintia. Tästä syystä sovituskoppien vieressä oleva tanko ylimääräisellse tavaralle oli tosi kätevä. Siltikään ei läheskään aina jaksettu viedä vaatteita tankolle, vaikkei sen ohi voinut olla kävelemättä poistuessaan sovitustilasta. Eikä tietenkään ne miljoonat laput auttaneet yhtään. Aivan turhaa työaikaa menee siivoillessa asiakkaiden vaatteita ja sitten ihmetellään, miksei hyllyjä ole täytetty. Valitettavasti koppisiivoiluun käytetty aika, on muilta tärkeämmiltä hommilta pois.
Muutaman kerran en ole ruokatauolle kerennyt, kun on ollut miljoona hommaa ja kovit sikamaisessa kunnossa varsinkin ale-aikoina.- asentaja(ko)
En ole ikinä ajatellut tätä asiaa vaatekaupan henkilökunnan silmistä. Olen mies joka ei niin usein käy vaatekaupassa shoppailemassa(enemmän menee rahaa työkaluihin ja muihin teknisiin vimpaimiin) Vien vaatteet aina takaisin paikoilleen vaatekaupassa, tosin viikkaamisessa olen aika kädetön, mutta vien silti takas paikoilleen.
- näin sen näen
asentaja(ko) kirjoitti:
En ole ikinä ajatellut tätä asiaa vaatekaupan henkilökunnan silmistä. Olen mies joka ei niin usein käy vaatekaupassa shoppailemassa(enemmän menee rahaa työkaluihin ja muihin teknisiin vimpaimiin) Vien vaatteet aina takaisin paikoilleen vaatekaupassa, tosin viikkaamisessa olen aika kädetön, mutta vien silti takas paikoilleen.
Kuule asentaja, oletkin malliasiakas. Useimmat miehet ovat, ja sanon tämän parinkymmenen vuoden vaatekauppakokemuksella. Oma lukunsa ovat ne mälliasiakkaat, eikä heidän perusteellaan voi vetää muuta johtopäätöstä, kuin että surullista, jos pitää alan lehtiin ja sovituskoppiin turvautua niissä asioissa.
Mutta pääsääntö ainakin omalla työpaikallani on se, että miehet eivät sotke vaatteita. Vaikka he eivät osaisi viikata tai laittaa takaisin samalle paikalle, niin koppiin eivät jätä ja se on todella iso asia, josta ainakin minä muistan kiitellä vuolaasti.
Naiset sen sijaan... aleaikana puoli tuntia kaupan avaamisen jälkeen joka ikinen sovituskoppi tursuaa vaatteita. Ne ovat yleensä hikisinä nurinpäin sovituskopin lattialla, jalkoihin poljettuina, meikissä ja ties missä. Ihan sama, kuinka paljon koukkuja ja tankoja on ripustamista varten, niin naiset eivät välitä yhtään, minkälaisen sekamelskan jättävät jälkeensä. Ja jos ovat sovituskopit täynnä, niin on naisten vaateosastokin sen näköinen, kuin villi puhvelilauma olisi rynnistänyt siitä läpi. Miesten vaateosasto ei oikeastaan koskaan, eikä tämä selity edes sillä, että miehet eivät ostaisi niin paljon vaatteita.
Valitettavaa käytöstä naisilta, ja harmittaa myyjiä, koska se koppien yletön tyhjentäminen on pois kaikista muista töistä. Ilmiö on verrattavissa vaikkapa siihen, että toimistossa asiakkaat heittelisivät koko ajan lomakkeita pitkin poikin lattioita, mutta eivät vahingossakaan sinne, minne pitäisi. Virkailijan olisi siis ensin kerättävä ne lomakkeet lattioilta ja lajiteltava ne, ennenkuin pääsisi tekemään niille mitään. Turhauttaisiko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277