Ovatko muutkin koirien omistajat huomanneet, että jostain syystä somalit suorastan pelkäävät koiria? Monta monituista kertaa olen nähnyt, kun somalit ovat kiertäneet hoitokoiramme kaukaa. Meillä on siis hoidossa kääpiövillakoira narttu. Meille on myös huudeltu, että koiramme on vaarallinen ja uhkailtu tehdä rikosilmoitus poliisille. Tämä koira on siis oikeasti pikkuinen ja ei missään nimessä agressiivinen: menee menojaan kenestäkään välittämättä. Mistä johtuu juuri tuon ihmisryhmän kielteinen suhtautuminen koiriin?
"Koirasi on VAARALLINEN!"
28
722
Vastaukset
- ehkä sen
verran tutustua heidän uskontoonsa, kaikki kun eivät maailmassa ole kristittyjä. Islaminuskonto määrittelee koiran likaiseksi, jota ei saa koskea.
Kaikkien ei todellakaan tarvitse koirista tykätä, eikä koiriin koskea, mutta kun mennään huutelemaan ties mitä, uhkaillaan rikosilmoituksella ja kehotetaan tappaa koira, niin siinä vaiheessa minun ymmärrys eri kulttuureja kohtaan loppuu. Maassa maan tavalla - heidän on tapojamme kunnioitettava.
Saahan sitä koiraa vaikka kilometrin etäisyydeltä kiertää, mutten minäkään heille huutele: "Tuliko lakiuudistus, kun apinat kulkevat kaduilla ilman talutinta ja kuonokoppaa?", vaikka mieli kovasti tekisi.- ....
Nixukka kirjoitti:
Kaikkien ei todellakaan tarvitse koirista tykätä, eikä koiriin koskea, mutta kun mennään huutelemaan ties mitä, uhkaillaan rikosilmoituksella ja kehotetaan tappaa koira, niin siinä vaiheessa minun ymmärrys eri kulttuureja kohtaan loppuu. Maassa maan tavalla - heidän on tapojamme kunnioitettava.
Saahan sitä koiraa vaikka kilometrin etäisyydeltä kiertää, mutten minäkään heille huutele: "Tuliko lakiuudistus, kun apinat kulkevat kaduilla ilman talutinta ja kuonokoppaa?", vaikka mieli kovasti tekisi.Itse olen huomannut saman ja heidän käytös vahvistaa oman koiran käyttäytymistä että heitä täytyy varoa. Itsellä kun on ei niin pienikoira ja on aina jostain syystä tummiinpukeutuneita varonut(käytöstä ollaan pyritty korjaamaan koiran käytöstä kuitenkaan vahvistamatta sitä), tuohon soppaan kun tunkee somalin joka näyttää pelkonsa liiaksikkin asti niin sekasotku on valmis.
- varovainen...
.... kirjoitti:
Itse olen huomannut saman ja heidän käytös vahvistaa oman koiran käyttäytymistä että heitä täytyy varoa. Itsellä kun on ei niin pienikoira ja on aina jostain syystä tummiinpukeutuneita varonut(käytöstä ollaan pyritty korjaamaan koiran käytöstä kuitenkaan vahvistamatta sitä), tuohon soppaan kun tunkee somalin joka näyttää pelkonsa liiaksikkin asti niin sekasotku on valmis.
nykyään ei uskalla pahemmin ääneen mainita maahanmuuttajien "vioista" ettei leimaudu RRrrrasssssistiksi.. On se kumma kun meidän koirakulttuurimme aiheuttaa pahennusta ja huutelureaktioita näiltä mamuilta, Mikseivät he voi hyväksyä maamme tapoja?
- näkyjä?? ;)
varovainen... kirjoitti:
nykyään ei uskalla pahemmin ääneen mainita maahanmuuttajien "vioista" ettei leimaudu RRrrrasssssistiksi.. On se kumma kun meidän koirakulttuurimme aiheuttaa pahennusta ja huutelureaktioita näiltä mamuilta, Mikseivät he voi hyväksyä maamme tapoja?
Asun pk-seudulla ja olen nähnyt kaksi eri somalia ulkoiluttamassa koiraa :D
Harvinaista kyllä!
- sakemaanikko
täällä jossain ei ole somaleita, mutta kiinalaiset opiskelijat joskus pelkäsivät isoa ja kilttiä sakemanniani. Lohdutin koiraani sanomalla sille, ettei välitä, vaikka he eivät tykkää, koska he näkevät ison paistin.
- painitaan täällä
Meillä asuu seinänaapurina sieltäpäin kotoisin oleva pariskunta. Ei olla mihinkään tollaseen huuteluun törmätty, vaikka aihetta olisi ehkä enemmän kuin kertomasi mukaan teillä. Nämä ovat aika fiksua väkeä kuitenkin, jotka täällä asuvat.
Ja oman koirani suhtautuminen heihin ollut varsin negatiivista johtuen juuri mainitsemastasi kaukaa kiertämisestä. Kun koiraa tuijottaa silmiin ja väistää seinille hyppien, se antaa jotenkin omituisen epäilyttävän kuvan vähänkään vahtiviettisemmälle koiralle. Noiden on pakko olla kriminaaleja.
Sen verran olen heidän kanssaan keskustellut että johtuu, kuten aiemmin yksi mainitsi, heidän uskonnostaan jonka mukaan koira on likainen. Ja siksi jos koira koskettaa vaatteita, niin vaatteet pitäisi pestä välittömästi. Sitä kai yrittävät välttää. Ja siksi kiertävät kaukaa. Ja siitäkös rekku tykkää.
