Cadillac Fleetwood tietoa

jepuliis

Tarkoitus olisi ostaa Fleetwood tässä tulevaisuudessa.Voisiko joku valaista että millä koneilla/iskunvaimennus vuosimallit 92-95 Fleetwoodit ovat.Kiitos asiallisista vastauksista.

14

3052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • caddd

      Nämä Fleetwoodit on mulle vähän vieraampia autoja, mutta tietääkseni 94-96 mallit on varustettu 5,7 l itran LT1 koneella ja ehkä juurikin niitä kannattaisi metsästää. Aikaisempi 5,7 on tyypiltään LO5 ja se on ihan eri kone , tehoja on 185 hp kun taas LT1:sessä on 260 hp, mutta kummatkaan ei ole Caddyn omia , vaan GM:n yleiskoneita, tosin LO5 on ns Chevyn pikkulohko...vanha ja tuttu .

      92 voi sitten löytyä Caddyn oma 4,9 litrainen, (ei siis Northstar) siintä en osaa sanoa juurikaan mitään.

      Iskunvaimennus taitaa olla kaikissa Fleetwoodeissa ihan perinteinen, eikä siis kuten Sevillessä käytetty aktiivinen järjestelmä ... sen puoleen ei siis tarvi pelätä kaalliita remontteja .

      Suosittelen sitä LT1 pannulla olevan Fleetwoodin etsimistä.

      • =Klassikko

        Ensinnäkin ne vanhemmat 80-luvun ja 90-luvun alun Fleetwoodit (Fleetwood siis Cadillacin lippulaiva ollut aina) olivat etuovetoja ja tosiaan alle 5 litraisia V8:seja.

        Sitten vuodelle 1993 tuli uusi korimalli, perinteitä kunnioittava takavetoinen, aikansa upein edustusauto. Tuota korimallia tehtiin vuoteen 1996 asti, ja näistä vuosien 1995 ja vuosien 1996 mallit ovat erityisiä: varustettu facelift korilla eli peilit mm erilaiset (muitakin eroja on) ja niissä on ennenkaikkea Corvettesta otettu LT1 V8 tekniikkana. Tuon upean moottorin ansiosta Fleetwood kiihtyy edelleen suuresta koristaan huolimatta uskomattoman kovaa vaikkei mikään ralliauto tietenkään luonteensa puolesta ole, ja kukaan tuskin noilla kaahaa vaan ajaa mielummin arvokkaasti. vuoden 1994 malli ei ollut facelift mutta ensimmäisen kerran LT-1 koneella toki.

        Erityisesti noiden 1995 ja 1996 mallien arvo on maailmalla noususuunnassa ollut jo jonkun aikaa: ko. autoja pidetään yleisesti viimeisinä oikeina Cadillaceinä siis kromia, nahkaa, suuret tilat, upea muotoilu, takaveto, tehokas V8 pitkittäin asennettuna, viiruvalot takana. Kannattaa olla tarkkana ettei osta paljon kenkää saanutta loppuunajettua auringon paahtamaa tulvajenkkituontia. Tuon ikäisessä autossa ylläpito on ollut kaiken A ja O, auton kunto kertoo millaisessa kyydissä se on ollut.


      • Se on hyvä
        =Klassikko kirjoitti:

        Ensinnäkin ne vanhemmat 80-luvun ja 90-luvun alun Fleetwoodit (Fleetwood siis Cadillacin lippulaiva ollut aina) olivat etuovetoja ja tosiaan alle 5 litraisia V8:seja.

        Sitten vuodelle 1993 tuli uusi korimalli, perinteitä kunnioittava takavetoinen, aikansa upein edustusauto. Tuota korimallia tehtiin vuoteen 1996 asti, ja näistä vuosien 1995 ja vuosien 1996 mallit ovat erityisiä: varustettu facelift korilla eli peilit mm erilaiset (muitakin eroja on) ja niissä on ennenkaikkea Corvettesta otettu LT1 V8 tekniikkana. Tuon upean moottorin ansiosta Fleetwood kiihtyy edelleen suuresta koristaan huolimatta uskomattoman kovaa vaikkei mikään ralliauto tietenkään luonteensa puolesta ole, ja kukaan tuskin noilla kaahaa vaan ajaa mielummin arvokkaasti. vuoden 1994 malli ei ollut facelift mutta ensimmäisen kerran LT-1 koneella toki.

        Erityisesti noiden 1995 ja 1996 mallien arvo on maailmalla noususuunnassa ollut jo jonkun aikaa: ko. autoja pidetään yleisesti viimeisinä oikeina Cadillaceinä siis kromia, nahkaa, suuret tilat, upea muotoilu, takaveto, tehokas V8 pitkittäin asennettuna, viiruvalot takana. Kannattaa olla tarkkana ettei osta paljon kenkää saanutta loppuunajettua auringon paahtamaa tulvajenkkituontia. Tuon ikäisessä autossa ylläpito on ollut kaiken A ja O, auton kunto kertoo millaisessa kyydissä se on ollut.

