Zwickwau

oli kopio

neuvostoliittolaisesta Pobedasta.
Tällaista potaskaa puhuu tämänpäivän IS:ssa valokuvamuistin omaava uusin todistaja Tulilahden murhiin.

Tämän tasoiset "tiedot" eivät taida niitä murhia ratkaista...

20

1331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Retkuilija

      se polakkien kopio?

    • korjataan

      se on ihan Zwickau. Murhista puhuminen ei kuulu tälle foorumille.

      • ........

        Zwickau oli nimi, mutta Pobedan kanssa sillä ei ollut yhtään mitään tekemistä. Zwickau oli jonkinasteinen Ifa F8:n jälkeläinen, josta jalostui sittemmin Trabant.


      • ........ kirjoitti:

        Zwickau oli nimi, mutta Pobedan kanssa sillä ei ollut yhtään mitään tekemistä. Zwickau oli jonkinasteinen Ifa F8:n jälkeläinen, josta jalostui sittemmin Trabant.

        Warren edeltäjä,Warre eka malli pohjautui ifa f8 ja F9 malleihin.


      • ........
        Niekku kirjoitti:

        Warren edeltäjä,Warre eka malli pohjautui ifa f8 ja F9 malleihin.

        Warren esi-isä oli tosiaan Ifa F9, ei F8. Näillä kahdella Ifan mallilla kun ei ollut valmistajaa lukuunottamatta yhtään mitään yhteistä. F8 oli sotaa edeltävän DKW:n kopio, jossa oli kaksisylinterinen moottori poikittain keulalla, samaan tapaan kuin myöhemmin Zwickaussa ja Trabantissa. Ifan moottrori oli nestejäähdytteinen, samaa moottoria käytettiin myös Zwickaussa. Samoin Zwickaun alusta oli Ifa F8: peruja, kori vain oli valmistettu "pahvista" kuten Trabissa myöhemmin. Trabin voimanlähde ilmajäähdytteinen. Ifa F9:ssä oli aivan toisenlainen kostruktio: siinä oli kolmepyttyinen moottori nokalla pitkittäin, samaan tapaan kuin Warressa myöhemmin ja kaksitahtisaabeissa.


      • Retkuilija
        ........ kirjoitti:

        Warren esi-isä oli tosiaan Ifa F9, ei F8. Näillä kahdella Ifan mallilla kun ei ollut valmistajaa lukuunottamatta yhtään mitään yhteistä. F8 oli sotaa edeltävän DKW:n kopio, jossa oli kaksisylinterinen moottori poikittain keulalla, samaan tapaan kuin myöhemmin Zwickaussa ja Trabantissa. Ifan moottrori oli nestejäähdytteinen, samaa moottoria käytettiin myös Zwickaussa. Samoin Zwickaun alusta oli Ifa F8: peruja, kori vain oli valmistettu "pahvista" kuten Trabissa myöhemmin. Trabin voimanlähde ilmajäähdytteinen. Ifa F9:ssä oli aivan toisenlainen kostruktio: siinä oli kolmepyttyinen moottori nokalla pitkittäin, samaan tapaan kuin Warressa myöhemmin ja kaksitahtisaabeissa.

        puolalainen 2 tahtinen paskakasa.

        http://www.youtube.com/watch?v=H1oWiJXcw_o&feature=related


    • Patevaan
      • Starikka 61

        Pobedaa tehtiin puolassa ja sen nimi oli warzova.


      • ...olet väärässä
        Starikka 61 kirjoitti:

        Pobedaa tehtiin puolassa ja sen nimi oli warzova.

        Kuten tässä nyt on moneen kertaan toisteltu, niin se puolalainen Pobeda oli Warszawa.


      • näi o....
        ...olet väärässä kirjoitti:

        Kuten tässä nyt on moneen kertaan toisteltu, niin se puolalainen Pobeda oli Warszawa.

        .

        mielikuva siitä zwickausta että oli kyl karhee ja katkera peli ajella


      • 7+10
        näi o.... kirjoitti:

        .

        mielikuva siitä zwickausta että oli kyl karhee ja katkera peli ajella

        Zwickau oli siitä metka peli, että siinä ei ollut takaluukkua, vaikka tavaratila olikin.
        Kuormaus ja purku tapahtui takapenkin selkänojan kääntämällä. Kokemus sekin!


      • Autokauppias evp.
        7+10 kirjoitti:

        Zwickau oli siitä metka peli, että siinä ei ollut takaluukkua, vaikka tavaratila olikin.
        Kuormaus ja purku tapahtui takapenkin selkänojan kääntämällä. Kokemus sekin!