Muistui tosin mieleen yksi tilanne, ennen yllämainittujen muuttoa naapuriin ja kun koira oli vähän nuorempi, niin olin jo luottamassa siihen että voidaan päästä ulkolaisten ohitse reagoimatta ja eräässä rännissä tuli vastaan nuori somaliäiti lastenvaunujen kanssa. Kulman takaa tulivat vähän yllättäen ja koira oli fleksissä pitkällä edessä. Ei voinut enää vetää takaisin ilman rähinää, ja päätin antaa olla ja toivoa parasta. Koira meni ohi asiallisesti, mutta sitten kiinnostui naisesta ja kääntyi takaisin. Juuri siinä naisen kohdalla sitten karjaisin koiran nimen, josta tämä nainen säikähti ja karautti lastenvaunuilla kivikkoon. Josta koira taas säikähti ja aloitti rähinän. Silloin taisin kuulla "hullu mies-hullu koira"-kommentin. - neljän suora
Me kun tuossa keväällä harjoiteltiin uuden isohkon koirani kanssa bussilla matkustamista hiljaisena arki-iltana niin tapahtui seuraavaa:
Istuimme tyhjässä keskilevennyksessä kaikessa rauhassa,kun sisään lampsi nuori somalikundi ja käveli ohitsemme muutaman penkkirivin päähän.Lisäksemme bussissa oli muutama vanhempi rouva sekä suomalainen mieskuljettaja.
No tämä kundi siirtyi lähemmäksi meitä tuijottamaan koiraani ja rupesi kovalla äänellä selittämään,että heidän kulttuurissaan ei hyväksytä koiria.Siihen vastasin ystävälliseen sävyyn huutamatta,että meidän kulttuurissamme hyväksytään koirat,olemmehan suomalaisia.
Siihen jätkä huutamaan ,että koirani tuijottaa häntä ja meinaa varmaan kohta purra hänen uusia valkoisia lenkkareitaan,eikä minulla ole muutenkaan ole mitään oikeutta tuoda koiraa bussiin!
Koira tosiaan tuijotti häntä susimaisilla silmillään,mutta ei murissut eikä noussut seisomaan.Jätkä kailotti varmaan 3-4 pysäkinväliä koiravihaansa,kunnes kuski sai tarpeekseen ja sanoi napakasti,että nyt ulos äijä täältä riehumista!
Ei meinannut jätkä lähteä,kuski nousi kopistaan ja lähestyi käytävää pitkin,me istuttiin edelleen koiran kanssa keskellä ja kundi pujahti karkuun avoimesta takaovesta.Mennessään takaisin ratin taakse kuski rapsutti vielä koiraa korvan takaa ja sanoi :Maassa maan tavalla.
Mummelit taputtivat hänelle ja minä kiitin!^^Kyllähän tuijotta koira saa ketä tahansa, kunhan ei kiini käy. Jos niin ahdistavalta tuntuu, niin ainahan voi bussia tai paikkaa vaihtaa.
Olen saanut tarpeekseni somalien koiravihasta, jota he tulevat tänne saarnaamaan. Viime lauantain tapaus meni kuitenkin kaiken yli.
Olimme mieheni kanssa Kampissa Tennispalatsin pysäkillä odottamassa bussia. Meillä oli mukanamme pieni koira, joka nätisti istui sylissä ja katseli maailmaa. Siihen viereen tuli somali nainen, joka sanoi koiramme olevan vaarallinen ja agressiivinen. Minä totesin, ettei todellakaan ole.
Tämä nainen istui kanssamme samaan bussiin pari penkkiriviä eteenpäin ja jatkuvasti vilkuili toimiamme. Hän seurasi meitä kotiovelle asti ja huuteli koko matkan koiramme olevan agressiivinen. No, ihan ymmärrettävää oli, että mieheni pinna paloi ja sieltä tuli muutama kommentti: "Olet sinä paljon vaarallisempi kuin tämä koira. Miksei sulla ole kuonokoppaa ja talutinta? Enemmän sä niitä tarvitset kuin koiramme!" Tällä välin koira asianmukaisesti valjaissa kytkettynä kipittelee kotiin, vähät välittää mistään.
Nainen marssi kotiovellemme saakka ja soitti poliisit. Olimme pitkään yli puolen yön virkaeläinlääkärin luona teettämässä testejä ja toteamassa, ettei koira ole vaarallinen. Kyllähän kaikki näki, ettei siitä koirasta ollut mitään vaaraa, mutta kun dokumentaatio tarvittiin. Siinä meni kaunis lauantai-ilta tollasen hullun ämmän vuoksi.- sakemaanikko
Nixukka kirjoitti:
^^Kyllähän tuijotta koira saa ketä tahansa, kunhan ei kiini käy. Jos niin ahdistavalta tuntuu, niin ainahan voi bussia tai paikkaa vaihtaa.
Olen saanut tarpeekseni somalien koiravihasta, jota he tulevat tänne saarnaamaan. Viime lauantain tapaus meni kuitenkin kaiken yli.
Olimme mieheni kanssa Kampissa Tennispalatsin pysäkillä odottamassa bussia. Meillä oli mukanamme pieni koira, joka nätisti istui sylissä ja katseli maailmaa. Siihen viereen tuli somali nainen, joka sanoi koiramme olevan vaarallinen ja agressiivinen. Minä totesin, ettei todellakaan ole.