        Saa paremman kilohinnan rompparista.


      • Cadillac=Only One
        Se on hyvä kirjoitti:

        Saa paremman kilohinnan rompparista.

        ..ja toiset tykkää Autoista ;)


      • jepuliis
        =Klassikko kirjoitti:

        Ensinnäkin ne vanhemmat 80-luvun ja 90-luvun alun Fleetwoodit (Fleetwood siis Cadillacin lippulaiva ollut aina) olivat etuovetoja ja tosiaan alle 5 litraisia V8:seja.

        Sitten vuodelle 1993 tuli uusi korimalli, perinteitä kunnioittava takavetoinen, aikansa upein edustusauto. Tuota korimallia tehtiin vuoteen 1996 asti, ja näistä vuosien 1995 ja vuosien 1996 mallit ovat erityisiä: varustettu facelift korilla eli peilit mm erilaiset (muitakin eroja on) ja niissä on ennenkaikkea Corvettesta otettu LT1 V8 tekniikkana. Tuon upean moottorin ansiosta Fleetwood kiihtyy edelleen suuresta koristaan huolimatta uskomattoman kovaa vaikkei mikään ralliauto tietenkään luonteensa puolesta ole, ja kukaan tuskin noilla kaahaa vaan ajaa mielummin arvokkaasti. vuoden 1994 malli ei ollut facelift mutta ensimmäisen kerran LT-1 koneella toki.

        Erityisesti noiden 1995 ja 1996 mallien arvo on maailmalla noususuunnassa ollut jo jonkun aikaa: ko. autoja pidetään yleisesti viimeisinä oikeina Cadillaceinä siis kromia, nahkaa, suuret tilat, upea muotoilu, takaveto, tehokas V8 pitkittäin asennettuna, viiruvalot takana. Kannattaa olla tarkkana ettei osta paljon kenkää saanutta loppuunajettua auringon paahtamaa tulvajenkkituontia. Tuon ikäisessä autossa ylläpito on ollut kaiken A ja O, auton kunto kertoo millaisessa kyydissä se on ollut.

        Miten eroaa LT kone tavallisesta.Kiitos asiantuntevasta vastauksesta,jäi vaan toi kone kaivelemaan.


      • caddd
        jepuliis kirjoitti:

        Miten eroaa LT kone tavallisesta.Kiitos asiantuntevasta vastauksesta,jäi vaan toi kone kaivelemaan.

        Seuraa minne tulpanjohdot menevät, tavallisessa koneessa virranjakaja on ylhäällä takana ja LT koneessa taas edessä alhaalla ... katso linkin koneet
        http://www.novak-adapt.com/knowledge/chevy_small_block_v8.htm


      • caddd
        caddd kirjoitti:

        Seuraa minne tulpanjohdot menevät, tavallisessa koneessa virranjakaja on ylhäällä takana ja LT koneessa taas edessä alhaalla ... katso linkin koneet
        http://www.novak-adapt.com/knowledge/chevy_small_block_v8.htm

        että koneet eroittaa noi parhaiten .. mutta se miten koneet eroaa toisistaan ? alumiinikannet, vedenkierto toistenpäin , jne jne ... muut saa jatkaa :)


      • pörje
        caddd kirjoitti:

        että koneet eroittaa noi parhaiten .. mutta se miten koneet eroaa toisistaan ? alumiinikannet, vedenkierto toistenpäin , jne jne ... muut saa jatkaa :)

        käkkylän LT1 moottorissa on 260hv ja 1993 vuosimallissa on 5.7l L05 mikä tuottaa 185hv eli ihan aikamoinen ero on LT1 moottoriin ja veikkaisin että LT1 kuluttaa vähemmän! kun ei tarvi ajaa kasu pohjassa ;)
        en oo ikinä ajannut gm tuotetta missä olis toi L05. mutta...

        l05
        http://www.jeyping.com/cars/cadillac/064.jpg

        lt1
        http://paloneva.freeshell.org/fleetw/fleetwood07.jpg

        tosta voi lukee mitä asiasta keskustellaan cadillac foorumissa
        http://www.cadillacforums.com/forums/5-0-5-7/82484-difference-bethween-l05-lt1.html

        PS. mulla on camarossa LT1(tuottaa 275-285hv) mikä on aivan loistava moottori! voimaa on aika tarpeeksi ja yhdistetty kulutus pysyy noin 12-14 litrassa, (50% taajama 50%kaupunki) mikä mielestäni ei oo yhtään hassumpi, (jos ottaa huomioon että mun entinen 170hv volvo vei sen 12 litraa...)
        tosin maantiellä pääsee jopa 8-9litraan satasella ;)
        mutta kuka nyt ostaa näitä autoja kulutuksen takia :D


      • juupajuu...
        =Klassikko kirjoitti:

        Ensinnäkin ne vanhemmat 80-luvun ja 90-luvun alun Fleetwoodit (Fleetwood siis Cadillacin lippulaiva ollut aina) olivat etuovetoja ja tosiaan alle 5 litraisia V8:seja.