        Selkäreppu-Mossessa (Stalin-Mosse) siinä oli kyllä tavaratilan lastaus takapenkin takaa, mutta Zwickauta en nyt muista... ehkä oli sittenkin?


      • DYNAStart
        Autokauppias evp. kirjoitti:

        Selkäreppu-Mossessa (Stalin-Mosse) siinä oli kyllä tavaratilan lastaus takapenkin takaa, mutta Zwickauta en nyt muista... ehkä oli sittenkin?

        Aikanaan pihallamme oli moinen vauhtipahvi, josta joku rosmosi moottorin DYNAstartteineen!
        Liekkö yhdistelmä päätynyt venekäyttöön, vai mihin lie? Poliisit asiaa tutkivat tuloksetta.

        Poiskuljetustaan odotellessaan "romu" sitten sai toimia tramboliinina ja siitä löytynee arkistoista aitoja valokuvia, joissa isot ja pienet ukot pomppivat auton päällä - pahvi piti muotonsa lähtöönsä asti, vaikka pintamaali rapisikin suurilta alueilta pois.

        Ei ollut takaluukkua - ei.


    • Patevaan
      • kerran

        ehkä se Warszawa vielä löytyy, varsinkin kun se jo tuolla alkupäässä jo kerran todettiin.


      • zwikau P70
        kerran kirjoitti:

        ehkä se Warszawa vielä löytyy, varsinkin kun se jo tuolla alkupäässä jo kerran todettiin.

        Zwikaulla ja Podedalla ei ollut muuta yhteistä, kuin neljä pyörää. Isälläni oli aikanaan tälläinen kulkine.
        Kulkine oli melkein kuin "ferrari", osittain putkiruno ja pinnat lujitemuovikori. Ei ollut arka ruosteelle :=)
        Moottorin 2-sylinterinen vesijäähdytteinen 2-tahtimoottori edessä poikittain. Muistaakseni kolmilovinen vaihteisto ja takaveto. Takakontin luukkua ei ollut, kuten ei monissa muissakaan "kilpaautoissa".
        Talvella oli yhtä lämmintä sisällä kuin ulkonakin. Mutta erittäin luotettava kulkine, ikinä ei tarvinnut tienpientareella kykkiä.


      • harppi-Saksasta...
        zwikau P70 kirjoitti:

        Zwikaulla ja Podedalla ei ollut muuta yhteistä, kuin neljä pyörää. Isälläni oli aikanaan tälläinen kulkine.
        Kulkine oli melkein kuin "ferrari", osittain putkiruno ja pinnat lujitemuovikori. Ei ollut arka ruosteelle :=)
        Moottorin 2-sylinterinen vesijäähdytteinen 2-tahtimoottori edessä poikittain. Muistaakseni kolmilovinen vaihteisto ja takaveto. Takakontin luukkua ei ollut, kuten ei monissa muissakaan "kilpaautoissa".
        Talvella oli yhtä lämmintä sisällä kuin ulkonakin. Mutta erittäin luotettava kulkine, ikinä ei tarvinnut tienpientareella kykkiä.

        vaikka ei nyt ihan ole Ifa taikka Warre, mutta tekotapaa kuvastanee oheinen juttu:

        http://www.youtube.com/watch?v=tRX7E0yZxh0


      • ...etuveto...
        zwikau P70 kirjoitti:

        Zwikaulla ja Podedalla ei ollut muuta yhteistä, kuin neljä pyörää. Isälläni oli aikanaan tälläinen kulkine.
        Kulkine oli melkein kuin "ferrari", osittain putkiruno ja pinnat lujitemuovikori. Ei ollut arka ruosteelle :=)
        Moottorin 2-sylinterinen vesijäähdytteinen 2-tahtimoottori edessä poikittain. Muistaakseni kolmilovinen vaihteisto ja takaveto. Takakontin luukkua ei ollut, kuten ei monissa muissakaan "kilpaautoissa".
        Talvella oli yhtä lämmintä sisällä kuin ulkonakin. Mutta erittäin luotettava kulkine, ikinä ei tarvinnut tienpientareella kykkiä.

        Zwickau oli 100% varmuudella etuvetoinen, kuten Ifat, Trabit ja Warretkin.


      • AUTOJA:.!%#?+

      • P70
        ...etuveto... kirjoitti:

        Zwickau oli 100% varmuudella etuvetoinen, kuten Ifat, Trabit ja Warretkin.

        tarkistin asian isältäni...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5680
    2. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2477
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

      Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      269
      1832
    4. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

      Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      26
      1502
    7. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    8. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1286
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1281
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

      Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      347
      1271
    Aihe