Tämä nainen istui kanssamme samaan bussiin pari penkkiriviä eteenpäin ja jatkuvasti vilkuili toimiamme. Hän seurasi meitä kotiovelle asti ja huuteli koko matkan koiramme olevan agressiivinen. No, ihan ymmärrettävää oli, että mieheni pinna paloi ja sieltä tuli muutama kommentti: "Olet sinä paljon vaarallisempi kuin tämä koira. Miksei sulla ole kuonokoppaa ja talutinta? Enemmän sä niitä tarvitset kuin koiramme!" Tällä välin koira asianmukaisesti valjaissa kytkettynä kipittelee kotiin, vähät välittää mistään.
Nainen marssi kotiovellemme saakka ja soitti poliisit. Olimme pitkään yli puolen yön virkaeläinlääkärin luona teettämässä testejä ja toteamassa, ettei koira ole vaarallinen. Kyllähän kaikki näki, ettei siitä koirasta ollut mitään vaaraa, mutta kun dokumentaatio tarvittiin. Siinä meni kaunis lauantai-ilta tollasen hullun ämmän vuoksi.jumalauta! Ja noita pakolaisia ollaan ottamassa lisää...
sakemaanikko kirjoitti:
jumalauta! Ja noita pakolaisia ollaan ottamassa lisää...
sinne Somaliaan kymmenen rotvaillerin kanssa, syön niiden ruokavarat tyhjiksi, vien niiden rahat, törttöillen ihan hulluna ja väitän niitä ihmisiä rasisteiksi, kun ei nuole mun koirien perseitä ja kulkee mun kämpän ohi häiriten mun pyhää unta. Saavat samalla mitalla takaisin!
- neljän suora
Nixukka kirjoitti:
^^Kyllähän tuijotta koira saa ketä tahansa, kunhan ei kiini käy. Jos niin ahdistavalta tuntuu, niin ainahan voi bussia tai paikkaa vaihtaa.
Nainen marssi kotiovellemme saakka ja soitti poliisit. Olimme pitkään yli puolen yön virkaeläinlääkärin luona teettämässä testejä ja toteamassa, ettei koira ole vaarallinen. Kyllähän kaikki näki, ettei siitä koirasta ollut mitään vaaraa, mutta kun dokumentaatio tarvittiin. Siinä meni kaunis lauantai-ilta tollasen hullun ämmän vuoksi.Siis mksi koira piti viedä lääkärille?Minkä dokumentaarion vuoksi?
neljän suora kirjoitti:
Siis mksi koira piti viedä lääkärille?Minkä dokumentaarion vuoksi?
Koska koira koettiin ulkopuolisen toimesta vaaralliseksi ja agressiiviseksi, eikä poliisi ole kyllin pätevä toteamaan pelkän ulkonäön perusteella koira ei vaaralliseksi, koira piti kuljettaa virkaeläinlääkärille arvioitavaksi ja samalla koiralta otettiin Rabies-vasta-ainekoe. Eli koko tyhmä sotku hikisen paperin tähden, ettei koiramme ole hullu.
- neloska
Nixukka kirjoitti:
Koska koira koettiin ulkopuolisen toimesta vaaralliseksi ja agressiiviseksi, eikä poliisi ole kyllin pätevä toteamaan pelkän ulkonäön perusteella koira ei vaaralliseksi, koira piti kuljettaa virkaeläinlääkärille arvioitavaksi ja samalla koiralta otettiin Rabies-vasta-ainekoe. Eli koko tyhmä sotku hikisen paperin tähden, ettei koiramme ole hullu.
Tää on kyl eka kerta kun tällasta tietoa tulee.Kirjoitatko nyt Helsingin päivystävästä pieneläinklinikasta?
Poliisin virkavelvollisuuksiin EI KUULU koiran ulkonäön perusteella tapahtuva määrittely.Heillä ei ole myöskään minkäännäköistä oikeutta kysellä rokotusten perään,mikäli esim purematilannetta ei ole tapahtunut.Rokotukset SUOMALAISTA SYNTYPERÄÄ olevilla koirilla ovat täysin omistajan vapaaehtoisen harkinnan varassa!
Voisitko hieman vielä selventää?
Kuka maksoi päivystysklinikan laskun? - tuntuu
neloska kirjoitti:
Tää on kyl eka kerta kun tällasta tietoa tulee.Kirjoitatko nyt Helsingin päivystävästä pieneläinklinikasta?
Poliisin virkavelvollisuuksiin EI KUULU koiran ulkonäön perusteella tapahtuva määrittely.Heillä ei ole myöskään minkäännäköistä oikeutta kysellä rokotusten perään,mikäli esim purematilannetta ei ole tapahtunut.Rokotukset SUOMALAISTA SYNTYPERÄÄ olevilla koirilla ovat täysin omistajan vapaaehtoisen harkinnan varassa!
Kuka maksoi päivystysklinikan laskun?että nixukka taisi nyt heittää vähän läppää...
neloska kirjoitti:
Kuka maksoi päivystysklinikan laskun?Eli ulkopuolinen väitti koiraa agressiiviseksi. Poliisi ei kysellyt rokotuksia, eikä määritellyt yhtään mitään. Aiemmassa viestissäni korostin, ettei POLIISI OLE PÄTEVÄ ARVIOIMAAN KOIRAA, joten tästä syystä TUONTIkoira toimitettiin eläinlääkärin arvioitavaksi. Laskua emme ole saaneet. Tipahtaa varmaan postiluukusta tai sitten ei, en tiedä.
- kuinkahan?