        Sitten vuodelle 1993 tuli uusi korimalli, perinteitä kunnioittava takavetoinen, aikansa upein edustusauto. Tuota korimallia tehtiin vuoteen 1996 asti, ja näistä vuosien 1995 ja vuosien 1996 mallit ovat erityisiä: varustettu facelift korilla eli peilit mm erilaiset (muitakin eroja on) ja niissä on ennenkaikkea Corvettesta otettu LT1 V8 tekniikkana. Tuon upean moottorin ansiosta Fleetwood kiihtyy edelleen suuresta koristaan huolimatta uskomattoman kovaa vaikkei mikään ralliauto tietenkään luonteensa puolesta ole, ja kukaan tuskin noilla kaahaa vaan ajaa mielummin arvokkaasti. vuoden 1994 malli ei ollut facelift mutta ensimmäisen kerran LT-1 koneella toki.

        Erityisesti noiden 1995 ja 1996 mallien arvo on maailmalla noususuunnassa ollut jo jonkun aikaa: ko. autoja pidetään yleisesti viimeisinä oikeina Cadillaceinä siis kromia, nahkaa, suuret tilat, upea muotoilu, takaveto, tehokas V8 pitkittäin asennettuna, viiruvalot takana. Kannattaa olla tarkkana ettei osta paljon kenkää saanutta loppuunajettua auringon paahtamaa tulvajenkkituontia. Tuon ikäisessä autossa ylläpito on ollut kaiken A ja O, auton kunto kertoo millaisessa kyydissä se on ollut.

        84-vuotinen on kyllä ainakin takavetoinen....


    • Fleetman

      Cadillac Fleetwood D`Elegance 1992, ollut meidän perheessä 10 vuotta ja jatkuu pito edelleen.
      Auto on hieno ja jopa "taloudellinen" kaikella tapaa, kyyti hyvää. Caddy ollut 9 vuotta ympärivuotisessa käytössä, mainio talviauto ETUVETONSA ansiosta, emme halua vielä luopua autosta ja pidämme sen "A1"-kuntoisena niimpä siirryttin kesä käyttöön ja ostettiin talvi/mökki-auto lisäksi!

    • CADDY no 1

      Minä olen katellut muutamia 4.9l koneisia 90- luvun alun cadyjä, mutta oikein mieleistä ei ole löytynyt. Sanovat että toi 4.9 olisi taloudellinen ja kestäväkin, mutta tiedä sitten noita juttuja. Hinta on noissa mielestäni aivan liian korkeella, ainakin kilometreihin nähden ja jos kilsoja on vähän niin on sitten ilmennyt koeajolla jotain muuta vikaa. Tuntuu hurjalta, kun kuluneista ja mielettömästi ajetuista pyydetään aivan uskomattoman kallista hintaa, miksi maksaa loppuunajetusta autosta lähes kymppitonnia kun oikee hinta sellaisesta olisi tonni tai korkeintaan pari.

    • VÄLIINPUTOAJA

      Fleedwood 90- luvun alun malleista, vähän ajetuista ( alle 100tkm ) hinta olisi n. 5000- 7000 euroa ns. kohtuu hinta. Mutta jos kilsoja alkaa olla puolimiljoonaa ja pirssi jo yleensäkin väkisinkin kuluneen oloinen ja tekniikaltaan suurinpiirtein jo tuolloin suuria remontteja vailla, niin hinta olisi tosiaankin mielestäni korkeintaan tonni. Kyse ei ole mistään suositusta caddy mallista, harrastajatkin kiertävät kys. mallin yleensä kaukaa. ON KOKEMUSTA.

    • kdioojd

      Vanha ketju, mutta tuohan minulle 5000e 90-luvun fleetwood, mikä huippukunnossa..Tai oikeastaan, otan kolme samalla.

    • Porukka sekottaa aina De Villen ja Fleetwoodin. Fleetwood ollut aina takavetoinen. 80-luvulla vanhan liiton käkkylämäinen, sitten 91/92 tuli tuo Capricesta kehitelty isoin Fleetwood. Ovet, sisusta samat, keulaa ja perää jatkettu. Seville, De Ville (Jonka 80-luvun lopun/90-luvun alun versiota myydään netissä usein virheellisesti Fleetwoodina) , sekä isoimpana Fleetwood. Kaikki täysin eri malleja. En tiedä onko suomessa rekisteröity papereihin De Villejä Fleetwoodeiksi, kun niin usein näen ko. virhettä Nettiautossa. Tälle yhdelle vastanneelle etuvetoisen '92:sen omistajalle, sinun autosi ei ole Fleetwood, vaan De Ville. Toinen vaihtoehto on, että välivuosina vanhan ja uuden Fleetwood-korimallin välillä, De Villen parasta varustelutasoa on myyty Fleetwoodina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      198
      1562
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1298
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      53
      1077
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      975
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      893
    6. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      893
    7. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      882
    8. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      45
      879
    9. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      850
    10. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      820
    Aihe