vw polo museorekkariin?

kasaritukka

Ostin tuossa vm.84 pulun, halvalla. Sillä on ajettu vain 236 tuhatta, eli n. 10000/vuosi ja huoltokirja on kattava. Se on ollut toisella omistajallaan 20 vuotta ja ukko on pitänyt sitä ihan vimpan päälle hyvin.
Se on nyt mulla työajossa 5-kilsaa suunta. Sitä ei ole koskaan hitsattu ja pohja on vieläkin lähes täysin ruosteeton.
Sisusta on ikikestävää matskua ja täysin silpomaton, virheetön ja ryhdissä.
Pyörinä on joko orkikset peltivanteet tai volkkarin omat silloiset alumiinivanteet.

Tottakai käytön jälkiä näkyy, eli maalivammaa on, mutta edelleen orkkis maali niskassa. Jarrut joutuu ehkä täys-remppaamaan vuoden-parin päästä, ja koneen yläkerta alkaa olemaan vähän äänekäs, vaikka huoltokirjan mukaan täysi venttiiliremppa on tehty joskus 90-luvulla. Kone on myös hoonattu joskus silloin.
Myös alustan puslat ja nivelet ja iskarit kannattaa varmaan uusia kerralla sitten kun johonkin tulee klabatusta.
Moottorin kannatinkumit on kanssa löystyneet ja kaipais uusintaa.


Onkohan tuollaista mitään järkeä laittaa museo-kuntoon, miten hyvässä kuosissa sen ylipäätään pitäisi olla? Mikä se museoikä oli?
25v vai 30v?
Onko noita yhtään museorekkarissa?

Olis jotenkin sääli kuluttaa sitä poloa loppuun ja viedä se paaliin parin vuoden päästä, eihän se kaksinen kulkine ole mutta ilmeisen laadukas ja ikuisen oloinen, ja todella vähäruokainen.

5

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasaritukka

      Kuulin uutta: Se on kuulemma harvinaista mallia koska siinä on neliskanttiset etulamput! Ppersk.. Eikä niitä lokarinkaarien muovisuojia.
      Täytyy myöntää että yhtään samanlaista ei ole tulla rallattanut vastaan...

    • jos on tilat

      laitella. Muista sitten että auton tulee olla jotakuinkin siinä kunnossa kuin se on uutena ostettaessa ollut jos sen meinaat museokatsastaa. Eli saattaa vaatia kokonaan uudelleen maalauksen, mitkään spraymaalipaikat ei kelpaa jne. Hyvin vähänhän noita 80 lukulaisia käyttöautoja on entisöity, vaikka syytä ehkä olisi kun niitä vielä löytää hyväkuntoisia jotka suht vähällä laitolla olisi laitettavissa. Muutamien vuosien päästä asiat on toisin, suurin osa on paalissa ja jäljellä olevat isotöisiä pommeja.

      • Geeli hius

        Jospa tuo tuossa käytön aikana korjaantuisi, se oli niin halpa että siihen voi upottaa jokusen satkun/vuosi, korjauksiin ja huoltoon että pysyy käyttöarvoisessa kunnossa.
        On sen verran hyvä pohja että siihen voi väsätä tukevan kakun.

        Kyllä se sen maalin tarvii sitten jossain vaiheessa, pari paikkamaalausta on tehty näköjään koli-koli-pullolla. Olen parit autot maalaillut jo, en museoon vaan muuten vaan ja se on sitten se ihan vika jonka teen -jos teen. On aika työlästä hommaa jos aikoo tehdä hyvän. Hyvä että sitä ei ole jo maalattu yli eikä "vittumaisissa" paikoissa näy kittailun jälkiä.

        Vakuutus ei tuohon maksa paljon ilman museotäplääkään, ajan sillä kylläkin verrattain minimaalisesti kun sattuu olemaan ammattina ajaminen niin ei paljon ratin pyöritys kiinnosta/ei ole kovin tarpeellista omalla kotterolla. Kaksipyöräisellä hoidetaan ne hupiajot. Sinällään olis nastaa jos pääsis halvemmalla kun poloa pitää oikein asiakseen lähteä kurittamaan välillä motarille että karstat irtoaa.

        Jotenkin vaan epäilyttää kun se on vain polo. Noitahan on tehty samalla korilla 90-luvulle asti? Etteivät vaan naura pihalle siellä konttorilla...? Siitäpä lähti ajatus kysellä vähän ympäriinsä koska, täytyisiköhän sen sitten olla aivan kohtuuttoman hyvän näköinen? Sitä se ei kyllä ole alkujaankaan.


      • Geeli hius kirjoitti:

        Jospa tuo tuossa käytön aikana korjaantuisi, se oli niin halpa että siihen voi upottaa jokusen satkun/vuosi, korjauksiin ja huoltoon että pysyy käyttöarvoisessa kunnossa.
        On sen verran hyvä pohja että siihen voi väsätä tukevan kakun.

        Kyllä se sen maalin tarvii sitten jossain vaiheessa, pari paikkamaalausta on tehty näköjään koli-koli-pullolla. Olen parit autot maalaillut jo, en museoon vaan muuten vaan ja se on sitten se ihan vika jonka teen -jos teen. On aika työlästä hommaa jos aikoo tehdä hyvän. Hyvä että sitä ei ole jo maalattu yli eikä "vittumaisissa" paikoissa näy kittailun jälkiä.

        Vakuutus ei tuohon maksa paljon ilman museotäplääkään, ajan sillä kylläkin verrattain minimaalisesti kun sattuu olemaan ammattina ajaminen niin ei paljon ratin pyöritys kiinnosta/ei ole kovin tarpeellista omalla kotterolla. Kaksipyöräisellä hoidetaan ne hupiajot. Sinällään olis nastaa jos pääsis halvemmalla kun poloa pitää oikein asiakseen lähteä kurittamaan välillä motarille että karstat irtoaa.

        Jotenkin vaan epäilyttää kun se on vain polo. Noitahan on tehty samalla korilla 90-luvulle asti? Etteivät vaan naura pihalle siellä konttorilla...? Siitäpä lähti ajatus kysellä vähän ympäriinsä koska, täytyisiköhän sen sitten olla aivan kohtuuttoman hyvän näköinen? Sitä se ei kyllä ole alkujaankaan.

        mulla on yks kpl Poloja odottelemassa korjauksia.


      • p1800
        Niekku kirjoitti:

        mulla on yks kpl Poloja odottelemassa korjauksia.

        ikä on ollut 30 vuotta jo muutaman vuoden.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2993
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2604
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2245
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1546
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1497
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    10. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      29
      1316
    Aihe