Nixukka kirjoitti:
Eli ulkopuolinen väitti koiraa agressiiviseksi. Poliisi ei kysellyt rokotuksia, eikä määritellyt yhtään mitään. Aiemmassa viestissäni korostin, ettei POLIISI OLE PÄTEVÄ ARVIOIMAAN KOIRAA, joten tästä syystä TUONTIkoira toimitettiin eläinlääkärin arvioitavaksi. Laskua emme ole saaneet. Tipahtaa varmaan postiluukusta tai sitten ei, en tiedä.
tämä nyt menikään. Aloituksessasi kerroit että kyseessä oli hoitokoira. Ja nyt se onkin yhtäkkiä muuttunut tuontikoiraksi. Ja omaksi. Kerroit että kyseessä olisi kääpiövillakoira, muuttuuko se nyt sitten rottwaileriksi jonka kanssa kehuit meneväsi syömään somaleja? Muuttuuko nyt se ei-agressiivisuuskin ja tosiasia on että koirasi on jo täysi ihmissyöjä?
Suo nyt anteeksi, mutta tämä keskustelu ei taida kuulua tänne vaan perussuomalaisten tupailtaan tai jakomäkeläisen ravintolan terassille.
Kyse ei liene koirista vaan somaleista joita kohtaan uhkut pyhää jihadia. Haiskahtaa trollilta. kuinkahan? kirjoitti:
tämä nyt menikään. Aloituksessasi kerroit että kyseessä oli hoitokoira. Ja nyt se onkin yhtäkkiä muuttunut tuontikoiraksi. Ja omaksi. Kerroit että kyseessä olisi kääpiövillakoira, muuttuuko se nyt sitten rottwaileriksi jonka kanssa kehuit meneväsi syömään somaleja? Muuttuuko nyt se ei-agressiivisuuskin ja tosiasia on että koirasi on jo täysi ihmissyöjä?
Suo nyt anteeksi, mutta tämä keskustelu ei taida kuulua tänne vaan perussuomalaisten tupailtaan tai jakomäkeläisen ravintolan terassille.
Kyse ei liene koirista vaan somaleista joita kohtaan uhkut pyhää jihadia. Haiskahtaa trollilta.On erittäin kiva, kun sanojani vääristellään kaiken, minkä keritään.
Siis tämä kyseinen "kauhukoira" on todellakin HOITOKOIRANI = koira, joka tilapäisesti asuu luonani omistajan loman aikana. TUONTIKOIRA = ulkomailta tuotu koira eli kaverini on tuonut koiran ulkomailta lemmikikseen, kasvattanut koiran pennusta aikuiseksi ja antanut minulle sen lomansa ajaksi hoitoon. Oletko sitä mieltä, että minulle tilapäiseen hoitoon annettu koira ei voi olla ulkomailta tuotu?
Sanoin meneväni syömään somaleja rotwaillerien kanssa, mutten todellakaan sanonut niiden olevan omia koiriani. Jos aivokapasiteetti riittää ymmärtämään aiemman viestini, jossa rotikat mainitsen, ironiseksi, ei pitäisi olla mitään sanottavaa.
Miksi ihmeessä haukut minua, kun et itsekään selkeästikään ole Suomen kieltä kunnolla taitava?
Kyllä, myönnän ihan rehellisesti olevan aika somali-kielteinen asenteeltani, sillä tämä ihmisryhmä käyttäytyy miellestäni hyvin ala-arvoisesti ja ei pätkän vertaakaan kunnioita suomalaisia. Jos somalille vähänkään huomauttaa jostain, niin heti kuuluu se kuuluisa "Suomalainen rasisiti" -virsi.- virsi?
Nixukka kirjoitti:
On erittäin kiva, kun sanojani vääristellään kaiken, minkä keritään.
Siis tämä kyseinen "kauhukoira" on todellakin HOITOKOIRANI = koira, joka tilapäisesti asuu luonani omistajan loman aikana. TUONTIKOIRA = ulkomailta tuotu koira eli kaverini on tuonut koiran ulkomailta lemmikikseen, kasvattanut koiran pennusta aikuiseksi ja antanut minulle sen lomansa ajaksi hoitoon. Oletko sitä mieltä, että minulle tilapäiseen hoitoon annettu koira ei voi olla ulkomailta tuotu?
Sanoin meneväni syömään somaleja rotwaillerien kanssa, mutten todellakaan sanonut niiden olevan omia koiriani. Jos aivokapasiteetti riittää ymmärtämään aiemman viestini, jossa rotikat mainitsen, ironiseksi, ei pitäisi olla mitään sanottavaa.
Miksi ihmeessä haukut minua, kun et itsekään selkeästikään ole Suomen kieltä kunnolla taitava?
Kyllä, myönnän ihan rehellisesti olevan aika somali-kielteinen asenteeltani, sillä tämä ihmisryhmä käyttäytyy miellestäni hyvin ala-arvoisesti ja ei pätkän vertaakaan kunnioita suomalaisia. Jos somalille vähänkään huomauttaa jostain, niin heti kuuluu se kuuluisa "Suomalainen rasisiti" -virsi.vaikuttaa aivan asialliselta sinua kohtaan, vaikutat kieltämättä rasistiselta.
- kuitenkin
Nixukka kirjoitti:
On erittäin kiva, kun sanojani vääristellään kaiken, minkä keritään.
Kyllä, myönnän ihan rehellisesti olevan aika somali-kielteinen asenteeltani, sillä tämä ihmisryhmä käyttäytyy miellestäni hyvin ala-arvoisesti ja ei pätkän vertaakaan kunnioita suomalaisia. Jos somalille vähänkään huomauttaa jostain, niin heti kuuluu se kuuluisa "Suomalainen rasisiti" -virsi.ihan pikkusen hilata asennettasi positiivisempaan suuntaan. Voipi olla että kun 'huomauttamisen jostakin' sijasta keskustelet asiasta rauhallisesti ja myönteisessä hengessä niin myöskin 'suomalainen rasisti'-kommentitkin vähenevät ratkaisevasti.
Miksi sinä muuten janoat heidän kunnioitustaan, jos kuitenkin pidät heitä jotenkin alempi-arvoisina jotka voisi syöttää vaikka koirille?
Edelleen olen sitä mieltä että tämä keskustelu tuottaisi kannaltasi parempaa hedelmää jossain jakomäkeläisessä kuppilassa kuin täällä. - neloska
Nixukka kirjoitti:
Eli ulkopuolinen väitti koiraa agressiiviseksi. Poliisi ei kysellyt rokotuksia, eikä määritellyt yhtään mitään. Aiemmassa viestissäni korostin, ettei POLIISI OLE PÄTEVÄ ARVIOIMAAN KOIRAA, joten tästä syystä TUONTIkoira toimitettiin eläinlääkärin arvioitavaksi. Laskua emme ole saaneet. Tipahtaa varmaan postiluukusta tai sitten ei, en tiedä.
Jos poliisi eli kissalanpoika ei kysele tai määrittele niin miksi ihmeessä koira piti viedä lekuriin? Kuka käski? Miksi veitte? Ja vielä kerran:
Minne veitte lauantai-iltana stadissa?
Kellä oli aikaa ottaa rabiestestit ties -kenen käskystä?
Oliko somali-rouva mukana? Otettiinko häneltäkin perheineen testit? Toki samaan laskuun plus teikäläiset päälle? neloska kirjoitti:
Jos poliisi eli kissalanpoika ei kysele tai määrittele niin miksi ihmeessä koira piti viedä lekuriin? Kuka käski? Miksi veitte? Ja vielä kerran:
Minne veitte lauantai-iltana stadissa?
Kellä oli aikaa ottaa rabiestestit ties -kenen käskystä?
Oliko somali-rouva mukana? Otettiinko häneltäkin perheineen testit? Toki samaan laskuun plus teikäläiset päälle?Poliisi saapui paikalle ja alkoi tiedustella tapahtunutta. Koska varsinaista puremista ei ollut tapahtunut, mutta ulkopuolinen kuitenkin koki koiran vaaralliseksi ja agressiiviseksi, meille POLIISI SUOSITTELI käyntiä päivystävällä eläinlääkärillä VIIKISSÄ. Sinne mentiin poliisin autolla. Eläinlääkäri otti koiralta kaikki tarvittavat näytteet ja katsasti koiraa. Arviointi koiran vaarallisuudesta/vaarattomuudesta toimitetaan poliisiasemalle käsittelyyn rikosilmoituksen liitteeksi.
Se somali ei ollut autossa mukana. Poliisi kuitenkin keskuteli hänen kanssaan talomme edustalla sillä aikaan, kun me otettiin kimpsumme ja kampsumme eläinlääkärireissua varten.Nixukka kirjoitti:
Poliisi saapui paikalle ja alkoi tiedustella tapahtunutta. Koska varsinaista puremista ei ollut tapahtunut, mutta ulkopuolinen kuitenkin koki koiran vaaralliseksi ja agressiiviseksi, meille POLIISI SUOSITTELI käyntiä päivystävällä eläinlääkärillä VIIKISSÄ. Sinne mentiin poliisin autolla. Eläinlääkäri otti koiralta kaikki tarvittavat näytteet ja katsasti koiraa. Arviointi koiran vaarallisuudesta/vaarattomuudesta toimitetaan poliisiasemalle käsittelyyn rikosilmoituksen liitteeksi.
Se somali ei ollut autossa mukana. Poliisi kuitenkin keskuteli hänen kanssaan talomme edustalla sillä aikaan, kun me otettiin kimpsumme ja kampsumme eläinlääkärireissua varten.Minusta oli paljon järkevämpää ravata kerran siellä eläinlääkärin luona, kuin kuunnella tollasta perätöntä huutamista.
Somalit tulevat kotimaahaamme sossutukien perässä ja tekevät täällä, mitä lystäävät pätkääkään kunnioittamatta suomalaisia. Tässä keskustelussa esittämäni tilanne vielä kerran todisti, että somalien miellestä meidän on kunnioitettava heidän tapojaan, muttei heidän tarvitse meidän tapoja kunnioittaa. Minä koen heidät erittäin epämiellyttäviksi. Minun epäkunnioitus somaleja kohtaan on täysin tähän keskusteluun kuulumaton asia. Päättykööt keskustelu siitä aiheesta.- vielä kerran
Nixukka kirjoitti:
Minusta oli paljon järkevämpää ravata kerran siellä eläinlääkärin luona, kuin kuunnella tollasta perätöntä huutamista.
Somalit tulevat kotimaahaamme sossutukien perässä ja tekevät täällä, mitä lystäävät pätkääkään kunnioittamatta suomalaisia. Tässä keskustelussa esittämäni tilanne vielä kerran todisti, että somalien miellestä meidän on kunnioitettava heidän tapojaan, muttei heidän tarvitse meidän tapoja kunnioittaa. Minä koen heidät erittäin epämiellyttäviksi. Minun epäkunnioitus somaleja kohtaan on täysin tähän keskusteluun kuulumaton asia. Päättykööt keskustelu siitä aiheesta."Minun epäkunnioitus somaleja kohtaan on täysin tähän keskusteluun kuulumaton asia. "
Miksi kuitenkin olet koko ajan tuonut sitä mielipidettäsi epäkunniotettavista somaleista niin kovin hanakasti esiin jos se mielestäsi ei kuulu tähän? Jos taas puolestaan hiukan muuttaisit suhtautumistasi, niin se voisi edesauttaa kunnioituksen saamisessa ihmisryhmältä joka kuvitelmasi mukaan ei kunnioita sinua riittävästi.
Mietipäs hetki tilannetta toisinpäin: Suomessa on käynnissä kansalaissota2 ja somalia on taas muuttunut kehittyneeksi valtioksi hyvällä sosiaalitukijärjestelmällä. Päätät paeta koirasi kanssa sinne. Pääset töihin paikalliseen yritykseen, teet töitä pienellä ulkomaalaisille maksettavalla palkalla. Saat kuitenkin aina kuulla joka kadunkulmaassa mee finni takasi himaas ja mitä sää tuut meirän maahan koiraas kusettaan ja sosiaalituillamme elämään. Onko kiva, mitä? Aiotko siis, kuten nyt saarnaat että somalien pitäisi täällä mukautua täysin sinun tahtoosi tuollaisen kielenkäyttösi jälkeen, mukautua somalialaiseen kulttuuriin ja laittaa koirasi paistiksi? Vai herääkö mielessäsi pienenpieni kapinahenki laittaa idioottimaisuuksia huudelleille kampoihin?
Jos suhtautumisesi heihin on tuota luokkaa mitä viesteistäsi on tullut ilmi, älä ihmettele sen seurauksia...
Pikkuriikkinen kunnioitus sinulta voisi tuoda paljon kunnioitusta sinulle itsellesi.
Ajattele sitä! - ....
vielä kerran kirjoitti:
"Minun epäkunnioitus somaleja kohtaan on täysin tähän keskusteluun kuulumaton asia. "
Miksi kuitenkin olet koko ajan tuonut sitä mielipidettäsi epäkunniotettavista somaleista niin kovin hanakasti esiin jos se mielestäsi ei kuulu tähän? Jos taas puolestaan hiukan muuttaisit suhtautumistasi, niin se voisi edesauttaa kunnioituksen saamisessa ihmisryhmältä joka kuvitelmasi mukaan ei kunnioita sinua riittävästi.
Mietipäs hetki tilannetta toisinpäin: Suomessa on käynnissä kansalaissota2 ja somalia on taas muuttunut kehittyneeksi valtioksi hyvällä sosiaalitukijärjestelmällä. Päätät paeta koirasi kanssa sinne. Pääset töihin paikalliseen yritykseen, teet töitä pienellä ulkomaalaisille maksettavalla palkalla. Saat kuitenkin aina kuulla joka kadunkulmaassa mee finni takasi himaas ja mitä sää tuut meirän maahan koiraas kusettaan ja sosiaalituillamme elämään. Onko kiva, mitä? Aiotko siis, kuten nyt saarnaat että somalien pitäisi täällä mukautua täysin sinun tahtoosi tuollaisen kielenkäyttösi jälkeen, mukautua somalialaiseen kulttuuriin ja laittaa koirasi paistiksi? Vai herääkö mielessäsi pienenpieni kapinahenki laittaa idioottimaisuuksia huudelleille kampoihin?
Jos suhtautumisesi heihin on tuota luokkaa mitä viesteistäsi on tullut ilmi, älä ihmettele sen seurauksia...
Pikkuriikkinen kunnioitus sinulta voisi tuoda paljon kunnioitusta sinulle itsellesi.
Ajattele sitä!Ajatteleppa omalle kohdallesi että et ole somaleille peräänhuuteleva vaan anna heidän olla rauhassa. Silti saat heistä negatiivisen kuvan peräntoisensa jälkeen... He huutelevat sinulle ja koirallesi. Vaikka he saavat lokaa niskaansa monesta suunnasta niin ei se tarkoita että vahinko pitää laittaa kiertämään ja möykätä sitten sellaselle henkilölle joka ei ole heidän perään mitään huutanut.
- mutta tällaista
.... kirjoitti:
Ajatteleppa omalle kohdallesi että et ole somaleille peräänhuuteleva vaan anna heidän olla rauhassa. Silti saat heistä negatiivisen kuvan peräntoisensa jälkeen... He huutelevat sinulle ja koirallesi. Vaikka he saavat lokaa niskaansa monesta suunnasta niin ei se tarkoita että vahinko pitää laittaa kiertämään ja möykätä sitten sellaselle henkilölle joka ei ole heidän perään mitään huutanut.
kuvaa ei ole tullut minulle. Miten ihmeessä juuri kaikista maailman ihmisistä sinulle? Kovasti ollut epäonnea. Vai olisko niin että näkevät jalkateriesi asennosta ajatuksesi.
- Ikävä sanoa
kuitenkin kirjoitti:
ihan pikkusen hilata asennettasi positiivisempaan suuntaan. Voipi olla että kun 'huomauttamisen jostakin' sijasta keskustelet asiasta rauhallisesti ja myönteisessä hengessä niin myöskin 'suomalainen rasisti'-kommentitkin vähenevät ratkaisevasti.
Miksi sinä muuten janoat heidän kunnioitustaan, jos kuitenkin pidät heitä jotenkin alempi-arvoisina jotka voisi syöttää vaikka koirille?
Edelleen olen sitä mieltä että tämä keskustelu tuottaisi kannaltasi parempaa hedelmää jossain jakomäkeläisessä kuppilassa kuin täällä.Keskustelun pointti voitaisiin tajuta, ei olisi mikään ihme vaikka suomalaiset suhtautuisivat miten rasistisesti somaleihin, koska näiden oma käytös vieraassa maassa pakolaisina asuessaan vieläpä armosta, antaa suurta aihetta muodostaa negatiivisia ennakkoluuloja heihin. Eikä se edes mitenkään liity ulkomuotoon, ihonväriin tai rotuun,vaan vain siihen, että niistä erotettavissa olevat ja tiettyä alkuperää olevat ihmiset käyttäytyvät niin kuin he käyttäytyvät.
En tarkoita sanoa, enkä ole sitä mieltä suinkaan, että pakolaisten tms ulkomaalaisten pitäisi nöyristelemällä nöyristellä tai nuolla suomalaisten varpaita,
mutta lienee täysin asianmukaista odottaa, että ihminen olisi jotenkin kiitollinen siitä, pääsee pois jostain sota-nälänhätä-tautiepidemia oloista, pakolaisleireiltä ja vakiintuneisiin oloihin, joissa mikään erikoinen ei uhkaa, mikäli ihminen itse käyttäytyy ihmisiksi.
Mitä nämä eivät kyllä tee,
mikä pistää miettimään,
onko sillä joku vallan aiheellinen syy, että niiden on ollut kotimaastaan lähdettävä, koska siellä niitä ei ole katseltu,
ja miettimään, eikö vika ole sitten heissä itsessään päänupissa, kasvatuksessa, luonteissa ja muussa sellaisessa, joka pistää ihmiset käyttäytymään ns heimokuntana tuollatapaa toisia ventovieraita ihmisiä kohtaan maassa, jonne heidät on kuten sanottua armosta otettu elätettäviksi ja "pakoon" .
Minulle on ihmisen alkuperä ja väri yhdentekevä. Ihminen saa mölöttää franseesia, engelskaa, svenskaa, finskaa, tai irokeesia. Se on yhdentekevä. Se ei ole yhdentekevä, mitä ihminen tekee ja kuinka käyttäytyy toisia ihmisiä kohtaan.
Kysymys minusta kuuluu,
pitääkö meidän ja miksi sietää jotain ihmisiä, jotka käyttäytyvät ulkomailla pakolaisasemassa vallan mahdottomasti muita ihmisiä kohtaan, joilta he saavat apua - kaikilta meiltä yhteiskunnan jäseniltä ?
Miksi pitäisi ?
Miksi siellä alkuperämaassa sitten ei pidä, ja jos siellä ei pidetä, niin miksi meidän pitäisi pitää ?
Mekin olemme tapelleet keskenämme, suomalaiset, mutta emme me ole lähteneet vinkumaan mihinkään pakolaisiksi itkien parkuen ja ruveten sitten uudessa kotimaassa maanvaivaksi.
Näitä ulkomaisia ei ns kotouteta tarpeeksi. Kotouttamisen suunnittelijat ja valvojat potkut persuuksiin ja ministeriöissä jotain tehtävä. Asia on yksinkertaisesti niin, ettei näitä täysin vieraan kulttuuripiirin mahdollisesti sitten oikeastikin traumatisoituneita ihmisiä pidä pistää tänne näin vähäisen kulttuurillisen kasvatuksen saaneina tallustelemaan "vapaalle jalalle", koska käytännössä se on täysin ylioptimistista.
Meilläkin asuu kaukoidästä tulleita pakolaisia vastapäiseswsä ovessa.
Nämä eivät ymmärrä edes ovien lukitsemisen päälle. Eivät osaa mitenkään kieltä kuin ujon hein. Olen nyt 1,5v katsellut, ja ei näillä ole toivoakaan alkaa itsekseen oppia sulautumaan suomalaiseen väestöön missään positiivisessa mielesssä. Max nuoriso sulautuu negatiivisempään suomalaiseen "jengiin" negatiiviseen tyyliin.
En minä sitten tiedä mitä hyvää suomalaisten päättäjien mielestä siinä on edes näille itsellensä.
Minä en näe mitään.
Kukaan naapuri osaa sanan sanaa näiden kanssa keskustella. Alkuperäiskieltä ei kukaan ymmärrä, mitään muuta eivät osaa, tosiaan sen hein tai jotain suomea.
Hyvin kotoutettuja ?! Kyllä siinäkin sen tekijät lienevät vetämässä vain rahaa valtiolta ja kunnilta tekemättä mitään merkittävää. Sitten nämä ihmiset ovat heitteillä täällä slummilähiöissä.
Hyvä elämänalku. Ei sillä, ei meistä suomalaisistakaan ns tavallisista ja vähäosaisista kukaan välitä. ....
Mutta surkeaa mahtaa se näidenkin kohtalo olla liki ummikkoina vieraassa maassa vailla kunnon opetusta, etenkin naisilla ja vielä vanhemmilla naisilla hyvin kuin pulloumpiossa. - vaikka sinä
Ikävä sanoa kirjoitti:
Keskustelun pointti voitaisiin tajuta, ei olisi mikään ihme vaikka suomalaiset suhtautuisivat miten rasistisesti somaleihin, koska näiden oma käytös vieraassa maassa pakolaisina asuessaan vieläpä armosta, antaa suurta aihetta muodostaa negatiivisia ennakkoluuloja heihin. Eikä se edes mitenkään liity ulkomuotoon, ihonväriin tai rotuun,vaan vain siihen, että niistä erotettavissa olevat ja tiettyä alkuperää olevat ihmiset käyttäytyvät niin kuin he käyttäytyvät.
En tarkoita sanoa, enkä ole sitä mieltä suinkaan, että pakolaisten tms ulkomaalaisten pitäisi nöyristelemällä nöyristellä tai nuolla suomalaisten varpaita,
mutta lienee täysin asianmukaista odottaa, että ihminen olisi jotenkin kiitollinen siitä, pääsee pois jostain sota-nälänhätä-tautiepidemia oloista, pakolaisleireiltä ja vakiintuneisiin oloihin, joissa mikään erikoinen ei uhkaa, mikäli ihminen itse käyttäytyy ihmisiksi.
Mitä nämä eivät kyllä tee,
mikä pistää miettimään,
onko sillä joku vallan aiheellinen syy, että niiden on ollut kotimaastaan lähdettävä, koska siellä niitä ei ole katseltu,
ja miettimään, eikö vika ole sitten heissä itsessään päänupissa, kasvatuksessa, luonteissa ja muussa sellaisessa, joka pistää ihmiset käyttäytymään ns heimokuntana tuollatapaa toisia ventovieraita ihmisiä kohtaan maassa, jonne heidät on kuten sanottua armosta otettu elätettäviksi ja "pakoon" .
Minulle on ihmisen alkuperä ja väri yhdentekevä. Ihminen saa mölöttää franseesia, engelskaa, svenskaa, finskaa, tai irokeesia. Se on yhdentekevä. Se ei ole yhdentekevä, mitä ihminen tekee ja kuinka käyttäytyy toisia ihmisiä kohtaan.
Kysymys minusta kuuluu,
pitääkö meidän ja miksi sietää jotain ihmisiä, jotka käyttäytyvät ulkomailla pakolaisasemassa vallan mahdottomasti muita ihmisiä kohtaan, joilta he saavat apua - kaikilta meiltä yhteiskunnan jäseniltä ?
Miksi pitäisi ?
Miksi siellä alkuperämaassa sitten ei pidä, ja jos siellä ei pidetä, niin miksi meidän pitäisi pitää ?
Mekin olemme tapelleet keskenämme, suomalaiset, mutta emme me ole lähteneet vinkumaan mihinkään pakolaisiksi itkien parkuen ja ruveten sitten uudessa kotimaassa maanvaivaksi.
Näitä ulkomaisia ei ns kotouteta tarpeeksi. Kotouttamisen suunnittelijat ja valvojat potkut persuuksiin ja ministeriöissä jotain tehtävä. Asia on yksinkertaisesti niin, ettei näitä täysin vieraan kulttuuripiirin mahdollisesti sitten oikeastikin traumatisoituneita ihmisiä pidä pistää tänne näin vähäisen kulttuurillisen kasvatuksen saaneina tallustelemaan "vapaalle jalalle", koska käytännössä se on täysin ylioptimistista.
Meilläkin asuu kaukoidästä tulleita pakolaisia vastapäiseswsä ovessa.
Nämä eivät ymmärrä edes ovien lukitsemisen päälle. Eivät osaa mitenkään kieltä kuin ujon hein. Olen nyt 1,5v katsellut, ja ei näillä ole toivoakaan alkaa itsekseen oppia sulautumaan suomalaiseen väestöön missään positiivisessa mielesssä. Max nuoriso sulautuu negatiivisempään suomalaiseen "jengiin" negatiiviseen tyyliin.
En minä sitten tiedä mitä hyvää suomalaisten päättäjien mielestä siinä on edes näille itsellensä.
Minä en näe mitään.
Kukaan naapuri osaa sanan sanaa näiden kanssa keskustella. Alkuperäiskieltä ei kukaan ymmärrä, mitään muuta eivät osaa, tosiaan sen hein tai jotain suomea.
Hyvin kotoutettuja ?! Kyllä siinäkin sen tekijät lienevät vetämässä vain rahaa valtiolta ja kunnilta tekemättä mitään merkittävää. Sitten nämä ihmiset ovat heitteillä täällä slummilähiöissä.
Hyvä elämänalku. Ei sillä, ei meistä suomalaisistakaan ns tavallisista ja vähäosaisista kukaan välitä. ....
Mutta surkeaa mahtaa se näidenkin kohtalo olla liki ummikkoina vieraassa maassa vailla kunnon opetusta, etenkin naisilla ja vielä vanhemmilla naisilla hyvin kuin pulloumpiossa.olisit nyt joutunut yhtäkkiä reväistyksi suomesta somaliaan, kuinkahan nopeasti mahtaisit itse oppia kyseisen kielen? Tuskin puolitoista vuotta riittäisi.
Kuten sanoit:
"Mutta surkeaa mahtaa se näidenkin kohtalo olla liki ummikkoina vieraassa maassa vailla kunnon opetusta, etenkin naisilla ja vielä vanhemmilla naisilla hyvin kuin pulloumpiossa."
Olisikohan sulla mitään mahdollisuutta ottaa ohjat omalta pieneltä osaltasi käsiisi ja opettaa suomen kielen alkeita näille vastapäätä asuville venepakolaisille? Onhan se varmasti pitkä ja vaikea prosessi, mutta sen päättyessä olisit varmasti paljon rikkaampi tiedossa ja ymmärryksessä. Ja sen lisäksi olisit ehkä saanut yhden hyvän naapurin lisää. Kenties olisit "osasyyllinen" yhden jenginkin muodostumiseen kotilähiöösi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496545Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6612791Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.921197- 841195
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 72992
- 228875